Tässä ote Mika Salon kommenteista brittilehti Guardianille...
"Tunneasiat eivät vaikuta tekemisiini ollenkaan. Se on aika normaalia täällä. Perhe ja muut sellaiset jutut eivät ole meille läheisiä. Isoäitini ja isoisäni kuolivat F1-aikanani, enkä koskaan mennyt hautajaisiin. Se ei ollut iso asia minulle ja uskon että muut täällä ovat samanlaisia", Salo selittää.
Erikoinen kommentti. Uskon, että suurin osa suomalaisista menee isovanhempiensa hautajaisiin.
Tässä Uuden Suomen suomenkielinen tiivistys artikkelista:
http://www.uusisuomi.fi/urheilu/17231-brittilehti-taman-takia-suomalaiset-ovat-niin-hyvia-kuskeja
Mika Salo: Isovanhempien kuolema ei...
49
17721
Vastaukset
- pierul.isa
No tottahan tuokin: Moni vanhus kuolee yksinäisenä elossa olevista sukulaisista huolimatta.
Taas on salon sanomisia väännetty väärään suuntaan. - Eri sakkia
No kyllä on törösti sanottu. Formulapiireissä voi olla tapana, ettei surra läheisiä, mutta ainakin meillä on tapana jättää jäähyväiset rakkaillemme. Luulisi tämänkin tapauksen mietityttävän ratatykkiämme. Mika Salon sanomisia on toivottavasti tulkittu väärin.
- Re gina
Totuudenhan Salo vain puhui nykysuomesta...
Olemme ykkösiä maailmassa sekä avioero (50%) että avoerotilastoissa (90%), vielä sillä erikoispiirteellä, että nainen on "jättäjä", alkuunlaittaja lähes 3/4 tapauksesta...
Olemme myös kaikki pian muuttaneet Hkiin ja hyvä kun pidämme yhteyttä edes vanhempiimme, puhumattakaan muista sukulaisista...
Lapsistakaan emme turhia välitä...syntyvyytemme on romahtanut ja vanhenemme kansana maailman nopeiten tilastollisesti...aborttejakin on jo tehty puoli miljoonaa...
...ja kunnon feministisen opin mukaan ne vähätkin lapset pistetään lastentarhaan mahd. aikaisin ja mummit sekä papat laitoksiin...- käki kukkuu vielä
tää seuraava on lainaus yhdeltä toiselta palsatalta eikä tähän tarvi muuta lisätä.näin on:
Tarkoittamattaan Mika Salo osui asian ytimeen:
"Tunneasiat eivät vaikuta tekemisiini ollenkaan. Se on aika normaalia täällä. Perhe ja muut sellaiset jutut eivät ole meille läheisiä."
Tästä juuri on suomalaisessa pahoinvoinnissa kysymys. Näin Suomea hoidetaan nykyisin myös valtiollisella tasolla median yleisasenteesta puhumattakaan. Ihanteeksi esitetään kovuus ja tunteettomuus, koska sillä saavutetaan menestystä. Tätä kyseenalaistavat sysätään marginaaliin, hörhöjen ja luuserien joukkoon.
Mutta minkälaista, kysyn, ja mikä sen menestyksen hinta on, kaikilla tasoilla? ...nämä Salon sanomiset eivät voi oikein pitää paikkaansa. Jos mies ei ole ollut isovanhempiensa kanssa tekemisissä, miten hän voi edes tietää mitä muut suomalaiset suhtautuvat isovanhempiinsa?
Itse en ole ollut isoisieni hautajaisissa, koska he olivat jo kuolleet ennen syntymääni, toisen mummoni hautajaisissa kyllä olin kun en enää ollut aivan pieni. Kaikkien seitsemän setieni ja tätieni perheissä olen lapsuudessa vieraillut ja joidenkin luona myös aikuisena.
En ole joutunut päiväkotihelvettiin, kun äitini hoiti meitä kolmea lasta kotona aina kouluikään saakka isän käydessä työssä. Kolme omaa lastani on vaimoni myös kasvattanut kotona aina kouluikään asti, vaikka emme ole koskaan olleet suurituloisia saatikka saaneet vaimon kotihoidontuen lisäksi mitään muita tukia.
Vanhempieni kuoltua olen usein käynyt kylässä isän serkun luona, aivan vaan sen vuoksi kun hän sattuu asumaan samalla paikkakunnalla. Myös puoleen tusinaan vanhempien serkkuja olen ollut kanssakäymisissä omia ja vaimon siraruksia nyt unohtamattakaan.
Olen vaihtanut kahvilassa kuulumisia kahvikupposen äärellä isoisäni neljännen serkun kanssa. Olen ollut pitkään sähköposti-/puhelinyhteyksissä isoisäni kuudenteen serkkuun, joka on vieläpä minua nuorempi.
Avioeroa en onneksi vielä ole kokenut kuten ei 15 (esi)vanhempaanikaan suoraan alenevassa polvessa.
Olen tavallinen suomalainen työssä käyvä perheellinen mies.
Jos joku kokee sukulaissuhteet riesana, kyllä varmaan vanhemmilla on osansa siihen ja myös valtiovallalla, niin kauan kuin päättäjät jotka lakeja ja asetuksia säätävät ovat itse lapsettomia yksinäisiä hukassa olevia reppanoita.- näin on
No tulihan se ensimmäinen feminismivalitus sieltä. Ihan jokaiseenko etusivun keskusteluun jaksat tulla vääntämään juttua feminismistä?
- Re gina
Sika_50 kirjoitti:
...nämä Salon sanomiset eivät voi oikein pitää paikkaansa. Jos mies ei ole ollut isovanhempiensa kanssa tekemisissä, miten hän voi edes tietää mitä muut suomalaiset suhtautuvat isovanhempiinsa?
Itse en ole ollut isoisieni hautajaisissa, koska he olivat jo kuolleet ennen syntymääni, toisen mummoni hautajaisissa kyllä olin kun en enää ollut aivan pieni. Kaikkien seitsemän setieni ja tätieni perheissä olen lapsuudessa vieraillut ja joidenkin luona myös aikuisena.
En ole joutunut päiväkotihelvettiin, kun äitini hoiti meitä kolmea lasta kotona aina kouluikään saakka isän käydessä työssä. Kolme omaa lastani on vaimoni myös kasvattanut kotona aina kouluikään asti, vaikka emme ole koskaan olleet suurituloisia saatikka saaneet vaimon kotihoidontuen lisäksi mitään muita tukia.
Vanhempieni kuoltua olen usein käynyt kylässä isän serkun luona, aivan vaan sen vuoksi kun hän sattuu asumaan samalla paikkakunnalla. Myös puoleen tusinaan vanhempien serkkuja olen ollut kanssakäymisissä omia ja vaimon siraruksia nyt unohtamattakaan.
Olen vaihtanut kahvilassa kuulumisia kahvikupposen äärellä isoisäni neljännen serkun kanssa. Olen ollut pitkään sähköposti-/puhelinyhteyksissä isoisäni kuudenteen serkkuun, joka on vieläpä minua nuorempi.
Avioeroa en onneksi vielä ole kokenut kuten ei 15 (esi)vanhempaanikaan suoraan alenevassa polvessa.
Olen tavallinen suomalainen työssä käyvä perheellinen mies.
Jos joku kokee sukulaissuhteet riesana, kyllä varmaan vanhemmilla on osansa siihen ja myös valtiovallalla, niin kauan kuin päättäjät jotka lakeja ja asetuksia säätävät ovat itse lapsettomia yksinäisiä hukassa olevia reppanoita."Kolme omaa lastani on vaimoni myös kasvattanut kotona aina kouluikään asti"
Eli ilmeisesti et ole kovin nuorta sukupolvea, muutokset vauhti moraalissa on ollut Suomessa nimittäin huikea...
Eikä se yhden ihmisen mielipide suuntaan tai toiseen (sinä, minä tai Salo) vaikuta mitään tilastofaktoihin.
Nykysuomessa avioeroprossa on 50% ja avoero 90%. Meillä on myös maailman eniten yhden ihmisen talouksia, ja vanhenemme kansana maailman nopeiten.
Näin siis esimerkiksi tilastoja - ei näihin faktoihin Saloa, sinua tai minua tarvita. Moraali rapautuu Suomessa äärimmäisen nopeasti tällä hetkellä. Re gina kirjoitti:
"Kolme omaa lastani on vaimoni myös kasvattanut kotona aina kouluikään asti"
Eli ilmeisesti et ole kovin nuorta sukupolvea, muutokset vauhti moraalissa on ollut Suomessa nimittäin huikea...
Eikä se yhden ihmisen mielipide suuntaan tai toiseen (sinä, minä tai Salo) vaikuta mitään tilastofaktoihin.
Nykysuomessa avioeroprossa on 50% ja avoero 90%. Meillä on myös maailman eniten yhden ihmisen talouksia, ja vanhenemme kansana maailman nopeiten.
Näin siis esimerkiksi tilastoja - ei näihin faktoihin Saloa, sinua tai minua tarvita. Moraali rapautuu Suomessa äärimmäisen nopeasti tällä hetkellä.> Eli ilmeisesti et ole kovin nuorta sukupolvea, muutokset vauhti moraalissa on ollut Suomessa nimittäin huikea...
...eli kaikki on suhteellista. Vaimoni ei ole kuin 45v ja lapset kahdenkymmenen molemmin puolin 80-luvun puolivälin jälkeen syntyneitä.
Moraalin rapautuminen on kyllä tosiasia. Sen huomaa vaikkapa työelämässä kun kaikenmaailman pintaliitäjäpomot luulevat olevansa joitakin arvoesimiehiä, joiden julkaisemat arvot tarkistetaan puolivuosittain. Meidän suvussa nuo arvot kelpaavat vielä yli 400 vuotta vanhoinakin.
Samaa työntantajaa olen palvellut jo neljännessä polvessa ja poika vielä jatkaa isänsä jälkiä. Kuinkahan moni muu firma on edes pystyssä 10 vuoden päästä?
- kuulostaa..
Täytyy sanoa että melko tunnevammainen ihminen, sääli Salon lapsia ja vaimoa :/ Vaikka tuskin tuo vaimo ainoa nainen on Salolle.. Tuo "perhe ja muut sellaiset jutut eivät ole meille läheisiä" kuulostaa kyllä aika pahalta. Jos oma perhe ja läheiset eivät ole tärkeitä, ja elää tuolla asenteella ikänsä, sen löytää kyllä vanhana edestään kun kukaan ei välitä.. Korkeintaan Seiska-lehti kirjoittaa, kuinka äijä riutuu vanhainkodissa, hoitajapulan takia kenties omassa paskassaan, eikä kukaan käy kattomassa, koska ei välittänyt koskaan muista..
- ...
Psykopaatit menestyvät ja ihmiset ihailevat heitä juuri siitä syystä.
Eipä taida Salolla vanhuudenhuolia olla, rikkaampi on edelleen kun moni kotosuomalainen! - viherpipertäjien piperrystä
... kirjoitti:
Psykopaatit menestyvät ja ihmiset ihailevat heitä juuri siitä syystä.
Eipä taida Salolla vanhuudenhuolia olla, rikkaampi on edelleen kun moni kotosuomalainen!Ei tuollaisia aikuinen päästele, ellei tosiaan ole sitä mieltä ja kunpa hän pysyisi kaukana Suomesta jatkossakin.
- psykot pärjää.
viherpipertäjien piperrystä kirjoitti:
Ei tuollaisia aikuinen päästele, ellei tosiaan ole sitä mieltä ja kunpa hän pysyisi kaukana Suomesta jatkossakin.
Pyskot on kovia ja ajattelee vaan itteensä. Salosta ei tullu ikinä tähteä ja sen temput ei kyllä mua ole ikinä ilahduttanut.
Raikkonen on aika rento Saloon verrattuna. - msm_12
Totta se on! Suomen kansa on niin kylmä ettei edes tajua kuinka... Jopa omassa perheessä lasketaan rahaa ja jopa (avo)aviovaimo voi olla velkaa omalle miehelle...Häpeällistä!!!
- rat
Tunnetustihan Mika Salo ensin puhuu ja ajattelee vasta siten mitä tuli sanottua. Mutta tottahan se kumminkin on. Itse olin isovanhempieni hautajaisissa mutta meitä oli siellä vain muutama. Jopa isovanhempien omia lapsia puuttui! Kävin lukemassa alkuperäisen ja ulkomaisissa artikkeleissa on kyllä aina tulkintavirheiden mahdollisuus. Antaa jokaisen elää elämäänsä niin kuin haluaa.
- näisevaao
...että kun on 25 milj eur tilillä voi sanoa mitä ajattelee,ei itseasias nii välii mitä muut miettii.
Mitä itse asiaan tulee en edes usko että Salo juuri noin olisi sanonut,lehdet taas kirjoittanut hiukak omiaan. - saksalainen
näisevaao kirjoitti:
...että kun on 25 milj eur tilillä voi sanoa mitä ajattelee,ei itseasias nii välii mitä muut miettii.
Mitä itse asiaan tulee en edes usko että Salo juuri noin olisi sanonut,lehdet taas kirjoittanut hiukak omiaan.suomalainen ajattelee mitä toi norsu musta ajattelee.
saksalainen ajattelee paljon tosta norsusta sais rahaa.
Salo on saksalainen arjalainen joka välittää vaan itsestään, mä en Salosta tykkää, epäonnistunut ferrari kuski.
Kimi rules . - rat
saksalainen kirjoitti:
suomalainen ajattelee mitä toi norsu musta ajattelee.
saksalainen ajattelee paljon tosta norsusta sais rahaa.
Salo on saksalainen arjalainen joka välittää vaan itsestään, mä en Salosta tykkää, epäonnistunut ferrari kuski.
Kimi rules .Mikahan voitti 2007 ALMSin mestaruuden Ferrarilla ja on ajanut sillä voittoja 2006 FIA GT:ssäkin sekä muutenkin ettei voi millään sanoa epäonnistunut Ferrari kuski. Tykkään Salosta just sen takia, että se uskaltaa rehellisesti sanoa mitä ajattelee ja kuin asiat oikeesti on eikä mielistele ketään. Siinä on miehen mittaa!!
- ei kerinnyt
rat kirjoitti:
Mikahan voitti 2007 ALMSin mestaruuden Ferrarilla ja on ajanut sillä voittoja 2006 FIA GT:ssäkin sekä muutenkin ettei voi millään sanoa epäonnistunut Ferrari kuski. Tykkään Salosta just sen takia, että se uskaltaa rehellisesti sanoa mitä ajattelee ja kuin asiat oikeesti on eikä mielistele ketään. Siinä on miehen mittaa!!
kyytiin, kun paloi ratista!
- ei suomalaiset mene
Joo mitä järkee mennä sukulaisten hautajaisiin, suurin osa menee perheen hautajaisiin .
- onni yksillä
Suomi EI nimenomaan ole mitenkään perhekeskeinen maa, meillä on aina yksilön menestyminen ollut perheen yläpuolella ja suku on koettu usein enemmänkin riesana kuin siunauksena.
Joka muuta väittää ei ilmeisesti ole koskaan tutustunut muihin kulttuureihin - varsinkin eteläisemmissä maissa elämä on hyvin suku- ja perhekeskeistä. - .....
Mitä sitä kieltämään, oma perhe(vaimo, lapset, vanhemmat) varmaan on tärkeä mutta muu suku, serkut, sedät jne. ei varmaan suurimmalle osalle paljoa merkkaa. Itse en luultavasti edes kaupassa tervehtisi jos tulis vastaan, ei ne tunnistais kumminkaan. Tiiä sitten onko se muissa maissa erilailla.
- Suomessa
Vanhemmat kavaltavat lapsensa välittömästi poliisille jos epäilevätkään huumeidenkäyttöä. Isovanhemmat viedään laitoksiin kiusattaviksi.
- puolin toisin
Salo ehkä yleistää omaa näkemystään liiaksi koko kansaa koskevaksi, mutta ei pidä syyllistyä samaan ja olettaa, että suurin osa tekisi kuten juuri minä (viitaten siis viestiketjun avaajaan).
Itse en isovanhempieni hautajaisissa ole ollut. Osittain siksi, että osa kuoli ennen syntymääni ja osa asui toisella puolella maata. Enkä kyllä olisi mennyt muutenkaan, jos olisin ollut päätäntävaltaisessa iässä. Olisi kornia muistaa isovanhempia hautajaisissa, kun he eivät muuten ole näytelleet elämässä minkäänlaista roolia. - kallista
Kuolemasta ei paljon huudella. Suku saa kyllä aikanaan tietää kuolemasta, kun kuulevat toisiltaan.
Viimeinen matka on kallein matka, yli 10 hengen syömingit maksaa maltaita, eikä Mika Salon suku ole miljonäärejä hekään. - kylmän totuuden
Salo sanoi kylmän totuuden. Suomi on mentaliteelitaan todella kolkko maa ja autourheilu tekee lopullisesti ihmisistä sivistymättömiä petoja.
- oman totuutensa
joka on kylmä. Ei hän voi puhua kuin omista kokemuksistaan ja tuntemuksistaan. Yksi ihminen ei vastaa viittä miljoonaa.
Se, minkälaisia ovat nämä räikköset-salot ja häkkiset muuten ihan itse,niin aika samanlaisia ovat, eleiltään, ilmeiltään... - Suku on tärkeä Suomessakin
Minulle ja useille suvussani sukulaiset ovat tärkeitä. Käymme/kävimme varmasti isovanhempien hautajaisissa ja isoäitini asui meillä ollessani nuori - olen onnellinen, että sain tutustua edes yhteen isovanhempaan kunnolla, sillä muut kuolivat kun olin pieni (hautajaisissa oltiin). Häissä käydään myös ystävillä, jos kutsutaan, ristiäisissä käydään.
Tädit, sedät ja serkut tunnetaan, riippuen henkilöiden omista menoista ja asuinpaikoista eri tavoin ollaan tuttuja -lähiserkut ja paikallaan pysyneet ovat tutuimpia.
Myös veljeni vaimon perhe ja suku pitää yhteyttä tiiviisti.Sääli, jos tämä on muka poikkeus suomalaisissa... Meillä ei kyllä ole tapana myöskään juoda viinaa - ei ole muuten edes ystävillämme kuin muutamalla, joten eipä yleistetä! Sukumme ei käytä sitä 10 litraa, joka on keskiarvo! - lgyölf
Suku on tärkeä Suomessakin kirjoitti:
Minulle ja useille suvussani sukulaiset ovat tärkeitä. Käymme/kävimme varmasti isovanhempien hautajaisissa ja isoäitini asui meillä ollessani nuori - olen onnellinen, että sain tutustua edes yhteen isovanhempaan kunnolla, sillä muut kuolivat kun olin pieni (hautajaisissa oltiin). Häissä käydään myös ystävillä, jos kutsutaan, ristiäisissä käydään.
Tädit, sedät ja serkut tunnetaan, riippuen henkilöiden omista menoista ja asuinpaikoista eri tavoin ollaan tuttuja -lähiserkut ja paikallaan pysyneet ovat tutuimpia.
Myös veljeni vaimon perhe ja suku pitää yhteyttä tiiviisti.Sääli, jos tämä on muka poikkeus suomalaisissa... Meillä ei kyllä ole tapana myöskään juoda viinaa - ei ole muuten edes ystävillämme kuin muutamalla, joten eipä yleistetä! Sukumme ei käytä sitä 10 litraa, joka on keskiarvo!Karjalaisethan suvuthan pitää vielä yhtä. Ne on erilaisia. Tyypillinen suomalainenhan vihaa sukuaan ja perhettään. Äidit vihaa lapsiaan ja puolisot toisiaan mutta omaisuuden takia jotkut on vielä yhdessä. Ne joilla ei ole omaisuuksia on jo eronneet.
- jokasana
Salo puhuu valitettavasti totta. Suomi EI ole perhe-/sukukeskeinen maa, vaan jokainen ajattelee pääsääntöisesti omaa etuaan ja kuinka hyötyy tilanteista (poikkeuksia toki on). Suomalaiset ovat itsekeskeisiä omen edun tavoittelijoita, sielultaan yksinäisiä ja muka "vapaita" mutta jos katsotaan jokapäiväistä elämää miltä se näyttää.
Kiirettä, työpainoitteisuutta, rahan hankkimista, viinalla läträämistä ja itsemurhia. Pikaruokaa nopeasti kyhättynä, jokainen syö missä ja miten haluaa - ei siis rauhallisia pitkiä perheruokailuja... alituinen kiire jonnekkin..suoriutumispakko... Missä siis siteet perheeseen, puolisoon, lapsiin?
Tunnistan kyllä Salon kommentit ja jos jokainen katsoo ympärilleen niin .... aika säälittävä kuva syntyy. - totuuden
Odotetaan, että päiväkoti ja koulu kasvattaa lapset. Kunta hoitaa isät ja äidit.
Suomlainen on vieraantunut perheestä, kuka tuntee omia lapsiaan? Vain 33% suostuisi hoitamaan omat vanhempansa vanhuksina, paljonko 33% on tyhjiä lupauksia? Äidit ei hoida omia vekaroitaan, koska kaikki on saatava mitä rahalla saa.
Kiire ja väsymys painaa ja jokainen elää kolossaan yksinäistä syrjäänvetäytyvää elämää. - psykopaatin
höpinältä koko juttu
ei saisi yleistää, ikävä juttu salolta - ihmettä!
tuo Salo tuollaista menee haastelemaan,miulle perhe on tärkein mummosta vaariin,puhukoon vaan omasta puolestaan,pikku hiljaa inhottaa nämä ainaiset suomen mollaajat,ite jos on kylmäkiskoinen ihminen niin olkoo elä yleistä,ällöttää tälläinen yök!
- sanoa että
katsokaapa meidän pääministeriä... tekstarilla vaan ilmottaa että suhde on nyt poikki. Ei siinä auta naisen ruikutus kun kovamasa toimii.
- toimittajan visio
kuin Salon visio. Sehän on tyypillsistä että toimittaja vääntää sanotun aivan erillaiseksi mitä on tarkoittanut.
- vahempansa
Nyky lapset eivät pidä yhteyttä vanhempiinsa ja hylkäävät heidät.
Mutta samalla he antavat esimerkin omille lapsilleen, ja myöhemmin heille itsellen käy samoin.Minä joudun hylkäämään vanhempani koska he ovat itsekeskeisiä, aikuisia lapsia. Molemmat joivat kun olin lapsi. Se siitä "lapsuudesta".
Nyt isä rapajuoppo ja äiti katkera ja vihainen. Pysyn heistä erossa, koska en kestä sitä isän juomista, narsismia ja äidin marttyyriutta & raivokohtauksia.
- itsellen käy samoin
Hylkäämällä vanhempansa lapset antavat esimerkin omille lapsilleen ja myöhemmin nämä hylkäävät heidät.
- tuossa ajattelussaan
ei suomalaisilla ole samanlaisia tunnemyrskyjä sukulaisiinsa kuin esim. italialaisilla tai latinoilla. Ei se ole kaikille tärkeää menee mummonsa tai vaarinsa hautajaisiin, vai ei, sillä sydämmessään moni muistot kantaa. Hauta on vain maallisen taivalluksen pääteasema, ei sen enempää.
Jostain 10000 km päästä hautajaisiin lähteminen olisi aika tyhmää, eikä se tarkoita etteikö olisi vainajasta välittänyt tai arvostanut. - kaikki suomalaiset!
Jos on noin sanonut, niin saa kyllä pitää uskonsa ihan itsellään! Törkeää väittää tuollaista kaikkien suomalaisten puolesta! Täytyy olla tunneköyhä ihminen jos ei isovanhempien poismeno liikauta yhtään! Ei voi muuta sanoa, kuin että säälittävää.
- Pah, pah ja pah
Isovanhemmat ja vanhemmat yleensä kun tuppaavat kuolemaan aikaisemmin kuin itse ts. se on odotettavissa. Ja todella rasittavaa oli, kun kauan sitten oman äitini hautajaisissa kaiken maailman sukulaiset tulivat itkemään olkapäille ja kun en itse itkenyt en muka vielä käsittänyt asiaa. Pah. Äitini nyt vain oli yksi vanhemmista, ei siis sellainen jonka kanssa olisi loppuelämänsä ja näin ollen läheisempi ja jonka kuolema voisi ihan oikeasti liikuttaa. Vituttaa kun monilla oli vaikea tajuta tätä.
- Materialismi ennen kaikkea
Valtiovalta kohtelee kansalaisiaan hallintoalamaisina.
Työnantajat työntekijöitään resursseina.
-> Vanhemmat lapsiaan esineinä
-> Lapset vanhempiaan/isovanhempiaan taakkana
Ja niin edelleen... - kyllä
normi suomalainen omaa hyvät suhteet myös isovanhempiin ja pitää myös velvollisuutena saattaa heidät hautaan!
- simmppeli
Tärkeämpää on viettää aikaa isovanhempien kanssa silloin kun ovat elossa. Tietysti, jos on huonot välit tai isovanhemmat eivät ole kiinnostuneita lapsenlapsista niin ei silloin kyllä halua tupata.
- tunteetonko?
Joo oisko tässä nyt vouhotettu vain taas....vouhomaiseen tyyliin helekatti. Kyllä suurin osa menee isovanhempiensa hautajaisiin jos vain pääsee, jos ei pääse niin suree sitä kukin tavallansa. Ei kait tässä mitään tunnehäiriöisiä sentään olla.
- monet viesteistä
Toivon, että täällä on ollut vain yksi eri nimimerkeillä kirjoittelemassa, kuinka läheiset ei kiinnosta. Voiko tämä olla totta? Ymmärrän, jos on ollut huono lapsuus tms, mutta muutoin? Itse ainakin puhtaasta rakkaudesta autan isovanhempiani, ja olen aina heidän käytettävissään. Kunnioitan heitä suuresti. He ovat kokeneet sodan, ja heidän ansiosta olemme, keitä olemme. Vähintä, mitä voin tehdä, on antaa heille rakkautta ja tunnetta, että he ovat tärkeitä.
- kommentointia!!
Alaluokkainen törkimys kyseessä..
- typerämpiä
kommentteja julkisuudessa näillä puupäillä nykyään. Puhukaa vain omasta puolestanne, älkääkä sotkeko muita ihmisiä omaan typeryyteenne.
- Anonyymi00046
Oliko eino salo mikan isä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit435329Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT4144624Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1483849KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1653194Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku142536Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei212292Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182108Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1512032- 1251950
Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241479