Tiskikone mökille

ilona01

Aion viedä tiskikoneen mökille jossa ei ole jatkuvaa lämmitystä. Ajattelin laittaa syksyllä viimeiseen huuhteluveteen 50% auton lasinpesunestettä. Pakkasnestetä ei missään tapauksessa, sillä se saattaa syövyttää.
Putket ym täytyy jokatapauksessa tyhjentää mahdollisimman tarkasti.
Onko kellään kokemusta tästä?

7

6346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovia myrkkyjä

eli onko kunnan viemärit? pitisi olla maakellari minne sen vie turvaan pakkaselta.

• kodinkoneasentaja

huuhteluaineannostelijassa on usein ainetta mikä voi haljeta,sekä suola-astia mg-venttiili,aqvastopventtiili,sekä muut venttilit mitä koneessa on, sattavat myös haljeta Olen pitänyt itse tiskareita ja pesukoneita aivan ulkoilman lämpötilassa koko talven. Toiset kestää toiset ei. Vasta koneen syvempi tuntemus antaa käsityksen siitä uskaltaisiko jättää pakkasen kouriin.

• ilona01

Jäätymisen estämiseksi laittaisinkin jäänestoainetta, jonka ei pitäisi vaurioittaa mitään. Missä sijaitsee aquastopnebttiili. Onko se veden poisto tai tulopuolella. Olen kuullut keinon millä magneettiventtiilin jälkeisen veden saa pois putkistosta. Tuo olihirmuisen hyvä muistutus, että kirkaste voi jäätyä. Mutta senhän voi periaatteessa ajaa tyhjäksi syksyllä.
        Ja myös suolasäiliöön jäänestoa, jonka tarvittaessa vaikka imee ison ruiskun ja letkun avulla tyhjäksi. Koneeni on ihan uusi ja toivoisin voivani iloita siitä ja unohtaa kesahelteillä isot tiskivuoret joita tuntuu kertyvän.

• aqva
        ilona01 kirjoitti:

Jäätymisen estämiseksi laittaisinkin jäänestoainetta, jonka ei pitäisi vaurioittaa mitään. Missä sijaitsee aquastopnebttiili. Onko se veden poisto tai tulopuolella. Olen kuullut keinon millä magneettiventtiilin jälkeisen veden saa pois putkistosta. Tuo olihirmuisen hyvä muistutus, että kirkaste voi jäätyä. Mutta senhän voi periaatteessa ajaa tyhjäksi syksyllä.
        Ja myös suolasäiliöön jäänestoa, jonka tarvittaessa vaikka imee ison ruiskun ja letkun avulla tyhjäksi. Koneeni on ihan uusi ja toivoisin voivani iloita siitä ja unohtaa kesahelteillä isot tiskivuoret joita tuntuu kertyvän.

on joissakin konemerkeissä (usein sakasassa tehdysissä)Miten otat veden pois mahdollisista veden annosteluun rakennetuista kennoista joissa voi olla vettä 1-3L joka on ottoletkun ja pesutilan välinen vedenkulkureitti (edelläkerrottussa kennossa on aina tietty määrä vettä vaikka kone muuten on tyhjennetty vedestä Kenno on ohutta muovia. Vasta kun tankkaat jäätymisenestoaineella rikastetun veden koneeseen vesijohtopaineella on todennäköisesti kaikissa paikoissa jäätymisenestoaine mukana. En tidä miten akselitiivisteiden ja muiden tiivisteiden käy kun ne likoo tällaisessa rikastetussa vedessä
        kuukausia?? saattavat jumiutua helpommin talviseisakin aikana, missä konemerkeissä sitten on kenno? saksalaisissa usein, uusista alle 1-3 vuotta olevista koneista, ei tietoa..

• ilona01
        aqva kirjoitti:

on joissakin konemerkeissä (usein sakasassa tehdysissä)Miten otat veden pois mahdollisista veden annosteluun rakennetuista kennoista joissa voi olla vettä 1-3L joka on ottoletkun ja pesutilan välinen vedenkulkureitti (edelläkerrottussa kennossa on aina tietty määrä vettä vaikka kone muuten on tyhjennetty vedestä Kenno on ohutta muovia. Vasta kun tankkaat jäätymisenestoaineella rikastetun veden koneeseen vesijohtopaineella on todennäköisesti kaikissa paikoissa jäätymisenestoaine mukana. En tidä miten akselitiivisteiden ja muiden tiivisteiden käy kun ne likoo tällaisessa rikastetussa vedessä
        kuukausia?? saattavat jumiutua helpommin talviseisakin aikana, missä konemerkeissä sitten on kenno? saksalaisissa usein, uusista alle 1-3 vuotta olevista koneista, ei tietoa..

Nuo kennostot ovatkin hyvä tietää. Laitanpa vesiautomaatin imemään ämpäristä vettä, nyt kun tiedän tuon määränkin. Kyllä tähänkin ne keinot keksitään. Lasinpesuneste ei ole mitään voimakasta ja tästäkin lievempää on vielä se bensaan ennen muinoin laitettu jäänesto, mutta tämä toinen puolisko kotona sanoo, ettei se kumitiivisteitä kumitiivisteille pahaa tee.
        Olen saanut paljon tietoa. Kiitos teille, jotka ovat vastanneet. Jos tulee lisää mieleen, niin kertokaa.

• kylmässä...

Vanhaa konetta pidin lämmittämättömässä mökissä kesät talvet. Kun vanha kone hajosi (ei siitä syystä että oli talvet mökillä, vaan ikääkin oli 20v), uuden olen talveksi vienyt pois. Vanhaa konetta aina syksyllä kallistelin joka suuntaan ettei vettä jäänyt mihinkään. Ei ollut mitään AQUA-stoppeja siinä tosin.

• ilona01

Aikaa tämän kokeilun alusta on kulunut jo muutama vuosi. Hyvin on menneet nämä talvet ja koneeni toimii moitteettomasti yhä. Kirkastusaine säiliöönkin laitoin 50%% nestettä. Olen nauttinut tästä koneestani todella paljon, sillä tiskiä kertyi aina ja tiskipöytäkin aina sen näköinen. Meillä on kaivonkannella kesällä vesiautomaatti ja talvella otan veden suoraan sisällä olevasta paljusta. Ja puhdasta tulee laseistakin ja muoviastioista. Vähän joutuu asentelemaan pukia ja letkuja toiseen asentoon, mutta kyllä sen oppii, kun ajattelee, mihin veden aina pitää mennä. Suihkun termostaattihanan käsittelen myös samalla nesteellä. Muuten meidän kaikki vesijohdot olemme asentaneet niin, että vedet valuvat pois, kun aukaisee hanan johdon päästä. Ei tarvitse pitää mökkiä lämpimänä koko talvea, kun kaiken lisäksi olemma saaren asukkaita. On ollut tosi ihanaa tämä juokseva vesi. Kyllä en haluaisi ämpärillä vettä kannelle enää tämän ikäisenä. Hurraa edistys, vaikka toisille se on kauhistus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      93
      1114
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      958
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe