Mistä kaupoista tai nettisivuilt saa ostettuu hippivaattei?
Hippivaatteita??
30
13757
Vastaukset
- freeddd
Koska se ei (kai?) ole nyt muotia, niin voi olla aika vaikeaa ostaa tavallisista kaupoista...
Mutta kirpputorit on aina kannattavia, ja sit oot aik tr00 hippi.- kojhuuyfjyfykgjhuijk
UFF:ista?
- asiasta jotain tietävä
Kannattasko sun eka perehtyä asiaan ennen ku tuut kyselemään et mistä sais HIPPI vaatteita? Tottakai ne OSTETAAN kirppiksiltä! luomualuomua... Siinä on, kun vähä tuntuu ettet jaksa ite ehtiä..
Hippiliike on 1960-luvulla voimakkaasti vaikuttanut nuorisokulttuuri ja protestiliike. Hippiliike, joka pyrki luomaan "vaihtoehtoisen yhteiskunnan", oli osa laajempaa 1960-luvun kulttuurista ja poliittista kuohuntaa.
Hippiliikkeen synty ja taustat
Hippiliikkeen synnyinseutuna on usein pidetty San Franciscoa noin vuosina 1965–1966, joskin samantapaisia nuorisokulttuureja oli toki kehittymässä muuallakin, kuten rockyhtyeistään tunnetuissa Lontoossa ja Los Angelesissa. Vuonna 1967 San Franciscon hippiyhteisö kohosi "rakkauden kesän" myötä kansainväliseen maineeseen, jolloin hippiliike levisi kaikkialle länsimaailmaan — väistämättömine kaupallisine lieveilmiöineen.
Hippiliike oli Yhdysvalloissa korostuneesti valkoisen nuorison protestia: mustaihoiset hipit olivat harvinaisempia, vaikka eivät tuntemattomia. Tyypillisenä hippinä on pidetty keskiluokkaisen perheen kasvattia, joka koki vanhempiensa arvot ja elämäntavan ahdistaviksi ryhtyen kapinoimaan niitä vastaan. Korkeakouluopiskelijoiden osuus hippien riveissä oli merkittävä.
Kaksi hippiä Woodstockissa elokuussa 1969Hippiliikkeen ihanteita olivat pasifismi, suvaitsevaisuus, "vapaa rakkaus" (kapinointi vielä tuolloin vallinnutta tiukkaa seksuaalinormistoa vastaan) sekä keskiluokkaisen materialismin ja ura-ajattelun kyseenalaistaminen. Vietnamin sodan vastustaminen oli hippiliikkeen keskeisimpiä yhteisiä poliittisia tavoitteita.
Hippien elämäntapaan yhdistetään usein psykedeelinen rockmusiikki ja folkmusiikin protestilaulut, huumaus- ja nautintoaineiden käyttö (erityisesti tupakka, kannabis ja LSD) sekä kommuunityyppiset asumiskokeilut. Osa hipeistä kiinnostui itämaisista uskonnoista tai jopa magiasta, mikä valmisteli tilaa New Age -ilmiön nousulle. Toiset liikkeen edustajat suuntautuivat vasemmistolaiseen poliittiseen radikalismiin.
Esimerkki stereotyyppisestä hippiulkonäöstä. Kuva Venäjältä vuodelta 2005.Tyypillisiä ulkoisia tunnusmerkkejä hipeillä olivat pitkät hiukset (jotka olivat yleensä auki), miehillä parta, erilaiset etnohenkiset vaatteet (varsinkin intialais-ja afrikkalaistyyppiset), kireät farkut (joissa on leveät tai suorat lahkeet), armeijan ylijäämäkaupoissa myytävät sotilastakit ja muut vanhat sotilasvaatteet ja -saappaat,[1] batiikkivärjätyt vaatteet ja voimakkaat monimutkaiset väriyhdistelmät (ns. psykedeeliset värit), kukat hiuksissa, erilaiset huivit ja liinat, vakosametti/samettivaatteet, pitkät mekot, ponchot, pyöreät silmälasit, suuret aurinkolasit, erilaiset korut (mm. puuhelmet) ja "peace"-merkit. Hipit kulkivat myös usein paljain jaloin.
Eräs hippien elämäntavan merkittävä ulkoinen tunnus on niin sanottua kukkaisvoimaa (flower power) edustava pikkubussi (usein volkswagen kleinbuss, joita juuri maalattiin räikeiksi), jolla saattoi liikkua hippien suosimien tapahtumien ja paikkojen välillä. Tällaisia olivat erilaiset festivaalit ja kommuunit. Monilla hipeillä ei ollut pysyvää asuntoa, vaan he asuivat teltoissa, kommuuneissa tai kukkaisautoissaan. Hippiliikkeen kaltainen ilmiö olivat myös ns. chopper-tyyppisillä Harley Davidson -moottoripyörillä liikkuneet motoristit. Nykyisin Yhdysvalloissa jotkut keskiluokkaista elämää viettäneet entiset hipit tai nuoruudessaan hippiyttä ihailleet ovat eläkevuosinaan uudelleen alkaneet vaeltaa paikasta toiseen vailla pysyvää asuntoa. Joidenkin mielestä nämä "uushipit" ylellisine matkailuautoineen eivät ole aitoja hippejä- hohhhooo
WAU osaat käyttää wikipediaa.
- ujo hannele
Hei sinulle! olet niin nuori, ettet ymmärtänyt kysymystäni Mistä saan ns. hippivaatteita ( ei minun akateemiset lapsenikaan ymmärrä). En tarvitse historiikkia asiasta, josta tiedän (häpeäkseni tunnustan, etten koskaan edes
kokeillut huumeita). Olin silloin kuuskytluvun lopulla vielä alaikäikainen 18 v.
mutta, täysi-ikäisyys oli 21 v. Stadilainen kun olen, pääsin ihanaan vanhankuppilaan (muille tiedoksi, vanha ylioppilastalo), sisälle aina, kiitokset
silloisille portsareille "haudankaivaja" ja Ville. Pitivät minua kilttinä, niin olinkin
se harmittaa!!! Eli tyhmää kysyä teiltä, mitä tarkoitin hippivaatteilla. En tosiaankaan kukkamekkoja, vaan aitoja Hai-saappaita ja Ruotsin armeijan
takkia, uskokaa minulla oli sellainen. Terv. Nurmion ja Bäddingin vakkari-pöytä
kaveri Hannele. Hyvää kesää kaikille ;)))
- hipps
hippityttö vm. 96
- hu-,
Nii no, voit mm. tehä niitä ite, eikö hipit tehneet vaatteita itse. Silloin saat ainakin sellasen vaatteen mistä pidät. Mutta et varmaan jaksa kaikkia itse tehdä niin eikun kirpparille, ja jonnekkin unisef liikkeeseen. Minä ite tykkään paljon hippityylistä:) Noo.. ei täst paljoo apuu varmaa ollu. Mut peace on se juttu.
- -hippisuvunhipitön-
ei niitä saa ostettuu mistää kaupoista. Mee pyörii kirppareille tai tee itse vaatteita, jotka on värikäitä, batiikkivärjättyjä jne... Ei oikkeesta niit saa mistää ostettuu ku vaa kirpparilta jos iha hippi-ihmine aikoo olla.
- aatteeton
mä oon ainaki ite niin laiska hippi et mielummin kyllä kotona pysyisin ja tilaisin netistä.
hippi tulee hnkln ajatuksista. ei siitä et mistä se ne vaatteet saa. x)
- .....
Ainaki Cybershopissa on jotain hippityylisiä vaatteita.
- zajajajajajaj
SUSTA EI TUU IKINÄ MITÄÄ KUNNON HIPPIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- ?
zajajajajajaj kirjoitti:
SUSTA EI TUU IKINÄ MITÄÄ KUNNON HIPPIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!
minne kanttis matkustaa jotta löytäis helposti jonku hippiyhteisön, jonka matkaan lähtee?
- ....................
Kliseinen ja vanha, mutta HYVÄ neuvo. Mene kirppiksille ja pengo kunnolla.
Omat hippivaatteet on kaikki kirppiksiltä, ja niitä on paljon, koko kaappi täynnä.
Hippi-lookin saa myös yhdistelemällä tietyn värisiä vaatteita, eli ei tarvitse edes olla hippivaatteet, värit tekee jo ison muutoksen. Puuhelmet on kanssa hyvä lisuke : )- Hippie vuodesta - 84
Ohan sen nyt selvää että kirpputorilta? ja miks kyselet ns "hippi vaatteita" ? Ei oo olemas mitää hippi vaatteita? Mut vinkkinä, osta värikkäitä ja kukka vaatteita
- PEACEEEE... HIPPIIII
TULIN TÄNNE KESKUSTELUUN KOSKA MUN ÄIPPÄ TÄYTTÄÄ 40 PIDETÄÄN SILLE YLLÄRI BILEET TEEMANA 70 LUKU JA AIJJON ITE OLLA HIPPI MUL ON JO .LEVEE LAHKEISET HOUSUT PEACE KORVIKSET JA KIILA KORKO KENGÄT TARTTEEN ENÄÄ PAIDAN JA PEACE KAULA KORUN
- Bergenasd
Opetelkaa yhdys sanat.
Aurinko joita nyt on ainakin Itikses, Kampis ja Manses, myy hippistyle-vaatteita. - hippppityttö
kokemuksesta voin kyl sanoo et kirppikselt ne parhaat vaatteet löytyy ja tuol auringoski on tosi ihanii hippi vaatteit mut maksaa vaa aika paljo :/
- netistä
http://www.fraggletribe.com/
Tuolla on maanläheisiä hippivaatteita ja asusteita, kirppareilta voi yrittää etsiä vähän samaa lookkia.
http://www.spacetribe.com/
Goa/psy -hippivaatteita ja bilevaatteita moderneille neo-hipeille. Esim. metsäbileissä tuollainen fraktaalikuvioilla koristeltu huppari, jossa on suippo "pixie" tyylinen huppu. Näin hienoja ei kirppareiltakaan ikinä löydä.
Space Triben lähin myymälä on edelleen Tukholmassa. Helsinkiin sellainen on ollut kohtapuoliin tulossa 90-luvun lopulta lähtien mutta ei ole vain näkynyt. - voi herranjumala
Miksi, voi miksi sinun täytyy leikkiä hippiä? Aloitat tämän leikkisi miettimällä, mistä saa "hippivaatteita"? Anna kun kerron sinulle jotain. Kaikki lähtee ajatuksista ja periaatteista. Ei pukeutumisesta. Sinä voit yrittää olla hippi, mutta tuo viestit kyllä olemuksellasi jostain IHAN muusta kun aidosta hippimeiningistä.
Ps. Minä en ole hippi. Olen vain normaali ihminen.- jon5
Ps. Minä en ole hippi. Olen vain normaali ihminen.
......
Haha ;D nojoo, sen kyllä huomaa. Mut mikäpä tänäpäivänä on normaalia? Ja varsinkin suomessa. Voi sua raukkaa, onko mainokset ja moderni vaatetus/tekniikka tyrkyttäny sun ajatukset?
Voin suositella että harjottelet vähän meditointia, ja yrität sitten ymmärtää sun oman elämän tarkoitukset ennen kun menet selittämään tommosta sontaa.
vaikka tässä pisteessä voin kyl sanoa että elämän tarkoitusta ei ole, koska me ollaan elämä. Mut kuitenkin. Surullista katsoa tommosia lauseita ''NORMAALIN'' ihmisen suusta.
- kuukkali
mitä väliä jos jotain kiinnostaa hippityyliset vaatteet... jos silmää miellyttää ja sillain haluu pukeutuu niin onhan se hyvä kysyy et mistä sais sen tyylisii vaatteit.... mä pukeudun eilen niinku spurgu.. enkä ole spurgu.. tänään päällä on musta mekko ja toises silmäs valkonen piilari... en ole hevari.. halusin vaan tänään pukeutuu niin...
- Keina
Olette osa kyllä sellaisia ihmisiä, jotka lokeroivat muita. Jos on 'hippityylin' omaava, täytyy olla aatteiltaan hippi.
Ehei. - Charadiél
Kaikki aina tarttuu tuohon kun joku käyttää sanaa 'hippivaate' tai 'hippikauppa' jne.. Kai voi pitää jostakin tyylistä ilman suurta aatettaa taustalla :) Kamalan ilkeitä vastauksia usein täällä suomi.24:ssä..
Tytsy-96, jos tahdot löytää aitoja 60-70 luvun vaatteita niin tietysti kirppikset tai vintagekaupat, jos tarkoitat toisenlaista hippityyliä voin suositella ainakin;
Fairyfactory
Omeebashop
Vedawear
Tosin näillä kyseisillä ei ole kovin sujuvaa nettimyyntiä, paitsi Vedawearilla mutta postarit ovat nihkeät. Suomessa järjestettävistä festareista Existence ja Faces ovat oivia paikkoja löytää tämäntyylisiä vaatteita ja asusteita.
Sitten tietysti vielä Aurinko jolla on myymälät Lahdessa Hesassa ja Tampereella. Vähän kallis paikka vaatteiden laatuun nähden mutta paljon kaikkea kivaa tyyliin liittyen. Auringolla on myös nettikauppa, muistaakseni aurinkotarjoaa.com tjsp.
Etsy.com löytyy myös ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä mutta taitaa vaatia paypal-tilin :/
Ja tietty vanha kunnon huuto.net mutta sen taisi joku jo mainitakin :) - sinuhi
Www.aurinkoa.fi
- hippi
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?odir=a&sellstyle=K&status=N&classification=0&stype=A&tits=&sprice=&eprice=&s_ltime=0&e_ctime=0&seller=metsaradio&location=&zipcode=&bidder=
Mulla on tuolla myynnissä käytettyjä hippityylisiä vaatteita cybershopista, aurinkokaupasta, indiskasta HALVALLA, osa lähes uusia. Lisää tulee koko ajan.. Lähinnä kokoja S ja M - riksu6
Ai että kun te suomalaiset (NAISET) ootte sekasin.
Oikein naurattaa kun lukee noita spekulointeja ja analyyseja. :D
Te vaan haukutte toisianne ja mielenne pahastuu kun joku haluu vaan tietää mistä saa hippivaatteita?!? Luetteko koskaan omia tekstejä mitä kirjotatte? näyttää ihan siltä että teistä on enemmän haittaa kun apua. Ihan oikeesti!!
Tottakai on (NYKYÄÄN) olemassa hippivaatteita, ja Nettikauppojakin löytyy vaikka kuinka paljon.
Tässä pari linkkiä:
http://www.kamppi.fi/yritys/aurinko
http://www.fraggletribe.com
http://www.vaisto-instinct.com
http://www.fair-global.com
http://www.earthywear.co.uk
Ottakaa nyt ihan rauhallisesti ihmiset, auttakaa toisianne ja nauttikaa keväästä ja kesästä. :)
Love, Peace, & Harmony - Hippis
Ömm.. Porukka jauhaa tääl et tyylii et mee kotias et oo hippi ku et aattele ja vaatteet kirppikseltä yms yms paskaa.. Kuka teistä kuvittelee olevansa "vapaan rakkauden" ajatuksen pohjalta jos ette hyväksy toisen ihmisen halua näyttää tietynlaiselta tjtn sinne päin.
Menee vähä offtopickiksi mut sanoinpaha vaan... Peace - kasdfo
mutta millaisia on hippivaatteet? varmaan maanläheisiä värejä mutta mitä muuta noin tarkalleen?
- lou3
Mun mielestä sun kannattais tehdä itte käsityönä kaikkia koruja ja asusteita..
- dalko
Www.Aurinkoa.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1343060- 71630
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221354Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371041
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381022Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36897