kuumemittari

PYLLYYN!

kertokaapas nyt kuumeen mittaamisesta peräsuolesta vauvalta,pilkuntarkasti kiitos!

käytättekö normaalia vai digitaalista mittaria?

23

3098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • digitaalista

      Vauva kyljelleen, mittari peräsuoleen (metallinen osa piilossa), sitten odotellaan milloin piippaa ja pidät vauvan ja kuumemittarin aloillaan sen ajan. Näin se meillä tapahtuu.

    • kaks kertaa äiti

      Meillä on sellanen digitaalinen mittari, se pää jolla mitataan on pehmeä ja taipuisa, koettu tosi hyväksi kun on kaksi pientä vaavelia joilta lämpö mitattu monen kertaa pyllystä. Ostettiin apteekista, makso muistaakseni about 10 e.

      Meidän mittaushetki menee niin että vauva selällee, jaloista kiinni ja jalat koukistetaan hieman tuohon vatsan päälle. Ja meidän mittari laskee lämmön ainaki melko nopeasti, ei tarvi turhan pitkään siinä kököttää. Yleensä lapsi ei edes huomaa koko mittausta, siinä samalla kun vaihdetaan vaippaa. Varmaan sekin helpottaa mittausta kun tuo mittari on just sellanen pehmeä ja taipusa. Ja kannattee kädessä hetki lämmittää ettei oo aivan kylmä kun sinne peppuun pistää.

    • kdsanb

      tossa tulikin jo hyviä ohjeita kyseiseen hommaan :) lisään vielä että paras mittari on digitaalinen, ne kun taitaa kaikki olla sellasia mitkä mittaa melko nopeesti sen lämmön. niissä tavallisissahan kestää melko kauan jos haluaa sen oikeen lämmön tietää ja sen takia pitäisi pitää useemman minuutin ajan siellä pepussa mittaria, joten digitaalista suosittelen. ja laita vähän rasvaa(ihan perus rasvaa, vaikka samaa mitä käytätte pepun rasvaukseen jos siis sellasta käytätte)mittarin päähän niin menee liukkaammin eikä jää tökkimään.

      • ????

        Itse käyttäisin sellaista rasvaa, joka soveltuu limakalvoille esim. vaseliinia. Eli en ihan perusrasvaa. Mahdoitkin sellaista varmaan tarkoittaa?


      • perusrasvaa!!
        ???? kirjoitti:

        Itse käyttäisin sellaista rasvaa, joka soveltuu limakalvoille esim. vaseliinia. Eli en ihan perusrasvaa. Mahdoitkin sellaista varmaan tarkoittaa?

        Ihan perusrasvaa voi käyttää! Eikä sitä sinne litratolkulla mene! Minä ainakin vain työnnän kuumemittarin pään rasvatuupiin, eli ei siihen sitä rasvaa jää kuin 1µg ehkä!


      • sit ihmeessä
        perusrasvaa!! kirjoitti:

        Ihan perusrasvaa voi käyttää! Eikä sitä sinne litratolkulla mene! Minä ainakin vain työnnän kuumemittarin pään rasvatuupiin, eli ei siihen sitä rasvaa jää kuin 1µg ehkä!

        se kuumemittarin pää käytön jälkeen,jos todella työnnät sen rasvatuubiin! Muuten sun rasvatuubissas kasvaa melkoinen pöpökanta.


      • oletko
        perusrasvaa!! kirjoitti:

        Ihan perusrasvaa voi käyttää! Eikä sitä sinne litratolkulla mene! Minä ainakin vain työnnän kuumemittarin pään rasvatuupiin, eli ei siihen sitä rasvaa jää kuin 1µg ehkä!

        miettinyt ettei mikä tahansa rasva sovi limakalvoille, vauvasta puhumattakaan. On monia rasvoja, jotka sopivat myös limakalvoille mutta monia myös jotka eivät sovi. Itse en laittaisi ihan perusvoidetta kuumemittarin päähän kuumemittarin luisukkeeksi, koska voi aiheuttaa ärsytystä vauvan peräaukkoon...


      • tiedän..
        oletko kirjoitti:

        miettinyt ettei mikä tahansa rasva sovi limakalvoille, vauvasta puhumattakaan. On monia rasvoja, jotka sopivat myös limakalvoille mutta monia myös jotka eivät sovi. Itse en laittaisi ihan perusvoidetta kuumemittarin päähän kuumemittarin luisukkeeksi, koska voi aiheuttaa ärsytystä vauvan peräaukkoon...

        Harvemmin vauvojen ihonhoito tuotteet ovat limakalvojakaan ärsyttäviä! Enkä minä edelleenkään sitä rasvaa sinne lusikalla tunge! Ihan natusania, decubalia, bebanthenia yms.. ollaan käytetty! Ja eipä sitä mittaria sinne peppuun kovin usein tarvitse tunkea!


      • yleensä!!
        sit ihmeessä kirjoitti:

        se kuumemittarin pää käytön jälkeen,jos todella työnnät sen rasvatuubiin! Muuten sun rasvatuubissas kasvaa melkoinen pöpökanta.

        Tapana on puhdistaa mittari koska muukin perhe sitä käyttää!


      • Mä en kyllä
        yleensä!! kirjoitti:

        Tapana on puhdistaa mittari koska muukin perhe sitä käyttää!

        silti työntäis mittaria tuubiin.


      • mittarissa
        sit ihmeessä kirjoitti:

        se kuumemittarin pää käytön jälkeen,jos todella työnnät sen rasvatuubiin! Muuten sun rasvatuubissas kasvaa melkoinen pöpökanta.

        tuli ainakin mukana 100kpl kertakäyttösuojuksia.

        Semmonen kuumemittarin terävään päähän, rasvapallo ja muutama sentti pepusta sisään.

        Digimittari on sen puoleen hyvä, että joustava varsi, antaa äänimerkin kun valmis ja mittausaika on luokkaa 10 sekuntia!


      • ei ole joustavaa
        mittarissa kirjoitti:

        tuli ainakin mukana 100kpl kertakäyttösuojuksia.

        Semmonen kuumemittarin terävään päähän, rasvapallo ja muutama sentti pepusta sisään.

        Digimittari on sen puoleen hyvä, että joustava varsi, antaa äänimerkin kun valmis ja mittausaika on luokkaa 10 sekuntia!

        päätä. Eikä monikaan mittaa 10 sekunnissa. Niissäkin mittausajoissa on tosi paljon eroja.
        Sanoisin,että pari senttiä...


      • erilaisia
        mittarissa kirjoitti:

        tuli ainakin mukana 100kpl kertakäyttösuojuksia.

        Semmonen kuumemittarin terävään päähän, rasvapallo ja muutama sentti pepusta sisään.

        Digimittari on sen puoleen hyvä, että joustava varsi, antaa äänimerkin kun valmis ja mittausaika on luokkaa 10 sekuntia!

        Digitaalisia mittareitakin on erilaisia, kaikissa ei ole esim. joustava pää, joten ei ehkä ihan yleistettävissä, että monta senttiä voi työntää peräsuoleen! Olen lukenut ohjeistuksen ns. tavallisesta, joustamattomasta digitaalimittarista, että kun metallinen osa on piilossa, se riittää. Eli vajaa sentti siinä tapauksessa, ainakin meillä. Metallinen osa kun on se mittausosa, joten sen pitää olla ilmalta "piilossa" mittauksen ajan.


    • neuvoihin

      hieman lisää. Kyllä sitä mittria pitää sentti peräsuoleen työntää,että oikea tulos tulee. Digitaalinen tosiaan hyvä. Ann käsiin joku mielenkiintoinen juttu,niin ei vauva huomaakaan.

    • lääkärin sanomaa

      Meille ainakin lääkäri sanoi että ei sitten tarvii pelätä että satuttaa vauvaa. Eli siis jos sitä mittaria normaaliin tapaan käyttää, niin vaikka vauva vähän liikkuisi ja potkiskelisi mittauksen aikana, niin mittarin "tökkäykset" ei satuta vauvaa...

    • käytä (ap)

      normaalia elohopeamittaria? vai onkohan ne nykyään ees elohopeaa sisältäviä, kuitenkin semmosta perinteistä ei digitaalista...meiltä löytyy kyllä molemmat mutta en jotenkin luota yhtään siihen braunin digitaaliseen joka näyttää ainakin meillä vanhemmilla AINA jotain väliltä 34-35...vähän alilämmön puolelle menee??? vai pitäskö täss hankkia uus , tuo on kyllä puolisen vuotta sitten hommattu mutta outoja lukemia näyttää minusta??

      elikkäs kauankohan semmosta normia tulis siellä suolessa pitää?

      • joskus.....

        sellainen elohopeamittari ja mittausaika oli silloin 7min! Joten mieluummin digitaalinen nopeuden takia. Onkohan teillä patterit siinä ihan ok?


      • ......
        joskus..... kirjoitti:

        sellainen elohopeamittari ja mittausaika oli silloin 7min! Joten mieluummin digitaalinen nopeuden takia. Onkohan teillä patterit siinä ihan ok?

        Digitaalisella mittaan, elohopeisella kestää ja voi särkyä. Laitan vauvan kyljelleen ja pidän siinä asennossa mittauksen ajan. Ei ole moksiskaan ja katselee leluja.


      • mittarista..

        Vanhempieni luona on elohopea mittari, eli joskus olen sillä mittaillut myös vauvan/lapsen pepusta lämmön. Joku tuossa vastas et mittausaika 7 min.. noooh, kyllähän mäkin olen kuullut että 10 min pidettäis kainalossa, mut kun lapsella on kuumetta niin nousee se elohopea samantien! Jos haluaa prikuulleen tarkan lukeman ni kannattaa kai pitää se 10 min, mutta musta se on turhaa jos näkee et mittari nousee samantien 39 asteeseen! Sen kymmenen minuutin jälkeen mittari voi näyttää 39.2 eli eipä kovin merkittävää!


    • Anonyymi

      Miten vauvaan kuumemittarin kun laitaa pyllyyn pitääkö laitaa kuumemittariin rasvaa vai ei tuleeko ylensä vauvalta samalla kakka pois pyllystä kun kuumemittarin laitaa

    • Anonyymi

      Eikö. Vaivalta alkaa tulla kakka pois

      • Anonyymi

        Eikä vaivalta alkaa tulla kakka pois


    • Anonyymi

      Peräsuoleen kun laittaa kuumemittari ni vauva alkaa kakkamaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe