Saab 900 turbo-94, kytkinpaketti ja vauhtipyörä vaihdettu 60 tkm sitten Laakkosella.
Nyt ei mene vaihteet kuin väkisin runnomalla päälle.
Kai kytkimen pitäisi hieman enemmän kestää kuin 60 tkm.
Vai voisiko vika olla jossain muualla??
vaihteet ei mene päälle.
8
3293
Vastaukset
- NG900T
Paljo saabillas ajettu ja miks vauhtipyörä piti vaihtaa?
- Mertmi
Olikos tuossa neste vai vaijeri kytkin? Jos nestekytkin, niin jossain on vuoto tai joku palautusjousi rikki, vaijeritapauksessa vaijeri liian löysällä. Onko poljin lerpun tuntuinen? Milläkohtaa irroittaa/ottaa pitoa? Onko tuo piste kovinkin pohjassa?
- mikä nyt taas...
En tiedä miksi vauhtipyörä on vaihdettu, huomasin sen huoltokirjasta.
autolla on ajettu n. 260tkm.
Poljin ei ole lerppu, mutta kytkin pitää painaa täysin pohjaan että saa vaihteet vaihdettua.
Ja äsken kun koitin miten pelaa niin, kolmosta ei meinannut saada silmään sitten millään.
Ja samaa näytti tekevän vähän muidenkin vaihteiden osalta.
Pitoa löytyy heti kun vain vaihteen saa vaihdettua. Ei vedätä.
Peruutusvaihde ei kanssa meinaa mennä millään päälle. - NG900T
mikä nyt taas... kirjoitti:
En tiedä miksi vauhtipyörä on vaihdettu, huomasin sen huoltokirjasta.
autolla on ajettu n. 260tkm.
Poljin ei ole lerppu, mutta kytkin pitää painaa täysin pohjaan että saa vaihteet vaihdettua.
Ja äsken kun koitin miten pelaa niin, kolmosta ei meinannut saada silmään sitten millään.
Ja samaa näytti tekevän vähän muidenkin vaihteiden osalta.
Pitoa löytyy heti kun vain vaihteen saa vaihdettua. Ei vedätä.
Peruutusvaihde ei kanssa meinaa mennä millään päälle.Rutiseeko kun koittaa vaihtaa mut ei mee päälle? Jos rutisee niin varmaan kytkin ei mee tarpeeks pohjaan, säätöä?
Vaiko ei kuulu mitään eikä vaan löydä pykälää?
Oliskohan vaihteensiirrossa sitten jotain ruvella.
Mulla meni kerran paskaksi vaihteensiirtäjässä yks pieni holkki mikä johti siihen ettei mitään muuta vaihdetta saanut kuin pakin ja kolmosen päälle, keppi oli ihan lörppä ja pyöri ympyrää, sattu jäämään revityksen jälkeen kolmonen päälle niin sain kituutettua huoltiksen pihalle.
Harmillinen muttei kuitenkaan arvokas remppa. NG900:ssa on toi vaihteensiirtäjäsysteemi vähän huonompi kun 9-3:ssa, tähän on vissiin jotain päivityspakettejakin olemassa, mutta mä tajusin ton vasta kun selvittelin asiaa korjauksen jälkeen, eli jos vika löytyy sieltä ja aikoo autoa pitää pidempään kannattaa kysyä vaihteensiirron muuttamista 9-3 malliseksi.
Kannattaa nyt kuitenki selvittää vika pikimmiten ettei tuu pahempaa damagea kun vaihteita survoo sisään. Vaihteensiirtoon liittyvät ongelmat on aina inhottavia varsinki jos se johtaa laatikkoremonttiin, ja se on tyyristä jos ei itsellä oo aikaa, välineitä ja taitoa tehdä sitä.
- og900
Mulle aikanaan myytiin tarvikeliikkeestä väärä kytkinpaketti ja n. puolen/vuoden päästä se ei enää toiminut -> irroittanut kunnolla.
- 900T16
Onkohan tuossa mahdollista laittaa kytkinlevy väärinpäin? Sellainenkin montteeraus on nähty (og900). Vauhtipyörän pultit olivat mukavasti työstyneet muutaman tuhannen kilsan jälkeen.
Ehkä se kuitenkin on vain säädöstä kiinni. Liekö noissa vaijerisysteemeissä automaattisäätöä? Vaijerista pitäisi siis saada turhat löysät pois. - saab 1
saab 900 turbo 92v ei mine paki muuta muut vaitet minevat nätisti.mita seta vaevab
- harri..
Kytkimen nestepiiri kannattaa ilmata. Ja jos ei sillä korjaudu niin vaihdetangon säätö saattaa olla hieman pielessä jos auto on päässyt rytkähtämään kiihdytyksessä tai sutinut liikaa. helppoja mutta vaativat oikeat työt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742972
- 682847
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171689- 241657
- 261612
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91269