Elisa kaapeli ja

Thomson

ja yhteys pätkäsee niin, että modeemin kaksi oikeanpuoleista valoa vilkkuu. Alkaa taas toimimaan kun katkaisee modeemilta hetkeksi virran.
Välillä pätkäsee useamman kerran päivässä ja välillä voi toimia useita päiviä kokonaan pätkäsemättä.
Samaa tekee kahdella eri modeemilla (samanlaisella).
Auttaako mikään muu kuin kaapelinetin vaihto ADSL:ään?

5

2302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naima

      samanlaista tapahtuu täällä, tosin alkoi vasta kun vaihdoin 3M -> 10M ja modeemi Netgear

      • aaapuvaa

        meil pätkii juuri noin... ja sitten minulla on tv samassa huoneessa (antennissa jako) aina kun olen netissä ja tv päällä niin tv:kin pätkii.. mistäköhän se johtuu? ei huvita soitella elisalle ku menee puol päivää jonottaessa... muutakin elämää on... kiitos jos joku osaa auttaa!! t.kyllästynyt elisaan


      • meillä myös
        aaapuvaa kirjoitti:

        meil pätkii juuri noin... ja sitten minulla on tv samassa huoneessa (antennissa jako) aina kun olen netissä ja tv päällä niin tv:kin pätkii.. mistäköhän se johtuu? ei huvita soitella elisalle ku menee puol päivää jonottaessa... muutakin elämää on... kiitos jos joku osaa auttaa!! t.kyllästynyt elisaan

        eli kun kaapelimodeemi on päällä, ei telkkarin
        katsomisesta tule yhtikäs mitään. Meilläkin on Elisan kaapeliyhteys, mutta olettaisin, että sama ilmiö esiintyy kaikilla kaapeliyhteyksien toimittajilla.
        Jotenkin tuo kaapelimodeemi ei vain sovi yhteen digiboxin tai -television kanssa. Olen testannut myös toisenmerkkisellä boxilla ja pätkii samalla tavalla.


      • antennaman
        meillä myös kirjoitti:

        eli kun kaapelimodeemi on päällä, ei telkkarin
        katsomisesta tule yhtikäs mitään. Meilläkin on Elisan kaapeliyhteys, mutta olettaisin, että sama ilmiö esiintyy kaikilla kaapeliyhteyksien toimittajilla.
        Jotenkin tuo kaapelimodeemi ei vain sovi yhteen digiboxin tai -television kanssa. Olen testannut myös toisenmerkkisellä boxilla ja pätkii samalla tavalla.

        Sillä on yllättävän suuri vaikutus minkälainen haaroituskappale on käytössä siinä.


    • kerubian

      Täällä kanssa ollut Thompsonin TCM420 motukan kanssa ongelmia pitkin vuotta.

      Viimeisen viikon aikana jatkuvasti tippunut linjoilta ja alkanut resetoimaan itseään kun käynnistää P2P-softan. Tekee täsmälleen samaa kuin ketjun aloittajan laitteet.

      Kertaalleen jo Elisalta vaihtoivat takuuseen uuden motukan, mutta tuo uusikin sitten laukesi samalla tavalla vajaan vuoden käytön jälkeen. Mutta takuu-aika ensimmäisestä motukasta oli jo umpeutunut joten ainoa vaihtoehto olisi ollut ostaa uusi motukka (49eur, ei kiitos!).

      Koska takuu oli jo rauennut avasin purkin ja huomasin että yksi 470uF 6.3v konkka pullistelee pahanenteisesti. Aloin selvittämään mahdollisuuksia vaihtaa tuota konkkaa ja löysin netistä artikkelin jossa ilmeni että kyseisenä ajanjaksona useammat muutkin elektroniikka toimittajat ovat kärsineet kyseisten komponenttien viallisuudesta. Lopulta minulle selvisi että juuri 11/2006 valmistetussa erässä on viallisia kondensaattoreita jotka ajan myötä laukeavat.

      Kuluttajasuojalain puitteissa asiakkaalla on oikeus vedota tuotteen valmistajan virhevastuuseen takuuajan päätyttyäkin jos laite on hajonnut selkeästi ennen kuin sen voisi olettaa hajoavan normaalisti.

      Kuluttajaviraston mukaan:

      "Virheilmoituksen voi tehdä paitsi myyjälle myös kaupan välittäneelle elinkeinonharjoittajalle ja aikaisemmalle myyntiportaalle. Jos tavaralle on annettu takuu, ilmoituksen voi tehdä myös takuunantajalle. Ostaja voi valita kenelle hän virheestä ilmoittaa."

      24/7/365 käyttöön tarkoitetun kaapelimodeemin voi maalaisjärjellä ajatellen olettaa kestävän 3-5 vuotta normaalissa käytössä, minulla olleet kappaleet kestivät 4-10kk.

      Pitkän väännön tuloksena ja virhevastuuseen vedoten saan nyt uuden motukan korvauksetta.

      Elisa toimii mielestäni moraalittomasti kuluttajia kohtaan, sillä kyseisestä "viallisesta" erästä ei missään ole tiedoitettu eikä sitä Elisalta minulle edes myönnetty missään vaiheessa, tämä selvisi vasta laitteen maahantuojalta. Veikkaanpa että hyvinkin monet kuluttajat ostavat asiasta tietämättöminä uudet motukat vaikka heillä olisi oikeus saada kunnollisista komponenteista kootut nykyisten tilalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2392
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      75
      1999
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      229
      1915
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1757
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1671
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1639
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe