Meniere-tinnitus kamalaa,

hermo menee!!!

Hermo menee, tinnitus pahenee vaan, aika ajoin hermoja raastavan kovaääniseksi, kuin triangeliraudan vinkuna.

Jos tätä vinkunaa käytettäisiin kidutuskeinona, että ihmisen olisi pakko kuunnella tätä 5 vuotta yhtäpäätä, tätä pidettäisiin epäinhimillisenä julmuutena !!

Tässä ei tunnu olevan mitään johdonmukaisuutta, miten elät, syöt, nukut, aina tinnittää, vuosi vuodelta pahemmin.

Töistä poissaolojen selittäminen alkaa olla myös äärimmäisen kiusallista, mutta asiakaspalvelussa ei pysty olemaan, kun kuulokin on jo aika huono.
Eikö lääketiede ole todellakaan vieläkään keksinyt yhtäkään lievityskeinoa ?
Selailin juttuja tällä palstalla, eikä kellään tunnu olevan apua mistään eikä poppakonstejakaan ? Muuta kuin suggeroida itsensä hammasta purren kestämään...hermorauniona.

11

4153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akupunktiosta apua ?

Onkohan kukaan kokeillut akupunktiota ja onko auttanut ?

• multakärpänen

Ei ole kokemusta, mutta muistan kuulleeni joskus, että jollakin oli pahentunut tinnitus akupunktiolla. Eli kannattaa sitäkin harkita tarkkaan !

• Henna mimosa
        multakärpänen kirjoitti:

Ei ole kokemusta, mutta muistan kuulleeni joskus, että jollakin oli pahentunut tinnitus akupunktiolla. Eli kannattaa sitäkin harkita tarkkaan !

Hei! Mulla alkoi sama ihana vaiva vajaa 3kk sitten. Olen käynyt homeopaatilla, osteopaatilla ja akupunktiossa. Hoito ei vaikuta ekoilla kerroilla. Täytyy siis olla kärsivällinen. Mulla soi edelleen, mutta äänien kovuus vaihtelee, joten hoidot ilmeisesti vaikuttaa. Mun akupunktio hoitaja kertoi hoitaneensa tinnitus potilaita ja sanoi että kaikilla nuorilla ihmisillä se on auttanut. Myös vanhemmilla, mutta ei kaikilla. Olen käynyt nyt 6 kertaa. Kuulemma 12 kerran jälkeen jos edelleen soi, niin voi miettiä luovuttamista. Täytyy yrittää ajatella positiivisesti. Mutta kyl joskus tuntuu, et hajoo pää!!!!!!!!! Jos saisin nukuttua normaalisti, niin kestäisin.Öisin joskus vaiva tuntuu ylitsepääsemättömältä! Tsemppiä, toivottavasti saadaan tää vaiva pois! Niin ja akupunktio voi aluksi koventaa ääntä, mut se tarkottaa vaan sitä, et akupunktio toimii.

• peittoääni ,
        Henna mimosa kirjoitti:

Hei! Mulla alkoi sama ihana vaiva vajaa 3kk sitten. Olen käynyt homeopaatilla, osteopaatilla ja akupunktiossa. Hoito ei vaikuta ekoilla kerroilla. Täytyy siis olla kärsivällinen. Mulla soi edelleen, mutta äänien kovuus vaihtelee, joten hoidot ilmeisesti vaikuttaa. Mun akupunktio hoitaja kertoi hoitaneensa tinnitus potilaita ja sanoi että kaikilla nuorilla ihmisillä se on auttanut. Myös vanhemmilla, mutta ei kaikilla. Olen käynyt nyt 6 kertaa. Kuulemma 12 kerran jälkeen jos edelleen soi, niin voi miettiä luovuttamista. Täytyy yrittää ajatella positiivisesti. Mutta kyl joskus tuntuu, et hajoo pää!!!!!!!!! Jos saisin nukuttua normaalisti, niin kestäisin.Öisin joskus vaiva tuntuu ylitsepääsemättömältä! Tsemppiä, toivottavasti saadaan tää vaiva pois! Niin ja akupunktio voi aluksi koventaa ääntä, mut se tarkottaa vaan sitä, et akupunktio toimii.

kohina esim. radiosta . Kokeilemisen arvoinen .

Mulla tinnittää molemmat korvat jatkuvasti , nukkumiseen ei vielä vaikuta , cpap pitää pientä tohinaa .

• Anonyymi
        peittoääni , kirjoitti:

kohina esim. radiosta . Kokeilemisen arvoinen .

Mulla tinnittää molemmat korvat jatkuvasti , nukkumiseen ei vielä vaikuta , cpap pitää pientä tohinaa .

Luin jostain, että cpap-laite voi aiheuttaa tinnitusta.Negatiivisia vaikutuksia:
        Joillakin ihmisillä CPAP-laite tai maski voi aiheuttaa tai pahentaa tinnitusen oireita. Maskin tai laitteen ääni, paine korviin tai ilmavirtaus voi olla häiritsevää ja lisätä tinnitusen oireita.
        Vaikutukset maskista:
        Virheellisesti istuva maski tai ilmavuoto voi vaikuttaa tinnitusen oireisiin. Mikäli maski painaa tai hankaa kasvoja, se voi vaikuttaa korviin ja lisätä tinnitusen oireita.
        Muut tekijät:
        Uniapnea ja tinnitus voivat liittyä muihinkin tekijöihin, kuten stressiin, unenpuutteeseen ja muihin sairauksiin. Näitä tekijöitä on hyvä huomioida, kun tinnitusen oireita ja CPAP-hoidon vaikutuksia arvioidaan.

• rebekah

Heippa,

olen varma että apua vielä löytyy, ilman kunnon taistelua ei kannata luovuttaa! Olen itse parantunut monesta ongelmasta erilaisilla luontaishoidoilla, ja tinnitukseen on (ihan tutkitustikin) tietyt luontaishoidot auttaneet, jopa parantaneet kokonaan! Joten kannattaa kokeilla ainakin seuraavia, joista ihan kunnollista apua on löytynyt:

-tähkäkimikki (black cohosh) on todettu auttavan tinnitukseen, se on yrttilääke. Parhaiten auttaa yhdessä gingko biloba-yrtin kanssa. Kokeile näitä!

-hopikynttilähoidoit

-Maj-Lis Hagenmalmin kirjassa "Vyöhyketerapia" on pari sivua, jossa kerrotaan tinnituksen hoitamisesta vyöhyketerapia/ akupunktio-yhteishoidoilla (nämä yhdessä tehokas yhdistelmä), joten kandee lukea tämä kirja ja etsiä hyvä vyöhyketerapeutti/akupunktiohoitaja, jolla kokemusta tinnituksen hoidosta.

-netissä on paljon tietoa nonin käytöstä tinnituksen hoidossa, kuulemma 3-6 kk kuluttua aloituksesta tinnitus pitäisi kokonaan parantua. Nonia saa luontaistuotekaupoista, varmaan aluksi kunnon isoilla annoksilla (puol desiä-desi päivässä)

-mustikat, mustaherukat, karpalot yms. paljon antioksidantteja ja antocyaniineja sisältävät marjat, niiden erittäin runsas käyttö (mehut tuoreina marjoina) auttaisivat

-netissä on paljon tinnituksen hoidoista erilaisin luontaistuottein ja ruokavalioin, vaikka aluksi olisi epäröivä olo, kannattaa kaikki kokeilla, ainakin paljon positiivisia ja helpotuksen täyttämiä kertomuksia netistä löytää, joten ei vielä kannata luovuttaa!!!

Toivon todella että tinnituksesi paranisi! Älä vielä luovuta!

• rebekah

Ruotsintippoja kannattaa myös kokeilla tinnitukseen, eli pumpuli kastellaan ruotsintipoilla ja korvaan muutamaksi kymmeneksi minuutiksi. Ruotsintippoja saa oikeastaan kaikista luontaistuotekaupoista. Luontaishoidokirjoissa suositellaan tätä tinnituksen hoitoon...

• humpuukia !!!

ei todellakaan auta !
        älkää haaskatko rahojanne !
        ihminen, joka suosittelee tuollaisia, ei tiedä menierestä eikä tuskin tinnituksestakaan yhtään mitään.
        kiva leikkiä luontiasparantajaa ??

• voi kokeilla
        humpuukia !!! kirjoitti:

ei todellakaan auta !
        älkää haaskatko rahojanne !
        ihminen, joka suosittelee tuollaisia, ei tiedä menierestä eikä tuskin tinnituksestakaan yhtään mitään.
        kiva leikkiä luontiasparantajaa ??

myös tuuletinta, itse olen todennut sen erittäin hyväksi "häiritsijäksi"

• hyvä apu
        voi kokeilla kirjoitti:

myös tuuletinta, itse olen todennut sen erittäin hyväksi "häiritsijäksi"

mutta kun korvassa vinkuu, metallinen suora vinkuna, aika ajoin, päiväkausia, tekisi mieli ottaa putkillinen unilääkettä.

• Tantzsa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      64
      6277
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5659
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      129
      4670
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      60
      3937
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3835
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3249
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      69
      3031
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59