Perintönä musiikki

äidiltä tyttärelle

Iskelmästä tuli juuri Kari Tapion laulamana Maruzella, kyllä oli upea, mahtava ja hyvin onnistunut versio Olavi Virran kappaleesta.

Äitini kuunteli ja lauloi aikoinaan Olavi Virran lauluja, itse vain kuuntelen Kari Tapiota.
Tässä Karin uudessa CD:ä "Kaksi maailmaa" yhdistyy perinne, lapseni voivat kuunnella Mummin ja äidin lempi musiikkia ja -laulajaa samassa paketissa, tosi upeaa KIITOS KARI.
Vielä kun saisi CD:n Karin nimikirjoituksella varustettuna, ei riemulla olisi rajoja.

18

1458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wanharouwa

      Maruzella soi upeasti Karin laulamana. Hän onnistuu välittämään juuri sen tunnelman, minkä Napolin yössä voi kokea :)
      Karin ei tarvitse yrittää tehdä asioita hienosti, hänellä vaan on edelleen NIIN upea ääni...se puhuu puolestaan.

      Minä olen sitä sukupolvea, että olen kuunnellut Olaa paljonkin. Olan jälkeen ovat jotkut suuriksikin taiteilijoiksi itseään luulevat tulkinneet laulun, mutta kyllä ne tulkinnat ovat kevyttä kamaa verrattaessa Karin ja Olan tulkintoihin :)

      • viitsi

        Tuo Karin versio on kyllä melkoinen sekasikiö, ei oikein tiedä, mitä tyyliä on yritetty sovittaa. En ollenkaan väitä, että laulamisessa sinänsä on mitään vikaa, mutta kyllä Olan jälkeen on huomattavasti parempiakin versioita tullut kuin nyt tämä.
        Sulla se tuntuu olevan muuten melko lyhyt tuo muisti. Juuri syksyllä tuolla Kansan osastolla kirjoitit, kuinka olis parempi jättää nuo menneen ajan mestareiden tekemät laulut rauhaan, kun puhuttiin Rautavaaran lauluista. Mutta ans olla kun klabbi levyttää Olaa, niin vot. Upeeta, ihanaa, mahtavaa. On se hyvä, ettet muuten fanita ketään. Näinkin kirjoitit. Kummasti se kyllä päinvastaisesti näkyy ja on luettavissa kommenteistasi. Pieni se vaan on sunkin pihapiiris, ihan niinkuin näillä palstoilla muistakin kirjoittajista kirjoitat. Et erotu muista tipan vertaa, vaikka kuinka kuvittelet olevasi muita fiksumpi.


      • saramanto
        viitsi kirjoitti:

        Tuo Karin versio on kyllä melkoinen sekasikiö, ei oikein tiedä, mitä tyyliä on yritetty sovittaa. En ollenkaan väitä, että laulamisessa sinänsä on mitään vikaa, mutta kyllä Olan jälkeen on huomattavasti parempiakin versioita tullut kuin nyt tämä.
        Sulla se tuntuu olevan muuten melko lyhyt tuo muisti. Juuri syksyllä tuolla Kansan osastolla kirjoitit, kuinka olis parempi jättää nuo menneen ajan mestareiden tekemät laulut rauhaan, kun puhuttiin Rautavaaran lauluista. Mutta ans olla kun klabbi levyttää Olaa, niin vot. Upeeta, ihanaa, mahtavaa. On se hyvä, ettet muuten fanita ketään. Näinkin kirjoitit. Kummasti se kyllä päinvastaisesti näkyy ja on luettavissa kommenteistasi. Pieni se vaan on sunkin pihapiiris, ihan niinkuin näillä palstoilla muistakin kirjoittajista kirjoitat. Et erotu muista tipan vertaa, vaikka kuinka kuvittelet olevasi muita fiksumpi.

        Kyllä Tapani Kansan versio on jopa Virtaakin parempi.Tapio voisi keskittyä vaikkapa kantrilevyn tekoon tai johonkin uusiin kappaleisiin.
        Tapiolla on niin suuri suosio, ettei se kokeiluihinkaan kaatuisi, sääli kun niin hyvää laulajaa kuin Tapio on, jatkuvasti ryöstöviljellään.
        Jarno Saarinen on aivan turhaan jäänyt Tapion varjoon, sillä Sarjanen on ainut kantrilaulaja Suomessa.


      • Kari fani
        saramanto kirjoitti:

        Kyllä Tapani Kansan versio on jopa Virtaakin parempi.Tapio voisi keskittyä vaikkapa kantrilevyn tekoon tai johonkin uusiin kappaleisiin.
        Tapiolla on niin suuri suosio, ettei se kokeiluihinkaan kaatuisi, sääli kun niin hyvää laulajaa kuin Tapio on, jatkuvasti ryöstöviljellään.
        Jarno Saarinen on aivan turhaan jäänyt Tapion varjoon, sillä Sarjanen on ainut kantrilaulaja Suomessa.

        Kansan versio muka Virtaakin parempi älä viitsi kirjoittaa soopaa.
        Kansalla ei ole ääntä ollenkaan pysyis vaan niissä määkimisissään eikä pilaa toisten kappaleita


      • saramanto
        Kari fani kirjoitti:

        Kansan versio muka Virtaakin parempi älä viitsi kirjoittaa soopaa.
        Kansalla ei ole ääntä ollenkaan pysyis vaan niissä määkimisissään eikä pilaa toisten kappaleita

        Myöskin Eino Grönin versio on parempi kuin Virran.
        Oliko Virralla jokin yksinoikeus ks. kappaleeseen.
        Virta oli huippu laulaja ,muttei onnistunut kaikissa tulkinnoissaan,kuten ei myöskään Tapio eikä Kansa.
        Kansan tulkinnasa on keveyttä ja sovitus aivan toiselta planeetalta kuin Virran tai Tapion levytyksessä.Kansan sovituksessa on nähty vaivaa, eikä vain läpi lauleta.
        Ymmärrän kyllä,että Tapion on saatava kallis asunto maksetuksi ja rahat on kaivettava sieltä mistä ne helpoimmin saa ja se näkyy Tapion hutaisemalla ja vanhoja kappaleita plakioimalla.
        Sääli muuten hienoa laulajaa.Kunhan ollaan vaan, kaikki suuri on tekemättä.


      • Kari fani
        saramanto kirjoitti:

        Myöskin Eino Grönin versio on parempi kuin Virran.
        Oliko Virralla jokin yksinoikeus ks. kappaleeseen.
        Virta oli huippu laulaja ,muttei onnistunut kaikissa tulkinnoissaan,kuten ei myöskään Tapio eikä Kansa.
        Kansan tulkinnasa on keveyttä ja sovitus aivan toiselta planeetalta kuin Virran tai Tapion levytyksessä.Kansan sovituksessa on nähty vaivaa, eikä vain läpi lauleta.
        Ymmärrän kyllä,että Tapion on saatava kallis asunto maksetuksi ja rahat on kaivettava sieltä mistä ne helpoimmin saa ja se näkyy Tapion hutaisemalla ja vanhoja kappaleita plakioimalla.
        Sääli muuten hienoa laulajaa.Kunhan ollaan vaan, kaikki suuri on tekemättä.

        Taidat olla kateellinen kun kirjoittele Karin asunnoistakin. Mites se muuten tähän asiaan liittyy??? Kari on itse rahansa tienannut ei varmaan ole sulta tullut pyytämään vai???
        Kari on upee ääninen laulaja ja muutenkin ihan mukava. Turhaa sä Häntä mollaat täällä.


      • saramanto
        Kari fani kirjoitti:

        Taidat olla kateellinen kun kirjoittele Karin asunnoistakin. Mites se muuten tähän asiaan liittyy??? Kari on itse rahansa tienannut ei varmaan ole sulta tullut pyytämään vai???
        Kari on upee ääninen laulaja ja muutenkin ihan mukava. Turhaa sä Häntä mollaat täällä.

        Minähän päinvastoin kehun Tapiota, mutta enemmän saisi kunnianhimoa olla ,mitä tulee levytyksiin.
        Minulle on aivan sama mitä kukin omistaa ja mihin rahansa panee.
        Rautavaaran kuolinilmoitukseessa sanottiin kaikki oleellinen. "Voit olla suurin kuningas tai kurjin kerjäläinen , lähtösi hetkellä se on yhdentekevää."


      • Kaunis, mutta täydellinen!
        saramanto kirjoitti:

        Minähän päinvastoin kehun Tapiota, mutta enemmän saisi kunnianhimoa olla ,mitä tulee levytyksiin.
        Minulle on aivan sama mitä kukin omistaa ja mihin rahansa panee.
        Rautavaaran kuolinilmoitukseessa sanottiin kaikki oleellinen. "Voit olla suurin kuningas tai kurjin kerjäläinen , lähtösi hetkellä se on yhdentekevää."

        Tällä yrität päteä vai? Mahdatko kuvitella olevasi kovinkin fiksu ja filosofistinen?

        Lainauksia ja lainauksia? Mitä mieltä ihan itse olet?


      • OO IKINÄ VIRTAA PAREMPI
        saramanto kirjoitti:

        Kyllä Tapani Kansan versio on jopa Virtaakin parempi.Tapio voisi keskittyä vaikkapa kantrilevyn tekoon tai johonkin uusiin kappaleisiin.
        Tapiolla on niin suuri suosio, ettei se kokeiluihinkaan kaatuisi, sääli kun niin hyvää laulajaa kuin Tapio on, jatkuvasti ryöstöviljellään.
        Jarno Saarinen on aivan turhaan jäänyt Tapion varjoon, sillä Sarjanen on ainut kantrilaulaja Suomessa.

        ,OLIHAN VIRTA SENTÄÄN LAULAJA KANSAN RINNALLA JA AVOT MIKÄ ÄÄNI OLI MIEHELLE,EI TUU IKINÄ PAREMPAA LAULAJAA KUN OLI VIRTA,MONI ON YRITTÄNY MUTTA HOPEALLE JÄÄNYT.


      • kiekumista
        saramanto kirjoitti:

        Kyllä Tapani Kansan versio on jopa Virtaakin parempi.Tapio voisi keskittyä vaikkapa kantrilevyn tekoon tai johonkin uusiin kappaleisiin.
        Tapiolla on niin suuri suosio, ettei se kokeiluihinkaan kaatuisi, sääli kun niin hyvää laulajaa kuin Tapio on, jatkuvasti ryöstöviljellään.
        Jarno Saarinen on aivan turhaan jäänyt Tapion varjoon, sillä Sarjanen on ainut kantrilaulaja Suomessa.

        Kansan "tulkinta" kyseisestä biisistä on kamalaa ulinaa, piste.


      • <<<
        OO IKINÄ VIRTAA PAREMPI kirjoitti:

        ,OLIHAN VIRTA SENTÄÄN LAULAJA KANSAN RINNALLA JA AVOT MIKÄ ÄÄNI OLI MIEHELLE,EI TUU IKINÄ PAREMPAA LAULAJAA KUN OLI VIRTA,MONI ON YRITTÄNY MUTTA HOPEALLE JÄÄNYT.

        JA MUSTAKIN SE MARUZELLA VERSIO ON TOSI LETKEÄ


      • menninkäisakkanen
        Kari fani kirjoitti:

        Taidat olla kateellinen kun kirjoittele Karin asunnoistakin. Mites se muuten tähän asiaan liittyy??? Kari on itse rahansa tienannut ei varmaan ole sulta tullut pyytämään vai???
        Kari on upee ääninen laulaja ja muutenkin ihan mukava. Turhaa sä Häntä mollaat täällä.

        Niin Karin fani kuin olenkin, ollut jo vuosikymmenet, niin jotenkin en pidä,että kukaan (siis Karikaan) koskee näihin Rautavaaran tai Virran kappaleisiin. Karihan totesikin aikanaan, ettei hän halua matkia Olaa, ja hän laulaa Olan kappaleet omalla tavallaan - vaan silti vähän kapinoin, niin hyvin kuin Kari Olan lauluja laulaakin. Kaikki muut kappaleet Karin omasta tuotannosta kolahtavat aina sisikuntaani. Näin ikäihmisenä olen ilokseni huomannut, että jälkikasvumme on löytänyt myös Karin laulut, vaikka se paljon puhuttu rock onkin heidän "alaansa". Nuoremmalla jopa soittoäänenä Karin laulu puhelimessaan.
        Ammattinsa mielestäni Kari kyllä osasi - ei hänen suosionsa olisi ollut niin suurta, jos ihmiset eivät olisi pitäneet. On ilo katsoa niitä monia omistuskirjoituksia, joita sain häneltä lukemattomat kerrat levyjen kansiin, monesti halausten kera. Niin myös sen Vieras Paratiisissa levyyn, joka harmiksi jäi sitten viimeiseksi, vaan sitäkin arvokkaammaksi.


    • Öynöy

      Kyllä on surkeaksi mennyt Kari Tapion ääni. Ääni on väsynyt, väpättävä ja värisevä. Kari Tapion Maruzela on nopeutettua läpilaulua, vailla mitään tunnetta ja tunnelmaa.

      • Kari fani

        Maruzella on upee Karin laulamana!


      • vaikkafani

        olenkin. tosin tuo kple ei ole kenenkään laulamana mikään loistelias.


      • klappi fani
        Kari fani kirjoitti:

        Maruzella on upee Karin laulamana!

        eikös se tk ole kans maruzellan laulanut??? karin esittämänä kyllä aivan loistava...


    • pinsio

      mun mielestä sovitus oli liian nopea, ei oikein ollut sitä tunnelmaa, mihin klabbin komealla äänellä olis päästy rauhallisemmalla meiningillä. Klabbilla on mun mielestä myös ihmeellinen tapa nykyään lähes laulussa kuin laulussa laulaa joku sana sillee venyttäen samalla nostaen tai pudottaen äänialaa. En ole ammattilainen sanomaan sitä ehkä oikeilla termeillä, mutta mua se ainakin häiritsee. Pikkujuttuhan se tietty on.
      Varmasti tätä albumia tullaan ostamaan taas tuhansia, mut tää Maruzella ei mua ihan vakuuttanut. Odotellaan siis seuraavia näytteitä

      • Korvaton

        venyttäen,nostaen ja pudottaenhan nämä tulkinnat erottuvatkin toisistaan!! Esim:: Loiri,Paula,Kari,Grööni.Taipale ym,ym,ym.Näistä asioistahan nämä idolit syntyvät ja erottuvat!!!!Yks tykkää äidistä ja toinen tyttärestä,niinhän sanotaan!Et todellakaan ole ammattilainen mutta koeta edes ymmärtää mistäon kymysys!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe