delphin 565 cabin

kuppi

moottori suositukset ovat haussa. mikä kone olis hyvä tohon paattiin? eli pituus 5.65m ja paino n.550kg. vakio kuorma olis 2-henkee ja kamat elinoin 200-250kg yhteispaino, jaksaisko uudella 60hv nousta pintaan. paikalla nyt evinrude -86 120hv 2-t joka on ylisuuri vanha, savuttava kovaääninen bensarosvo. jolla kyllä lähtee hätäseen liukuun.

8

4655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *tekijä*

Itsellä ollut 75 sekä 90 aikoinaan kun niiden kanssa pelattiin.

90 on hyvä jaksaa hienosti

• nousee

Eipä ole tuosta kokemusta, mutta omani on saman painoinen ja kone on EFI60. Liuttaa max. 4-5 henkilöä.

Jos painot pitävät paikkansa, niin varmaan nousee liukuun aika kevyestikin. Edellyttää tietenkin kohtalaisen loivaa potkuria jolloin huippunopeus jää varmaan alle 30 solmun.

Esitteiden painoihin ei kannata luottaa vaan parasta käydä puntarilla.

• suzuki ukko

moi itsellä ennen oli 75hp 2-t suzuki
      nyt yhden kesän ollu 70hp 4-t suzuki liikkuu ihan kivasti plotterin mukaan keväällä 32solmuu syksyä kohti vauhti vähän hidastuu .. 4-t kone ehkä aavistuksen painava kyseiseen veneeseen eli tuskin kannattaa paljon suurempaa laittaa.. Itseäni kiinnostain löytää tietoja kyseisestä veneestä kenties onko joskus testattu jossain lehdessä?? ja miks toisissa on kiinto tankki toisissa ei ,itselläni ei ole ja se on kyllä mielestäni puute veneessä .

• delphinisti

Eilen juuri pesin venettäni Delphin 565 vm. 1990 ja siinä on alumiininen kiintä tankki. Moottorina mulla on 85hv 2T Yamaha, en oo vielä päässy kokeilemaan. Myyjä väitti että nopeasti nousee plaaniin, tosin nostaa kuulemma keulan hyvin pystyyn ennen plaanausta. Kiinnostaisi kans tietää onko jossakin vanhassa lehdessä juttua ko. paatista!

• Delphi
        delphinisti kirjoitti:

Eilen juuri pesin venettäni Delphin 565 vm. 1990 ja siinä on alumiininen kiintä tankki. Moottorina mulla on 85hv 2T Yamaha, en oo vielä päässy kokeilemaan. Myyjä väitti että nopeasti nousee plaaniin, tosin nostaa kuulemma keulan hyvin pystyyn ennen plaanausta. Kiinnostaisi kans tietää onko jossakin vanhassa lehdessä juttua ko. paatista!

Hienosti kulkee 90 hp 2-t moottorilla. Muuten vene on erittäin hyvä, pikku kabiiinivene, jälkiasensin wallaksen 1300 lämmppärin avotilaan seinän taakse ja siitä putkituksella tulee lämmin ilma kabiiniin. Lämppärin voin kytkeä päälle vaijerillamekanismilla, hinnaksi tälle ratkaisulle tuli vaijerin hinta 2 €. Veneily on mukavaa, voi aloittaa kevätkylmillä ja lopettaa yöhään syksyllä.

• gnghtrfhssrf

Itsellä oli 90-luvulla kyseinen paatti 80hv 2-t jammulla. Kulki enemmän kuin tarpeeksi, yks päällä mittailtiin 40 solmua. Paino tietysti vaikuttaa tuon kokoisessa veneessä nopeasti. Itse veneestä ei jäänyt kuin hyviä muistoja ja kovissa keleissäkin sillä tuli painettua.

• Vene67

Yamaha 70 -88 on kiinni 565:ssa. En ainakaan pienempää laittais.
        Onko tuon veneen painosta kellään punnittua tietoa ?
        750 kärryllä tuon hain, mutta nyt on muuli 1000 alla. Luultavasti riittää ?

• motoristix
        Vene67 kirjoitti:

Yamaha 70 -88 on kiinni 565:ssa. En ainakaan pienempää laittais.
        Onko tuon veneen painosta kellään punnittua tietoa ?
        750 kärryllä tuon hain, mutta nyt on muuli 1000 alla. Luultavasti riittää ?

Muistelen, että veneesi on kapeampi kuin nykyiset mallit, jolloin moottorin paino tullee kriteeriksi moottorin valinnassa.

Vaihtoehtoina voisi olla 60hv mallistosta lähes mikä vain, vaikkapa pirkka. Kuljettanee mukavasti koko porukkaa 20 solmun nopeudella. Tehokkaampia soveltuvia voisivat olla 90hv tossu ja evikka. Lennokkaampaan ajoon hyvä valinta olisi 115 mercun optimaxi, jolla mennään parhaimmillaan noin 40 solmua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1994
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      101
      1752
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      83
      1581
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1424
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1122
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      1063
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1043
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1036
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      1026
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      983
    Aihe