Piiskauksen häpeä

Kaisa

Olen 57-vuotias eronnut nainen. Jäin puoliorvoksi 8-vuotiaana, kun äitini kuoli. Isäni oli saamaton. Hän ei varsinaisesti ollut alkoholisti, vaikka viinaa ottikin. Hän vain oli kyvytön huolehtimaan minusta ja kahdesta nuoremmasta veljestäni, ja niin päädyin sijaisperheeseen sedälleni.

En valita kohtelusta. Vanhemmat olivat vanhoillislestadiolaisia, mutta kohtelivat minua samanarvoisena perheen neljän oman lapsen kanssa. Kuri oli ankara, ja piiskaa sain siinä kuin perheen kolme poikaa ja nuorimmainen tytärkin. Piiskauksen rituaali oli aina samanlainen. Jonkun lapsista oli haettava sopiva vitsa. Lapset seisotettiin riviin seuraamaan rangaistusta, ja ottamaan opikseen. Usein häpeä oli suurempi kuin kipu.

Tapaus, jonka kerron, sattui, kun olin n. kaksitoistavuotias. Olin jo saanut ensimmäiset naiseuden merkit, vähän karvoja ja pienet rinnanalut, mutta en tiedä, oliko setäni asian huomannut. Sinä kesänä en ollut enää uinut alasti muiden lasten kanssa. Joka tapauksessa jäin syksyllä kiinni valehtelemisesta opettajalle, ja kotiin tullessani kuulin veljeksistä nuorimmalta, että saisin piiskaa. Rangaistusta en kuitenkaan saanut heti, vaiokka toivoinkin pääseväni siitä ohi mahdollisimman pian.

Illalla ennen ruokailua meidät lapset komennettiin kamariin, ja minun oli asetuttava sedän polvelle piiskausta varten. Housujen riisuminen oli niin suuri häpeä, että olisin ottanut mieluummin kaksi piiskausta housujen päältä. Ilmeisesti sedän tarkoituskin oli nöyryyttää syyllistä pyllyn paljastamisella. Itse hän näki takamukseni tietysti vain päältä päin, mutta veljesten silmien tiesin tutkivan paljaita paikkojani. Sen suurempaa häpeäntunnetta en ole kokenut koskaan, vaikka noloja tilanteita, ja nolompiakin, on sattunut monia.

Minusta tuntui, että piiskaus ei lopu koskaan, vaikka tuskin se kesti juuri viittä minuuttia pitempään. Uikutin, ja yritin pitää sääreni mahdollisimman lähekkäin, etteivät muut lapset - varsinkaan pojat - näkisi karvojani, sillä häpesin niitä eniten.

Yhtäkkiä kipu muuttui hekumaksi. Säikähdin suunnattomasti, mutta en ehtinyt vastustaa tunnetta, enkä siihen sitten enää kyennytkään. Vartaloni nytkähteli tahdottomasti, enkä enää voinut sille mitään. En muista, yritinkö varjella paikkojani näkymästä, mutta luulen, että en tainnut kyetä siihenkään. Näin väitti ainakin pojista vanhin myöhemmin, kun halusi nähdä karvani uudestaan.

Setäni ei reagoinut millään tavalla. Voiko olla niin, että liikkeeni olivat vain minun tuntemuksiani, vai yrittikö setäni salata liikkeeni muilta lapsilta? Koskaan ei setäni asiasta maininnut, mutta selkäsaunani loppuivat siihen kertaan. Traumoja en tapauksesta saanut, ja orgasminsaantivaikeuksia minulla ei myöskään ole ollut koskaan. Pikemminkin päin vastoin.

12

8394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cola

taitaa olla "itsensä sedän" kirjoittama perverssi fantasia,ei todellakaan mene läpi,oksettaa niiden puolesta,jotka ovat oikeasti kokeneet seksuaalista väkivalta...sairasta....

• Aikuinen nainen

Kyllä se on voinut olla mahdollista saada orgasmi. Olethan ollut jo seksuaalisuuden "kynnyksellä". Hävettävää se tietysti on ja hyvä jos ei traumoja jäänyt.

Se seksuaalisessa hyväksikäytössä onkin PIRULLISINTA että siinä herätetään LIIAN NUOREN ihmisen halu. Vaikka tuo ei suoranaisesti sitä ollut, mutta kumminkin oli: paljaan pepun näyttäminen muille. Setä tais jotain lopulta tajuta; tuonikäistä ei voi enää pyytää paljastamaan peppuaan eikä siis piiskatakaan rangaistukseksi.

• Kaisa

En olisi asiasta kirjoittanut, jos se minusta olisi ollut normaalia. Setääni en syyllistä, piiskaus oli tuohon aikaan normaali kasvatusmuoto, ja luulenpa, että harvassa talossa selvittiin ilman vitsaa. Pyllyn paljastaminenkin pikemminkin aiheutti lapsissa estoja kuin poisti niitä. Ja sehän voi olla lestadiolaisten tarkoituskin: saada lapset häpeämään kehoaan.
        Hän on käsittääkseni sivuhenkilö, eikä mielestäni ainakaan etukäteen tajunnut tilanteen seksuaalista puolta.

Orgasmeja olen saanut sen jälkeen mitä ihmeellisimmissä tilanteissa. Kerran mm. kokeissa, kun tajusin, että en osaa yhtään mitään. Olin kohtalaisen hyvä oppilas, ja häpeä epäonnistumisestani oli niin suuri, että kehoni reagoi siihen orgasmilla. Olen saanut siis orgasmejan myös silloin, kun en missään tapauksessa ole sitä halunnut.

En osaa selittää tapahtunutta mitenkään, enkä yritäkään. En myöskään tiedä, oliko tapahtuneilla yhteys. Sen sijaan kiinnostaisi kuulla, onko kenelläkään samantapaisia kokemuksia.

• Aikuinen nainen
        Kaisa kirjoitti:

En olisi asiasta kirjoittanut, jos se minusta olisi ollut normaalia. Setääni en syyllistä, piiskaus oli tuohon aikaan normaali kasvatusmuoto, ja luulenpa, että harvassa talossa selvittiin ilman vitsaa. Pyllyn paljastaminenkin pikemminkin aiheutti lapsissa estoja kuin poisti niitä. Ja sehän voi olla lestadiolaisten tarkoituskin: saada lapset häpeämään kehoaan.
        Hän on käsittääkseni sivuhenkilö, eikä mielestäni ainakaan etukäteen tajunnut tilanteen seksuaalista puolta.

Orgasmeja olen saanut sen jälkeen mitä ihmeellisimmissä tilanteissa. Kerran mm. kokeissa, kun tajusin, että en osaa yhtään mitään. Olin kohtalaisen hyvä oppilas, ja häpeä epäonnistumisestani oli niin suuri, että kehoni reagoi siihen orgasmilla. Olen saanut siis orgasmejan myös silloin, kun en missään tapauksessa ole sitä halunnut.

En osaa selittää tapahtunutta mitenkään, enkä yritäkään. En myöskään tiedä, oliko tapahtuneilla yhteys. Sen sijaan kiinnostaisi kuulla, onko kenelläkään samantapaisia kokemuksia.

Sulle on syntynyt epätavallinen yhteys orgasmin ja häpeän tunteen välille. Saatko orgasmia normaalissa yhdynnässä?

Sedän piiskauksen voisi luokitella seksuaaliseksi hyväksikäytöksi: sinä jouduit tahtomattasi paljastamaan itsesi vielä toisten nähden. Sinun seksuaalisuuden rajasi rikottiin.
        lueksipa tukinaisen ja delfiinin sivuja (mainittu alenpana)

• Kaisa
        Aikuinen nainen kirjoitti:

Sulle on syntynyt epätavallinen yhteys orgasmin ja häpeän tunteen välille. Saatko orgasmia normaalissa yhdynnässä?

Sedän piiskauksen voisi luokitella seksuaaliseksi hyväksikäytöksi: sinä jouduit tahtomattasi paljastamaan itsesi vielä toisten nähden. Sinun seksuaalisuuden rajasi rikottiin.
        lueksipa tukinaisen ja delfiinin sivuja (mainittu alenpana)

Mielestäni normaalisti olen elämäni elänyt ja orgasmeja niin ikään saanut. Moniin täällä kirjoittaviin verrattuna näköjään jopa runsaasti ja helposti.

Epäuskoa tarinani näyttää vähin herättävän, mutta ei se minua juurikaan kiusaa. Itsepä elämäni tiedän. En tosin käsitä, mikä jutussani nyt niin kovin ihmeellistä oli. Sekö, että häpeä ja kipu saivat minulle aikaan orgasmin? Vai se, ettei orgasmiin tarvittu mitään kosketusta, paljastelua tai piiskaustakaan? Olenkohan minä ainoa, jolle näin on käynyt? En oikein jaksa uskoa, kun en tunne itseäni kovinkaan poikkeavaksi. En edes yliseksuaaliseksi. Nuorena tosin aloitin sukupuolielämäni, mutta niin teki moni muukin minun kotikylässäni siihen aikaan.

En ole pitänyt setääni hyväksikäyttäjänä, kun mitään muuta sen suuntaistakaan ei tapahtunut, mutta ei siihen aikaan kyllä hyväksikäytöstä juuri puhuttu. Ehkäpä siinä sitten oli hyväksikäytöstä kysymys. Se kai tarkoittaisi, että setäni tiesi, mitä teki? Jälkikäteen en osaa enää siihen ottaa kantaa.

• ninni
        Kaisa kirjoitti:

Mielestäni normaalisti olen elämäni elänyt ja orgasmeja niin ikään saanut. Moniin täällä kirjoittaviin verrattuna näköjään jopa runsaasti ja helposti.

Epäuskoa tarinani näyttää vähin herättävän, mutta ei se minua juurikaan kiusaa. Itsepä elämäni tiedän. En tosin käsitä, mikä jutussani nyt niin kovin ihmeellistä oli. Sekö, että häpeä ja kipu saivat minulle aikaan orgasmin? Vai se, ettei orgasmiin tarvittu mitään kosketusta, paljastelua tai piiskaustakaan? Olenkohan minä ainoa, jolle näin on käynyt? En oikein jaksa uskoa, kun en tunne itseäni kovinkaan poikkeavaksi. En edes yliseksuaaliseksi. Nuorena tosin aloitin sukupuolielämäni, mutta niin teki moni muukin minun kotikylässäni siihen aikaan.

En ole pitänyt setääni hyväksikäyttäjänä, kun mitään muuta sen suuntaistakaan ei tapahtunut, mutta ei siihen aikaan kyllä hyväksikäytöstä juuri puhuttu. Ehkäpä siinä sitten oli hyväksikäytöstä kysymys. Se kai tarkoittaisi, että setäni tiesi, mitä teki? Jälkikäteen en osaa enää siihen ottaa kantaa.

Haluaisin piiskata miestäni paljaalle pyllylle. Haluaisin että hän itse tulisi ja pyytäisi sen...
        En halua tuottaa kipua, mutta kiihottaa ajatuksissani että hän olisi polivllani ja saisi minulta nolon vitsarangaistuksen. Olen sen moneen kertaan ottanut puheeksi, mutta hän sanoo ettei hän ole sen tyyppinen.

• siri

alku tuntui ihan oikein uskottavalta mutta tuo loppuosa paljasti kyllä että tulipa sulla mielikuvituksen tuotetta ja hekumoit tuollaisilla asioilla .
      oikein tarinankertoja piiskaukset lapsena ei tuota mielihyvää ei edes jälestäpäin .
      sinulla kummalliset huvit ja kuvitelmat ja nautinnot mutta kaipa siitä jotainiloa on sulle että tarinoit kirjota jonnekin lehteen kun on tuota kirjoituslahjaa tullut esim jonnekin seksipalstalle ja seksinovelleihin sinne noi kuuluu mielikuvitus ja toive jutut

• jari

Hei Kaisa, olen itse ollut piiskauasioista kiinnostunut jo aivan lapsesta lähtien. Vanhempana olen piiskannut monia aikuisten naisten peppuja ja suurin osa heistä, jotka sitä ovat kanssani harrastaneet, ovat nauttineet asiasta seksuaalisesti. Monet ovat myös kertoneet seksuaalisen kiinnostuksen heränneen murrosiässä omia tai muiden selkäsaunoja muistellessa. Siis; et ole yksin! Jos haluat vaihtaa ajatuksia, vastaile.

• Anonyymi
        jari kirjoitti:

Hei Kaisa, olen itse ollut piiskauasioista kiinnostunut jo aivan lapsesta lähtien. Vanhempana olen piiskannut monia aikuisten naisten peppuja ja suurin osa heistä, jotka sitä ovat kanssani harrastaneet, ovat nauttineet asiasta seksuaalisesti. Monet ovat myös kertoneet seksuaalisen kiinnostuksen heränneen murrosiässä omia tai muiden selkäsaunoja muistellessa. Siis; et ole yksin! Jos haluat vaihtaa ajatuksia, vastaile.

Seksuaalinen väkivalta- palstan tarkoitus tuskin on toimia fetissejä potevien deittifoorumina. Yök.

Eikä ole sattumaa että näitä parikymmentä vuotta vanhoja aloituksia kaivetaan esiin.

Seksuaalista väkivaltaa kokeneita kehottaisin olemaan erityisen varovaisia kaikenlaisten auttajien kanssa. Myös ammattiauttajien, ei vain näiden keskusteluapuaan tarjoavien auttavaisten "jarien". Seksuaalista väkivaltaa kokeneiden tulee ymmärtää että seksuaalista väkivaltaa kokeneet ihmiset on fetisoitu. Seksuaalinen väkivalta itsessäänkin on fetissi. Mutta myös seksuaalisen väkivallan uhrit ovat fetissi. Auttamiseen liittyy muutakin problematiikkaa.

Aina kannattaa kysyä itseltään tarvitseeko oikeasti jotain apua tai terapiaa. Ilmankin voi pärjätä. Eikä elämästä kuitenkaan selviä hengissä. Kaikenlaiset auttajat yleensä saavat vain entistä pahempaa sotkua aikaan. Ja auttamisen motiivi on usein jotain muuta kuin vilpitön auttamishalu myös ammattiauttajilla.

Auttajat ovat vaarallinen ihmislaji.

• Anonyymi

Kyllä piiskaukseen usein liittyy häpeää. Erityisen häpeällistä oli, kuin sain
      nuoremmalta siskoltani äidin käskystä selkään. On siitä pari kertaa muistuttanut,
      vaikea päästä yli.

• Anonyymi

Minulla oli kaksi vanhempaa veljeä ja kumpikin leveilivät kaverilleen, kuinka ovat piiskanneet minua. Ja totta se on, että kummaltakin olen vitsaa saanut. Vaikka aikaa on kulunut kymmeniä vuosia, niin vieläkään, en kehtaa kenellekään kertoa asiasta.

• Anonyymi

Provo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      84
      4531
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3115
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      3109
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2192
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      220
      1308
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1213
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      65
      1082
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1074
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe