Daihatsu Rocky

Jusa

Onko kellään tietoa kyseisestä maasturista,mitkä on sen heikot kohdat jos niitä sitten on,on ainakin aika edullinen muihin merkkiin verrattuna,onko tehty toyotan tekniikalla kun olen kuullut että olisi,ihmetyttää kylläkin kun tojot ovat paljon kalliimpia.

17

21102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ROCKY

      Mulla on ollu tohatsu kohta 4-vuotta ja härvelillä on ajettu ainakin 300000km, josta ite olen ajanu 100000km ilman isompia remontteja.
      Tyyppi vikoja en nyt keksi mutta ehkä tohatsun kori on auton löyhin paikka.
      Rockyn tekniikka on tohatsun omaa valmistetta, eikä häpeä yhtään luotettavuudessa Toyotalle.
      Oikein piettynä ja huollettuna todella luja maasturi, eikä yhtään hullumpi maastossa.
      Ehkä rockyn edulliset hinnat johtuvat ennakkoluuloista.

    • LaaLaa

      Onhan siellä jotain yhtäläisyyksiä Toyoon mutta ei kuitenkaan samalla tekniikalla.
      Vaihdelaatikot on vissiin se heikoin kohta ja kone. Korissa mätävikaa siellä sun täällä (normaali japsi), runko yleensä hyvä, akselit aika kestävät, kaiken kaikkkiaan hinta-laatu suhde näyttäis olevan suunnilleen kohdallaan.
      Varaosien saanti on vaikeeta. Motonetissa on jotain mutta ei paljoa.

    • Rocky 9v.

      Mulla oli Rocky 9 vuotta. Ainahan tossa jotain pikkuvikaa oli, muttei suurempia.
      Tyyppivikoja ilmanmuuta vaihdelaatikko ja siellä vaihde kakkonen. Täällä paikkakunnalla 3 Rockya ja kaikissa kakkonen huono menemään päälle tai heittää itse kakkoselta vapaalle, mutta eipä se niin menoa haittaa. Maalasin auton 4 kertaa tuona aikana eli aika helposti ruoste tarttuu kiinni, tietty vikana voi olla maalauskin. Pohja myös menee nopeaa pehmoseks, jos sitä ei ennaltaehkäistä.
      Vie dieseliä 7-8 litraa eli suht. taloudellinen
      Kokonaisuudessaan hyvä auto.

      • Jukka 48v

        Omistan Rockyn vuosimalli -89. Turbo koneella ilman välijäähdytintä. Kilometreja kertynyt 600 tuhatta. Koneeseen ei ole kosketty kertaakaan. Edes suuttimia ei oo huollettu - ja kulkee edelleen ja päästöt on minimaalisia - Ei siis kone oo mulla heikko kohta !
        Parempi ollee kuin Toyotan - siinä kun katkeilee kampuratkin !
        No vaihdelaatikkko on kerran levinny - suurin syy oli öljyn vähyys. Uuudet laakerit (laakerikaupasta ei maahantuojalta) sekä pääakseli. Tolla korjauksella ajeltu nyt 300 tuhatta.
        Jakolaatikosta levis yks laakeri noin 450 tuhatta sitte - vaihto ja taas menoks.
        Taka-akselistossa on hiukan väljää, mutta se on normaalia noilla kilometreillä
        Rungossa ei oo mitääm ongelmaa ollu.
        Heikkoja kohtia on kyllä etuvetoakselin nivelet - paukkuu niin perhanasti neliveto päällä täydet käännettäessä. Uusia ei löydy romiksilta ja jos on niin samoin väljiä. Uusien hintaa en oo ees uskaltanu kysyä !
        Kori tuppaa nyt jo ruostumaan sieltä täältä - oon vähä laiska ennaltaehkäisyyn! Ite ku hitsailee niin tänkin kanssa pärjää.
        Jouset on yleensä sököt vanhemmissa. Taka- jouset saa kaupasta uudet (itselläni vaihdettu jo). Etujouset on ja surkeet - vaihto edessä kuhan kerkiää - hinta on jousipajalla vaihtotöineen 250€.
        Syyläri hajos viime vuonna (teetettynä makso noin 250 €)
        Taka-kardaanin etummaisen nivelen laakeripesä on vähän väljä )ollut tosin jo varmaan viimeiset 400 tuhatta). Vika lienee varmaan valmistustarkkuudessa.
        Noi mainitut vaihdelaatikon viatkin saatta johtua valmistustoleransseista (on siis hyviä ja huonoja yksilöitä). Tuota vaihdelaatikkoa korjatessani havaitsin muutaman laakeripesän turhan väljäksi - no kestäähän se liukulaakerikin hyvässä öljyssä !
        Pakoputkia vaihtelen noin niinku tasasin huoltovälein (ei oo kallis Motonetissä)
        ! Kumma juttu mut tuulilaseja hajoilee melko usein (isolla tiellä kivi lasiin). Oisko pysty ja suora lasi syyllinen.
        Vara-osia vähä vaikea saada ja alkuperäiset melko kalllita.
        Jos joudut teettämään korjauksia ulkopuolisilla - älä osta. Mutta jos teet ite tai tutut tekee halvalla niin sitte harkitse.
        Jälleenmyyntiarvosta en tiedä - lienee pieni (eli pitäs olla "elin-ikänen" kumppani ;-)
        Kummastutti vähän tuo mainittu dieselin kulutus - mulla menee tommonen 10 litraa tasasen tappavaan tahtiin (Talvella kun neliveto on päällä - siis etulukot kiinni - kuluu ehkä 10 ...11 )
        Olen ollut erittäin tyytyväinen kaiken kaikkiaan. Hinta - laatusuhde hyvä.


      • ipe
        Jukka 48v kirjoitti:

        Omistan Rockyn vuosimalli -89. Turbo koneella ilman välijäähdytintä. Kilometreja kertynyt 600 tuhatta. Koneeseen ei ole kosketty kertaakaan. Edes suuttimia ei oo huollettu - ja kulkee edelleen ja päästöt on minimaalisia - Ei siis kone oo mulla heikko kohta !
        Parempi ollee kuin Toyotan - siinä kun katkeilee kampuratkin !
        No vaihdelaatikkko on kerran levinny - suurin syy oli öljyn vähyys. Uuudet laakerit (laakerikaupasta ei maahantuojalta) sekä pääakseli. Tolla korjauksella ajeltu nyt 300 tuhatta.
        Jakolaatikosta levis yks laakeri noin 450 tuhatta sitte - vaihto ja taas menoks.
        Taka-akselistossa on hiukan väljää, mutta se on normaalia noilla kilometreillä
        Rungossa ei oo mitääm ongelmaa ollu.
        Heikkoja kohtia on kyllä etuvetoakselin nivelet - paukkuu niin perhanasti neliveto päällä täydet käännettäessä. Uusia ei löydy romiksilta ja jos on niin samoin väljiä. Uusien hintaa en oo ees uskaltanu kysyä !
        Kori tuppaa nyt jo ruostumaan sieltä täältä - oon vähä laiska ennaltaehkäisyyn! Ite ku hitsailee niin tänkin kanssa pärjää.
        Jouset on yleensä sököt vanhemmissa. Taka- jouset saa kaupasta uudet (itselläni vaihdettu jo). Etujouset on ja surkeet - vaihto edessä kuhan kerkiää - hinta on jousipajalla vaihtotöineen 250€.
        Syyläri hajos viime vuonna (teetettynä makso noin 250 €)
        Taka-kardaanin etummaisen nivelen laakeripesä on vähän väljä )ollut tosin jo varmaan viimeiset 400 tuhatta). Vika lienee varmaan valmistustarkkuudessa.
        Noi mainitut vaihdelaatikon viatkin saatta johtua valmistustoleransseista (on siis hyviä ja huonoja yksilöitä). Tuota vaihdelaatikkoa korjatessani havaitsin muutaman laakeripesän turhan väljäksi - no kestäähän se liukulaakerikin hyvässä öljyssä !
        Pakoputkia vaihtelen noin niinku tasasin huoltovälein (ei oo kallis Motonetissä)
        ! Kumma juttu mut tuulilaseja hajoilee melko usein (isolla tiellä kivi lasiin). Oisko pysty ja suora lasi syyllinen.
        Vara-osia vähä vaikea saada ja alkuperäiset melko kalllita.
        Jos joudut teettämään korjauksia ulkopuolisilla - älä osta. Mutta jos teet ite tai tutut tekee halvalla niin sitte harkitse.
        Jälleenmyyntiarvosta en tiedä - lienee pieni (eli pitäs olla "elin-ikänen" kumppani ;-)
        Kummastutti vähän tuo mainittu dieselin kulutus - mulla menee tommonen 10 litraa tasasen tappavaan tahtiin (Talvella kun neliveto on päällä - siis etulukot kiinni - kuluu ehkä 10 ...11 )
        Olen ollut erittäin tyytyväinen kaiken kaikkiaan. Hinta - laatusuhde hyvä.

        ...tosin oon ajannu vasta 20 tkm, yhteensä autolla on ajettu 270 tkm.
        En tiedä mitä autolle on tehty aikaisemmin, mutta oik. etupyörän laakerin on vaihtannu, iskarit, syylärin päädyt on juotettu, kun nesteet lenteli pitkin konetilaa (tyyppivika kuulemma).
        Lehtijouset pitäis takoa tai vaihtaa ja vähän maalipintaa fixailla... lootassa ei mitään vikaa, ja katsastuksessa päästöt tosi pienet, kulutus on mielestäni jotain 9 litraa, ehkä kymppi jos ajelee kovempaa, paljoakaan ei tunnu olevan väliä onko neliveto päällä vai ei. Koneena on 2,8 l turbo ja auton vm on -90...


      • roccypoika

        -87diesel, rokki poika ollut meillä, 5 vuotta , joka vuosi huollettu ja ruoste suojattu, vaihdettu , vesipumppu, laturi, iskunvaimentimet, pakoputki paikattu, ajetaan joka päivä 2o-100km vedetään lasteja joille laki ei kumartaisi,
        ja kulutus todellakin 7-8 litraa, traktoein renkailla tki enemmän, mutta menee hyvin maastossa. Joten en voi kun suositella


    • Oli ennen

      Mulla oli Rocky 2.8 ilman turboa 2 vuotta uudenkarheana, kulutus oli n. 10 l/100 km. Tuona aikana piti etupyörän laakerit vaihtaa.

    • Mertmi

      Tommosta tuli sepitettyä. Jakohihna kuviltetiin vaihdettavan, mutta löytyikin ketju keulalta. Eli tuo onkin oikeasti -86. Vaihdelaatikosta meni laakerit, todennäköisesti vaan ajettu niin paljon. Samoin taka-aseliston laakerit ja kardaanin nivelet meni vaihtoon. Laakeriliikeestä 80eurolla 4kpl laatikon laakereita. Huonosti toiminut 2-vaihteen synkro lopetti toimintansa kokonaan tuon laakerirempan jälkeen. Menee kyllä päälle, kun antaa kenkää 1-vaihteella kiihdyttäessä reippaammin ja vetää 2-vaihteelle nopeasti. Risteyksessä 2-vaihde menee päälle, kun antaa kunnon välikaasun kytkin ylhäällä ennen vaihtoa. Jouset on jo aika valmiit, pitäisi vaihtaa uusiin. Korin hitsasin ainakin yhden neliömetrin peltiä lisää, runko sensijaan on kova. Kone on kyllä hemmetin vahva vetämään(vedetty isoa venetraileria). Etupään vetonivelet on kuluneet, kun paukuttavat. Etupenkit on vaihdettu jonkin muun auton penkkeihin. Vesipumppu oli peltisiivillä ja ei kierrättänyt vettä tarpeeksi. Vaihdettiin valurautaisella propelilla olevaan, jonka ansiosta keittämisongelmat hävisivät kokonaan. Valot vakiona ihan hanurista, mutta tein uudet valojohdotukset ja nyt loistaa kirkkaasti. :)

      Siinä pahimmat :) Tuo peli oli kyllä halpa ostettaessa. 15tmk maksoi :) Ajokilometreistä ei harmainta aavistusta. Ainakin 300tkm.

    • Rolle

      justiin laitoin myyntiin tänne kyseisen auton. Ajettu alle 200 tkm ja toimii virheettömästi. Leima tuli pari viíkkoa sitten ensiyrittämällä. TÄYSIN RUOSTEETON yksilö,jota on pidetty hyvin. Ei hitsailtu lainkaan. Kakkos vaihde karahtaa väärin käytettynä, mutta yleensä menee helposti päälle.(kylmänä ongelmallisempi)
      Kulutus 10-11 litraa sataselle. Todella voimakas hinuri ja ulosoton voimat riittävät!

      Minä myyn 2600 €, joten osta bois!

      • Risto

        Hep
        Millä koneella toi on myynnissä?
        Onks tää lyhyellä korilla ja missäpäin suomea.
        Pitäis nähdä ja kokea olen kiinnostunut.


      • RolleX
        Risto kirjoitti:

        Hep
        Millä koneella toi on myynnissä?
        Onks tää lyhyellä korilla ja missäpäin suomea.
        Pitäis nähdä ja kokea olen kiinnostunut.

        Kiitos kiinnostuksesta, mutta myin auton viikko sitten. Oli ns.pätkä malli!


      • Rocky -92
        RolleX kirjoitti:

        Kiitos kiinnostuksesta, mutta myin auton viikko sitten. Oli ns.pätkä malli!

        Vai kakkosvaihde kenkkuilee? onkohan sitä ongelmaa tähän yksilöön sitten jo korjattu, kun ei ole tuntunut vielä mitenkään tappelevan vastaan.. laatikkoöljyjä tossa olen aikomassa vaihtaa, kun ei tiedä millaiset kurat siellä on.. Hyvin tulee joka päivä noin 100 km ajettua ilman ongelmia =)


    • mistä löytäs pakoputken rokiin f75lv-mbdw maliin 1988.

    • Anonyymi

      hehheh.. 600 tonnia ajettu ruosteroki eikä mittään vikkaa.. eläinsatuja suomen kansalle.. ooppeli sivustolla oli kans joku rehtori ajanu kadetilla puoli milliä ilman vikoja.. hehheh..

      • Anonyymi

        On se vaan kauhee no mikäs siinä jos kakkos-autona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vaan kauhee no mikäs siinä jos kakkos-autona.

        itsellä oli rocky ja mittarissa oli 865 000km eli kestää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itsellä oli rocky ja mittarissa oli 865 000km eli kestää...

        Mulla meni jo käsi pohjasta läpi kun oli 65 000km mittarissa...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe