Mulle tehtiin acromioplastia 01/08. Käsi ei ole vieläkään työkuntoinen ja nyt tuntuu että olkapää 'lonksuu', eli meinaa mennä sijoiltaan. Onko kellään vastaavasta kokemusta? Eli ahtaan olkapään korjausleikkauksessa siitä tuleekin liian väljä? Tätä väljyyttä oli kyllä jo ennen leikkausta mutta ei näin paljon. Voiko tämä väljyys johtua tastä leikkauksesta?
löysä olkapää?
6
2384
Vastaukset
- niffariini
voisi auttaa asiaa. Ota yhteyttä oman terveyskeskuksesi fysioterapeuttiin ja pyydä häneltä ohjeita miten treenata olkapäätä tukevat lihakset kuntoon. Kuminauhajumpasta on hyvä aloittaa.
- operoitu kahdesti
On kokemusta samasta asiasta. Mulle tehtiin acromioplastia 03/05. Ei tullut kuntoon. Sitten 03/06 tehtiin uusi tähystysleikkaus, olkapää oli löysä. Käytin kantosidettä kuusi viikkoa yötä päivää. Minäkin olen ihmetellyt, johtuiko löysyys ekasta leikkauksesta!
- olkapäävaivainen
Korjattiinko sulla sitä olan löysyyttä jotenkin? Mitä sille voi tehdä? Turhauttaa käydä fysioterapiassa kun ei siitä taida olla mitään hyötyä. Ja pirun kallista kun vakuutusyhtiö ei suostu korvaamaan...
- operoitu kahdesti
olkapäävaivainen kirjoitti:
Korjattiinko sulla sitä olan löysyyttä jotenkin? Mitä sille voi tehdä? Turhauttaa käydä fysioterapiassa kun ei siitä taida olla mitään hyötyä. Ja pirun kallista kun vakuutusyhtiö ei suostu korvaamaan...
Fysioterapia menee ihan hukkaan jos olkapääsi on löysä. Minulle tehtiin vaporisaattorilla ala-, etukapselin ja intervallin kiristys. Ei siis laitettu olkapäätä kiinni millään ankkureilla tms.
Olkapään löysyys oli tehnyt olkaan repeämiä ja rispaantumia. Ortopedi sanoi, että olkapääni olisi voinut minä hetkenä tahansa pudota paikoiltaan. Silloin olisi ollut vitsit vähissä.
Onko sulla kyseessä jokin tapaturma vai? Mun eka leikkaus maksoi itselleni 3300 ja toinen 2500. Siihen kun laskee kolmen vuoden ajan lääkäripalkkiot, turha fysioterapia useasti jne...hintaa on tullut.
- ittestään
Sain joskun futispelissä vasemman olkapään sijoiltaan. Muutaman viikon päästä se meni taas ja pikkuhiljaa siitä tuli sellainen rimpula että se saattoi pudota yöllä sijoiltaan. Onneksi osasin itse rusauttaa sen paikalleen.
Sitten rupesin sohvaperunaksi ja lopetin nuo amerikkalaiset jalkapallot ja ju-jutsut ym rusikointilajit. Muutamassa vuodessa olkapää alkoi taas kestää eloa.
No sitten kokeiltiin poikien kanssa taas pitkästäaikaa vähän jenkkifudista ja niinhän siinä sitten kävi että supraspinatus repesi. Ja oikeasta olkapäästä.
Nyt ollaan taas terveenä sohvan pohjalla.- edellinen
supraspinatus piti kyllä parsia kasaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 826205
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t293733törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/253075Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3631664- 331368
- 261292
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11916Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi42873Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11860- 42819