Meniere-tinnitus kamalaa,

hermo menee!!!

Hermo menee, tinnitus pahenee vaan, aika ajoin hermoja raastavan kovaääniseksi, kuin triangeliraudan vinkuna.

Jos tätä vinkunaa käytettäisiin kidutuskeinona, että ihmisen olisi pakko kuunnella tätä 5 vuotta yhtäpäätä, tätä pidettäisiin epäinhimillisenä julmuutena !!

Tässä ei tunnu olevan mitään johdonmukaisuutta, miten elät, syöt, nukut, aina tinnittää, vuosi vuodelta pahemmin.

Töistä poissaolojen selittäminen alkaa olla myös äärimmäisen kiusallista, mutta asiakaspalvelussa ei pysty olemaan, kun kuulokin on jo aika huono.
Eikö lääketiede ole todellakaan vieläkään keksinyt yhtäkään lievityskeinoa ?
Selailin juttuja tällä palstalla, eikä kellään tunnu olevan apua mistään eikä poppakonstejakaan ? Muuta kuin suggeroida itsensä hammasta purren kestämään...hermorauniona.

11

4498

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akupunktiosta apua ?

Onkohan kukaan kokeillut akupunktiota ja onko auttanut ?

• multakärpänen

Ei ole kokemusta, mutta muistan kuulleeni joskus, että jollakin oli pahentunut tinnitus akupunktiolla. Eli kannattaa sitäkin harkita tarkkaan !

• Henna mimosa
        multakärpänen kirjoitti:

Ei ole kokemusta, mutta muistan kuulleeni joskus, että jollakin oli pahentunut tinnitus akupunktiolla. Eli kannattaa sitäkin harkita tarkkaan !

Hei! Mulla alkoi sama ihana vaiva vajaa 3kk sitten. Olen käynyt homeopaatilla, osteopaatilla ja akupunktiossa. Hoito ei vaikuta ekoilla kerroilla. Täytyy siis olla kärsivällinen. Mulla soi edelleen, mutta äänien kovuus vaihtelee, joten hoidot ilmeisesti vaikuttaa. Mun akupunktio hoitaja kertoi hoitaneensa tinnitus potilaita ja sanoi että kaikilla nuorilla ihmisillä se on auttanut. Myös vanhemmilla, mutta ei kaikilla. Olen käynyt nyt 6 kertaa. Kuulemma 12 kerran jälkeen jos edelleen soi, niin voi miettiä luovuttamista. Täytyy yrittää ajatella positiivisesti. Mutta kyl joskus tuntuu, et hajoo pää!!!!!!!!! Jos saisin nukuttua normaalisti, niin kestäisin.Öisin joskus vaiva tuntuu ylitsepääsemättömältä! Tsemppiä, toivottavasti saadaan tää vaiva pois! Niin ja akupunktio voi aluksi koventaa ääntä, mut se tarkottaa vaan sitä, et akupunktio toimii.

• peittoääni ,
        Henna mimosa kirjoitti:

Hei! Mulla alkoi sama ihana vaiva vajaa 3kk sitten. Olen käynyt homeopaatilla, osteopaatilla ja akupunktiossa. Hoito ei vaikuta ekoilla kerroilla. Täytyy siis olla kärsivällinen. Mulla soi edelleen, mutta äänien kovuus vaihtelee, joten hoidot ilmeisesti vaikuttaa. Mun akupunktio hoitaja kertoi hoitaneensa tinnitus potilaita ja sanoi että kaikilla nuorilla ihmisillä se on auttanut. Myös vanhemmilla, mutta ei kaikilla. Olen käynyt nyt 6 kertaa. Kuulemma 12 kerran jälkeen jos edelleen soi, niin voi miettiä luovuttamista. Täytyy yrittää ajatella positiivisesti. Mutta kyl joskus tuntuu, et hajoo pää!!!!!!!!! Jos saisin nukuttua normaalisti, niin kestäisin.Öisin joskus vaiva tuntuu ylitsepääsemättömältä! Tsemppiä, toivottavasti saadaan tää vaiva pois! Niin ja akupunktio voi aluksi koventaa ääntä, mut se tarkottaa vaan sitä, et akupunktio toimii.

kohina esim. radiosta . Kokeilemisen arvoinen .

Mulla tinnittää molemmat korvat jatkuvasti , nukkumiseen ei vielä vaikuta , cpap pitää pientä tohinaa .

• Anonyymi
        peittoääni , kirjoitti:

kohina esim. radiosta . Kokeilemisen arvoinen .

Mulla tinnittää molemmat korvat jatkuvasti , nukkumiseen ei vielä vaikuta , cpap pitää pientä tohinaa .

Luin jostain, että cpap-laite voi aiheuttaa tinnitusta.Negatiivisia vaikutuksia:
        Joillakin ihmisillä CPAP-laite tai maski voi aiheuttaa tai pahentaa tinnitusen oireita. Maskin tai laitteen ääni, paine korviin tai ilmavirtaus voi olla häiritsevää ja lisätä tinnitusen oireita.
        Vaikutukset maskista:
        Virheellisesti istuva maski tai ilmavuoto voi vaikuttaa tinnitusen oireisiin. Mikäli maski painaa tai hankaa kasvoja, se voi vaikuttaa korviin ja lisätä tinnitusen oireita.
        Muut tekijät:
        Uniapnea ja tinnitus voivat liittyä muihinkin tekijöihin, kuten stressiin, unenpuutteeseen ja muihin sairauksiin. Näitä tekijöitä on hyvä huomioida, kun tinnitusen oireita ja CPAP-hoidon vaikutuksia arvioidaan.

• rebekah

Heippa,

olen varma että apua vielä löytyy, ilman kunnon taistelua ei kannata luovuttaa! Olen itse parantunut monesta ongelmasta erilaisilla luontaishoidoilla, ja tinnitukseen on (ihan tutkitustikin) tietyt luontaishoidot auttaneet, jopa parantaneet kokonaan! Joten kannattaa kokeilla ainakin seuraavia, joista ihan kunnollista apua on löytynyt:

-tähkäkimikki (black cohosh) on todettu auttavan tinnitukseen, se on yrttilääke. Parhaiten auttaa yhdessä gingko biloba-yrtin kanssa. Kokeile näitä!

-hopikynttilähoidoit

-Maj-Lis Hagenmalmin kirjassa "Vyöhyketerapia" on pari sivua, jossa kerrotaan tinnituksen hoitamisesta vyöhyketerapia/ akupunktio-yhteishoidoilla (nämä yhdessä tehokas yhdistelmä), joten kandee lukea tämä kirja ja etsiä hyvä vyöhyketerapeutti/akupunktiohoitaja, jolla kokemusta tinnituksen hoidosta.

-netissä on paljon tietoa nonin käytöstä tinnituksen hoidossa, kuulemma 3-6 kk kuluttua aloituksesta tinnitus pitäisi kokonaan parantua. Nonia saa luontaistuotekaupoista, varmaan aluksi kunnon isoilla annoksilla (puol desiä-desi päivässä)

-mustikat, mustaherukat, karpalot yms. paljon antioksidantteja ja antocyaniineja sisältävät marjat, niiden erittäin runsas käyttö (mehut tuoreina marjoina) auttaisivat

-netissä on paljon tinnituksen hoidoista erilaisin luontaistuottein ja ruokavalioin, vaikka aluksi olisi epäröivä olo, kannattaa kaikki kokeilla, ainakin paljon positiivisia ja helpotuksen täyttämiä kertomuksia netistä löytää, joten ei vielä kannata luovuttaa!!!

Toivon todella että tinnituksesi paranisi! Älä vielä luovuta!

• rebekah

Ruotsintippoja kannattaa myös kokeilla tinnitukseen, eli pumpuli kastellaan ruotsintipoilla ja korvaan muutamaksi kymmeneksi minuutiksi. Ruotsintippoja saa oikeastaan kaikista luontaistuotekaupoista. Luontaishoidokirjoissa suositellaan tätä tinnituksen hoitoon...

• humpuukia !!!

ei todellakaan auta !
        älkää haaskatko rahojanne !
        ihminen, joka suosittelee tuollaisia, ei tiedä menierestä eikä tuskin tinnituksestakaan yhtään mitään.
        kiva leikkiä luontiasparantajaa ??

• voi kokeilla
        humpuukia !!! kirjoitti:

ei todellakaan auta !
        älkää haaskatko rahojanne !
        ihminen, joka suosittelee tuollaisia, ei tiedä menierestä eikä tuskin tinnituksestakaan yhtään mitään.
        kiva leikkiä luontiasparantajaa ??

myös tuuletinta, itse olen todennut sen erittäin hyväksi "häiritsijäksi"

• hyvä apu
        voi kokeilla kirjoitti:

myös tuuletinta, itse olen todennut sen erittäin hyväksi "häiritsijäksi"

mutta kun korvassa vinkuu, metallinen suora vinkuna, aika ajoin, päiväkausia, tekisi mieli ottaa putkillinen unilääkettä.

• Tantzsa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      356
      1438
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      79
      987
    3. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      84
      905
    4. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      61
      833
    5. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      49
      728
    6. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      121
      705
    7. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      38
      692
    8. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      49
      658
    9. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      616
    10. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      10
      568
    11. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      30
      567
    12. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      552
    13. 45
      547
    14. 32
      531
    15. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      525
    16. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      33
      518
    17. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      84
      495
    18. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      41
      492
    19. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      80