Tuli otettua tuossa perjantai ja lauantai alkoholia aamusta iltaan. Sunnuntaina oli vittumainen olo paitsi fyysisesti, niin ennenkaikkea psyykkisesti.
Alkoi nälkä vaivaamaan iltakuudelta, mutta mistäs haet ruokaa kun kassalla asioinnin ajatteleminenkin pisti kropan tärisemään pelosta.. Ja syömättä koko päivä.
Maanantaina jatkui sama. Ei meinannut uskaltaa lähteä asioimaan ihmisten joukkoon, ei sitten mitenkään. Illalla oli jo pakko lähteä kun meinasi heikottaa pahasti. Ja kassalla tiputtelin lantit lattialle ja meinasin pyörtyä paniikkiin.
Tänään meni jo paremmin.
On se perkelettä. Ennen sai ottaa enemmänkin, ja väsytti vain vähän. Nyt tärisen ja pelkään ihmisiä ja tilanteita krapuloissani todella paljon.
Kai se on sitten vähennettävä tai ihan lopetettava.
Paniikkia
15
3939
Vastaukset
- Työnsankari
Et sitte töissäkäyntiä harrasta?
- safqskfp
Tyhmät töitä tekee, menee hyvää ryyppyaikaa hukkaan. Vittu mikä JUNTTI!
- ........................
"Et sitte töissäkäyntiä harrasta?"
Et sitte ole kuullu vuosilomasta? - Oolofi
Ei kukaan tee töitä mistään muusta syystä kun rahasta. Ja jos saman rahan saa sossusta tai eläkkeellä', niin ite en aiknakaan menis töihin. Sitäpaitsi minä olen saiars ja työkyvytön.
- krapbappel
Pamit ja muutama kalja tai lonkero poistaa noi olot täysin...
- ....
Pamit ja kaljat/lonkerot kun heittää napaan yhtäaikaa, on loota taas uudestaan sekaisin, rauhottavat kun voimistavat alkoholin vaikutusta.
Lienetkö sekakäyttäjä?
- sitä
mahtipontaalista krapulaa ja iän myötä pahenee....
- Aimo Vitura
olet alkoholisoitunut lievästi. Et ole alkoholisti etkä sairas. Olet tunne-elämältäsi ailahteleva, herkkä ja äkkipikainen. Jurrissa on kiva olla kun on kuuppa nollaantunut -tiedän tunteen.
Nuo olot ei todellakaan vähene tai hellitä kun niihin on kiinni päässyt.
Rauhoittavien käyttö vaan lisää juomista ja antaa tunteen että taas voi ottaa.
Monelle nuo olot ovat pelastus.
ilman mitää varoituksia moni sukeltaa syvälle alkoholin syövereihin.
Hirveän surullista on se, että jossain oppaassa sanotaan, että juominen ei ole alkoholistin vika??
Tereveisin Aimo Vitura- analyysi..
...allekirjoitan.
- Oolofi
No et kyllä paljon sitten kestä. Ite oon dokannut viikon putkeen, tänäänkin tissutellut koko ajan. Mutta olen rauhoittunut, esim. en ole hävittänyt silmälasejani enkä matkakorttiani enkä myöskään ole juonut väkeviä. Eli musta on tulossa vissiin joku krooninen tissuttelija. Kaikki normaalit rkiaskareet on kyllä mennyt päin helvettiä.
- mitään
"No et kyllä paljon sitten kestä."
Ihan totta, kaverit dokaa samat määrät ja ei tunnu missään.
Itse olen rapana parin päivän kupinoton jälkeen (juon tosin sellaiset perseet että muisti pätkii). Fyysisen krapulan kestää, psyykkistä ei sitten millään. Kummallisia tärinöitä, pelkoja ja sosiaalisten tilanteiden kammoa. Mitään harhoja ei sentään ole tullut mutta luulenpa, että jos joisin viikon kirkasta, alkaisi niitäkin tulla.
Onneksi juopottelua on tullut vähän vähennettyä ja ei niitä pitkiä putkia tule otettua. Ja jos tuleekin juopoteltua kolme päivää, ainoastaan kaljaa menee koneeseen.
Mutta pidättäydyn toistaiseksi yhden illan rapakänneissä, siitä ei vielä tule pahoja oireita. Kännin tasoa en aio rajoittaa, koska en osaa juoda kuin sivistyneet ihmiset ja myönnän sen. Kertoja pitää kontrolloida.
Panikoimisiin, juopot! - juomisen suhteen
mitään kirjoitti:
"No et kyllä paljon sitten kestä."
Ihan totta, kaverit dokaa samat määrät ja ei tunnu missään.
Itse olen rapana parin päivän kupinoton jälkeen (juon tosin sellaiset perseet että muisti pätkii). Fyysisen krapulan kestää, psyykkistä ei sitten millään. Kummallisia tärinöitä, pelkoja ja sosiaalisten tilanteiden kammoa. Mitään harhoja ei sentään ole tullut mutta luulenpa, että jos joisin viikon kirkasta, alkaisi niitäkin tulla.
Onneksi juopottelua on tullut vähän vähennettyä ja ei niitä pitkiä putkia tule otettua. Ja jos tuleekin juopoteltua kolme päivää, ainoastaan kaljaa menee koneeseen.
Mutta pidättäydyn toistaiseksi yhden illan rapakänneissä, siitä ei vielä tule pahoja oireita. Kännin tasoa en aio rajoittaa, koska en osaa juoda kuin sivistyneet ihmiset ja myönnän sen. Kertoja pitää kontrolloida.
Panikoimisiin, juopot!vähän samanlainen kuin minä. itellä on ollu juurikin noita samansorttisia oireita. eipä se juominen ole mitään kovin järkihommaa. ihmisiä on erilaisia, toiset kestää enempi toiset ei. kannattaa vaan hyväksyä tosiasiat ja todeta että viina ei ole minun juttu. ja jonain päivänä huomaat että etpä tainnut kuitenkaan paljosta jäädä paitsi kun katot niitä kavereitas.
- 41v
juu...tuttua tärinää.. ventikaksi ristittiin toi oirelu 90 luvun alkupuolella kun kaikil oli lamat ja konkat ja joka iikalla oli arkipäivää ehtoollisineen konkurssi-tuomioineen, avioeroineen, auton, asunnon yms ulosmittaukset jne. Kuningaskankkunen aina antaa lisäpotkua ventikalle.. Päätin kun lähikaupan lihatiskille olin pyörtyä kupsahtamassa jotta ny riittää tää &%¤%¤ huippaus yms ja annoin moiselle vaivalle täysin vapaat kädet, siis että antaa ny sitten älyn mennä jos on mennäkseen, ihan vaan huumorilla koko paska, menköön henki ei haittaa.
Sen jälkeen ei ole "ventikka" hypervent/paniikki-oikosulku jne... vaivannut mua 15 vuoteen ja todella monia ihmisiä olen asiassa auttanut.
Jotta jos rupee tekeen häijyä niin haistata sille pitkä pee ja anna sen laakin tulla vaan, huomaat että kun et enään pelkää ko kohtausta, vaan toivotat sen tervetulleeksi niin sitä ei tulekkaan. Siinä vaiheessa löydät hukassa olleet asiat, rennon haukotuksen ja hyvän unen.
T. hohhoijjaa ja hyvää yötä, mä selvisin siitä täysin ilman lääkitystä, selviää siitä sit joku muukin. Ikääntyminen kuulemma auttaa myös.- krapulamestari
Jäbällä on pelkkarit!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1817617
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes883599- 592454
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se721589Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3741504Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201406- 571393
Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171091Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791040Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841038