mäykylle

kaveriksi kissa?

Onko kellään perheessä sekä kissaa/kissoja että mäykkyä?
Mulla olisi kissan mentävä aukko sydämessä/kotona eli tekis mieli ottaa kissa mutta en tiedä kannattaako. Mäykkyni on 2,5 vuotias narttu ja nähnyt kyllä kissoja mutta...
Mäykyn ikävä tapa "hyökätä päin" kissaa tai toista koiraa tai jopa ihmistä kun joku muu ihminen tulee ulko-ovesta sisälle arveluttaa.. Se ei siis tee mitään mutta säntää vaan kohti! Totuuko kissa sellaiseen ajan kanssa jos pääsee karkuun jne vai kannattaako asiaa edes harkita?
Luulen ettämäykky tottuu ajan kanssa koska on niin nuori eikä ole kun siis vaan seurakoirana, ei metsästyskäytössä (siinä tapauksessahan en edes harkitsisi asiaa!).

Kertokaa kokemuksianne...
VAi pitääkö kokeilla vaan rohkeasti sillä varauksella että kissan saa palauttaa myöhemmin jos sisätiloissa ei meno rauhotu..

8

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säntäilylle rajat

      Mitäs jos kouluttaisit koiran lopettamaan säntäilyn, ei tarvitsisi sitä ainakaan pelätä sitten?

      • idea

        mutta en mä varsinaisesti pelkää kun ei koira mitään siis TEE, juoksee vaan kohti. mutta jos kissa siitä hermostuu...

        On mulla kissakin joskus ollu eli tiedän niistäkin jotain. Olen vaa ollu jotain vajaa 10 v ilman kissaa... :(

        Täytyy harkita asiaa kunnolla ennen päätöksiä. Se säntäilykin on niin ajoittaista, innostuu vaan välillä liikaa... :)


      • koiria ja kissoja
        idea kirjoitti:

        mutta en mä varsinaisesti pelkää kun ei koira mitään siis TEE, juoksee vaan kohti. mutta jos kissa siitä hermostuu...

        On mulla kissakin joskus ollu eli tiedän niistäkin jotain. Olen vaa ollu jotain vajaa 10 v ilman kissaa... :(

        Täytyy harkita asiaa kunnolla ennen päätöksiä. Se säntäilykin on niin ajoittaista, innostuu vaan välillä liikaa... :)

        meillä oli kaksi kissaa silloin, kun meille mäykky pentu tuli. toinen kissoista onkin koiran paras leikkikaveri. heti ensimmäiseksi aamulla pitää etsiä kissa ja alkaa leikit ;)
        olen kuullut ja itsekkin todennut, että kissa olisi hyvä olla ensin talossa ja sitten ottaa koiran pentu. pentu tällöin tottuu pikkuhiljaa kasvaessaan kissaan, eikä turhia jahtaile sitä. kun menemme mäykkyni kanssa äidilleni, jolla on kanssa kissa niin koira käyttäytyy ihan erilailla ja hyökkäävämmin hänen kissaansa kohtaan.


      • ei kissaa...
        koiria ja kissoja kirjoitti:

        meillä oli kaksi kissaa silloin, kun meille mäykky pentu tuli. toinen kissoista onkin koiran paras leikkikaveri. heti ensimmäiseksi aamulla pitää etsiä kissa ja alkaa leikit ;)
        olen kuullut ja itsekkin todennut, että kissa olisi hyvä olla ensin talossa ja sitten ottaa koiran pentu. pentu tällöin tottuu pikkuhiljaa kasvaessaan kissaan, eikä turhia jahtaile sitä. kun menemme mäykkyni kanssa äidilleni, jolla on kanssa kissa niin koira käyttäytyy ihan erilailla ja hyökkäävämmin hänen kissaansa kohtaan.

        Meidän mäyris kyllä ajaa naapurin kissan heti puuhun ja voin vain kuvitella rumaa jälkeä jos kissan kiinni saisi :( En edes uskaltaisi "kokeilla" tuoda kissan pentua meille kotiin....että jäiskö pentu henkiin !??


    • mäyrämies

      vaikee mennä ennustaa , pelkäisin kyllä myös että mäykyn riistavietti herää ? Hyvä kuitenkin kun ette ole käynneet luolilla harkkareissa ...siis herättäneet "riistan päälle käymmistä" !!

    • höh

      Mäyräkoira on METSÄSTYSKOIRA siis riistaviettinen , kaikki valitettavasti ei MUISTA /TIEDÄ sitä !!

      • wi.ley

        Moikka!

        Mellä oli mäyris, joka ei tehnyt koskaan mitään pahaa. Perhettä puolusti kunnia-asianaan kun kerran kävi irtokarhukoiran kimppuun. Yhden toisen kerran hirven kimppuun.

        Erittäin hyvä luonne sillä oli. 2 vuotiaana jäi auton alle (kuski ei tietenkään pysähtynyt), olimme silloin etelässä matkoilla ja koira mummon hoivissa. Eka lääkäri olis halunnu lopettaa sen, mutta onneksi löytyi osaavakin lääkäri joka antoi ohjeet. Koiralla todettin 1 kylkiluun poikkaisu ja ilmarinta sekä karmea haava hännässä. Voi että sitä riemua kun tultiin hakemaan sitä, vaikkka se ei pystynyt liikkumaan.

        Riistavietti tiedetään, ei se mikään sylikoita ole. Mutta saa tosiaan "kouluttaa" että siitä saisi taukin. Ja se eli 17 vuotiaaksi, tappajakoirat onneksi paljon vähemmän.

        Kissaan. Ei sen parempia kavereita ollut kuin iskäni mäyris ja mtsästälöytökissa. Valitettavasti taloyhtiön hississä oli vikaa ja se meni liian korkealle. Iskä oli lähdössä koiranulkoitukseen, niin ressukka innoissaan juoksi hissikuiluun 8. kerroksesta :(


    • ..toinen koira..

      Tunnen muutamia perheitä, joilla on mäyräkoira ja kissa otettu ja toisinpäin. Itselläni on myös mäyräkoira (kolmas menossa) ja omasta kokemuksesta ne ei tule kauhean hyvin kissojen kanssa toimeen. Tietysti se on koirasta kiinni. Ensimmäinen mäykkyni inhosi kissoja paitsi yhtä vanhus kissaa.Toinen mäykkyni ei niin ollut kauhean ihastunut kissoihin mutta ei kyllä ihan inhonnutkaan niitä, että olisi haukkunut niille naama irvessä. Kolmas mäykky suorastaan inhoaa niitä ja haukkuu niille pitkänkin matkan päästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe