Jussi Timgren vai Markku Turunen

Apua kaipaava

Hei,

Osaisiko joku antaa kommenttia, kumpi olisi tietotaidoltaan parempi, jos ongelmainen on kaatunut pari kertaa perseelleen oikein kunnolla ja onnistunut rikkomaan niska-hartiaseudun lisäksi myös alaselkänsä. Oireina: pohkeet ja reidet aivan tukossa --> tärisee, alaselässä oikealla puolella painon tunne, niskat-hartia venähtäneet --> kipeys, kivimäisyys. Olotila: yleisesti "Jumissa", kun on kaikki paikat niin jumissa.

79

22925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emvk

      ...Kävin vuosia sitten Meikussa potilaana. Manipulaatiohoidolla sai selkäni aika kohtuu kuntoon. Ihan pätevä mies, ainoa, ettei silloin osannut epäilläkään selkärankareumaa, joten jatkotutkimukset jäivät silloin tekemättä...

      • Kiitos avusta taas

        Osaako muuten joku kommentoida kuinka pitkään MRI-kuvat ovat "päteviä"? Eli jos minut on todettu terveeksi 2003 sitten, niin voiko esim. jotain neurologisia sairauksia olla tullut tässä välissä? Vai olisiko pienetkin muutokset yms. näkyneet viisi vuotta sitten otetussa kuvassa? Ja ilmeisesti niskojen ja selän kuvauttaminen uudelleen ei liene järkevää, koska en ole sinne muita sen suurempia kolhuja saanut kuin nuo pari kaatumista.


      • Kiitos avusta taas kirjoitti:

        Osaako muuten joku kommentoida kuinka pitkään MRI-kuvat ovat "päteviä"? Eli jos minut on todettu terveeksi 2003 sitten, niin voiko esim. jotain neurologisia sairauksia olla tullut tässä välissä? Vai olisiko pienetkin muutokset yms. näkyneet viisi vuotta sitten otetussa kuvassa? Ja ilmeisesti niskojen ja selän kuvauttaminen uudelleen ei liene järkevää, koska en ole sinne muita sen suurempia kolhuja saanut kuin nuo pari kaatumista.

        oireiden muuttuminen tai paheneminen on ratkaisevinta, lääkärisi arvioi kanssasi tätä ja päätätte sitten uusista kuvista ehkä


    • kipupotilas

      Olen käynyt Markku Turusella. Turunen teki erittäin hyvät paperit, mutta hoitaa hän ei osannut.Turusen käytös oli epämielyttävää, koska hän oli vihainen ja töykeä. Hän manipuloi si-niveleni ja siitä kivut vain pahenivat.

      Onneksi menin vuosien kärsimysten jälkeen Timgreenille ja hän osasi hoitaa. Monet vaikeat vaivani si- nivelessä, lantiossa ja rintarangassa selvisivät. Minulla oli lantio kiertynyt ym.

      Timgren osaa diagnosoida, hoitaa ja antaa hyvät kotihoito ohjeet. Suosittelen lämpimästi kaikille kipupotilaille. Sain ammattimaista ja todella ystävällistä hoitoa.

      • Red28

        Kävin keväällä pitkään jatkuneiden selkä/jalkakipujen takia Timgrenin vastaanotolla ja se ei ollut kovinkaan miellyttävä ja hyödyllinen kokemus.

        Totesi, että SI-nivel pois paikoiltaan, mutta ei tehnyt mitään sen eteen, että olisi koittanut palauttaa sen oikeaan asentoon. Sain hätäistä ja töykeää palvelua. Hänen antamistaan kotihoito ohjeistakaan ei ole ollut mitään apua, vaikka niitä olen toteuttanut 2 kuukauden ajan.

        Mukava kuitenkin kuulla, että joku on hänen luotaan apua saanut :) Jokaisen oireet ja vaivathan ovat yksilöllisiä ja toiselle ei auta se mikä toiselle auttaa.

        Nyt olen kuukauden verran odottanut, että pääsen Turusen vastaanotolle perjantaina. Ei kai tässä ole enää mitään hävittävää, kun on kärsinyt hel**tillisistä selkä/jalkakivuista jo vuoden verran.


      • selkävaiva
        Red28 kirjoitti:

        Kävin keväällä pitkään jatkuneiden selkä/jalkakipujen takia Timgrenin vastaanotolla ja se ei ollut kovinkaan miellyttävä ja hyödyllinen kokemus.

        Totesi, että SI-nivel pois paikoiltaan, mutta ei tehnyt mitään sen eteen, että olisi koittanut palauttaa sen oikeaan asentoon. Sain hätäistä ja töykeää palvelua. Hänen antamistaan kotihoito ohjeistakaan ei ole ollut mitään apua, vaikka niitä olen toteuttanut 2 kuukauden ajan.

        Mukava kuitenkin kuulla, että joku on hänen luotaan apua saanut :) Jokaisen oireet ja vaivathan ovat yksilöllisiä ja toiselle ei auta se mikä toiselle auttaa.

        Nyt olen kuukauden verran odottanut, että pääsen Turusen vastaanotolle perjantaina. Ei kai tässä ole enää mitään hävittävää, kun on kärsinyt hel**tillisistä selkä/jalkakivuista jo vuoden verran.

        kävin timgrenillä, hän kyllä huomasi että hartiat ja lonkka vinossa. pisti piikillä pitkään selkälihakseen ja antoi venytysohjeita. paikkojen piti tulla kuntoon mutta kivut eivät lähteneet kuin hetkeksi.. turunen kuulemma myös laittaa si-nivelen paikalleen, sinne siis seuraavaksi. jos sieltä ei löydy apu niin sitten jouko holmalle lahteen


      • KHP1

        Markku Turunen kirjoitti paperit osaksi omasta päästään ja on siis myös kova valehtelemaan. Sikamainen käytös on myös hänelle hyvin tunnusomaista. Erittäin huono fysiatri.


      • Apua mistä vaan!
        KHP1 kirjoitti:

        Markku Turunen kirjoitti paperit osaksi omasta päästään ja on siis myös kova valehtelemaan. Sikamainen käytös on myös hänelle hyvin tunnusomaista. Erittäin huono fysiatri.

        Turusen mielestä SI-nivel ei ollut paikoillaan ja laittoi sen paikoilleen. Sain istuttua pari viikkoa paremmin, mutta mitään pysyvää apua ei tullut kipuihin. Taitaa todella olla vaikea ihminen: huusi sisään, istui paikalleen, ei tervehtinyt, ei pyytänyt istumaan. Luki vaan papereitani, kunnes en kestänyt ja aloitin itse selostamisen. Sen jälkeen juttu luisti (varmaan yli vastaanottoajan). Sain kuulla opiskelut Amerikassa, urheilufysiatrian käytäntöjä jne.
        Lausunnosta huomasin, että ei paljon kuunnellut. Oli pari oikein isoa virhettä, joista lähettävä lääkärinikin soitteli ja käski oikaisemaan. No, menen pian kontrollikäynnille, joten toivottavasti saan selän kuntoon ja oikaistua nuo lausunnon virheet. Joka tapauksessa olen kuullut, että MT on parhaimpia fysiatreja suomessa, enkä ole muualta saanut yhtään apua enkä edes ajatusta, mistä nämä kivut johtuvat.


      • Pohjan akka

        Hei!
        Kävin Turusella taannoin ja voin kertoa,että vaikka pari päivää olin manipulaatiosta kipeä, en muista koska olisin nukkunut niin hyvin seuraavat yöni. Kipu hävisi si-nivelen paikalleen laiton jälkeen. Jopa sellainen kipu,jota en ollut tajunnut, ennen kuin se oli poissa. Persoonallinen hän on, sitä en voi kieltää,mutta töykeä ei ja perusteellisesti avusti ja neuvoi tulevaa ajatellen.


      • jartsux
        Pohjan akka kirjoitti:

        Hei!
        Kävin Turusella taannoin ja voin kertoa,että vaikka pari päivää olin manipulaatiosta kipeä, en muista koska olisin nukkunut niin hyvin seuraavat yöni. Kipu hävisi si-nivelen paikalleen laiton jälkeen. Jopa sellainen kipu,jota en ollut tajunnut, ennen kuin se oli poissa. Persoonallinen hän on, sitä en voi kieltää,mutta töykeä ei ja perusteellisesti avusti ja neuvoi tulevaa ajatellen.

        ei timgreeni mitään raamattua tyrkytä, joku valehtelee, asiallinen kaveri joka osaa tosiaa diagnosoida mutta homma jää siihen on kotihoito ohjeetkin antaa mukaan.


        turunen on hmm turunen, vetää omia juttujaan koko ajan eikäö kuuntele potilasta, pamauttaa si nivelen paikalleen ja thats it.
        ei se holmakaan ihmisenä ooe kummempi, kumpikin vetää omaa shoutaan. holma liioittelee n. 60 prossaa virheasentoja ym ym
        asiallista ja tehokasta hoitoa olen saanut manuaaliterapeutilta mynämäellä sekä kuntohoitajalla padasjoella
        nimiä nyt mainostamatta mutta googlettamalla selviää.


      • been there
        jartsux kirjoitti:

        ei timgreeni mitään raamattua tyrkytä, joku valehtelee, asiallinen kaveri joka osaa tosiaa diagnosoida mutta homma jää siihen on kotihoito ohjeetkin antaa mukaan.


        turunen on hmm turunen, vetää omia juttujaan koko ajan eikäö kuuntele potilasta, pamauttaa si nivelen paikalleen ja thats it.
        ei se holmakaan ihmisenä ooe kummempi, kumpikin vetää omaa shoutaan. holma liioittelee n. 60 prossaa virheasentoja ym ym
        asiallista ja tehokasta hoitoa olen saanut manuaaliterapeutilta mynämäellä sekä kuntohoitajalla padasjoella
        nimiä nyt mainostamatta mutta googlettamalla selviää.

        tämä padasjokelainen kuntohoitaja on huijari isolla H :). Hän on herra H kouluttama huijari joka käyttää häikäilemättömästi method H kourumisessaan vaikka hyvin tiedostaa "tekniikan" olevan täysin vaikuttamatonta.


      • terrrrrve!
        been there kirjoitti:

        tämä padasjokelainen kuntohoitaja on huijari isolla H :). Hän on herra H kouluttama huijari joka käyttää häikäilemättömästi method H kourumisessaan vaikka hyvin tiedostaa "tekniikan" olevan täysin vaikuttamatonta.

        kateuen kamala tautiko iski jälleen :))


      • maijapoppanen
        been there kirjoitti:

        tämä padasjokelainen kuntohoitaja on huijari isolla H :). Hän on herra H kouluttama huijari joka käyttää häikäilemättömästi method H kourumisessaan vaikka hyvin tiedostaa "tekniikan" olevan täysin vaikuttamatonta.

        rohkaístuneena sinun kirjoituksistasi varasin ajan sinne padasjoen huijarista. onko jotakin mitä pitäisi tarkkailla kun mene sinne, miten se huijaa. mistä tiedän että se huijaa, voisitko oman kokemuksen kautta kertoa omat kokemukset. huomaa että paino on sanalla omat.

        kommentoin käyntini jälkeen asiaan uudestaan


      • apua sain
        jartsux kirjoitti:

        ei timgreeni mitään raamattua tyrkytä, joku valehtelee, asiallinen kaveri joka osaa tosiaa diagnosoida mutta homma jää siihen on kotihoito ohjeetkin antaa mukaan.


        turunen on hmm turunen, vetää omia juttujaan koko ajan eikäö kuuntele potilasta, pamauttaa si nivelen paikalleen ja thats it.
        ei se holmakaan ihmisenä ooe kummempi, kumpikin vetää omaa shoutaan. holma liioittelee n. 60 prossaa virheasentoja ym ym
        asiallista ja tehokasta hoitoa olen saanut manuaaliterapeutilta mynämäellä sekä kuntohoitajalla padasjoella
        nimiä nyt mainostamatta mutta googlettamalla selviää.

        Turunen pamauttaa? Minulla ei pamauttanut.
        Minua lisäksi ainakin kuunteli pitkään.


      • kölkkölkö
        KHP1 kirjoitti:

        Markku Turunen kirjoitti paperit osaksi omasta päästään ja on siis myös kova valehtelemaan. Sikamainen käytös on myös hänelle hyvin tunnusomaista. Erittäin huono fysiatri.

        Sekaisin koko ukko.


      • varmanajoo
        kölkkölkö kirjoitti:

        Sekaisin koko ukko.

        persoonallinen ukko mutta pätevä siinä mitä suorittaa. Ei sinne tarvi mennä jos pelkää ihmistä.


      • Mikko247
        Apua mistä vaan! kirjoitti:

        Turusen mielestä SI-nivel ei ollut paikoillaan ja laittoi sen paikoilleen. Sain istuttua pari viikkoa paremmin, mutta mitään pysyvää apua ei tullut kipuihin. Taitaa todella olla vaikea ihminen: huusi sisään, istui paikalleen, ei tervehtinyt, ei pyytänyt istumaan. Luki vaan papereitani, kunnes en kestänyt ja aloitin itse selostamisen. Sen jälkeen juttu luisti (varmaan yli vastaanottoajan). Sain kuulla opiskelut Amerikassa, urheilufysiatrian käytäntöjä jne.
        Lausunnosta huomasin, että ei paljon kuunnellut. Oli pari oikein isoa virhettä, joista lähettävä lääkärinikin soitteli ja käski oikaisemaan. No, menen pian kontrollikäynnille, joten toivottavasti saan selän kuntoon ja oikaistua nuo lausunnon virheet. Joka tapauksessa olen kuullut, että MT on parhaimpia fysiatreja suomessa, enkä ole muualta saanut yhtään apua enkä edes ajatusta, mistä nämä kivut johtuvat.

        Samaa mieltä Turusesta. Ei kuuntele, kirjoittaa mitä sattuu ja tutkii pelkästään SI-nivelen. Viimeksi olin vastaanotolla yli tunnin, josta MT käytti n. 3 minuuttia tutkimiseen. Kivut ovat jatkuvasti pahentuneet, mutta kun SI-nivel on pysynyt paikoillaan, niin muuta ei sitten tutkita. Minäkin voisin ruveta fysiatriksi, jos homman on noin helppo: parilla kumarruksella huomataan, onko SI-nivel paikoillaan vai ei. Sitten se (muka) manipuloidaan paikoilleen ja siinä se. Kivut jatkuvat, mutta mitään ei voi tehdä, koska ainoa Turusen osaama homma on tehty! Hiukan katkerana tätä kirjoittelen, kuten huomaatte. Nyt varaan ajan Timgreniltä, josta olen kuullut pelkkää hyvää. On keksinyt ihmiskehossa muitakin kivun lähteitä, kuin MT.
        ps. Turunen puhuu jatkuvasti itsestään ja siitä, kuinka pätevä hän on. Suorastaan haukkuu kollegoitaan jne. Ihmettelen, että Hyvinkään sairaala pitää moista tyyppiä palkkalistoillaan. Kertoi itse, että ottaa vain muutaman potilaan vastaan päivässä, koska tutkimus on niin pitkä. Olen käynyt hänen luonaan nyt 4 kertaa ja joka kerran tutkimus on kestänyt tuon 2-3 minuuttia ja loppuajan (vähintään tunnista) olen kuunnellut hänen itsekehuansa!


      • Tyytyväinen
        Red28 kirjoitti:

        Kävin keväällä pitkään jatkuneiden selkä/jalkakipujen takia Timgrenin vastaanotolla ja se ei ollut kovinkaan miellyttävä ja hyödyllinen kokemus.

        Totesi, että SI-nivel pois paikoiltaan, mutta ei tehnyt mitään sen eteen, että olisi koittanut palauttaa sen oikeaan asentoon. Sain hätäistä ja töykeää palvelua. Hänen antamistaan kotihoito ohjeistakaan ei ole ollut mitään apua, vaikka niitä olen toteuttanut 2 kuukauden ajan.

        Mukava kuitenkin kuulla, että joku on hänen luotaan apua saanut :) Jokaisen oireet ja vaivathan ovat yksilöllisiä ja toiselle ei auta se mikä toiselle auttaa.

        Nyt olen kuukauden verran odottanut, että pääsen Turusen vastaanotolle perjantaina. Ei kai tässä ole enää mitään hävittävää, kun on kärsinyt hel**tillisistä selkä/jalkakivuista jo vuoden verran.

        Mitä sitä höpöjä, kävin Lahdessa Ahokkaan Tapiolla ja olen elämäni kunnossa nyt!
        Kaveri korjasi toisen nilkan ja tämä SI- nivel korjaantu heti pysyvästi. Vaikka en itse tiedä paljonkaan tuntui selitys järkevältä, että joku syyhän sen sijoiltaanmenoon on.
        Si-nivelen asentovirheet syntyy tietenkin jalan mitan muuttuessa, eli se on vain oire tuo Si. Minäkin kiersin sitä SI-niveltä hoidattamassa ja kovasti ihmettelin miksi se ei pysy, vaan enpä kierrä enää. Tapio käyttää hoidostaan nimeä suomalainen jäsenkorjaus. Suosittelen lämpimasti Tapio Ahokasta Lahden Patamäessä.


      • Onneli63
        Apua mistä vaan! kirjoitti:

        Turusen mielestä SI-nivel ei ollut paikoillaan ja laittoi sen paikoilleen. Sain istuttua pari viikkoa paremmin, mutta mitään pysyvää apua ei tullut kipuihin. Taitaa todella olla vaikea ihminen: huusi sisään, istui paikalleen, ei tervehtinyt, ei pyytänyt istumaan. Luki vaan papereitani, kunnes en kestänyt ja aloitin itse selostamisen. Sen jälkeen juttu luisti (varmaan yli vastaanottoajan). Sain kuulla opiskelut Amerikassa, urheilufysiatrian käytäntöjä jne.
        Lausunnosta huomasin, että ei paljon kuunnellut. Oli pari oikein isoa virhettä, joista lähettävä lääkärinikin soitteli ja käski oikaisemaan. No, menen pian kontrollikäynnille, joten toivottavasti saan selän kuntoon ja oikaistua nuo lausunnon virheet. Joka tapauksessa olen kuullut, että MT on parhaimpia fysiatreja suomessa, enkä ole muualta saanut yhtään apua enkä edes ajatusta, mistä nämä kivut johtuvat.

        On olemassa muitakin fysiatreja ja kivunhoidon ammattilaisia kuin nämä kaksi täällä mainittua. Suosittelen LL, fysiatrian erikoislääkäri, kivunhoidon ja kuntoutuksen erikoislääkäri Jukka-pekka Kouria.


      • IhmeellinenMaailma
        Onneli63 kirjoitti:

        On olemassa muitakin fysiatreja ja kivunhoidon ammattilaisia kuin nämä kaksi täällä mainittua. Suosittelen LL, fysiatrian erikoislääkäri, kivunhoidon ja kuntoutuksen erikoislääkäri Jukka-pekka Kouria.

        Missä tämä j-p kouria ottaa vastaan?


    • molemmat hyviä

      Kuinka on nyt ”Apua kaipaava”, oletko saanut apuja jommalta kummalta? Minulla on kokemusta kummastakin ja molemmat auttoivat vaivassani paljon jopa ratkaisevasti. Timgrenin käsittely oli lähinnä mobilisointia ja Turusen manipulointia.

      • artoB

        SUOSITELEN tässä tapauksessa Markku Tunninen. On tarkka ja systemaattinen tutkimuksissa.
        Tämän jälkeen käynti OMT- fysioterapeutilla. Heitä on pääkaupunkiseudulla monia.


      • maijapoppanen
        artoB kirjoitti:

        SUOSITELEN tässä tapauksessa Markku Tunninen. On tarkka ja systemaattinen tutkimuksissa.
        Tämän jälkeen käynti OMT- fysioterapeutilla. Heitä on pääkaupunkiseudulla monia.

        kommeintoisitko oman kokemuksen rintaäänellä nyt ennenkuin menen sinne padasjoen huijarille.
        mitä seurataan ja minkälaisa taikatemppuja pitää asettaa kyseenalaiseksi, aika käy vähiin,,,,vai onko noíin että turhaan täällä leukojasi louskutat, kandi


      • maijapoppanen
        maijapoppanen kirjoitti:

        kommeintoisitko oman kokemuksen rintaäänellä nyt ennenkuin menen sinne padasjoen huijarille.
        mitä seurataan ja minkälaisa taikatemppuja pitää asettaa kyseenalaiseksi, aika käy vähiin,,,,vai onko noíin että turhaan täällä leukojasi louskutat, kandi

        eli käytyä tuli ja positiivisia kokemuksia ja kotihoitoohjeita mukaan. kommentoida en sen enempää viitsi kun ei muutkaan kommentoi.
        suosittelen lämpimästi


      • ghanafwaa
        maijapoppanen kirjoitti:

        eli käytyä tuli ja positiivisia kokemuksia ja kotihoitoohjeita mukaan. kommentoida en sen enempää viitsi kun ei muutkaan kommentoi.
        suosittelen lämpimästi

        tehkääpä kaikki method holmasta ja padajokelaisen hoidon vaikuttavuudesta kiinnostuneet seuraavasti näyttäkää seuraava video kelle tahansa kirolle tai ort.omt:lle
        onko ´hoidossa kyse tomivasta manuaaalisesta terapiasta
        saatte kuulla että ei ole

        http://www.youtube.com/watch?v=yG90O70iVC0&feature=PlayList&p=950FFF8FE5FA995D&playnext=1&playnext_from=PL&index=67


      • whole body
        ghanafwaa kirjoitti:

        tehkääpä kaikki method holmasta ja padajokelaisen hoidon vaikuttavuudesta kiinnostuneet seuraavasti näyttäkää seuraava video kelle tahansa kirolle tai ort.omt:lle
        onko ´hoidossa kyse tomivasta manuaaalisesta terapiasta
        saatte kuulla että ei ole

        http://www.youtube.com/watch?v=yG90O70iVC0&feature=PlayList&p=950FFF8FE5FA995D&playnext=1&playnext_from=PL&index=67

        Tiedän OMT-fysion joka tietää tuon olevan vaikuttavaa. Hän käyttää itse melkein samoja menetelmiä. Hän myös korostaa tuota "always treat the whole body" -kohtaa ja että lantio on hyvin keskeinen osa kokonaisuutta. Hän myös käyttää samoja tunnustelumenetelmiä kuin tuossa videossa, mutta myös muita. Itselläkin oli toinen lantionpuoli ylhäällä. Korjattiin työntämällä toista lantionpuolta alas. Olin hiukan eri asennossa, mutta sama muuten. Eräs personal trainer häntä minulle suositteli, hänen vaimonsa oli saanut avun lantion korjauksesta siellä.


      • been there
        whole body kirjoitti:

        Tiedän OMT-fysion joka tietää tuon olevan vaikuttavaa. Hän käyttää itse melkein samoja menetelmiä. Hän myös korostaa tuota "always treat the whole body" -kohtaa ja että lantio on hyvin keskeinen osa kokonaisuutta. Hän myös käyttää samoja tunnustelumenetelmiä kuin tuossa videossa, mutta myös muita. Itselläkin oli toinen lantionpuoli ylhäällä. Korjattiin työntämällä toista lantionpuolta alas. Olin hiukan eri asennossa, mutta sama muuten. Eräs personal trainer häntä minulle suositteli, hänen vaimonsa oli saanut avun lantion korjauksesta siellä.

        ok-anna omt terapeutin vastaanotto-osoite (ei nimeä) . lähetän hänelle sähköpostia ja kysyn häneltä aiheesta


      • relaxed
        ghanafwaa kirjoitti:

        tehkääpä kaikki method holmasta ja padajokelaisen hoidon vaikuttavuudesta kiinnostuneet seuraavasti näyttäkää seuraava video kelle tahansa kirolle tai ort.omt:lle
        onko ´hoidossa kyse tomivasta manuaaalisesta terapiasta
        saatte kuulla että ei ole

        http://www.youtube.com/watch?v=yG90O70iVC0&feature=PlayList&p=950FFF8FE5FA995D&playnext=1&playnext_from=PL&index=67

        4 minuutin videon perusteella ei kukaan täysijärkinen lähde käsittelyä vääräksi todistamaan. Kyseisen hoitajan käsittely kestää tunnin verran, kokemusta on. Tekstit videokuvan välissä selittävät oleellisen.


      • no no no
        been there kirjoitti:

        ok-anna omt terapeutin vastaanotto-osoite (ei nimeä) . lähetän hänelle sähköpostia ja kysyn häneltä aiheesta

        Älä kerro. Kysyjänä on mahdollisesti häirikkö, joka on ennenkin soitellut koulutetuille hoitajille ja vaatinut heitä tuomitsemaan erilaisia väitteitä. Jos he eivät siihen suostu, on tämä sama häirikkö jatkanut häiriköintiä ja levittänyt perättömiä huhuja kostoksi.


      • maijapoppanen
        relaxed kirjoitti:

        4 minuutin videon perusteella ei kukaan täysijärkinen lähde käsittelyä vääräksi todistamaan. Kyseisen hoitajan käsittely kestää tunnin verran, kokemusta on. Tekstit videokuvan välissä selittävät oleellisen.

        anna vaan vaikka mulle se tai ainakin kerro piakkakunta jos olis lähellä niin voisi suositella vaikka työtovereille. itsellä nyt jumppavaihe menossa.


      • ei hoidettu
        maijapoppanen kirjoitti:

        anna vaan vaikka mulle se tai ainakin kerro piakkakunta jos olis lähellä niin voisi suositella vaikka työtovereille. itsellä nyt jumppavaihe menossa.

        kuten arvelinkin hoidettuhan se sielä paskaa jauhamassa. Jos kuitenkin antaisit tämän tahon osoitteen niin voit todistaa väitteitäsi. videolla esitetetty kouriminen ei edusta edes asiallista hierontaa ja henkilöt laskuttavat "hoidosta" 50-60e.


      • käsipelillä
        ei hoidettu kirjoitti:

        kuten arvelinkin hoidettuhan se sielä paskaa jauhamassa. Jos kuitenkin antaisit tämän tahon osoitteen niin voit todistaa väitteitäsi. videolla esitetetty kouriminen ei edusta edes asiallista hierontaa ja henkilöt laskuttavat "hoidosta" 50-60e.

        Asiallinen hieronta on aika onnetonta. Sen ei ole todettu auttavan mihinkään.
        Itse pidän erityishieronnasta, jossa on yhdistetty poikittainen lihaskäsittely ja akupainanta. Ja tietenkin manuaalinen nikamalukkojen availu on aina plussaa. Semmoisia osaajia ei Suomessa montaa ole.

        Jotkut kiropraktikot kourivat 2min ja laskuttavat 70€. Sellaisia yritän välttää. Mutta koska työni on ulkomaillakin liikkuvaa, joudun usein kokeilemaan uusia. Usein etukäteen ei tiedä mitä on odotettavissa, oli toiminimi mikä hyvänsä.


      • Erittäin tyytyväinen
        käsipelillä kirjoitti:

        Asiallinen hieronta on aika onnetonta. Sen ei ole todettu auttavan mihinkään.
        Itse pidän erityishieronnasta, jossa on yhdistetty poikittainen lihaskäsittely ja akupainanta. Ja tietenkin manuaalinen nikamalukkojen availu on aina plussaa. Semmoisia osaajia ei Suomessa montaa ole.

        Jotkut kiropraktikot kourivat 2min ja laskuttavat 70€. Sellaisia yritän välttää. Mutta koska työni on ulkomaillakin liikkuvaa, joudun usein kokeilemaan uusia. Usein etukäteen ei tiedä mitä on odotettavissa, oli toiminimi mikä hyvänsä.

        Jussilla on käyty, ensin kolusi kymmeniä lääkäreitä ja satoja hoitoja. Jussille olen lähettänyt kymmeniä ihmisiä ja kaikki tyytyväisiä. Eipä herra puhu liikoja, mutta hommansa osaa. Jatkohoidon jokainen tekee itse, eli ne jumppaliikkeet jotka hän antaa mukaan. Jos niitä ei tee niin.... omapa on häpeä, ei siitä voi lääkäriä syyttää.


      • Erittäin tyytyväinen
        Erittäin tyytyväinen kirjoitti:

        Jussilla on käyty, ensin kolusi kymmeniä lääkäreitä ja satoja hoitoja. Jussille olen lähettänyt kymmeniä ihmisiä ja kaikki tyytyväisiä. Eipä herra puhu liikoja, mutta hommansa osaa. Jatkohoidon jokainen tekee itse, eli ne jumppaliikkeet jotka hän antaa mukaan. Jos niitä ei tee niin.... omapa on häpeä, ei siitä voi lääkäriä syyttää.

        Hän on lopettanut muut toimipaikat. Helppo mennä Järvenpäähän. puh. 040 847 5583.


    • kipupotilas

      Kävin Markku Turusen vastaanotolla ja olen vieläkin tyrmistynyt saamastani hoidosta.
      Särky jalassani paheni niin etten voinut olla enää jalkeilla 5 minuuttia pidempään. Soitin terveyskeskukseen, muttei sieltä annettu lääkärille aikaa, sanottiin että pitäisi mennä päivystykseen jotta saisi särkylääkettä.
      Soitin Hyvinkään Terveystalon ajanvaraukseen ja pyysin aikaa erikoislääkärille, jotta selkäni kuvattaisiin ja vika kivulle löydettäisiin. En halunnut yleislääkärille, sillä en kaivannut enää lisää särkylääkkeitä. Vatsa oli jo sekaisin vahvoista särkylääkkeistä jotka eivät auttaneet särkyyn.
      Sain ajan Markku Turuselle.
      Kun menin vastaanotolle,minulle sanottiin jo ilmottautumistiskillä, että Ai Turuselle..hän on paljon aikataulusta myöhässä,mutta se on tyypillistä hänelle. Odotin vuoroani lähes tunnin ja ajattelin että nyt on hyvä lääkäri kun paneutuu ajan kanssa potilaansa hoitoon.
      Turunen pyysi minut sisälle..istui koneensa takana ja naputteli näppäimistöä. Hän ei vaikuttanut ollenkaan sellaiselta tyypilliseltä lääkäriltä. Ensivaikutelma oli aika epäsiisti. Edellisten potilaitten jäljiltä lattialla oli kasassa sängyn suojapaperit. Eikä paperia oltu vaihdettu edellisen potilaan jäljiltä.
      Odotin hiljaa jonkun aikaa kunnes sanoin mikä minua vaivaa. Hän totesi heti että vika on lanteessa. Pyysi ottamaan paidan pois ja kumartumaan sormet varpaisiin. Hän tunnusteli lanneluut ja käski nousemaan portaille. Sitten hän painoi lannetta ylöspäin, ähkäisi ja sanoi että nyt se on kunnossa. Kivut kuulemma jatkuvat ainakin puoli vuotta ja niihin käytetään särkyvoiteita, kylmägeeliä. Minun pitäisi opetella kävelemään lyhyitä askelia ja välttämään portaita. Siinä hoito-ohjeet. Turunen vaikutti niin tylyltä etten uskaltanut liiemmin kyseenalaistaa hoitoa.
      Iso lasku kouraan ja ulos. Olin huoneessa varmaan 10 minuuttia.
      Kun pääsin kipuineni kotia, valtasi minut suuri pettymyksen tunne. Olin lainannut rahat lääkäriin, sillä kotiäitinä tulot ovat niin minimaaliset, ettei niillä yksityiselle lääkärille mennä. Luulin saavani hyvän hoidon ja pääseväni kivuista,jotta voisin elää normaalia arkea. Liikkua ulkona lapseni kanssa.
      Kipu on niin valtava etten pysty edes ajattelemaan arkiaskareita. Ihan pelottaa vanheneminen,kun nytkään ei saa apua ja hoitoa kun sitä eniten tarvitsee.
      Yllätys oli ettei rahallakaan saa enää kunnon hoitoa ja erikoislääkäri-titteli on ihan vaan lisärahastuksen nimike.

      • joopa44355

        Tosta Turusesta ei oo mihinkään. Täys lapanen koko äijä. Suosittelen vilpittömästi Jussi Timgreniä. Häneltä sain hyvää hoitoa koko tunnin ajan ja hän todellakin oli kiinnostunut vaivoistani. Ja apu tuli tietty myös :)


      • voi olla

        >Kivut kuulemma jatkuvat ainakin puoli vuotta

        Olitkohan oikeasti?


      • Morlock
        joopa44355 kirjoitti:

        Tosta Turusesta ei oo mihinkään. Täys lapanen koko äijä. Suosittelen vilpittömästi Jussi Timgreniä. Häneltä sain hyvää hoitoa koko tunnin ajan ja hän todellakin oli kiinnostunut vaivoistani. Ja apu tuli tietty myös :)

        Liikaa haukutte mielestäni Turusta, vaikka täältä löytyy muutama tyytymätön, missä kaikki muut hänen potilaat ovat?(luultavasti terveempänä ja tyytyväisenä). Itsellä oli vasemmassa si-nivelessä häikkää ja hän laittoi sen paikoilleen. Heti huomasi uuden liikeradan kävellessä. Lantioni on kuitenkin vielä eri tasossa, enkä ole varma johtuuko lantion vinous si-nivelen ongelmasta vai johtuuko si-nivelen ongelma lantion vinoudesta. Oletan kuitenkin että lantio tasottuu ajan kanssa, nytten kun kävely on normaalia.


      • Pökötti2

        Aika samanlainen kokemus minulla Turusesta. Kipulääkkeitä kirjoittaa oikein roppakaupalla ja suuttuu, jos niitä ei halua käyttää. Tramal esimerkiksi on sellainen huume, että oksat pois! SI-nivelen paikalleenlaiton jälkeen niitä olisi pitänyt näitä riippuvaisuutta aiheuttavia lääkkeitä käyttää. Timgren neuvoi, miten SI-nivelen saa itse paikoilleen, joten häneltä enemmän olen apua saanut. Mikään ei nyt kuitenkaan ole kokonaan kipuja poistanut ja elämä on yhä hankalaa...


      • kipeäpettynyt

        Itselläni samantapainen kokemus Turusesta.
        Ei tuntunut kuuntelevan mitä hänelle yritin kertoa.
        Pari kumarrusta ja sanoi että vasen si pois paikaltaan ja sanoi että laitetaanpa se paikalleen.
        Nousin portaalle ja hän painoi jotain lantiosta, ähkäisi ja sanoi että nyt olen kunnossa ja kaikki kivut pitäisi olla poissa.
        Mitään en tuntenut että kropassani oli toisin.
        Ylimielisesti vastasi kun kysyin että nytkö muka olisin kunnossa.
        Käski kävellä kangasmetsässä ja harrastaa latinotansseja!!!!!
        Harmi vain kun olen niin kipeä että hyvä kun kykenee kunnolla kävelemään edes.
        Särkyjä myös levossa ja pitkin käsivartta yms. Kaikki muka siitä että si-pois paikaltaan ja nyt hän sen muka korjasi.
        Siinä sitten varmaan 15min kuuntelin hänen kehujaan itsestään ja kuinka paljon hän tekee töitä ja haukkui muut lääkärit.
        Jos olette oikeasti kipeitä niin kehottaisin välttämään kyseistä lääkäriä.
        Toki hyvä jos joku kokee apua häneltä saavansa, mutta kyllä aika huuhaa touhulta vaikutti. Eiö lääkäriellä ole minkäänlaista velvollisuutta tutkia kunnolla potilasta?? Varmaan jokaiselle tekee saman diagnoosin, oli vaiva mikä tahansa.
        Kyllä itsekin olin tosi tosi pettynyt käynnin jälkeen. Vajaa sata euroa meni kankkulan kaivoon.


    • Kiki27

      Pysyvää apua en ole saanut Turuselta enkä Timgreniltä. SI-nivel on pysyy nykyään kyllä paikoillaan, mutta kivut ovat entiset....

      • ei ole

        Kiki 27
        Paljonko nuo "pojat" laskuttaa käynnistä


    • 2q4yff

      kas kun ette käy samalla rahalla paremmassa hoidossa vaikka googleta manuaaliterapeutti mynämäki niin alkaa lydia kaukokirjoittaan


      its käynyt sekä JT että MT ja turunen leipoi si nivelen paikoilleen mutta eihän se pysynyt kun ei ollut lihaksia. ensin pitää pojat ja tytöt saada lihakset ennenkuin perse pysyy kohdallaan. turhaa valitat täällä jos ei ole lihaksia millä pullistella
      saa sitä käydä turunen-timgren-holma linjalla joka viikko mutta laittakaa lihakset ensinkuntoon

    • swe234gfdvb

      kaveri puhuu asiaa itsekkin luulin olevani kunnossa ennekuin menin käymään www.tasapainopiste.fi vastaanotolla ja huomasinkin että olen tosi uonossa lihaskunnossa

    • Jeremias10

      Miksi mennä lääkäreille, joiden koulutus on antaa lääkkeitä kun on erityisesti selän vaivojen manipulaation erikoistuneita kiropraktikkoja? Heillä on yliopistokoulutus siihen mitä tekevät eikä vain viikonloppu kursseja jossain.

      Menen suoraan kiropraktikolle ja en joudu kärsimään huonosta käytöksestä tai arpomaan ammattitaidon kanssa.

      • TuomoKortesmaa

        Tästä Timgrenistä:
        Minulla oli kipuja alaselässä erityisesti kävellessä ja kuntosalilla.
        Kävin lääkäreillä, kiropraktikoilla, fysioterapiassa, omahoito, tutkin nettiä. Ei mitään apua.
        Minulla oli:
        -2 cm pitempi vasen jalka siis lantio vinossa ja hartialinja vinossa
        -kiropratikko sanoi että jalka on todella fyysisesti pitempi
        -fysioterapeutti sanoi, ei ole si-nivelvika

        En uskonut. Menin Timgrenille.

        JT :
        Mene peilin eteen.
        Pani 1,2 cm korotuspalan Pitemmän jalan puolelle.
        (Kaikki tietävät, että vinoutta korjataan korottamalla lyhempää!)
        Hän mittasi takaa ja sanoi ,nyt lantio on suorassa.
        Vasen pitempi jalka lyheni kun sitä pidenettiin!!!
        Se on upslip ja anteriorinen rotaatio kun näin käy.

        Hän sanoi , panet lantion suoraksi itse (mobilisaatio). Hän sanoi haluavansa työttömäksi, voi itse korjata.
        Hän neuvoi 9 sekunnin ponnistukset, ei kipua.
        Hän mittasi uudelleen ilman korotusta ja sanoi että täysin suora lantio nyt,
        Jalat yhtä pitkät.
        (Mittasin kotona itse (ammattilaisten tekniikalla) ja jalat olivat yhtä pitkät samalla mittauksella kuin ennen 2 sentin ero.)

        Hän sanoi että hartialinja on vielä vino, olikohan jotain 10 astetta. Hän sanoi, oikaiset sen nyt itse (se on torsio sacrumi).
        Näin tehtiin.
        Korjattiin kolmaskin vika.

        On pysynyt täysin kunnossa, jos uusii voi itse korjata, ei ole tullut testausmahdollisuutta tähän.
        Kuulemma vanhoilla vioilla on taipumusta palautua kunnes kroppa tottuu, ei ole palannut.
        Pientä vaivaa ei oikeaa kipua, lähtee triggeripisteitä hieromalla.
        Ohjeet mukaan.
        Hinta 50 euroa.
        Timgren on ystävällinen, kuunteleva ja vaatimaton.

        Tämmöinen mies, saa ymmärtää vaikka kehuksi tai miten tykkää.


    • Si-vaivaa myös

      Ei ole kokemusta em. tyypeistä.

      Mulla on vaivannut toinen SI-nivel. Lääkärissä ensin varmistettiin, ettei ole kyse nivelreumasta. Kiropraktikon käsittely on auttanut, mutta hänen mukaansa pitkään väärässä asennossa olleella nivelellä (kuten myös nikamilla) on taipumus palata siihen vanhaan asentoon, kunnes venyttelyillä ja lihaskuntoa kohentamalla alkaa vähitellen pysyä paikoillaan. Yksilöllisiä eroja varmaan on. Eli ymmärsin että harvoin yksi käsittely pelkästään auttaa, vaan voidaan joutua uusimaan ja vaatii potilaalta itseltäänkin jotakin ts. kotijumppaa ja venyttelyä.

    • Suosittelen

      Uusi nouseva nimi Suomessa Petri Filipczak. Kannattaa tutustua hänen tekniikoihin. Tekniikoilla saadaan pysymään virheasennot poissa muutamalla hoitokerralla.

    • tt

      Kävin Timgrenillä keväällä ja parivuotta jatkuneet todella pahat kivut ovat pysyneet poissa. Arvatkaa onko olo autuas.

    • Ristiluu

      Jussi Timgren hyvä ja ymmärtää koko ihmiskehon moniulotteise anatomian!
      Ystäväni sai avun koko ikänsä (60v) potemiinsa selkävaivoihin!!!

      Itseltäni lähti pahin kovasta alaselän kivusta!
      On muistettava kuitenkin tehdä kotona jatkuvia jumppaliikeitä (yleensäkin hyvä pysyäkseen kunnossa) sekä tehtävä annettujen ohjeiden mukaan!
      Olen koko kevään ja kesän liikkunut vähän mm. käsimurtuman vuoksi ja siksi kivut palailee!!
      Kävely joka pvä se auttaa minua!
      Tasapainotyyny pepun alle -harjoitteet auttaa vahvistamaan lantiorenkaan lihaksia!!!!
      Menen uudelleen kun jalkakin paranee (nyrjähti pahasti) ja lääkäri (Timgren palaa lomalta!

    • missämattaa

      Timgren on paras ja minulle melkein kuin Jumala! Kiitos että tälläisiä lääkäreitä vielä löytyy...

      2-vuotta kärsin kivuista ja muut lääkärit melkein tappoivat minut särkylääkkeineen ja mielialalääkkeineen.

    • Tuntematon potilas

      Heippa
      Kolme kertaa Turusella käyneenä, yli 30 vuotta selkä- ja iskiaskivuista kärsineenä voin kertoa, että KYLLÄ TURUNEN TYÖNSÄ OSAA!!!!
      Jos SI-nikama on oireillut (ollut paikoiltaan), niin ei se kertakorjauksella paikoillaan pysykään. Ensimmäisen käyntikerran jälkeen keho oli sokissa muutaman viikon ja joka paikkaa särki > nythän luut olivat oikeassa asennossa ja kehon piti totutella siihen!!! Vähitellen (3-5 kk) kivut vähenivät ja keho oppi toimimaan oikealla tavalla, kuitenkin taas 9 kk käynnin jälkeen nikama luiskahti paikoiltaan....
      Tällä hetkellä SI-nikama on pois paikoiltaan neljättä kertaa ja iskias vaivaa ym...
      Kävin välillä kalevalaisella korjaamolla, laittoi molemmat pohjeluut, toisen polven ym pientä paikoilleen..... ja sen seurauksena (2 kk käynnistä) SI-nikama sitten taas luiskahti pois. Tällä kertaa tiesin koska se tapahtui, tanssia harrastavana tunsin kerran kun oikea jalka lipesi hieman sivuille ja se oli siinä..

      Aion ehdottomasti mennä Turuselle heti kohta kunkan saan ajan, minulle on ihan yksi lysti onko hän ystävällinen vaiko ei kunhan saan sieltä avun. Ei oo tarkoituskaan ystävystyä....

      Varmasti valtakunnasta löytyy muitakin osaajia, muttei kannata ketään lähteä moittimaan.... Turunen on kuitenkin lanseerannut koko SI-nikama -ajatuksen...

      Hyvää vointia Markulle ja hoitointoa!

      Ps. Koirat haukkuu ja ....

    • kannattaaXXX

      Jussi Timgren sai kahden vuoden selkäkivut pois.

      Fysiatri sanoi julkisellä että skolioosi mutta Timgrenin luona käytyä ei skolioosia koska korjasi lantion.

    • helmikukko

      17-vuotiaalla tyttärelläni ollut huono ryhti vuosia, käyty lääkäreillä ja kouluterveydenhoityajalta saatu satoja jumppaohjeita. Kyllästyin tyttäreni huonoon ryhtiin ja selkävaivoihin. Marssin tyttäreni kanssa Timgreenille Järvenpäähän, Timgreen totesi jäykkyyksiä ja virheasennon mm. si-nivelessä, aikansa tytärtäni mittaili ja venytteli, niskanikamioen käsittelyssä kuulemma tähtiäkin näkyi. Käsittely kesti puolisen tuntia, ja ennen käsittelyä Timgreen kysyi analyyttisesti vaivoista ja toimi ammattimaisesti, lopput

    • suosittelen

      timgren hoiti 20 vuotta vaivanneen alaselkä- ja hartiaongelmani! suosittelen!

      tätä ennen ravannut lukuisilla lääkäreillä, fysioterapeuteilla ja kiropraktikoilla yms, eikä kenellläkään heistä ollut hajuakaan mistä on kysymys, saati miten alkaa hoitaa.

      toivottavasti timgereinin taidot siirtyvät tuleville lääkärisukupolville!

    • heiheihei

      Kiinnostaisi mennä Timgrenille, paljonkohan käynnistä veloittaa? Toinen olkapää selvästi alempana kuin toinen...

      • Hinta

        Viisikymppiä veloitti vuosi sitten, eli ei mikään kallis mies :)


      • SI nivel 23
        Hinta kirjoitti:

        Viisikymppiä veloitti vuosi sitten, eli ei mikään kallis mies :)

        Kävin viime viikolla Turusella. Hoiti kuten yllä on kuvattu SI-nivelyä eli noudin pallin päälle ha painoi lonkan paikoilleen. Ei mitään apua kipuun. Tutkimus: kumarruin kolme kertaa seisoallasn lattiaan ja samoin istuen. Ei muuta. Nyt menossa magneettikuvaukseen, koska epäillään lonkan murtumaa. Mihinkään tutkimuksiin Turunen ei lähettänyt. Kertoi kyllä itsestään 40 minuutin käynnillä paljon ja laskutti enemmän kuin lopulta Terveydtalon kassa.


      • Mutkalla 10
        SI nivel 23 kirjoitti:

        Kävin viime viikolla Turusella. Hoiti kuten yllä on kuvattu SI-nivelyä eli noudin pallin päälle ha painoi lonkan paikoilleen. Ei mitään apua kipuun. Tutkimus: kumarruin kolme kertaa seisoallasn lattiaan ja samoin istuen. Ei muuta. Nyt menossa magneettikuvaukseen, koska epäillään lonkan murtumaa. Mihinkään tutkimuksiin Turunen ei lähettänyt. Kertoi kyllä itsestään 40 minuutin käynnillä paljon ja laskutti enemmän kuin lopulta Terveydtalon kassa.

        Sama kokemus minulla Turusesta samalla viikolla samassa paikassa. Laskutusta myöten. Puoskari. Tyly. Epäsiisti.

        Lauantain magneetin tulos: spondylolisteesi l4/5 ja konveksi skolioosi. Hermojuuri painaa iskias - hermoa. Leikkaus tulossa.


      • Mutkalla 10
        SI nivel 23 kirjoitti:

        Kävin viime viikolla Turusella. Hoiti kuten yllä on kuvattu SI-nivelyä eli noudin pallin päälle ha painoi lonkan paikoilleen. Ei mitään apua kipuun. Tutkimus: kumarruin kolme kertaa seisoallasn lattiaan ja samoin istuen. Ei muuta. Nyt menossa magneettikuvaukseen, koska epäillään lonkan murtumaa. Mihinkään tutkimuksiin Turunen ei lähettänyt. Kertoi kyllä itsestään 40 minuutin käynnillä paljon ja laskutti enemmän kuin lopulta Terveydtalon kassa.

        Sama kokemus minulla Turusesta samalla viikolla samassa paikassa. Laskutusta myöten. Puoskari. Tyly. Epäsiisti.

        Lauantain magneetin tulos: spondylolisteesi l4/5 ja konveksi skolioosi. Hermojuuri painaa iskias - hermoa. Leikkaus tulossa.


    • Mr Pain

      Ilmeisesti Timgren on lopettanut. Kuulin hänestä liian myöhään. Onko ketään vastaavaa ilmeisesti todella taitavaa lantio asiantuntijaa? Jopa ulkomaita voi suositella jos sieltä jonkun tietää.

      • lyhytjalkalyyli

        Olin kauhuissani, kun kuulin timgrenin lopettaneen.
        Hän auttoi minut 50 vuotta jatkuneiden väärien diagnoosien suosta ja lääkehelvetistä.
        Ohjeita noudattamalla olen saanut pitkiä hyviä jaksoja ja sitten unohtaa, että on kipeä, eikä jumppaa, niin kivut kyllä palaavat, mutta onneksi sain ohjeet niiden hävittämiseen.


    • Timgrenin seuraaja?

      Surukseni huomasin, että Timgren on lopettanut vastaanoton ja siirtynyt eläkkeelle! Hänen tietonsa ja menetelmänsä olivat loistavat - todella, oikeasti auttoivat!

      Onko tietoa kuka olisiko ketään joka jatkaisi hänen työtään?

      Timgren hoiti minut, vuosikausia selkäkivuista kärsineen kuntoon. Olin kivuton yli vuoden! Mutta eilen aivan yllättäen, sattui jotain selässä ja tarvitsen pikaisesti hoitoa!

    • sirkut

      Satuin katsomaan Jussi Timgrenin nettisivuja ja niiden mukaan hän jatkaa vastaanottoa torstaisin ja lauantaisin. Olin Timgrenin hoidossa vuonna 2012 ja hän hoiti minut kuntoon. Aina välillä jään miettimään tätäkin, miten joku lääkäri antaa hoitoa vaivaan, jonka vuoksi on joutunut käymään niin monessa paikassa ilman hyötyä.

    • vwsamba

      Joku tässä ketjussa kehui muistaakseni fysiatri Markku Tunnista. Minulla ei ole mitään hyvää kerrottavaa hänestä. Ensiksikin hän peruutti kaksi aikaani..ja sitten kun myöhemmin päätin kuitenkin vielä kerran koittaa varata aikaa...niin sillä vastaanottokäynnillä hän oli hyvin hajamielinen, sekava puheissaa. Teki tavallisia yleislääkärin kliinisiä manuaalisia tutkimuksia. Ei kuunnellut juurikaan mitä hänelle sanoin. Nettisivuillaan hän kehuu olevansa hyväkin lääkäri joka antaa hoitoa,neuvoa ja kuntoutusta selittämättömiin tulevaivoihin....mitään kuntoutusohjausta, neuvoa saatikka syytä kipuihini en saanut.Käski vain syömään kipulääkettä.Hänellä ei riittänyt mielenkiintoa selvittää syytä vaivoihini. Kävin vastaanotollaan sentään eri paikkakunnalta ja siihenkin meni turhaa rahaa ja aikaa. En saanut häneltä mitään muuta kuin tosi pahan mielen ja ison laskun. En missään nimessä suosittele

    • huonokokemus

      Yhdyn edelliseen kirjoittajaan. Kyseinen lääkäri antaa täysin harhaanjohtavaa tietoa omasta osaamisestaan netissä. Ihmettelen, miten voi vielä toimia lääkärinä. Kiertäkää kaukaa.

    • Eriparijalka

      Vanha ketju,mutta vastaampa kuitenkin
      Vuosia sitten lonkkaleikkauksen yhteydessä jalkani piteni 3cm. Tästä kovat kivut selässä sekä lonkissa. Useita lääkäreitä, erikoislääkäreitä sekä ortopedejä kiersin turhaa. Viimein sain ajan Turuselle yksityiselle. Heti hän totesi, että lantiosi on pois paikaltaa. Uskomatonta ,mutta hän laittoi sen paikoilleen samoinkuin lonkkanivelen joka ei ollut maljassa, lisäksi skolioosi oli tosi paha, useita nikamia pois paikoiltaan, nekin hän laittoi ja oloni on kuin nuorenatyttönä. Skolioosi on nyt poissa, lantio suorassa ja jalat samanpituiset. Ohjeena kangasmetsässä kävelyä. Toipumiseeen menee yli vuosi. Tästä on kolme viikkoa ja nyt ole lapissa hiihtämässä ja kylpylässä vesijuoksemassa. Selkäni kestää rasitusta päivä päivältä pidempään.

      Voi kun olisi
      tiennyt tämän aiemmin, en voi kuin toivoa ettei mene uudelleen paikoiltaan.

      Suosittelen Turusta. Sain häneltä avun moneen vaivaan samalla käynnillä. Muutenkin tosi ystävällinen ja tavallinen kaveri, ei samanlainen tiukkapipo kun lääkärit yleensä.

    • Näinmeitähuijataan

      Kaksi kertaa Turusella käyneenä voin todeta, että rahat meni täysin hukkaan. Vaatimaton lonkan"säätö" kauhean ähkäisyn kera ei tuntunut kuin lompakossa. Täytyy varmaan kokeilla tuota Timgreniä, onko kellää tietoa tämän päivän taksoista??

      • MisLäKäRiAmmattiTaito

        Taksa 45min 120€ yms


    • MisLäKäRiAmmattiTaito

      Kerron oman kokemukseni.
      7v sitten sain iskias-tyyppisiä oireita jotka pahenivat nopeasti. Lopulta en pystynyt nukkumaan, istumaan, kävelemään, makaamaan & kyynelehdin 24/7 kivuista. Lääkkeet eivät auttaneet ns hermosärkyyn. Kävin osteopaatilla, kirolla, ortopedillä jne. Selkäni kuvattiin &
      löytyi sentraalinen pullistuma. Ortopedi sanoi ettei nykyään enää leikata ellei kivut jatku vuosia ja olin nii nuori että voin kouluttautua uuteen ammattiin jota pystyn tekemään. Syypäänä oli erikoislääkäreiden mukaan välilevyn pullistuma. Tilannehan oli, etten pystynyt suoriutumaan normaalista elämästä. Päätin, että käytän rahani ja aikani löytääkseni avun ja ellen löydä heittäydyn junan alle. Jo 2kk jatkuva särky tuntui ylivoimaiselta ja ajatus vuosista täysin mahdoton ajatus. Olin kuullut näistä säryistä ja hieman arvostellut kovien kipulääkkeiden, masennuslääkkeiden, unilääkkeiden käyttöä, mutta ei sitä voi ymmärtää ellei itse ole kokenut mitä ne kivut ovat. Onnekseni satuin tapaamaan puolitutun jolle kerroin elämäntilanteestani ja hän ymmärsi sekä suositteli Järvenpäässä toimivaa fysiatria Jussi Timgreeniä. Varasin ajan vastaanotolle, tämä oli tosiaan ns. viimeinen toivoni kaikkien ammattilaisten jälkeen. Tuntui että Jussi aisti tuskani ja sanoikin minulle ettet lähde täältä ennen kuin kaikki ongelmat on selvitetty jne. Olin vastaanotolla muistaakseni noin 1,5h. Selvisi että suoliluuni oli pois paikaltaan. Omalla lihasvoimalla pistettiin se paikalleen. Hän myös käsitteli vinouden aiheuttamat muut kiputilat varpaista niskaan. Olin 3 kuukautta toimintakyvytön ja seuraavana päivänä käynnistä aivan kuin koskaan ei olisi mitään kipuja ollutkaan! Tunne oli uskomaton. Myös pettymys suomalaisia lääkäreitä kohtaan aivan valtaisa. Täysin väärät diagnoosit. Surullista oli että matkustin 250km tälle vastaanotolle koska apua ei ollut saatavana lähempänä tietojeni mukaan. Sain itsehoito ohjeet joita tein ja kävin vielä toisen kerran ns kontrollikäynnillä. En ole 7 vuoden aikana käynnin jälkeen kärsinyt niistä vaivoista päivääkään. Mutta epäonnekseni uudet selkäkivut ja muut vaivat alkoivat noin kaksi vuotta sitten. Kävin kirolla, fysioterapeutilla, erikoislääkärillä jne. Aina hetkellinen apu löytyi. Diagnoosina oli heikot pakaralihakset, heikot vatsalihakset, sitten kiron mukaan lukot, hierojan mukaan perseen piriformis oli liian jumissa jne. Kaikista oli kyllä apua hetkellisesti, joskus kiron naksauttelu pahensi vaivoja. Sain myös fysiolta ohjeet pakaran aktivoimiseen ja vahvistamiseen, palkkasin PTn salille kanssani tekemään oikeita asioita, hetken selkävaivat pysyivät poissa. Mutta uusia vaivoja tuli plantaarifaskiitti, niskavaivat, hartiavaivat, lavan seutujen vaivat jne. 7v sitten kokeneiden kipujen jälkeen prioriteettu hoitaa kehoani oli suuri joten säännöllisesti kävin hierojalla (1-2krt kk) , kirolla (välillä kolme kertaa viikossa välillä kerran kahdessa kuussa riippuen tilanteesta) sekä PTn kanssa salilla (2krt viikkoon kahden vuoden ajan). Käytin rahaa itseni kuntouttamiseen melko paljon. Hieroja 50€/krt, kiro 90€/krt, PT 50€/krt... Plus fysio ja lääkärikäynnit 60-110€/krt. Sitten lopulta selkäni meni kunnolla. Kehoni vääntyi mutkalle, enkä pystynyt liikkumaan, makaamaan pystyin, mutta kivut kasvoivat liikkuessa niin suureksi että vessaan pääsy kesti pahimmillaan 20min kun pystyi pari senttiä kerrallaan liikkumaan eteenpäin. Menetin taas työkykyni. Viisastuneena ajattelin voiko olla että suoliluuni tai muu olla pois paikaltaan!?? Menin kotipaikkani fysiatrin erikoislääkärille, tutkittuaan minut hän sanoi selvä välilevyn pullistuma. Hän tutki pikaisesti minut ja kiisti mahdollisuuden lantion virheasennosta kysyttyäni ja kerrottuani Timgreenin käynnistäni vuosia sitten. Sain 2vko saikkuaa, opioideja, lähetteen kuntoutukseen ja magneettiin. Kävin magneetissa. Yllätys sieltähän taas löytyi pullistuma tällä kertaa oikealle suuntautunut. Näin diagnoosi oli päivän selvä konsultoituani vielä toista lääkäriä (urheilulääkäriä). Ja sain taas kehoituksen vahvistaa tukilihaksia jne mikä tuntui uskomattoman tyhmältä kahden vuoden kuntosalityön jälkeen!! Päätin että haluan vielä kolmannen lääkärin mielipiteen ja se on Timgren. Epäilin kyllä kovasti voiko olla sama ongelma kuin 7 vuotta sitten koska oireet ja kivut olivat täysin erilaisia. Taas reissasin 250km Järvenpäähän. Käynti oli erilainen verrattuna 7v sitten ja hän oli kiinnostunut kuinka olen voinut ja hieman yllättynyt kun sanoin etten päivääkään ole kokenut mtn sellaista käyntini jälkeen, että vaivat pysyny poissa. Hän ei ollut kiinnostunut katsomaan magneettikuviani, lääkärinlausuntoa. Hän pyysi minua kertomaan alusta asti kaiken ja teki tarkentavia kysymyksiä. No tämä johti siihen että "muistin" kaatuneeni talvella jään takia. Löin pahasti lonkkani. Suoliluuni oli mennyt pois paikaltaan eri tavalla kuin viimeksi. Timgren laitto paikalleen ja pystyin kävelemään normaalisti pois vastaanotolta. Pullistumadiagnoosit aivan satua minun kohdalla plus lihasheikkoudet jne!

      • MisLäKäRiAmmattiTaito

        Kaksi kertaa sama homma mutta eri tavalla. Ja tämän viimeisemmän käynnin jälkeen minusta tuntui pitkään oudolta. Tuntui että olin vinossa, mikä varmaan johtui siitä että olin tottunut vanhaan virheasentoon ja tämä uusi oikea asento oli vieras. Myös pitkään kehon nivelet poksuivat ja paukkuivat ihmeellisesti, varmaan hakivat oikeita paikkojaan. Mutta taas selkäni on parempi kuin koskaan ja olen pystynyt tekemään rankkoja treenejä ja muuta. Kun tulevaisuus näytti aika rajoittuneelta jälleen kerran... Tähän liittyy paljon asiaa ja oireita ja muuta, yritin selostaa edellisessä oleellisimmat asiat. Toivottavasti joku saa avun kertomani perusteella.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe