onkohan

öljyn suodatin

k1100 lt-98
siis onko öljyn suodatin koneen pohjas olevan läpän
alla ja onko se niin sanottu panos mallinen vai
niinkuin nyky henkilö autossa oleva pelti purkki.

yllättäen löysin peltipurkin paketista jonka myyjä
antoi,huomasin vasta kotona.
eikös mobilin täys synteettinen öljy käy hyvin bemariin vai onko joku eri mieltä.
on ollut vaan aiemmin japsi pyöriä niin puimuri
on vielä hieman outo.
löytyisköhän tuohon suomen kielistä korjaamo
käsikirjaa mistään.

8

1827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • r1150r

      Siellä kannen allahan se on. Kansi on kiinni kolmella ruuvilla ja siinä on o-rengas, joka kannattaa vaihtaa. Suodatin on peltiä ja irtoaa erikoisavaimella tai kyllä muutenkin vaikka meisselillä. Takaisinasennus vaatii avaimen kun aukko on hyvin jeti. Täyssynteettinen käy mutta vaikka myös Mobilin Delvac, jota itse käytin viimeisessä K-sarjalaisessani.

      Suomenkielistä ei armasti löydy mutta itse ostin Clymerin kirjan, jossa on myös nuo 16-venttiiliset. Pyörähän on omaa sukuaan K 100.

      • halpisavain

        Oliko tuo K1100 niitä malleja, jonka öljynsuodattimeen sopii esim. bilteman halpisavain? (johonkin volvoon tms alunperin tarkoitettu). muistaakseni bmw-mp-kerhon foorumissa oli noista joskus puhetta. En muista vastausta K-sarjan osalta, minulla kun on R-sarjalainen niin ei silloin tullut painettua mieleen tuon K:n osalta.


      • el_lupo
        halpisavain kirjoitti:

        Oliko tuo K1100 niitä malleja, jonka öljynsuodattimeen sopii esim. bilteman halpisavain? (johonkin volvoon tms alunperin tarkoitettu). muistaakseni bmw-mp-kerhon foorumissa oli noista joskus puhetta. En muista vastausta K-sarjan osalta, minulla kun on R-sarjalainen niin ei silloin tullut painettua mieleen tuon K:n osalta.

        Storm Motorista ostin avainkupin, ja oli liian väljä, joduin laittamaan maalarinteippiä sisäpuolelle kuppia. Huono konsti, ei toiminut. Loppujen lopuksi puhkaisin suodattimen ja väänsin väkisin auki. Stormista ei löytynyt myöskään avainta kupin kiertämiseen, jouduin tekemään smirgelillä itse. Muista laskea öljyt ulos ennen kuin alat löysäämään kannen ruuveja, öljysuodatin on ns. uivaa mallia, eli öljyn joukossa. Tärkeää on myös, että olet saanut maalaamattoman filtterin, muut ei käy.


      • öljyn suodatin
        el_lupo kirjoitti:

        Storm Motorista ostin avainkupin, ja oli liian väljä, joduin laittamaan maalarinteippiä sisäpuolelle kuppia. Huono konsti, ei toiminut. Loppujen lopuksi puhkaisin suodattimen ja väänsin väkisin auki. Stormista ei löytynyt myöskään avainta kupin kiertämiseen, jouduin tekemään smirgelillä itse. Muista laskea öljyt ulos ennen kuin alat löysäämään kannen ruuveja, öljysuodatin on ns. uivaa mallia, eli öljyn joukossa. Tärkeää on myös, että olet saanut maalaamattoman filtterin, muut ei käy.

        on just sopiva maksoi noin 4 eskoo.
        kiitokset kaikille vinkeistä.
        avaimessa luki et sopii audiin ja wolkkariin
        mut hyvin sattui bmw:hen


    • el_lupo

      Käytän itse Mobil 1:stä ja monet tuntemani käyttävät samaa, maksaa vähän enemmän mutta kuka ei parasta tytölleen antaisi.

      • r1150r

        Mutta nuo K-sarjan laitteet on juuri oikeita myös Delvacin käytölle. Autokäytössä Mobil 1 on tunnustettu mutta se ei tarjoa mitään etuja mp-käyttöön. Paitsi jos käyttää autossa samaa niin ei tarvi ostella monenlaisia öljyjä.


      • el_lupo
        r1150r kirjoitti:

        Mutta nuo K-sarjan laitteet on juuri oikeita myös Delvacin käytölle. Autokäytössä Mobil 1 on tunnustettu mutta se ei tarjoa mitään etuja mp-käyttöön. Paitsi jos käyttää autossa samaa niin ei tarvi ostella monenlaisia öljyjä.

        Minulle on kerrottu, että K-sarjan moottorit ovat 1800 cc auton koneita, paitsi pienemmillä sylintereillä. Ilmankos niillä ajaakin 500-600 tuhatta ilman isompia remppoja.


    • moottori..

      Joo, piilteemaa olisin tarjonnut minäkin ja lisävinkkinä semmonen, että sopiva kuppiavain löytyy melkein mistä vaan autotarvikeliikkeestä. Itse hankin joskus AD:stä.

      Noihin K-sarjan koneisiin ja boksereihin käy oikeastaan mikä tahansa autokäyttöön tarkoitettu öljy. Ihan ohjekirjankin (K 12, 2002) mukaan ulkolämpötiloista riippuen yksiasteisesta sae 30 öljystä moniasteöljyihin (kunhan on vaan API luokitus kohdallaan)
      Kuivalla kytkimellä varustetuissa Bemuissa ei ole ns. moottoripyöräöljyistä pienintäkään hyötyä. Ja niitä on kaikki K-sarjalaiset bokserit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1870
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1272
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      989
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      695
    Aihe