Raadissa varmaan on jäseniä joilla on kokemusta sekä uudesta corollasta että E12:sta. Oletteko havainneet laatueroja näiden kahden mallin välillä ja jos niin minkälaisia?
Oman ja lähipiirin kokemusten tukeutuen väitän että E12 kopan korollissa on ollut tojotoiksi epätavallisen paljon vikoja ja laatuongelmia.
Laatuerot uusi corolla vs E12?
27
5723
Vastaukset
- vahvistaa oletustasi
Lähipiiristä löytyy kolme E12-Corollaa. Kaksi turkkilaista ja yksi engelsmanni. Yhdessäkään ei ole ollut mitään vikaa, joten omien kokemusteni mukaan nuo eivät ainakaan vikojen suhteen uutta Corollaa huonompia ole.
- E12?
Jos se on edellisen mallin Corolla niin sen laatu kestää vertaamisen mihin tahansa. Omassani tai yhdessäkään tuttujeni Corolloistaa ei ole ollut ainoataan vikaa. Omani on tosin reilun kolmen vuoden vanha.
- rollisti
Edellinen oli turkkilainen farkku, ei yhtään vikaa tai häiriötä ei natinoita, uudessa sedanissa ei vikoja eikä liioin natise eikä kitise.
Laatueroja ei tunnu olevan.- vasta...
nitisee ja kitisee.
- säälittävää
lukea,kuinka terot valehtelevat toisilleen niin, että korvat hailuu.
Isän veli on jyväskylän ok-autossa töissä ja olen saanut kuulla, että niitä vikoja kyllä corollassakin piisaa.- totuuden torvi;)
meille kaikille tojotisteille mitä meidän autoissa on vikoja, kun omassa corollassa ei ollut muuta 3 vuodessa(02-05), kun jarrupalojen ja levyjen vaihto, kun kaupunkiajossa kuluivat alta, kun oli automaattikin...
- säälittävää
totuuden torvi;) kirjoitti:
meille kaikille tojotisteille mitä meidän autoissa on vikoja, kun omassa corollassa ei ollut muuta 3 vuodessa(02-05), kun jarrupalojen ja levyjen vaihto, kun kaupunkiajossa kuluivat alta, kun oli automaattikin...
Kun en tarkemmin tiiä, mutta paljon aivan samoja vikoja kuin muissakin.
Toyotan vähävikaisuus on kuulemma omistajien itse keksimä juttu, kun ei autossa ole mitään ylivertaista niin keksitään edes jotakin. - Usko merkkiin koetuksella
totuuden torvi;) kirjoitti:
meille kaikille tojotisteille mitä meidän autoissa on vikoja, kun omassa corollassa ei ollut muuta 3 vuodessa(02-05), kun jarrupalojen ja levyjen vaihto, kun kaupunkiajossa kuluivat alta, kun oli automaattikin...
Autot HB 1,6 (englanti), Farkku 1,6 (turkki), Sedan 2,0 D (turkki)
- turvavyön jousi kuoleutuu vuodessa
- hanskalokeron kansi kierompi kuin ladassa
- kytkinlevyn kesto 60 tkm
- kytkimen automaattisäätö ei toimi
- takajarrut jumittuu 10 tuh. välein
- radio/ajotietokone rikkoutuu
- selitystä vaille jääneitä käynnistymisongelmia be (pakkasella) & dsl (nollakelillä)
- nykimisongelmia be & dsl
- vakkarin tarkkuus ~10 km/h (dsl)
- ajotietokone näyttää yli 0,5 l/100 km väärin
- mittaristossa kosketusvikoja
- eberi ei pysy kunnossa
- lämpän puhallin vinkuu mutkissa
- säteilylämmittimen elementeissä valm.virheitä
- jäähdytysnestevuodot yleisiä
- ohjaus nykii (sähköservo)
- sisävalon sisällä helisee
- kattoverhoilu irtoaa paikoitellen
- kojelauta nitisee (vaihdekepin ympäistö)
- koelauta helisee (radion takaa)
- huomattava lämpötila-ero kuskin ja vänkärin välillä
- ilmastointi tehoton, huolto ei auta
- huolto ei löydä ongelmaa vaikka etupenkillä vikalista
- huollosta tilattuja töitä tekemättä
- takuu ei toimi
- pyyhinautomatiikka toimii väärin (sol)
- takapyörän laakerit (prässätty) järjettömän tiukalla
Lisäksi muutamia ominaisuuksia:
- talviajo-ominaisuuksiltaan huonompaa autoa saa hakea
- lämpän puhallus vajaatehoinen
- lämpän puhallusta ei saa järkevästi sivulaseille
- ryypyn toiminta tarpeetonta kesähelteillä
- kytkin tarraa vasta muutama mm ennen kuin päästää polkimen
- kalliit huollot suhteessa toimenpiteiden määrään
- kalliit varaosat
- meluisa
- heikkotehoinen osakuormilla (seos liian laihalla)
- farkun cw- kerrostalon luokkaa
- huono rullaamaan
- korkea keskikulutus käytännön ajotilanteissa - kyllä
Usko merkkiin koetuksella kirjoitti:
Autot HB 1,6 (englanti), Farkku 1,6 (turkki), Sedan 2,0 D (turkki)
- turvavyön jousi kuoleutuu vuodessa
- hanskalokeron kansi kierompi kuin ladassa
- kytkinlevyn kesto 60 tkm
- kytkimen automaattisäätö ei toimi
- takajarrut jumittuu 10 tuh. välein
- radio/ajotietokone rikkoutuu
- selitystä vaille jääneitä käynnistymisongelmia be (pakkasella) & dsl (nollakelillä)
- nykimisongelmia be & dsl
- vakkarin tarkkuus ~10 km/h (dsl)
- ajotietokone näyttää yli 0,5 l/100 km väärin
- mittaristossa kosketusvikoja
- eberi ei pysy kunnossa
- lämpän puhallin vinkuu mutkissa
- säteilylämmittimen elementeissä valm.virheitä
- jäähdytysnestevuodot yleisiä
- ohjaus nykii (sähköservo)
- sisävalon sisällä helisee
- kattoverhoilu irtoaa paikoitellen
- kojelauta nitisee (vaihdekepin ympäistö)
- koelauta helisee (radion takaa)
- huomattava lämpötila-ero kuskin ja vänkärin välillä
- ilmastointi tehoton, huolto ei auta
- huolto ei löydä ongelmaa vaikka etupenkillä vikalista
- huollosta tilattuja töitä tekemättä
- takuu ei toimi
- pyyhinautomatiikka toimii väärin (sol)
- takapyörän laakerit (prässätty) järjettömän tiukalla
Lisäksi muutamia ominaisuuksia:
- talviajo-ominaisuuksiltaan huonompaa autoa saa hakea
- lämpän puhallus vajaatehoinen
- lämpän puhallusta ei saa järkevästi sivulaseille
- ryypyn toiminta tarpeetonta kesähelteillä
- kytkin tarraa vasta muutama mm ennen kuin päästää polkimen
- kalliit huollot suhteessa toimenpiteiden määrään
- kalliit varaosat
- meluisa
- heikkotehoinen osakuormilla (seos liian laihalla)
- farkun cw- kerrostalon luokkaa
- huono rullaamaan
- korkea keskikulutus käytännön ajotilanteissatoimii, mutta on eri asia saako hulto kohdetta kuntoon.
- on...
mutta ei se koskaan jätä tielle siinä se on ero.
- Usko merkkiin koetuksella
kyllä kirjoitti:
toimii, mutta on eri asia saako hulto kohdetta kuntoon.
Korjausta saadakseen on usein suostuteltava, maaniteltava ja uhkailtava mm. KSL:n mukaisella virhevastuulla. Toyota-liikkeeissä eri puolilla maata on oltu ainakin näiden kolmen kohdalla hyvin vastahakoisia korjausten suorittamisen suhteen. Eritoten vaikeaa on saada korjautettua vikoja jotka eivät vaikuta auton käyttöturvallisuuteen. Ym. autoissa on ollut paljon vikoja joita ei ole koskaan yritettykään korjata. Esim ilmanvaihdon lämpötilaerot, käynnistysongelmat, ilmastoinnin tehottomuus, nitinät ja natinat, puhaltimen laakreiden kitinä pakkasella mutkissa. Korjaukset joita on tehty on tehty usein huolimattomasti. Muovisälää irti lattialla turvavyön vaihdon jälkeen, työkalupakki takapenkillä huollon jäljiltä, tavaratilassa olevat huoltokohteet jätetty huoltamatta koska asiakkaalla oli ollut oma laukku takakontissa yms. Omien ja tuttavien kokemuksen perusteella ei toyotan huolto/takuu/korjaus ole yhtään sen kummempaa kuin muillakaan merkeillä.
- sitä
Usko merkkiin koetuksella kirjoitti:
Korjausta saadakseen on usein suostuteltava, maaniteltava ja uhkailtava mm. KSL:n mukaisella virhevastuulla. Toyota-liikkeeissä eri puolilla maata on oltu ainakin näiden kolmen kohdalla hyvin vastahakoisia korjausten suorittamisen suhteen. Eritoten vaikeaa on saada korjautettua vikoja jotka eivät vaikuta auton käyttöturvallisuuteen. Ym. autoissa on ollut paljon vikoja joita ei ole koskaan yritettykään korjata. Esim ilmanvaihdon lämpötilaerot, käynnistysongelmat, ilmastoinnin tehottomuus, nitinät ja natinat, puhaltimen laakreiden kitinä pakkasella mutkissa. Korjaukset joita on tehty on tehty usein huolimattomasti. Muovisälää irti lattialla turvavyön vaihdon jälkeen, työkalupakki takapenkillä huollon jäljiltä, tavaratilassa olevat huoltokohteet jätetty huoltamatta koska asiakkaalla oli ollut oma laukku takakontissa yms. Omien ja tuttavien kokemuksen perusteella ei toyotan huolto/takuu/korjaus ole yhtään sen kummempaa kuin muillakaan merkeillä.
mieltä, että takuu toimii hyvin. Huoltokenkilöstö taas tekee huonoa ja hutilointia työtä.
Itsellänikin koelaudan kitinät vain lisääntyi kuin korjaus tehtiin, mutta meni hienosti takuun piikiin. Pitää taas seuraavassa huollossa huomauttaa samasta viasta. - Kummin veli!
säälittävää kirjoitti:
Kun en tarkemmin tiiä, mutta paljon aivan samoja vikoja kuin muissakin.
Toyotan vähävikaisuus on kuulemma omistajien itse keksimä juttu, kun ei autossa ole mitään ylivertaista niin keksitään edes jotakin.En tiiä ja Kuulemma jne.... ammatti työtä:D
- Kolmen -05 mallin vikoja
Usko merkkiin koetuksella kirjoitti:
Autot HB 1,6 (englanti), Farkku 1,6 (turkki), Sedan 2,0 D (turkki)
- turvavyön jousi kuoleutuu vuodessa
- hanskalokeron kansi kierompi kuin ladassa
- kytkinlevyn kesto 60 tkm
- kytkimen automaattisäätö ei toimi
- takajarrut jumittuu 10 tuh. välein
- radio/ajotietokone rikkoutuu
- selitystä vaille jääneitä käynnistymisongelmia be (pakkasella) & dsl (nollakelillä)
- nykimisongelmia be & dsl
- vakkarin tarkkuus ~10 km/h (dsl)
- ajotietokone näyttää yli 0,5 l/100 km väärin
- mittaristossa kosketusvikoja
- eberi ei pysy kunnossa
- lämpän puhallin vinkuu mutkissa
- säteilylämmittimen elementeissä valm.virheitä
- jäähdytysnestevuodot yleisiä
- ohjaus nykii (sähköservo)
- sisävalon sisällä helisee
- kattoverhoilu irtoaa paikoitellen
- kojelauta nitisee (vaihdekepin ympäistö)
- koelauta helisee (radion takaa)
- huomattava lämpötila-ero kuskin ja vänkärin välillä
- ilmastointi tehoton, huolto ei auta
- huolto ei löydä ongelmaa vaikka etupenkillä vikalista
- huollosta tilattuja töitä tekemättä
- takuu ei toimi
- pyyhinautomatiikka toimii väärin (sol)
- takapyörän laakerit (prässätty) järjettömän tiukalla
Lisäksi muutamia ominaisuuksia:
- talviajo-ominaisuuksiltaan huonompaa autoa saa hakea
- lämpän puhallus vajaatehoinen
- lämpän puhallusta ei saa järkevästi sivulaseille
- ryypyn toiminta tarpeetonta kesähelteillä
- kytkin tarraa vasta muutama mm ennen kuin päästää polkimen
- kalliit huollot suhteessa toimenpiteiden määrään
- kalliit varaosat
- meluisa
- heikkotehoinen osakuormilla (seos liian laihalla)
- farkun cw- kerrostalon luokkaa
- huono rullaamaan
- korkea keskikulutus käytännön ajotilanteissaMulla on 2005 1,4 d4d ja muuta vikaa ei ole kuin tuo takajarrujen laahaus taipumus, joka kyllä johtuu siitä alihankkian jarrupalojen palautus jousien onnettomasta rakenteesta. Tässä 12 mallissa on sellaiset peltiliusat joiden pitäisi palauttaa jarrupalat irti levystä kun polkimen vapauttaa, mutta sinne menee suomenoloissa tätä kuraa väliin ja ne ei sitten toimi oikein. Pitää ehdottomati joka kevät ottaa palat irti ja jähän puukonkärjellä rapsutella ja laittaa takaisin.
Carina e:ssä oli palautusjoisina sellaiset pyöreästä teräslangasta tehdyt jouset jotka olivat paljon paremmat, Carinaan riitti puhdistus 100tkm välein.
Nyt mulla on tässä corollassa 107 km takana ja takuukorjauksiin ei ole ollut aihetta, kun olen nuo jarrutkin itse puhdistanut. Jarrupaloissa on vielä reilusti yli puolet jäljellä joten niillä ajelee n. 200tkm, joten Carina E:n 400tkm jarrupalojen kestosta ei tarvitse edes haaveilla. - syy
Kolmen -05 mallin vikoja kirjoitti:
Mulla on 2005 1,4 d4d ja muuta vikaa ei ole kuin tuo takajarrujen laahaus taipumus, joka kyllä johtuu siitä alihankkian jarrupalojen palautus jousien onnettomasta rakenteesta. Tässä 12 mallissa on sellaiset peltiliusat joiden pitäisi palauttaa jarrupalat irti levystä kun polkimen vapauttaa, mutta sinne menee suomenoloissa tätä kuraa väliin ja ne ei sitten toimi oikein. Pitää ehdottomati joka kevät ottaa palat irti ja jähän puukonkärjellä rapsutella ja laittaa takaisin.
Carina e:ssä oli palautusjoisina sellaiset pyöreästä teräslangasta tehdyt jouset jotka olivat paljon paremmat, Carinaan riitti puhdistus 100tkm välein.
Nyt mulla on tässä corollassa 107 km takana ja takuukorjauksiin ei ole ollut aihetta, kun olen nuo jarrutkin itse puhdistanut. Jarrupaloissa on vielä reilusti yli puolet jäljellä joten niillä ajelee n. 200tkm, joten Carina E:n 400tkm jarrupalojen kestosta ei tarvitse edes haaveilla.Kitinä ja laahaus johtuu palojen mitoituksen tiukoista valmistustoleransseista. Vain hiukkanen pintaruostetta ja jarrupölyä palojen luikupintoihin aiheuttavat niiden huonon palautumisen. Käytä palat irrallaan ja viilalla/rälläkällä puhdistan kohdat jotka vastaavat satulaan. Käyntivälystä teet samalla ihan pikkasen lisää.
Eihän noissa mitään palautusjousia ole. Palan pitäisi palautua levystä irti nesteen paluu vaiheessa. - Usko merkkiin koetuksella
Usko merkkiin koetuksella kirjoitti:
Autot HB 1,6 (englanti), Farkku 1,6 (turkki), Sedan 2,0 D (turkki)
- turvavyön jousi kuoleutuu vuodessa
- hanskalokeron kansi kierompi kuin ladassa
- kytkinlevyn kesto 60 tkm
- kytkimen automaattisäätö ei toimi
- takajarrut jumittuu 10 tuh. välein
- radio/ajotietokone rikkoutuu
- selitystä vaille jääneitä käynnistymisongelmia be (pakkasella) & dsl (nollakelillä)
- nykimisongelmia be & dsl
- vakkarin tarkkuus ~10 km/h (dsl)
- ajotietokone näyttää yli 0,5 l/100 km väärin
- mittaristossa kosketusvikoja
- eberi ei pysy kunnossa
- lämpän puhallin vinkuu mutkissa
- säteilylämmittimen elementeissä valm.virheitä
- jäähdytysnestevuodot yleisiä
- ohjaus nykii (sähköservo)
- sisävalon sisällä helisee
- kattoverhoilu irtoaa paikoitellen
- kojelauta nitisee (vaihdekepin ympäistö)
- koelauta helisee (radion takaa)
- huomattava lämpötila-ero kuskin ja vänkärin välillä
- ilmastointi tehoton, huolto ei auta
- huolto ei löydä ongelmaa vaikka etupenkillä vikalista
- huollosta tilattuja töitä tekemättä
- takuu ei toimi
- pyyhinautomatiikka toimii väärin (sol)
- takapyörän laakerit (prässätty) järjettömän tiukalla
Lisäksi muutamia ominaisuuksia:
- talviajo-ominaisuuksiltaan huonompaa autoa saa hakea
- lämpän puhallus vajaatehoinen
- lämpän puhallusta ei saa järkevästi sivulaseille
- ryypyn toiminta tarpeetonta kesähelteillä
- kytkin tarraa vasta muutama mm ennen kuin päästää polkimen
- kalliit huollot suhteessa toimenpiteiden määrään
- kalliit varaosat
- meluisa
- heikkotehoinen osakuormilla (seos liian laihalla)
- farkun cw- kerrostalon luokkaa
- huono rullaamaan
- korkea keskikulutus käytännön ajotilanteissaFarkun takahutlarissa lattiatasona oleva sisempi muovitaso vääntyy talven kylmyydessä 2 cm kieroksi, eikä enäöä istu paikoilleen. Takahutlarissa kolisee koko talven. Kesällä muovitaso pysyy suorempana. Villejä arvauksia vaihtavatko takuuseen?
- Ruiskupuristaja
Usko merkkiin koetuksella kirjoitti:
Farkun takahutlarissa lattiatasona oleva sisempi muovitaso vääntyy talven kylmyydessä 2 cm kieroksi, eikä enäöä istu paikoilleen. Takahutlarissa kolisee koko talven. Kesällä muovitaso pysyy suorempana. Villejä arvauksia vaihtavatko takuuseen?
Muovinen osa ei elä metrin matkalla 2cm Suomen lämpötilavaihteluissa ellei sitten kyseessä ole jokin erikoismuovi jonka tehtävä on reagoida lämpötilamuutoksiin.
- Usko merkkiin koetuksella
Ruiskupuristaja kirjoitti:
Muovinen osa ei elä metrin matkalla 2cm Suomen lämpötilavaihteluissa ellei sitten kyseessä ole jokin erikoismuovi jonka tehtävä on reagoida lämpötilamuutoksiin.
Oisko siihen levyyn jäänyt jotain valujännityksiä? Niin se vain on että kierossa on ja kolisee ellei päällä ole tavaraa.
- on palautusjouset
syy kirjoitti:
Kitinä ja laahaus johtuu palojen mitoituksen tiukoista valmistustoleransseista. Vain hiukkanen pintaruostetta ja jarrupölyä palojen luikupintoihin aiheuttavat niiden huonon palautumisen. Käytä palat irrallaan ja viilalla/rälläkällä puhdistan kohdat jotka vastaavat satulaan. Käyntivälystä teet samalla ihan pikkasen lisää.
Eihän noissa mitään palautusjousia ole. Palan pitäisi palautua levystä irti nesteen paluu vaiheessa.ne on ne sellaiset rosteriset pidikkeet= palauusjouset joiden varassa jarrupalat on, pidike taipuu jarrutettaessa keskeltä, ja kun jarrun palauttaa pidikkeen pitäisi päästä taipumaan suoraksi ja samalla irroitaa jarrupalat levyistä. Jarrupalat ovat pidikkeissää "puolikiinteästi" kun pala kuluu painuu se pidikkeessä sitä mukaa syvemmälle.
- Jukk
on palautusjouset kirjoitti:
ne on ne sellaiset rosteriset pidikkeet= palauusjouset joiden varassa jarrupalat on, pidike taipuu jarrutettaessa keskeltä, ja kun jarrun palauttaa pidikkeen pitäisi päästä taipumaan suoraksi ja samalla irroitaa jarrupalat levyistä. Jarrupalat ovat pidikkeissää "puolikiinteästi" kun pala kuluu painuu se pidikkeessä sitä mukaa syvemmälle.
Yhdessäkään hydraulisessa levyjarrussa ei ole paloille palautusjousia. Palojen päällä tai päädyissä olevat hilppeet ovat värinänvaimennusjousia, joilla ehkäistään jarrujen ääntelyä. Männille on olemassa palautusjouset tai oikeammin mäntien tiivistekumit, jotka ovat poikkileikkaukseltaan suorakaiteen muotoiset ja tuon muotonsa ansiosta ne vipuavat mäntää aavistuksen verran takaisin jarrutuksen jälkeen ja samalla lukitsevat männän aina vähän ulommas jarrupalojen kuluessa. Levyjarruissa on niin suuret mäntien pinta-alat,että vähänkin suurempi männän liike jarrujen päässä johtaisi pikkuruisen pääsylinterin pohjaamiseen eli jarruttomuuteen.
- asiaa pari
Jukk kirjoitti:
Yhdessäkään hydraulisessa levyjarrussa ei ole paloille palautusjousia. Palojen päällä tai päädyissä olevat hilppeet ovat värinänvaimennusjousia, joilla ehkäistään jarrujen ääntelyä. Männille on olemassa palautusjouset tai oikeammin mäntien tiivistekumit, jotka ovat poikkileikkaukseltaan suorakaiteen muotoiset ja tuon muotonsa ansiosta ne vipuavat mäntää aavistuksen verran takaisin jarrutuksen jälkeen ja samalla lukitsevat männän aina vähän ulommas jarrupalojen kuluessa. Levyjarruissa on niin suuret mäntien pinta-alat,että vähänkin suurempi männän liike jarrujen päässä johtaisi pikkuruisen pääsylinterin pohjaamiseen eli jarruttomuuteen.
vuotta sitten toyotalta ja sanoivat että niiden rosteripidikkeiden tarkoituksena on juuri jarrupalojen irroittamin levystä muutaman kymmenes osa millimetrin. Carina e:ssä oli vain parempi ratkaisu, vastaava on myös 97-00 mallin avessa. uudemmista en tiedä.
- kestäviä
-03-05 Corolloista löytyy paljon kokemusta.
Yhdessäkään autossa ei ole mitään varsinaista vikaa ollut. Ajovalopolttimot eivät ole ikuisia. Muutamaan on jouduttu jo vaihtamaan. Takajarrut voi saada jumiutumaan ellei koskaan jarruta kunnolla.
Varmasti yksi kestävimmistä ellei jopa kaikkein kestävin auto mitä markkinoilta löytyy.- -muumi-
Mitä? Kestävin luokassaan? Ehkä, ehkä ei. Kestävämpiä, paljonkin, löytynee kuitenkin huolella valmistetuista kalliimman hintaluokan autoista. Tietysti on hyvä että pidät mielesi iloisena olettamalla että juuri omistamasi Corolla on maailman vahvin nall..., öh, auto.
- *pena*
olisiko parempi puhua laaduttomuuseroista? Onhan näissä laatu pudonnut melkoisesti sitten AE111-mallin ajoista.
- voida
Kun mitään vikaa ei ole niin vanhempi malli ei voi siinä mielessä olla yhtään parempi.
- kellokoskenkorolla
voida kirjoitti:
Kun mitään vikaa ei ole niin vanhempi malli ei voi siinä mielessä olla yhtään parempi.
Ei oo mitään vikaa,vikaa,vikaa,vikaa...
- uuteen corollaan
Japanissa koottu, mutta ihmeen paljon vikoja, kun ajettu vasta 5000 km. Jarrujen vinkunta edestä on vähenny (alkoi kun ajettu 50 km), mutta välillä ilmeisesti laahaa tai sitten vetonivelissä jotain. Diesel ei meinaa käynistyy millään kun moottori puolilämmin (startti ei lähde päälle), elektroniikassa kai vika?
Takajarrut pitää myös rohinaa, samoin joku tuennassa kalkatti takana vähän aikaa.
Vaihteistossa meinaa mennä pakki päälle nelosta vaihdettaessa. Puuttusko jokin ohjain?
Maalipinta huono tulee paljon kivenhakkaamia.
Luulin että Opel on huono auto, mutta ei niissä tälläisiä lastentauteja ollut parina eka vuotena ja alle 70 tkm? Alan ymmärtää miksi eka huolto olisi ollut 3000 km kohdalla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047