Lia vai Liia

kiirus

Hei kumpi on parempi nimi?

Onko tyhmä taivutus.. kun esim. annan kukan Lialle
Vai kannattaako miettiä niin tarkkaan.. kuitenkin puhekielessä lausutaan Liia. Kirjoitusasuna tykkäisin kuitenkin Lia nimestä.. sukunimikin on ruotsalainen..

Kertokaapa mielipiteitä..

34

5566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eve 2

      Lia kirjoitusmuodossa
      < ajattelisin niin.

    • sohvii

      Liia ehdottomasti!

    • valitset,

      lian vai liian?
      Minä en valitsisi noista kumpaakaan.

      • Itse Liia

        En mitenkään "nosta" itseäni, mutta Liia on siitä hyvä nimi, että sitä ei löydy ihan jokaiselta. Sinä sitten tykkäät jostain tavallisista nimistä. Oma mielipiteesi, mutta se merkitsee hieman tylsää ihmistä. :)


      • Anonyymi
        Itse Liia kirjoitti:

        En mitenkään "nosta" itseäni, mutta Liia on siitä hyvä nimi, että sitä ei löydy ihan jokaiselta. Sinä sitten tykkäät jostain tavallisista nimistä. Oma mielipiteesi, mutta se merkitsee hieman tylsää ihmistä. :)

        Liia on mun mielestä parempi. Se on mun oma nimi!


    • amynmianjaannanmami

      Liiasta tulee mieleen liikaa, liian paljon' jne. Toisaalta Liasta taas liaani, lika ja jos 'lia' ei kuulosta kauheen kivalta mun korvissa ainakaan.
      Ehka niin etta kirjotusasuksi Lia ja lausutaan liia. Oma tyttoni on Mia, lausutaan suomeksi miia. Laittaisit mieluummin nimeksi Mia?

    • sisiliskosisko

      nätti nimi ja minua ei ainakaan nuo liian paljon tmv haittaa.
      Onhan näitä muitakin vastaavia, kuten Ellen (ellen mene kauppaan, niin...) tai Anna (anna nyt se minulle)

      • kiirus

        Nyt aloin itsekin miettimään.. tuota Ellen ja Anna nimista!

        Jep, kaikkea sitä nimistä miettiäkin. Erityisesti nyt kun miettii omalle lapselle.. huhheijaa..


      • kiirus
        kiirus kirjoitti:

        Nyt aloin itsekin miettimään.. tuota Ellen ja Anna nimista!

        Jep, kaikkea sitä nimistä miettiäkin. Erityisesti nyt kun miettii omalle lapselle.. huhheijaa..

        kirjoitusvirheitä edelliseen viestiin.. en taida enää osata kirjoittaa .)


    • Täti

      Kun nyt mielipidettä kysyit, niin vastaan,
      ettei kumpikaan noista ole minun mieleeni.

      Parempia nimiä on esim. Liana ja Liina.

    • Corneelia

      Sukunimeen sopisi paremmin Lia. Totta puhuen kamala nimi. Tässä muutama muu samantapainen, mutta helpompi nimi:

      Mia
      Kia
      Tia

      Olisiko noista mikään kiva?

      • kiirus

        kun kerrotte mielipiteitänne..

        Nämä tietysti makuasioita.

        Kia nimestä en tykkää ollenkaan. Mia liian tavallinen..


      • Itse Liia

        Voin veikata, että nimesi on joku tavallinen, tylsä nimi, mikä löytyy joka neljänneltä ihmiseltä.


      • Itse Liia

        Jos itse olet Corneelia, SINUN nimesi on kamala.


      • riatiakiamia___

        Tuosta Corneelia nimestä tulee kylmiä väreitä. Kamala nimi! Vaikka se ei edes olisi oikea nimesi, niin jopa nimimerkkinä se on aivan hirvittävä - paljon pahempi kuin Liia. Mutta makunsa kullakin.

        Itse en pidä yhdellä iillä kirjoitetuista nimistä. Lia vielä menee, mutta Pia, Ria, Tia, Kia ovat kaikki kamalia. Mutta kun nuo nimet kirjoittaa kahdella iillä, niin ovat paljon parempia. Sekä kirjoitettuna, että lausuttuna nuo nimet kuulostavat paljon paremmilta kahdella iillä.

        Ja tuo on todella ärsyttävää, kun ihmiset ehdottelevat tyyliin: "Minun lapseni nimi on Pia ja lausutaan Piia. Paljon parempi kuin Liia, tai Lia. Laita lapsellesi nimeksi Pia." Tai yleensä ehdotellaan jotain Riiaa ja Tiiaa. Mitäpä jos joku haluaa kehitellä jotain vähän omaperäisempää, kuin joku Tiia? Ja kai aloittaja tietää myös Piia, Tiia, Kiia ja Riia nimien olemassaolosta, niin miksi ehdottelette niitä? Suurinpiirtein joka kahdeksas vastaantuleva nainen on nimeltään joku noista. Ja se on aika paljon se.


        Hienoa, että jotkut osaavat valita sellaisen nimen, mistä itse tykkää, eikä jotain tuikitavallista nimeä, mitä Suomi24 palstalla ihmiset ehdottelevat.


    • Lausu [liia]

      ...

      • Corneelia

        Ria tai Riia?


    • lyhyt muoto.

      Kyllä se yhdellä iillä on parempi.

    • Tunnen

      Erään Lia-nimisen henkilön. Ihastuttava vanhempi rouva. En ole koskaan ajatellut noita negatiivisia assosiaatioita hänen nimestään, kun henkilö on niin valovoimainen ja nimi erikoinen ja kaunis. JA SE LAUSUTAAN ei missän nimessä liia, vaan liija, mieti tarkkaan kun luet :)

      Ria on mielestäni toisenlainen nimi, ehkä vähän kovam ihan oma mielipide tämä tosin , olen tuntenut sen nimisenkin henkilön. Ja Mia ja Pia ja Tia, jokaisen olen tuntenut, Nimet on AIVAN eri, vaikka on yhden kirjaimen ero, energia on aivan eri, mikä nimestä huokuu. En siksi ymmärräkään, miksi ihmiset täällä ehdottavat jotain toista nimeä, kun aloittaja on päätynyt nimeen nimestä Lia tai Liia. no, nimi on jo valittu. Vaan halusin sanoa että sitä lausuminen ei nyt mennyt ihan niin kuin yleissti ehdotettiin. Kun suomi on sittenkin hienovaraisempi kuin luullaan, kannattaa maistella noita lausumisen eri kirjoitusasuja...

    • Liia -parempi kuin Miia

      Olen itse nimeltäni Liia, enkä hirveästi tykkää nimestäni, mutta kun lukee noita palautteita, niin pitäisikö kaikilla olla saman kaavan mukaan väännetty nimi esim. Miia? Haukuitte nimeni ihan lyttyyn, vähän yliampuvasti jopa. Mutta itse pidän enemmän Liiasta, kuin Liasta. Se on jokaisen oma asia kuitenkin, minkä nimen haluaa antaa.

      • LIIIAAAAAAAA

        JOO mäki olen samaa mieltä , munkin nimi on liia ja se on parempi kun joku lia koska lia kuulostaa vähän hassulta , mutta kannattaa miettiä itse sitä nimeä omassa päässä eikä missään nettikeskusteluissa mutta
        minun mielestä liia on paljon parempi kuin esim MIIA , RIIA , KIIA , TIIA.Itse tykkään nimestäni tosi paljon.


    • Itse Liia

      Kumpi vauvasta tuli?

      • Liia..

        Itse pidän myös harvinaisesta nimestäni, ja mielestäni kahdella i:llä parempi. Kaikilla kuitenkin omat mielipiteensä asiaan. :)


      • LIIA!
        Liia.. kirjoitti:

        Itse pidän myös harvinaisesta nimestäni, ja mielestäni kahdella i:llä parempi. Kaikilla kuitenkin omat mielipiteensä asiaan. :)

        MINÄ olen liia ja olen oikein tyytyväinen nimeeeni,olen samaa mieltä kun hieman ylempänä kirjoitellut että haukutte nyt ihan väär nimeä ! miia ja tiiä ovat liian tavallisia nimiä enkä ikinä ole ajatellut mitään nimestäni.joskus siitä kyllä heitetään läppiä mutta ne ovat pieniä ja viatttomia leikin laskuja kuten " äläpäs syö karkkis liian kanssa ! " :D mutta kaikki sitä tuntuu kehuvan joten ihmeessä suosittelen LIIAA!


    • ämiiaa

      Jos ottaisitte kuitenkin Rian, Pian tai Mian. Lia kuulostaa siltä, ettei osais sanoo omaa nimeään oikein. Myös Tia on kiva nimi.

      • Lia olen itsekkin

        Oma nimeni on Lia, ja mielestäni se on kiva nimi kun sitä juuri ei löydy niin monelta. :)


    • fhiui

      älkää antako lapselle nimeksi Liiaa ainakaan. Itse olen Liia, ja jokaiselta uudelta tuttavalta saan kuulla jotain "hauskaa" kommenttia nimestäni. Eräskin vanhempi rouva kysyi onko suomalaiset vanhemmat, ja kaverin äiti ensimmäistä kertaa nimeni kuullessaan (ei siis oltu tavattu vielä) luuli minua kiinalaiseksi.

    • Riia?

      Liia mielummin, mutta Riia oisi kivempi

      • lhjfgdhhjghg

        Mielestäni Riia on yksi kauheimmista nimistä, jonka olen koskaan kuullut.
        Noh, ehkä hieman liioiteltua, mutta en silti pidä Riia nimestä. Mielipiteensä kullakin.


    • liia 2

      Oma nimeni on Liia ja pidän siitä koska monella ei ole samaa nimeä.Tia ja Mia on kivoja nimiä

    • niinseaikakuluu

      No nyt se vauva on pian kymmenvuotias. Toivottavasti sai hyvän nimen. Onkos muuten kukaan huomannut, että kaikista noista ehdotetuista Kia on aivan toivoton: joko siitä tulee mieleen automerkki tai sitten sotilaspiireissä tunnettu ja joskus uutisteksteissäkin esiintyvä lyhenne: Killed In Action.

    • Mitä onko semmonen nimi kun Liakin olemassa, no ei siinä nätti nimi mutta itse EN antaisi lapselle nimeksi Pia, Mia, Kia, Tia, Lia yms. Liian lyhyitä mutta esim. Liina, Miisa, Kiira, Tiina yms. (En antais kyllä näitäkään nimiä, nättejä on mutta ei ihan mun makuun)

    • Anonyymi

      Ne lausutaan samalla tavalla , itse en pidä nimestä

    • Anonyymi

      Eikö se ole väännös Lea nimestä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe