Finnair jätti 70 000 matkalaukkua kentille viime vuonna. Huikea määrä. Lopullisesti Finnair onnistui kadottamaan 200 matkalaukkua.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Matkalaukut katoavat yhä useammin lentokentille/1135234683298
Finnair hukkasi matkalaukkuja
7
1927
Vastaukset
- vaan sopeutua
...
- kuka hukkaa??
Siis eihän kentillä lentoyhtiöt vastaa matkalaukkujen kuljetuksista vaan sen kentän henkilökunta eikö niin? Kun lensin Pekingistä Helsinkiin Pariisin kautta ja matkalaukkuni hukkui niin ei sillä Finnairin kanssa ollut mitään tekemistä kun laukkuni ei koskaan saapunut Finnairin koneeseen. Mitenkähän tuo oikein on katsottu että Finnair hukkaa ne laukut eri lentokentillä?
- ettei finnair
vastuussa kadonneista laukuista? Yhtiöt vastaavat matkatavaroiden kuljetuksesta MATKUSTAJALLE, olkoot se palvelu ostettu sitten vaikka ukkomustalaiselta. Finnairilta haet korvauksia, jos matkalaukut rikkoontuu/katoaa et lentokentän henkilökunnalta.
Näin yksinkertaista se on kun sen oikein oivaltaa "kenen lento, sen vastuu"
- lennon mukaan
Lentoyhtiöiden tekemän sopimuksen perusteella myöhästynyt matkalaukku tilastoidaan viimeisen lennon operoineen lentoyhtiön piikkiin. Eli jos laukku jää tulematta lennolle Suomeen lennonvaihdon yhteydessä, tilastoidaan se esim Finnairin piikkiin, vaikka se on jään Pariisiin, eikä Finnairilla ole ollut mitään tekemistä sen kanssa, eikä mahdollisuutta saada sitä koneeseensa.
Sama toki käy vaikka BA:lle, jos Finnairin aamukoneesta jää matkustajan laukku Helsinkiin ja matkustaja jatkaa BA:lla eteenpäin.
Eli pieni osa näistä laukuista on todellisuudessa sen yhtiön piikkiin meneviä, joille se tilastoidaan. Lisääntyneet koneenvaihdot lisäävät varmasti jatkossakin laukkujn jälkeen jääntiä.- oikein ymmärtänyt,
niin luovutan laukkuni lähtöselvityksen yhteydessä tulevan lentoni lentoyhtiön hoteisiin, eli tuo tilastointi lienee silloin mennyt oikein.
- esimerkki valaisemaan
oikein ymmärtänyt, kirjoitti:
niin luovutan laukkuni lähtöselvityksen yhteydessä tulevan lentoni lentoyhtiön hoteisiin, eli tuo tilastointi lienee silloin mennyt oikein.
Jos lähdet Helsingistä Miamiin ja lennät Pariisiin Finnairilla ja siitä vaikka AA:lla Miamiin, niin jos laukkusi jää saapumatta määränpäähän (MIA), tilastoidaan se silloin AA:n myöhästyneeksi laukuksi, jäipä laukku sitten Helsinkiin tai Pariisiin.
Paluumatkalla laukkusi jää joko Miamiin tai Pariisiin, mutta ei saavu Helsinkiin ja lennät Pariisista Helsinkiin Finnairilla, tilastoidaan se myöhästynyt laukku Finnairin piikkiin olipa se laukku jäänyt mihin tahansa.
Jos taas lennät suoran lennon vaikka Tukholmaan Finnairilla ja laukku ei tullutkaan perille, menee se silloin luonnollisesti lentäneen lentoyhtiön piikkiin.
Eli laukkua ei tilastoida välttämättä juuri sen lentoyhtiön myöhästyneeksi laukuksi, jonka toimesta laukku myöhästyi. Lentoyhtiöiden ei varmasti olisi järkevää lähteä selvittämään kenen syy laukun jääminen rannalle on, koska se vaatisi ylimääräisä työtä ja kuka voisi varmuudella todistaa missä vaiheessa virhe sattui. Ilmeisesti on katsottu, että vahingot tasoittuvat sopimuksen myötä ja "syyllisen" etsiminen ei erikseen kannata.
Samoin rikkoutuneen matkalaukun korvaamisesta vastaa viimeisn lennon lentänyt lentoyhtiö.
Eli tilastointi ei mene sen lentoyhtiön piikkiin, joka sen ensimmäisenä vastaanotti, vaan sen jonka pitäisi se määränpäässä luovuttaa matkustajalle.
- laukkuja takseilla
Niinpä niin, itse olen lentänyt viimeisen kuuden viikon aikana neljästi Finnairilla ja kolmena kertana laukku on jäänyt tulematta perille. Onhan se toki seuraavana päivänä saapunut taksin tuomana, mutta se ei paljoa lohduta. Etenkin, jos laukussa on esim. puhelimen laturi ja itse puhelin on virtaa vailla, pilaantuvia elintarvikkeita, luennointiaineistoa tms.
Töppi on aina sattunut HKI-Vantaan kentällä eli laukkua / laukkuja ei saada jatkolennoille ajoissa. Vaihtaisin lentoyhtiötä, jos voisin. Ikävä kyllä meille ei lennä kuin vinnairi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2522672Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172187Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3281912- 1031639
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois901566Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001260- 671210
- 251131
- 501093
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731036