Olin lapsena autokolarissa ja sen muistot vaivaa vieläkin,kun vanhemmat loukkaantuivat vaikeasti,veli huusi vierelläni tuskissaan sydäntä särkevästi,verta valui nenästä ja suusta veljeltä myös silmästä,isän muodottomat kasvot,murtuneen jalan armottoman kivun,sisäisten vammojen aiheuttaman verisen oksennuksen.
Tälläisiä muistoja on minulla kolarista jossa olin 7 vuotiaana,enkä niistä pääse eroon vielä 30 vuoden jälkeenkään.Olisi kiva kuulla millaisia muistoja ja tuntemuksia on muilla kolariin joutuneilla,kertokaapa vaikka olisitte selvinneet ilman vammojakin miten se vaikutti teihin.
Kolarin muistot
4
1615
Vastaukset
- miten perheellesi kävi!
Mässäilykertomuksia ei mielestäni tälle sivulle tarvita. Vaan nimenomaan niitä selviytymiskertomuksia. Omani olen jo kertonut aiemmin.
- ikkuiki
En nyt ymmärrä mitä mässäilyä on kun kerroin mitä muistoja on mulla tuosta kolarista.Itse tapahtumasta sen syistä en muista mitään kun olin 7v.Isäni kuoli ja äitini vammautui pysyvästi,minä veljeni asuimme mumon luona joka kuoli sitten ja lastenkoti kutsui.Tässä sitä selviytymistä on sen tuo on opettanut.
- samaa mieltä
ikkuiki kirjoitti:
En nyt ymmärrä mitä mässäilyä on kun kerroin mitä muistoja on mulla tuosta kolarista.Itse tapahtumasta sen syistä en muista mitään kun olin 7v.Isäni kuoli ja äitini vammautui pysyvästi,minä veljeni asuimme mumon luona joka kuoli sitten ja lastenkoti kutsui.Tässä sitä selviytymistä on sen tuo on opettanut.
et mässäillyt,vaan kerroit mitä sinä muistat onnettomuudesta.mässäilyä olisi ollut se että olisit kertonut kaiken muun(vanhemmat jne).
itselläni onnettomuudesta jäi ikuinen pelko kolariin,en voi sille mitään että pelkään aina toisen ihmisen kyydissä.onnettomuudesta on jo useita vuosia ja vaikka kuinka yritän ajatella,en silti pysty aina olemaan järkevä.uskon ettei siitä koskaan toivu.voimia sinulle,olet osoittanut kuinka rohkea kaikesta huolimatta olet. - allu
samaa mieltä kirjoitti:
et mässäillyt,vaan kerroit mitä sinä muistat onnettomuudesta.mässäilyä olisi ollut se että olisit kertonut kaiken muun(vanhemmat jne).
itselläni onnettomuudesta jäi ikuinen pelko kolariin,en voi sille mitään että pelkään aina toisen ihmisen kyydissä.onnettomuudesta on jo useita vuosia ja vaikka kuinka yritän ajatella,en silti pysty aina olemaan järkevä.uskon ettei siitä koskaan toivu.voimia sinulle,olet osoittanut kuinka rohkea kaikesta huolimatta olet.Oli sateinen juhannus aatto kun olimme menossa mummolaan meidän uudella Opel Vivarolla. Ajoimme normaalisti vanhaa lahden tietä kun jouduimme väistämään peuraa ojaan jonne oli pitkä pudotus. Auto meni ojaan ja nousi sieltä romuna pellolle ja jatkoi matkaasna sähköpylvääseen johon se vihdoin pysähtyi. Karja puskuri esti auto kaatumasta kyljelleen. Turvavöt ja turvatyynyt pelastivat meidät ja osa syynä oli auton turvallisuus. Mutta vaikka olin silloin n.8-9 v oli vuosi 2005 selvisimme pelkillä mustelmilla. Silti vielä joskus pelottaa liikenteesssä vaikka nyt meillä on 4,5 tähden uusi Peugeot 206.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!4062456- 581721
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?1811578Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi2861273Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-1291012Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal67999- 87990
Varkaita kuhmossa
Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.33973Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks11926K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali8886