Muutin viime viikonloppuna pois vuokra-asunnosta. Tänään sitten soitti isännöitsijä ja kertoi, että olohuoneen(25m2) muovimatto aiotaan vaihtaa. Kustannusarvio oli 1000e, mikä on mielestäni aivan kohtuuton summa. Mitäs mieltä olette asiasta? Apua todella kaivataan. Kuinka edetä asiassa? Voikohan esim. itse vaihtaa sen? Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille!
Muovimaton vaihtaminen
7
7967
Vastaukset
- Justus_222
niin siis jos kyseessä on normaali asumisen aiheuttama maton kuluminen, jos nyt oikein ymmärsin ei sinun sitä mielestäni tarvitse vaihtaa/maksaa, jos taas olet "kirveellä" tms muulla tavalla sen rikki saanut "tärvellyt", niin silloin asia on eri. Muovimattojakin voi asentaa ns uivana ja liimattuna ja tuolloin liimattuna tietenkin hieman kalliinpaa (työvaiheet liima). Hinta 40€/m2 kuulostaa kyllä kovalta hinnalta, koska muovimattojenkin neliöhinnat alkavat suunnilleen 12€ tietämillä, eli matto noin 300-350€ ja työt päälle. Tietty PKS:lla hinnat voivat ollakin tuota luokkaa.
kyse kaupungin/kunnan vai yksityisen asunto?
Entä miten pitkään asuit ky. asunnossa?
Mikäli jäljet on itseaiheutettuja, maksat.
Mikäli ei, soita ja kysy neuvoa kuntasi kuluttaja-asiamieheltä.
Periaatteessa voit pyytää ky. isännöitsijältä perustelut maton vaihtoon.
Mikäli kyse on yksityisestä, niin ennenkuin maksat laskun, soita ky. isännöitsijälle ja pyydä nähdä uusi matto.
Aina voi olla, että mattoa ei vaihdeta.
Mikäli väitetään, että uusi asukas on jo muuttanut, otat kaverin mukaan, menet ja kilautat ovikelloa ja kerro asiasi.
Eli: "Saamani laskun mukaan, tänne vaihdettiin olohuoneen muovimatto. Voinko vilkaista, että vauhdettiin?"
Jotkut yksityiset vuokranantajat ovat kieroja ja asunnon esittelyssä sanovat "Tuo on niin pieni vika, ettei varmaan kannata sitä kirjata ylös?".
Sitten kun muuttaa pois, tuo kirjaamaton virhe maksaa vuokralaiselle noin 500,- €.
Seuraavalle asukkaalle ehdotetaan samaa ja jälleen vuokranantaja nettoaa 500,- €
Kannattaa siis käydä tarkastamassa onko työ tehty vai ei, ennenkuin maksaa.- hei_di83
Kyseessä on nuorisosäätin asunto pk-seudulla. Asuin kyseisessä asunnossa n. 5v. En ole itse aiheuttanut vaan Ikean matto on liimautunut lattiaan ja aiheuttanut täten kyseiset jäljet. Kiitos vielä kaikille vastaamaan vaivautuneille!
- vielä yhtään mitään.
Älä maksa vielä mitään. Jos matto on vanha tai sen vahingot on tulkittavissa normaaliksi kulumiseksi niin vuokranantaja hoitaa.
Jos olet sen itse tuhonnut tahallasi tai törkeällä huolimattomuudella niin korvausvastuu on sun. Siinä tapauksessa sulla on oikeus vaikuttaa korjaustapaan. 1000e on ilman muuta kohtuutonta jota ei pidä hyväksyä.
Soita isännöitsijälle ja kysy mihin hinta perustuu? Sano myös ettet hyväksy sitä. Tarjoa korjaamaan itse tai hankkimaan halvemman tarjouksen. Samantien voit vittuilla isännöitsijälle jotta käräytät hänet taloyhtiölle pöhötetyistä korjauskustannuksista. - vielä yhtään mitään.m
Älä maksa vielä mitään. Jos matto on vanha tai sen vahingot on tulkittavissa normaaliksi kulumiseksi niin vuokranantaja hoitaa.
Jos olet sen itse tuhonnut tahallasi tai törkeällä huolimattomuudella niin korvausvastuu on sun. Siinä tapauksessa sulla on oikeus vaikuttaa korjaustapaan. 1000e on ilman muuta kohtuutonta jota ei pidä hyväksyä.
Soita isännöitsijälle ja kysy mihin hinta perustuu? Sano myös ettet hyväksy sitä. Tarjoa korjaamaan itse tai hankkimaan halvemman tarjouksen. Samantien voit vittuilla isännöitsijälle jotta käräytät hänet taloyhtiölle pöhötetyistä korjauskustannuksista. - lattiaan
Hei! Me ollaan muuttamassa uuteen asuntoon ja siellä on tällähetkellä muovimatto,ajateltiin vaihtaa se laminaattiin. Esim.K-Raudasta saa laminaattia n.5-6e/neliö.Joten jos laskee 25neliötä niin tuon hintainen laminaatti maksaisi siihen n.125e-150e plus sitten muut tarpeet(niistä en tiedä mut veikkaisin että ei paljon maksa) Ja itse jos asentaa sen vaikka tuttujen avulla niin siihenkään ei mene penniäkään. Minun mielestä sen saa itse asentaa! Ja eikös laminaatin voi laittaa entisen lattian päälle,eli entistä mattoa ei tarvitse edes poistaa. Asiahan on sitten eri jos vuokranantaja ei hyväksy laminaattia...
- vesa8
Huh huh mitä sontaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 904114
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603198- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401780
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628