Hei!
Olen 22-vuotias nainen, olen ihannepainossani ja syön terveellisesti. Lisäksi urheilen lähes päivittäin.
Tästä huolimatta verenpainearvoni ovat 120-130/80-85. Ovatko liian korkealla, olenko esimerkiksi vaarassa sairastua raskauden aikaiseen kohonneeseen verenpaineeseen sitten kun olen raskaana?
Paineet liian korkeat(ko?)
2
673
Vastaukset
- näyttää
nuo sun arvot. Täällä tietoa tavoitearvoista:
http://www.tohtori.fi/?page=6333637&id=9752837
Eli jos saat yläpaineen pysymään alle 130:ssa ja alapaineen alle 85:ssa, niin ei ole mun mielestä syytä huoleen. Eikä 130/85 arvollakaan voi vielä kohonneesta verenpaineesta puhua.
Ihan hyvä että elät terveellisesti, mutta varmaan tiedätkin, ettei kohonnut verenpaine aina elämäntavoista johdu. Itse olen sua 10 vuotta vanhempi ja elän terveellistä elämää, mutta silti joudun syömään verenpainelääkettä, koska mulla on korkea verenpaine sukurasitteena. - edellinen sanoi
Normaalit ovat. Unohda toistaiseksi arvosi ja raskaana sitten niitä seuraillaan neuvolassa. (Tarkoitat vissiin raskausmyrkytystä, jonka yhtenä oireena verenpaineen nousu on.) -Se voi tulla kenelle odottajalle tahansa oli sitten alkuarvot hyvät tai huonot. Raskausmyrkytys tulee yleensä ensisynnyttäjälle. Kaksoisraskaudessa riski on suurempi. Sukuhistoria, diabetes ja krooninen munuaissairaus lisää riskiä. Ja myös ikä, mutta sulla ei ole siitä huolta. Raskausmyrkytykseen et voi itse vaikuttaa, koska sen syntymekanismiä ei vieläkään tiedetä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.748517Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli662825Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä182058- 1572001
Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️201959Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1381871Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?301720- 461525
- 1021487
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411256