Onko Päivärannassa tosiaan niin levotonta ku annetaan ymmärtää SS:ssa - nyt siellä setapon yritys - mitä porukkaa lie ollut?
Päiväranta
27
6498
Vastaukset
- kulmilla asuva..
Täällä kyllä rauhallista.Tähän asti turvallista asua.Useissakin kaupunginosissa joskus sattuu ja tapahtuu..Kenties tämäkin jotakin nuorten välistä kärhämöintiä.
- Merink
Kyllä päivärannassa ihan rauhallista on.
Tunnen kyseiset pojat, siis sen, joka riehui puukon kanssa ja joka joutui teholle.
Luulisin, että on tullut vaan jtn erimielisyyksiä..- kyllä joo
jotain pientä erimielisyyttä, mutta meillä päin niitä ei yleensä ole ollut tapana ratkoa puukkojen kanssa. Joten eipäs nyt aleta taputella poikasia päälaelle eikä olalle.
Kun alaikäisenä aletaan puukkohippasille niin nelikymppisenä heilutaan jo vallan toisenlaisten aseiden kanssa.
Minullakin on ollut tähän saakka rauhallinen mielikuva Päivärannasta. Aika näyttää joudunko tarkistamaan kantaani. - xxxw
kyllä joo kirjoitti:
jotain pientä erimielisyyttä, mutta meillä päin niitä ei yleensä ole ollut tapana ratkoa puukkojen kanssa. Joten eipäs nyt aleta taputella poikasia päälaelle eikä olalle.
Kun alaikäisenä aletaan puukkohippasille niin nelikymppisenä heilutaan jo vallan toisenlaisten aseiden kanssa.
Minullakin on ollut tähän saakka rauhallinen mielikuva Päivärannasta. Aika näyttää joudunko tarkistamaan kantaani.Itse asumme Päivärannassa todella rauhallisella rivarialueella. Mutta kaupungin vuokrataloissa asuu tosi epämääräistä porukkaa. Nuorisolla ei ole tekemistä, ja he notkuvat ainakin Siwan nurkilla ja lasten leikkipuistossa. Räkivät, polttavat tupakkaa, heittelevät roskia jne. Ei mitään käytöstapoja. Huomaa että ovat vuokrataloasukkeja.
- Kyllä joo
xxxw kirjoitti:
Itse asumme Päivärannassa todella rauhallisella rivarialueella. Mutta kaupungin vuokrataloissa asuu tosi epämääräistä porukkaa. Nuorisolla ei ole tekemistä, ja he notkuvat ainakin Siwan nurkilla ja lasten leikkipuistossa. Räkivät, polttavat tupakkaa, heittelevät roskia jne. Ei mitään käytöstapoja. Huomaa että ovat vuokrataloasukkeja.
asuttiin Kelokujalla muutama vuosi ja oltiin tyytyväisiä rauhalliseen ympäristöön. Silloin ei tietääkseni ollut siellä ostarillakaan mitään rettelöitä.
Jos ihan tarkkoja ollaan niin voihan siellä ostarilla notkua Nikun asukkaiden mukana vaikka Iso-Kaaren ok-talojen nuoria. Mistä tiedät ettei näin ole? Onhan Rönönkin ökynuorilla huume- ym ongelmia. - Nuori itsekkin...
xxxw kirjoitti:
Itse asumme Päivärannassa todella rauhallisella rivarialueella. Mutta kaupungin vuokrataloissa asuu tosi epämääräistä porukkaa. Nuorisolla ei ole tekemistä, ja he notkuvat ainakin Siwan nurkilla ja lasten leikkipuistossa. Räkivät, polttavat tupakkaa, heittelevät roskia jne. Ei mitään käytöstapoja. Huomaa että ovat vuokrataloasukkeja.
Ihan missä tahansa missä nuorisoa asuu on tuollaista.
- ne kala
kyllä joo kirjoitti:
Minullakin on ollut tähän saakka rauhallinen mielikuva Päivärannasta. Aika näyttää joudunko tarkistamaan kantaani.tkin kutee...hiljaisuudessakin tapahtuu kaikenlaista elämään/kuolemaan liittyvää.
Vakavasti puhuen nuorilla on Päivärannassakin ongelmia, lasten(7-13v.) kielenkäyttö kuulostaa sellaiselta; vanhempia haukutaan(peelo/rikas:perustellaan, et niin kaikki kaveritkin tekee), koulutovereita nimitellään seksuaalisesti poikkeaviksi(homo/lesbo). Moniko "kunnollinen" vanhempi tietää lapsensa kielenkäytöstä? Mistä on todella kyse? - ymmälläni...
xxxw kirjoitti:
En voi oikeasti uskoa, että pidät vuokra-asunnoissa asuvia jotenkin huonompi osaisina! Itse olen joskus kuulunut tähän "nuorisosakkiin", joka kokoontui koululla, kaupoilla, puistoissa, milloin missäkin polttaen tupakkaa ja heitellen roskia. Meillä oli tekemistä nuorena, vaikka notkuimmekin milloin missäkin. Se oli meidän tekemistä, olimme kavereiden kesken, juttelimme, pelasimme korista yms... Siinä ohessa tuli varmaan jokunen roska pudotettua ja tupakkakin poltettua. Mukana oli sekä vuokra-asunnoissa asuvia että omistusasunnoissa asuvia nuoria, NORMAALEJA nuoria. Tällä hetkellä suurin osa näistä nuorista asuu itse vuokraamaassaan asunnossa, käy töissä, ovat saaneet perheen lisäystä, maksavat veronsa ja kauhistelevat maailman menoa. Sekö tekee Päivärannan nuorisosta kriminaaleja, että he heittelevät roskia, polttavat tupakkaa ja asuvat vuokra-asunnossa??? Minä en ole koskaan ajatellut olevani kriminaali, tuskin kukaan ystävistänikään. Päiväranta on edelleen asuinpaikkani, en koe oloani uhatuksi ja toivon saavani kasvattaa lapseni näissä maisemissa. Tunnen hieman Päivärannan nuorisoa, enkä näe että he ovat huonompi osaisia tai kriminaalin alkuja, osassa näen jopa itseni ja mielestäni olen pärjännyt tässä maailmassa hyvin, vaikka vuokra-asunnossa nuoruuteni elinkin. Toivon, ettet mene ääneen lausumaan tällaisia ajatuksiasi vaan jätät ne omaan mieleesi, sillä ajatuksesi on todella loukkaava ja alentava!
- fdkjsfmiru mvur
xxxw kirjoitti:
selventäisitkö asiaa että miten muka nuoriso on kriminaaleja jos he notkuu siwalla tai leikki puistoissa? Miten se on muka rikollista että joku polttaa tupakkaa? tietääkseni mikään asia mitä sanoit ei ole rikos tai liity mitenkään siihen että olisiko nuoriso kriminaalista
- Eräsnuori
xxxw kirjoitti:
me "kriminaalit" Pidetään tää mesta pystys joten voitte pitää ne söpöhuulenne kiinni =)
- saleee
xxxw kirjoitti:
onkohan tuo varmasti totta ja yleensä me osataan omakotitalois :P
- Nuoripäivärantalainen
xxxw kirjoitti:
jos sua ottaa päähän me "kriminaalit", niin mikset vaihtaisi asuinaluetta? kyyläätsä nenä kiinni persees mitä me tehää tuol ulkon? ollaan nuoria siinä missä muutkin. Yleensä vain kyyliä ärsyttää tämmöset "kriminaalit"...
- housut?
pari nikun taloa joihin pesiytynyt pilviporukkaa. nämä on näitä vapaankasvatuksen hedelmiä. ennen saatiin vuorotellen turpaan ja se siitä. nykyään jos sanoo lökäpöksylle pahasti niin eihän sen pää sitä kestä! pitää tappaa joku! sitten armeijassa nämä kurahousut saa vapaaliput maitojunaan....
- Näin on
Tiedän nämä kaksi poikaa jotka puukotti ja olen "tuntenut" ne jo n.10v ja voin sanoa että tälläistä olisi voinut olla odotettavissa
- päivärantalainen
Näin on kirjoitti:
Tiedän nämä kaksi poikaa jotka puukotti ja olen "tuntenut" ne jo n.10v ja voin sanoa että tälläistä olisi voinut olla odotettavissa
Tunnetko tosiaan nämä veljekset? Jos tunnet, niin tiedät varmaan ettei heillä ole mitään aiempaa rikostaustaa, he ovat aivan normaaleja nuoria. Tapahtunut oli järkyttävä ja odottamaton, eikä varmasti kenelläkään ollut tarkoituksena tällä tavalla ketään vahingoittaa.
Minä olen seurannut sivusta ko. poikien elämää jo useamman vuoden ja en todellakaan uskonut tällaista ikinä tapahtuvan! Toivon, että jokainen tapahtumassa osallisena ollut saa rangaistuksensa. Sillä ko. pojathan eivät olleet ainoita osallisia. Toivon, että jokainen toipuu tästä kauheasta tapahtumasta ja kykenee elämään normaalia elämää. Toivon myös, että ketään ei tuomittaisi ennen kuin tutkimukset on saatu päätökseen ja tuotu julki, sillä jokainenhan on syytön kunnes toisin todistetaan. Toivon vielä, että myös näille kahdelle nuorelle miehelle annetaan mahdollisuus normaaliin arkeen kunhan he sitä pystyvät elämään, ettei heitä syrjittäisi tai muuten leimattaisi. Jokaiselle on annettava uusi mahdollisuus, me kaikki olemme sen ansainneet! Tämä järkyttävä tapahtuma koskettaa todella montaa ihmistä, annetaan heille rauha käsitellä tunteensa, annetaanhan? - Merink
päivärantalainen kirjoitti:
Tunnetko tosiaan nämä veljekset? Jos tunnet, niin tiedät varmaan ettei heillä ole mitään aiempaa rikostaustaa, he ovat aivan normaaleja nuoria. Tapahtunut oli järkyttävä ja odottamaton, eikä varmasti kenelläkään ollut tarkoituksena tällä tavalla ketään vahingoittaa.
Minä olen seurannut sivusta ko. poikien elämää jo useamman vuoden ja en todellakaan uskonut tällaista ikinä tapahtuvan! Toivon, että jokainen tapahtumassa osallisena ollut saa rangaistuksensa. Sillä ko. pojathan eivät olleet ainoita osallisia. Toivon, että jokainen toipuu tästä kauheasta tapahtumasta ja kykenee elämään normaalia elämää. Toivon myös, että ketään ei tuomittaisi ennen kuin tutkimukset on saatu päätökseen ja tuotu julki, sillä jokainenhan on syytön kunnes toisin todistetaan. Toivon vielä, että myös näille kahdelle nuorelle miehelle annetaan mahdollisuus normaaliin arkeen kunhan he sitä pystyvät elämään, ettei heitä syrjittäisi tai muuten leimattaisi. Jokaiselle on annettava uusi mahdollisuus, me kaikki olemme sen ansainneet! Tämä järkyttävä tapahtuma koskettaa todella montaa ihmistä, annetaan heille rauha käsitellä tunteensa, annetaanhan?Samaa mieltä olen minä.
Pojista ei tosiaan olisi missään nimessä voinut uskoa mitään tälläistä!
Mutta heidän tukenaan tulen olemaan!
Mukavia nuoria ovat :) - tutkitaan ei hutkita
Merink kirjoitti:
Samaa mieltä olen minä.
Pojista ei tosiaan olisi missään nimessä voinut uskoa mitään tälläistä!
Mutta heidän tukenaan tulen olemaan!
Mukavia nuoria ovat :)Hei,
kyllä tämä tapaus oli vain ikävä tapahtuma, johon liika viinan juominen johti. Nämä veljekset saivat pesäpallomailasta itsekin, joten jospa annettaisiin asian olla. Odotetaan tuomiot (jos niitä tulee) ja sen jälkeen jokainen kärsii sen, mitä kärsittävä on ja jatkakoon sen jälkeen normaalia elämää. Pojille ja perheelle toivon jaksamista. Teitä varmaan syyllistetään vaikka miten, mutta asiat unohtuvat ihmisiltä, kun niitä ei itse ruoki. Kyllä pojat ottivat varmasti opikseen ja muutkin nuoret, jotka asiassa olivat osallisina. Muistakaa, että eivät vain veljekset riehuneet.
- --------->
Tuttu makaa nyt teholla puukotettuna. Toivottavasti tekijät saavat kovimman mahdollisen tuomion, vaikka luulen että eivät saa ikävä kyllä juuri mitään.
Jos pitää selvitellä välejä niin jättäkää ne puukot tm aseet pois! V**** mitä pelleilyä. Tulee nimittäin rumaa jälkeä.- ole mikään
yksittäistapaus. Lehdessä oli että nuoret(lapset?) notkuu usein humalassa Päivärannassa ja moni käyttää myös huumeita. Koulujen ikkunoita on särjetty jo aikaisemmin ja keittiö sytytetty palamaan. Kielii selvästi jengiytymisestä ja järjestelmällisestä haitanteosta. Näille nuorille rikollinen elämäntapa näyttää olevan todellisuutta ja se tekee Päivärannassa liikkumisesta vaarallista. Huumeiden tullessa mukaan suurenee huomattavasti riski, että myös sivulliset saattavat joutua vaaraan.
ole mikään kirjoitti:
yksittäistapaus. Lehdessä oli että nuoret(lapset?) notkuu usein humalassa Päivärannassa ja moni käyttää myös huumeita. Koulujen ikkunoita on särjetty jo aikaisemmin ja keittiö sytytetty palamaan. Kielii selvästi jengiytymisestä ja järjestelmällisestä haitanteosta. Näille nuorille rikollinen elämäntapa näyttää olevan todellisuutta ja se tekee Päivärannassa liikkumisesta vaarallista. Huumeiden tullessa mukaan suurenee huomattavasti riski, että myös sivulliset saattavat joutua vaaraan.
Kuopiolaisena nuorena ja asianomaiset sekä tilanteen tuntevana kehoitan olemaan hiljaa silloin kun tietoa ei oikeasti ole. Tämän tapahtuman kanssa huumeilla tai jengeillä ei ole mitään tekemistä. Veljeksillä ei ole rikollistaustaa enkä todellakaan sanoisi, että tämä oli odotettavissa.
Kyseessä on yksittäistapaus. En tiedä liikkuuko Päivärannassa epämääräistä porukkaa, en myöskään tiedä mikä porukka on aiheuttanut koululla ilkivaltaa, mutta olen täysin varma, että tähän tapaturmaan ei liity huumeita, jengejä, tahallista ilkivaltaa tai rikollistaustaa. Alkoholilla taas oli varmasti paljonkin osuutta asiaan, mutta alkoholia löytyy kyllä kotibileistä ympäri Kuopiota.
Ei ehkä kannata vetää johtopäätöksiään iltapäivälehtien perusteella ja alkaa sitten pätemään tiedoillaan. - ter223
ole mikään kirjoitti:
ihan kehotan pitämään vaan turpasikiinni kun et näytä tietävän mitään näistä asioista. Mitäs sitte jos joku ääliö käy rikkumassa ikkunoita? sinun persettä tuskin kutittaa
- kriminaalinuori
ole mikään kirjoitti:
Yleisesti koko keskusteluun vastaten (ei pelkästään tähän)
Ensinnäkin voisitte harkita rakentaa jonkun paikan, jossa nuoriso voi hengata, ettei tarvitse notkua siwalla tai koululla tai cittarilla. Ja sekö sen määrittelee kuka on rikollinen ja kuka ei että millaisessa talossa asuu? Sitä paitsi kauheaa yleistystä, ei kaikki nuoret ole tuollaisia. Ja vielä niistä lökäpöksyistä, miten vaatetuskaan liittyy yhtään mihinkään? Hankkikaa nyt oikeesti elämä. Täällä Suomi24 sivustoilla keskusteleminen asiasta varmasti auttaakin tosi paljon, kiitos. - Kiqkel
Itseppä meni väärille ihmisille vittuilemaan ja itsekkin saivat pesäpallo mailasta olin tilanteessa paikalla jossa tuo "puukotus" tapahtui ja siinä ei ollut tahallista puukotustaa vaan painiessa vyöllä ollut puukko oli lävistänyt mahan ja terä katkennut sinne ota selvää asioista ennenkuin tuomitset
- eiole
Ei ole päiväranta mikään levoton paikka. Olen asunu siellä yli 10 vuotta. Ja nämä puukottajatkin tunnen, rauhallisia mukavia poikia jotka ei ikinä ennen oo rähissy.
Viikaa varmaan myös niissä jotka puukosta saivat. itse sitä kerjäsivät. Eikä kannata uskoa kaikkea mitä lehdistä lukee. Pikkusen yli-ammuttua paskaa.- nykyään "kunnon"
kansalaisten tekemät laittomuudet! pikemminkin menee niin, et puhtaan paperit ovat roskiskamaa,...minkä ikäisiä Te vanhemmat olette tai noiden esmes tapausten frendit?
- aina ollut levotonta
Päivärannassa. Etenkin koulun vieressä olevissa taloissa asuu/on asunut epämääräistä porukkaa.
- Pävekin sälli69
kaikkihan kriminaalit täällä polttelee tupakkaa ja juo,ihan normii. ; )) Ja vielä hauskempaa. ; ))
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604526Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352079Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1601463- 1651458
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti481442Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2551228Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1931158- 2031102
- 801027
- 61998