Mankell ihastuttaa

Sara10

uusimmallaan:"Ajan Rannalla". Soljuva kerronta tempaa mukaansa kiehtovaan Afrikkaan. Kunnon tarinaniskentää Laura Jänisniemen taitavasti suomentamana.

Verratonta lukutuokiota kevätsateen ropistessa!!

5

616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TaikaröNsy

      Olen lukenut koko Mankellin tuotannon.
      Siinä kirjailija,joka ei rikosromaaneissaankaan jätä tarinaa pelkästään rikoksen varaan ja veren tuhrimiin uhreihin,vaan tuo aina jonkin yhteiskunnan ongelman tai jonkin muun epäkohdan mietittäväksi.
      Olen myös ihastunut Wallanderin inhimilliseen hahmoon.
      Kiitos vihjeestä.
      Tuo kirja on lukematta.Huomenna se on käsissä.

    • ahmija

      Ahmaisin suorastaan kirjan, mieskin ihmetteli että kuinka nyt tuolla lailla kun en ole mitään Mankellia lukenut tähän asti.

      Teksti oli siis erinomaisen hyvää.

      Kuitenkin sisältö sai minut todella masentuneeksi. Siinä oli niin paljon kuolemaa ja surua. Ei se mikään dekkari ole, ihmiset ovat sairaita fyysisesti tai psyykkisesti. Eläimetkin kuolevat. Minulle arka paikka, koska minulta on myös kissa ja koira kuollut.

      Olen niin hirvittävän maassa, että haluaisin vain nukkua ja herätä vaikka vasta kesällä.

      Nyt en tiedä, uskallanko koskaan enää tarttua mihinkään muuhun Mankellin kirjaan.

      • TaikaröNsy

        Mankellilta on myös.
        Olen lukenut kaikki,dekkarit ovat Wallander-sarjaa,josta tulee myös tv-ssa.
        itselläni ei ole Tv-ta,joten lainaan dvd-t,sielläkin löytyy ko.kirjailijan kirjoittamia dekkareita.
        Hän on yhteiskunnallinen,kansaivälinen ja kantaaottava kirjoittaja kaikissa kirjoissaan.
        Elämässä on paljon surua ja kurjuutta,mutta löydän hänen kirjoistaan sen jujun,josta juuri pidän. Dekkaritkaan eivät ole tarkoituksettomia.
        Otan osaa suruusi.(Itsekin olen menettänyt kissa-ja koiralapsiani.)
        Elämään kuuluu kuolema.Mutta elämässä on myös toivoa.


      • NIPSU-NEITI
        TaikaröNsy kirjoitti:

        Mankellilta on myös.
        Olen lukenut kaikki,dekkarit ovat Wallander-sarjaa,josta tulee myös tv-ssa.
        itselläni ei ole Tv-ta,joten lainaan dvd-t,sielläkin löytyy ko.kirjailijan kirjoittamia dekkareita.
        Hän on yhteiskunnallinen,kansaivälinen ja kantaaottava kirjoittaja kaikissa kirjoissaan.
        Elämässä on paljon surua ja kurjuutta,mutta löydän hänen kirjoistaan sen jujun,josta juuri pidän. Dekkaritkaan eivät ole tarkoituksettomia.
        Otan osaa suruusi.(Itsekin olen menettänyt kissa-ja koiralapsiani.)
        Elämään kuuluu kuolema.Mutta elämässä on myös toivoa.

        Itsekin olen suuri Mankell-fani. Kaikki hänen kirjoittamansa kirjat ovat upeaa luettavaa. Olen myös katsonut Wallanderit, mutta kyllä kirja aina elokuvan voittaa. Vaikka eihän ne toki huonoja oo, vaan mielestäni ihan hyvin tehtyjä.


      • TaikaröNsy
        NIPSU-NEITI kirjoitti:

        Itsekin olen suuri Mankell-fani. Kaikki hänen kirjoittamansa kirjat ovat upeaa luettavaa. Olen myös katsonut Wallanderit, mutta kyllä kirja aina elokuvan voittaa. Vaikka eihän ne toki huonoja oo, vaan mielestäni ihan hyvin tehtyjä.

        on Mankell omassa siviilielämässäänkin,sen verran kuin nyt siitä tiedän.
        Syvällinen persoona,jonka dekkaritkaan eivät ole vain aseiden kanssa temmellystä.
        Kirja on aina kirja.
        Mutta nyt kun en omista Tv-ta,enkä näe sunnuntain filmejä,lainaan dvd-t Wallanderista.Sunnuntaiksi ;D
        Kahdesta Wallender-näyttelijästä voisi keskustella,mutta se ei ole tämän forumin asia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      194
      4538
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      254
      2550
    3. 133
      1677
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1381
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      201
      1259
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      83
      1110
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1094
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1047
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1037
    Aihe