Hei!
Olen 22-vuotias nainen, olen ihannepainossani ja syön terveellisesti. Lisäksi urheilen lähes päivittäin.
Tästä huolimatta verenpainearvoni ovat 120-130/80-85. Ovatko liian korkealla, olenko esimerkiksi vaarassa sairastua raskauden aikaiseen kohonneeseen verenpaineeseen sitten kun olen raskaana?
Paineet liian korkeat(ko?)
2
658
Vastaukset
- näyttää
nuo sun arvot. Täällä tietoa tavoitearvoista:
http://www.tohtori.fi/?page=6333637&id=9752837
Eli jos saat yläpaineen pysymään alle 130:ssa ja alapaineen alle 85:ssa, niin ei ole mun mielestä syytä huoleen. Eikä 130/85 arvollakaan voi vielä kohonneesta verenpaineesta puhua.
Ihan hyvä että elät terveellisesti, mutta varmaan tiedätkin, ettei kohonnut verenpaine aina elämäntavoista johdu. Itse olen sua 10 vuotta vanhempi ja elän terveellistä elämää, mutta silti joudun syömään verenpainelääkettä, koska mulla on korkea verenpaine sukurasitteena. - edellinen sanoi
Normaalit ovat. Unohda toistaiseksi arvosi ja raskaana sitten niitä seuraillaan neuvolassa. (Tarkoitat vissiin raskausmyrkytystä, jonka yhtenä oireena verenpaineen nousu on.) -Se voi tulla kenelle odottajalle tahansa oli sitten alkuarvot hyvät tai huonot. Raskausmyrkytys tulee yleensä ensisynnyttäjälle. Kaksoisraskaudessa riski on suurempi. Sukuhistoria, diabetes ja krooninen munuaissairaus lisää riskiä. Ja myös ikä, mutta sulla ei ole siitä huolta. Raskausmyrkytykseen et voi itse vaikuttaa, koska sen syntymekanismiä ei vieläkään tiedetä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1355708
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2474279- 121831
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1651143- 1051083
Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii1751040Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj68985- 90983
- 44851
Trump laittomien siirtolaisten kauhu.
Trump toimii ihan oikein, kun karkoittaa maassa laittomasti oleskelevat rikolliset siirtolaiset takaisin kotimaihinsa ei119842