Onko kellään kokemusta otsikon merkkisistä renkaista ? Itse olen katsellut 165/70/13 kokoisia halpoja renkaita .
Agi däck uusiorenkaat ?
21
4340
Vastaukset
- kysymys?
Kannattaako säästää 30€ juuri tässä?
- Kokemusta?
Oliko sitä?
- bpj
Jos säästö on 30 egee per rengas niin kyllä hitossa kannattaa, varsinkin jos talvirenkailla ei niin paljoa tuu ajeltua, mikä on tilanne itselläni. Itse olen myös harkitsemassa uusiorenkaita, kokemuksista olisin kiinnostunut, enkä näistä rahoillaan rehentelijöistä!
- oikeassa olet
bpj kirjoitti:
Jos säästö on 30 egee per rengas niin kyllä hitossa kannattaa, varsinkin jos talvirenkailla ei niin paljoa tuu ajeltua, mikä on tilanne itselläni. Itse olen myös harkitsemassa uusiorenkaita, kokemuksista olisin kiinnostunut, enkä näistä rahoillaan rehentelijöistä!
Ihan oikeassa olet. Pinnatuilla ei tosiaankaan tule ajettua paljon varsinkaan jos ne ovat talvirenkaat.
Jos tarkkoja ollaan niin niillä tulee tehtyä yksi reissu eikä sitäkään ihan "kotiin" saakka paitsi uskonnollisessa mielessä...
Hyvä että luonnonvalinta toimii ja niinkin halvalla kuin 4*30€ per lärvi. Toivottavasti samalla ei geeniperimästä poistu jotain kaivattuakin yksilöä vastapuolen autossa. - pärrrrrrrrr
bpj kirjoitti:
Koko kierroksen hintaero on tässä kokoluokassa 30€...
- pinnoitetuista
oikeassa olet kirjoitti:
Ihan oikeassa olet. Pinnatuilla ei tosiaankaan tule ajettua paljon varsinkaan jos ne ovat talvirenkaat.
Jos tarkkoja ollaan niin niillä tulee tehtyä yksi reissu eikä sitäkään ihan "kotiin" saakka paitsi uskonnollisessa mielessä...
Hyvä että luonnonvalinta toimii ja niinkin halvalla kuin 4*30€ per lärvi. Toivottavasti samalla ei geeniperimästä poistu jotain kaivattuakin yksilöä vastapuolen autossa.Mistä teitä häiriköitä tänne aina riittää? Kysyjä varmaankin odotti asiallisia vastauksia ostopäätöksensä tueksi eikä tuollaista typerää mutua.
Minulla on parin viimeisimmän vuoden aikana ollut eri autoissani kolme sarjaa saksalaisia pinnoitettuja nastattomia talvirenkaita ja yksi sarja vastaavia kesärenkaita. Ei ole pahaa sanottavaa. Hintaeroa saman kokoisiin "uusiin" halparenkaisiin oli tuo noin 30e/rengas eli reilun satasen per sarja. Säästöä neljässä sarjassa tuli siis lähes 500 euroa. Olen ollut tyytyväinen, hyvin ovat toimineet. Kahden vuoden takuuhan noilla on.
- Ei koskaan enää.
Totta puhuen kokemus oli Ekoturboista, näistä kotimaisista kammotuksista, joista rengasliike sanoi, että ovat aivan huiput.
Juu. Meteli korvia huumaava. Yksi renkula ei pysynyt tasapainossa ollenkaan. Yhdessä ei pysynyt ilma sisällä, yhdestä irtosi kulutuspinta ja yhteen tuli patti kylkeen. Takuuaikana sain vielä yhden samanlaisen sen tilalle, josta pintakuvio oli irronnut. Tämä rengas oli 200 grammaa painavampi kuin toiset. No se kestikin, mutta auto puolti siihen suuntaan, missä tämä rengas oli.
Voihan se Agi olla parempi, mutta itse en aio enää näin kalliiseen kokeiluun lähteä.- provotuotantoa
Kun joka renkaassa on eri vika. Luulisi huono/laaduton tuotato johtavan siihen, että samaa vikaa ilmenisi monessa renkaassa.
Pinnan irtoaminen on henkilöautossa melko harvinaista, viimeiksi mulla 70-luvun lopulla, kun revittelin kesällä kovaa talvikuvioisella rättirenkaalla (ristikudosrengas).
Täristävään epätasapainoon meneminen on paljon yleisempää. - k.ä.
provotuotantoa kirjoitti:
Kun joka renkaassa on eri vika. Luulisi huono/laaduton tuotato johtavan siihen, että samaa vikaa ilmenisi monessa renkaassa.
Pinnan irtoaminen on henkilöautossa melko harvinaista, viimeiksi mulla 70-luvun lopulla, kun revittelin kesällä kovaa talvikuvioisella rättirenkaalla (ristikudosrengas).
Täristävään epätasapainoon meneminen on paljon yleisempää.Käytetyssä rungoissa on siinä määrin keskinäisiä eroja, että viatkin voivat olla yksilöllisiä. Teoriassa on mahdollista, että kaikki tuossa luetellut viat ovat tyyppivikoja kaikissa Ekoturboissa, mutta koska renkaat eivät ole kvartsikelloja, ne eivät kaikki ilmesty samaan aikaan. Jos kulutuspinta irtoaa, emme saa koskaan tietää, olisiko kylkeen tullut patti tai rengas alkanut vuotaa, sillä siitä on luovuttava saman tien.
Pinnan irtoamista tapahtuu pinnoitetuisssa. Ei niin usein kuin ennen, mutta toisinaan. Pitäöisi mennä kyllä valmistajan piikkiin vanhanakin.
TM kirjoitti aikoinaan Ekoturboista: "kerrankin meni tasavallan presidentin vientipalkinto oikeaan paikkaan. Mitä nopeammin nämä viedään maasta, sen parempi."
- tältä kannalta
Voit saada joka kulmaan erimallisen renkaan rungon, vaikka ostat samaa uusiorengasta. Se ei tee hyvää ajo-ominaisuuksille. Auto on epätasapainoinen tienpinnan epätasaisuuksissa ja saattaa vetää johonkin suuntaan ihan ilman syytäkin.
Toisekseen. Ne on uudelleenpinnatut. Tämä merkitsee tärinää ja melua huonojen ajo-ominaisuuksien lisäksi.
Pito noissa saattaa olla hyvä, mutta voi olla myös huono.- löpinää!
Neljä sarjaa uusiorenkaita käyttäneenä seuraavia kommentteja:
Ei mitään ongelmia. Ehjä auto kulkee suoraan, renkaat eivät oikein tasapainoitettuina täristä, pito ja melutaso ovat hyvät.
Hinta normaaleissa kokoluokissa (13-15") on 130-150e/sarja, sisältäen toimituskulut kotiovelle. Merkkikumit tuossa koossa maksavat 2-3 kertaa tuon verran.
Ehkä joskus 80-luvulla on ongelmia pinnoitusprosesseissa ollut. Nykyään laadunvarmistus on kunnossa, myönnetäänhän noille kahden vuoden takuukin. Omani olen tilannut www.rengas-online.com:ista kohtuuhintaan. Voin suositella. Riittävät täysin ns. normaaliin liikenteeseen. Rallikuskeille on sitten ihan erilaiset renkaat. - Hanski64
löpinää! kirjoitti:
Neljä sarjaa uusiorenkaita käyttäneenä seuraavia kommentteja:
Ei mitään ongelmia. Ehjä auto kulkee suoraan, renkaat eivät oikein tasapainoitettuina täristä, pito ja melutaso ovat hyvät.
Hinta normaaleissa kokoluokissa (13-15") on 130-150e/sarja, sisältäen toimituskulut kotiovelle. Merkkikumit tuossa koossa maksavat 2-3 kertaa tuon verran.
Ehkä joskus 80-luvulla on ongelmia pinnoitusprosesseissa ollut. Nykyään laadunvarmistus on kunnossa, myönnetäänhän noille kahden vuoden takuukin. Omani olen tilannut www.rengas-online.com:ista kohtuuhintaan. Voin suositella. Riittävät täysin ns. normaaliin liikenteeseen. Rallikuskeille on sitten ihan erilaiset renkaat.Olen ajanut Agi Däckin uusiorenkailla (nastareinkailla ja kesärenkailla) vuodesta 2001. Hyvin on toiminut ja minulla on alla 5-sarjan Bemari kutoskoneella ja ajotyylikin on reippaanpuoleinen (pahoittelen).
Yksi rengas koki 1,5 vuoden käytön jälkeen kudosvaurion josta myyjä katsoi että oli tekovika ja vaihtoi takuuna uuteen. Takuuaika oli nimittäin 2 vuotta. Uusilla renkailla ei taida olla kuin vuoden takuu?
En voi paljoa valittaa...
- Kilometrihirmu
Eli kokemukseni kesä ja talvirenkaista kummistakin. En voi moittia, olin erittäin tyytyväinen hinta laatusuhteeseen! Suosittelen hankkimaan jos vähääkään kiinnostaa. Nämä kommentit että ei niistä ole mihinkään on ilmeisesti tietämättömien ja kokemattomien ennakkoluuloja kyseisistä renkaista. Kokeilkaa ja kommentoikaa vasta sitten! No joo kummiskin suosittelen!
- zyx67
Huomenna taas menen hakemaan yhden talvisarjan!! Ja kokemusta on jo kesärenkaista 4 vuoden ajalta. Ja EI voi kuin kehua... Hinta-laatu kohdallaan.
Ja se takuukin on nykyään 3-vuotta!
- Autoileva Eki
Tämä on toinen talvi Agin pinnatuilla talvi kumeilla. Pito ominaisuudet ovat ainakin vielä aivan loistavat. Yhtään nastaa ei ole irronnut,eli ei pahaa sanottavaa.
Ensi viikolla käyn ostamassa Agin suvi kummit,ko vanhat Nokiat ovat jo sileet.
Ajokilometrejä minulle kertyy vuodessa noin 27000 km
Suosittelen Agin pinnattuja,autoon ko autoon.- vanha vs. uusi, wauh
Mihinkähän Autoileva Eki vertaa renkaitaan, ilmeisesti vanhoihin loppuun ajettuihin ja kivettyneisiin renkaisiinsa ja ihme uudet halpikset ovat pitävämmät. Näin toimii nero.
Ketjukin on vähän vanha ja rengaskantakin on jo vaihtunut ja muuttunut pariin otteseen, eli siitä vertaamaan eri sukupolvien renkaita mutulla.
- JK
Kysyttiinkö tässä nyt sun mielipidettäsi vai kokemuksia? Jos ei ole kokemuksia, pidä turpa$ kiinni..
Mulla oli ennen Agin kumeja pirelli pzero superhyperultraturbo "huippukumit" 245hv autossa.. käytännön eroa ei huomaa.. se on sitte erijuttu ku menee tonne radalle lökäpöksyjen kanssa vinguttamaan kumia ja vertailemaan pakoputkenpäitä.
Suosittelen Agi Däck gummeja.. Maailmakin pelastuu siinä sivussa.. - Sapetus maximus
Kesärenkaat totaalista sontaa! Jouduin ottamaan nämä, kun rengasliikkeessä ei muuta ollut sillä hetkellä. Ovat olleet kohta neljä kuukautta alla ja koko on 195/50/15.
Vaihdoin loppuunkuluneet kumhot näihin ja auton ajo-ominaisuudet katosivat samantien. Ennen niin hyvä ohjattavuus ja napakka alusta muuttui ihan hirveeks. 120 kmh nopeudet jopa vaarallisia renkaiden todella vahvan huojumisen takia. Huojumisen huomaa erityisesti äkillisissä ohjausliikkeissä. Renkaiden 50-profiili muistuttaa käännettäessä lähinnä 80-profiilia. Renkaan kyljistä rupeaa pinnotussaumat nauramaan selvästi.
Ei siis juurikaan hyvää sanottavaa. Odotin ruotsalaiselta merkiltä paljon enemmän. Ainoana plussana hyvännäkönen kuvio ja siihen se jääkin. En suosittele kenellekään. Ekat ja viimeset uusiorenkaat.- Anonyymi
Oikein hyvät oli aikanaan. Ei uusista eronnu mitenkää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein hyvät oli aikanaan. Ei uusista eronnu mitenkää.
Minä löysin vielä vanhaa varastoa olevat Agi Däck:t. Tämä ruotsalainen firma on lopettanut jo ajat sitten ja taitaa nykyiset pinnoitetut renkaat (Radburg) tulla Romaniasta, kotimainen vaihtoehto Ässä Rengas tekee myös pinnoitettuja Hämeenlinnassa. Haminalainen CR-Renkaat lopetti joitakin vuosia sitten pinnoittamisen ja myydä koneensa ulkomaille. Vuosien mittaan olen ajanut CR-Renkailla ja Ässä renkailla ja hyvin niissä oli pitoa. Pohjoismaissa pinnoitettuja renkaita saisi olla markkinoilla enemmänkin, niin jäisi rahat EU:n talouteen, kun ne nyt menee lähinnä Kiinaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä löysin vielä vanhaa varastoa olevat Agi Däck:t. Tämä ruotsalainen firma on lopettanut jo ajat sitten ja taitaa nykyiset pinnoitetut renkaat (Radburg) tulla Romaniasta, kotimainen vaihtoehto Ässä Rengas tekee myös pinnoitettuja Hämeenlinnassa. Haminalainen CR-Renkaat lopetti joitakin vuosia sitten pinnoittamisen ja myydä koneensa ulkomaille. Vuosien mittaan olen ajanut CR-Renkailla ja Ässä renkailla ja hyvin niissä oli pitoa. Pohjoismaissa pinnoitettuja renkaita saisi olla markkinoilla enemmänkin, niin jäisi rahat EU:n talouteen, kun ne nyt menee lähinnä Kiinaan.
Ja tuon suuren viisauden ajattelit kertoa kansalle vuoden 2008-2013 ketjuun.
Surkeita nuo pinnatut renkaat on aina ollut ja nyt saa parempia uutena, eikä kuin korkeintaan vaarit haaveilevat pinnatuista vanhojen muistojen perusteella.
Se oli sitä 60-70 lukua kun oltiin köyhiä ja vaihtoehtoja ei juurikaan ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö27810179K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon2305888Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1735374PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *895001Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot163290Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe52662- 2142552
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.172394- 282194
Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell3802164