Hei!
Olen 22-vuotias nainen, olen ihannepainossani ja syön terveellisesti. Lisäksi urheilen lähes päivittäin.
Tästä huolimatta verenpainearvoni ovat 120-130/80-85. Ovatko liian korkealla, olenko esimerkiksi vaarassa sairastua raskauden aikaiseen kohonneeseen verenpaineeseen sitten kun olen raskaana?
Paineet liian korkeat(ko?)
2
666
Vastaukset
- näyttää
nuo sun arvot. Täällä tietoa tavoitearvoista:
http://www.tohtori.fi/?page=6333637&id=9752837
Eli jos saat yläpaineen pysymään alle 130:ssa ja alapaineen alle 85:ssa, niin ei ole mun mielestä syytä huoleen. Eikä 130/85 arvollakaan voi vielä kohonneesta verenpaineesta puhua.
Ihan hyvä että elät terveellisesti, mutta varmaan tiedätkin, ettei kohonnut verenpaine aina elämäntavoista johdu. Itse olen sua 10 vuotta vanhempi ja elän terveellistä elämää, mutta silti joudun syömään verenpainelääkettä, koska mulla on korkea verenpaine sukurasitteena. - edellinen sanoi
Normaalit ovat. Unohda toistaiseksi arvosi ja raskaana sitten niitä seuraillaan neuvolassa. (Tarkoitat vissiin raskausmyrkytystä, jonka yhtenä oireena verenpaineen nousu on.) -Se voi tulla kenelle odottajalle tahansa oli sitten alkuarvot hyvät tai huonot. Raskausmyrkytys tulee yleensä ensisynnyttäjälle. Kaksoisraskaudessa riski on suurempi. Sukuhistoria, diabetes ja krooninen munuaissairaus lisää riskiä. Ja myös ikä, mutta sulla ei ole siitä huolta. Raskausmyrkytykseen et voi itse vaikuttaa, koska sen syntymekanismiä ei vieläkään tiedetä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566319
- 491763
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381424- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48931Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384888Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865