Jos haluaa tehdä opinnäytetyön yritykselle, niin pitääkö itsellään olla joku aihe valmiina, josta sen haluaisi tehdä vai tuleeko aihe suoraan yritykseltä? Kuinka paljon siihen voi itse vaikuttaa?
Opinnäytetyö yritykselle?
7
7402
Vastaukset
- löytyy
Se riippuu pitkälti yrityksestä. Heillä saattaa olla valmis aihe, mutta mikäli ei ole, niin kovalla painostamisella semmoinen helposti löytyy. Jos esität suoran kysymyksen niinkuin minä tein, niin vastapuoli usein menee hetkeksi sanattomaksi ja toteaa sitten hädissään, ettei ei aihetta ole. Se vaatii hidasta kypsyttämistä.
Itse soittelin varmaan 50 yritystä läpi ennenkuin tärppäsi, eikä tälläkään yrityksellä ollut varsinaista valmista aihetta, vaan se on muokkautunut työn teko-vaiheessa.Onnea yrittämiselle!- Mikko77
Mun mielestä opinnäytetyöhön ei kannata nähdä niin paljon vaivaa, että soitteelee läpi kymmeniä yrityksi yms. sontaa. Sen voi tehdä ihan hyvin myös omatoimisesti koko opinnäytetyön. Tällä hetkellä on muutenkin aikas tiukassa työpaikat, joten en usko että ainakaan palkkaa saisit opinnnäytteen tekemisestä.
Työharjoittelupaikka kannattaa hankkia mahdollisimman hyvä. Samaan aikaan ei sitä kyllä pysty opinnäytettä väsäämään, jos on siis kunnon töissä. Mulla ainakin on sellainen mieliala, näin hyvillä arvosanoilla aiemmista opinnoista selvinneenä , että opinnäytetyön teen mahdollisimman vähällä vaivalla. Eli en tee siitä itselleni mitään ongelmaa. Aikaisempia opinnäytteitä kun on lukenut, niin kyllä aikas heppoisilla läpikin pääsee. Aiheen rajauksissakin on hyvin suuria puutteita. Mulla kävi sinänsä opiskelujen suhteen säkä, että sain erittäin hyvä tietohallintopuolen työharjoittelupaikan, jossa saan jatkaakin. Palkka on hyvä, mutta opinnäytettä tänne ei jaksa vääntää. Syitä on monia, tässä perin kummallisesti johdetussa suurehkossa organisaatiossa, jossa kukaan ei tiedä mistään mitään. - Setä
Mikko77 kirjoitti:
Mun mielestä opinnäytetyöhön ei kannata nähdä niin paljon vaivaa, että soitteelee läpi kymmeniä yrityksi yms. sontaa. Sen voi tehdä ihan hyvin myös omatoimisesti koko opinnäytetyön. Tällä hetkellä on muutenkin aikas tiukassa työpaikat, joten en usko että ainakaan palkkaa saisit opinnnäytteen tekemisestä.
Työharjoittelupaikka kannattaa hankkia mahdollisimman hyvä. Samaan aikaan ei sitä kyllä pysty opinnäytettä väsäämään, jos on siis kunnon töissä. Mulla ainakin on sellainen mieliala, näin hyvillä arvosanoilla aiemmista opinnoista selvinneenä , että opinnäytetyön teen mahdollisimman vähällä vaivalla. Eli en tee siitä itselleni mitään ongelmaa. Aikaisempia opinnäytteitä kun on lukenut, niin kyllä aikas heppoisilla läpikin pääsee. Aiheen rajauksissakin on hyvin suuria puutteita. Mulla kävi sinänsä opiskelujen suhteen säkä, että sain erittäin hyvä tietohallintopuolen työharjoittelupaikan, jossa saan jatkaakin. Palkka on hyvä, mutta opinnäytettä tänne ei jaksa vääntää. Syitä on monia, tässä perin kummallisesti johdetussa suurehkossa organisaatiossa, jossa kukaan ei tiedä mistään mitään.Yleensä yrityksistä saa opinnäytetyön aiheeksi todellisia ongelmia, joissa joutuu tavalla tai toisella perehtymään yrityksen toimintaan. Tällaisesta perehtymisestä on aina apua, kun on hakemassa työpaikkaa opiskelujen jälkeen.
Voisit muuten pikkuisen muuttaa asennettasi sekä opinnäytteen tekemiseen että nykyiseen työharjoittelupaikkaasi. Olen nimittäin niin usein nähnyt sen tilanteen, kun uusi, kaikkitietävä kaveri on pantu hoitamaan yrityksessä "oikeita töitä".
On nimittäin äkkiä selvinnyt, että se paljonpuhuttu osaaminen on ollut todella rajallista ja ne muut, mitääntietämättömät ovat joutuneet hoitamaan hommat loppuun. Vai luuletko, että yrityksessä on odotettu tähän saakka vain sitä päivää, että nuori suuri guru tulee ja laittaa asiat kuntoon? Kyllä sitä yritystä on pyöritetty jo vuosia kohtuullisen menestyksellisesti ja tulosta tuottaen, vaikka se voikin tuntua äkkiä ihmeelliseltä. - kokemus
Itse sain tehdä gradun työajalla ja minulle jopa maksettiin palkkaa siitä.(1 kk=2700 eur)
Sain lopputyöstä arvosanan neljä(4). Lopputyöni liittyi projektiin, jossa olin ollut mukana kolme vuotta.
Kannattaa yrittää saada yritys maksamaan lopputyön tekeminen. Mielestäni aiheella ei ole väliä, sillä luultavasti kukaan ei tule koskaan lukemaan lopputyötä. - gradu palautettu nyt
kokemus kirjoitti:
Itse sain tehdä gradun työajalla ja minulle jopa maksettiin palkkaa siitä.(1 kk=2700 eur)
Sain lopputyöstä arvosanan neljä(4). Lopputyöni liittyi projektiin, jossa olin ollut mukana kolme vuotta.
Kannattaa yrittää saada yritys maksamaan lopputyön tekeminen. Mielestäni aiheella ei ole väliä, sillä luultavasti kukaan ei tule koskaan lukemaan lopputyötä.elikäns onhan se aina mukava lisä saada hommasta rahaakin. Minullakin aihe tuli yrityksen omasta tarpeesta ja koko toimiala oli itselle vieras. Mutta kun he halusivat aiheesta tietoa niin oli mukava tehda hommaa yhdessä, kun heillä oli oikeasti kiinnostusta työtäni kohtaan.
Aiheella sinänsä ei niin suurta merkitystä, kunhan tietysti proffa/oppialaitos sen hyväksyy :)
- Utelias
Mikä on opinnäytetyö ?
Mihin kouluun tehdään opinnäytetyö ?
Itse tunnen vain diplomityön /gradun.- Setä
Opinnäytetyö on yleisnimi kaikille niille opiskelijoiden yleensä opintojensa lopussa laatimille laajahkoille kirjallisille esityksille, joiden yhtenä tarkoituksena on osoittaa, että on hankkinut riittävät tiedot alaltaan ja pystyy näitä tietoja soveltamaan.
Opinnäytetyöllä voi sitten olla eri nimityksiä opiskelupaikan ja suoritettavan tutkinnon mukaan: lopputyö, päättötyö, diplomityö, gradu, lisensiaatintyö, ja itse asiassa väitöskirjakin on opinnäytetyö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077736
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085941- 835167
- 1394536
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552967
- 582928
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562046