http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/73018.shtml
Lehtiä myyvät huippuammattilaiset tienaavat todella hyvin. Pitäisiköhän alkaa lehtimyyjäksi?
Viisi tonnia puhelinmyynnistä
219
88158
Vastaukset
- :D :D :D
Aika hiton hyvä palkka :D - Tuskin työ niin kamalan raskastakaan on ..
- jorppe36
Mutt loistava palkka tällä alalla on.. ja onneksi sitä ei kaikki ihmiset ole edes vielä ymmärtäneet.... :)) Puhelinmyyjän / myyntineuvottelijan hommaa yli 7 vuotta tehneenä voin rehellisesti sanoo, että en tällä koulutuksella olisi missään saanut näin paljon palkkaa.. Ja onneksi puhelinmyyntialalla on myös firmoja, jotka maksavat kunnon pohjapalkankin, jonka päälle tulee provisio, eli ei voi ilman palkkaa jäädä missään kuussa!!
- Sharon
jorppe36 kirjoitti:
Mutt loistava palkka tällä alalla on.. ja onneksi sitä ei kaikki ihmiset ole edes vielä ymmärtäneet.... :)) Puhelinmyyjän / myyntineuvottelijan hommaa yli 7 vuotta tehneenä voin rehellisesti sanoo, että en tällä koulutuksella olisi missään saanut näin paljon palkkaa.. Ja onneksi puhelinmyyntialalla on myös firmoja, jotka maksavat kunnon pohjapalkankin, jonka päälle tulee provisio, eli ei voi ilman palkkaa jäädä missään kuussa!!
Tuli tuota Nokian Uutisten juttua lukiessa, mieleen millanen persoona sitä pitää olla, jos aikoo tuossa työssä ansaita? Oppiiko sitä tavallinen ujohko suomalainen myymään?
- ei enää
Sharon kirjoitti:
Tuli tuota Nokian Uutisten juttua lukiessa, mieleen millanen persoona sitä pitää olla, jos aikoo tuossa työssä ansaita? Oppiiko sitä tavallinen ujohko suomalainen myymään?
Itse tein vain hommaa muutaman kuukauen, mies painoi 5 vuotta, kunnes oli loppu... Miehen jäädessä töistä, heidän konttorista oli hermolomalla lähes 10 hlöä (n.60 porukasta)! Ja kyseessä Suomen suurimpia lehtitaloja.
Lehtimyynnissä pärjää jos osaa myydä myymättä siis juttelemalla ja ohi mennen tekemällä kaupat ja toinen merkittävä juttu: rahan pitää olla suuri motivaation lähde työntekoon. Meistä kummalakaan ei raha motivoi, joten oli parempi vaihtaa alaa. =)
Arvostan silti heitä jotka jaksavat tuota duunia painaa! - !!!!!!!
Ei ehkä fyysisesti raskasta, mutta henkisesti kyllä. Ajattele, kun pitää ottaa vastaan vaikka mitä solvauksia, lehtimyyjät kun ei ole kaikkien suosikki-ihmisiä. Eli pitää olla tosi hyvä itsetunto ja asiakaspalveluhenkinen ihminen. Ei siihen kaikki pysty. Vielä vaikeampaa hommaa kuin jossain kaupassa asiakaspalvelutehtävissä työskentely.
Itse kuitenkin mietin tuota lehtimyyntiä tässä juuri, kun tarvitsisin työtä vähäksi aikaa. Ja jos siitä kerta noin hyvin voi hankkia, niin miksipä ei. Voihan sitä kokeilla, kauanko hermot kestää....! =) - Sharon
!!!!!!! kirjoitti:
Ei ehkä fyysisesti raskasta, mutta henkisesti kyllä. Ajattele, kun pitää ottaa vastaan vaikka mitä solvauksia, lehtimyyjät kun ei ole kaikkien suosikki-ihmisiä. Eli pitää olla tosi hyvä itsetunto ja asiakaspalveluhenkinen ihminen. Ei siihen kaikki pysty. Vielä vaikeampaa hommaa kuin jossain kaupassa asiakaspalvelutehtävissä työskentely.
Itse kuitenkin mietin tuota lehtimyyntiä tässä juuri, kun tarvitsisin työtä vähäksi aikaa. Ja jos siitä kerta noin hyvin voi hankkia, niin miksipä ei. Voihan sitä kokeilla, kauanko hermot kestää....! =)Itsekkin tarvitsisin muutamaks kuukaudeks töitä, ennen kuin aloitan opiskelut..
Tunnen yhden naisihmisen, joka just oli a-lehdil töissä. Jotain 27000 euroa /vuosi ansaitsi... Oli ainakin omasta mielestään huippumyyjä.. Taidanpa soittaa ja kysel tarkemmin..:) - timopimo
Sharon kirjoitti:
...jos meinaan on todella ujo, sosiaalinen, puhelias suomalainen pärjää kyllä...mutt on meilläkin muutama ujohko huippumyyjä, jotka tienaa yli 3000 e kuussa...hyvä ala tää on!!!
- nähnykaik
Tuo uutinen on kuin lehtitalon värväysmainos.Se on kyllä ihan sama mitä on myynnissä.Pölynimureita toimisto tarvikkeita,lehtiä,tai erilaisia kemikaaleja ym.tuotteita yrityksille tai yksityisille henkilöille.Aina siellä on joku ässä myyjä joka osti talon ja autot parissa vuodessa myymällä jotain tuotetta.Sillä sitte moni innostuu kokeilemaan.Ei se kyllä kaikille sovi,aika moni tuttu on yrittäny.Ite vastailen lehtimyyjille mitä sattuun,osalla katkee ajatus ja onhan hauskaa!
- Sharon
timopimo kirjoitti:
...jos meinaan on todella ujo, sosiaalinen, puhelias suomalainen pärjää kyllä...mutt on meilläkin muutama ujohko huippumyyjä, jotka tienaa yli 3000 e kuussa...hyvä ala tää on!!!
antaa "aivopestä" itsensä, sit ku aletaan työpaikalla kouluttaan. Tyyliin nää lehdet on parhaita mahdollisia ja asiakas tilaa aina.... Mä olen itse puhelias (taidan rakastaa puhumista), kohtelias jne. Mut kovin sinnikäs en ole, mut kai sitäkin ominaisuutta voi kehittää....
- minä itse
Sharon kirjoitti:
pitää irtoo juttu helposti ja vähän läppäkin on hyvä myyjä,,
- mediamyyjä
Kyllähän tälläkin alalla VOI (huomioi aamulehden jutussakin tuo sama sana!) tienata kohtuu hyvin, elikkä sellaiset 2500 eur/kk ja siitä ylöspäin..mutta todellisuudessa vain noin 5-10 % kaikista puhelinmyyjistä yltää edellä mainitun kaltaisille ansioille, ja tuostakin porukasta suurin osa tekee mediamyyntiä (esim. myy mainostilaa lehtiin/internettiin yrityksille) etc..
Näin teen myös minä, toimin siis mediamyynnissä puhelinmyyjänä, olen tehnyt tätä työtä jo 8 vuotta, ja pari viime vuotta keskikuukausiansioni ovat olleet n. 2700 eur/kk, ensimmäisinä vuosina siellä 2000 eur/kk hujakoilla. Olen yrityksemme paras ja tehokkain myyjä. Myyjiä meillä on 27 kpl. Meidän yrityksessämme keskikuukausiansiot (kokonais vuosiansioista laskettuna) pyörivät tasolla 1100-2700 eur/kk, suurin osa myyjistämme tienaa 1600-2100 eur/kk ja huonoin siis n. 1100 eur/kk.
Perus puhelinmyynnissä (lehdet ja muu hömppäpömppä), eli suurimmassa osassa puhelinmyynti firmoista, harva yltää päälle 1600 eur/kk ansioille, ja todella monet kitkuttelevat alle 1000 eur/kk ansioilla..tämä on faktaa!.
Ja ei, työ ei todellakaan ole helppoa ja kevyttä (paitsi fyysisesti), tai no, onhan se tavallaan helppoa, mutta työssä pärjääminen on aika mielenkiintoisista tekijöistä kiinni; mm. puhelinäänestäsi, saatko esimieheltä hyviä soittokohteita ja satko pitää itse hankkimasi uudet asiakkaat itselläsi, kestääkö pollasi päivittäistä vittuilua asiakkailta, jaksatko istua sankaluurit päässä koko päivän, hymy paistaa läpi äänestäsi joten pitäisi jaksaa hymyillä koko työpävän ajan (pääasiassa todella töykeille asiakkaille), provisiopalkkaus voi pistää ahdistamaan..epävarmat tulot (jos liian leveä elämisentaso/tyyli), työkavereina löytyy usein kaikenmaailman viheltäjää ja porukka vaihtuu tod. tiuhaan myös esimiehet, ammatin yleinen arvostus todella alhainen...ja listaa voisi jatkaa vielä aika pitkään. Jollain tasolla koen tämän työn tekemisen toisinaan myös itsensä huoraamiseksi ja sylkykuppina olemiseksi.
Mutta toisaalta, missäpä sitä kouluja käymätön hento, lähemmäs keski-ikäinen naisihminen voisi tienata paremminkaan, joten tähän sitä kai on tyytyminen ja olenhan minä selvästi tässä työssä pätevä, heh heh!.
Vielä kuitenkin vinkkinä uusille, alaa harkitseville...harkitkaapa vielä pari päivää lisää, jos vaikka mieli muuttuisi, nimittäin siitä olen varma, että maailma on pullollaan miellyttävämpiä töitä/ammatteja, jopa vaikkei niissä tienaisi kovin hyvinkään!. - Huhupuheita kuullut
No palkka näyttää puhelinmyyjänä vaihtelevan paljon ja onhan alallakin se huono puoli, että kaikki jotka tunnen INHOAA puhelinmyyjiä... siskoni oli kerran puhelinmyyjänä ja häntä haukuttiin puhelimessa ja luuria lyötiin korvaan ... Ja täytyy myöntää että olen itsekkin melko tyly kyseisen ammtinharjoittajille
- gfhgf
Wi hitto miten hyvä palkka !!!!! Mä rupeen kans lehtimyyjäks : D
- Tapiiri
Sharon kirjoitti:
Pitää olla sinnikäs, hyvän itsetunnon omaava, kova puhumaan ja jonkin verran häikäilemätön. Ei saa ruveta säälimään eläkeläismummuja tai opiskelijoita joilla ei ole varaa eikä tarvetta tilata lehteä. Niillekkin pitää myydä, jos meinaa koville provikoille päästä.
Hentomieliset, kiltit, ujot ja hiljaiset ihmiset eivät tahdo pärjätä, jos eivät tee kovasti työtä itsensä kanssa. - myös alalla.....
mediamyyjä kirjoitti:
Kyllähän tälläkin alalla VOI (huomioi aamulehden jutussakin tuo sama sana!) tienata kohtuu hyvin, elikkä sellaiset 2500 eur/kk ja siitä ylöspäin..mutta todellisuudessa vain noin 5-10 % kaikista puhelinmyyjistä yltää edellä mainitun kaltaisille ansioille, ja tuostakin porukasta suurin osa tekee mediamyyntiä (esim. myy mainostilaa lehtiin/internettiin yrityksille) etc..
Näin teen myös minä, toimin siis mediamyynnissä puhelinmyyjänä, olen tehnyt tätä työtä jo 8 vuotta, ja pari viime vuotta keskikuukausiansioni ovat olleet n. 2700 eur/kk, ensimmäisinä vuosina siellä 2000 eur/kk hujakoilla. Olen yrityksemme paras ja tehokkain myyjä. Myyjiä meillä on 27 kpl. Meidän yrityksessämme keskikuukausiansiot (kokonais vuosiansioista laskettuna) pyörivät tasolla 1100-2700 eur/kk, suurin osa myyjistämme tienaa 1600-2100 eur/kk ja huonoin siis n. 1100 eur/kk.
Perus puhelinmyynnissä (lehdet ja muu hömppäpömppä), eli suurimmassa osassa puhelinmyynti firmoista, harva yltää päälle 1600 eur/kk ansioille, ja todella monet kitkuttelevat alle 1000 eur/kk ansioilla..tämä on faktaa!.
Ja ei, työ ei todellakaan ole helppoa ja kevyttä (paitsi fyysisesti), tai no, onhan se tavallaan helppoa, mutta työssä pärjääminen on aika mielenkiintoisista tekijöistä kiinni; mm. puhelinäänestäsi, saatko esimieheltä hyviä soittokohteita ja satko pitää itse hankkimasi uudet asiakkaat itselläsi, kestääkö pollasi päivittäistä vittuilua asiakkailta, jaksatko istua sankaluurit päässä koko päivän, hymy paistaa läpi äänestäsi joten pitäisi jaksaa hymyillä koko työpävän ajan (pääasiassa todella töykeille asiakkaille), provisiopalkkaus voi pistää ahdistamaan..epävarmat tulot (jos liian leveä elämisentaso/tyyli), työkavereina löytyy usein kaikenmaailman viheltäjää ja porukka vaihtuu tod. tiuhaan myös esimiehet, ammatin yleinen arvostus todella alhainen...ja listaa voisi jatkaa vielä aika pitkään. Jollain tasolla koen tämän työn tekemisen toisinaan myös itsensä huoraamiseksi ja sylkykuppina olemiseksi.
Mutta toisaalta, missäpä sitä kouluja käymätön hento, lähemmäs keski-ikäinen naisihminen voisi tienata paremminkaan, joten tähän sitä kai on tyytyminen ja olenhan minä selvästi tässä työssä pätevä, heh heh!.
Vielä kuitenkin vinkkinä uusille, alaa harkitseville...harkitkaapa vielä pari päivää lisää, jos vaikka mieli muuttuisi, nimittäin siitä olen varma, että maailma on pullollaan miellyttävämpiä töitä/ammatteja, jopa vaikkei niissä tienaisi kovin hyvinkään!.lähes 11 vuotta ollut. Koko maassa ei ole montaakaan , joka luureissa kauaa jaksaa. Oma koppi ja normaali "koukku" on alalla luxusta. Äärimmäisen kova laji. Nariseva ääniset kakarat älkööt vaivautuko. Ei kannata ryhtyä missään nimessä, jos jotenkin muuten vaan selviää. Pullojen keruukin on helpompaa kuin myydä väkisin ostovoimattomille ihmisille. Suomi on ostovoimassa EU:n häntää, alle Slovenian ja Portugalin. Saisivat näissä medioissa puhua siitäkin tosiasiasta jotakin.
- ex-puhelinmyyjä
Sharon kirjoitti:
firmassamme oli kerran tapaus: tuli aamulla, lähti iltapäivällä, eikä koko sinä aikana ottanut ainuttakaan puhelua.
- ex-puhelinmyyjä
mediamyyjä kirjoitti:
Vielä kuitenkin vinkkinä uusille, alaa harkitseville...harkitkaapa vielä pari päivää lisää, jos vaikka mieli muuttuisi, nimittäin siitä olen varma, että maailma on pullollaan miellyttävämpiä töitä/ammatteja, jopa vaikkei niissä tienaisi kovin hyvinkään!.eipä ole tuohon mitään lisättävää. (paitsi jos pomos vielä on vittumainen...)
- hehee
jorppe36 kirjoitti:
Omat kuukausiansiot viimevuodelta keskimäärin 5200e/kk. työaika keskimäärin 33h/viikko.
Ainiin, en ole puhelinmyyjä. ;) - Nimetön
hehee kirjoitti:
Omat kuukausiansiot viimevuodelta keskimäärin 5200e/kk. työaika keskimäärin 33h/viikko.
Ainiin, en ole puhelinmyyjä. ;)Mitäs teet??
Pitäis alaa vaihtaa, eikä olis pahitteeks kartottaa hyviä hommia.. - fil.yo.
mediamyyjä kirjoitti:
Vielä kuitenkin vinkkinä uusille, alaa harkitseville...harkitkaapa vielä pari päivää lisää, jos vaikka mieli muuttuisi, nimittäin siitä olen varma, että maailma on pullollaan miellyttävämpiä töitä/ammatteja, jopa vaikkei niissä tienaisi kovin hyvinkään!.nähtävästi hyvä suullinen ulosanti kyseiseen työhön.
Mutta se mikä itselle pisti silmään, että tuo kirjoituskin oli yllättävän hyvin, siis niin kieliopillisesti kuin muutenkin kirjoitettu!
sisältökin varmaan on noin kuten sanoit. niin olen itsekin sen aatellut, näin alaa sivusta nähneenä. Uskoisin lisäksi sen että varmaan suuri osa noista lehtimyyjista tienaa 400-1000e/kk, kun tuo 1000e/kk on jo jonkinlainen saavutus. - ei palkat
hehee kirjoitti:
Ainiin, en ole puhelinmyyjä. ;)Niin, ei palkkataso häävi ole ja kuitenkin joutuu tekemään täyttä päivää töitä.
Itse saan saman tekemättä töitä ollenkaan. - määrä
ex-puhelinmyyjä kirjoitti:
firmassamme oli kerran tapaus: tuli aamulla, lähti iltapäivällä, eikä koko sinä aikana ottanut ainuttakaan puhelua.
Myyntipuheluiden tekeminen taitaa olla ensimmäinen edellytys sille, että kauppaa tulee. Eikös ammattilaisilla määrä ole päivästä toiseen vakio?
Tiedätkö exänä, kuinka monta myyntipuhetta ennättää tehdä tunnissa tai päivässä? - Olin aikoinaan
mediamyyjä kirjoitti:
Vielä kuitenkin vinkkinä uusille, alaa harkitseville...harkitkaapa vielä pari päivää lisää, jos vaikka mieli muuttuisi, nimittäin siitä olen varma, että maailma on pullollaan miellyttävämpiä töitä/ammatteja, jopa vaikkei niissä tienaisi kovin hyvinkään!.numerotiedustelussa töissä nuorempana ja samantyyppiseltä kuullostaa. Siellä sai tosiaan monesti olla sylkykuppina ja roskasankona. Mutta oli niitä mukaviakin asiakkaita.
Nyt olen ollut muutaman vuoden työttömänä ja harkinnut jotain puhelinmyyntityötä tai sen tyyppistä. Kai tässä vielä kestää sen sylkykuppina olemisen ja henkisen rasituksen (oli erittäin stressaavaa) lapsikin on jo teini-iässä, että voisi palata työelämään, kun kotona olo kyllästyttää ja pienet tulot ahdistaa.
Mullakin vanha merkonomin koulutus, ei sillä nykyään mitään maata mullistavaa työpaikkaa voi saada tämän ikäisenä. Mutta ehkä tuo puhelinasiakaspalvelu sujuisi vielä vanhasta muistista. - ex-puh.myyjä
määrä kirjoitti:
Myyntipuheluiden tekeminen taitaa olla ensimmäinen edellytys sille, että kauppaa tulee. Eikös ammattilaisilla määrä ole päivästä toiseen vakio?
Tiedätkö exänä, kuinka monta myyntipuhetta ennättää tehdä tunnissa tai päivässä?mikäli tarkoitat sitä montako puhetta pääsin pitämään päivässä? Numeroita veivasin varmaan joskus pari sataakin päivässä. (ei taia tuokaan riittää ees)?
- Myyjämynttinen
minä itse kirjoitti:
pitää irtoo juttu helposti ja vähän läppäkin on hyvä myyjä,,
Hyvä myyjä ei missään nimessä ole mikään moottoriturpa. Vai kuka muka ostaa yhtään mitään tyypiltä joka tulittaa tekstiä eikä puheesta ymmärrä mitään..?? Rauhallisesti ja yksinkertaisesti ne kaupat tehdään. Asiakkaan kysymyksiin vastataan mieluummin "palikkavastaus" kuin älytöntä lätinää. Oma myyntini oikein hyppäsi ylöspäin kun otin puheenrytmiksi uutistenlukijoiden nopeuden. Kokeilkaapa puhua samalla tahdilla niin se on aika hidasta tempoa. Rauhallisesti rauhallisesti eikä mitään typerää överiläppää.
- puhelinmyyjä69
jorppe36 kirjoitti:
Niin eli missä firmassa oot töissä?
- Nimetön
toi on täyttä roskaa,, lehti myynnillä maximi parhaillaa 1200€ keski verto 700€ /kk paljon pitää tehdä vielä töitä ton etee 5 vuotta kokemusta alalta ja olen voittanu palkintoja puhelin myynnistä aikanaa. puhelinmyyntifirmat suurin osa tosi surkee palkkasia parhailleki.ja noi summat on maximeja,mones firmas yltää paljon huonompaa ,hyvä jos kahvi rahan saa. taas yritetää saada ihmisiä töihin paska hommiin.
- jokuvaan.
Jos puhut yhtä lahjakkaasti kuin kirjoitat, en ihmettele, miksi olet tienannut noin vähän.
- mogul
Oot ollut aika onnettomassa yrityksessä töissä.
Meillä keski palkka on noin 2000e/kk. - keskipalkka
mogul kirjoitti:
Oot ollut aika onnettomassa yrityksessä töissä.
Meillä keski palkka on noin 2000e/kk.eikä keski palkka.
- myyntimies!!
Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että lehti myynnillä tienaa noin vähän? olen itse työssä eräässä suomen suurimassa lehtitalossa ja kohta tulee 5 vuotta täyteen.
Ansio taso on jo pohjapalkalla meille n.1200 euroa kuussa kun bonukset nostaa senkin ylös, meillä tienaa työssä keskimääräinen myyjä n.2300 euroa/kk jos ei tee ylitöitä ja myy muuten hyvin.
Ylitöillä taas pääsee jopa 4000 euron ansioon joka jo vaatii sellaista 100€ tunti myyntiä.
JOTEN ÄLÄ PUHU ASIASTA MISTÄ ET TIEDÄ MITÄÄN!!!! - xeitoBu
maximi 1200 missähän läävässä oot ollu töissä? kyllä on totta että pari lehtifirmaa antaa aika paskaa palkkaa mutta kannattas kattoo mihi menee töihin. ite tienaan tuntipalkoilla ton verran ja myynneillä joku 1800e. eli palkka o jotain 3000e luokkaa kuukaudessa.
- pysytään
xeitoBu kirjoitti:
maximi 1200 missähän läävässä oot ollu töissä? kyllä on totta että pari lehtifirmaa antaa aika paskaa palkkaa mutta kannattas kattoo mihi menee töihin. ite tienaan tuntipalkoilla ton verran ja myynneillä joku 1800e. eli palkka o jotain 3000e luokkaa kuukaudessa.
ja ainoa mikä näistä hommista tienaa tuon 3000,puhumattakaan 5000:sta on kyseisten puhelinmyyntifirmojen pikkupaskantärkeät pomot..
- ...
xeitoBu kirjoitti:
ootte töissä, siis te jotka tienaatte noin kivasta? Itelleni tulee nyt eka palkka ja se on suuruudeltaan n. 500...
- ex-puhelinmyyjä
2900 - 3450 euroo kuukaudessa puhtaana käteen. Kyl se on vähän omasta energiastasikin kiinni ja siitä kuinka käyttäydyt puhelimessa kun asiakkaalle soitat. Siitä osaatko kuunnella ja osaatko sanoa oikeat sanat oikeaan aikaan. Kymmenestä puhelusta myin vähintään kuudelle ja parhaan myyjän palkinnot voitin minäkin muutaman kerran. Sitten tuli väsymys ja sen lisäks vielä henkilökohtaisessa elämässä ongelmia, niin lopetin, minulla kun ei ollut enää aikaa lähimmäisilleni, mä vaan myin 12 tuntii päivässä kotona olevasta työpuhelimesta. Nukuin ja aloitin alusta.
- sun mielestä
ex-puhelinmyyjä kirjoitti:
2900 - 3450 euroo kuukaudessa puhtaana käteen. Kyl se on vähän omasta energiastasikin kiinni ja siitä kuinka käyttäydyt puhelimessa kun asiakkaalle soitat. Siitä osaatko kuunnella ja osaatko sanoa oikeat sanat oikeaan aikaan. Kymmenestä puhelusta myin vähintään kuudelle ja parhaan myyjän palkinnot voitin minäkin muutaman kerran. Sitten tuli väsymys ja sen lisäks vielä henkilökohtaisessa elämässä ongelmia, niin lopetin, minulla kun ei ollut enää aikaa lähimmäisilleni, mä vaan myin 12 tuntii päivässä kotona olevasta työpuhelimesta. Nukuin ja aloitin alusta.
hyvä palkka tuo jos kerta myit 12 tuntia päivässä? Täh? Ootko laskenu paljon jäi tuntipalkaksi?
- yhdyssana
virheitä, vai mitä pu he lin myy jä
- olet väärässä:
keskipalkka kirjoitti:
eikä keski palkka.
"Se kirjoitetaan keskipalkka, eikä keski palkka.". Pilkkua voi nussia loputtomiin...
- itseäni
olet väärässä: kirjoitti:
"Se kirjoitetaan keskipalkka, eikä keski palkka.". Pilkkua voi nussia loputtomiin...
olemassa väärässä.
- ex-puhelinmyyjä
sun mielestä kirjoitti:
hyvä palkka tuo jos kerta myit 12 tuntia päivässä? Täh? Ootko laskenu paljon jäi tuntipalkaksi?
vaikka "myinkin" 12 tuntia päivässä, se ei tarkoita, että istuin puhelimessa sen koko ajan, välillä tein kotitöitäkin. eli aloitin yhdeksältä ja lopetin yhdeksältä illalla sitten myynnit.
- mutta harvat tienaa
niin kyllähän gsm-liittymämyyjätkin voi tienata puhelinmyynnillä viis tonnia. ainakin mulle sanottiin kun muinoin menin myymään puhelimetse liittymiä. "parhaat tienaa yli viittä tonnia mutta tavoite on kuitenkin kaks tonnia". Tosiasia kuitenkin oli että koko toimistossa ei kukaan tiennannu yli viittä sataa. Pomoja lukuunottamatta.. Tosin silloin kyseissä puljussa ei ollut tuntipalkkaa vaan pelkkä provisio, nykyisinhän monessa puhelinmyyntihommassa on tuntipalkka. ja ihan syystä.. tuossa hommassa nimittäin joutuu tekemään asiakaspalvelua suuren määrän ja kuuntelemaan todella tympeitäkin asiakkaita eikä välttämättä saanut sitten mitään myytyä kun aika meni sellaisten asioiden hoitamiseen josta ei maksettu..
- ex-puhelinmyyjä
se meilläkin oli...
- kamikaze33
puhelimeeni soittaa lehtimyyjä.Eivätpä enää soittele.Kuka lukee lehtiä nykyään?Juntit kai.
Netistä saa tiedon nopeasti ja ajantasaisena.
Ostaako joku nykyään tosiaan vielä lehtiä????
Rahan tuhlausta ja saastuttamista.Hävetkää JUNTIT- jeejee
"Kuka lukee lehtiä nykyään?Juntit kai.
Netistä saa tiedon nopeasti ja ajantasaisena."
Sulla on varmaan hieno high-tech asunto, jossa on vessassakin näyttöpääte, että voi paskalla käydessä lukea päivän lööpit. Aamun lehdenkin varmaat luet kätevästi sängyssä mukavasti pötköttäen 22" tuuman näyttö mahan päällä. Ja voi sitä rentoutumisen riemua, kun työpäivän jälkeen pötkähtää sohvalle ja aukaisee läppärin siihen syliin verkkolehden lukemista varten poistolämmön mukavasti puhallellessa muniin... - kaikkea!!
neistäs saa osan tiedota jos jokin aih kiinnostaa on paikallaan tilata lehti ja kyllä jutut lehdestä lukee miljoona kertaa mukavammin kun näytöltä koitappa kokeeksi lukea jokin pitkä juttu netistä useampia A4:sia jos ei silmtä väsy niin sitten sekoaa muuten....kyllä lehdestä lukiessa voi oikeasti rentoutua ja silmä lepää.
- kalle
jeejee kirjoitti:
"Kuka lukee lehtiä nykyään?Juntit kai.
Netistä saa tiedon nopeasti ja ajantasaisena."
Sulla on varmaan hieno high-tech asunto, jossa on vessassakin näyttöpääte, että voi paskalla käydessä lukea päivän lööpit. Aamun lehdenkin varmaat luet kätevästi sängyssä mukavasti pötköttäen 22" tuuman näyttö mahan päällä. Ja voi sitä rentoutumisen riemua, kun työpäivän jälkeen pötkähtää sohvalle ja aukaisee läppärin siihen syliin verkkolehden lukemista varten poistolämmön mukavasti puhallellessa muniin...tiedän mäkin sen et hyvä myyjä tienaa tämän,ei tartte kuitenkaan olla kenenkään kateellinen,asia on aivan tosi
- jeejee
kalle kirjoitti:
tiedän mäkin sen et hyvä myyjä tienaa tämän,ei tartte kuitenkaan olla kenenkään kateellinen,asia on aivan tosi
Tarkotin kyllä viestilläni Kamikaze33:n viestiä, jossa hän meuhkaa että lehtiä lukee vain juntit.
Itsekin myyntialalla (en tosin lehtimyynti) olevana tiedän kyllä, että huippumyyjillä on hyvät palkat.
- mynttisen myyjä
Toi on totta. Keskiverto myyjänä itse Telefinlandilla paras kk-ansio tähän asti n.3300 euroo/kk ja puhtaalla provikalla.
- tartsan.
Ite en lehtimyyntiin enää menis. Enkä mihinkään muuhunkaan myyntiin jossa pitää myydä yksityisille. On tietysti b2b myynnissäki omat paskahommansa niinku esim. yrityshakemistomyynti. Mutta jos on hyvä tuote, niin sitä on mukava myydä toimitusjohtajille ja markkinointipäälliköille. Tarvii vaan osata alottaa puhelu sillä tavalla että erottuuu muusta massasta. Sellasia myyjiä en tajuu jotka puhuu kirjakielellä tai yrittää olla jotenki hirveen virallisia. Ei mikään ihme että niille lyödään luuri korvaan.
Omat ansiot 3500 - 4000e/kk bruttona. Ton eteen ei loppuenlopuks tarvii ees tehä niin hirveesti töitä. Surffailen työaikana välillä netissä, kuten esim. suomi 24:ssä :D Sit ku soittelen ihmisille niin heitän niiden kans läppää ja oon sopivasti asiantuntijan kuulonen. Riippuu kyllä ihan täysin asiakkaasta. Tärkeintä on että menee asiakkaan tasolle ja puhuu niinku se. Oon siis ohjelmistomyyjä.
- Tomppa_1978
Anoppi on suuressa lehtitalossa hommissa ja on tietääkseni paras myyjä siinä toimistossa, tekee n.8-15 kauppaa/työvuoro. Sillä jotain 2500-3000 bruttopalkka kuussa provikoineen. Että saa siihenkin painaa hommia, huonoimmat tienaa siellä reilun tonnin.
- Hmmph
Mulla on noin yli 2 vuoden kokemus puhelinmyynnistä Yhtyneiltä kuvalehdiltä. Olin yhtyneiden alaisessa firmassa töissä, ja täytyy sanoa että palkkaa ropisi parhaassa kuussa 1700 €, huonoina kuukausina 300-400 €, ei siis koskaan yli kahtatuhatta. Ja voitin ulkomaanmatkoja ym. palkintoja, olin hyvä myyjä. Ihmetytti miten palkka voikin vaihdella noin hemmetisti eri kuukausina. Mut proviikalla mentiin, se oli sitä aikaa. Nykyäänhän on olemassa jonkinlainen pohjapalkka-systeemi.
- olisko noin
Hmmph kirjoitti:
Mulla on noin yli 2 vuoden kokemus puhelinmyynnistä Yhtyneiltä kuvalehdiltä. Olin yhtyneiden alaisessa firmassa töissä, ja täytyy sanoa että palkkaa ropisi parhaassa kuussa 1700 €, huonoina kuukausina 300-400 €, ei siis koskaan yli kahtatuhatta. Ja voitin ulkomaanmatkoja ym. palkintoja, olin hyvä myyjä. Ihmetytti miten palkka voikin vaihdella noin hemmetisti eri kuukausina. Mut proviikalla mentiin, se oli sitä aikaa. Nykyäänhän on olemassa jonkinlainen pohjapalkka-systeemi.
ellei uskalla provikalla lähteä mukaan 500 -verot..eipä niillä juurikaan juhlita:)
- ex-puhelinmyyjä
kerran joulun alla oli 31 tilausta päivässä. 6.80e sai sillon provikkaa, per tilaus ja siitä verot pois. (ilman takuupalkkaa, eli pelkkä provisio).
- ............
viinabassonainen ja yritti... ei kauppoja. Hesariakin kaupiteltiin, mutta ei tullut, kun luottotiedot hävinneet taivaan tuuliin.
- tähän
mie olen tallentanu puhelimeen noitten lehtimyyjien numeroita niin ei tuu vahingossa vastattua. on suoramarkkinointi kielto mut ei se tiettyjä firmoja estä vaan silti soittelee. ja sit jos sanoo kauniisti et en tilaa niin kohta tulee postista lasku ja lehti. kiva niitä sit käydä perumaan kun ei ole tilannu. ja jos lehtiä haluan niin osaan itsekkin tilata niitä. ei siihen lehtimyyjiä kaivata!
- mies__vm 48
tähän kirjoitti:
mie olen tallentanu puhelimeen noitten lehtimyyjien numeroita niin ei tuu vahingossa vastattua. on suoramarkkinointi kielto mut ei se tiettyjä firmoja estä vaan silti soittelee. ja sit jos sanoo kauniisti et en tilaa niin kohta tulee postista lasku ja lehti. kiva niitä sit käydä perumaan kun ei ole tilannu. ja jos lehtiä haluan niin osaan itsekkin tilata niitä. ei siihen lehtimyyjiä kaivata!
jätä luuri auki päydäälle,, meet 5 min päästä kuuntlee nin vain piippaa,,muuten tehoaa hyvin,,
- Sokea
mies__vm 48 kirjoitti:
jätä luuri auki päydäälle,, meet 5 min päästä kuuntlee nin vain piippaa,,muuten tehoaa hyvin,,
Vaan eipä yksikään lehdenmyyjä ole vielä tullut lukemaan lehteänsä minulle,sanoi sokea.
- nnnmmmm
mies__vm 48 kirjoitti:
kohteliaasti EI.
- lenkkimakkara
mies__vm 48 kirjoitti:
hanki suoramarkkinointi kielto! niin ei tarvitse nostaa edes luuria.. helppoa eikö totta
- rehellisyys tässäkin
mies__vm 48 kirjoitti:
Eikö kantti kestä sanoa suoraan ei kiitos/en tilaa mitään/en osta mitään.
- tk.73
mies__vm 48 kirjoitti:
lehti myyjillä on sun osoite tiedot ja puh.numero.ei kannattaisi ruveta vittuilemaan.
- ex-puhelinmyyjä
mies__vm 48 kirjoitti:
ja sen jälkeen ei kukaan enää soittanut?
Et todellakaan tiedä näköjään mitä puhut, etkä sitä miten ne systeemit puhelinmyyjillä menee. Me emme maksa niitä puhelinlaskuja, huomioi ensin se. Toiseks, jos nyt et tilaa, saat kohta uuden puhelun, jollet ole kieltänyt soittamastakaan. Näin se menee. - ...
mies__vm 48 kirjoitti:
konsti alkuunkaan! Tai ei ainakaan tehokkain. Aina nopeesti myyjä kyllä huomaa että jaha, asiakas laitto luurin pöydälle, ja myyjä vain laittaa luurin kiinni ja soittaa seuraavalle. Mutta koska et tiiä miten nää hommat toimii myyjien päässä, niin luulet ton olevan kovinkin tehokasta.
- st.69
tk.73 kirjoitti:
lehti myyjillä on sun osoite tiedot ja puh.numero.ei kannattaisi ruveta vittuilemaan.
totta puhut tk.73
kaikki tekee työtään, ei kannata tuomita jos ei tiedä mistä puhuu!!
Jos ei osaa arvostaa omaa ammattiaan, ei voi arvostaa myös omaansakaan... - AAARRRGHHH!!!!!!!!!!
mies__vm 48 kirjoitti:
Eihhh!!!!!!! tuota! Olen itse myyjä ja vihaan sitä kun asiakas tekee tuon. Lyökää mieluummin vaikka linja poikki, älkää jättäkö luuria pöydälle.
- varautua siihen,
että joku vastaaja voi viedä puhelun aikana luurin radion eteen ja laittaa radion äänen täysille. Siinä on sitten kuulo mennyttä ja saa sitten miettiä, olikohan tämä ihan paras uravalinta.
- Superjorma
Sopiihan tuo työ niille, jotka pystyvät helposti manipuloimaan ihmisiä ja syöttämään niille täyttää paskaa.
Itse olin vähän aikaa tuossa työssä, ja hmm... aika mielenkiintoisia sääntöjä ja kikkoja tuossa ihmisten vedättämisessä on :D Kuten esim. ilmainen ja veloituksetta ovat TÄYSIN eri asioita määräaikaistilaus voi ollakin todellisuudessa kestotilaus. Toki puhelinmyynnin kautta tilatut lehdet ovat huomattavasti halvempia kuin muuta kautta tilatut, siinä ainoa plussa.
En yhtään epäile etteikö tuolla voisi jopa ansaita, mutta tuo vaatii kyllä kauniin naisäänen todella ruskean kielen :D - ...
Eikös joku torpeedo näin ole tehnytkin, ja oikeudessa maksanut puhelinmyyjällä ihan mukavasti korvauksia kuulon heikentymisestä.
- ex-puhelinmyyjä
lopun ikääs sille kuuroutuneelle kipu- ja muita korvauksia.
Oletko tullut ajatelleeksi että puhelinmyyjät tekevät vain työtänsä saadakseen leivän pöytäänsä? Entä sitä että sinun työpaikallesi tulis joku laittamaan ämyrin täysille korvaasi, varmasti pitäisit siitä? Osoitehan meillä jo on ja työpaikkas selviää verotoimistosta...
- Puhelinterroristi
Ei ainakaan parin puhelinmyyjän verotiedot toissa vuodelta kerro tuollaisista ansioista tai sitten he tienaavat "pimeästi".
- ...............
JOKAINEN JOKA JUURI KERTOI ETTÄ ON TIENANNUT VAIN MUUTAMN SATASEN KUUSSA ON: PASKA MYYJÄ
JOKAINEN JOKA PÄÄSEE HYVILLE RAHOILLE TIETÄÄ JO VARMASTI ITSEKKIN ETTÄ ON: HYVÄ MYYJÄ
EIKÖ SE TÄSSÄ JO OLE.
JOKAINEN MENKÖÖT SITTEN ITSE KOKEILEMAAN ETTÄ ONKO HYVÄ VAI ONKO HUONO.
vaikka ala onkin hyväpalkkainen, joku siellä ihmetteli kauheasti että mitenkös siellä sitten etsitään kokoajan lisää ihmisiä?
Siksi koska luusereita tulee päivittäin ja luuserit eiät osanneet myydä, mutisivat puhelimeen, kaivoivat nokkaa. saivat potkut.
Hyvät pidetään.
AIVAN TURHA EDES KESKUSTELLA PALJONKO KUKAKIN ALALTA TIENASI. - noihin ansioihin
............... kirjoitti:
JOKAINEN JOKA JUURI KERTOI ETTÄ ON TIENANNUT VAIN MUUTAMN SATASEN KUUSSA ON: PASKA MYYJÄ
JOKAINEN JOKA PÄÄSEE HYVILLE RAHOILLE TIETÄÄ JO VARMASTI ITSEKKIN ETTÄ ON: HYVÄ MYYJÄ
EIKÖ SE TÄSSÄ JO OLE.
vaikka ala onkin hyväpalkkainen, joku siellä ihmetteli kauheasti että mitenkös siellä sitten etsitään kokoajan lisää ihmisiä?
Siksi koska luusereita tulee päivittäin ja luuserit eiät osanneet myydä, mutisivat puhelimeen, kaivoivat nokkaa. saivat potkut.
Hyvät pidetään.
AIVAN TURHA EDES KESKUSTELLA PALJONKO KUKAKIN ALALTA TIENASI.Kerran kokeilin puhelintyötä, äärimmäisen inhottavaa, kahdessa päivässä sain vain yhdet kaupat puolittain tehtyä. Toi 5000 euroa saattaa olla Suomen parhaan puhelinmyyjän (LUE: lipevimmän huijarin) elämän paras kuukausiansio. Todellisuudessan alan palkat on hirveen surkeet niilläkin, jotk apystyy sitä tekemään (ehkä noin 1 % väestöstä on niin paatuneita, että kehtaa kiusata ihmisiä tolla tavalla).
Samaa perusteetonta hehkutusta esiintyy kaikilla surkeepalkkasilla aloilla, esim. Hesarin jakajat tekee korvaamattoman arvokasta nopeetemposta työtä aamuyöstä ja saa jotai 700 euroa siitä ( ainakin minä sain , olin keskivertopiirin jakaja) . Sitten jossain hehkutetaan superjakajilla, jotka on joskus päässy satunnaisesti vaikka 2000 euroon kuussa. Sama oli metsureilla sillon ku niitä oli. Samoin joku on saattanu kuulla fantasioita siivoojien hyvistä palkoista, joita ei todellisuudessa ole olemassa. Toi propaganda surkeealojen huippupalkoista on työntekijän juoni varmasti, että sais lisää yrittäjiä ja ennen kaikkea, että työntekijät ei vaatis oikeeta palkkaa vaan kuvittelis, että syynä pieniin ansioihin on muka oma huonous.
mun tuntema huippupuhelinmyyjä oli läpeensä kiero mustalainen, joka ei pysty yhtä lausetta puhumaan totta... ... - hyvä "oikea" myyjä
............... kirjoitti:
EIKÖ SE TÄSSÄ JO OLE.
Hyvät pidetään.
AIVAN TURHA EDES KESKUSTELLA PALJONKO KUKAKIN ALALTA TIENASI.Lyhyesti ja ytimekkäästi: ÄLÄ PUHU PASKAA!
Uskallan väittää, että moni asiallisia tuotteita myyvä huippuhyvä myyntiedustaja/myyjä, ei puhelinmyynnissä välttämättä siltikään pääsisi palkoille, ellei kieli ole entuudestaan TODELLA ruskea ja ihmisten kusettamisen taito virtaa verissä! - ex-puhelinmyyjä
noihin ansioihin kirjoitti:
Kerran kokeilin puhelintyötä, äärimmäisen inhottavaa, kahdessa päivässä sain vain yhdet kaupat puolittain tehtyä. Toi 5000 euroa saattaa olla Suomen parhaan puhelinmyyjän (LUE: lipevimmän huijarin) elämän paras kuukausiansio. Todellisuudessan alan palkat on hirveen surkeet niilläkin, jotk apystyy sitä tekemään (ehkä noin 1 % väestöstä on niin paatuneita, että kehtaa kiusata ihmisiä tolla tavalla).
Samaa perusteetonta hehkutusta esiintyy kaikilla surkeepalkkasilla aloilla, esim. Hesarin jakajat tekee korvaamattoman arvokasta nopeetemposta työtä aamuyöstä ja saa jotai 700 euroa siitä ( ainakin minä sain , olin keskivertopiirin jakaja) . Sitten jossain hehkutetaan superjakajilla, jotka on joskus päässy satunnaisesti vaikka 2000 euroon kuussa. Sama oli metsureilla sillon ku niitä oli. Samoin joku on saattanu kuulla fantasioita siivoojien hyvistä palkoista, joita ei todellisuudessa ole olemassa. Toi propaganda surkeealojen huippupalkoista on työntekijän juoni varmasti, että sais lisää yrittäjiä ja ennen kaikkea, että työntekijät ei vaatis oikeeta palkkaa vaan kuvittelis, että syynä pieniin ansioihin on muka oma huonous.
mun tuntema huippupuhelinmyyjä oli läpeensä kiero mustalainen, joka ei pysty yhtä lausetta puhumaan totta... ...helvetin huono myyjä sitten. Millä alalla pärjäät muutes?
"esim. Hesarin jakajat tekee korvaamattoman arvokasta nopeetemposta työtä aamuyöstä ja saa jotai 700 euroa siitä ( ainakin minä sain , olin keskivertopiirin jakaja)"
- hesarin jakajat jakaa niitä lehtiä, joita on puhelimitse myyty. Mietippä tätä. Etkä kyl hyvin sitten jakanut, jos vain 700ekee siitä sait. Noh, missäs nyt oot töissä? *naur* - mutta jotkut tienaa
Minulla on ystäviä ja tuttavia sekä niitä jotka tienaa ja niitä jotka eivät juurikaan tienaa ja vielä sellaisiakin, jotka ovat kokeilleet, mutta tuumanneet, että ei sovi heille sellainen työ. Olen nähnyt palkkanauhan ja käteen tuleva osuus oli yli 2000. Kyseinen henkilö ei ole ollut kuin puoli vuotta kyseisella firmalla töissä, mutta jo viikon parin päästä hän pääsi ns. sisäpiiriin, kun myi niin hyvin ja nyt hänellä on ns. oma luukku, jota ei muut käytä eli voi mennä töihin milloin 8-11 välillä ja viikonloppuisinkin. Nämä ansiot tulee 5 päivän työstä / 8 h / päivä. Joku täällä kirjoittikin, että helmet poimitaan heti ja ne pääsee ansioille eli he ovat ns. synnynnäisiä puhelinmyyjiä. Jotkut vaan hallitsevat sen ammatin ja toiset taas ei. Ei kaikista kuskeitakaan tule ralli- tai formulakuskeja, mutta osasta tulee ja ne hankkii. Suhde ansioissa on hiukan eri, mutta periaate sama.
- ...
mutta jotkut tienaa kirjoitti:
Minulla on ystäviä ja tuttavia sekä niitä jotka tienaa ja niitä jotka eivät juurikaan tienaa ja vielä sellaisiakin, jotka ovat kokeilleet, mutta tuumanneet, että ei sovi heille sellainen työ. Olen nähnyt palkkanauhan ja käteen tuleva osuus oli yli 2000. Kyseinen henkilö ei ole ollut kuin puoli vuotta kyseisella firmalla töissä, mutta jo viikon parin päästä hän pääsi ns. sisäpiiriin, kun myi niin hyvin ja nyt hänellä on ns. oma luukku, jota ei muut käytä eli voi mennä töihin milloin 8-11 välillä ja viikonloppuisinkin. Nämä ansiot tulee 5 päivän työstä / 8 h / päivä. Joku täällä kirjoittikin, että helmet poimitaan heti ja ne pääsee ansioille eli he ovat ns. synnynnäisiä puhelinmyyjiä. Jotkut vaan hallitsevat sen ammatin ja toiset taas ei. Ei kaikista kuskeitakaan tule ralli- tai formulakuskeja, mutta osasta tulee ja ne hankkii. Suhde ansioissa on hiukan eri, mutta periaate sama.
Täällä vaan jotkut hyvät nykyiset ja entiset puhelinmyyjät vaikuttavat aika pirullisilta niitä kohtaan jotka ei ole tässä työssä hyviä. Osassa tekstin loppua lukee "hehe" tms, eli ei kovin asiallista ja kannustavaa. Mutta asia vaan on niin, että kaikki ei voi olla kaikessa hyviä. Hyvä puhelinmyyjä ei sitten taas ole jossain muussa asiassa hyvä.
- immo kuutsa
Ei pir paikkaas !!!!!
- minä itse
voi tienata 7000€ euroakin,,
- turhin ammatti
Olen samaa mieltä, että TUSKIN monet tienaavat noin paljon puhelinmyyjänä. Naurettavaa. Tällainen viestiketju pitäisi poistaa, koska puhelinmyyjä on maailman turhin ammatti. Jokainen osaa kyllä tilata lehtensä, puhelin- tai sähköliittymänsä netistä tai muuten vain, ilman puhelinmyyjiä jotka häiritsevät rimpauttelemalla kännykkään.
- On juttu!
turhin ammatti kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että TUSKIN monet tienaavat noin paljon puhelinmyyjänä. Naurettavaa. Tällainen viestiketju pitäisi poistaa, koska puhelinmyyjä on maailman turhin ammatti. Jokainen osaa kyllä tilata lehtensä, puhelin- tai sähköliittymänsä netistä tai muuten vain, ilman puhelinmyyjiä jotka häiritsevät rimpauttelemalla kännykkään.
Turhistakin turhempi ammatti. On se tietenkin heille tärkeä, jotka sitä palkkansa eteen tekevät. Lehdet voi tilata kätevästi netistä tai soittamalla lehtien tilauksiin, jos ja kun haluaa tilata jonkin lehden.
Minulla on suoramarkkinointikielto, mutta silti jotkut harvat lehtien myyjät soittelevat.
Olen tehnyt päätöksen, että en vastaa enää lankapuhelimeen lainkaan. Kaikki, joilla on minulle asiaa, soittavat kännykkään. Pitäisi kait tuo lankapuhelinliittymä irtisanoa, mutta se on nyt ollut voimassa netin takia edelleen. Mutta eihän se nettikään tarvitse sitä liittymää. Maksaa vain hiukan enemmän - tk.73
kokeilisit itse hommaa ennen kuin tuomitset ketään.voisit yllättyä ja saada jopa muutakin leivän päälle ku ylähuules.
- ketju pitäisi poistaa
jossa puhutaan ihan asiaa, eikä ole riitelyäkään tähän mennes pahemmin näkynyt? Kateutesi takiako? Olet kateellinen meille puhelinmyyjille, kun tienaamme hyvin. (tosin minä lopetin jo sen työn ja siirryin valitettavasti huonompi palkkaiseen, mut siihen oli henkilökohtaiset syyt....) Harmittaa vieläkin että lopetin!
Ei "monet" tienaakkaan, mut toiset "monet" tienaa kyl, se on kuules ihan siitä myyjästä itestään kiinni, et tienaa vai ei. Hanki mainoskielto, niin sua ei häiritä. - ex-puhelinmyyjä
On juttu! kirjoitti:
Turhistakin turhempi ammatti. On se tietenkin heille tärkeä, jotka sitä palkkansa eteen tekevät. Lehdet voi tilata kätevästi netistä tai soittamalla lehtien tilauksiin, jos ja kun haluaa tilata jonkin lehden.
Minulla on suoramarkkinointikielto, mutta silti jotkut harvat lehtien myyjät soittelevat.
Olen tehnyt päätöksen, että en vastaa enää lankapuhelimeen lainkaan. Kaikki, joilla on minulle asiaa, soittavat kännykkään. Pitäisi kait tuo lankapuhelinliittymä irtisanoa, mutta se on nyt ollut voimassa netin takia edelleen. Mutta eihän se nettikään tarvitse sitä liittymää. Maksaa vain hiukan enemmänkuitenkin sitä palkkamme eteen tehtiin, eikä ihan huvikseen. Mieti mitä kirjoitat.
Siks toisekseen, moni ei muista tilata niitä netistä, tai niillä ei ole ees nettiä, kaikilla kun tätä ihmettä ei vieläkään ole, todellakaan.
Sitäpaitsi nykyään annetaan kaikenlaisia houkuttimia tilaajille, on vaikka mitä tykökauppaa, vaikka tavallaan ne on kielletty, (ainakin joskus oli). - Puhelinmyyjä.
On juttu! kirjoitti:
Olen tehnyt päätöksen, että en vastaa enää lankapuhelimeen lainkaan. Kaikki, joilla on minulle asiaa, soittavat kännykkään. Pitäisi kait tuo lankapuhelinliittymä irtisanoa, mutta se on nyt ollut voimassa netin takia edelleen. Mutta eihän se nettikään tarvitse sitä liittymää. Maksaa vain hiukan enemmänOnko turhaa ammattia olemassa, jos tarkastellaan kaikilla barometreilla?
Ainakin puhelinmyynti työllistää jonkun työttömän ja vähemmän koulutetun. Markkinointimenetelmänä se on halvin kaikista käytettävistä, esimerkiksi kirjemarkkinointiin verraten se on huomattavasti edullisempaa. Erityisesti koska kirjemarkkinointi vaatii toimiakseen tehokkaasti myös median apua tuekseen. Se on "häiriömomentistaan"huolimatta tehokkaampaa koska siinä ihminen tavoitetaan eri tavalla kuin muissa mainontatavoissa. Tämä on pelkästään positiivista koska puhelinmyynti on myös suuri työllistäjä Suomessakin.
- ihan kuka tahansa pysty
Pitää osata puhua ihmiset kunnolla ympäri!
- aikavanha
Suksia vaikka hevon v--uun koko roska saki.
- olga
Sie oot tosi luuseri.
- joopajoop
ite olin puhelinmyyjänä viime kesänä jonkin aikaa, ja palkka oli TODELLA huono. peruspalkka oli vajaat 5euroo tunnilta, ja jokasesta tilauksesta sai vajaat 7euroo. työvuoron päätteeks sai sit valita et ottaako peruspalkan, eli tuon vajaat 5e per tunti, vai ottaako myynin mukaan. jos oli vaikka 6h töissä, niin sai sit "varmuudella" vajaat 30euroo... silleen. ja jos sit myi vaikka 5lehtee niin sit sai "jopa" vajaa 35 euroo. mut se olikin todellinen paskapaikka, töissä lähinnä alaikäisiä (minä mukaanlukien) ja ehkä 4aikuista. en menis uudestaan sinne, ja monet lopetti muutaman työvuoron jälkeen, lähes joka päivä tuli sinne uusia työntekijöitä. aluksi se ihmetytti, mut selitys siihenkin oli se luonnollinen työn paskuus ja palkan surkeus. edes alaikäset ei semmosta viittineet!
- jerkkuis
Sinä oot vaan niin onneton myyjä luuseri.
- tk.73
kaikista ei vaan oo siihen.ittees saat syyttää jos oot vaan niin noloo.
- ex-puhelinmyyjä
jerkkuis kirjoitti:
Sinä oot vaan niin onneton myyjä luuseri.
mieltä!
- joopajoop
tk.73 kirjoitti:
kaikista ei vaan oo siihen.ittees saat syyttää jos oot vaan niin noloo.
siitä et menin koko puljuun töihin, nyt tiedän et en enään mene sinne. sen firman mielestä se oli hyvää sivutyötä opiskelijoille. ja mitä tulee noihin 5000euron palkkoihin: se riippuu siitä kelle myy. yrityksille tai vanhoille tilaajille on helpompi myydä kun soitella umpimähkään yksityisille ihmisille keitä ei lehti vaan ei kiinnosta. ja eräässä toisessa firmassa pohjapalkka on jotain vajaat 1000euroo kuukaudessa, mutta ei kiinnosta enään puhelinmyynti.
- pitkä pinna?
Meinaan, että varmaan aika paljon tulee soitettua puheluita niin, että kauppoja ei synny. Vai miten on puh.myyjät??
varmaan myyjästä riippuu tuo, mutta jos yhden kanssa kymmenestä saa kaupat aikaiseksi, niin helkkarin turhauttavalta tuntuisi! ei motivoisi. Olen sen verran kärsimätön.
Vai miten te oikein jaksatte niitä liirumlaarumeita hokea uudestaan ja uudestaan (ja monesti varmaan ihan turhaan)?? Ihailtavaa kyllä, joka siihen kykenee.
Tollanen kuva mulla on puh.myynnistä:D- olen myös
ollut puhelinmyyjänä ja rankkaahan se on kun alkaa vituttamaan kun kauppoja ei meinaa syntyä ja sekin niin ärsyttää kun jotkut ihmiset ovat vaan niin niin törkeitä joille olen soittanut.
esim. eräskin täti uhkasi haastaa oikeuteen minut ja joka päivä kuulee monesti että haista v***u jne jne.. ainahan niistä paska fiilis jää ku joku on tyly, mutta lehtimyyjän työssä pitää oppia se ettei ota itseensä!
itse lopetin lehtimyyjän hommat ku en ollut mikään supermyyjä ja palkkaa tuli n.800e/kk, mutta kaverini on myös puhelinmyyjä ja hänen palkkansa on 3000e/kk..
että kyllä sillä voi tienata!
P.S. älkää olko niin tylyjä puhelinmyyjille, leipää pöytään vain hekin haluavat! :) - ...
" mutta jos yhden kanssa kymmenestä saa kaupat aikaiseksi, niin helkkarin turhauttavalta tuntuisi! ei motivoisi. "
-Voi kuule, 1 myynti 10 puhelusta ois TOSI hyvin! :D Tää homma on todella turhauttavaa! Jos oikeesti myis joka kymmenelle, niin ei työtuntien pituus tarvis olla niin pitkä, ja tienaiskin ihan kivasti.
"Vai miten te oikein jaksatte niitä liirumlaarumeita hokea uudestaan ja uudestaan (ja monesti varmaan ihan turhaan)?? Ihailtavaa kyllä, joka siihen kykenee."
-Usko pois, se on TOSI rankkaa! Oon aina työpäivän päätyttyä tosi väsyny. - ex-puhelinmyyjä
että se on "vaan puhelin". Ei kannata alkaa laskemaan pitkin päivää että paljonks nyt on tienannut, sen näkee sit päivän päätyttyä ja jos haluu tienata, niin sitä näpyttelee niitä numeroita yhteen syssyyn ja tekstit perään, mut ne tekstit... no niitä voi vähän soveltaa, ettei työ käy ykstoikkoseks ja siihen oppii vasta ajan kanssa. Kaikki alku on aina hankalaa, mut ujoille se työ ei käy ollenkaan.
Ja mitä sanoin että se näkyy vasta päivän päätyttyä, ei sekään merkkaa sitä mitä loppupelissä, eli saat palkkaa, yksikään päivä kun ei ole samanlainen samoilla tuloksilla. Pitää tsempata seuraavana jos toisena "lintsailee".
- öjhsöjdg
Pitäähän sitä jollain juttua myydä kun totuus on niin kuiva ja tylsä.Ei mikään puhelinmyyntifirma maksa puhelin myyjille tuollaisia palkkoja.EI EI ja EI.
ne provikkataulukot on laadittu niin että katto tulee vastaan vaikka kuinka myisit.
joku ihan utopiaan perustuva teoreettinen laskelma voi tuottaa tuollaisia tuloja mutta tosielämä ei ikinä.
Jos pohjapalkka on 1000 euroa/kk niin korkeintaan voit saada 1000e sen päälle eli max 2000 eur/ joka sekin vaatii jo täysin huippumyyntejä.- lehtimyyjä
5000€/kk on hyvälle myyjälle todellakin ihan relistinen palkka kun työnantaja on itse kustantaja. Ns villit toimistot vievät myyjiä kuin vipukelkkaa. Itse en ole kovin kunnianhimoinen myyjä enkä tee ylitöitä ja silti palkkataso/kk on 1700-2300€ kuuden tunnin työajalla. Luuria korvaan ei tule joka päiväkään, yleensä ihmiset osaavat käyttäytyä. Olemalla oma itsensä syntyy paras tulos. Suosittelen alaa, kokeile edes.
- on ehkä se pari
lehtimyyjä kirjoitti:
5000€/kk on hyvälle myyjälle todellakin ihan relistinen palkka kun työnantaja on itse kustantaja. Ns villit toimistot vievät myyjiä kuin vipukelkkaa. Itse en ole kovin kunnianhimoinen myyjä enkä tee ylitöitä ja silti palkkataso/kk on 1700-2300€ kuuden tunnin työajalla. Luuria korvaan ei tule joka päiväkään, yleensä ihmiset osaavat käyttäytyä. Olemalla oma itsensä syntyy paras tulos. Suosittelen alaa, kokeile edes.
kertaa vuodessa saatu huippukuukausipalkka.Kuten itse mainitsit oman palkkasi niin lienee normaalitasolla.Eli ei mikään hyvä mutta toimeen tulee.Sehän on pääasia..
- Lehtimyyjä
on ehkä se pari kirjoitti:
kertaa vuodessa saatu huippukuukausipalkka.Kuten itse mainitsit oman palkkasi niin lienee normaalitasolla.Eli ei mikään hyvä mutta toimeen tulee.Sehän on pääasia..
No jos vuosiansio on yli 28000-33000€ niin laske siitä.
- -Riksa-
Kyllä se vaan a on , että 5000€ voi hyvinkin tienata, itse olen tienannut sen ja rista päälle kahtena kuukautena peräkkäin ja nyt on kolmas samanmoinen ellei jopa parempi tulossa. Työskentelen 6h päivässä ja minulla ei ole pohjapalkkaa, provisiotaulukko on sama vaikka miljoonaan euroon asti.. joka kaupasta 14% keskivertokaupan ollessa noin 150€
- ölkjhgsd
-Riksa- kirjoitti:
Kyllä se vaan a on , että 5000€ voi hyvinkin tienata, itse olen tienannut sen ja rista päälle kahtena kuukautena peräkkäin ja nyt on kolmas samanmoinen ellei jopa parempi tulossa. Työskentelen 6h päivässä ja minulla ei ole pohjapalkkaa, provisiotaulukko on sama vaikka miljoonaan euroon asti.. joka kaupasta 14% keskivertokaupan ollessa noin 150€
Missä noin hyvin tienaa? Aku Ankkoja kauppaamallako?
Tulen sinne heti myyjäksi ja myyn siihen miljoonaan asti ja lopetan siihen!
Etsin kaikki dementikkomummot ja papat ja kehitysvammaisten hoitokodit ja pistän vuosikertaa menemään niin että paukkuu!
iloista pääsiäistäja ja varokaa rai-rai-ruohoa!
- en usko
Vaikeeta uskoa, lienee tämäkin ketju jonkin puhelinfirman mainosta.
Joku hyvä ehkä tienaa 3000-3500, mutta ei enempää.- näköjään puuttuu
puhelinmyyjiä huomaan,kui ne tommottis puhelevat arbeetin palkast.
- ...
Oon nyt ollu puhelinmyynnissä 5 viikkoo, ja täytyy sanoo että on hiton rankkaa työtä henkisesti, vaikka teenkin vain 6 h päiviä! En ois ikinä uskonu. Peruspalkka on perseestä, eli 4,21 euroo tunti, ja sekin puolittuu jos ei myy tarpeeks. Vain TOSI harva yltää noihin huippu palkkoihin. Ja toi artikkeli sanoi että hyvä-ääniset tienaa hyvin. No ei se kyllä niin mene. Pelkällä äänellä ei myydä. Myynti on paljon muutakin kuin vaan hyvän äänen omistamista, se ei oo kuin pienen pieni osa koko kaupankäyntiä.
- Lehtimyyjänä leipäni tienaa...
Ihan normaaleihin palkkoihin puhelinmyynnillä pääsee jos työn tekee kunnolla. Itse olen pelkällä provikalla, ja tienaan noin 1200 euroa kätöseen/kk. Teen vain 4-6- tuntisia päiviä, joten olen tyytyväinen. On työ rankkaa, mutta mikäpä työ kevyttä ois? Kaikki ei voi olla kesällä opettajia ja talvella sisävesilaivan kapteeneita:)
Tuntipalkat kunnolla tehdystä työstä pyörii yleensä 10-20 euron välissä. Tykit saa paljon, vähemmän myyvät saa vähän vähemmän ja jos ei juuri mitään myy, ei voi juuri mitään ansaitakaan. Tehdystä työstähän siivoojakin palkan saa, joten siksi mun mielestä peruspalkan korottaminen olisi epäreilua hyviä myyjiä kohtaan - ...
Lehtimyyjänä leipäni tienaa... kirjoitti:
Ihan normaaleihin palkkoihin puhelinmyynnillä pääsee jos työn tekee kunnolla. Itse olen pelkällä provikalla, ja tienaan noin 1200 euroa kätöseen/kk. Teen vain 4-6- tuntisia päiviä, joten olen tyytyväinen. On työ rankkaa, mutta mikäpä työ kevyttä ois? Kaikki ei voi olla kesällä opettajia ja talvella sisävesilaivan kapteeneita:)
Tuntipalkat kunnolla tehdystä työstä pyörii yleensä 10-20 euron välissä. Tykit saa paljon, vähemmän myyvät saa vähän vähemmän ja jos ei juuri mitään myy, ei voi juuri mitään ansaitakaan. Tehdystä työstähän siivoojakin palkan saa, joten siksi mun mielestä peruspalkan korottaminen olisi epäreilua hyviä myyjiä kohtaan"Siksipä jätitkin siihen muutamaan viikkoon"
-Siis en mä vielä sitä työtä oo mihinkään jättäny. Tänäänkin olin ahkerana ;)
Ei peruspalkan nostamisessa mun mielestä kuitenkaan mitään vikaa olis hyviä myyjiäkään kohtaan, koska samalla lailla hekin sen peruspalkan silti tienaavat ja saavat vielä provikkaa. Mutta täähän on firma kohtasta.
- jos pää ei kestä
Toi puhelinmyyntityö/asiakaspalvelu on hiivatan raskas ammatti henkisesti.
Ei toi viistonnii mikkää vitsi ole mut melekoinen fakiiri kyl täytyy olla et noihin ansioihin pääsee.
Juu hyvä paikka/palkka jos olet valmis kuuntelemaan aivan hiivatan tajutonta kettuilua....- prekariaattipaskaduunit
pitäisi ehdottomasti sivistysvaltiossa lailla kieltää. Luulisi jo tulevan pää vetävän käteen maan johdossakin, kun pian puoli kansaa kerjää puhelimessa. Soittakaa eduskuntataloon luurit tukkoon, siellä on yli sadanmiljoonan euron puoluetuet. Puhelin- ja oveltaovelle myynnit on huoraamista. Jokainen normaali järjellä varustettu osaa ostaa tuotteet ilman pakko buukkaustakin. Vahinko vaan, että niitä oikeita asiallisesti palkattuja pitkäkestoisia töitä ei tässä maassa monilla turbokapitalismin raiskaamilla alueilla liioin ole!
- Kröhöm
Mitä asiakaspalvelua se on jos sinä häiritset minun päivääni täysin turhalla asialla?
- että näin,,,
muistaa sen 5000 euron kuukausipalkan saaneen,mutta entä ne 2000 alipalkkaista työntekijää?Ihan sama on näissä ihmelaitteissa,jotka muka vähentävät polttoaineen kulutusta,yksi tai kaksi on saanut pienemmän kulutuksen,mutta miljoona muuta autoilijaa ei ole havainnut mitään vaikutusta.Mutta kaikki muistaa nämä kaksi ja näin kaupunkilegendat elää ihmisten päässä. Asiaan palatakseni,en ole ikinä ostanut mitään puhelinmyyjiltä.Se on sukupuuttoon kuoleva ammattiryhmä.
- Nimetön
Että mitä lehteä kauppaat. Ite olin joskus Mega Oy:llä myymässä MicroPc lehteä. Joskus sai tosi hyvin kaupattuu lehtii..Mutta luulen, että jotain suosikkia tai cosmoa oisin saanut viel paremmin myytyä. Opomoa harmitti kun lähdin sieltä sanoin että olin tosi hyvä myyjä. Kaverit on sanonu että mun äänessä on jotain semmosta mikä varmaan auttoi myymisessä.
- ostaisi
puhelinmyyjältä ja harkittaa kaikkien niiden puolesta, joilla ei ole kestotilausta, ihan itse ostettuna vaikka netistä... säästyisi siinä lehdentekokustannukset.
- soopajuttuja
sitten pitäisi uskoa vai?
- jööran
Tonniinkin saa myydä todella paljon,kyllä joku viis tonnia kuussa on paskapuhetta.On tullu joskus kokeiltua,eikä lyöny leiville.Jotain 2-3€/myyty tilaus provikkaa,laskekaa siitä paljonko viiteen tonniin pitää myydä.
- kyllästynyt.
Mitä te ihmiset vingutte, että puhelinmyyjät soittelevat? Hankkikaa puhelintarjonnan rajoitus. http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35 Ei ole liian kallista. Niin JA JÄTTÄKÄÄ OSALLISTUMATTA NIIHIN SAAMARIN ARVONTOIHIN, NIISTÄ NUMERONNE LÄHTEVÄT UUDELLEEN JAKOON, vaikka olisikin puhelintarjonnan rajoitus.
- b2b myyjä
Älkää hyvät ihmiset itkekö vaan tehkää niitä töitä. Voin itse väittää että 5000 egeä puhelinmyynniltä on vähän. Itse Fonectalla töissä ja kk. 6500 euroa/kk. Paras tilini ollut 10237 euroo viime syksyltä. Kyllä oikealla asenteella varustettu kaveri varmasti tienaa. Ja lehtijutun luin. Siinähän nimenomaan mainitaan että oikea asenne, fiilis ja puhelinääni vaikuttavat lopputulokseen. Hauska nähdä noita negatiivisesti kirjoittavia tekstejä kun katselee aikoja. Taidetaan siellä konttorilla istuskella vain tätä palstaa lukemassa eikä myyntejä tahkoamassa. Ei siis ihme ettei provisiopalkkaisessa työssä tienaa kun muut hommat kiinnostavat enemmän :)
- perär.
hyvin jos menet töihin johonkin firmaan, jossa myydään jotain aivan toivotonta tuotetta. Ainoat jotka saavat voittoa ovat yrityksen omistajat, jotka ovat nykyajalle ominaisella härskiydellään vierittäneet kaiken yrittäjän vastuun työntekijälle. Tätä se provisiopalkka käytännössä on.
Jopa suuret, maineikkaat lehtitalot ja vakuutusyhtiöt ovat ulkoistaneet myyntitöitään hämärille pikkufirmoille, joissa ei todellakaan tienaa hevon vittua. - Pimeänä tulona
..jo tuon verran
- erikseen
Pimeänä tulona kirjoitti:
..jo tuon verran
Voihan sitä ryöstää pankinkin ja saada hyvän päiväansion, mutta puhelinmyyjät tekeekin rehellistä veronalaista työtä. Hyvä myyjä saa hyvää palkkaa.
- ...
Pimeänä tulona kirjoitti:
..jo tuon verran
oli varmaan vaan huono provo, mutta silti kannattaa miettiä mitä täällä päästää suustaan, koska sun IP osotteet voidaan ottaa selville ja viedä poliisin juttusille.
- A ja O?
Vaikutat hyvin motivoituneelta. Laskin, että jos provikka on n.15%, niin viiden tonnin kuukausituloon pitäisi myydä n.33000€ eli jos myyntiartikkeli olis vaikka 65€:n hintainen vuosikerta lehteä, pitäisi niitä myydä kuukaudessa 512 ja päivässä 24kpl nettona. Jos 10% peruuttaa, niin bruttona 27kpl. Tiedätkö, mitkä yleensä ovat onnistumisprosentit ja kuinka monta myyntipuhetta per päivä tuohon pitää tehdä. Vuosikertaa kohti tulisi palkkiota n.9,75
- ikkremimiN<-
A ja O? kirjoitti:
Vaikutat hyvin motivoituneelta. Laskin, että jos provikka on n.15%, niin viiden tonnin kuukausituloon pitäisi myydä n.33000€ eli jos myyntiartikkeli olis vaikka 65€:n hintainen vuosikerta lehteä, pitäisi niitä myydä kuukaudessa 512 ja päivässä 24kpl nettona. Jos 10% peruuttaa, niin bruttona 27kpl. Tiedätkö, mitkä yleensä ovat onnistumisprosentit ja kuinka monta myyntipuhetta per päivä tuohon pitää tehdä. Vuosikertaa kohti tulisi palkkiota n.9,75
Tuskin lehtimyynnillä huipputuloihin pääsee, mutta kirjoittajan jonka viestiä lainasit edustamalla alalla suurehkotkin tilit on mahdollisia.
- Jarkka,,,,,,,
Totta totta. Joka alalla on omat "PRO" tyypit jotka raapii irtohillot heikoilta suomalaisilta omaa pussiin. " Se ei ole tyhmä joka pyytää" .... Tervetuloa alalle =)
- mummuja.
Soitellaan vanhuksille ja tekeydytään tuttaviksi tai väitetään että ovat voittaneet arvonnassa. Kun saavat tarpeelliset tiedot nyhdettyä niin laittavat kaikki mahdolliset tilaukset. Sillä se varsinainen ansio syntyy.
- Mie oon Vaatimaton JUMALA
Leuhkuus, ahneus, vittumaisuus. Suomalaisten perusominaisuuksia nykyään! Ja niillä todellakin pääsee pitkälle! KYLLÄ HÄVETTÄÄ OLLA SUOMALAINEN.
- Alma Medialta
Ihan selvästi paistaa läpitse uutisesta se tosiseikka, ettei puhelinmyyntiin ole enää tulossa porukkaa. Jutulla koetetaan saada edes muutamaa uutta työntekijää alalle....
- lehden myyjä
Alma Medialta kirjoitti:
Ihan selvästi paistaa läpitse uutisesta se tosiseikka, ettei puhelinmyyntiin ole enää tulossa porukkaa. Jutulla koetetaan saada edes muutamaa uutta työntekijää alalle....
Niinpä se on, että levikit ovat laskeneet koko lehtikentällä. Ennenkaikkea Alman lehdillä. Saattavat hakea muutamia 1700 euron kultakurkkuja näillä jutuillaan. Tarkkaan harkittua ja ovelaa ihmisten manipulointia tuo uutisankka taitaa olla.
- levikkitietoja
lehden myyjä kirjoitti:
Niinpä se on, että levikit ovat laskeneet koko lehtikentällä. Ennenkaikkea Alman lehdillä. Saattavat hakea muutamia 1700 euron kultakurkkuja näillä jutuillaan. Tarkkaan harkittua ja ovelaa ihmisten manipulointia tuo uutisankka taitaa olla.
Kannattaa käydä tarkistamassa levikkejä alla olevasta linkistä. Mielestäni väite ei pidä paikkaansa. Suoralta kädeltä löysin kymmeniä lehtiä, joiden levikki on noussut.Tosin en osaa sanoa, mitkä ovat tai eivät ole Alman lehtiä, mutta onhan niitä muitakin kustantajia.
http://www.levikintarkastus.fi/levikkitietokanta/index.php
- e verojen jälkeen
jos osaat pitää vaan suusi kiinni vioista...
- B2bee
Minä entinen myyjä. Palkat mitä mainittu, on totta. Mutta mitä sitten tehdään, jos makaa kotona ja ottaa nettona 1500€ sossusta pois? Mun mielestä ihan ookoo juttu, ja saa treenata omaa malinoissia aamusta iltaan, ilman sen isompia murheita - mimmikin on ihan tyytyväinen ja sellasta. Valtio joo, hyvinvointi sellainen - ottakaa hyöty irti, oikeesti. En mä lähde oikeesti enää alle 2500€ duuniin, no way. Kevättä kaikille, "myyjille" :)
- ...
hemmetissä saat sossussa puolitoista tonnia??
- ex-puhelinmyyjä
aika hyviin ansioihin pääsin, vaan työ on (oli) hyvin stressaavaa, joten lopetin jo vuoden kuluttua. Mitään ei tarvinnut tuputtaa, olla vain oma itsensä. Jos joku sanoi, ettei halua, en tuputtanut. Haluajia löytyy kyllä = kiinnostuneita. Pääasia että sait nopeasti puhelun lopetettua... tosin joskus jäin juttelemaan pidempään ja kaupat tuli, vaikka eka vastaus oli ei kiitos. Yhtään palautusta ei tullut minun puhelujeni jälkeen, eli kaikki pysyivät tilauksessaan. Suosittelen ainoastaan erittäin sosiaalisille ihmisille. :) - jotka osaavat ajatella työtä tehdessään sitä työtä, eikä sitä että tuleeko nyt kaupat vai ei. Se ei ole helppoa.
- teleterror
Toimin itse kyseisellä alalla ja vain muutama meistä myyjistä pystyy tuollaiseen tulotasoon, ylitöitä täytyy tehdä! Ei se tule pelkällä kuudella tunnilla päivässä. Kanattaa kaikkien yrittää jos vaan pää kestää.... Asiakkaat itse ovat se henkireikä jonka takia jaksaa töitä tehdä;) Vaatimukset johdon puolesta kuitenkin kovat, eli luuserit ei tässä ammatissa pärjää! (vai ollaanko me sittenkin itse niitä luusereita, jotka tämmöstä joutuu tekemään työkseen)? Töitä on kuitenkin tehtävä, ei voi mitään.
- ex-puhelinmyyjä
teleterror kirjoitti:
Toimin itse kyseisellä alalla ja vain muutama meistä myyjistä pystyy tuollaiseen tulotasoon, ylitöitä täytyy tehdä! Ei se tule pelkällä kuudella tunnilla päivässä. Kanattaa kaikkien yrittää jos vaan pää kestää.... Asiakkaat itse ovat se henkireikä jonka takia jaksaa töitä tehdä;) Vaatimukset johdon puolesta kuitenkin kovat, eli luuserit ei tässä ammatissa pärjää! (vai ollaanko me sittenkin itse niitä luusereita, jotka tämmöstä joutuu tekemään työkseen)? Töitä on kuitenkin tehtävä, ei voi mitään.
luuserina, vaan tosi hyvänä myyjänä. Nyttemmin olen vaihtanut ammattini rekankuljettajattareks ja täytyy sanoo ettei tässä tienaa läheskä yhtä paljon kuin puhelinmyyjänä, mut eipä ole stressikään samanlaista enää, sillä pientä stressiä sitä ottaa kuiteski koko ajan ihan huomaamattaan, kun palkan taso johtuu työpanoksesi määrästä. Ja oikees oot siinäki, ettei siinä mitkään kuudet tunnit riitä, jos meinaa tulosta saaha aikaseks, sitäpaitsi ylityöt alkaa käsittääkseni vasta 8 tunnin työrupeaman jälkeen ( ruokatunti siinä välissä).
- kiva ääni
olin yrityspuolen myyntihommissa 4 vuotta sitten, ja tienasin päivässä jopa yli silloisen kattorajan..myin huippupäivinä 90 tuotetta...niistä voittoa tuli itselle n. 200 euroa päivä.firma kyl sit lopettikin aika pian. Nyt puhun tällä hunajaisellä ÄÄNELLÄ koulussa..ja tienaan murto-osan.
- BNsche
Tuli itselläkin kokeiltua joskus tuota puhelinmyyjänhommaa, ja huomasin hyvin nopeaa millanen luonne siellä pitää olla että pärjää, ja täytyy sanoa et oma luonne ei siihen riitä. Olin 5 päivää töissä eräässä suositussa firmassa, ja sain koko aikana yhden ainoan lehden myytyä:) Vaikka soittelin todella paljon, ja yritin pärjätä tässä. Omasta mielestäni puhelinmyyjän tulee olla erittäin rahanahne, ja suureksi osaksi moraaliton. Kyl siellä osa tyypeistä veti päivittäin useita kauppoja, mut ite en vaan tottunu siihen ajatukseen, et alan puhumaan ihmisiä ympäri ostaan tavaraa mitä he eivät todennäköisesti tarvitse ollenkaan, ja vieläpä heidän kalliina vapaa-aikanaan.
Nooh, mutkien kautta sit päädyin huonekalumyyjäksi, ja olen heti alusta saakka (vuoden ollut töissä) ollut myymälämme paras/parhaimpia myyjiä, ja palkka nousee reilusti puhelinmyyjän keskiansion yläpuolelle. Ja mikä parasta, moraalisia ongelmia todella vähän! Asiakkaat tulevat meidän liikkeeseemme suurinosa ostopäätöksen kanssa, reaalimyynti eroaakin siinä parhaiten puhelinmyyjästä, että asiakasta ei tarvitse vedättää samalla tavalla. Tottakai huonekalumyyjiäkin on useaa erilaista, ja varmasti joukkoon mahtuu paskanpuhujiakin. Itse uskon enemmän ihmisläheisyyteen ja rehellisyyteen, jos myyjä osaa jutella mukavia asiakkaalle ja kertoa asiat totuudenmukaisesti, varmasti asiakas ostaa tuotteen ja tulee vielä uudestaankin. Eli sama sapluuna kuin puhelinmyynnissäkin, mutta ilman pelkoa että olisit häiritsemässä asiakasta.- ...
nyt työ mistä pidät :) Sitä tässä itsekin etin samalla, ja tosiaan otin tän puhelinmyyjän työn ihan vain ja ainoastaan sen takia että olin työtön, ja olin kokolailla valmis tekemään työtä kuin työtä. En pidä tästä hommasta ollenkaan (lista vois olla aika pitkä, joten en ala kertomaan sen enempää), mutta tästä tosiaan kertyy työkokemusta, joka on aina hyvä ja plussana ansioluetteloon. Mua kiinnostaa myös huonekalumyyjän työ. Saako kysyä millä firmalla oot töissä? :)
- JUUJDISOA
... on varmaan kaksi noin hyvin tienaavaa puhelin myyjää... voithan tietysti yrittää ja liittyä kolmanneksi joukkoon. arvailisin että tienaat tuon verran vuonna 2030. onnea yritykseen, kohta ne lehdet loppuu muutenkin kun siirrytään DIKIDIKI AIKAAN! :D
- aesz
Jos tuo 5000e tai edes 2000e olis keskipalkka niin kaikki suomen pienituloiset siirtyis heti puhelinmyyjiks kaupittelemaan lehtiä. Suomessa suoramarkkinoinnin(muutakin kuin lehtiä) parissa työskentelee muistaakseni yli 30 000 henkilöä täys- tai osapäpäiväisesti. Väittäisin että lehtimyyjän keskiansio on joku 1000-1200 euroa.
Tottakai minä ja mun kaveri tienattiin ainaski 22 898 egee kuussa, niinkun moni muukin tässä ketjussa. Kun alkaa puhumaan paskaa kannattaa samantien tehdä se oikein kunnolla. Pitäis onnistua lehdenmyyjältä :). - myyjä84
aesz kirjoitti:
Jos tuo 5000e tai edes 2000e olis keskipalkka niin kaikki suomen pienituloiset siirtyis heti puhelinmyyjiks kaupittelemaan lehtiä. Suomessa suoramarkkinoinnin(muutakin kuin lehtiä) parissa työskentelee muistaakseni yli 30 000 henkilöä täys- tai osapäpäiväisesti. Väittäisin että lehtimyyjän keskiansio on joku 1000-1200 euroa.
Tottakai minä ja mun kaveri tienattiin ainaski 22 898 egee kuussa, niinkun moni muukin tässä ketjussa. Kun alkaa puhumaan paskaa kannattaa samantien tehdä se oikein kunnolla. Pitäis onnistua lehdenmyyjältä :).Ite olin suhteellisen isossa firmassa pari vuotta puhelinmyyjänä, lehtiä ei myyty, tosin kaikkee muuta :) Pohjapalkka oli 1200€, huonoin palkka minulla oli 1500€ ja paras 3500€.
Itse kyllä tykkäsin mutta en sitä loppuelämääni tekisi, sen vuoksi lähdinkin. Ongelma vaan on se että nyt ei kiinnosta pätkääkään mennä muihin töihin kun ajattelen noita palkkoja mitä silloin sain :S
Mulla varmaan johtui äänestä hyvä myynti, niin ne ainakin väitti, pomot sun muut :) ja ehkä siitä etten jaksanu alkaa tuputtaa mitään jos asiakas ei halunnut, juttelin vaan ja kysyin että no haluatko :) - myyjä84
aesz kirjoitti:
Tottakai minä ja mun kaveri tienattiin ainaski 22 898 egee kuussa, niinkun moni muukin tässä ketjussa. Kun alkaa puhumaan paskaa kannattaa samantien tehdä se oikein kunnolla. Pitäis onnistua lehdenmyyjältä :).Ite olin suhteellisen isossa firmassa pari vuotta puhelinmyyjänä, lehtiä ei myyty, tosin kaikkee muuta :) Pohjapalkka oli 1200€, huonoin palkka minulla oli 1500€ ja paras 3500€.
Itse kyllä tykkäsin mutta en sitä loppuelämääni tekisi, sen vuoksi lähdinkin. Ongelma vaan on se että nyt ei kiinnosta pätkääkään mennä muihin töihin kun ajattelen noita palkkoja mitä silloin sain :S
Mulla varmaan johtui äänestä hyvä myynti, niin ne ainakin väitti, pomot sun muut :) ja ehkä siitä etten jaksanu alkaa tuputtaa mitään jos asiakas ei halunnut, juttelin vaan ja kysyin että no haluatko :) - alcyros
myyjä84 kirjoitti:
Ite olin suhteellisen isossa firmassa pari vuotta puhelinmyyjänä, lehtiä ei myyty, tosin kaikkee muuta :) Pohjapalkka oli 1200€, huonoin palkka minulla oli 1500€ ja paras 3500€.
Mulla varmaan johtui äänestä hyvä myynti, niin ne ainakin väitti, pomot sun muut :) ja ehkä siitä etten jaksanu alkaa tuputtaa mitään jos asiakas ei halunnut, juttelin vaan ja kysyin että no haluatko :)Jos lehti myynnistä puhutaan, nii ainoastaan hyvin hyvin harva tienaa tuon...
Se paljonko pystyy lehtiä myymään riippuu ensinnäkin siitä myydäänkö lehtiä vanhoille asiakkaille vai johonki random numeroihin. Ansiot riippuu myös siitä kauanko on työtä tehnyt, eli homma ei takuulla ala kellään tuottamaan heti 5000e/kk. Kyse on vuosien harjoittelusta, joten kesätyönä puhelinmyyntiä ajatellen nuo summat jää unelmiksi.
Jos väitetään että jokaiselle puhelimaan vastaajalle voi myydä lehden niin se on paska puhetta.
Lehdet on kuitenki aina ylimäärästä rahan menoa...jos myy puhelinliittymiä, voi asiakkaalle aina perustella että hänellä on selvä mahdollisuus säästää, mikäli vaihtaa liittymää.
itse suosittelisin suhtautumaan kaikkeen puhelinmyyntiin kusetuksena. Työpiirisuojeluun tulee koko ajan valituksia niljakkaasta toiminnasta, ja nimenomaan puhelinmyynti alalta. Mainosalalla olevat työn kaupittelijat kun osaavat spykologisen joukko manipuloinnin alkeet. - delfiini
alcyros kirjoitti:
Jos lehti myynnistä puhutaan, nii ainoastaan hyvin hyvin harva tienaa tuon...
Se paljonko pystyy lehtiä myymään riippuu ensinnäkin siitä myydäänkö lehtiä vanhoille asiakkaille vai johonki random numeroihin. Ansiot riippuu myös siitä kauanko on työtä tehnyt, eli homma ei takuulla ala kellään tuottamaan heti 5000e/kk. Kyse on vuosien harjoittelusta, joten kesätyönä puhelinmyyntiä ajatellen nuo summat jää unelmiksi.
Jos väitetään että jokaiselle puhelimaan vastaajalle voi myydä lehden niin se on paska puhetta.
Lehdet on kuitenki aina ylimäärästä rahan menoa...jos myy puhelinliittymiä, voi asiakkaalle aina perustella että hänellä on selvä mahdollisuus säästää, mikäli vaihtaa liittymää.
itse suosittelisin suhtautumaan kaikkeen puhelinmyyntiin kusetuksena. Työpiirisuojeluun tulee koko ajan valituksia niljakkaasta toiminnasta, ja nimenomaan puhelinmyynti alalta. Mainosalalla olevat työn kaupittelijat kun osaavat spykologisen joukko manipuloinnin alkeet.yleensä firmoilla on ainoastaan muutama myyjä, joka tosiaan myy. Missä siis syy? Kas kun muut tuhat huonoa puhelinmyyjää soittaa niihi random numeroihin ja hankkii sattuman varaisia uusia asiakkaita, samalla kun tää yks myyntitykki myy niille vanhoille asiakkaille lehtiä sarjana. Tää on kikka mitä useimmiten käytetään, ja sillä voidaan luoda tehokkaasti turhaa toivoa.
- ...
delfiini kirjoitti:
yleensä firmoilla on ainoastaan muutama myyjä, joka tosiaan myy. Missä siis syy? Kas kun muut tuhat huonoa puhelinmyyjää soittaa niihi random numeroihin ja hankkii sattuman varaisia uusia asiakkaita, samalla kun tää yks myyntitykki myy niille vanhoille asiakkaille lehtiä sarjana. Tää on kikka mitä useimmiten käytetään, ja sillä voidaan luoda tehokkaasti turhaa toivoa.
Mun toimistossa on yks nainen joka on ollu siellä nyt 4 vuotta töissä. Hän on aina kärjessä koko maan laajuisesti, ja ollaan muut ihmetelty että miten hän on sinne päässy ja miten siellä pysyy. Yks toinen likka töistä (ollu siellä kanssa jo aika kauan) sano että tälle naiselle varta vasten annetaan hyvää materiaalia, eli ne asiakkaat jolle hän soittaa, ostavat hyvin suurella todennäköisyydellä. Tää on mun mielestä tosi epäreilua muita kohtaan. Pitäis olla tasavertasta kaikkien kanssa. En sit tiedä johtuuko se siitä että tällä naisella on ollu joskus suhde pomon kanssa... Mutta epäreiluutta on varmasti joka paikassa jollakin tasolla.
- huijjareita
vai että pitäisi myydä 15 lehtee ilmaseksi ja sitte jos mennee yli, nii saa palkkaa???? Joka hetkestä kun teet toiselle työtä, on saatava palkka...on näin
- asiasta.
palkkaan vaikuttaa niin moni asia:
-millaisia asiakkaita osuu kohdalle
-myytävästä tuotteesta
-kuinka kauan oot töissä
-omasta fiiliksestä
-soitettujen määrästä
-työpaikan fiiliksestä
ym ym ym
Ite oon töissä puhelinmyynti firmassa, jossa maksetaan vain provikkapalkkaa, ja maksetaan sen verran mitä olet pisteitä sitten kuussa kerännyt ja mahdolliset bonukset.
Lehtien välillä vaihtelee pistemäärät huomattavasti riippuen miltä kustantajalta se on ja minkä hintanen ja kestoinen tilaus se on. 10 pistettä voi minimissään saada ja maksimissaan yli 100 ja jopa joskus 200 pistettä yhdestä myynnistä. Ja 100 pistettä on 8,5 euroa.
Oma keskiarvoni on n.5-8 tilausta/päivä. Parhaimmillani olen saanut 20 tilausta päivässä. Parhaiten olen tienannut n.900 euroa. Itse olen osa-aikainen, mutta täyspäiväisenkin tarvii olla sellanen moottoriturpa jos 5000 kuussa meinaa saada. Ei pidä yhtään taukoa koko ajan vain soittelee. Mutta mahdollistahan kai tuo on.
Aika paljon olen kuullut että huijataan ihmisiä. Esim. sanottu että ilmatteeks lähtee ja muuta sellasta. Itellä tulis heti huono oma tunto jos huijaisin. Pyrin muutenkin saada asiakkaan ymmärtämään kaikki yksityiskohdat, asiakkaan kannalta ehkä ikävätkin asiat. Kuitenkin joku minua korkeammalla virassa oleva soittaa tarkistussoiton parin päivän päästä ja kertaa asiat. Joten siinä vaiheessa sitten viimeistään tulee peruutus, eikä siitä tuu rahoja. - pilu_50e
Myyn lehtiä ammatikseni ja palkkaa saan 1400e kuukaudessa -verot.
- Lehtimyynti vs liittymämyynti
Jos verrataan lehdenmyyntiä ja halpapuhelinoperaattoreiden liittymämyyntiä keskenään, niin lehdenmyynnissä tienaa ihan hyvin tohon toiseen verrattuna ja ehdot on ollu reilummat.
Liittymämyynnissä oli alkuun joku hassu kuukauden kestävä koulutus, josta ei maksettu palkkaa. (Käytännössä opeteltiin sitä hommaa soittelemalla, painettiin eri liittymätyyppien hintoja mieleen ym). Sitten kuukauden päästä kun alkoi työt, niin tein hiki hatussa hommia 6 tuntia päivässä. Vaikka olin alottainut koulutuksen huhtikuun lopussa, ja itse työn kesäkuun eka päivä, palkka räpsähti tilille vasta ELOKUUSSA. Kesä ilman rahaa oli tosi kova pettymys. Heinäkuussa tuli joku pikku korvaus, joka oli noin 60 euroa, ja ite liittymämyynneillä tienasin noin 500 euroa. (Olin varsinaisessa työssä noin 5 viikkoa, ja siihen ku lasketaan vielä se palkaton koulutusjakso yli 4 viikkoa, niin kyllä harmitti, yht. 9 viikon työstä saada vaan 560 euroa rahaa).
Lehdenmyynnistä sain pohjapalkkauudistuksen jälkeen ihan mukavasti rahaa, ehkä noin 1000 € - 1400 €/kk.
- --epäuskoinen--
Jos tienaa noin hyvin, niin ei pidä vapaita päiviä tai lehti on hyvin suosittu. Tulee mieleen Hesari, Aku Ankka yms. Saako palkan vahvistamattomista tilauksista? Tienasin yli 10 000 mk aikoinaan kk:ssa. Hmm....tuurilla paremmin. Siis mitä myy, miten, missä, kenelle, miten ja milloin soittaa...taito löytää rahakkaat yms. sesonkiajat. Bonukset. Kuka on työnantaja? Tärkeimmät kysymykset siinä. Viihdelinjoilla tienaa paljon paremmin joka tapauksessa, jos on naisen ääni. Heh.
- Jojo
Lehden suosiolla ei ole niin kamalasti väliä, vaan sillä, että osaat repiä sen tiedoista irti kaikenlaista ja muotoilla sanat oikein... esim. jos lehti ilmestyy kerran kuussa, sanot tyyliin: ilmestyy sopivaan tahtiin, että ehdit ainaki lukea sen edellisen, ennenkuin seuraava numero ilmestyy. Tai jos lehti tulee joka viikko, voit sanoa: saat joka viikko uunituoreen lehden postiluukustasi, ei tarvitse odottaa niin kauan seuraavan numeron ilmestymistä! Jne...
- Jojo
Jojo kirjoitti:
Lehden suosiolla ei ole niin kamalasti väliä, vaan sillä, että osaat repiä sen tiedoista irti kaikenlaista ja muotoilla sanat oikein... esim. jos lehti ilmestyy kerran kuussa, sanot tyyliin: ilmestyy sopivaan tahtiin, että ehdit ainaki lukea sen edellisen, ennenkuin seuraava numero ilmestyy. Tai jos lehti tulee joka viikko, voit sanoa: saat joka viikko uunituoreen lehden postiluukustasi, ei tarvitse odottaa niin kauan seuraavan numeron ilmestymistä! Jne...
Palkkaa ei koskaan saa vahvistamattomista tilauksista, vaan palkan saa mikäli asiakas maksaa laskusta ensimmäisen erän. Tämä on nyrkkisääntö. Siksi osamaksua kannattaa suositella asiakkaille.
- -Epäuskoinen-
Jojo kirjoitti:
Palkkaa ei koskaan saa vahvistamattomista tilauksista, vaan palkan saa mikäli asiakas maksaa laskusta ensimmäisen erän. Tämä on nyrkkisääntö. Siksi osamaksua kannattaa suositella asiakkaille.
Pisteitä sai eri määrät eri lehdistä. Puolesta vuodesta piste ja vuodesta 2. Jos saa 5000 euroa koottua, niin on aika uskomatonta. 15 kauppaa päivässä oli harvinaista. 13.000 mk taisi olla paras palkkani puolen vuoden aikana. Tuosta on tosin 10 vuotta aikaa. Olin aika hyvä sitten vain. En muista miten pistetaulukko toimi. Palkkaa ei saanut sairasloman ajalta. Ei pyhäkorvauksia ym. Ääni käheänä puhelimeen. Tein usein töitä myös lauantaisin. Hö.
- kokeillut
Mahdollista jos saat hyvän soittorekisterin ja osaat asiasi. Kannattaa kokeilla, eihän se otakkaan jos sattuu ettei onnistu.
- Nähty on
itsekin yllätyin, että siellä tienaa, mutta ei tosiaan joka päivä, olin puoli vuotta telemarkkinoinnissa ja lähin kauppakouluun ja nyt oon kaupassa.Harmitti se, että ajo joka päivä matkan töihin ja oli sellasia päiviä, ettei saanu mitään, eli ei ollu varmaa mikään, mutta saatan kokeilla toistekin.
- Jojo
Jotku soittorekisterit voi olla esim paikkakunnan mukaan, jolloin Kuopioon, Iisalmeen, Lapin alueelle menee tosi hyvin, mutta yritäppä Helsinkiä niin ei tuu mitään. Helsingissä on varmaan niin paljo kilpailua (enemmän soittelijoita) ettei flaksi käy yhtä hyvin. Riippuu tietty paljon myös lehdistä, joita myy. Kannattaa myös soittaa listojen "jämiä", usein syntyy hyviä kauppoja niihinkin. Ja myös sääntö: soita vastakkaiselle sukupuolelle jota itse edustat, toimii aika hyvin.
- jarr
EI mun kohdalla ainakaan. En nimittäin IKINÄ osta tai lahjoita mitään puhelimessa.
- hullua
Serkku poika meni kesällä lehtimyynti. 4kk nousi iltaryhmän pomoksi ja saa 10€/h provisiot. Viimekuun palkka oli 6300€ ja muidenkin kuukausien yli 4000€. Ja tekee vain 6h päivässä keskimäärin.
- juttusi on
todellakin täysin tuulesta temmattu työ aikaa myöten..HEHEHEEHEHHEEH 6 tuntia!!! WAUH!! 6000 tonnia...RÖYH!!!
Itse olin kaksi viikkoa eräässä nimeltamainitsemattomassa turkulaisessa telemarkkinointiyrityksessä töissä. Kahden viikon bruttoansiot n. 670e, mutta irtisanouduin itse.
Hermot eivät kestä puhdasta provisiopalkkausta ja moraali sotii aikakausilehtien myyntitapaa vastaan. Kaunisteltua asiakkaitten kusetusta.
Toki alalla on kiistatta mahdollisuuksia tienata hyvinkin, mutta kyllä se todellakin vaatii tietynlaisen luonteen, asenteen ja motivaation työhön.- puhua roskaa
Homma ei soivi kaikille kuten jo viestisi lopussa kerroit sä et ole myynti mies tyyppiä ei ole lahjoja sellaiseen! varmaan pärjäät jossakin muussa paremmin ja mitä taas tulee "kusettamiseen" puhut roskaa siinäkin sillä ei puhelimessa voi luvata sellaista mitä ei voi toimittaa muuten tulee työssä lopputili jos näin tekee meidän toimistossa saa heti loparit.
puhua roskaa kirjoitti:
Homma ei soivi kaikille kuten jo viestisi lopussa kerroit sä et ole myynti mies tyyppiä ei ole lahjoja sellaiseen! varmaan pärjäät jossakin muussa paremmin ja mitä taas tulee "kusettamiseen" puhut roskaa siinäkin sillä ei puhelimessa voi luvata sellaista mitä ei voi toimittaa muuten tulee työssä lopputili jos näin tekee meidän toimistossa saa heti loparit.
Mikä sinä olet minun myyntitaitojani kommentoimaan? :) Ensimmäisenä työpäivänäni tein kahdeksan kauppaa vajaassa työpäivässä - myyntipäällikkö oli ihmeissään, kun kaikki huippumyyjätkään eivät uransa alussa ole saaneet ensimmäisenä päivänään ainuttakaan kauppaa aikaiseksi.
Ja mitä tulee tuohon kusettamiseen, luitkohan viestini ajatuksella? Kaunisteltua se on esimerkiksi siksi, että tiettyä lehteä myydään tietyllä kestolla mukamas vain vanhoille asiakkaille ja vain sen ja sen aikaa, vaikka sitä todellisuudessa myydään kaikille ja koko ajan.
"Kusetusta" on mielestäni myös se, että lehtitarjous myydään vaikka 12kk mittaisena, mutta se todellisuudessa onkin kestotilaus. Toki se asiakkaalle kerrotaan, mutta kuitenkin. Miksi myydä 12kk lehtitilausta, joka kuitenkin on kestotilaus ja aiheuttaa täten asiakkaalle ylimääräistä vaivaa kun se pitää erikseen peruuttaa ensimmäisen tarjouskauden päätyttyä? Myös asiakkaalle kerrottavat vuosikertojen normaalihinnat ovat täysin hatusta revittyjä, missään ei lehtiä myydä sillä hinnalla.
- pepitar
Olen itse ollut vähän aikaa lehtien puhelinmyyjä, ja minä en usko, että joku tienaa sillä tuhansia euroja kuukaudessa.Vaikka kuinka olisi pohjapalkkakin. Tai jos soittelee 7 pvä viikossa, öin päivin, niin sitten ehkä? Tosin puhelinmyyjilläkin on rajoitettu soitto aika. Ja siinä firmassa, jossa minä olin, vähennettiin aina seuraavasta tilistä peruutettujen tilausten provikat. ja niitä oli paljon, jotka tilasivat ensin, ja sitten peruivat. Koiran virka koko puhelinmyyjän homma, totean minä kokemuksesta.
- monelaista!!
Minä olen itse ollut jo monta vuotta (yli5) suomessa ison lehtitalon (kustantajan)myyjänä ja en tunne itseäni koiraksi saatikka myyjän työtä koiran viraksi.
Kyllä meillä ainakin omat asiakkaat jopa odottaa että heille soitetaan se "halvin" tarjous ja parhaat edut päälle kaikki kaupan päälis lehdet ym. asiaan kuuluvaa, harvoin tulee luuria kyllä sitäkin tulee mutta se kuuluu tuohon työhön.
Mitä taas tienestiin tulee niin siellä se pyörii 16-22€/h välissä meidän myyjillä joka on ihan hyvä saldo kun kuukaudessa ei ole työ tunteja normaalisti kuin. 120 jos ei yli töitä tee, tämä työ vaatii asennetta ja puhe lahjoja sekä uskoa asiaan ja siihen että asiakas tilaa lehden.
Kun soittamaan lähtee ei voi ajatella että ei tuokaan mitään mitään taas tilaa eikä tuokaan....jos asenne on mätä ja puhelahjat on NOLLA..ei tässä työssä parjää pitää olla supliikki kohdallaan ja ei saa pelätä soittaa saatikka jatkaa tarjouksen kertomista siitä "ekasta ei kiitoksen" kuulemisesta huolimatta.
Tv. Tyytyväinen ja asiallinen myyntineuvottelija
Ps. monelle tätä työtä riittää kun viikon kokeilee niin on valmis luovuttamaan jos homma ei toimi kun viereisessä kopissa myydään lähes joka soitolla jotakin...minun työssä olo aikana meillä käynyt kokeilemassa satoja "ns.super-myyjiä" vain harvat pärjää ja osaa homman. - totuuden torvi
Jos olet energinen ja ahkera joka päivä ja soitat hymyillen ja hyvällä asenteella pirteänä säännöllisesti joka arkipäivä voit päästä n. 1300 € - 1900 € / kk ansioille ja voit olla tyytyväinen suoritukseesti. Palkkiotaulukko on laskettu niin, että on oltava tosi hyvä fiilis koko kuukauden, jos pääset yli 2000 €:n.
- iss1
monelaista!! kirjoitti:
Minä olen itse ollut jo monta vuotta (yli5) suomessa ison lehtitalon (kustantajan)myyjänä ja en tunne itseäni koiraksi saatikka myyjän työtä koiran viraksi.
Kyllä meillä ainakin omat asiakkaat jopa odottaa että heille soitetaan se "halvin" tarjous ja parhaat edut päälle kaikki kaupan päälis lehdet ym. asiaan kuuluvaa, harvoin tulee luuria kyllä sitäkin tulee mutta se kuuluu tuohon työhön.
Mitä taas tienestiin tulee niin siellä se pyörii 16-22€/h välissä meidän myyjillä joka on ihan hyvä saldo kun kuukaudessa ei ole työ tunteja normaalisti kuin. 120 jos ei yli töitä tee, tämä työ vaatii asennetta ja puhe lahjoja sekä uskoa asiaan ja siihen että asiakas tilaa lehden.
Kun soittamaan lähtee ei voi ajatella että ei tuokaan mitään mitään taas tilaa eikä tuokaan....jos asenne on mätä ja puhelahjat on NOLLA..ei tässä työssä parjää pitää olla supliikki kohdallaan ja ei saa pelätä soittaa saatikka jatkaa tarjouksen kertomista siitä "ekasta ei kiitoksen" kuulemisesta huolimatta.
Tv. Tyytyväinen ja asiallinen myyntineuvottelija
Ps. monelle tätä työtä riittää kun viikon kokeilee niin on valmis luovuttamaan jos homma ei toimi kun viereisessä kopissa myydään lähes joka soitolla jotakin...minun työssä olo aikana meillä käynyt kokeilemassa satoja "ns.super-myyjiä" vain harvat pärjää ja osaa homman.Hyvä kirjoitus ja täyttä asiaa!
- olevanne hyödyksi?
Mä koen, että puhelinmyyjien soitot ei ole kenellekään hyödyksi (enemmänkin haitaksi). En millään viitsisi tehdä työtä, joka on varmastikin helv*tin raskasta ja turhauttavaa, eikä kukaan edes tule iloiseksi tekemästäni työstä! Mun luonteelle ei sopivaa, vaikka sitten tienestit olisivatkin noin hyvät. Haluan työssäni edes jollain tavalla auttaa ihmisiä.
Mutta jollekin sopii, jollekin ei. Niin se varmasti on joka työssä.- Kokemusta omaava
Voiko olla turhauttavaa, jos saat hyvän palkan ja hyvän mielen.
Ja asiakkaalle myyt tarvetta, hyötyä ja viihdettä edulliseen hintaan. Eli molemmat hyötyy. Kenekään ei ole pakko tilata mitään.
Siinä saa soittaa helkkarin monta puhelua ensin, kun miettii kuinka moni haistattaa myyjälle tai lyö luurin korvaan.
Toisekseen noilla puhelinmyyntifirmoilla on sen verran oudot palkanmaksusysteemit, että kuulemma saa vaan miettiä potkut saatuaan/erottuaan että missäs se palkka luuhaa.Voihan tuo nimellisesti pitää paikkansa mutta ei ne tuommosia summia maksa, tosta saa jonkun minimiprosenttiosuuden.- myyrä68
Kyllä joka kuukausi palkka napsahtaa täsmälleen puolessa välissä kuuta ja tarkalleen oikein. Joka päivä saadan tilanne raportti sen hetkisestä tilanteesta paljonko myyty ja millanen kkpalkka tulossa. olen kustantajalla töissä ja meillä useampi tienaa yli kakstonnia nettona käteen, ylitöillä lähentelee neljää viittä tonnia kk palkka siitä tosin sit verot pois. Alihankintafirmoilla eri juttu koska siinä yks porras lisää vetämässä välistä. Mutta oikeesti kuuden tunnin työllä kun tioenaa yli kaks tonnia käteen, saa laittaa aika monta työpaikkaa riviin mistä moinen palkka lohkeaa ja tää on aikuisten oikeesti totta!!!
- Nimetön
en usko moiseen
- varmasti
Suomesta voi löytyä 2-3 puhelinmyyjää, jotka ovat tienanneet joskus 5000 euroa kuussa.
- on suurta kusetusta...
koko ala on suurta hoaxia. Laitetaan huhuja liikkeelle, että saataisiin uusia myyjiä.
Totuus on se, että tällä alalla ei viittätonnia saada - lähinnä ehkä 1200 euroa kuussa tai jotain.
Kyseessä on yksi aliarvostetuimmasta ja alipalkatuimmasta aloista suomessa.
Vai että 5000 euroa kuussa - nauraa! - = )
on suurta kusetusta... kirjoitti:
koko ala on suurta hoaxia. Laitetaan huhuja liikkeelle, että saataisiin uusia myyjiä.
Totuus on se, että tällä alalla ei viittätonnia saada - lähinnä ehkä 1200 euroa kuussa tai jotain.
Kyseessä on yksi aliarvostetuimmasta ja alipalkatuimmasta aloista suomessa.
Vai että 5000 euroa kuussa - nauraa!miksi painosmäärät sitten tippuu joka vuosi?
Silti lehtimyyjät saavat 5000€/kk,ei kai niitä lehtiäkään ihan tappioksi viitsi kustantaa.
Toisaalta yksikään lehtimyyjä EI voi tarjota niin edullisesti lehtiä mitä itse saan hankkittuun niitä. - jepppppp
= ) kirjoitti:
miksi painosmäärät sitten tippuu joka vuosi?
Silti lehtimyyjät saavat 5000€/kk,ei kai niitä lehtiäkään ihan tappioksi viitsi kustantaa.
Toisaalta yksikään lehtimyyjä EI voi tarjota niin edullisesti lehtiä mitä itse saan hankkittuun niitä.painosmäärät sitten tippuu joka vuosi?
= mitä se tähän kuuluu... siis kyllähän saat palkan siitä monta olet myynyt. jos sinä et osaa myydä niin eihän se tarkoita ettei muut osaa.. täysin realistinen tavoite 5000 eur/kuussa
- meikäläinen tässä
Tiedän paikan missä puhelinmyyjien tavoitepalkka on 2900e/kk. Osa pääsee aina välillä 4000-5000 ansioihin,ei joka kuukausi mutta kuitenkin.
Tosin työ b2b-myyntiä, eikä lehtiä.- Varastossa
Olin reilu kymmenen vuotta sitten pari kesää varastomiehenä eräässä puhelinmyyntifirmassa. Samalla pääsin seuraamaan sivusta erilaisia myyjiä. Osa teki erittäin hyvää tiliä jatkuvasti tuolloin (noin 20 000mk/kk) ja osa taas ei vaikka kuinka yrittivät(noin 500mk/kk ja allekkin). Työajat olivat kaikilla suunnilleen samat ja tuotteetkin pääosin samat. Myynti oli suoraan yrityksille. Osaan olen törmännyt vuosien varrella ja tuolloin parhaat myyjät ovat edelleen alalla.
- Myyminen
Miksi lehtien vuosikerrat maksavat niin paljon?
Tietenkin siksi, kun markkinointikustannukset ovat niin korkeat!
Turha väittää, että lehtien ilmoitusmyynti kattaa suuren osan kuluista. Loppujen lopuksi nekin kulut tulevat kuluttajan kukkarosta.
En osta enkä tilaa yhtään lehteä. En ota vastaan edes Vartiotornia, vaikka väkisin tyrkytettäisiin! - En ole
Tilannut yhtäkään lehteä puhelinmyynnin kautta ja olen sentäs jo 60 v. Säälittää koko myyntiporukka.
Kieltäydyn kohteliaasti ostamasta lehteä sitä kautta.
Mutta dementoituneelle äidilleni kyllä tulee monet lehdet ym. tarjoukset puhelinmyynnin kautta.
Herää kysymys, ketä on nämä tilaajat?- 3017
Onneksi Suomi on vapaa maa. Saa tilata mistä haluaa. Puhelimen kautta tilaajat saavat kyllä vaan edullisimmin tuotteen kotiin...
Ei kannata sääliä...se on sairautta. Jokainen joka tekee mitä tahansa työtä, on hatunnoston arvoinen. Parempiko olisi olla työttömänä ja elää muiden veroeuroilla?
Hyvää,positiivista kevättä teille ja meille kaikille!
Terv. myyntineuvottelija 3017 - en ole
yhtäkään makkarapakettia kaupasta ostanut ja olen sentäs jo 75 v. Herää kysymys, keitä on nämä ostajat?
- vuosi myyjänä
Meillä numerot määräytyivät etunimen mukaan, eli aamulla töihin mentyä saattoi katsoa tänään olevan vuorossa vaikkapa Emmit. Pomo tulosti meille A4 papereita täynnä Emmien yhteystietoja. Sitten kun Emmit loppivat oli seuraavan nimen vuoro jne jne. Olin firmassa vuoden töissä ja sinä aikan ehdittiin käydä joitain nimiä moneenkin kertaan läpi.
Hyvin usein kävi niin, että samalle henkilölle oli peräkkäin monta numeroa, mutta mistä minä sen olisin voinut tietää. Usen myös osoitetiedot olivat monta vuotta vanhoja.
Ei saatu tehdä jatkotilauksia, eli jos lehti tuli asiakkaalle jo määräaikaisena ja oli loppumassa ja hän olisi halunnut käyttää etuutensa lehden seuraavaan jaksoon, niin emme saaneet uudistaa tilausta. Puhelua ei saanut lopettaa ennen kuin oli päässyt kolme eri lehtijaksoa esittelemään ja kysymään, että laitettaisko sitten tällainen. Kaikki mitä puhuin oli tarkasti määritelty ja alkupuheita ei saanut muuttaa.
Pelkkä provisio palkka, ja provikka 3-30€ per tilaus. Joskus oli kiva lähteä kotiin kun oli sinä päivänä tienannut 3€ kuudessa tunnissa. Huippupäivinä, kun oli tullut vaikka 8 tilausta Irmoilta, oli tienattu jo n70. Tuon 30€/tilaus tienasi eräällä lehdellä tilauksesta, joka maksoi asiakkaalle n.250€. Paras palkkani taisi olla jotain 700€/kk ja silloin meni tosi hyvin lehtiä.
Yli 20 vuotiaita myyjiä meillä oli vain muutama aina joskus. Paras myyjämme oli narisevaääninen mies, joka puhui samat jutut kuin muutkin. Kaikki eivät pidä myöskään liian pirteistä ja iloisista myyjistä.
Muistakaa siis, että palkat ovat täysin firmasta kiinni. Jos olisi pohjapalkka, niin myyjien olotila olisi varmempi. Jos vielä bonukset olisivat kunnossa ja saisi selittää asiat omaan suuhun sopivalla tavalla, pomo olisi kannustava ja saisi tehdä jatkotilauksia ja lehdet olisivat hyviä, niin tälläkin varmasti tienaisi. En usko, että kukaan täällä 5000€ hehkuttavista tienaisi sitä minun entisessä firmassani, mutta jossain firmoissa tämä varmasti on mahdollista.- minusta turha
väitellä että oliko palkka 1000 vai 5000e kk tms..
Jokainen ottakoon yhteyttä firmaan mikä kiinostaa ja selvittäköön asian.
Jokainen itse päättää mihin menee töihin ja millä palkalla sitä suostuu tekemään.
Jokainen itse myös päättää mihin uskoo ja mihin ei.
Uskomatonta on se että mainostus työpaikasta tai tuotteesta kaupassa nostaa kohun.Jokainen on itse vastuussa mihin menee duuniin tai mitä ostaa milläkin hinnalla.JOs on itse niin hölmö että ei selvitä asioita on se ihan omalla vastuulla.
Kaikki asiat vaan kirjallisena soppariin niin kyllä ne mitä luvataan ni toteutuu ja se paljonko tienaa on itestä kiinni.
Erityyppiset ihmiset voi kehittyä ja tulla hyviksikin myyjiksi.
Myynnistä: tee se omana itsenäsi persoonallisesti.Älä yritä olla kukaan muu vaan ole oma ittes.
Itse en ole puhelinmyyjä mutta myyjä kuitenkin ja hyvin tienaan koulutusta ei ole mitään ja ikää pikkusen alle 30v.Alalla olen ollut nuin 10v.
Tsemppiä kaikille ja hyviä myyntejä joka alalle :D - ...
minusta turha kirjoitti:
väitellä että oliko palkka 1000 vai 5000e kk tms..
Jokainen ottakoon yhteyttä firmaan mikä kiinostaa ja selvittäköön asian.
Jokainen itse päättää mihin menee töihin ja millä palkalla sitä suostuu tekemään.
Jokainen itse myös päättää mihin uskoo ja mihin ei.
Uskomatonta on se että mainostus työpaikasta tai tuotteesta kaupassa nostaa kohun.Jokainen on itse vastuussa mihin menee duuniin tai mitä ostaa milläkin hinnalla.JOs on itse niin hölmö että ei selvitä asioita on se ihan omalla vastuulla.
Kaikki asiat vaan kirjallisena soppariin niin kyllä ne mitä luvataan ni toteutuu ja se paljonko tienaa on itestä kiinni.
Erityyppiset ihmiset voi kehittyä ja tulla hyviksikin myyjiksi.
Myynnistä: tee se omana itsenäsi persoonallisesti.Älä yritä olla kukaan muu vaan ole oma ittes.
Itse en ole puhelinmyyjä mutta myyjä kuitenkin ja hyvin tienaan koulutusta ei ole mitään ja ikää pikkusen alle 30v.Alalla olen ollut nuin 10v.
Tsemppiä kaikille ja hyviä myyntejä joka alalle :D"Myynnistä: tee se omana itsenäsi persoonallisesti. Älä yritä olla kukaan muu vaan ole oma ittes."
-Tuota mä just haluaisin, mutta kun ei kuitenkaan saa olla persoonallinen! On niin tarkat ohjeet millanen pitää olla siinä puhelimessa :/ Pitää olla ilosen kuuloinen, pitää muistaa hymyillä, pitää puhua se myyntipuhe melkein pilkun tarkasti, pitää tehdä sitä ja tätä. Ei siihen mihinkään väliin se oma persoonallisuus mahdu...
"Itse en ole puhelinmyyjä mutta myyjä kuitenkin ja hyvin tienaan koulutusta ei ole mitään ja ikää pikkusen alle 30v. Alalla olen ollut nuin 10v."
-Kyllä mua myynti ihan kiinnostaa työnä, mutta tää puhelinmyynti tökkii. Ja varmasti on erilaisia puhelinmyynti töitäkin, että tuskin ne kaikki samanlaisia on. Ollaan muuten samaa ikää ;)
- minä tässä
Aika jännä juttu,
SMKJ mediaanipalkka v.2006 oli 3600e
ja 2007 se oli 3680e/kk.
Joten onko niin että;
a) puhelinmyyjät ovat sitä kermaa,
mediaanin yli olevia palkan saajia
KAIKISTA myynnin ammattilaista
b) puhelinmyyjät eivät ole järjestäytyneet
ko liittoo
c) puheet tuollaista palkoista ovat...
sitä itseään ja syvältä- tässä näin
Mediaanihan on suomeksi keskiluku.
1,4,6,7,20,113,159 = mediaani on siis 7
teoriassa voisi olla äkkiseltään vaikea uskoa mediaanin olevan kyseisen korkea, koska silloin TODELLA paljon tienaavia olisi yllättävän paljon, KOSKA vähän tienaajia on varmaan oletettavasti myös paljon.
Eli kysymys kuuluu: anna kyseisen lukeman lähdetiedot? mihin ne perustuvat. en nyt ala etsia itse. - m&m
tässä näin kirjoitti:
Mediaanihan on suomeksi keskiluku.
1,4,6,7,20,113,159 = mediaani on siis 7
teoriassa voisi olla äkkiseltään vaikea uskoa mediaanin olevan kyseisen korkea, koska silloin TODELLA paljon tienaavia olisi yllättävän paljon, KOSKA vähän tienaajia on varmaan oletettavasti myös paljon.
Eli kysymys kuuluu: anna kyseisen lukeman lähdetiedot? mihin ne perustuvat. en nyt ala etsia itse.Mediaanipalkka
eli keskimmäinen bruttokuukausiansio oli 3680 euroa joulukuussa 2007, kun se vuotta aiemmin oli 3600 euroa kuukaudessa.
Neljännes myynnin ja markkinoinnin ammattilaisista ansaitsee 4680 euroa tai enemmän.
Tiedot käyvät ilmi Taloustutkimus Oy:n Työmarkkinatutkimuksesta, jonka teettäjä on Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset SMKJ ry.
Palkkatutkimus on luettavissa jäsenille www.smkj.fi >palkat>palkkatutkimus
--siis 25% tienaa enemmän kuin 4680e,
toisaalta 50% tienaa alle 3680e.
Ei niitä TODELLA paljon tienaavia oikeasti niin paljoa ole. Helsingissä 50.000e vuosituloilla pääsee jonnekin "top10.000" joukkoon, joten aika paljon on sitä vähemmän tienaavia.
Älä oleta, ota selvää
- minä tienaan kuun taivaalta
Minä jakelen mainoksia, tienaan kolkyt donaa kuussa. Ennen möin tupperin kumipurkkeja muttei niillä tienannu kuin kakskytviis donaa kuussa.
- on ääni
Kaikkein tärkein ominaisuus on hyvä puheääni.
Tunnen kaverin joka hurmaa äänellään, muttei ulkonäöllään...ja tienaa tässä hommassa tosi hyvin muttei koskaan tule lähtemään kenttätyöhön myynnin osalta...koska silloin ei sais myytyä mitään.
- Tilaaja-2
Soitti juu ja herätti. Kuuntelin mitä asiaa on. 2 vuoden lehdet vuoden hinnalla ja edullisesti ja ihan kiva lehti. Kiva lahja. Muita lehtiä ei nyt tulekkaan. Myyjä oli liian kovaääninen ja kuin automaatti. Kysyin ristikoista...hmmm....muutaman tiesi kuitenkin. Tilasin. Luotin jostain syystä. Ei ystävällinen. Jos tarjous on totta, niin hämmästyn suuresti. Olen myynyt lehtiä. Palkka meni yli 10 000 mk:n.
- tuskin vaan...
Keskustelun perusteella 4.12e/h..
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000016&posting=22000000033413874 - utelias alalle aikova
Kaikki puhuvat vain kokonaisansioista ja niiden rakennehan voi vaihdella työpaikasta toiseen. Paljonkohan mahtaa olla puhelinmyyjän perustuntipalkka? Onko perustuntipalkkaan sidottu joku tietty määrä myyntiä, jonka ylimenevältä osalta saa sitten bonuksia? Minkä pituinen on työaika noin yleensä?
- mulla näin
Perustuntipalkkaa ei ole. Palkka myyntien mukaan. Tuntipalkkani on vaihdellut 8-18 eurossa. Yleensä, useimmin se on n 15 euroa. Teen parikymmentä tuntia viikossa, eli eihän tuo kuukausitasolla hirveästi ole, mutta työpanokseen nähden olen ihan tyytyväinen. Moni joutuu siihen reiluun tonniin/kk tekemään enemmänkin tunteja
- "vaihtelee mutta..."
piti mennä vastaukseksi tuohon paljonko oikeesti-viestiin
- vai?
Ts. jos tekisit kokopäivähommana, olisi palkkasi n. 2400€/kk (15€:n mukaan)
- utelias alalle aikova
Kuinka monta tilausta teet, jotta saat n. 15€ tunti?
- edellinen
utelias alalle aikova kirjoitti:
Kuinka monta tilausta teet, jotta saat n. 15€ tunti?
4-10 päivässä. Yleensä 6-8
- aloitteleva
ohho.. vähän toisaalta kauhistuttaa ja toisaalta ilostuttaa ku täältä näitä lukee..
Itse oon alottamassa puhelinmyynnin ens viikolla.. meillä on peruspalkka 7.18 ja siihen sitten lisäksi kaikki myynneistä.. Alan myymään kännykkäliittymiä, saakohan näitä myytyä? tiedättekö ihmisiä, jotka oikeasti ostavat jonkin liittymän puhelinmyyjältä?
Luonteeltani olen todella sosiaalinen ja positiivinen, mutta hieman pelottaa se, että mitä jos en puhelimessa osaakkaan olla ihan omaitseni.. - entinen tykki
paskaa jauhaavat muutenhan suomen kansa myis vain lehtii
- ghdfjtra
Puhelinmyynnillä VOI kyllä tienata ja päästä erittäin hyvillekin ansioille. Palkan määrään vaikuttavat oma toiminta ja asenne, myytävä tuote, ja tietysti itse firma jossa olet töissä.
Itse olen myynyt lehtiä suomen suurimman lehtikustantajan Sanoma Magazinesin palveluksessa n. 4 vuotta - Parhaimmillaan tienasin siellä n. 3000€ / kk. Tästä pohjapalkan eli tuntipalkan osuus on n. 1500€. Kuukausiansiot tosin vaihtelivat yleensä tuon 1500€ - 2500€ välillä. Kannattaa ehdottomasti valita sellainen firma jossa on SEKÄ POHJAPALKKA PROVIISIO. pelkällä provikalla en ainakaan lehtiä myisi.
Nykyään myyn medianäkyvyyttä yrityksille ja parhaimmillaan olen yltänyt noin 4000€ / kk. Normaalisti kuukausiansiot vaihtelevat välillä 2000€ - 3000€. Työmäärä on paljon pienempi kuin lehtimyynnin "luukuttamisessa - satoja puheluja päivässä." Nykyään soitan n. 7 - 15 puhelua päivässä.
Itse olen ollut pääosin tyytyväinen ansioihini. En ole huippumyyjä. Parhaat tienasivat edellisessä työpaikassani 5000€ /kk, nykyisessä n.7000€ - 10000€ / kk. - Myyjänä jo 12 vuotta
ghdfjtra kirjoitti:
Puhelinmyynnillä VOI kyllä tienata ja päästä erittäin hyvillekin ansioille. Palkan määrään vaikuttavat oma toiminta ja asenne, myytävä tuote, ja tietysti itse firma jossa olet töissä.
Itse olen myynyt lehtiä suomen suurimman lehtikustantajan Sanoma Magazinesin palveluksessa n. 4 vuotta - Parhaimmillaan tienasin siellä n. 3000€ / kk. Tästä pohjapalkan eli tuntipalkan osuus on n. 1500€. Kuukausiansiot tosin vaihtelivat yleensä tuon 1500€ - 2500€ välillä. Kannattaa ehdottomasti valita sellainen firma jossa on SEKÄ POHJAPALKKA PROVIISIO. pelkällä provikalla en ainakaan lehtiä myisi.
Nykyään myyn medianäkyvyyttä yrityksille ja parhaimmillaan olen yltänyt noin 4000€ / kk. Normaalisti kuukausiansiot vaihtelevat välillä 2000€ - 3000€. Työmäärä on paljon pienempi kuin lehtimyynnin "luukuttamisessa - satoja puheluja päivässä." Nykyään soitan n. 7 - 15 puhelua päivässä.
Itse olen ollut pääosin tyytyväinen ansioihini. En ole huippumyyjä. Parhaat tienasivat edellisessä työpaikassani 5000€ /kk, nykyisessä n.7000€ - 10000€ / kk.Työskentelen eräässä eteläsuomalaisessa myyntiyrityksessä. Yrityksessämme on tällä hetkellä yli sata aktiivista myyjää ympäri suomea. Yrityksemme on mainostanut mollissa jo vuosien ajan että myyjiemme keskiansio on yli 4000 euroa kuussa. Yrityksessämme on intranetti jossa listataan viikoittain eniten myyneet henkilöt. Olen yli vuoden ajan ollut viiden parhaan myyjän joukossa ja tienestini vaihtelevat 1800-3400 euron välillä kuukausittain.
Ilmeisesti kukaan ei valvo mitä yritykset voivat kertoa omista palkkiotasoistaan etsiessään uusia työntekijöitä, sillä luulen että meidän yrityksemme myyjien todellinen keskiansio on lähempänä 1500-2000 euroa kuussa.
Jokainen voi päätellä omassa mielessään miksen mene sanomaan tästä epäkohdasta johdollemme... Halusin vain tällä esimerkillä ilmaista ettei kaikki ole sitä mitä sanotaan. - liittymämyyjä
Myyjänä jo 12 vuotta kirjoitti:
Työskentelen eräässä eteläsuomalaisessa myyntiyrityksessä. Yrityksessämme on tällä hetkellä yli sata aktiivista myyjää ympäri suomea. Yrityksemme on mainostanut mollissa jo vuosien ajan että myyjiemme keskiansio on yli 4000 euroa kuussa. Yrityksessämme on intranetti jossa listataan viikoittain eniten myyneet henkilöt. Olen yli vuoden ajan ollut viiden parhaan myyjän joukossa ja tienestini vaihtelevat 1800-3400 euron välillä kuukausittain.
Ilmeisesti kukaan ei valvo mitä yritykset voivat kertoa omista palkkiotasoistaan etsiessään uusia työntekijöitä, sillä luulen että meidän yrityksemme myyjien todellinen keskiansio on lähempänä 1500-2000 euroa kuussa.
Jokainen voi päätellä omassa mielessään miksen mene sanomaan tästä epäkohdasta johdollemme... Halusin vain tällä esimerkillä ilmaista ettei kaikki ole sitä mitä sanotaan.Meidä toimiston keskipalkka on noin 1800e.joukossa semmosia tyyppejä jotka hakee pelkän peruspalkan ,minun mielestäni pitäs tomoset paskalla aseenteella tulevat tyypit potkaista välittömästi pihalle.Itsellä osa-aikasena palkka 1800-3000e työpäiviä kk kohti
jotain 11-16 päivää ja 5,5 työpäivät.siihen myön 11-23 liittymää päivässä.Mitähän sitten tienaan kun alan joskus kokopäiväseksi kun opiskelut loppuun on käyty=)Paras myyjä tienaa 3000-4000e /kk kohti.
- huippuvittuuntunut!
Jokaisesta ei voi tulla huippumyyjää. Yksi paha puute puhelinmyyjissä on vittumainen ääni jonka kuullessaan ensimmäinen ajatus on että haluaisi tappaa kyseisen henkilön.
- Shilakka
Onhan sitä itsekin tullut joskus liittymämyynnin parissa tienattua 25e/kk. Taisi olla kolmas kuukausi missään myyntityössä ikinä, joten tuskin nuo täysin tuulesta temmattuja lukuja ovat. Kaateellisia ovat ne, jotka väittävät etteikö tuo ole mahdollista. Hyväuskoisia taas ovat ne, jotka uskovat tuon sattuvan omalle kohdalle. Itsellä oli silloin täydelliset olosuhteet ja älytön asenne päällä.
Kusetukseenhan myynti perustuupi..=) Ei huippumyyjillä ole mitään moraalisia estoja myydä asiakkaalle täysin turhia tuotteita, joista vaan tulee ylimääräistä laskua. Jos ei pää kestä sellaista, on turha edes yrittää myyntiä ;-) Tai voihan sitä aina jotain huonekaluja esitellä, mutta ei se myyntiä ole. Myyntihän on juuri sitä, että saa asiakkaan ostamaan jotain, mitä hän ei muuten ostaisi, eli ei oikeasti tarvi =) - Mietin vain
Kysymys kaikille myyntityötä tekeville mikä tekee teille hyvän työpaikan. Lueskelin tätä palstaa ja jää kuva, että työnanjan paremmuuden ratkaisee ainoastaan palkkapussin suuruus. Jos näin on niin miksette ole lukeneet, vaikka lääkäreiksi.
Juttelin vastaikään pitkään edustusmyyntiä tehneen tuttuni kanssa, joka vaihtoi työpaikkaa 6 kk sitten. Kysäisin onko hyvä paikka. Vastaus tuli heti, että todella saan 5000€/kk. Muuta positiivista ei sitten keksinytkään, mutta hänen mielestään hyvä kun palkka on hyvä.
Itse en tienaan sen 3500€/kk työstä josta todella pidän. On helvetin mukava lähteä aamulla töihin. Tunnen itseni ja tiedän, että mukava on lähteä aamulla töihin vielä 20 v päästäkin. Mietin kuinka ihmiset pitävät itsensä työkykyisinä tehden vuodesta toiseen työtä joka ei anna sisältöä ja on pelkkää puurtamista leivän eteen.
Totta kai rahaa pitää jostain pöytään tuoda, mutta mielestäni riittävän toimeentulon antaa suomessa 2500e/kk pääkaupunkisedulla ehkä 3000e/kk. Tuollaiset rahat onnistuu varmasti hankkimaan kyllä myös itselle mieluisasta työstä.
Samaan on sanottava että tottakai löytyy myös myyntimiehiä jotka todella pitävät työstään, mutta moni tuntuu olevan vain palkkapussin perässä, joka voi ainakin provikkapalkkaisilla johtaa myös väärinkäytöksiin.- myyntiammattilainen
niin, hyvä jos sulle riittää 2500-3000 mutta aidosti noi palkat ovat aivan
surkeita jos yhtään havittelet elämässäsi jotain.
Toiseksi, pk-seudulla ei 3000 juuri juhlita eikä paljoa muutakaan.
Onko sulla lapsia? Omaa asuntoa? Autoa? Harrastuksia? käytkö ulkomailla?
Entä vaatteet, sisustus, tykkäätkö mökkeillä?
Hanki kaksi lasta, kaksi autoa ja muut vermeet siihen päälle
niin hyvä kun 3000 NETTO/hlö riittää pyörittämään kuviota.
Ei palkka tärkein ole, mutta on se TOP3:ssa.
Myynnissä "kaikki" liittyy rahaan, joten kyllä sitä omaankin pussiin pitää tulla
Myyntialan mediaanipalkka on noin 3800e/kk - Myyntimies stadista
Moi!
...oli pakko tarttua omalta osaltani.
Teen yritysten kanssa yhteistyötä isossa konsernissa, eli toimin myynnissä.
(monta vuotta takana alan kokemusta)
Palkka ei tule ykkösenä, mutta melkeenpä siinä seuraavana työssä viihtymisen jälkeen.
Huom! Aina löytyy parempipalkkaista hommaa, mutta tärkeintä mulle itselle on, että tuote/ratkaisu on omasta mielestä uskottava ja hyödyllinen, josta mielellään keskustelee asiakkaiden kanssa ja nimenomaan, jota on kiva myydä/ tarjota. Tulosvastuullisena on tottakai pääfunktio, että kauppa käy ja budjettiin päästään.
Tässä on myös niin paljon etuja verrattuna moneen muuhun työhön, että ne painavat vaakakupissa osaltansa. Ei kellokorttia, itsenäinen työ, hyvät kannustimet, on läppärit, liittymät, puhelimet, liikuntaedut, normaalia pidemmät lomat ja vapaat (hyvä TES) sekä monipuoliset kouluttautumismahdollisuudet jotka menee työnantajan piikkiin.
Myös työssä eteneminen ja osaaminen painaa CV:ssä -> taitaa myyntiala olla yksi tehokkaimpia kanavia edetä omien näyttöjensä mukaan. Kertaakaan ei ole itseltä suorissa rekrytoinneissa kysytty koulutustaustaa, riittää että on hyvät referenssit ja maine niin eteen kuin taaksepäin.
Mulla on (omasta mielestä) reilun kokoinen kiinteä palkka (joka monille riittäisi itsessään jo liksaksi) sekä puolet kokonaispalkasta tulee vielä provikasta, joka ruokkii nälkäisen tykin myyntinälkää. Kyllä se vaan kannustaa jo itsessään.
Toivon vain, että talousmarkkinat elpyvät pysyvästi, että saa myös jatkossa nauttia hyvistä myynneistä tämän vuoden tapaan. - D
Myyntimies stadista kirjoitti:
Moi!
...oli pakko tarttua omalta osaltani.
Teen yritysten kanssa yhteistyötä isossa konsernissa, eli toimin myynnissä.
(monta vuotta takana alan kokemusta)
Palkka ei tule ykkösenä, mutta melkeenpä siinä seuraavana työssä viihtymisen jälkeen.
Huom! Aina löytyy parempipalkkaista hommaa, mutta tärkeintä mulle itselle on, että tuote/ratkaisu on omasta mielestä uskottava ja hyödyllinen, josta mielellään keskustelee asiakkaiden kanssa ja nimenomaan, jota on kiva myydä/ tarjota. Tulosvastuullisena on tottakai pääfunktio, että kauppa käy ja budjettiin päästään.
Tässä on myös niin paljon etuja verrattuna moneen muuhun työhön, että ne painavat vaakakupissa osaltansa. Ei kellokorttia, itsenäinen työ, hyvät kannustimet, on läppärit, liittymät, puhelimet, liikuntaedut, normaalia pidemmät lomat ja vapaat (hyvä TES) sekä monipuoliset kouluttautumismahdollisuudet jotka menee työnantajan piikkiin.
Myös työssä eteneminen ja osaaminen painaa CV:ssä -> taitaa myyntiala olla yksi tehokkaimpia kanavia edetä omien näyttöjensä mukaan. Kertaakaan ei ole itseltä suorissa rekrytoinneissa kysytty koulutustaustaa, riittää että on hyvät referenssit ja maine niin eteen kuin taaksepäin.
Mulla on (omasta mielestä) reilun kokoinen kiinteä palkka (joka monille riittäisi itsessään jo liksaksi) sekä puolet kokonaispalkasta tulee vielä provikasta, joka ruokkii nälkäisen tykin myyntinälkää. Kyllä se vaan kannustaa jo itsessään.
Toivon vain, että talousmarkkinat elpyvät pysyvästi, että saa myös jatkossa nauttia hyvistä myynneistä tämän vuoden tapaan.Olen akateemisesti koulutettu puhelimyyjä ja tämä on kaikkien aikojen paras työpaikkani. Työskentelen yritysten parissa isossa konsernissa. Pystyn vaikuttamaan palkkaani ja se tuntuu kasvavan kuukausittain, ( 3000 € / kk jatkuvasti, syyskuussa tulee noin 3600 € bruttona) vaikka työajat ovat normaalit toimistotyöajat. Minulla on hauskaa joka päivä ja maanantaina oikein odotan töihinpaluuta, mikä saattaa monista tuntua epänormaalilta, mutta ehkä se johtuu siitä, että olen vasta muutama kuukausi sitten aloittanut työssäni... Työkaverini ovat mukavia ja työmatkani lyhyt. Pystyn tarjoamaan asiakkailleni mielenkiintoisia mediaratkaisuja ja työni on luovaa, joskin siinä on myös rutiineja, jotka eivät minua häiritse. Suosittelen lämpimästi myyntityötä puhelimessa (b-b) kenelle tahansa, ainakin nykyisen työnantajani palveluksessa.
- b2b72
Tuli vastaan tämä viestiketju sattumalta ja en voi olla kysymättä näiltä huippumyjiltä miten on henkisen terveytenne laita? Olen muutama vuosi sitten työskennellyt b to b sektorilla isossa yhtiössä puhelinmyynissä noin vuoden verran kun sillä hetkellä ei ollut koulutukselleni vastaavaa työtä. Tässä työssä tosiaan huomasin että moni näistä huippumyyjistä tienasi jopa 10 000e kuussa, itse pääsin joskus 6 000€ palkoille, mutta yleensä tienestit liikkuivat 2500-4000e kieppeillä. Silmiinpistävää oli kuitenkin se, että melkein kaikki näistä ns. huippumyyjistä joista yhtiön intrassakin aina hehkutettiin, käytti mielialalääkkeitä jaksaakseen työssä ja olivat aina välillä sairaslomalla loppunpalamisen vuoksi. Vaikka rahaa tuli, eivät nämä tyypit kovin onnellisilta työstään vaikuttaneet. En usko että jatkuva luukuttaminen päivästä toiseen kohottaa kenenkään omanarvontuntoa vaikka rahaa tulisi ovista ja ikkunoista lisäksi kun huomioin että juuri näillä huippumyyjillä kaupan saamiseen käytettävät keinot eivät aina olleet ihan rehellisellä pohjalla asiakkaaseen nähden. Miten teillä jotka tänne kirjoitatte, selviättekö työstänne vuodesta toiseen ilman henkisiä ongelmia?
- D
b2b72 kirjoitti:
Tuli vastaan tämä viestiketju sattumalta ja en voi olla kysymättä näiltä huippumyjiltä miten on henkisen terveytenne laita? Olen muutama vuosi sitten työskennellyt b to b sektorilla isossa yhtiössä puhelinmyynissä noin vuoden verran kun sillä hetkellä ei ollut koulutukselleni vastaavaa työtä. Tässä työssä tosiaan huomasin että moni näistä huippumyyjistä tienasi jopa 10 000e kuussa, itse pääsin joskus 6 000€ palkoille, mutta yleensä tienestit liikkuivat 2500-4000e kieppeillä. Silmiinpistävää oli kuitenkin se, että melkein kaikki näistä ns. huippumyyjistä joista yhtiön intrassakin aina hehkutettiin, käytti mielialalääkkeitä jaksaakseen työssä ja olivat aina välillä sairaslomalla loppunpalamisen vuoksi. Vaikka rahaa tuli, eivät nämä tyypit kovin onnellisilta työstään vaikuttaneet. En usko että jatkuva luukuttaminen päivästä toiseen kohottaa kenenkään omanarvontuntoa vaikka rahaa tulisi ovista ja ikkunoista lisäksi kun huomioin että juuri näillä huippumyyjillä kaupan saamiseen käytettävät keinot eivät aina olleet ihan rehellisellä pohjalla asiakkaaseen nähden. Miten teillä jotka tänne kirjoitatte, selviättekö työstänne vuodesta toiseen ilman henkisiä ongelmia?
En ole huomannut kollegoideni käyttävän mielialalääkkeitä. Itsekään en niitä käytä. Teen duunia edelleen 8-16 välisen ajan ja pyrin unohtamaan työt kun poistun konttorista. Itse olen jo ryhmämme parhaimmistoa ja tuloni ovat nousseet tuosta kolmesta ja puolesta tonnista noin viiteen tonniin. OIkean veroprosentin löytäminen on hankalaa, koska tuloni ovat jatkuvasti nousussa. Kymppitonnin tuloihin tarvittaisiin valtava flaksi, mikä ei vaikuta todennäköiseltä. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö puhelinmyyjällä voisi käydä flaksi. Tämä oli huumoria, he he he. Minun työssäni ei luukuteta, vaan ratkaisuja mietitään rauhassa, joskin hommaa riittää koko työpäivän ajan. On tärkeää pitää hauskaa töissä, sillä se auttaa jaksamaan ja myymään paremmin. Jos soitan päivässä 30 asiakaspuhelua päättäjälle, olen soittanut helkkarin paljon. Vilunkia emme harrasta, koska meillä on selvät säännöt, joita arvostetaan ja joista pidämme kiinni. Kaikki myynti on avointa, eli kaikki pääsevät tutustumaan asiakkuuksien hoitoon ja tehtyihin kauppoihin. Olen hyvin ylpeä siitä, että ammattitaitoni parantuessa olen kyennyt nousemaan myyntiryhmämme parhaimmiston joukkoon. Hienot myynnit eivät silti elähdytä kauheasti, koska hyvään tottuneena kaipaan yhä enemmän, niin kuin ahneen myyjän kuuluukin. Tässä kuussa sain yli 3000 € käteen, mutta tahtoisin jo 4000 € käteen. Saan aika vähän kehuja ja kannustusta esimiehiltäni, mikä tuntuu hieman oudolta. Ehkä se on osasyy siihen, että suurentuneet tulotkaan eivät tunnu niin hienolta kuin voisi olettaa. Toki palkkapäivänä on mukavaa. Olen erittäin tyytyväinen nykytilanteeseen, mutta tahdon koko ajan enemmän. Nyt vaiettuna tavoitteenani on tehdä koko firman kaikkien aikojen kovin tulos; ensin kuukausitasolla, sitten vuositasolla.
- Imakina ädvertisment
Tienaa mitä tienaa riippuen lehdestä ja firmasta. Täytyy sanoa alkuun ettei tule pettymyksiä, että alussa lehtimyyjä saa myydä lyhyitä tutustumispätkiä 5-6 kk. Hinta asiakkaalle on tuolloin 20-30 euroa tuotto myyjälle on sitä luokkaa, että jos myyt tilauksen tunnissa tienaat noin 850-1000 euroa bruttona/kk.
Viisi tonnia jonain kuukautena on mahdollista oltuasi pari vuotta saman konttorin palveluksessa. Nuo myymäsi tutustumispätkät ovat VOINEET muuttua kestotilausasiakkaiksi joille uusit tilauksen kerran vuodessa. Tuolloin saat normaalisti 1500-2000 bruttona, jos sinulla on paljon laajalevikkisen lehden kestotilauksia uusittavana jonain kuukauten voit teoriassa yltää tuohon viiteen tonniin. Viisi tonnia on kuitenkin täysin teoreettinen ja jonkun yksittäisen myyjän jonkin vuoden jonain kuukautena saama tili. Pitää muistaa, että lehtimyynti on mielukuvamainontaa kuten on myös näiden myyntitoimistojen reksymainoksetkin. Mutta kokeile, ehkä noin kolmen vuoden kuluttua jonain kuukautena saat sen viisi tonnia - puhelinmyyjä
riippuu aika paljon asenteesta millai puhelinmyynnissä pärjää. Ahkera tosiaan palkitaan työstä hyvin. Mainittakoon että itellä keskiansiot pyörii siinä ~19€/h.
Itelläkin oli tiettyjä ennakkoluuloja tätä työtä kohtaan joten päätin kokeilla ku työnvälityksestä työtä ei saa. Mistään muusta työstä en kumminka sais näin hyvää palkkaa vähäisillä työtunneilla. Välillä tietysti turhautuu jossei tuu myyntiä vähään aikaan mutta myyntien saaminen motivoi taas soittelemaan. Voi olla että joillakin pää ei kestä tämmöstä hommaa mutta säännölliset tupakkitauot raikastaa ajatukset :D - Fgiro
Kova palkka = hyvin tehty työ
Paska palkka = paskasti tehty työ
Tämä on elämän tosiasia joka korostuu myyntityössä. Helppo työ ja kova liksa = haave jota ei oikeasti ole olemassa. Muuten kaikki tienaisi 5000 € tekemättä mitään.
Ei tuo 5000 € palkka ole mikään huippuharvinaisuus puhelinmyynnissä. Ei todellakaan. Alalla kävijöitä on sen verran että 3000-5000 € tienaavien % osuus kaikista myyjistä on pieni. Alalle kun pääsee ilman koulutusta. Liian usein myös ilman minkäänlaista asennetta. Ei ole vellihousujen laji se. Aikanaan tein sitä vuosi kaudet ja siellä oppi oikeasti myymään. Hyville palkoillekin pääsin. En palaisi enää siihen työhön mutta myöhempää menestystä saan puhelinmyyntikokemuksesta kyllä kiittää. - puhelinmyyjä
Kyllä se näin on. Tällä alalla kovatyö tuottaa tulosta, ei todellakaan sovi laiskottelioille tai ihmisille ketä raha ei motivoi, vaatii positiivisen asenteen ja aina myynti mielessä. 5000e heittämällä jos on kova myyjä ja tekee työnsä hyvin !
- salelady
Kyllä. Nämä uutiset kertovat hyvin siitä mikä on mahdollista ja mihin osa kykenee. Mutta missään et pääse huipuille liksoille pienellä tai keskinkertaisella työllä. Se vaatii panostusta opintoihin, itse työhön tai yleensä molempiin. Puhelinmyynnissä itse työhön. Pitää olla samalla itsevarma ja nöyrä. Ne joilla nousee hattuun ekan hyvän tilin jälkeen, laskee asenne ja ura on hyvin lyhyt jos ei saa itseään otettua niskasta kiinni. Ammattina ei puhelinmyynnissä ole minusta mitään vikaa. Ei ole lajin vika jos jotkut ei siinä pärjää ;-)
- huippumyyjä
ei ammatissa vikaa mutta älkää vain menkö sellaisiin talohin jotka ei noudata.TES:ä.jos palkka on niin hyvä kun mainostetaan niin miksi myyjät vaihtuu ja toisaalla kirjoitetaan ette ole vara noudattaa TES:Ä.nuoret tietäkää oikeutenne.mitä muuta tahansa kesätyötä kun puhelinmyyjäksi taloon jossa ei TES:ä noudateta.
- 5kiloaylös
siis onkohan oikeesti mahdollista tienata puhelinmyynniillä noin hyvi? jos on niin aloitan välittömästi
- Puhelinmyyjäksikkö?
5kiloaylös kirjoitti:
siis onkohan oikeesti mahdollista tienata puhelinmyynniillä noin hyvi? jos on niin aloitan välittömästi
Johan alkoi itselläkin alanvaihto kiinnostaa jos tällainen on oikeasti mahdollista!
- sdfffdsfdsfds
Markkinoinnin tradenomille järkevä valinta työksi, jos puhelinmyynti ei häiritse.
B2B:ssä isommat katteet ja se koulussa opittu pintapuolinen liiketoimintaosaaminen edesauttaa myyntiprosessin omaksumista.... kuitenkin nimenomaan b2b eikä b2c....
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367659Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361903Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791545Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4799- 241767