Oliko kenelläkään hengitys vaikeuksia heti synnytyksen jälkeen?heti ylös noustuani huomasin pystyasennossa hengittämisen olevan todella vaikeaa,keuhkjoja puristi..tai siis rintakehä...lieveni iltaa kohti mutta hatkui vielä muutaman päivän.vaivaani ei otettu vakavasti,tutkimatta jäi,nyt hieman pelottaa lähteä uudelleen synnyttämään jos tämä tapahtuu taas.
hengitysvaikeudet
8
3420
Vastaukset
- ikävää...
niin siis ikävä juttu.. mulla ei siis ollu mitää tollasta, mutta vinkiksi että kun menet taas synnyttämään niin mainitse asiasta ja sano että haluat tutkimuksen mistä johtuu jos sama toistuu synnytyksen jälkeen. ja jos ei helpolla usko tai aio tutkia niin sanoppa astetta kovemmin asiasta niin kauan että alkaa jotain tapahtua!
toivottavasti sama ei toistu :) - paljon verta?
siis synnytyksen aikana?..alhainen hemoglobiini voi nimittäin aiheuttaa juuri sellaisen puristavan tunteen rintakehässä ja hengenahdistuksen..
- synnyttänyt
kaksi lasta, ja molempien synnytysten jälkeen oli keuhkoissa outo tunne muutaman päivän ajan. Kuvailisin tunnetta sellaiseksi, että vauvan synnyttyä keuhkot ikään kuin laskeutuivat paikoilleen tai hakivat taas sen normaalin tilansa. Ikään kuin olisin hengästynyt tosi pienestä liikkeestä tai paljosta puhumisesta, vähän etukumarassa oli helpompi hengittää. Kuulostaako tutulta? ;)
- aloittaja
kyllä.kuulostaa juuri tutulta,etukumaraa täytyi hakea,puhuminen oli vähän vaikeaa.tuntui että happi loppuu kesken lauseen. tuntui että se alue keuhkoista mikä sai "hengitettyä" olisi ollut tosi pieni. ilmeisesti ei sitten välttämättä mitään hengenvaarallista
- Neljän äiti
aloittaja kirjoitti:
kyllä.kuulostaa juuri tutulta,etukumaraa täytyi hakea,puhuminen oli vähän vaikeaa.tuntui että happi loppuu kesken lauseen. tuntui että se alue keuhkoista mikä sai "hengitettyä" olisi ollut tosi pieni. ilmeisesti ei sitten välttämättä mitään hengenvaarallista
...
- mökkihöperö
Neljän äiti kirjoitti:
...
Mulle sanottiin, et se johtuu siitä et pallea laskeutui omalle paikallensa synnytyksen jälkeen. Sen takia oli kuulemma vaikea hengittää kun olin jalkeilla.
- alkuperäinen.
mökkihöperö kirjoitti:
Mulle sanottiin, et se johtuu siitä et pallea laskeutui omalle paikallensa synnytyksen jälkeen. Sen takia oli kuulemma vaikea hengittää kun olin jalkeilla.
kuvailin oloa lääkäreille myös juuri niin että "kuin olisi saanut tosi voimakkaan iskun palleaan,happi on kokoajan loppu". katsoivat sitten tietenkin happiarvot verestä jne ja kaikki ok, kaikki oli muutenkin tosi ok, jäi vaan semmonen "pelko" takaraivoon siitä tunteesta kun oli vaikea hengittää,mutta enköhän minä sen nyt kestä kun tiedän että niin vain voi käydä:)
- Toista kertaa raskaana
Samanlainen "hengitysongelma" ekan synnytyksen jälkeen. Johtunee osittain myös koville joutuneista vatsalihaksista ym. synnytykseen tarvituista lihaksista. Palleakaan ei varmaan päässyt vähällä... joten hengittäminen oli helpompaa pienessä kumarassa :)
Mitään suurempia ponnistuksia tai nopeaa kävelyä oli turhaa suunnitellakaan, kun pelkkä hengen vetäminenkin oli kovaa työtä.
Saas nähdä miten käy tämän "kakkosen" kanssa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395268- 853762
- 503170
- 623045
- 113035
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562393- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1461867Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751