Word ja tavutus

Kalle Tappinen

Hyvät lajitoverit! Pyydän ystävällisesti apua niin kutsuttuun ongelmaan, joka ei todellisuudessa liene ongelma alkuunkaan. Itse olen päätynyt umpikujaan yrittäessäni tavuttaa Word-asiakirjaa.

Kyseessä on noin 170 sivua pitkä dokumentti, joka on kirjoitettu useassa osassa eri aikoina ja Wordin eri versioilla. Pystyn muokkaamaan dokumenttia muilta osin paitsi tavutuksen osalta. Asiakirja on osittain tavutettu, mutta valtaosaltaan ei.

Olen yrittänyt tavuttaa koko asiakirjaa valitsemalla ensin Muokkaa -> Valitse kaikki ja sitten Työkalut -> Kieli ->Tavutus -> jne. Olen yrittänyt sekä automaattista että manuaalista tavutusta, mutta mitään ei tapahdu. tavutustoiminto käy ikäänkuin läpi asiakirjaa, muttei tee siihen tavutusta.

Hermot menee. Olisin tavattoman iloinen ja kiitollinen, jos tältä palstalta löytyy joku joka osaa auttaa ongelmassani.

Tuhannesti kiitoksia jo etukäteen!

4

2242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavutavu

      Jos sinulla on Word2000 on tavutuksen kanssa ongelmia. Se tavuttaa miten huvittaa (jos tavuttaa).

    • ainakin

      tämä ilmeisesti estää tavutuksen: Muotoile - Kappale - Tekstinkäsittely-välilehti ja täppä Ei tavutusta -kohdassa.

    • Veikkaisin, että asiakirjan eri osien kieli on määritelty eri tavoin. Tämän tosin pitäisi ilmetä niin, että tavutus on osittain _virheellistä_, mutta riippuu kielistä ja Wordin versiosta.

      Joten kokeilepa valita koko teksti ja asettaa kieli suomeksi ja kokeilla sitten uudestaan. Tämä tietysti olettaen, että siellä ei ole muunkielisiä osuuksia, joiden kielitieto tällöin hukkuisi.

    • Katariina P.

      kiitokset - täälläkin homma toimii nyt!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe