refluksini parantui!

Nimimerkki

mulla todettiin viime vuonna refluksitauti, närästi, oli hengenahdistusta, sydämen tykytystä, yskää, liman nousua kurkkuun yms. kävin tähystyksessäkin jossa todettiin vain vatsaportin olevan löysä, palleatyrää ei löytynyt. söin nexiumia joka hieman lievensi joitakin oireita.

mulla on aina ollut jonkinasteisia selkäkipuja sekä niska-hartiakipuja. alkuvuodesta innostuin liikunnasta ja aloitin juoksuharrastuksen, mutta kipeytyi ristiselkä ja jalat niin pahasti ettei enää päässyt hyvin kävelemään. ramppasin sitten hierojilla ym. ilman suurempaa apua. kokeilin sitten erästä kansanparantajaa joka sanoi heti lantioni olevan vinossa. eli sitäkautta mulla oli myös paha ryhtivirhe. se korjattiin, ryhtini on suora, en istu enää lysyssä! refluksinikin parantui. eli se ryhti vaikuttaa kyllä tosi paljon!

16

11681

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outo lintu

on mullakin, istun juuri lysyssä.

Hyvä kun toit tällaisenkin näkökulman esiin, kiitos siitä!

• täällä

Olen osallistunut näihin ko. vaivojen keskusteluihin aktiivisesti ja etsinyt apua. Työssäni istun lysyssä, vatsani päällä. Olen kyllä tiedostanut tämänkin ongelman ja hartia-selkäkivut ovat arkipäivää. Pitää miettiä, mikä yhteys näillä olisi.

• että sä
        täällä kirjoitti:

Olen osallistunut näihin ko. vaivojen keskusteluihin aktiivisesti ja etsinyt apua. Työssäni istun lysyssä, vatsani päällä. Olen kyllä tiedostanut tämänkin ongelman ja hartia-selkäkivut ovat arkipäivää. Pitää miettiä, mikä yhteys näillä olisi.

tiedostat kyseisen vaivan ja yhteyden refluksiin.kyseessä on nimittäin sellainen ilmiö joka saa aikaan vatsan kieroutumisen jonka johdosta vatsalihakset ja vatsaportti ovat epäsuhtasesti epäsymmetriset,se syntyy kun ryhti on huono syntyy ns,toispuolilihasheikkous joka taas johtaa palleaaukon lihaksen venymisen ja refluksivaivan.
        vatsalihaksia kuntouttamalla moni on saannut refluksin kuriin vaikka kyseessä olisi lantion kiettymä.
        lytyssäistuminen taas painaa vatsaa kasaan ja saa aikaan portinavautumisen jos on jo osittain väljä portti.
        ylipaino myös rassaa porttia.

• Outo lintu
        että sä kirjoitti:

tiedostat kyseisen vaivan ja yhteyden refluksiin.kyseessä on nimittäin sellainen ilmiö joka saa aikaan vatsan kieroutumisen jonka johdosta vatsalihakset ja vatsaportti ovat epäsuhtasesti epäsymmetriset,se syntyy kun ryhti on huono syntyy ns,toispuolilihasheikkous joka taas johtaa palleaaukon lihaksen venymisen ja refluksivaivan.
        vatsalihaksia kuntouttamalla moni on saannut refluksin kuriin vaikka kyseessä olisi lantion kiettymä.
        lytyssäistuminen taas painaa vatsaa kasaan ja saa aikaan portinavautumisen jos on jo osittain väljä portti.
        ylipaino myös rassaa porttia.

guruja, kenelle lääkärille tulisi tuollainen mieleen? Vastaus: Ei kenellekään.

Mulla on jotenkin suhtautuminen tämän refluksitaudin aikana lääkäreihin muuttunut kriittiseksi.

Heillä ei ole tästä sairaudesta mitään tietoa.

• pelle p
        Outo lintu kirjoitti:

guruja, kenelle lääkärille tulisi tuollainen mieleen? Vastaus: Ei kenellekään.

Mulla on jotenkin suhtautuminen tämän refluksitaudin aikana lääkäreihin muuttunut kriittiseksi.

Heillä ei ole tästä sairaudesta mitään tietoa.

Kai lääkäreillä nyt jotain tietoa on, mutta ei kylläkään tarpeeksi. Musta tuntuu että lääkärit näkevät refluksitaudin yksioikoisempana kuin se todellisuudessa on. Jokaisella meistä varmaan vähän eri tekijät vaikuttavat sairauteen.

Se huono puoli tässä on, että jos sairaus ei itsellä mene "oppikirjan mukaan", niin monen lääkärin tiedot loppuvat siihen. Näin on varmaan monessa muussakin sairaudessa. Itse on vaan potilaan yritettävä ottaa asioista selvää.

Minua ärsyttää lääkäreissä se, etteivät he yleensä myönnä tietämättömyytään. Minusta olisi ihan ok, jos lääkäri sanoisi, ettei tästä sen enempää tiedä. Tuntuu että he puhuvat mielummin puuta heinää potilaalle kuin myöntävät ettei tietoa ole.

Omituinen suhtautumistapa minusta. Ei minulle itselleni ainkaan omassa ammatissa tuota vaikeuksia sanoa, jos en kaikkea joka asiasta tiedä.

• kysyttävä

Ihan kaikkien kansanparantajien
      käsiin ei sit kannata sitä selkärankaansa
      antaa.. Tarkistakaa suositukset sekä
      potilasvakuutus.

• ap.

selkäsivuilta löysin tämän kansanparantajan joka ryhtivirheeni korjasi, uskalsin luottaa häneen koska muilla tuntui olevan hänestä hyviä kokemuksia, vaikka potilasvakuutusta ei olekaan.

• refluksi
        ap. kirjoitti:

selkäsivuilta löysin tämän kansanparantajan joka ryhtivirheeni korjasi, uskalsin luottaa häneen koska muilla tuntui olevan hänestä hyviä kokemuksia, vaikka potilasvakuutusta ei olekaan.

alkoivat,kuvattiin myös kaularanka ja silloin minulla oli ryhtivirhe,eli varmasti tällä on jatain tekemistä refluksin kanssa.
        Oikea kroppa on aina jumissa ja selvästi vaikuttaa ylävatsaan.

Esm.tässä koneella tulee päätä työnnettyä liikaa eteen ja sekin ärsyttää kurkunpäätä.
        Myös liika alkoholin käyttö,tästä olikin maininta toisessa aloituksessa.

• ????????????
        refluksi kirjoitti:

alkoivat,kuvattiin myös kaularanka ja silloin minulla oli ryhtivirhe,eli varmasti tällä on jatain tekemistä refluksin kanssa.
        Oikea kroppa on aina jumissa ja selvästi vaikuttaa ylävatsaan.

Esm.tässä koneella tulee päätä työnnettyä liikaa eteen ja sekin ärsyttää kurkunpäätä.
        Myös liika alkoholin käyttö,tästä olikin maininta toisessa aloituksessa.

Miten se alkoholi vaikeuttaa esim. hengenahdistusta tai refluksivaivaa? Tämä asia tulee aika ajoin esiin, mutta ei sen tarkemmin selitetty. Tietääkö joku?

• refluksi
        ???????????? kirjoitti:

Miten se alkoholi vaikeuttaa esim. hengenahdistusta tai refluksivaivaa? Tämä asia tulee aika ajoin esiin, mutta ei sen tarkemmin selitetty. Tietääkö joku?

onkin,eli alkoholi kyllä helpottaa ja hengenahdistus loppuu joksikin aikaa,mutta seuraava päivä,ei ihan aamusta mutta illalla viimestää ilman alkoholia,alkaa hengenahdistus pahempana.
        Itse en juo kun mietoja viinejä ja punaviini ei sovi,myös olutta ja siinäkin kolmosolutta,aina kuitenkin käytän kohtuudella.
        En juo humalaan itseäni,vain sen verran että rentoudun.

• mullakin
        refluksi kirjoitti:

onkin,eli alkoholi kyllä helpottaa ja hengenahdistus loppuu joksikin aikaa,mutta seuraava päivä,ei ihan aamusta mutta illalla viimestää ilman alkoholia,alkaa hengenahdistus pahempana.
        Itse en juo kun mietoja viinejä ja punaviini ei sovi,myös olutta ja siinäkin kolmosolutta,aina kuitenkin käytän kohtuudella.
        En juo humalaan itseäni,vain sen verran että rentoudun.

Minä olen huomannut aivan saman ilmiön. Osaisiko joku valottaa asiaa. Tämä olisi mielenkiintoinen asia selvitettäväksi.

• Outo lintu
        mullakin kirjoitti:

Minä olen huomannut aivan saman ilmiön. Osaisiko joku valottaa asiaa. Tämä olisi mielenkiintoinen asia selvitettäväksi.

vatsaa.

Ja jos oireet vähenevät alkoholin käytön aikana, kyseessä on stressivatsa kuten minulla. Ja jos on refluksi, stressi pahentaa refluksia hyvin paljon.

Mulle lääkäri on sanonut että alkoholia voi silloin tällöin käyttää mutta ei joka viikonloppu, kuten minä tein aiemmin, mutta eipä ollut myöskään stressivatsaa.

• Outo lintu
        Outo lintu kirjoitti:

vatsaa.

Ja jos oireet vähenevät alkoholin käytön aikana, kyseessä on stressivatsa kuten minulla. Ja jos on refluksi, stressi pahentaa refluksia hyvin paljon.

Mulle lääkäri on sanonut että alkoholia voi silloin tällöin käyttää mutta ei joka viikonloppu, kuten minä tein aiemmin, mutta eipä ollut myöskään stressivatsaa.

Ja jos alkoholi pahentaa käytettäessä vaivaa, siis sillä hetkellä kun juo, kannattaa lopettaa heti, koska silloin ei kyse stressivatsasta vaan se pahentaa aivan oikeasti refluksivaivaa. Refluksivaivaistenkaan ei ole syytä käyttää alkoholia kovin usein. Itse otan 5-6 pulloa siideriä kerta-annoksena kerran 4-6 viikossa, ei aiheuta mitään vaivoja jälkeenpäinkään. Käytön aikana vaivat helpottuvat suuresti.

• MMuuuuuuuuuuuuuuuuuu
        ???????????? kirjoitti:

-rentouttaa lihasportin toimintaa
        jolloin riski takaisinvirtaukseen lisääntyy?

- iso määrä (esim olut) täyttää mahalaukun
        äkkiempää

- väkevät ärsyttävät limakalvoja mahassa ja
        tietenkin myös noustessaan takaisin ruokatorvea
        pitkin

• Outo lintu
        MMuuuuuuuuuuuuuuuuuu kirjoitti:

-rentouttaa lihasportin toimintaa
        jolloin riski takaisinvirtaukseen lisääntyy?

- iso määrä (esim olut) täyttää mahalaukun
        äkkiempää

- väkevät ärsyttävät limakalvoja mahassa ja
        tietenkin myös noustessaan takaisin ruokatorvea
        pitkin

vaikkapa siideriin, jos haluaa käyttää alkoholia.

• refluksi
        Outo lintu kirjoitti:

vaikkapa siideriin, jos haluaa käyttää alkoholia.

sopi paremmin minulle kuin olut,mutta koska makeutusaineet taas tekee minulle pahan olon,niin otan oluet saunan jälkeen.
        Oluessakin voi olla sitruunahappoa säilöntäaineena,joten se ei sovi,mutta kun pysyy kohtuudessa,ei haittaa jos ottaa joskus 1-3 olutta tai siideriä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7047
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1315
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1128
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      921
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      895
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      877
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      856
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      811
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      776
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      763
    Aihe