Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kerro oma kokemuksesi

pääsykokeista

Eli kerätään tähän ketjuun teidän jo sisälle päässeiden kokemuksia etenkin luokanopettaja ja erityisopettaja -pääsykokeista. Kerro ainakin
1) Mihin kaupunkiin hait ja milloin?
2) Minkälainen oli kirjallinen koe?
3) Entä haastattelutilanne, sanoitko esim. jotain hauskaa tai nokkelaa, vai miten "hurmasit" haastattelijat?
4) Entä pienryhmätilanne, minkälainen rooli sinulla oli ja mikä oli aihe

Itse olen nyt hakemassa molempiin, joten kovasti kiinnostaa minkälaisia kokemuksia muilla on ollut. Tai jos et ole vielä sisällä, miten aiot pääsykokeisiin valmistautua..

Kiva jos saadaan monta tarinaa :) Mukavaa kevään odotusta kaikille!

3

840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totanoin

      1) Joensuu -83
      2) Monivalintatehtävä, jossa piti pomia yksi väärä vastaus pois
      3) Kerroin vitsin mustalaisesta, arabista ja blondista. Hyvin upposi.
      4) Aiheena oli kouluhenkilökunnan kokous, jossa suunniteltiin alkavaa lukuvuotta. Roolini oli siirtolaistaustainen koulusiivooja, jolla on tohtorin tutkinto neurofysiikasta. Ei toiminut, kukaan ei kuunnellut mitä sanottavaa minulla olisi ollut.

    • -Jane-

      1) Savonlinna -02
      2) Luettavana oli yksi kirja, josta tuli yksi kysymys (jonka kaikki osasivat päätellä etukäteenkin) sekä kuusi artikkelia, jotka piti kokeessa tiivistää eli muistaa kaikista periaatteessa pääasiat
      3) Ei ollut haastattelua erikseen
      4) Olin kuvataiteen ryhmätilanteessa, johon piti ennakolta valmistella työ. Aiheena oli muistaakseni "Minä ennen, tänään ja tulevaisuudessa". Työt esiteltiin ryhmässä ja sitten keskusteltiin annetusta aiheesta, jota en muista enää. Lopuksi valitsijalautakunta, jossa oli 4-5 jäsentä vielä kyseli meiltä hakijoilta joitakin kysymyksiä eli se haastattelu tuli osittain hoidettua siinä. En heitellyt mitään erityisiä vitsejä tai yrittänyt olla hauska. Olin ihan vain oma itseni ja se riitti.

    • ope x

      Pyrin Helsingin Yliopistoon 1990-luvulla:
      - hakijoita yli tuhat,joista noin sata pääsi
      - kolmivaiheinen hakuprosessi: paperit työkokemus muu meriitti ok ,niin kutsu kokeisiin eli kirjatentti ( 2 kirjaa muistaakseni), haastattelu (psykologi,kasvatust.did. lehtorit yliopistolta) ja opetusnäytetunti.
      - pääsin heti ensiyrittämällä opiskelemaan huippuarvosanoin..
      - nyt sitten nautin pientä palkkaa luokanopettajana ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe