MERIHEVONEN LEMMIKKINÄ?

sea_horse

Niin,eli olen jo pitkään miettinyt,että pidetäänkö merihevosia lemmikkeinä,akvaariossa?
Anteeksi,jos kyselen tyhmiä,mutta en vaan ole saanut mistään tietoa.
Jos niitä pidetään lemmikkeinä,niin sitten on nämä kysymykset:
Miten ison akvaarion ne tarvitsee?
Mistä niitä voi ostaa/maksaako ne yleensä ihan kamalan paljon?
Pitäisikö ottaa yksi vai useampi?
Kiitos jo etukäteen!

22

11907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

      Niitä on ollut lähinnä yleisöakvaariossa näytillä.
      Voinee olla hankala saada ja kalliita, kun ovat senverta harvinaisia.

      • lkjjjj,

        tiedän että niitä myydään sumessakin että tiesit ?????????????????=============


    • fish KING

      Ehrotapma seuraavaa...
      - loggaa ittes aquawebin sivulle ja/tai tee haku meivesi osastolta aiheesta merihevone* luulisi löytyvän juttua. Mulla kun ei ole ko. elukasta mitään kokemusta, vielä.
      - soita SEAworld merivesi akvaario keskukseen joka on hesassa ja kysy hoitajilta asiasta.

      Oon käynyt ite tuolla SWssa pällistelemässä merihevosia eikä niiden akvaariot ole kovinkaan suuria, ilmeisen paras mahdollinen olisi kuusikulmainen tai kasikulmainen akva jolla saisi olla korkeutta metrin verran ja tilavuutta siten kolmisen sataa litraa.
      Merihevonen ei paljoa liiku ja pysyttelee oman koti korallinsa tai kasvistonsa suojassa koko elämänsä ajan.

      Otan itekkin selvää asiasta mutta sen sanon jo suoraan minkä tiedän 100varmasti.

      MERIVESI AKVAARION YLLÄPITO JA SEN KOKOAMINEN ON IHAN SAATANAN KALLISTA HOMMAA JOPA VIISI KERTAA KALLIIMPAA KUIN MITÄ SEURATROPIIKKIAKVAN PITÄMINEN.
      RAHA SIIS EI SAA OLLA ONGELMA.

      ITSE HAAVEILIN TUOSTA TONNISESTA MERIVESI AKVAA MUTTA KUN OTIN ASIOISTA SELVÄÄ, SEN KÄYNTIIN SAATTAMINEN OLISI TULLUT MAKSAMAAN USEITA TUHANSIA EUROJA KUN NYT TUO ON TUOSSA OSKARI AKVANA PYSTYSSÄ VAJAALLA TONNILLA.

    • Toukkero

      En itsekään tiedä paljoa merihevosista, vain sen, että ovat todella hankalia hoitaa. Tarvitsevat tosiaan tuon merivesiakvaarion ja jatkuvaa ruokintaa. Käsittääkseni merihevoset kiinnittyvät johonkin kiinni ja suodattavat vedestä ravintoa. Eli ravintoa on oltava koko ajan tarjolla ja tämä on hankalaa järjestää. Ruokinta-automaatilla ehkä onnistuu.

      Eivät varmastikaan ole aloittelijoiden lemmikkejä.

    • Emma

      Moi!
      Mäki olisin hankkinut merihevosen, mutta niissä on kova hoito. Minun yhdellä sukulaisella oli merihevosia lemmikkinä ja niitä sai helsingin akvaarioliikkeestä.
      Oli kuulemma kova hoitaminen ja hyvin varovainen piti olla että kaikki oli hyvin. Meill on kotona hevosia, vuohi, koiria, kissoja, hamstereita ja pupu. Huoneeni rempataan ja hankin sitten kun huone on valmis joitain nättejä miljoona kaloja. Joskus vähän vanhempana ostan merihevosen

    • merenneito123

      olen sitä mieltä että merihevonen on todella mukava akvaariokala. Itselläni ei sellaista tällä hetkellä vielä ole mutta 500 on tilauksessa:). Kysyisin vain että onko se ongelma jos on haikaloja samassa akavaariossa?

      • merenpoika123

        Se ei ole ongelma jos laitat samaan altaaseen haita, koska merihevoset ovat niin pieniä etteivät isot kalat saa niitä kiinni.


      • ---
        merenpoika123 kirjoitti:

        Se ei ole ongelma jos laitat samaan altaaseen haita, koska merihevoset ovat niin pieniä etteivät isot kalat saa niitä kiinni.

        Merihevonen ei kuulu akvaarioihin, urpot. Vaativat todella hyväarvoista vettä, eli vedenvaihtojen on oltava tarkkoja ja niiden on tapahduttava riittävän usein. Vaativat ELÄVÄÄ ravintoa, ainakin kolmenlaista, ruokitaan vähintään viisi kertaa päivässä. Eli itse pitää ruokaeläimet kasvattaa, pitää olla kokoajan saatavilla. Vaativat vähäisen virtauksen, mutta silti tehokkaan vedenpuhdistuksen, eli suodattimen hankinta voipi koitua ongelmaksi. Vaativat myös erittäin rauhallisen ympäristön, eivät sovellu kovinkaan monen kalan kanssa samaan akvaarioon, eli ei mitään haita sinne mylläämään.
        Kuuluvat mereen, eivät ihmisten leikkikaluksi.


      • KimmoS
        --- kirjoitti:

        Merihevonen ei kuulu akvaarioihin, urpot. Vaativat todella hyväarvoista vettä, eli vedenvaihtojen on oltava tarkkoja ja niiden on tapahduttava riittävän usein. Vaativat ELÄVÄÄ ravintoa, ainakin kolmenlaista, ruokitaan vähintään viisi kertaa päivässä. Eli itse pitää ruokaeläimet kasvattaa, pitää olla kokoajan saatavilla. Vaativat vähäisen virtauksen, mutta silti tehokkaan vedenpuhdistuksen, eli suodattimen hankinta voipi koitua ongelmaksi. Vaativat myös erittäin rauhallisen ympäristön, eivät sovellu kovinkaan monen kalan kanssa samaan akvaarioon, eli ei mitään haita sinne mylläämään.
        Kuuluvat mereen, eivät ihmisten leikkikaluksi.

        Merihevosia voi hyvin pitää meriakvaariossa. Se on totta, että vaativat puhtaan veden ja ruokiminen on haastavaa, mutta oikeilla ohjeilla ja asiasta selvää ottamalla haasteet ovat ratkaistavissa.

        Tässä yksi suomalainen meriheppa-allas: http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?p=6860896

        Muita suomalaisia meriharrastajia: http://merivesi.aqua-web.org/harrastajia.html


      • cmmd-
        KimmoS kirjoitti:

        Merihevosia voi hyvin pitää meriakvaariossa. Se on totta, että vaativat puhtaan veden ja ruokiminen on haastavaa, mutta oikeilla ohjeilla ja asiasta selvää ottamalla haasteet ovat ratkaistavissa.

        Tässä yksi suomalainen meriheppa-allas: http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?p=6860896

        Muita suomalaisia meriharrastajia: http://merivesi.aqua-web.org/harrastajia.html

        Merihevosia tosiaan löytyy Suomesta, mutta vain omistautuneilta harrastajilta.

        Itselläni on 4 heppaa ja tällä hetkellä on poikasia kasvamassa. :) Aqua-webistä saa kysymällä lisää tietoa. Ei ne merihevoset ole oikeasti niin vaikeita kuin puhutaan. Eikä merihevosten pitäminen ole todellakaan kovin kallista.

        Kaikki tuonne Kimmon osoittamaan linkkiin!


      • `yttim
        KimmoS kirjoitti:

        Merihevosia voi hyvin pitää meriakvaariossa. Se on totta, että vaativat puhtaan veden ja ruokiminen on haastavaa, mutta oikeilla ohjeilla ja asiasta selvää ottamalla haasteet ovat ratkaistavissa.

        Tässä yksi suomalainen meriheppa-allas: http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?p=6860896

        Muita suomalaisia meriharrastajia: http://merivesi.aqua-web.org/harrastajia.html

        ok ok=======================================================================================================================================================================================================================================================================================================================================tuo on aika huono mitä sanot ite````````````


      • Merimies
        merenpoika123 kirjoitti:

        Se ei ole ongelma jos laitat samaan altaaseen haita, koska merihevoset ovat niin pieniä etteivät isot kalat saa niitä kiinni.

        Syövätkö hait oikeasti merihevosia? Täytyy varmaan vaihtaa blandikset akvasta:)


    • mikael 9999 meri

      olen tutkinut sitä mutta olen sen saanut vain että sen voi ostaa ulko mailta vaan . olen lukenut juuri yhtään ja harva myy niitä koska ne elevät vain ulko mailla ja ne maksaa 1000-2000 eukkoa koska tiedän===?

    • Hymyilevä surisija

      Merihevoset ovat uhanalainen laji, (osa niistä ainakin) mutta olen itsekin haaveillut merihevosta lemmikiksi ja olisi ihan kiva, mutta halpa huvi se ei ole.

    • vibui

      merihevoset ensinnäkin saavat olla vain meri akvaariossa,, tai muuten kuolevat

    • uskoisitte vaan !

      Antaisitte niiden merihevosten olla ihan vaan meressä, koska muuten tulevat kuolemaan sukupuuttoon lähivuosina.

    • Seahorses

      Sellaisen tiedän, että merihevosia saa ainakin Merihepo-liikkeestä, ja ne maksavat kyseisessä paikassa 95 €. Merihepossa myydään sellaista lajia kuin Hippocampus reidi. Muista minulla ei sitten ole aavistustakaan.

    • :DD Tietoa hakeva...

      Myydäänkö noita hepoja etelä suomes? haluisin sen tietää??!!

      • SiiHOOS

        Montako hepoa?


    • ei näin

      Antakaa niitten merihevosten elää ihan vain meressä. Ei niitä ole tarkotus pitää 'lemmikkeinä', koska he ovat uhanalaisia. Käyttäkää hyvät ihmiset järkeä, ja hankkikaa normaaleja akvaariokaloja jos akvaariot niin paljon teitä kiinnostaa. Itse pitäisin ainakin kidutuksena sitä, että merihevosia pidetään akvaariossa. Sinnehän ne heti kuitenkin kuolee, koska ei ole kokemusta niin ehkä suosittelen akvaariokaloja _alottelijoille_, enkä mitään uhanalaisia merieläimiä. Enkä muuten suosittele kenellekään muulle.

    • i want to be ariel

      Nyyh voinko laittaa merihepa. virtahevosen kanssa samaan akvaarioon? Iso on.
      Ja kesällä otan puhallettavaan uima-altaaseen delfiinejä. Ovat nättejä.

      Sitten kun kuolevat puhdistan pyrstöt ja ommellutan niistä itselleni pyrstön niin olen sitten merenneito ja ymmärrän paremmin lemmikkejäni sen jälkeen.

      Haaveilen myös alligaattoreista, mutta en tiedä mistä saan sen muotoisia kuonokoppia niille..

    • pöljä2000

      hmm. jos pitäisi ensin merihevosia meriakvassa, sitten murtovedessä, ja sitten kouluttaisi ne makeaan veteen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2024
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1745
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1168
    Aihe