Nukahtamislääkkeenä Mirtazapin orion 15mg

-|||Laura|||-

Sain tänään lääkäriltä mirtazapin orion 15mg auttamaan nukahtamiseen. Kyseessä siis mielialalääke, jonka sivuvaikutuksena uneliaisuus. Masentunut en ole.

Käyttääkö joku tätä hoitaakseen unettomuutta? jos näin, niin käytätkö säännöllisesti joka ilta? Vai silloin ainoastaan kun et nukahda? Kun herää aamulla,onko unelias vai virkeä olo? Vai toimiiko ollenkaan? Kokemukset tervetulleita.

259

171891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan hyvin nukutti

      Käytin lääkettä parin kuukauden ajan. Muuten toimi minulla hyvin mutta sivuvaikutusten vuoksi vaihdettiin toiseen. Otin lääkettä vain tarvittaessa. Yleensä viisi kertaa viikossa. Aluksi kahtena ensimmäisenä päivänä lääke aiheutti todella pahaa tokkuraisuutta ja liikkeiden epävarmuutta ja jähmeyttä. Kun nämä pari päivää menivät ohi, niin sen jälkeen aamulla alkoi heräämään virkeänä. Haittapuolena tuossa lääkkeessä on melkein kaikilla painonnousu. En tiedä tarkalleen, mistä se johtuu. Minulla ainakin oli koko ajan nälkä lääkettä syödessä. Haaveilin jatkuvasti ruuasta ja herkuista. Painoa tuli lisää 4kiloa kahdessa kuussa, vaikka normaalisti en liho millään. Pitkällä ajalla mirta voi aiheuttaa tottumusta jos otat sitä päivittäin. Kannattaa siis ottaa vain tarvittaessa tai jättää edes muutamia välipäiviä viikossa. Itse otin tuosta 15mg:sta puoliskan ja sillä uni tuli hyvin. Kannattaa kokeilla, mikä on sinulle sopiva annos. Joskus 15mg voi olla liian paljon.

      • näläkälöitä

        Oletko miettinyt, että tuon näläntunteen lisääntyessä saatat syödä enemmän ja paino nousee?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melatolin Plus unihäiriöiden hoidossa - http://tonzes.com/sleepfi.htm Auttoi kohtalaisen hyvin silloin, kun uni oli vuosia sitten täysin kateissa.

        Melatoniini auttaa vain pelkkään oman melatoniin tuotannon vajeeseen,ei esim.stressiperäiseen tai masennuksen tai muiden mielenterveysongelmiin liittyviin uniongelmiin. Melatoniini ei korjaa esim.serotoniinin tuotantoa. Suomessa sen käyttö on räjähtänyt käsiin mutta auttaa vain hyvin harvalla.

        Jos unettomuus johtuu ulkoisista seikoista,kuten epäsäännöllisistä työajoista ja unirytmistä,huonosta huoneilmasta,häiriötekijöistä jne.,on ne korjattava ensin ja ottaa melatoniini rinnalle.


      • Anonyymi

        15 Mg on aika pieni annos . Ja mirtazapiinia otetaan joka ilta kunnes keho oppii taas tulemaan toimeen ilman sitä .
        En ole koskaan kuullutkaan että mirtazapiinia otetaan ainoastaan tarvittaessa , sillä se on pitkäaikais lääke sinänsä .
        Eikä pitäisi aiheuttaa mitään riippuvaisuutta .


      • Anonyymi

        Paras unilääke ilman reseptiä - https://nplink.net/bjahj033
        Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras unilääke ilman reseptiä - https://nplink.net/bjahj033
        Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi.

        Siis se sopii sinulle, mutta sekin riippuu mistä syistä unettomuus johtuu mitä lääkettä määrätään . Mutta jos testilenkin auttaa niin ongelmat eivät ole isoja unettomuuden kanssa .


      • Anonyymi
        näläkälöitä kirjoitti:

        Oletko miettinyt, että tuon näläntunteen lisääntyessä saatat syödä enemmän ja paino nousee?

        Olen ihan varma, että kirjoittaja ymmärsi kyllä näläntunteen ja syömisen välisen yhteyden. Tyhminä toisia pitävät yleensä tyhmät; he kokevat oivalluksena asioita, joita fiksummat pitävät itsestään selvinä.


      • Anonyymi
        näläkälöitä kirjoitti:

        Oletko miettinyt, että tuon näläntunteen lisääntyessä saatat syödä enemmän ja paino nousee?

        Luette niistä ETIKETEISTÄ ohjeet sivuoireet huomaatte miksi on vaikeaa SIVUOIREET.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melatoniini auttaa vain pelkkään oman melatoniin tuotannon vajeeseen,ei esim.stressiperäiseen tai masennuksen tai muiden mielenterveysongelmiin liittyviin uniongelmiin. Melatoniini ei korjaa esim.serotoniinin tuotantoa. Suomessa sen käyttö on räjähtänyt käsiin mutta auttaa vain hyvin harvalla.

        Jos unettomuus johtuu ulkoisista seikoista,kuten epäsäännöllisistä työajoista ja unirytmistä,huonosta huoneilmasta,häiriötekijöistä jne.,on ne korjattava ensin ja ottaa melatoniini rinnalle.

        Jos asunnon seinissä on hometta se käy hengitykseen eikä voi kuin vaihtaa asuntoa. Kaikki vuoro työtä tehneet tietää ettei voi nukkua oikein koskaan siihen sopeutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ihan varma, että kirjoittaja ymmärsi kyllä näläntunteen ja syömisen välisen yhteyden. Tyhminä toisia pitävät yleensä tyhmät; he kokevat oivalluksena asioita, joita fiksummat pitävät itsestään selvinä.

        Vaihdevuodet lisää ruokahalua toisilla riippuu hormoneista liikunnan määrästä estrogeenin tetanuksen puutteesta.


    • uneton

      Moi,

      minulle lääkäri määräsi pari kk sitten kyseistä Mirtaa 15 mg annoksina unettomuuteen. Nyt olen ottanut sitä muutaman kerran kierteen katkaisuun yhden tabletin. Minullakin aiheuttanut väsymystä seur päiväksi. Asian se kyllä ajoi eli nukun kuin tukki.

      Unettomuuteni on jatkunut nyt 3 kk säännöllisesti siten, että nukun 3-4 yötä viikossa 6-7 h (hyvin) ja loput heräilen tai en nuku lainkaan. Kävin viime viikolla psykiatrilla, jonka mukaan ei masennusta yms. ole vaan unirytmi on sekaisin. Aloitan nyt viikon Mirtakuurin, jolla pitäisi tilanne normalisoitua (?).

      Asiaan: psykiatri kertoi, että 15 Mg annoksena Mirta väsyttää, mutta kaksinkertaisena 30 mg ei enää, koska "se vaikuttaa eri reseptorien kautta". Eli itse aion nyt kokeilla 30 mg/yö kuurilla, josko päiväväsymys ei olisi niin paha. Eli suosittelen kasvattamaan annosta, jos koet että päivällä on liian väsynyt, tosin en vielä itsekään tiedä mitä vaikutusta muuten on...

      Lycka till!

      • iltaisin unettomuuteen,

        hyvin toimii, 15 mg sai aikaiseksi kaamean päiväväsymyksen, tiputin annosta ja tämä sopii minulle vallan loistavasti

        Viikon Mirta-kuuri?!


      • Diapam&Imovane yhdes

        Hmmm...uneton. mitenkäs se oikein on kun tuoteselostuksessa lukee että Mirtazapiin alkaa vaikuttamaan vasta parin viikon jälkeen ja sitä pitää ottaa säännöllisesti. Lopettaminen on tehtävä hitaasti vähentäen ottamista, muuten tulee ikäviä sivuvaikutuksia ja kurjaa oloa.


      • tane2

        pyydä tenox 20mg se autaa ja ei ole mitään uneliaisuutta seuraavan päivänä näitä on myös 10mg


      • huomio
        Diapam&Imovane yhdes kirjoitti:

        Hmmm...uneton. mitenkäs se oikein on kun tuoteselostuksessa lukee että Mirtazapiin alkaa vaikuttamaan vasta parin viikon jälkeen ja sitä pitää ottaa säännöllisesti. Lopettaminen on tehtävä hitaasti vähentäen ottamista, muuten tulee ikäviä sivuvaikutuksia ja kurjaa oloa.

        Mirtazapin vaikuttaa heti unettavasti mutta mielialaa kohentava vaikutus tulee vasta parin viikon-kuukauden kuluttua käytöstä.


      • Depris333

        Minulle lääkäri nimenomaan kertoi, niin pienellä 15 mg tai sen puolikkaalla nukahtaa ja tällaista annosta käytetään nukahtamislääkkeenä.

        Koska se on myös masennslääke, niin pienempikin annos voisi tietty auttaa jonkin verran masenukseenkin.

        Eiköhän nuo suuremmat annokset ole sitten tarkoitettu depression hoitoon, ajattelen, jos on vakavaa depistä.


      • Anonyymi
        Diapam&Imovane yhdes kirjoitti:

        Hmmm...uneton. mitenkäs se oikein on kun tuoteselostuksessa lukee että Mirtazapiin alkaa vaikuttamaan vasta parin viikon jälkeen ja sitä pitää ottaa säännöllisesti. Lopettaminen on tehtävä hitaasti vähentäen ottamista, muuten tulee ikäviä sivuvaikutuksia ja kurjaa oloa.

        Mirtazapin on masennuslääke, ja masenukseen se alkaa vaikuttaa parin viikon kuluttua.
        Siinä tuoteselostuksessa Luke Myös että sillä voi käyttää muuhunkin tarkoitukseen. Se 15 mg vaikuttaa unilääkeenä , ja heti.


      • Anonyymi
        Diapam&Imovane yhdes kirjoitti:

        Hmmm...uneton. mitenkäs se oikein on kun tuoteselostuksessa lukee että Mirtazapiin alkaa vaikuttamaan vasta parin viikon jälkeen ja sitä pitää ottaa säännöllisesti. Lopettaminen on tehtävä hitaasti vähentäen ottamista, muuten tulee ikäviä sivuvaikutuksia ja kurjaa oloa.

        Niin vaikuttaa siihen mihin lääke on alunperin tarkoitettu eli masennukseen. Unilääkkeenä toimii heti kun yli 15mg kerta annos ei ylity. Jopa 1/4 pilleristä voi toimia paremmin nukahtamiseen kuin puolikas.


      • Anonyymi
        tane2 kirjoitti:

        pyydä tenox 20mg se autaa ja ei ole mitään uneliaisuutta seuraavan päivänä näitä on myös 10mg

        Niitä olen käyttänyt joskus ja sain nukuttua hyvin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mirtazapin on masennuslääke, ja masenukseen se alkaa vaikuttaa parin viikon kuluttua.
        Siinä tuoteselostuksessa Luke Myös että sillä voi käyttää muuhunkin tarkoitukseen. Se 15 mg vaikuttaa unilääkeenä , ja heti.

        Eilän aloittin Mirtan ottamisen ja nukuin 6 h kun ennen 3h toisia lääkeistä..Mitta koko päivä olen niin väsynyt ja halua nukkua mutta päätä särkee ja olkapäitä pirusesti ja ottaa 2 yötä mitä huomenna tapahtua? Mutta mitään kansiossa otin 0,5 pilaria Imovane ja kun heräsin yöllä 3m jälkeen otin vielä 0.5 pilaria Imovane ja nukuin vielä 3 h ja sitten torkuin koko pvä.kipeänä..Mitä huomenna tähtää? Ja et tiedä keneltä kysyä..Lääkärit ei tiedä miksi minulla niin päätä ja olkääpäitä särkee? Yhdessä vuodessa 6 lääkäriasema terveysksellä ja ei kuka tiija.Tälläinen tää nykyinen elämä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin vaikuttaa siihen mihin lääke on alunperin tarkoitettu eli masennukseen. Unilääkkeenä toimii heti kun yli 15mg kerta annos ei ylity. Jopa 1/4 pilleristä voi toimia paremmin nukahtamiseen kuin puolikas.

        Juu neljäsosalla tabletista mäkin nukun hyvin ja käytän vain silloin tällöin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin vaikuttaa siihen mihin lääke on alunperin tarkoitettu eli masennukseen. Unilääkkeenä toimii heti kun yli 15mg kerta annos ei ylity. Jopa 1/4 pilleristä voi toimia paremmin nukahtamiseen kuin puolikas.

        Mulle määrättiin 1/4 mirtaa juurikin unettomuuteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu neljäsosalla tabletista mäkin nukun hyvin ja käytän vain silloin tällöin

        Pirun vaikea puolittaa puolikas pieni pilleri


      • Anonyymi
        Diapam&Imovane yhdes kirjoitti:

        Hmmm...uneton. mitenkäs se oikein on kun tuoteselostuksessa lukee että Mirtazapiin alkaa vaikuttamaan vasta parin viikon jälkeen ja sitä pitää ottaa säännöllisesti. Lopettaminen on tehtävä hitaasti vähentäen ottamista, muuten tulee ikäviä sivuvaikutuksia ja kurjaa oloa.

        Siitä näet että ihmiset eivät edes tiedä miten lääkettä he syövät ja miksi. Ihmetyttää kovasti tuo kun jotkut antavat ohjeitaan . Lukevatko he edes miten heille on lääke kirjoitettu vai ottavatko samalla tyylillä kun jotain aspiriinia jossa on puolitus aika lyhyt
        Mirtazapiin alkaa vaikuttaa kahden viikon päästä ja jokaiselle on kirjoitettu reseptii miten se nautitaan , niin että netti ei koskaan ole paikka mistä kyselee lääkkeitten vaikutuksia apteekkiin kun menee kysymään niin siellä on koulutettu henkilökunta jotka vastaavat kysymyksiin tai sitten soittaa omalle lääkärille jos jotain on epäselvää.
        Näkyy muuten selvästi ettei kaikki edes tiedä miksi heille on kirjoitettu mirtazapiinia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mirtazapin on masennuslääke, ja masenukseen se alkaa vaikuttaa parin viikon kuluttua.
        Siinä tuoteselostuksessa Luke Myös että sillä voi käyttää muuhunkin tarkoitukseen. Se 15 mg vaikuttaa unilääkeenä , ja heti.

        Usein unettomuudesta on kysymys alkavasta masennuksesta , joten siksi mutta on kirjoitettu, tiåoisen sanovat etteivät ole masentuneita mutta masennus voi ilmetä juuri univaikeuksina. Sillä ihminen joka voi hyvin ei kärsi unettomuudesta vaan nukkuu yönsä ilman lääkkeitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu neljäsosalla tabletista mäkin nukun hyvin ja käytän vain silloin tällöin

        Jaa että neljäsosalla nukut hyvin. Se on sentään silloin niin että et tarvitse edes sitä pientä määrää nukut hyvin siksikin luulet että lääke auttaa sinua nukkumaan . Siis niin pienet määrät ei auta , mutta usko siirtää vuoriakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pirun vaikea puolittaa puolikas pieni pilleri

        Apteekista saa ostaa puolittajan ei maksa paljon mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pirun vaikea puolittaa puolikas pieni pilleri

        Mikä siinä tuntuu olevan kaikilla niin suuri ongelma?
        Puolittaa vielä puolikas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilän aloittin Mirtan ottamisen ja nukuin 6 h kun ennen 3h toisia lääkeistä..Mitta koko päivä olen niin väsynyt ja halua nukkua mutta päätä särkee ja olkapäitä pirusesti ja ottaa 2 yötä mitä huomenna tapahtua? Mutta mitään kansiossa otin 0,5 pilaria Imovane ja kun heräsin yöllä 3m jälkeen otin vielä 0.5 pilaria Imovane ja nukuin vielä 3 h ja sitten torkuin koko pvä.kipeänä..Mitä huomenna tähtää? Ja et tiedä keneltä kysyä..Lääkärit ei tiedä miksi minulla niin päätä ja olkääpäitä särkee? Yhdessä vuodessa 6 lääkäriasema terveysksellä ja ei kuka tiija.Tälläinen tää nykyinen elämä on.

        pään ja lihasten särky voi liittyä jonkinasteiseen uniapneaan ja niihin testeihin pääsee helposti.. lamaavien lääkkeitten käyttö pahentaa kaikkia vaivoja jos on esim uniapneaa jonkin asteista.. lihassäryt päänsäryt vetämätön ja saamaton olo lisääntynyt wc ssä käynnit lievä masennus.... pitkä lista ja kaikki aiheutuu hoitamattomasta uniapneasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pirun vaikea puolittaa puolikas pieni pilleri

        sen on insinöörit keksiny meidän harmiksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein unettomuudesta on kysymys alkavasta masennuksesta , joten siksi mutta on kirjoitettu, tiåoisen sanovat etteivät ole masentuneita mutta masennus voi ilmetä juuri univaikeuksina. Sillä ihminen joka voi hyvin ei kärsi unettomuudesta vaan nukkuu yönsä ilman lääkkeitä

        uniklinikka on hyvä paikka etsiä syytä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pirun vaikea puolittaa puolikas pieni pilleri

        Apteekista saa ostaa pienen härvelin, joka puolittaa pillerit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että neljäsosalla nukut hyvin. Se on sentään silloin niin että et tarvitse edes sitä pientä määrää nukut hyvin siksikin luulet että lääke auttaa sinua nukkumaan . Siis niin pienet määrät ei auta , mutta usko siirtää vuoriakin

        Tämän kirjoittaja ei tiedä asiasta mitään! Pieni määrä mirtazapinia auttaa nukahtamiseen. Kokonainen pilleri on masennukseen. Mekanismit ovat erilaiset, kävin asian hyvin tarkkaan läpi osaavan lääkärin kanssa. 1/4 pilleri toimii paremmin. TIetämättömät voivat mennä kaduille huutelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että neljäsosalla nukut hyvin. Se on sentään silloin niin että et tarvitse edes sitä pientä määrää nukut hyvin siksikin luulet että lääke auttaa sinua nukkumaan . Siis niin pienet määrät ei auta , mutta usko siirtää vuoriakin

        Ei kannata yleistää, kun jokaisen elimistö toimii eri tavalla. Itselle ja lukuisille tuttavalleni juuri 1/4 tbl toimii erittäin hyvin.
        Pää ei ole sekaisin seuraavaa päivää ja uni on ollut syvää, palauttavaa.
        Hyvä, että täällä jaetaan kokemuksia rohkeasti.
        Kenenkään kokemaa kannattaa arvostella tai lytätä todella harkiten. Jos koskaan!
        Pääasia kuitenkin on, että on olemassa lääke joka auttaa monin tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että neljäsosalla nukut hyvin. Se on sentään silloin niin että et tarvitse edes sitä pientä määrää nukut hyvin siksikin luulet että lääke auttaa sinua nukkumaan . Siis niin pienet määrät ei auta , mutta usko siirtää vuoriakin

        Kyllä 1/4 auttoi minuakin kun kärsin unettomuudesta. Lääkäri määräsi juuri 1/4 unetttomuuteen. Heti auttoi. Vähän aikaa käytin. Kun lopetin ei mitään seuraamuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän kirjoittaja ei tiedä asiasta mitään! Pieni määrä mirtazapinia auttaa nukahtamiseen. Kokonainen pilleri on masennukseen. Mekanismit ovat erilaiset, kävin asian hyvin tarkkaan läpi osaavan lääkärin kanssa. 1/4 pilleri toimii paremmin. TIetämättömät voivat mennä kaduille huutelemaan.

        Olen samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän kirjoittaja ei tiedä asiasta mitään! Pieni määrä mirtazapinia auttaa nukahtamiseen. Kokonainen pilleri on masennukseen. Mekanismit ovat erilaiset, kävin asian hyvin tarkkaan läpi osaavan lääkärin kanssa. 1/4 pilleri toimii paremmin. TIetämättömät voivat mennä kaduille huutelemaan.

        Olet itse vajaa. Tuurin apteekista saa tilattua mm 1 mg.
        Tämälin annostus aiheutti minulle dagen efter tokkuran ja kompastelun. Sain kuitenkin nukuttua paremmin. Kivuiltani. Huom lääke voi kertautua tai vaikuttaa yksilöllisest.


      • Anonyymi

        Mitähän toi psykiatri mahtaa diagnosoida 3 vuorotyötä tekeville unirytmistä ???? Pitääkö psykiatrian mennä hoitoon.


      • Anonyymi
        tane2 kirjoitti:

        pyydä tenox 20mg se autaa ja ei ole mitään uneliaisuutta seuraavan päivänä näitä on myös 10mg

        Jeesus sentään ! Lopettakaa noituus harrastukset menkää tunnustaan pahat teot palauttakaa tavarat ja varastetut sekä tehkää jotain hyvää välillä.


      • Anonyymi
        Depris333 kirjoitti:

        Minulle lääkäri nimenomaan kertoi, niin pienellä 15 mg tai sen puolikkaalla nukahtaa ja tällaista annosta käytetään nukahtamislääkkeenä.

        Koska se on myös masennslääke, niin pienempikin annos voisi tietty auttaa jonkin verran masenukseenkin.

        Eiköhän nuo suuremmat annokset ole sitten tarkoitettu depression hoitoon, ajattelen, jos on vakavaa depistä.

        15 MG EI OLE MIKÄÄN PIENI ANNOS. Lääkkeet on huumeita. 2 mg tai 5 on vähemmän. Ei masennusta voi hoitaa kun se liittyy menetyksiin suruun ja itsesääliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilän aloittin Mirtan ottamisen ja nukuin 6 h kun ennen 3h toisia lääkeistä..Mitta koko päivä olen niin väsynyt ja halua nukkua mutta päätä särkee ja olkapäitä pirusesti ja ottaa 2 yötä mitä huomenna tapahtua? Mutta mitään kansiossa otin 0,5 pilaria Imovane ja kun heräsin yöllä 3m jälkeen otin vielä 0.5 pilaria Imovane ja nukuin vielä 3 h ja sitten torkuin koko pvä.kipeänä..Mitä huomenna tähtää? Ja et tiedä keneltä kysyä..Lääkärit ei tiedä miksi minulla niin päätä ja olkääpäitä särkee? Yhdessä vuodessa 6 lääkäriasema terveysksellä ja ei kuka tiija.Tälläinen tää nykyinen elämä on.

        Lääketeollisuus tienaa teidän rahoilla hyvin siinä kuin karkkikaupat !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pirun vaikea puolittaa puolikas pieni pilleri

        Pirukin pääsi mukaan sehän jobiin paiseet löi kiusasi Jeesusta. Kannattaa ajatella joskus mitä vaikeaa puolikkaan puolittamisella on teillä ei järki kulje noiden huumeiden takia. Tabletit voi leikata neljään osaan tai merentaa jauhoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein unettomuudesta on kysymys alkavasta masennuksesta , joten siksi mutta on kirjoitettu, tiåoisen sanovat etteivät ole masentuneita mutta masennus voi ilmetä juuri univaikeuksina. Sillä ihminen joka voi hyvin ei kärsi unettomuudesta vaan nukkuu yönsä ilman lääkkeitä

        Unettomuus liittyy useimmin ahdistukseen ja pelkoihin monet masentuneet ei muuta tekisikään kuin nukkuisi. Toivoo ettei edes herää tai elää meditaatiossa. Kuten jogat tai uskonnot missä vajotaan näkyihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apteekista saa ostaa puolittajan ei maksa paljon mitään

        Ei nyt mitenkään voi puolittaa puolikasta se ei täällä sivulla suju mitenkään. Pitää ensin hahmottaa millainen on puolikas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apteekista saa ostaa puolittajan ei maksa paljon mitään

        Apteekista ei saa matematiikan kirjoja mutta kirjakaupasta saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pään ja lihasten särky voi liittyä jonkinasteiseen uniapneaan ja niihin testeihin pääsee helposti.. lamaavien lääkkeitten käyttö pahentaa kaikkia vaivoja jos on esim uniapneaa jonkin asteista.. lihassäryt päänsäryt vetämätön ja saamaton olo lisääntynyt wc ssä käynnit lievä masennus.... pitkä lista ja kaikki aiheutuu hoitamattomasta uniapneasta.

        Apnean hoitoon käy hammaslääkäri ja purenta korjataan tai tekohampaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sen on insinöörit keksiny meidän harmiksi

        Ainakaan hampaattomat ei saa puolitettua puolikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän kirjoittaja ei tiedä asiasta mitään! Pieni määrä mirtazapinia auttaa nukahtamiseen. Kokonainen pilleri on masennukseen. Mekanismit ovat erilaiset, kävin asian hyvin tarkkaan läpi osaavan lääkärin kanssa. 1/4 pilleri toimii paremmin. TIetämättömät voivat mennä kaduille huutelemaan.

        Riippuu lääkkeen määrästä tietysti vaikuttava aine.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 1/4 auttoi minuakin kun kärsin unettomuudesta. Lääkäri määräsi juuri 1/4 unetttomuuteen. Heti auttoi. Vähän aikaa käytin. Kun lopetin ei mitään seuraamuksia.

        No jos yksi pilleri on 15 milliä puoliksi se on ____neljäs osa on _____!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt mitenkään voi puolittaa puolikasta se ei täällä sivulla suju mitenkään. Pitää ensin hahmottaa millainen on puolikas.

        Onnistuu minulta hyvin puolikkaan puolitus tuolla apteekista ostetulla leikkurivehkeellä


    • ihan selkeä

      masennuslääke, siis siksi se luokitellaan, on NASSA.

      • 3+8

        Ihan tiedoksi:

        Samaa lääkettä voidaan käyttää useampaan tarkoitukseen. Mirtatsapiini on mielialalääke mutta sillä on myös väsyttävä vaikutus.


    • ||Laura||

      Joo voisin ottaa vain puolikkaan ennen nukkumaan menoa. On vain hankala puolittaa kun on niin pieni ja varmaan vain murenee puolittaessa... Eilen otin yhden, kyllä tuli uni nopeasti enkä heräillyt pitkin yötä, mutta hyvästä unesta huolimatta olo ei ole virkeä, vaan tokkurainen ja uninen. Ens viikko herätys aamu viideltä, joten pitää ottaa tarpeeksi ajoissa tää mirta..

      • katkaisee unihäiriön

        mirta on pieninä annoksina unihäiriön korjaamiseen oiva apu. ite sain sitä vuosi sitten, kun olin valvonut 3 kk:n ajan keskellä yötä joka yö n. 2-3 tuntia. olin jo aivan poikki. lääkäri määräs mirta 15 mg tabletteja 0,5-1. oon ottanu aina vain puoliskaa eli 7,5 mg. unihäiriö ei korjaannu millään viikon kuurilla vaan lääkäri määräsi minunkin syömään niitä joka ilta 2-3 kk:n ajan.

        nyt tammikuussa kävin toisella työterveyslääkärillä kysyäkseni saanko niitä lisää, kun mulla heittää jo pelkkä täysikuu unet sekaisin. (kuuhullu!!)
        tämäkin lääkäri sanoi, että lääkkeen teho on parempi kun syö pitkän ajan (siis muutamia kuukausia) säännöllisesti joka ilta. ja että tästä ei ole mitään riippuvuushaittaa tms.

        minäkään en ole masentunut. vaikuttaa jossain aivoissa niin, että ruokahalu kasvaa, mutta ei siis muuten lihota, jos ei syö enempää kun kuluttaa. vuosi sitten painoni vaan putosi, kun olin muuten laihiksella, eli söin vähemmän, kulutin enemmän.

        tsemppiä sulle ja tästä ei tarvi todellakaan ajatella, et on masennuslääke. sitä se onkin, jos lääkäri määrää suurempia annoksia, mutta nämä pienet annokset on unihäiriön korjaukseen.

        kun haet lisää apteekista ja sielä tarjotaan halvempaa, niin tarkista vaan ensin, että tabletissa on katkaisu-ura. helpottaa paljon puolittamista. kauppasivat mulle samaa imeskeltävänäkin, mutta en ottanu, kun sanoin et tarvin vaan puolikasta.


      • depisTeukka

        Apteekista voi ostaa leikkurin, jolla on helppo puolitella. Isommista pillereistä voi puolitella vielä puolikkaatkin.


      • Anonyymi
        depisTeukka kirjoitti:

        Apteekista voi ostaa leikkurin, jolla on helppo puolitella. Isommista pillereistä voi puolitella vielä puolikkaatkin.

        Vain jakouralla varustetut saa puolittaa, jos ole epä varma kysy apteekista


      • Anonyymi
        depisTeukka kirjoitti:

        Apteekista voi ostaa leikkurin, jolla on helppo puolitella. Isommista pillereistä voi puolitella vielä puolikkaatkin.

        Mirtaa on saatavissa myöskin 1 mg tabletteina


      • Anonyymi

        Hyvin toimii nukahtamiseen.Oteaan juuri ennen nukkumaanmenoa.Ei seuraavana päivänä mitään oireita.Pirteä ja energinen olo.


      • Anonyymi
        katkaisee unihäiriön kirjoitti:

        mirta on pieninä annoksina unihäiriön korjaamiseen oiva apu. ite sain sitä vuosi sitten, kun olin valvonut 3 kk:n ajan keskellä yötä joka yö n. 2-3 tuntia. olin jo aivan poikki. lääkäri määräs mirta 15 mg tabletteja 0,5-1. oon ottanu aina vain puoliskaa eli 7,5 mg. unihäiriö ei korjaannu millään viikon kuurilla vaan lääkäri määräsi minunkin syömään niitä joka ilta 2-3 kk:n ajan.

        nyt tammikuussa kävin toisella työterveyslääkärillä kysyäkseni saanko niitä lisää, kun mulla heittää jo pelkkä täysikuu unet sekaisin. (kuuhullu!!)
        tämäkin lääkäri sanoi, että lääkkeen teho on parempi kun syö pitkän ajan (siis muutamia kuukausia) säännöllisesti joka ilta. ja että tästä ei ole mitään riippuvuushaittaa tms.

        minäkään en ole masentunut. vaikuttaa jossain aivoissa niin, että ruokahalu kasvaa, mutta ei siis muuten lihota, jos ei syö enempää kun kuluttaa. vuosi sitten painoni vaan putosi, kun olin muuten laihiksella, eli söin vähemmän, kulutin enemmän.

        tsemppiä sulle ja tästä ei tarvi todellakaan ajatella, et on masennuslääke. sitä se onkin, jos lääkäri määrää suurempia annoksia, mutta nämä pienet annokset on unihäiriön korjaukseen.

        kun haet lisää apteekista ja sielä tarjotaan halvempaa, niin tarkista vaan ensin, että tabletissa on katkaisu-ura. helpottaa paljon puolittamista. kauppasivat mulle samaa imeskeltävänäkin, mutta en ottanu, kun sanoin et tarvin vaan puolikasta.

        Terve ihminen nukkuu ilman lääkkeitä , ja ihminen joka ei saa nukutuksi kärsii jonkin asteen henkisestä jutusta,masennustakin on monta eri tyyppiä siksi monet eivät ole edes tietoisia omasta masennuksestaan. Mutta kun unet menee niin mitäs se muuta on kun että on henkisesti epätasapainossa


      • Anonyymi

        jos yön uni ei virkistä suosittelen uniapneatestiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain jakouralla varustetut saa puolittaa, jos ole epä varma kysy apteekista

        Ikävää jos ei edes omista veitsiä eikä hampaita


    • hoh hoijaa

      olipa mielenkiintoista että sulle Laura määrättiin tuota Mirtaa 10. päivä, itse sain elämäni ensimm.kerran kys.lääkettä eilen. Olen kärsinyt unettomuudesta kohta tasan 11 viikkoa putkeen. Alkoi heräilyllä jonka jälken ei enää nuku. Se jo teki aika uupuneeksi jatkuttuaan useita viikkoja, mutta pahinhan oli edessä eli se kun ei enää nukahda ollenkaan. Jäin pois töistä ja nyt tässä ihmetellään enemmän tai vähemmän miten tästä selviää, milloin jakso katkeaa. Valitettavasti viime yönä kun otin mirta 15 mg niin EN NUKKUNUT vaan olin vaan sellasessa tosi uneliaassa tilassa. En saanut sitä kipeästi kaipaamaani nukahtamisen onnistumisen tunneta. Olisi kiva kuulla jos jollain samanikäisellä naisella (n.40 v) olis tällasta ollut ja siitä selvinnyt. Tai ylipäätään olis kiva vaikka meilejä vaihtaa jonkun samassa tilanteessa olleen tai olevan kanssa.Jotenkin luulen, että sinä Laura olet vielä nuori...?
      Anyway, positiivisia kokemuksia ko.mirtasta luen enemmän kuin mielelläni...

      • unihäiriöiden hoitoon

        heippa,
        kirjoittelin itsestäni jo tuohon sun viestin yläpuolelle "pidempi jakso..".
        mä oon 34v. ja tiedostanu olevani herkkäuninen jo vajaa 10 vuotta. syksyllä -03 hain ensimmäisen kerran nukahtamistabletteja, kun olin poikki vauvan yöheräilyistä, kun en sitten enää nukahtanutkaan kun vauva nukahti, vaan jäin valvomaan. toki olin syönyt nukahtamistabletteja puoliskoina jo silloin tällöin kun piti saada valvominen katkeemaan (lainasin äidiltä). mutta tosiaan -03 hain omat. viime keväänä kun hain apua, lääkäri sanoi lohdullisena, ettei hätä oo tämän näköinen, kyllä tähän konstit löytyy ja määräsi mirtaa. kysyin lääkäriltä, että miksi mulle ei oltu sillon aiemmin tätä suositeltu, kun olin hakenut zopinoxia ja kun reseptiä oli uusittu. lääkäri sanoi, että sillon ei oo tätä vielä käytetty unihäiriöihin, pelkästään masennukseen. vasta hiljattain on löydetty mirtan hyvä vaikutus unihäiriöihin pieninä määrinä.

        en mäkään tällä nuku "kuin tukki" vaan näen hirveästi unia, kääntyilen, olen tokkurainen. mutta on niin ihanaa kun herää unesta tai kääntyilee, niin ei tarvi kun ottaa uus mukava asento ja heti nukahtaa!! en antais näitä pois!


      • hoh hooijaa
        unihäiriöiden hoitoon kirjoitti:

        heippa,
        kirjoittelin itsestäni jo tuohon sun viestin yläpuolelle "pidempi jakso..".
        mä oon 34v. ja tiedostanu olevani herkkäuninen jo vajaa 10 vuotta. syksyllä -03 hain ensimmäisen kerran nukahtamistabletteja, kun olin poikki vauvan yöheräilyistä, kun en sitten enää nukahtanutkaan kun vauva nukahti, vaan jäin valvomaan. toki olin syönyt nukahtamistabletteja puoliskoina jo silloin tällöin kun piti saada valvominen katkeemaan (lainasin äidiltä). mutta tosiaan -03 hain omat. viime keväänä kun hain apua, lääkäri sanoi lohdullisena, ettei hätä oo tämän näköinen, kyllä tähän konstit löytyy ja määräsi mirtaa. kysyin lääkäriltä, että miksi mulle ei oltu sillon aiemmin tätä suositeltu, kun olin hakenut zopinoxia ja kun reseptiä oli uusittu. lääkäri sanoi, että sillon ei oo tätä vielä käytetty unihäiriöihin, pelkästään masennukseen. vasta hiljattain on löydetty mirtan hyvä vaikutus unihäiriöihin pieninä määrinä.

        en mäkään tällä nuku "kuin tukki" vaan näen hirveästi unia, kääntyilen, olen tokkurainen. mutta on niin ihanaa kun herää unesta tai kääntyilee, niin ei tarvi kun ottaa uus mukava asento ja heti nukahtaa!! en antais näitä pois!

        kiitti selvennyksestä ja positiivisesta viestistä. Mulla unettomuusjakso ekan kerran raskausaikana, sitte vauvan synnyttyä alussa jatkui ja nyt sitte aina sillon tällöin.


      • mies olen

        Jos on paha unihäiriö päällä niin sen korjaantuminen vie aikaan. Tuo Mirtazapiinin pitäis kyllä auttaa jonkin ajan päästä. Toimi itselläni ja vedin täyttä 15mg 3 kuukautta putkeen ja silloin oppi jälleen tietämään mitä on pitkäaikainen ja säännöllinen normaali nukkuminen ja yöuni.

        Valitettavasti ilman lääkettä unet pikku hiljaa menivät taas epätasapainoon siten, että pienikin stressaantuminen voi aiheuttaa pätkimistä ja liian aikaisin heräämistä. Nukahtaminen ei ole ollut koskaan ongelma.


      • UNI-äänikirja kehiin

        Hei hohhoijaa!
        Minulle paras unilääke nukahtamiseen on, kun laitan äänikirjan lukemaan minulle jotain kivaa kirjaa. Laitan sen niin hiljaiselle, että juuri ja juuri kuulen mitä lukee. Kun herään yöllä, laitan sen heti uudestaan lukemaan minulle. Nukahdan tosi hyvin sillä konstilla.
        Sen käyttäminen vaati hiukan opettelua ja totuttelua. Sen jälkeen on ollut paras mahdollinen unilääke!


      • Luonnollisia.keinoja

        Mä olen saanut luonnollisen avun kun olen herännyt enkä ole saanut unta, ottamalla magnesium sitraattian yhden tabletin ja syönyt vielä banaanin. Banaanissa on mm. tryptofaania. Huoneen tuuletus auttaa myös siinä ohella. AIna kehotetaan nousemaan ylös jos ei saa unta, mutta en neuvoisi tekemään sitä koska se vain virkistää lisää kun verenkiero vilkastuu, ja vihoviimeinen temppu olisi lukea jotain koska joutuisi laittamaan valot päälle ja m,elatoniinin eritys lakkaa heti kun laittaa valot!
        Mukava pesä kannattaa tehdä täkistä ja jättityyny pään alle. Vaikka jokin halityyny vielä kainaloon, ja kuvittelee itsensä johonkin ylelliseen katosvuoteeseen:)


      • Uni-72

        Mirtazapin vaikuttaa unettavasti nimenomaan mahdollisimman pienellä annoksella. 15 mg


      • Anonyymi
        UNI-äänikirja kehiin kirjoitti:

        Hei hohhoijaa!
        Minulle paras unilääke nukahtamiseen on, kun laitan äänikirjan lukemaan minulle jotain kivaa kirjaa. Laitan sen niin hiljaiselle, että juuri ja juuri kuulen mitä lukee. Kun herään yöllä, laitan sen heti uudestaan lukemaan minulle. Nukahdan tosi hyvin sillä konstilla.
        Sen käyttäminen vaati hiukan opettelua ja totuttelua. Sen jälkeen on ollut paras mahdollinen unilääke!

        Sama täällä... Toimii


      • Anonyymi

        Tarkkiksella kirjoista käärittiin lepänlehti sätkiä.


      • Anonyymi
        unihäiriöiden hoitoon kirjoitti:

        heippa,
        kirjoittelin itsestäni jo tuohon sun viestin yläpuolelle "pidempi jakso..".
        mä oon 34v. ja tiedostanu olevani herkkäuninen jo vajaa 10 vuotta. syksyllä -03 hain ensimmäisen kerran nukahtamistabletteja, kun olin poikki vauvan yöheräilyistä, kun en sitten enää nukahtanutkaan kun vauva nukahti, vaan jäin valvomaan. toki olin syönyt nukahtamistabletteja puoliskoina jo silloin tällöin kun piti saada valvominen katkeemaan (lainasin äidiltä). mutta tosiaan -03 hain omat. viime keväänä kun hain apua, lääkäri sanoi lohdullisena, ettei hätä oo tämän näköinen, kyllä tähän konstit löytyy ja määräsi mirtaa. kysyin lääkäriltä, että miksi mulle ei oltu sillon aiemmin tätä suositeltu, kun olin hakenut zopinoxia ja kun reseptiä oli uusittu. lääkäri sanoi, että sillon ei oo tätä vielä käytetty unihäiriöihin, pelkästään masennukseen. vasta hiljattain on löydetty mirtan hyvä vaikutus unihäiriöihin pieninä määrinä.

        en mäkään tällä nuku "kuin tukki" vaan näen hirveästi unia, kääntyilen, olen tokkurainen. mutta on niin ihanaa kun herää unesta tai kääntyilee, niin ei tarvi kun ottaa uus mukava asento ja heti nukahtaa!! en antais näitä pois!

        Hei, Aloitin mirtan 15 mg käytön ohjeella1 tab lillalla. Myöhemmin saisi annostusta nostaa kahteen tablettiin, Näin aivan kauheita painajaisia. Ne tuntuivat todellisilta herätessä, pelotti kerroin lääkärille, hän totesi syö vaa kyllä painajaiset helpottuvat. Lopetin käytön, en halunnut kidutus unia, Nyt kokeilin kuitenkin neljäsosa pillerillä vähemmän painajaisia, mutta aamutokkurointia..Lääkäri kertoi itsekin käyttävänsä ajoittain. Onko muilla näitä painajaisjuttuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, Aloitin mirtan 15 mg käytön ohjeella1 tab lillalla. Myöhemmin saisi annostusta nostaa kahteen tablettiin, Näin aivan kauheita painajaisia. Ne tuntuivat todellisilta herätessä, pelotti kerroin lääkärille, hän totesi syö vaa kyllä painajaiset helpottuvat. Lopetin käytön, en halunnut kidutus unia, Nyt kokeilin kuitenkin neljäsosa pillerillä vähemmän painajaisia, mutta aamutokkurointia..Lääkäri kertoi itsekin käyttävänsä ajoittain. Onko muilla näitä painajaisjuttuja

        Olen kuullut parilta tutulta, että eivät voineet käyttää tuota lääkettä juuri painajaisten takia.
        Itse otan pienen määrän silloin tällöin unta tukemaan, näen myös aika pahoja unia silloin.


      • Anonyymi
        UNI-äänikirja kehiin kirjoitti:

        Hei hohhoijaa!
        Minulle paras unilääke nukahtamiseen on, kun laitan äänikirjan lukemaan minulle jotain kivaa kirjaa. Laitan sen niin hiljaiselle, että juuri ja juuri kuulen mitä lukee. Kun herään yöllä, laitan sen heti uudestaan lukemaan minulle. Nukahdan tosi hyvin sillä konstilla.
        Sen käyttäminen vaati hiukan opettelua ja totuttelua. Sen jälkeen on ollut paras mahdollinen unilääke!

        Ei kuulosta ongelmalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, Aloitin mirtan 15 mg käytön ohjeella1 tab lillalla. Myöhemmin saisi annostusta nostaa kahteen tablettiin, Näin aivan kauheita painajaisia. Ne tuntuivat todellisilta herätessä, pelotti kerroin lääkärille, hän totesi syö vaa kyllä painajaiset helpottuvat. Lopetin käytön, en halunnut kidutus unia, Nyt kokeilin kuitenkin neljäsosa pillerillä vähemmän painajaisia, mutta aamutokkurointia..Lääkäri kertoi itsekin käyttävänsä ajoittain. Onko muilla näitä painajaisjuttuja

        En nähnyt unia ennen mirtaa. Nyt näen unia mutten aamulla muista unesta juuri mitään. Annostus n. 1/4 , vaikea puolittaa puolikasta.


      • Anonyymi
        Uni-72 kirjoitti:

        Mirtazapin vaikuttaa unettavasti nimenomaan mahdollisimman pienellä annoksella. 15 mg

        Siis jokainen reagoi lääkkeeseen eri tavalla sulle auttaa se annos mikä on kirjoitettu , toisille ehkä ei, joten ihmiset on yksilöitä ja lääkkeen vaikutus myös yksilöllistä. Jos joku saa unen neljäsosa tabletilla niin pääasia että saa unen, itse luulen että se on vaan Placepo effekti juuri sellaiselle ihmiselle niin pieni määrä
        Yleensä 20-30 grammaa on se tavallisin mitä stressaavan unettomuuteen kirjoitetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, Aloitin mirtan 15 mg käytön ohjeella1 tab lillalla. Myöhemmin saisi annostusta nostaa kahteen tablettiin, Näin aivan kauheita painajaisia. Ne tuntuivat todellisilta herätessä, pelotti kerroin lääkärille, hän totesi syö vaa kyllä painajaiset helpottuvat. Lopetin käytön, en halunnut kidutus unia, Nyt kokeilin kuitenkin neljäsosa pillerillä vähemmän painajaisia, mutta aamutokkurointia..Lääkäri kertoi itsekin käyttävänsä ajoittain. Onko muilla näitä painajaisjuttuja

        Jaa että syöt silti ja puolittelet, se huono olo on lääkityksen alussa hyvin tavallista mutta menee ohitse. Juuri siksi ihmiset kuvittelevat usein ettei lääke sovi heille ja lopettavat.
        Tee kuten lääkäri on kehottanut ja jos voit huonosti niin yritä kestää se vaihe , se kun itse pienentelet lääkeannosta.
        Pitää luottaa siihen kitä lääkäri sanoo eikä itse laboreerata annoksia , luullen että pienempi annos jotenkin auttaa.
        Ihmettelen kovasti miten vähän tietoa ihmisillä on lääkkeistä vielä nykyaikana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nähnyt unia ennen mirtaa. Nyt näen unia mutten aamulla muista unesta juuri mitään. Annostus n. 1/4 , vaikea puolittaa puolikasta.

        Miksimyleensä ollaan luulossa että kun puolittaa niin se muka riittää , esim jos saa muka nukuttua neljäsosa tabletilla niin silloin ei ole univaikeuksia edes sillä se neljäs osa ei anna unta, ainoastaa luulo siitä että muka on ottanut osan tabletista auttaisi. Sellainen voi lopettaa lääkkeen käytön kokonaan.tottakai alussa on unia ja huonoa oloa se kuuluu juuri siihen alkuaikaan, mutta se kausi menee ohitse aika pian.
        Pitää ottaa lääke annos sellaisena kun se on kirjoitettu eikä kuvitella että esim jos jalkaan 15 Mg tabletin neljään osaan niin jokainen luulisi ymmärtävän ettei sellaisella määrällä nukuta ainoastaan luulon voimalla .lääke on pitkäaikais lääke eikä mikään särkylääkkeisiin verrattava lääke joissa puolitusaika on korkeintaan neljä tuntia


      • Anonyymi

        Mikäs naisilla aihuttaa unettomuuta?


      • Anonyymi
        UNI-äänikirja kehiin kirjoitti:

        Hei hohhoijaa!
        Minulle paras unilääke nukahtamiseen on, kun laitan äänikirjan lukemaan minulle jotain kivaa kirjaa. Laitan sen niin hiljaiselle, että juuri ja juuri kuulen mitä lukee. Kun herään yöllä, laitan sen heti uudestaan lukemaan minulle. Nukahdan tosi hyvin sillä konstilla.
        Sen käyttäminen vaati hiukan opettelua ja totuttelua. Sen jälkeen on ollut paras mahdollinen unilääke!

        Sama js välillä hiljainen musiikki 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs naisilla aihuttaa unettomuuta?

        ylipaino..ikääntyminen ...uniapnea..aviomies


    • mies olen

      Minulla on kyseistä lääkettä. Kokemukset:

      Pitkäaikaisena kuurina todella ihmeitä tekevä. Siis katkonainen uni on sen jälkeen historiaa. Vaikutus on kuitenkin lihottava: joko lisääntyneen ruokahalun tai hidastuneen aineenvaihdunnan kautta tai molempien.

      Epäsäännöllisessä käytössä väsyttää seuraavana päivän ihan tolkuttomasti. Otin kerran sen koko tabletin 15mg kerralla ja seuraavana päivänä olin ihan tokkurassa, vaikka päivän hommista suoriuduinkin. Sitten puolitin annoksen, jopa otin vain neljänneksen, vaikka se on hankala pistää palasiksi ja kyllä nukuin ihan ok. Mutta se lihominen ei innosta, kun muutenkin pitäis saada painoa alas.

      Ei voi muuta sanoa kuin, että kyllä on vittumaisia nuo unihäiriöt sitten kun ne tulevat elämään pysyvästi. Tuntuu, että ilman lääkkeitä nukkumisen onnistuminen on ihan nopan heittämisestä kiinni: jos saa huonon numeron nukkuu tosi huonosti, jos taas hyvän nukkuu ihan ok ilman mitään lääkkeitä ja poppakonsteja

      • hooh hoijaa

        ...positiivisista kokemuksista. Tosi moni kertoo ko.lääkkeen lihottavasta vaikutuksesta. Olen melko hoikka, joten minua ei kyllä lihominen pelota yhtään. Voiko lääkkeestä lihoa, jos ei ala syömään enemmän kuin ennen ja liikkuu kuin ennen?Ihan kaiken pääasia on että saisi kunnon - lääkkeettömän - unen takaisin. Ja saisi tehtyä niitä asioita joita arkisin tekee. Kun katsoo, kuinka moni ihminen on käynyt lukemassa tämänkin viestiketjun, satoja! , niin näkee, että unettomuus tavalla tai toisella on ihmisiä kiinnostava/vaivaava. On aivan järkyttävää, kun jollain on elämänpituinen unettomuus. Ei siinä millään voi elämästä täysillä nauttia eikä ainakaan työelämssä olla...vai olenko väärässä? Ehkä, sillä jotkuthan ovat työelämässä, pyörittävät perhettä ja elävät arkeaan nukkumalla aina jonkin lääkkeen avulla. Ei siinä mitään, jos sellainen lääke vaan löytyy, että sen avulla nukuttu yö on edes 6 h pitkä ja antaa saman vaikutuksen kuin lääkkeetön yö. Mutta voiko sellaista olla???Hmm, tällasia tässä pohdin.Toivoni on nyt tuossa mirtassa. Ei vielä kunnollista nukkumista, mutta muutama tunti katkonaisesti kuitenkin ja se on jo MAHTAVAA! Koska mirtan väsyttävä vaikutus tuoteselosteen ja kirjoitusten perusteella häviää muutaman päivän jälkeen, niin sitten ei kyllä hyvä juttu! Vai häviääkö??? Jos sinäkin "mies olen" olet syönyt sitä 3 kk niin säilyttikö se unettavan vaikutuksensa koko ajan?Nukutko sinä sen avulla kuin tukki kuten jossain kirjoituksessa joku kertoi. Siitä tukkimaisesta unesta minäkin haaveilen - sitä oli vielä vuoden vaihteessa ilman lääkettä.


      • mies vaan
        hooh hoijaa kirjoitti:

        ...positiivisista kokemuksista. Tosi moni kertoo ko.lääkkeen lihottavasta vaikutuksesta. Olen melko hoikka, joten minua ei kyllä lihominen pelota yhtään. Voiko lääkkeestä lihoa, jos ei ala syömään enemmän kuin ennen ja liikkuu kuin ennen?Ihan kaiken pääasia on että saisi kunnon - lääkkeettömän - unen takaisin. Ja saisi tehtyä niitä asioita joita arkisin tekee. Kun katsoo, kuinka moni ihminen on käynyt lukemassa tämänkin viestiketjun, satoja! , niin näkee, että unettomuus tavalla tai toisella on ihmisiä kiinnostava/vaivaava. On aivan järkyttävää, kun jollain on elämänpituinen unettomuus. Ei siinä millään voi elämästä täysillä nauttia eikä ainakaan työelämssä olla...vai olenko väärässä? Ehkä, sillä jotkuthan ovat työelämässä, pyörittävät perhettä ja elävät arkeaan nukkumalla aina jonkin lääkkeen avulla. Ei siinä mitään, jos sellainen lääke vaan löytyy, että sen avulla nukuttu yö on edes 6 h pitkä ja antaa saman vaikutuksen kuin lääkkeetön yö. Mutta voiko sellaista olla???Hmm, tällasia tässä pohdin.Toivoni on nyt tuossa mirtassa. Ei vielä kunnollista nukkumista, mutta muutama tunti katkonaisesti kuitenkin ja se on jo MAHTAVAA! Koska mirtan väsyttävä vaikutus tuoteselosteen ja kirjoitusten perusteella häviää muutaman päivän jälkeen, niin sitten ei kyllä hyvä juttu! Vai häviääkö??? Jos sinäkin "mies olen" olet syönyt sitä 3 kk niin säilyttikö se unettavan vaikutuksensa koko ajan?Nukutko sinä sen avulla kuin tukki kuten jossain kirjoituksessa joku kertoi. Siitä tukkimaisesta unesta minäkin haaveilen - sitä oli vielä vuoden vaihteessa ilman lääkettä.

        Se vaikuttaa pitempiaikaisessa käytössä niin, että sitä ottamisen jälkeistä väsymystä ei huomaa enää, mutta se auttaa nukahtamaan silti nopeammin ja samoin auttaa nukahtamaan heti uudelleen, jos vaikka herää yöllä katsomaan kelloa välillä ihan toviksi.

        Lyhyesti ja ytimekkäästi kiteyttäisin sen näin: se neuloo unipalaset yhteen eli poistaa kaikki suuret nukkumattomuuspalaset. Kannattaa pitää suunnilleen sama rytmi esim. klo 23 sänkyyn ja klo 7 ylös. Tai vastaava tuntimäärä minkä tiedät itsesi tarvitsevan.


      • mies vaan
        hooh hoijaa kirjoitti:

        ...positiivisista kokemuksista. Tosi moni kertoo ko.lääkkeen lihottavasta vaikutuksesta. Olen melko hoikka, joten minua ei kyllä lihominen pelota yhtään. Voiko lääkkeestä lihoa, jos ei ala syömään enemmän kuin ennen ja liikkuu kuin ennen?Ihan kaiken pääasia on että saisi kunnon - lääkkeettömän - unen takaisin. Ja saisi tehtyä niitä asioita joita arkisin tekee. Kun katsoo, kuinka moni ihminen on käynyt lukemassa tämänkin viestiketjun, satoja! , niin näkee, että unettomuus tavalla tai toisella on ihmisiä kiinnostava/vaivaava. On aivan järkyttävää, kun jollain on elämänpituinen unettomuus. Ei siinä millään voi elämästä täysillä nauttia eikä ainakaan työelämssä olla...vai olenko väärässä? Ehkä, sillä jotkuthan ovat työelämässä, pyörittävät perhettä ja elävät arkeaan nukkumalla aina jonkin lääkkeen avulla. Ei siinä mitään, jos sellainen lääke vaan löytyy, että sen avulla nukuttu yö on edes 6 h pitkä ja antaa saman vaikutuksen kuin lääkkeetön yö. Mutta voiko sellaista olla???Hmm, tällasia tässä pohdin.Toivoni on nyt tuossa mirtassa. Ei vielä kunnollista nukkumista, mutta muutama tunti katkonaisesti kuitenkin ja se on jo MAHTAVAA! Koska mirtan väsyttävä vaikutus tuoteselosteen ja kirjoitusten perusteella häviää muutaman päivän jälkeen, niin sitten ei kyllä hyvä juttu! Vai häviääkö??? Jos sinäkin "mies olen" olet syönyt sitä 3 kk niin säilyttikö se unettavan vaikutuksensa koko ajan?Nukutko sinä sen avulla kuin tukki kuten jossain kirjoituksessa joku kertoi. Siitä tukkimaisesta unesta minäkin haaveilen - sitä oli vielä vuoden vaihteessa ilman lääkettä.

        puolikas Mirtatzapiini naamariin. 7,5mg ja unta 8,5 tuntia putkeen. Jos oon heräillyt yöllä, en sitä muista tai se on ollut aivan lyhytaikainen. Normaalisti ilman lääkkeitä nukun semmoisen 6 -7 tuntia ja siitäkin osa voi olla heräilyä tai herää väkinäisesti ja väsyneenä liian aikaisin ilman mitään syytä?!

        Sanoisin, että aika tehokas pätkäunien ja liian aikaisen heräämisen estäjä tuo kyseinen lääke. Meinaan käyttää nyt pari viikkoa putkeen sitä puolikasta ja sitten lopettaa. Jospa saan pysyvämmän unirytmin aikaiseksi, joka jatkuu ilman lääkettäkin.

        Kerro kokemuksiasi oletko saanut unirytmiäsi nyt korjattua sillä lääkkeellä?


      • hoooh hoijaa
        mies vaan kirjoitti:

        puolikas Mirtatzapiini naamariin. 7,5mg ja unta 8,5 tuntia putkeen. Jos oon heräillyt yöllä, en sitä muista tai se on ollut aivan lyhytaikainen. Normaalisti ilman lääkkeitä nukun semmoisen 6 -7 tuntia ja siitäkin osa voi olla heräilyä tai herää väkinäisesti ja väsyneenä liian aikaisin ilman mitään syytä?!

        Sanoisin, että aika tehokas pätkäunien ja liian aikaisen heräämisen estäjä tuo kyseinen lääke. Meinaan käyttää nyt pari viikkoa putkeen sitä puolikasta ja sitten lopettaa. Jospa saan pysyvämmän unirytmin aikaiseksi, joka jatkuu ilman lääkettäkin.

        Kerro kokemuksiasi oletko saanut unirytmiäsi nyt korjattua sillä lääkkeellä?

        ...enpä ole vielä saanut unta palloon. Luin hieman suorastaan kateellisena, että nukut välillä kuusikin tuntia - toki välillä heräillen- mutta kuitenkin...Kärsin siis tällä hetkellä TÄYDELLISESTÄ UNETTOMUUDESTA ja koskaan tää TU-jakso ei oo venyny tämmösiin mittoihin (kolme vkoa TU ja 8 vkoa niitä 1-3 tunnin yöunia.) Jospa mulla oliskin ollut silloin - kun oli tuo 1-3 tunnin yöunijakso menossa - tuommosta mirtaa, niin olisin saanut sillä unirytmiä korjattua eikä olis päässyt tähän TU :een. Viime yö - kiitos kun kysyit muuten, tuntui kivalle kun joku ymmärtää/kysyy...:) - meni aivan plärinäksi. Olin tosi tosi väsynyt illalla ja mulla oli tosi vahva tunne että nyt vihdoin nukahdan ja nukun ja niinpä en ottanut mitään! Tein tyhmästi - nähtävästi - sillä ei se uni tullut ei sitten millään. Otan ensi yönä sellasen mirtan ja yritän säilyttää uskoni nyt siihen, että JOSSAIN vaiheessa se alkaa vaikuttaan. Ihminen vaan on(tai ainakin minä) niin kärsimätön ja kyllä 3 kk nyt sais riittää. Haluan normaalitilanteeseen takaisin mahdollisimman pian!
        Mukavaa päivää sinulle muille !


      • mies vaan
        hoooh hoijaa kirjoitti:

        ...enpä ole vielä saanut unta palloon. Luin hieman suorastaan kateellisena, että nukut välillä kuusikin tuntia - toki välillä heräillen- mutta kuitenkin...Kärsin siis tällä hetkellä TÄYDELLISESTÄ UNETTOMUUDESTA ja koskaan tää TU-jakso ei oo venyny tämmösiin mittoihin (kolme vkoa TU ja 8 vkoa niitä 1-3 tunnin yöunia.) Jospa mulla oliskin ollut silloin - kun oli tuo 1-3 tunnin yöunijakso menossa - tuommosta mirtaa, niin olisin saanut sillä unirytmiä korjattua eikä olis päässyt tähän TU :een. Viime yö - kiitos kun kysyit muuten, tuntui kivalle kun joku ymmärtää/kysyy...:) - meni aivan plärinäksi. Olin tosi tosi väsynyt illalla ja mulla oli tosi vahva tunne että nyt vihdoin nukahdan ja nukun ja niinpä en ottanut mitään! Tein tyhmästi - nähtävästi - sillä ei se uni tullut ei sitten millään. Otan ensi yönä sellasen mirtan ja yritän säilyttää uskoni nyt siihen, että JOSSAIN vaiheessa se alkaa vaikuttaan. Ihminen vaan on(tai ainakin minä) niin kärsimätön ja kyllä 3 kk nyt sais riittää. Haluan normaalitilanteeseen takaisin mahdollisimman pian!
        Mukavaa päivää sinulle muille !

        ottaa sitä nyt muutama päivä putkeen ja katso mitä auttaa. En ole lääkäri enkä tiedä tilannettasi, mutta se kuullostaa tosi pahalta, jos et nuku yhtään. Oletko varma ettet nuku yhtään, vai vaan sinusta tuntuu, ettet nuku? Voit olla niin jumissa nyt henkisesti ja fyysisesti, että sen noidankehän purkaantuminen vie vain aikaa.

        En ole itse kärsinyt totaaliunettomuudesta, mutta pitkäaikaisesta piinasta kyllä, joka uuvuttaa ja vie muistin, työtehon ja pistää epäilemään vakavaa sairautta (muuta kuin unettomuus), kun olo vain yksinkertaisesti on aivan huono.


      • hohhoijjaaa
        mies vaan kirjoitti:

        ottaa sitä nyt muutama päivä putkeen ja katso mitä auttaa. En ole lääkäri enkä tiedä tilannettasi, mutta se kuullostaa tosi pahalta, jos et nuku yhtään. Oletko varma ettet nuku yhtään, vai vaan sinusta tuntuu, ettet nuku? Voit olla niin jumissa nyt henkisesti ja fyysisesti, että sen noidankehän purkaantuminen vie vain aikaa.

        En ole itse kärsinyt totaaliunettomuudesta, mutta pitkäaikaisesta piinasta kyllä, joka uuvuttaa ja vie muistin, työtehon ja pistää epäilemään vakavaa sairautta (muuta kuin unettomuus), kun olo vain yksinkertaisesti on aivan huono.

        nukuin viime yönä 4 h! Kiitos kannustavasta viestistä! Katsoin tuota tämän palsatan alkupäätä ja uusia kirjoituksia...joillekin unettomuus aiheena näyttää olevan pilkanteon kohde! Aika uskomatonta! Tod.näköisesti fyysisessö työssä duunarina ei varmaan unettomuutta koe, onhan työ niin rankkaa kropalle. Mutta minkäs teen minäkään, kun en ole fyys.duuniin itseäni kouluttanut vaan näihin "henkisiin"? Jos olisin tiennyt että elämääni astuu vaiva nimeltä unettomuus kakskymppisenä, niin varmaan olisin raksalle suunnannut....Toivottavsti tämä palsta pysyy asiallisissa kirjoituksissa, koska ei täällä kukaan käy edes ilman ko.ongelmaa! Meikäkään ei tasan tarkkaan tälle palstalle eksy kun ns.hyvä ja normaali vaihe taas saavutettu. Toisaalta, jos sen saavutan, niin varmasti aioin positiivisesta kokemuksesta kirjoittaa ja ehkä näin kannustaa muita vastaavasta kärsiviä, kuten mies vaan on tehnyt! Mutta oi, vielä on matkaa edessä päin tätä rankinta polkua...:)


      • mies vaan
        hohhoijjaaa kirjoitti:

        nukuin viime yönä 4 h! Kiitos kannustavasta viestistä! Katsoin tuota tämän palsatan alkupäätä ja uusia kirjoituksia...joillekin unettomuus aiheena näyttää olevan pilkanteon kohde! Aika uskomatonta! Tod.näköisesti fyysisessö työssä duunarina ei varmaan unettomuutta koe, onhan työ niin rankkaa kropalle. Mutta minkäs teen minäkään, kun en ole fyys.duuniin itseäni kouluttanut vaan näihin "henkisiin"? Jos olisin tiennyt että elämääni astuu vaiva nimeltä unettomuus kakskymppisenä, niin varmaan olisin raksalle suunnannut....Toivottavsti tämä palsta pysyy asiallisissa kirjoituksissa, koska ei täällä kukaan käy edes ilman ko.ongelmaa! Meikäkään ei tasan tarkkaan tälle palstalle eksy kun ns.hyvä ja normaali vaihe taas saavutettu. Toisaalta, jos sen saavutan, niin varmasti aioin positiivisesta kokemuksesta kirjoittaa ja ehkä näin kannustaa muita vastaavasta kärsiviä, kuten mies vaan on tehnyt! Mutta oi, vielä on matkaa edessä päin tätä rankinta polkua...:)

        Hyvä, jo menee parempaan suuntaan. Jospa se siitä lähtisi. Itse otan lääkkeen myös. Jo toinen yli 8 tunnin nukuttu yö takana putkeen. Aamuväsymystä on vähän vielä ollut, mutta uskoisin, että se poistuu lääkkeeseen tottumiseen myötä.

        Tämä on huono palsta siinä mielessä, että kaikilla häiriköillä ja ilkimyksillä on vapaat kädet kirjoittaa mitä haluaa, koska tekstit eivät kulje ensin moderaattorin kautta.


      • Kauris26

        Pyytäkää Melatoni 3 mg resepti kaveriksi Mirtazapinille.


      • Kilo_suklaata_päivässä
        hooh hoijaa kirjoitti:

        ...positiivisista kokemuksista. Tosi moni kertoo ko.lääkkeen lihottavasta vaikutuksesta. Olen melko hoikka, joten minua ei kyllä lihominen pelota yhtään. Voiko lääkkeestä lihoa, jos ei ala syömään enemmän kuin ennen ja liikkuu kuin ennen?Ihan kaiken pääasia on että saisi kunnon - lääkkeettömän - unen takaisin. Ja saisi tehtyä niitä asioita joita arkisin tekee. Kun katsoo, kuinka moni ihminen on käynyt lukemassa tämänkin viestiketjun, satoja! , niin näkee, että unettomuus tavalla tai toisella on ihmisiä kiinnostava/vaivaava. On aivan järkyttävää, kun jollain on elämänpituinen unettomuus. Ei siinä millään voi elämästä täysillä nauttia eikä ainakaan työelämssä olla...vai olenko väärässä? Ehkä, sillä jotkuthan ovat työelämässä, pyörittävät perhettä ja elävät arkeaan nukkumalla aina jonkin lääkkeen avulla. Ei siinä mitään, jos sellainen lääke vaan löytyy, että sen avulla nukuttu yö on edes 6 h pitkä ja antaa saman vaikutuksen kuin lääkkeetön yö. Mutta voiko sellaista olla???Hmm, tällasia tässä pohdin.Toivoni on nyt tuossa mirtassa. Ei vielä kunnollista nukkumista, mutta muutama tunti katkonaisesti kuitenkin ja se on jo MAHTAVAA! Koska mirtan väsyttävä vaikutus tuoteselosteen ja kirjoitusten perusteella häviää muutaman päivän jälkeen, niin sitten ei kyllä hyvä juttu! Vai häviääkö??? Jos sinäkin "mies olen" olet syönyt sitä 3 kk niin säilyttikö se unettavan vaikutuksensa koko ajan?Nukutko sinä sen avulla kuin tukki kuten jossain kirjoituksessa joku kertoi. Siitä tukkimaisesta unesta minäkin haaveilen - sitä oli vielä vuoden vaihteessa ilman lääkettä.

        Järjetön suklaan himo. Sitä vetää Fazerin sinitä kuin näkkileipää, eikä mikään järkevä ajatus saa syömistä loppumaan.


      • Anonyymi
        mies vaan kirjoitti:

        Se vaikuttaa pitempiaikaisessa käytössä niin, että sitä ottamisen jälkeistä väsymystä ei huomaa enää, mutta se auttaa nukahtamaan silti nopeammin ja samoin auttaa nukahtamaan heti uudelleen, jos vaikka herää yöllä katsomaan kelloa välillä ihan toviksi.

        Lyhyesti ja ytimekkäästi kiteyttäisin sen näin: se neuloo unipalaset yhteen eli poistaa kaikki suuret nukkumattomuuspalaset. Kannattaa pitää suunnilleen sama rytmi esim. klo 23 sänkyyn ja klo 7 ylös. Tai vastaava tuntimäärä minkä tiedät itsesi tarvitsevan.

        sama on ketipironin 100mg kauheita unia imovane hyvä lahden nazi kielsi,sen kuulemma t,itehän niitå käyttäisin,ulee riippuvaisekse


      • Anonyymi
        mies vaan kirjoitti:

        ottaa sitä nyt muutama päivä putkeen ja katso mitä auttaa. En ole lääkäri enkä tiedä tilannettasi, mutta se kuullostaa tosi pahalta, jos et nuku yhtään. Oletko varma ettet nuku yhtään, vai vaan sinusta tuntuu, ettet nuku? Voit olla niin jumissa nyt henkisesti ja fyysisesti, että sen noidankehän purkaantuminen vie vain aikaa.

        En ole itse kärsinyt totaaliunettomuudesta, mutta pitkäaikaisesta piinasta kyllä, joka uuvuttaa ja vie muistin, työtehon ja pistää epäilemään vakavaa sairautta (muuta kuin unettomuus), kun olo vain yksinkertaisesti on aivan huono.

        Tätä lääkettä,otetaa muutama kuukausi eikä muutama päivä putkeen.
        Lääke on pitkävaikutteinen ja nautitaan ihan prikulleen siten kun lääkäri on kirjoittanut annoksen jos itse muuttelee niin koko hoito menee pilalle kun luullaan niin kovasti kaiken maailman puolituksiin, jotka pitkällä tähtäimellä eivät tule auttamaan .
        Itse ei tavallisesti mennä muuttelemaan määriä lääkityksessä , on ymmärrettävä sen verran että lääkärillä on kriteerit minkä mukaan kirjoittaa millgammat jokaiselle tarpeen mukaan
        Pitää oppia,luottamaan siihen mitä,lääkäri sanoo jamkirjoittaa


    • kyseinen

      lääke aiheuttaa mm sekavuutta ja harhoja ja niin kävi äitini kohdalla ja lääke piti lopettaa.
      Muitakin haittavaikutuksia on niin kuin kaikilla lääkkeillä saattaa olla. Infoa tuossa.

      http://www.laakeinfo.fi/\Medicine.aspx?m=14822&d=18656&i=ORION PHARMA_MIRTAZAPIN ORION_Mirtazapin Orion tabletti, suussa hajoava

    • ...

      Olen ottanut nyt yli viikon puolikkaan 15mg:sta. Nukuttaa oikeastaan liikaa, eli olen nukkunut nyt 12h yöunia, mutta ehkä ajan kanssa väsyttää vähemmän?

      Olen saanut erikseen reseptin masennuslääkkeisiin, mutta tuokin tuntuu tällä hetkellä tasaavan mielialaa riittävästi, joten en ole aikeissa aloittaa toista lääkettä. Sivuoire ruokahalun kasvu on myös kohdallani plussaa, koska olen alipainoinen.

    • lisa-mari

      söin jonkun aikaa mirtaa masennukseen ja unettomuuteen ensin kaikki meni hyvin sain nukuttua kunnolla mutta unet kävi liian vilkkaisi ihan liian todentuntuisiksi lopetin niiden käytön noin parikuukautta sitten ne eivät minulle sopineet minulla ilmeisesti tuli harhaisuutta ja enkä muitanut normiasioita ja tuli välinpitämätön olo annostus oli 15mg iltaisin.

      • Paljon UNIA näen

        Hei lisa-mari!
        Minä näen joka yö unia paljon. On aivan kuin toinen elämä nukkuessa. Minusta se ei enää tunnu pahalta ja pelottavalta, kun olen todennut itselleni että minulla on sitten kaksi elämää: unielämä ja hereillä olo elämä :) Tosin, täytyy välillä miettiä jostain asiasta että oliko se unta vai totta :D


      • Nukkumatti
        Paljon UNIA näen kirjoitti:

        Hei lisa-mari!
        Minä näen joka yö unia paljon. On aivan kuin toinen elämä nukkuessa. Minusta se ei enää tunnu pahalta ja pelottavalta, kun olen todennut itselleni että minulla on sitten kaksi elämää: unielämä ja hereillä olo elämä :) Tosin, täytyy välillä miettiä jostain asiasta että oliko se unta vai totta :D

        Heippa! Lueskelin ketjua. Olen kärsinyt unettomuudesta pitkään mutta nyt olen saanut avun Mirtazapinista. Paino on minullakin noussut 4 kg kolmen kuukauden aikana. Näen hirveästi unia, mutta en varsinaisesti painajaisia. Unissani tapahtuu mitä oudoimpia asioita, mutta ahdistusta en niissä koe. Iltaisin ajattelen että minäpä tästä taas lähden yöksi salaiseen suljettuun unimaailmaani. Odotan melkein jännityksellä :-) Uni on parantunut huomattavasti, nukun helposti 8h putkeen mitä ei ole tapahtunut 30 vuoteen. Joten siitä ilosta kestän myös yölliset uniretkeni. Jep ja otan joka ilta sen puolikkaan.


      • Anonyymi
        Paljon UNIA näen kirjoitti:

        Hei lisa-mari!
        Minä näen joka yö unia paljon. On aivan kuin toinen elämä nukkuessa. Minusta se ei enää tunnu pahalta ja pelottavalta, kun olen todennut itselleni että minulla on sitten kaksi elämää: unielämä ja hereillä olo elämä :) Tosin, täytyy välillä miettiä jostain asiasta että oliko se unta vai totta :D

        So cute 💛


    • en tiiä miten muilla

      Minullekkin on määrätty 15 mg mirtaa unettomuuteen, puolikkaita tabletteja otin eli 7,5 mg. Toimi omalla kohdallani paremmin kuin imovane jolla sain nukuttua vain parituntia, mirta 8-10 tuntia unta.

      Mutta kauheat sivuvaikutukset, aamulla kuin krapula eikä meinannut päästä sängystä ylös, ei jaksanut nousta. Turvonnut olo, aineenvaihdunta hidastui ja ajatus ei kulkenut ihan niin vilkkaasti kuin yleensä.

      Mulla on nyt pahin unettomuus takana päin, mutta välillä tulee unettomia kausia, niin itsellä riittää pikku murunen (n.1-2mg) tabletista nukahtamiseen. Mikä parasta nuinkin vähällä unet elävöityy ja näen hirveän hyviä unia :D Eikä sivuvaikutuksetkaan ole niin pahoja.

    • mies 24w 80kg

      huono lääke.. ite kokeillu vaan muutamia (alle 10) kertoja.. saa kyllä nukuttua mutta ei meinaa herätäkään millään, vasta illalla alkaa olla pirteä olo. ehdottomasti unettomuuteen kannattaa pyytää stillnoct 10mg tai vastaava stella. nukahtaa, hyvät unet ja HERÄÄ PIRTEÄNÄ ja vieläpä ilman herätyskelloa, normaalisti viimeistään 8 tunnin jälkeen.. puolikkaalla tabletilla nukkuu mukavasti sen 6 tuntia ja taas virkeänä ylös... tosin näitä ei kuulemma kannata (saa) käyttää kovinkaan pitkäaikaisesti, vaikutus heikkenee.. itsellä riittää kun ottaa muutamana päivänä viikossa ja nukkuu ne yöt hyvin, jaksaa sit muut päivät vähän huonommillakin "luonnollisilla" unilla. itsellä ei mitään sivuvaikutuksia.

    • Mulla toimii

      Toimii mulla hyvin! Ekat pari viikkoa menee tietty sivuoireiden kanssa painimiseen (väsymys, säpsähtelyt), mutta kun alkuoireet katoavat nukun hyvin, jaksan pirteänä koko päivän ja jaksan myös liikkua niin paljon ettei läskiä kerry. Mulla ei ole ollut sivuoireita aloituksen jälkeen, mutta syönkin säännöllisesti puolikkaan ihan joka ilta. Mielialakin ollut parempi.

    • Gardener

      Minulle lääkäri määräsi mirtaa 3,75 mg (1/4 tbl 15 mg:sta) tai vähemmän, ja nimenomaan tarvittaessa unettomuuteen otettavaksi. En haluakaan mitään säännöllistä lääkitystä. Täällä monet ovat kertoneet, että aamulla on sitten tokkurassa, mutta että se menisi ohi vähitellen. Mitenkähän on, jos käyttää vain silloin tällöin? En siis ole kokeillut itse vielä.

      • näitä käytän

        Hei Gardener!
        En usko että mitään masennuslääkettä voi ottaa vain silloin kun tarvitsee. Voi tulla ikäviä oireita sellaisesta epäsäännöllisestä käytöstä.
        Sitä varten on tuo Imovane tai Diapam. Paras yhdistelmä on puoli Diapamia ja puolikas Imovanea ennen nukkumaanmenoa.
        Diapam 5mg ja Imovane 7.5mg ja ne puoliksi.


      • Uni-72

        Kun Mirtazapiinia otetaan unettomuuteen, se on täysin eri asia kuin käyttö masennuslääkkeenä(jolloin lääkitys on tarkoituksenmukaista ja toimivaa vain säännöllisesti käytettynä).
        Mirtazapiinin unettava vaikutus toimii nimenomaan tuollaisella pienellä annoksella(15 mg:sta 1/3 tai 1/4). Unettava vaikutus on sitä parempi mitä pienemmän annoksen saat otettua. Tällä annoksella ei myöskään kasvata ruokahalua. Valitettavasti lääkärit usein määrää puolikkaan, jolloin ruokahalu kasvaa.
        Kun lääkettä ei käytetä masennuksen hoitoon, sen ei tarvitse olla säännöllistä.
        Olen kuitenkin huomannut että jos ottaa vain hyvin harvoin, aamulla saattaa vielä väsyttää. Uniongelmat, joihin haetaan lääkitystä, harvoin ovatkaan "silloin tällöin ei nukuta" tyyppisiä, joten suht säännöllinen käyttö varmasti suotavaa. Tähän lääkkeeseenhän ei tule riippuvuutta.


    • ZZzZZ.zzZ

      15 mg minullakin unettomuuden hoitoon, mutta lääkäri sanoi että se teho perustuu pieneen annokseen, eli 1/4 - 1/2 pilleriä, itse puraisen hampailla sopivan palan :DD

      • 11+20=?

        Sama täällä! Lääkäri painotti sitä, että mitä väemmän sitä ottaa sen paremmin se vaikuttaa juuri unettomuuteen. kokonainen tabletti ei toimi unen laatua parantavana. Olen käytänyt 3v. 1/4 tablettia välillä säännöllisesti tai tarvittaessa. Uniongelmani kroonista laatua ja tulen tarvitsemaan apua varmasti aina. Jos tuo 1/4 ei aina auta, saatan ottaa siihen tueksieksi yhden melatoniini tabletein 3mg.
        Vakituisen unirytmin saavuttaminen on tarkeää. Otan tabletin aina samaan aikaan joka ilta n. tunti ennen oletettua nukkumaan meno aikaa. Kun alan tuntea normaalin väsymisen kaltaista uneliaisuutta, menen vuoteeseen ja nukahdan. Jos en ole tarkka tuon väsymistunteen kanssa, enkä mene vuoteeseen, vastassa on taatusti vaikea yö.
        Hyvä lääke minulle. Parempi, kuin nukahtamis- tai varsinaiset unilääkkeet, joita olen vuosien saatossa kokeillut monia.


      • evakkodepis

        Apteekista voit ostaa hyvän ja halvan leikkurin.


    • tummatukkainen2

      hei.kuka tietää mirtazapin actavis 15mg.milloin alkaa näkymään verestä itse syön puolikkaan iltaisin eli puolikasxpvä. olisin kiitollinen jos joku viittii vastailla

      • Anonyymi

        Otan 1.1/2 iltaisin ja jos herää 3. Melatooni päälle ja taas nukun.


    • yksi elämä
      • r o y

        Aika monet lääkkeet maistuvat kitkeriltä, kirpeiltä, suussa tuntuu puutumista. Nämä eivät kerro lääkkeen tehosta tai vaikutuksesta keskushermostoon mitään.


    • ABCeetami

      Lääkäri määräsi mulle 0.5 - 1 x 15mg Mirtaa unen parantamiseksi tarvittaessa. Kokonaisen tabl ottamisen jälkeen nukuin näemmä niin sikeästi, että raajat ovat ihan puuduksissa herätessä jopa siinä määrin, että nyt on vasen käsi toimintakunnoton, kun hermo on ollut puristuksissa (ns. Saturday night palsy), mikä on yleensä mahdollista vain sammumiseen asti juomisen seurauksena.

      Puolikas tabletti antaa pitkät unet, mutta seur. päivänä on ihan tokkurainen oli johonkin klo 17 asti. Pitänee kokeilla tuota 1/4 -tabletin annosta, jos siitä tulis normaalimmat unet. Ilman mirtaa unet on nykyään 3-4 tunnin luokkaa. Puutunut käsikin on helpompi kestää kuin 3 tunnin unet.

      • Siipi maassa

        Mutta kysymys kuuluukin, kuinka kauan aiot kyseistä lääkettä käyttää? Kun lopetat käytön (riippuen käytön pituudesta) saat tai et saa mitään oireita.

        Jos saat oireet, ne eivät tule olemaan helppoja. Oireista pahin on kappas vaan unettomuus. Tällä kertaa siihen unettomuuteen ei auta edes unilääkkeet, joten pulassa olet uniesi kanssa. Ja kun ottaa huomioon vieroitusoireiden keston, pahimmillaan vuosia niin ohhoh sitä ollaan pulassa. Siinä sivussa lääkärit leimaa sinut hulluksi, kun oireille ei tule loppua. Onhan se lääke, mikä ei aiheuta mitään vieroitusoireita...

        No kaikki lääkkeet aiheuttaa sivuvaikutuksia, mutta tähän mirtsuun ne kulminoituu poikkeuksellisen pahasti juuri unettomuuden osalta. En voi ymmärtää, että unihoitajat? Määrää tätä ihan yleisesti unen laadun parantamiseen.


    • kaikkea kokeillut

      Minulle ei Mirtazapin auttanut minkäänlaisina annoksina- ainoastaan paino nousi. Käytin puolitoista vuotta Ketipinor 300mg ja kylkiäisinä Tenoxia 40mg sekä Stilnoctia 20mg. Niillä nukuin joten kuten. Nyt olen saanut jätettyä Tenoxin pois ja vähentänyt Ketipinorin 200mg. Seuraavaksi vähennän sen 100mg. Vähentämisen jälkeen on tosi pitkä jakso ettei nuku kuin koiran unta, muttaa siihen tottuu aikanaan.
      Olen kärsinyt vuosia erittäin pahasta uniongelmasta. Tavoitteenani on saada tulevaisuudessa vielä Stilnoctinkin jätettyä pois. Tämä on vain toiveajattelua, koska tiedän mitä kroonisoitunut unettomuus on ja siitä ei noin vain pääse eroon.
      Kyllähän noita uni- ja nukahtamislääkkeitä popsii mielellään kun tietää, että kolme yötä seitsemästä nukkuu melkein heräämättä ja aamulla on pirteä kun kello herättää 05.00.
      Meilahdessa on "unikoulu", mutta sinne en päässyt.
      Lisäksi minulla on erittäin paha selkärangan rappeuma johon käytän voimakkaita kipulääkkeitä (kipupolillekaan en päässyt) jotka saattavat myös häiritä unta.

      Se, mikä tässä asiassa vaivaa on sivuvaikutukset ja lähinnä sydän- ja verisuonitaudit sekä halvaukset. Olen vielä D1 mikä ei helpota asiaa.

      • Melluskat

        Olen pahoillani puolestasi, ei ole sinullakaan helppoa.

        Tuli mieleen tuosta ketipinor annoksestasi, nosta sitä ennemmin ja lopeta sitten seinään. Näemmä suuremman annoksen unta parantava vaikutus on pienempi ja on sillä helpompi jättää pois. Noin unen kannalta ajatellen. En tiedä voiko sitä lopettaa seinään.


      • penananis
        Melluskat kirjoitti:

        Olen pahoillani puolestasi, ei ole sinullakaan helppoa.

        Tuli mieleen tuosta ketipinor annoksestasi, nosta sitä ennemmin ja lopeta sitten seinään. Näemmä suuremman annoksen unta parantava vaikutus on pienempi ja on sillä helpompi jättää pois. Noin unen kannalta ajatellen. En tiedä voiko sitä lopettaa seinään.

        Enpä suosittele tuota seinään lopettamista.. ainakin itse aikanaan lopetin laakista vain 75mg annoksella noin 4 kuukauden käytön jälkeen ja tuntui että nyt lähtee henki! Aivan järkyttävät vieroitusoireet...


      • Anonyymi

        Minulle aiheutti ärtymystä, olin äkkipikainen ja kärttyinen. Oli pakko lopettaa.


    • äijis

      mulla unihäiriö kesti ainakin puoli vuotta pahana ennekun lopulta joudun menemään lääkäriin karmean huimauksen takia. Pönttö oli niin sekaisin että koko ajan tuntu että tipahtaa ja voimat oli ihan nollissa, ei pystynyt kattomaan telkkarii, ei lukemaan eikä nukkumaan. Piti vaan maata pitkällään ja silti karmea huimaus jatkuvasti.

      Lääkäri määräsi mirtazapin orion 15mg puoliskona iltaisin ja lisäksi zopinoksia alkuun pääsemiseen. Zopinoksilla sain 4h nukuttua aivan vintti pimeänä ja se alko pikku hiljaa virkistämään kun sai nukuttua, Nyt noin vuosi tuosta olen syönyt mirtazapiinia jatkuvasti enkä yritäkkään nukkua ilman sitä, Lopultakin olen päässyt melkolailla nuista muista oireista eroon mitä unettomuus aiheuttaa ja siitä voin kiittää mirtazapiinia.

      Kirjoitin tämän siksi että jos joku muu kärsii unettomuudesta niin HETI lääkäriin ettei kerkee mennä niin pahaksi kun mulla. Mutta tästäkin selvittiin, noin puolitoista vuotta se otti.

      • Melluska

        Itse kärsin unettomuudesta muutama vuosi sitten ja lääkäri määräsi juuri tuota mirtazapiinia, koska se ei ole koukuttava jne. jne.

        Kyllähän se auttoi, 7.5mg oli annos. Toimi aika pitkään, kunnes nilkkoihin tuli kutinaa ja sitten aloin huomaamaan, ettei unta voi saada ilman nappia. Se unettomuuskin tuli aina viikon viiveellä, eikä sitä osannut yhdistää mirtazapiiniin.

        Yritin lopettaa varmaan 10 krt, onnistumatta. Lopulta titrasin annosta 2mg saakka vuoden ajan ja lopetin siihen. Vai ei koukuta, kävin läpi helvetin enkä ole päässyt vielä pois!

        Unet mirtazapin 2mg annoksen lopettamisen jälkeen UNILÄÄKKEILLÄ!

        0-1kk 1-3h unta/vrk, 8pv/kk täysin yöt valvoen
        1-5kk 1-4h unta, 4pv/kk ...
        5-10kk 2-5h unta, 2pv/kk ...
        10-14kk 4-5h unta
        14-16kk 4-7h unta

        Kyllä kun mirtazapiiniä murun ottaa niin unta saa normaalisti, viikon päästä taas tietää ottaneensa, joten siihen en enää koske.

        Älkää tehkö samaa virhettä... Haluan vielä painottaa, ettei ennen lääkettä olleet uniongelmat olleet mitään tähän verrattuna!


      • Satunnainen ottaja
        Melluska kirjoitti:

        Itse kärsin unettomuudesta muutama vuosi sitten ja lääkäri määräsi juuri tuota mirtazapiinia, koska se ei ole koukuttava jne. jne.

        Kyllähän se auttoi, 7.5mg oli annos. Toimi aika pitkään, kunnes nilkkoihin tuli kutinaa ja sitten aloin huomaamaan, ettei unta voi saada ilman nappia. Se unettomuuskin tuli aina viikon viiveellä, eikä sitä osannut yhdistää mirtazapiiniin.

        Yritin lopettaa varmaan 10 krt, onnistumatta. Lopulta titrasin annosta 2mg saakka vuoden ajan ja lopetin siihen. Vai ei koukuta, kävin läpi helvetin enkä ole päässyt vielä pois!

        Unet mirtazapin 2mg annoksen lopettamisen jälkeen UNILÄÄKKEILLÄ!

        0-1kk 1-3h unta/vrk, 8pv/kk täysin yöt valvoen
        1-5kk 1-4h unta, 4pv/kk ...
        5-10kk 2-5h unta, 2pv/kk ...
        10-14kk 4-5h unta
        14-16kk 4-7h unta

        Kyllä kun mirtazapiiniä murun ottaa niin unta saa normaalisti, viikon päästä taas tietää ottaneensa, joten siihen en enää koske.

        Älkää tehkö samaa virhettä... Haluan vielä painottaa, ettei ennen lääkettä olleet uniongelmat olleet mitään tähän verrattuna!

        Mulla on kans tuota Mirtazapinia mutta otan vain ihan harvoin, useimmiten melatoniinia, mutta jos pitää nukahtaa nopeammin, niin silloin olen ottanut Mirtazapinia puolikkaan tai kolmasosan. Otitko sitä sitten säännöllisesti pitkän aikaa joka ilta?
        Tuskin siihen koukkuun jää jos ottaa ihan satunnaisesti.


      • Melluska_
        Satunnainen ottaja kirjoitti:

        Mulla on kans tuota Mirtazapinia mutta otan vain ihan harvoin, useimmiten melatoniinia, mutta jos pitää nukahtaa nopeammin, niin silloin olen ottanut Mirtazapinia puolikkaan tai kolmasosan. Otitko sitä sitten säännöllisesti pitkän aikaa joka ilta?
        Tuskin siihen koukkuun jää jos ottaa ihan satunnaisesti.

        Jouduin ottamaan sen uudelleen käyttöön, koska mikään muu mitä kokeiltiin ei vienyt vieroitusoireita/unettomuutta pois. Toki sylki poskelle lääkkeet kokeilematta, mutta eipä ne niitä päästään muutoin terveelle määränneetkään.

        Nukuin todella hyvin kuukauden ja nyt se lopetti toimimasta kokonaan! Annos 7,5-15mg ja unet nyt 2h/vrk!


      • Oululainen
        Melluska_ kirjoitti:

        Jouduin ottamaan sen uudelleen käyttöön, koska mikään muu mitä kokeiltiin ei vienyt vieroitusoireita/unettomuutta pois. Toki sylki poskelle lääkkeet kokeilematta, mutta eipä ne niitä päästään muutoin terveelle määränneetkään.

        Nukuin todella hyvin kuukauden ja nyt se lopetti toimimasta kokonaan! Annos 7,5-15mg ja unet nyt 2h/vrk!

        Itse minulle määrättiin kyseistä lääkettä masennuslääkkeenä. Masennus vaan paheni ja olo on ollut epätodellinen nyt jo alle viikon käytön jälkeen. Jopa tällä hetkellä. Olen työssä käyvä ihminen ja työni vaatii nopeita ja teräviä ratkaisuja. Olen rutiinilla suoriutunut työstä, mutta en ole ymmärtänyt mitä olen tekemässä. Olen käynyt läpi rankkoja asioita jonka takia lääke minulle määrättiin. Olen itsetuhoinen ja masennuslääkkeenä tämä on ollut minulle todella huono. En kärsi unihäiriöistä mutta voin kuvitella että kyseinen lääke toimii siinä mielessä hyvin. Jos lääkäri määrää tämän teille masennuslääkkeksi ja teillä ei ole unihäiriöitä niin kannattaa välttää. Itselläni tästä lääkkeestä ei ole mitään hyvää sanottavaa.


      • Pieni.murunen
        Melluska_ kirjoitti:

        Jouduin ottamaan sen uudelleen käyttöön, koska mikään muu mitä kokeiltiin ei vienyt vieroitusoireita/unettomuutta pois. Toki sylki poskelle lääkkeet kokeilematta, mutta eipä ne niitä päästään muutoin terveelle määränneetkään.

        Nukuin todella hyvin kuukauden ja nyt se lopetti toimimasta kokonaan! Annos 7,5-15mg ja unet nyt 2h/vrk!

        Kannattaisikohan sun ottaa pienempi määrä, eli esim. kolmasosa tai vieläkin pienempi siru. Lääkärini sanoi, että lääke toimii niin että mitä pienemmän määrän ottaa, sitä väsyttävämpi, kun ihmettelin pienen sirun väsyttävyyttä jopa pitkälle iltapäivään.


      • ihme_murustamista
        Pieni.murunen kirjoitti:

        Kannattaisikohan sun ottaa pienempi määrä, eli esim. kolmasosa tai vieläkin pienempi siru. Lääkärini sanoi, että lääke toimii niin että mitä pienemmän määrän ottaa, sitä väsyttävämpi, kun ihmettelin pienen sirun väsyttävyyttä jopa pitkälle iltapäivään.

        Ihme touhua tuollainen lääkkeiden murustaminen. Miksei yksinkertaisesti myydä 1 mg tabletteja, jos kerran toimiva lääkeannos on 1 mg tai 2 mg! Ihan arpomista on murusten suhteen paljonko lääkettä kulloinkin tulee otettua!


    • näintäälläpäin

      30mg iltaisin olen käyttänyt 2 viikkoa. Pitkästä aikaa olen nukkunut katkeamattomia yöunia 7-9h. Ensimmäiset päivät/ viikko on päiväväsymystä yms, mutta nyt päiväväsymystä ei liiemmin enää esiinny. Olen mielestäni aamuisin nyt jopa pirteämpi, kuin ennen lääkekuuria. No syynä on lievä masiskin. Ennen pitkää kuuria pidin tätä lääkettä täysin turhana satunnaiskäytön takia, koska silloin päiväväsymys oli pahimmillaan. Pitemmässsä käytössä sivuoireet vähenevät tai poistuvat kokonaan.
      Ja ruokahalua tämä ei itsellä nostata kummemmin. Otan aina ruokailun jälkeen illalla tämän, kun maha on täynnä. Pientä dieettiä tässä pitelen, ja painoa olen saanut pudotettua 2kg tämä 2 viikon aikana.

      • näintäälläpäin

        Palataampa astialle. Vajaa 2 kuukautta käyttänyt ja olen laihduttanut samalla 8 kg, eli tämä lihomismyytti on mielestäni aika turha. Kerää toki ehkä nestettä jonkin verran, mutta kun yhdistää terveellisen ruokavalion ja hieman liikuntaa kylkeen niin minä en ainakaan ole lihonut. Tuo mässysyöminen on monelle tapahtunut. Itse otan hedelmän jos sattuu mässyt iskemään, mutta niitäkään ei ole juurikaan ollut. Nukkunut olen suhteellisen hyvin ja nyt päätän lopettaa tämän lääkkeen testauksen annosta vähennellen viikon aikana. Kevät tulee siinä on oma masennuslääke, nimittäin aurinko.


      • toimiva_lääke

        Minäkin olen käyttänyt Mirtazapinia noin kolme kuukautta ja lääke annettiin lievän masennuksen poistoon ja unettomuuteen ja lääke toimii. Annokseni pitäisi olla 2x15mg vrk mutta minulle se oli liikaa ja olen ottanut 1 1/2 taplettia. Kaksi taplettia toi nukahtamisvaikeuksia mutta pienempi annos toimii todella hyvin. Yö unet on tosin pitkiä ja näen vilkkaita unia, joskus myös painajaisia. Minua ei myöskään Mirtazapin lihota vaikka ruokahalu on säilynyt ennallaan, ei edes turvota. Ainoa sivuvaikutus on etten siedä tippaakaan alkoholia, tulee todella huono olo, pahoinvointia. Lääkitystä on tarkoitus jatkaa pidempään mutta en haluaisi siitä kuitenkaan elinikäistä.


    • pakko_lopettaa

      Mirtazapinista painajaisia 7,5 mg:n puolikkaalla.
      Kuukauden kun popsii, Mirtazapin sotkee muistin.

    • kavala_lääke

      Mirtazapin on kavala lääke.
      Ensin tuntuu hyvältä ja sitten pikkuhiljaa kuitenkin olo muuttuu kurjaksi. Sitä ei edes tajua, että olo johtuu lääkkeestä ennen kuin sitä alkaa lopettelemaan. Väittävät, että lopetus onnistuu tuostavaan kerralla ja ilman oireita. Ei pidä paikkaansa. Aivan outoja ja pelottavia, ahdistaviakin, tuntemuksia ainakin viikon ennen kuin elämä voittaa.

    • parempi_ilman

      Muruset ei sovi kaikille. Murusilla unet todella outoja, ahdistavia, painajaismaisia. Puolikkaalla nukkuu levollisemmin.
      Tosin pitäaikaiskäytössä alkaa käydä järjen päälle. Muisti tökkii. Ja pää pelaa hitaasti. Lopettamisesta todella outoja ja vieraita tuntemuksia, pelkotiloja.

    • VIIMEISIN-MIRTAZAPIN

      tunnettu käyttäjä oli A Lubitz. Hän tappoi 149 ihmistä mirtazapinin avulla ja vaikutuksesta. Hyvää matkaa helvettiin.

      Lääkärit Linnaan ry.

    • Jasmina_1988

      Heissan! :) Olen 27-vuotias perusterve nainen, enkä koskaan ole sairastanut flunssaa kummemmin. Helmikuussa oli kuitenkin stressiä liittyen terveyteen(selittämätöntä kuumeilua ja vatsaoireita) ja tämä stressi yltyi pahaksi unettomuuduudeksi ja ahdistukseksi nyt mirtazapiinin 15mg/vrk ansiosta olen nukkunut yöni tosi hyvin ja nämä oireet tipotiessään.

      Nyt 6vkn jälkeen tunnen voivani paremmin ja tuntenut oikeastaan jo useamman viikon, mutta koen että jotenkaan tämän lääkkeen ansiosta en ole niin onnellinen kun olisin ilman lääkettä(johtuen varmaan siitä että nämä lääkkeet vievät ne ääripäätunteet). Nyt haluaisin siis vähentää lääkkeen ensin 7,5mg muutaman viikon ajaksi ja sitten sen vielä puolittaa muutaman viikon ajaksi., sitten jos jäisi pois koko lääke. Tähän mulla on lääkärin lupa.

      Olisi kiva jos vastaisi joku jolla on nimenomaan kokemuksia samasta lääkkeestä, samalla annostuksella ja kokemuksia sen vähentämisestä ja pois jättämisestä. Haluaisin kovasti kuulla kokemuksianne! :)

      • kavala_lääke

        Kerrasta poikki.
        Kyllä sen kestää.
        Kaksi ekaa päivää ei tuntunut miltään. Melko kavala olo oli kolmantena ja neljäntenä päivänä. Siitä sitten ylöspäin.
        Tuo myrkky vie muistin. Sekoittaa pään. Nukutta päivätkin.
        Kavala lääke. Alkuun lääke tuntuu hyvältä, sitten paremmalta. Pikkuhiljaa ihan huomaamatta lääke ottaakin vallan ja käy haitalliseksi.
        Unihäiriössä onnistuu yksittäisenkin lääkeannoksen käyttö satunnaisesti.


    • Jasmina_1988

      Kiitos vastauksesta "kavala_lääke", mutta oon nyt toiminut niinkun lääkäri määräsi, eli puolittanut lääkkeen kolme päivää sitten, eli nyt olis tarkotus mennä parisen viikkoa tällä 7,5mg! :)

      Ihan hyvin nukkunut, unet vilkkaampia taas, mutta se tasottuu, siihen luotan! :)
      Mirtazapin on erittäin hyvä lääke unettomuuden katkaisemiseen ja sitä kautta elämän raiteilleen palauttamiseen.

      Tsemppiä kaikille! :)

      • Jasmina_1988

        Täsmennys: vaikka onkin hyvä lääke, väliaikaseen unettomuuden/mielialan hoitoon, niin mulla pyrkimys kuitenki lääkkeettömään elämään tietysti ja toivottavasti muillakin! :)


    • NightTimeTraveller

      Moi!

      Olen Mirtza 30 mg syönyt nyt noin 5 vuotta. Alunperin määrätty masikseen 1 /pv. Takana vaikka minkälaista härdelliä, kumppaneiden kuolemantapauksia sun muuta, ja joissa perusanneli, tai -jamppa olis vähintään seonnut. Näitä siis on useampia.

      Töissä jaksoin käydä lyhyitä parin viikon saikkuja lukuunottamatta. Ja olen omaehtoisesti käynyt läpi avolla jakson 2 kertaa, jossa olen purkanut tuntojani psykologille. Lopetettiin silloin, kun ei mulla enää ollut mitään sanottavaa. Ja olen hyvinkin avoimesti kertonut elämästäni.

      Lopputulos: Pysyvä lääkitys. Ja just tää 1 per päivä.

      Ei kai haluta ottaa enää riskiä, että makaan huuhtelussa, näitä nyt oli useampia pahimpina aikoina.

      Joskus söin muutaman kuukauden Remeronia, vittu, mikä zombijuttu! Alapää oli ihan kuollut (olen siis mies).

      Nykyään en koe olevani masis, huomasin Mirtzasta sen, että kun ottaa pieninä annoksina, nukun hyvin ja yöt ovat pelkkää seikkailua universumissa. Eli unimaailma vilkastui 200 %. Aamullakin saatan hyvin muistaa yöllisiä retkiä, ja korkeintaan vähän pöllähtäneenä herään kellonsoittoon. Painajaisia en näe, pelkästään miellyttäviä unia, jotka kuitenkin jollain tavalla liittyvät elettyyn elämään.

      Ja mikä mukavinta, vielä tänäpäivänäkään ei unta tarvitse maanitella ja pyöriä sängyssä tuntikausia turhanpanttina. Otan puolikkaan, alkaa silmä luppasta ja painut sänkyyn. Uni tulee 5-10 min.

      Seuraavana aamuna ei ole mitään väsymystä tai muuta. Päinvastoin, tunnen levänneeni kunnolla, ja herään kyl kellon soittoon ilman ongelmia. Mutta nämä kai yksilöllisiä. Mitään muuta lääkitystä ei ole, olen ihan perusterve äijä muuten.

    • NightTimeTraveller

      Tarkennuksena edelliseen - otan siis 1/2 per ilta.

    • pieni_annos

      Unitutkija suosittelee Mirtaa.

      "Perinteisten unilääkkeiden sijaan toimivia ja hyviksi todettuja lääkkeitä unettomuuteen ovat ns. sedatiiviset masennuslääkkeet, kuten doksepiini tai mirtatsapiini.
      Erityisesti masennuslääke sopii pitkittyneen unettomuuden hoitoon ja myös iäkkäille, koska se jopa pidentää elvyttävää syvää unta ja vähentää yöheräilyä.
      Partinen korostaa, että unettomuuteen masennuslääkettä otetaan erittäin pieni annos (esimerkiksi doksepiinia 2,5-5 mg) illalla. Näin siksi, että pieni määrä lääkettä vaikuttaa elimistön histamiinikanavien kautta unettavasti. Lääkkeen normaali, masennukseen käytettävä määrä voi sen sijaan jopa huonontaa unta.
      Lääkärin on aina selitettävä potilaalle, miksi hänelle määrätään masennuslääkettä ja miten se auttaa unettomuuteen.
      – Nimenomaan pientä annosta on tärkeä painottaa. Jos uni ei lääkkeestä huolimatta tule, annosta ei ainakaan kannata suurentaa, koska se vie tilannetta vain pahempaan suuntaan."

      https://www.aivosaatio.fi/unettomuuden-hoito-muuttuu/

      • Partinen_matkustelee

        ulkomaillla lääketehtaiden piikkiin koska se määrää koukuttavia myrkkyjä (lääkkeitä) ?

        Moraaliton paskajuttu.


      • VastuutontaTietämätöntä

        Joo. Mirtatsapiinia tai muita "masennuslääkkeitä" en ikinä suosittelisi kenellekään uniongelmiin. Vastuutonta toimintaa tuntien aineen ja vastaavien potentiaaliset pysyväishaitat. Puistattavaa, että suositus tulee vielä aivosäätiöstä, joka antaisi ymmärtää, että tietäisivät edes jotain ko. aineiden riskeistä aivojen terveydelle.


      • vbnnllk

        Hän suosittelee tietenkin lääkkeettömiä ratkaisuja ensisijaisesti unettomuuteen. Mirtaa otetaan erittäin pieni annos, eli ei masennukseen käytettävää annosta. Se on pienempi paha kuin benzounilääkkeet, jotka heikentää melatoniinin eritystä ja syvää unta, mikä on tärkeää aivoille. Se on neurolepteihinkin verrattuna parempi ratkaisu. Täydellistä unilääkettä ei ole.


    • Kokemus123

      Jos sulle ehdotetaan unilääkkeeksi Seroquelia/Ketipinoria, niin mieti tarkkaan otatko, mun univaikeudet paheni huomattavasta sen lopetuksen jälkeen, eikä ole palaunut, vaikka en ole sitä syönyt puoleentoista vuoteen.

      • Kokemus123

        Ja vielä, ennen Seroquel kuuria, nukuin yhdellä muistaakseni 15mg mirtatzapiini annoksella 9-10h yhteen menoon ja nukahtamalla viimmeistään tunti lääkkeen oton jälkeen. Nyt kevällä jälkeen seroquel kuurin/kuurien jälkeen ei mitään vaikutusta koko lääkkeellä. 2-3h koiranunta ja nukahtamiseen ei mitään apua. Voi perse, kun saisin pyyhkiä tuon koko Seroquel kuurin/kuurit koko elämästä pois. Koko loppu elämän tuun kärsimään tämän takia huomattavan paljon pahemmista univaikeuksista Seroquelista johtuen.


    • itse käytän tenoks nimistä nukahtamis lääkettä olen ottanut sitä jo kaksikymmentä vuotta joten kehoni on tottunut siihen syön myös psyykelääkkeitä esim päälääkkeenä deprakin depot

      • jkllkjj

        Bentsoja ei kannata käyttää pidempään. Tietysti jos mikään muu ei auta, niin sitten.


    • MNT

      Sain Mirtzat ihan joulukuun alussa. Otan 15 mg:stä neljänneksen. Olen yrittänyt sinnitellä, mutta nyt riittää sivuoireet. Koko yön hyörin pyörin kuin riivattu, näen hirveästi ihmeunia ja aamulla on ihan pihalla. Koko päivän tokkorassa, joskus iltapäivästä alkaa heräämään. Yöuni ei ole unta, vaan levotonta pyörimistä.
      Joillekin sopii, joillekin ei. Harmi.

    • Jonathan_1

      Tänään sain reseptin lääkäriltä unettomuuteen. Hain lääkkeen ja tänä yönä kokeilen. Puolikas 15 mg tabletista. Mielenkiinnolla luin juttuja täältä. Toivottavasti toimii.

    • JOLAX

      mirtsapin /ei auttanut unettomuuteen,jotenka en käytä em. lääkettä

      • Anonyymi

        Ei auta minullakaan eikä Tenox.


    • Sairaanhoitajakin

      Teen kolmivuorotyötä ja käytän mirtazapinia unirytmin korjaamiseen yövuorojen jälkeen. Käytän sitä 15 mg suussasulavasta tabletista murennettuna 1/6 osan. Toimii hyvin, halpaa ja ei tule haittoja. Mulle tuli unihäiriö öistä johtuen ( en nukkunut ollenkaan) ja nyt pystyn öitä edelleen tekemään.

    • Pelikaani123

      Itsellä on sellainen kokemus lääkkeestä että se aiheuttaa aluksi hieman tokkuraisuutta aamusin ja unettomuuteen neljäsosa 15mg pilleristä on sopiva annos 90kg miehelle. Suurempi osa on ihan turhaan tai sitten aiheuttaa päinvastaisen vaikutuksen ettei nukutakkaan vaan on semmoisessa horrostilassa. Ei päihdyttävässä mutta vähäsen leijuva olo. Kyllä aina uni on tullut sitten loppujen lopuksi mutta jos yrittää siis päihdyttää itseään lääkkeellä niin turha popsia kamalia määriä tota kemikaalia vaikka kuinka haluaisi nukkua. Koska ei siitä ole mitään hyötyä (edes sitten päihdyttävästi vaan se ylikuormittaa maksaa paljon). Huomasin että lääke vaikuttaa mielialaan siten että suurin osa stressin aiheuttavasta unettomuudesta jää hieman pois tajunnasta. Elikkä siis ei päihdytä mutta ajattelet mitä luultavemmin hieman rennommin aijemmin miettimääsi ongelmaa jos se sitten aiheuttikaan sen unettomuuden. Aamusta se lääkkeen aiheuttama tokkuraisuus on myös omalla tavallaan hyvä ihmisille joka kärsii jonkinlaisista sosiaalisista paineista. Omista kokemuksista olen yleensä heräillyt aika pehmoisessa mielentilassa ja aivot keskittynyt lähinnä kahvin juontiin ja päivän starttaamiseen pirteesti että saisi sen sumun pois, safka maistuu kaikenlisäks hyvin, niinkun sanotusti. Kaikenmaailman esiintymispaineet tai vastaavat ovat olleet helppoja kohdata aamusta kun on hieman tokkurassa eikä jaksa ajatella sataa askelta pidemmälle heti aamusta. :)

      • Pelikaani123

        En suosittele lääkettä ylipainosta kärsivälle ihmiselle. Suurin osa kaikesta mitä luin ennen kun itse ekan kerran tota kokeilin viittasi siihen että jos on ylipaino/liikasyömishäiriö niin ehkä kannattaa kysellä lääkäriltä jotain muuta vaihtoehtoa joka ei ota niin paljon maksaan vaan johonkin mikä ei ylikuormita niitä elimiä jotka jo kokevat kovaa.


    • 2151252

      Itse käytän 7.5mg unettomuuteen ja on toiminut ihan hyvin. Ylipainoakaan ei ole itsellä aiheuttanut.

    • Anti-mirta

      Nostaa painoa. Pahin kuitenkin alaraajojen turpoaminen ja kivuliaisuus....

    • Puhdastabentsoo

      Kokeilin tuota ja nukuin noin kaksi tuntia normaalia enemmän, mutta seuraavana päivänä olo oli todella epämiellyttävä ja pöhnäinen. En todellakaan tuntenut olevani selvinpäin ja jos olisi ollut työpäivä niin en olisi siihen kyennyt. Kokeilin siis 7.5mg ja mulle sanottiin että voin kyllä ottaa kokonaisenkin. Luultavasti en olisi pysynyt pystyssä. Bentsojen kanssa ei ole ikinä ollut mitään sellaista ongelmaa.

    • raaka.totuus.esiin

      Mikä on pisin aika kun olette käyttäneet Mirtaa? Pääseekö Mirtasta eroon?
      Mitkä on pahimmat vaikutukset?

      • Uni-72

        Ehkä noin pari vuotta aikanaan käytin, kokolailla säännöllisesti. Eroon pääsi lopettamalla käytön, ei haittavaikutuksia.
        Toki taisin lopetella pikkuhiljaa, koska piti vähän kokeilla sitä, nukkuuko ilmankin..
        Unihan ei silleen palaudu, että simsalabim! Yleensä syy aloittaa lääkitys lienee kuitenkin juuri pitkäaikainen unettomuus..
        Ainut haittavaikutus oli tosiaan tuo painonnousu, joka lakkasi kun tajusi pienentää annoksen 1/3:saan 15 mg:sta.


    • jujuju00

      Mä olen Mirtaa ottanut 2-4 vuotta joskus putkeen parikin viikkoa. Otan 15mg puolikas ei auttanut.
      En ole itselläni huomannut muistin ym. mitä täällä on lueteltu vaikuttaneen negatiivisesti. Tenox olisi paras mutta se toleranssi ja nykyisin lääkärit tuputtavat mieluimmin näitä masis lääkkeitä kuin
      oikeita nukahtamislääkkeitä niin ja masennusta ei ole siis pelkkä huono nukkuja olen.

    • Pipassio

      Olen 47 vuotias nainen ja kärsin heräilystä puolen tunnin välein tai useammin. N. 6kk olen nukkunut 3-4 tuntia putkeen ja sitten alkaa heräily. Koko nukkumisshow paheni tupakoinnin lopettamisen jälkeen (reilu 2kk sitten).
      Kiinnostaisikin, onko muilla lopettaneilla käynyt näin ja kuinka kauan on kestänyt?

      Vielä nukkumiseen. Lomalla tajusin, ettei tuollainen nukkuminen voi olla kovin terveellistä.
      Kunnon unet sai (ehkä, koska en ainakaan muista heräilyä) Opamoxin ja Stellan yhteisavulla, silloin meni 6h putkeen.

      Nyt Mirtazapinin aloitettua, kahden ensimmäisen sekavasti nukutun yön jälkeen tolkuton tokkuraväsymys ja silmät "sekaisin" seuraavan päivän. Kolmantena aamuna ei enää väsytä, mutta en edelleenkään tiedä olenko nukkunut tarpeeksi. Heräilen edelleen ja helposti, äijän liikkeisiin sängyssä ja vessassa juoksemiseen.
      En ole yhtään innokas nostamaan annostusta. Onkohan toivoa (teiltä kyselen, jotka nukkumishommiin tätä käyttävät) että tuo annostus toisi vielä avun?
      :)

    • Diffuusiaksonivaurio

      Olen syönyt Mirtazapin 15mg viitisen vuotta joka ikinen päivä parantamaan, syventämään unta ja mitään ongelmia ei ole ollut.

    • Dddm

      Hyvä lääke. Kolmasosalla uni tulee ja samalla mukavia unia.

      • pom63

        mulle kirjoitettiin tänään 15 mg tätä lääkettä, onko kokemuksia nukuttaako se niin vahvasti että voi mennä yollä pissa housuun kun joudun käymään joka yö vessassa?


    • stefanii

      Tekee todella väsyneen,pöhnäisen olon seur.pvä !!! Täysin voimaton olo !! Ja kilot lisääntyy vuorenvarmasti. Himo ruokaan kasvaa! Stella tai muu unilääke ei tätä tee ja ihmettelen suuresti kun lääkärit jatkuvasti puhuvat riippuvaisuudesta ! Masennuslääkkeethän tätä riippuv.aiheuttaa ja kumma että sitä vain pitää määrätä ihmisille. Puolikas stella illalla niin aamulla ei mitään pöhnää ja väsymystä niin kuin mirtazapiinistä ! Onneksi on vielä lekureita ,jotka antavat norm.unilääkkeitä tai nukahtamisl.

      • Uni-72

        Mirtazapiini niin pienellä annoksella mitä käytetään unettomuuteen, ei aiheuta riippuvuutta.
        Valitettavasti kaikki uni/nukahtamislääkkeet aiheuttaa.


    • Äläota

      Tätä lääkettä. Uniongelma pahenee. Nukahtamislääkettä mieluummin tai melatoniinia.

    • tietäjänkertomaa

      Kerrompa salaisuuden tähän muuttuneen lääkepolitiikan suhteen. Nukahdus-ja rauhoittavat lääkkeet todettiin liian tehokkaiksi aikoinaan. Väki vain tyytyväisenä uusi lääkkeen, ja muu hyöty jäi näin vähäiseksi. Jotenka piti muuttaa käypähoito-ohjeita, jotta saatava hyöty olisi väestöstä suurempi.

      Unettomuutta hoidetaan jos jonkinmoisella terapialla nykyään, koska psyykelääkkeet ovat vaivaan sangen tehottomia. Joten vaiva tuppaa kroonistumaan, ja silloin riittää työsarkaa enemmän kuin kylliksi. Tämmöistä se on nykyajan meininki, mutta tuskin psykiatria ainut sektori, jossa kyseenalaiset metodit.

      • Spti

        Minulla 15 mg suussasulava auttanut suunnattomasti - hyvät pitkät unet. Lievää tokkuraisuutta herätessä, mut ei haittaa. Mainittakoon eräälle kirjoittajalle, että Mirtazapin ja Remeron ovat tismalleen sama lääke. Masennukseeni ei kylläkään auttanut, mutta riippuvuutta aiheuttamattomana univaikeuksiin oiva lääke. Pääsinpä eroon kirotusta Tenoxista!


    • Sairaanhoitajaopiskelija

      Hei. Ite en kyseistä lääkettä ole käyttänyt, mutta ammattitaustani vuoksi tiedän että kyseistä lääkettä käytetään pieninä annoksina myös unettomuuden hoitoon. Isompina annoksina lääkettä käytetään mm masennuksen hoitoon. Lääkettä otetaan juuri ennen nukkumaan menoa ja aina samaan aikaan vuorokaudesta. Teho lääkkeestä saavutetaan kunnolla vasta parin viikon kuluttua. Haittavaikutuksia voi olla ruokahalun lisääntyminen, painon nousu, väsymys ja uneliaisuus, päänsärky ja suunkuivuminen. Mutta haittavaikutukset ovat hyvin yksilöllisiä eikä niitä kaikki saa. Lisää tietoa lääkkeestä saat https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=5534&d=3098110&i=ORION PHARMA_MIRTAZAPIN ORION_MIRTAZAPIN ORION tabletti, kalvopäällysteinen 15 mg, 30 mg, 45 mg

      • HAAVE_7h_yhtenäinen_uni_

        Itsellä takana n. kuukauden kuuri Mirtazapinia. Lääkäri antoi unettomuuteen, 1/2 - 1 tablettia ennen nukkumaan menoa. Kokemukset ristiriitaisia, mutta kokonaisuutena unitilanteeni on parantunut. Takana nyt kolmatta vuotta heräilyä parin kolmen neljän tunnin jälkeen nukahtamisesta, ja sen päälle sitten katkonaista unta. Mirtazapin ei ole toistaiseksi poistanut heräilyjä kokonaan (vaihtelee stressin ja kuun asennon mukaan), mutta unen laatu parantunut silti, ei ole niin väsynyt olo huonon yön jälkeen kuin aiemmin. Täytyy kokeilla vielä pienemmällä annoksella eli 1/4 tabletilla.


    • Leenamarja

      Olen käyttänyt kyseistä lääkettä (15 mg) kuukauden verran yhdessä melatoniinin (3 mg) kanssa. Olin aivan neuvoton unettomuuteni kanssa. Joinakin öinä en nukkunut ollenkaan. Nyt nukun hyvin ja melko pitkään. Tosin alkuun olin unelias aivan iltapäivään saakka. Nyt reilun kuukauden jälkeen en enää ole yhtä unelias. Lääkkeeseenhän ohjeen mukaan liittyy väsymystä, mutta näin on silti parempi. Unia näen paljon, mutta se ei haittaa kun saa joka tapauksessa nukkua hyvin.

    • UpUp

      Ylös.

    • Vuorotyöläinen

      Nukahtamisvaikeuksiin sain...puolikas illalla..ja aamulla 7 töihin..r n ota joka ilta,mutta jos en ota niin sitten ei uni tule.Nykyään en enää ota näitä,kun sain unensaantivaikeuksiin oikeita nukahtamispillereitä..(somnor)..aamulla normaali olo verrattuma mirtazapiiniin. Sen olen lopettanut nyt siis kokonaan. T. Vuorotyöläinen

    • fgjdfghjnxftj

      Puolikas tuosta annoksesta, mutta kuulemma voi toimia jokaisella eritavalla. Itse aloitan tänään puolikkaasta nosti kokonaiseen 15mg masennuksen hoitoon brintellix 20mg yhteydessä.

      • fdthdsfgt

        Otin 15mg suht pitkään edellis yön unisen jälkeen n. 6h hereillä ollessa ja nukuin taas pitkään.


    • Anonyymi

      Lääkkeen lisäksi voi käyttää unipäiväkirjaa ja muita työkaluja! Niitä löytyy esim. Unettomuuden omahoidosta Mielenterveystalosta ja niitä antaa ammattilaisetkin käyttöön paperisina tai youtubesta.

    • Anonyymi

      Loistava lääke nukkumiseen. Puolikas tabletti (15 mg) ja siihen lisäksi melatoniini 1,9 takaa ainakin mulle hyvät yöunet. En vaihtaisi pois, nyt n. 1,5 vuotta käyttänyt. Sivuvaikutuksia en ole huomannut.

      • Anonyymi

        1.5 vuotta käyttänyt, olet varmaankin tullut riippuvaiseksi mutta se ei kuitenkaan parantanut unettomuuttasi.


    • Anonyymi

      Lääkäri määräs mainitun lääkkeen. Muuten ihan ok,mutta yks juttu.. Nukuttaa illalla aikaisin ja päivälläkin.. no eipä muuta vaan se,että en jaksa naida mun vaimoa. Ja jos viagran ja mirtazapiinin ottaa yhtä aikaa,niin heppi muuttuu siniseksi väriltään. Onneksi asettui,kun jätin viagran pois. Alkuun toki vaimo nussi seisovaa kulliani minun jo ollessa nukkumatin kanssa seikkailemassa. Ja olin kuulemma lauennu ja ulissu unissaan kuin susi jossain autiomaassa.. Ohan tää pilleri Kelan korvauksen iirissä,mutta jotenkin tuntuu aika oudolta hommalta...

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt säännöllisesti reilun vuoden. Ensin tehosi jonkun aikaa todella hyvin mutta sitten teho pikkuhiljaa väheni. Auttaa edelleen jonkun verran mutta ei niin hyvin kuin toivoisin. Nukahtaminen kestää 30min-1h vaikka menen sänkyyn vasta 1-2h lääkkeen ottamisesta. Joskus on iltoja kun kestää kauemmankin. Alussa nukahdin melkein heti sänkyyn mentyäni. Yöllisiin heräilyihin mirtazapiini auttaa hyvin. Niitä ei ole ollut ollenkaan lääkkeen aikana. Aamulla on virkeä olo eikä lääkkeestä ole tullut sivuvaikutuksia.

    • Anonyymi

      Jokunen vuosi sitten lääkärit oli ohjeistettu/heille oli mainostettu mirtazapiinia. Sitähän sitten myös määrättiin. Jos potilas oli vuosikausia käyttänyt varsinaista nukahtamislääkettä ilman sivuoireita, hänen piti vaihtaa mirtazapiiniin. Eräs nuori työterveyslääkäri mainosti posket hehkuen, että tällä vanhalla mielialalääkkeellä saadaan jopa vanhojen vuorotyöläisten sisäinen kello tahdistettua, eikä temppuun tarvita kuin viikon mittainen kuuri! Se mainos ei pitänyt paikkaansa. Mirtazapiinin aiheuttama päivätokkura oli ikimuistoinen zombikooma.

      Ilmeisesti mainoskampanja meni suht nopsaan ohi. Se oli oiva esimerkki, miten etenkin nuoret lääkärit toimivat täysin lääketeollisuuden marionetteina. Kuuntelevat lääketehtaiden agentteja potilaansa sijaan.

      • Anonyymi

        Eikä ole mennyt ohi tuo. Monta kertaa yritetty vaihtaa nukahtamislääkkeet tk-lääkärin toimesta Mirtazapiiniin. Syy tälle on hoitosuositukset.


    • Anonyymi

      Olen itse käyttänyt on/off mirtazapin valmisteita useamman vuoden ajan aamuyön heräilyyn, taustalla hermosärkyä ja selkäleikkauksia.

      Ensin aloitettiin annostuksella 15mg, 1 tabl, uni tuli ja seuraava päivän olin kuin nukkuneen rukous. Tästä lähdettiin annosta titraamaan alaspäin, annostuksella 1mg tai alle, oli unettava vaikutus paras ja seuraavana päivänä pystyi painamaan duunia normaalisti.

      Unilääkäri kirjoitti reseptin 4mg tableteille, mitä Töysän apteekki valmistaa tilauksesta. Näitä tilauksesta valmistettuja myy moni apteekki ympäri maata. Määrävän lääkärin täytyy tietää näistä, ja ilmeisesti tietämys näistä ei suurten lääkeyhtiöiden tuotteista on rajallista. 4mg tabletista kahdeksasosa on jo todella tehokas.

      Pitkään mirtazapiinia käyttäneen, voin omalta kohdalta todeta että mitä pienempi annostus sen tehokkaammin toimii. Mahdollisesti tätä lääkettä käytetään liian suurilla annostuksilla tai lääkkeen soveltuvuus on hyvin yksilöllistä.

      Kyseessä ei kuitenkaan ihmelääke joka kaiken parantaa ja sopii kaikille, mutta yhdessä terveellisten elämäntapojen ja liikunnan kanssa kokeiltavan arvoinen asia.

      • Anonyymi

        Mulla nyt vasta alle viikon kokeilu pohjalla eikä oikein toimi mulla..otan 7.5mg, alkaa nukuttaa voimakkaasti, mutta herään edelleen n.4h unien jälkeen ja pyörin. Kokeilin kerran ottaa 1/4 tbl eli pienemmän annoksen kun sitä kehuttu että väsyttää enempi. No ei väsyttänyt. Unettavaa vaikutusta tullut ollenkaan. Outoa, kun kerta sanotaan että mitä pienempi annos, sen unettavampi vaikutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla nyt vasta alle viikon kokeilu pohjalla eikä oikein toimi mulla..otan 7.5mg, alkaa nukuttaa voimakkaasti, mutta herään edelleen n.4h unien jälkeen ja pyörin. Kokeilin kerran ottaa 1/4 tbl eli pienemmän annoksen kun sitä kehuttu että väsyttää enempi. No ei väsyttänyt. Unettavaa vaikutusta tullut ollenkaan. Outoa, kun kerta sanotaan että mitä pienempi annos, sen unettavampi vaikutus.

        Taitaa noissa aiemmissa kommenteissa olla plasebovaikutus. 4mg ja siitä 8 osa eli 0,5mg menee jo homeopatian puolelle kun virallinen suositus on se 15mg tai sen puolitus. Eli 7,5 - 15mg unettomuuteen. Masennukseen taas se 15-30mg 1 tai 2 kertaa vuorokaudessa. Ehkä kannattaisi uskoa niitä lääkäreitä joilla on asiaan liittyvä koulutus, eikä psykiatrian potilaita jotka täällä huutelee. Joo, huomasin että pari vuotta vanha ketju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla nyt vasta alle viikon kokeilu pohjalla eikä oikein toimi mulla..otan 7.5mg, alkaa nukuttaa voimakkaasti, mutta herään edelleen n.4h unien jälkeen ja pyörin. Kokeilin kerran ottaa 1/4 tbl eli pienemmän annoksen kun sitä kehuttu että väsyttää enempi. No ei väsyttänyt. Unettavaa vaikutusta tullut ollenkaan. Outoa, kun kerta sanotaan että mitä pienempi annos, sen unettavampi vaikutus.

        Mitrzapinia oli määrätty minulle unettomuuteen. Otin neljännestabletin (15mg), mutta vireystasoni nousi. Kun olin muutoinkin väsynyt ja keho kierroksilla, vaikutus oli hyvin inhottavan tuntuinen. Olo oli hirveä.

        Väsymys seurasi vasta seuraavana päivänä, ilmeisesti kun lääkeaine kehossani oli ehtinyt riittävästi puoliintua. Silloin nukuin koko päivän, onneksi olin yksin eikä ollut velvollisuuksia hoidettavana.

        Kokeilin vielä kerran lääkettä ottamalla vain pienen osan, ehkä korkeintaan 1/8 tabletin, ja taas olo meni väsyneen maaniseksi.

        Lääke ei sovi minulle selkeästi laisinkaan, kun en ole vähäisimmässäkään määrin masentunut.

        Unihäiriöt minulla ovat johtuneet lähisuhdeväkivallan aiheuttamasta stressistä, miksi unille rauhoittuminen ei ole onnistunut. Ehkäpä unettavan lääkkeen itselläni pitäisi olla ennemminkin jollain tapaa rauhoittava.

        Imovane on toiminut nukahtamiseen hyvin, mutta sitä ei haluta oikein montaa kertaa määrätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitrzapinia oli määrätty minulle unettomuuteen. Otin neljännestabletin (15mg), mutta vireystasoni nousi. Kun olin muutoinkin väsynyt ja keho kierroksilla, vaikutus oli hyvin inhottavan tuntuinen. Olo oli hirveä.

        Väsymys seurasi vasta seuraavana päivänä, ilmeisesti kun lääkeaine kehossani oli ehtinyt riittävästi puoliintua. Silloin nukuin koko päivän, onneksi olin yksin eikä ollut velvollisuuksia hoidettavana.

        Kokeilin vielä kerran lääkettä ottamalla vain pienen osan, ehkä korkeintaan 1/8 tabletin, ja taas olo meni väsyneen maaniseksi.

        Lääke ei sovi minulle selkeästi laisinkaan, kun en ole vähäisimmässäkään määrin masentunut.

        Unihäiriöt minulla ovat johtuneet lähisuhdeväkivallan aiheuttamasta stressistä, miksi unille rauhoittuminen ei ole onnistunut. Ehkäpä unettavan lääkkeen itselläni pitäisi olla ennemminkin jollain tapaa rauhoittava.

        Imovane on toiminut nukahtamiseen hyvin, mutta sitä ei haluta oikein montaa kertaa määrätä.

        Mä otan silloin tällöin 1/8 tablettia illalla.
        Sillä nukun ihan hyvin mutta haittoina on painajaismaiset unet ja koko seuraavan päivän olen ihan " pöhnässä ".

        Ja vaikka otan lääkettä harvoin niin silti on paino alkanut nousta.


    • Anonyymi

      "Lääke aiheuttaa mm sekavuutta ja harhoja ja niin kävi äitini kohdalla ja lääke piti lopettaa.
      Muitakin haittavaikutuksia on niin kuin kaikilla lääkkeillä saattaa olla. Infoa tuossa."

      Kopioin vanhan viestin tuohon mutta voin täydestä sydämestä sanoa että todellakin kamalia sivuvaikutuksia voi tulla.
      Itse kokeilin sitä kaksi kertaa, ensimmäisellä kerralla ei mitään, seuraavana iltana sitten olin nukahtanut mutta heräsin ja vaikka silmäni olivat kiinni näin erittäin kirkkaan valon silmäluomien läpi. avasin silmäni ja se sama kirkas valo oli silmieni edessä mutta mitään muuta en nähnyt. Sytytin valon mutta se kirkas valo ei väistynyt enkä nähnyt mitään. Päässäni meni outo "laine" nousten alhaalta ja koveten ja voimistuen kunnes kovalla kohinalla saavutti aivojen yläosan.
      Olin kauhuissani ja luulin tulleen isokeaksi ja kauhea voimistuva ja heikentyvä kohina "laine" oli todella pelottava.
      Ilmeisesti olin nukahtanut uudelleen ja aamulla heräsin normaalisti näkö tallella. Ilmoitin sitten heti lääkärille että tähän loppui sen lääkkeen otto ja hän sanoi että kyllä, lopeta heti.
      Enää en mokomaan koske.

      • Anonyymi

        Mulla tuosta tuli sydämentykytyksiä koko yöksi. Heräilin sekavana useita kertoja ahdistukseen ja tykytyksiin. Aamulla pöhnä.


    • Anonyymi

      Ei toimi minulla, sama ku sais kalkki tabletin/jotain en tunne mielihyvää enkä untakaan.

      • Anonyymi

        Valeriaana auttoi minulla unettomuuteen, isohko annos, yli 1000 mg. Ei haittavaikutuksia, turvallinen luontaislääke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valeriaana auttoi minulla unettomuuteen, isohko annos, yli 1000 mg. Ei haittavaikutuksia, turvallinen luontaislääke.

        Parhaiten minulle on sopinut Sorian valeriaanauute. Sitä annostellaan pipetillä mutta otan yleensä teelusikallisen, jossa on enemmän kuin purkin kyljessä suositellaan. Nukuttaa todella hyvin, varsinkin muutaman yön käytön jälkeen alkaa vaikutus näkyä. Valeriaana on vuosituhansia vanha rohto, jota on käytetty unettomuuden lisäksi mm. ahdistukseen, hermokipuun ja epilepsiaan.

        Luontaistuotteiden teho voi vaihdella joskus sen vuoksi, ettei alalla vaadita standardointia. Eli vaikuttavan aineen määrä voi vaihdella, toisin kuin apteekin kalliimmissa tuotteissa. Osa luontaistuotteista esim. Solgarilla on standardoitu, valeriaana tosin ei. Olen kokeillut eri merkkejä ja jotkut eivät tehoa minulle ollenkaan, ehkä juuri tästä syystä, tai sitten ehkä pitäisi ottaa niitä paljon enemmän kerralla. Sorian nestemäinen valeriaana, joka ei sisällä mitään lisäaineita vaan pelkkää rohtovirmajuuriuutetta, on ollut tosi tehokas. Nestemäisenä sitä on myös helppo annostella itse. Haittoja en ole huomannut isoillakaan annoksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaiten minulle on sopinut Sorian valeriaanauute. Sitä annostellaan pipetillä mutta otan yleensä teelusikallisen, jossa on enemmän kuin purkin kyljessä suositellaan. Nukuttaa todella hyvin, varsinkin muutaman yön käytön jälkeen alkaa vaikutus näkyä. Valeriaana on vuosituhansia vanha rohto, jota on käytetty unettomuuden lisäksi mm. ahdistukseen, hermokipuun ja epilepsiaan.

        Luontaistuotteiden teho voi vaihdella joskus sen vuoksi, ettei alalla vaadita standardointia. Eli vaikuttavan aineen määrä voi vaihdella, toisin kuin apteekin kalliimmissa tuotteissa. Osa luontaistuotteista esim. Solgarilla on standardoitu, valeriaana tosin ei. Olen kokeillut eri merkkejä ja jotkut eivät tehoa minulle ollenkaan, ehkä juuri tästä syystä, tai sitten ehkä pitäisi ottaa niitä paljon enemmän kerralla. Sorian nestemäinen valeriaana, joka ei sisällä mitään lisäaineita vaan pelkkää rohtovirmajuuriuutetta, on ollut tosi tehokas. Nestemäisenä sitä on myös helppo annostella itse. Haittoja en ole huomannut isoillakaan annoksilla.

        Valeriaanan suomenkielinen nimi rohtovirmajuuri tulee muuten vanhakantaisesta virma-sanasta, joka merkitsi epileptistä kohtausta.

        Valeriaana on keskushermostoon vaikuttava lääke, ja apteekin valeriaanatuotteissa onkin kolmiomerkki.


    • Anonyymi

      Olen käyttänyt mirtatsapiinia yli kymmenen vuotta estämään aamuyön heräilyä. Annostus 1/8 tablettia 15 mg:n suussa hajoavasta versiosta. Näen vilkkaita unia, ei painajaisia. Ruokahaluun kyllä vaikuttaa ja paino nousee koko ajan. Lomilla en käytä, mutta työaikoina pakko, että saan nukuttua. Pikkuinen siru lääkettä siis auttaa hyvin uniongelmiin, ja sillä nukahdan saman tien.

    • Anonyymi

      Älkää alkako käyttään,vieroitus vuosia/loppuelämä

    • Anonyymi

      Käytän jatkuvasti 1/4 joskus puolikas. Toimii kohtalaisesti. Ei vaikuta aamuvirkeyteen

    • Anonyymi

      Tuo tabletin murustelu pikku pikku palalsiksi on mielenkiintoinen juttu. Miksi valmistaja ei tee tabuja, joiden ainemäärä olisi lähempänä oikeaa?

      Ehkä lääketehdas välttyy tekemästä muutoksia omaan prosessiinsa ja lääkettähän saa myytyä upeasti myös 15mg pitoisuuksilla, koska jokainen lääkäri on lobattu kehumaan aineen erinomaisuutta.

      Jos kerrot tohtorille, että kyseinen valmiste aiheutti karmeita sivuvaikutuksia, hän suuttuu ja käskee syömään ainetta sinnikkäästi, kunnes elimistö tottuu haittoihin ja edut pääsevät esiin. "Tutkimukset osoittavat, että tämä lääke toimii, eikä mitään haittoja ole .." Todellisuudessa tuokaan vanha psyykelääke ei sovi kaikille. Mirtazapiini on kampanjoitu myymään nyt todella hyvin. Lisäksi on keksitty laittaa käyttäjät murustelemaan tabletteja, jolloin ainetta aina myös hukkaan. Tämäkin tarkoittaa lisämyyntiä valmistajalle sekä apteekeille.

    • Anonyymi

      Niin kova väsymys tulee puolikkaallakin seuraavaksi päiväksi, että paras olla sairaslomalla näitä syödessä. Auton rattiin ei mitään asiaa vaikka 9h unta takana ja kaksi mukia nyt kahvia. Lääkkeen otosta nyt 13h. Onneksi etäpäivä. Silmät menee väkisin kiinni yhä.

      • Anonyymi

        Itse otin 1/8 tablettia illalla 21 aikaan ja silmät ei meinannut pysyä auki edes seuraavana päivänä klo 19. Makasin vaan illan sohvalla ja odotin että voi mennä taas nukkumaan. Voit kuvitella että työpäivä oli ihan tuskaa.


    • Anonyymi

      Onko kukaan pystynyt lopettaa mirtazapinia

    • Anonyymi

      Käytän mirtzapin 3kpl yhdenmilligramman pilleriä illalla,hyvin toimii, apeekista saa Töysän apteekin yhden milligramman pillereitä. Näillä pillereillä on hyvä kokeilla mikä annostus sopii itselle.

    • Anonyymi

      Teho on laskenut pitempään käytettynä. Kun aloin käyttää, sivuvaikutuksena oli tosi levottomat jalat

      • Anonyymi

        Käytän satunnaisesti, harvakseltaan.
        Otan neljänneksen tabletista, auttaa kyllä pidempiin uniin.
        Koko seuraava päivä menee tosin aivan tokkurassa, ja tuntuu, että joka ikinen asia suoraan sanoen v..tuttaa ja olen tosi ärtynyt.

        Onneksi on ohimenevä tila, ja seuraavaksi päiväksi tulee taas normaali olotila.
        Tuosta syystä otan lääkettä todella harvoin, vain silloin kun tuntuu tarpeelliselta saada useamman tunnin yöunet.
        En missään tapauksessa alkaisi käyttää säännöllisesti.


    • Anonyymi

      tänään lääkäri määräsi mirtaa puolikkaan (7,5mg). unettomuuteen. vakava masennus ja ahdistuneisuushäiriö ja siitä johtuva unettomuus. aiemmin kokeilin melatonin 3-6mg ja dormix 25mg. katsotaan toimiiko ja miten.

      • Anonyymi

        otin puolikkaan tabletin 8 aikaan illalla ja 10 aikaan katselin vielä kelloa yhtä virkeänä kuin aina ennenkin. yö samanlaista katkonaista unta kuin ennenkin. ei tietoakaan mistään vaikutuksesta. voiko lääkärit määrätä lumelääkettä vai onkohan tauti niin paha että ei toimi edes mirta???


    • Anonyymi

      Ei toimi ainakaan mulla unilääkkeenä

    • Anonyymi

      Toimii liian hyvin. Seuraavana aamuna olin aivan tokkurassa ja tokkurainen olo kesti koko seuraavan päivän iltaan asti. Vasta sitä seuraavana päivänä oli normaali olo. Enemmän väsytti siis mirtan ottamisen jälkeen, kuin huonoilla yöunilla.

    • Anonyymi

      Söin vuosikausia bentsoja, lopulta päihdeklinikalla vieroitus niistä kun sain tarpeekseni, 4 viikkoa järkyttäviä vieroitusoireita! Eikä ne vieläkään ole kokonaan ohi vaikka pahimmista olen päässyt! Pitkäaikaiskäytöllä saattaa kestää vuodenkin oireet lievempinä tosin. Kärsin kroonisesta unettomuudesta jota nämä bentsoviekkarit tietty pahentaa. En enää koskaan syö bentsoja! Ne vasta salakavalia lääkkeitä ovat. Olen kärsinyt myös opiaattivieroitusoireet ja nekin olivat bentsorefloihin verrattuna lasten leikkiä! Nykyään syön unettomuuteen Ketipinor 25 mgx2, Mirtazapin 1/4 tabl ja Propral menee myös illalla 20-40 mg. Mirtazapinin aloitin kun bentsot ajettiin alas kokonaan ja unettomuus paheni, nyt nukahdan, nukun hyvin ja välillä heräämättä, jos heräänkin niin nukahdan uudelleen. Pienellä annoksella hyvä lääke eikä lihota! En myöskään ole tokkurainen, olen pirteämpi kuin vuosiin. Ennen söin nukkumiseen bentsoja, ahdistukseen bentsoja...pikku hiljaa tolet kasvoivat ja bentsoja meni enemmän ja enemmän, olin koko ajan tokkurassa ja järkyttyneenä katson nyt minusta otettuja valokuvia. Todellakin huomaa että olen ottanut jotakin. Silmäluomet roikkuu puolitangossa ja silmät ovat lasittuneet. Itse en sitä tuolloin huomannut, olin lakannut välittämästä, muusta kuin kirotuista bentsoista! Söin niitä enää vain etten saisi vieroitusoireita. Luulin kokevani ahdistusta jos en saisi bentsoannostani, mutta lääkkeet olivat jo kääntyneet itseään vastaan eli vain lisäsivät ahdistustani. Muita tunteita olin lakannut tuntemasta. Bentsot saattavat sopia lyhyenä kuurina jollekin, jolla ei ole taipumusta riippuvuuksiin, mutta pitkiä kuureja ei kannata vetää kenenkään. Sillä niihin jää koukkuun. Vieroitusoireet ovat ihan toista luokkaa kuin masennuslääkkeillä (nekin on koettu, aikanaan lopetin seinään Venlafaxiinin 225 mg annoksesta) Nuorempana käytin Subutexiä jonka senkin refloista pääsi parissa viikossa, Lyrica reflat myös koettu, nekin parissa viikossa ohi, mutta bentsot...tällä käytöllä "flashbackejä" tulee vielä puolen vuoden jälkeen lopettamisesta. Sen olen nyt ollut selvin päin. Mutta hyviäkin päiviä on. Elämä on taas elämisen arvoista! Kuulen ihmisten marisevan kun ovat päihdepuolen asiakkaita, ei saa lääkäriltä kolmiolääkkeitä. Olin itse joskus samanlainen. Nyt olen tyytyväinen etten niitä saa. Käyn mielelläni seuloissa, tiedän että mitään luvatonta siellä ei näy. Mutta näin varmistetaan että pysyn raittiina. Alkoholikaan ei enää maistu! No, tämä meni hiukan sivuraiteille mutta pointti oli että mieluummin unettomuuteen tai mihin tahansa muuhun ongelmaan muuta kuin kirottuja bentsoja!

    • Anonyymi

      7.5 mg unettomuuteen, hyvin nukuin. Seuraavana päivänä oli uskomaton uupumus joka sai jopa pelkäämään, että olin sairastunut henkisesti. En kyennyt oikein yhtään mihinkään, se oli pelottavaa ja olo oli vielä seuraavana päivänänäkin vähän tokkurainen. En tuon jälkeen ole uskaltanut lääkettä kokeilla edes paljon pienemmällä annoksella.

    • Anonyymi

      Mä olen syönyt mirtatzapiinia annoksella 7,5mg/iltaisin jo muutaman vuoden, vaihde-vuosien aiheuttamaan unettomuuteen. Mulla ei ole kuin hyvää sanottavaa tästä lääkkeestä. Toisin kuin perinteiset nukahtamislääkkeet, mirtazapiini auttaa paitsi nukahtamisvaikeuksiin, myös aamuyön heräilyyn, joka on tyypillinen vaihdevuosivaiva.

    • Anonyymi

      Mirtaa on helppo puolittaa, ei murene

    • Anonyymi

      Minulle määrättiin pari vuotta sitten Mirtazapin 15 mg unettomuuden ja masennuksen hoitoon. Uni parani ja tokkuraisuuskin häipyi ajan myötä, mutta masennuksen sijaan tuli tasaisen harmaa olo. Paino alkoi kohota.

      Lopetin lääkkeen ongelmitta elämäntilanteen helpotuttua parin kuukauden jälkeen. Aikanaan käytin pitkään Tolvonia, jonka myöhemmin huomasin olevan saman lääkeryhmän tuotteen kuin Mirtazapin. Vaikutus oli kummallakin samanlainen eli masennuksen kannalta hyödytön. Minuun tehoavat parhaiten trisykliset masennuslääkkeet, vaikka vanhoina lääkkeinä lääketehtaat eivät saa niistä enää voittoja.

    • Anonyymi

      Käytän mirtazapinia unettomuuden katkaisuun silloin kun melatoniini ei riitä. Stressi laukaisee minulla helposti masennuksen niin auttaa myös siihen, kulkee yleensä vähän käsi kädessä. Käytän melatoniinia yksittäisinäkin iltoina ja mirtazapinia kuureina, kummankin nukuttavuus laimenee jos käyttää pitkään. Minulla ei toimi pienempi annos. Ensimmäinen päivä on väsynyt, mutta olen kärsinyt uupumuksesta pitkiä aikoja joten yksi päivä ei hätkäytä, pitää vaan ottaa huomioon.

      Välttelen kuitenkin mielellään ja käytän kaikki muut keinot ensin. Saa syömään, en vaan jotenkaan hallitse sitä yhtään. Tekee myös vähän välinpitämättömäksi, mikä on hyvä stressaajalle, mutta voi mennä yli. Mutta sen avulla nukkuu, ja mieli on parempi. Ja parempia nukkumiskausiakin auttaa tieto, että on hätävara olemassa.

      Uni toimii silloin kun himmennän valot kahdeksalta, juon unettavaa yrttiteetä enkä katso elokuvia. Jos niihin sortuu niin uni hivuttautuu vähitellen yhä kauemmas. Ruutuaika vaikuttaa myös. Kahvia en juo enää lainkaan, valvon yhdestä aamukahvista 2 yötä. Ei ole helppoa jos rakastaa kahvia ja elokuvia 🤷‍♀️

    • Anonyymi

      Aikaisemmin kirjoitin ettei mirtzasta tule oireita, kun lopettaa päivittäisen pienen 7,5mg annoksen käytön. Eli siis pienellä annoksella jos on.
      Täytyy perua sanat, koska nyt on yli viikko mennyt enkä nuku vieläkään normaalisti. Herään aina ennen toista rem-unenjaksoa. Aamuyön rem uni on se tärkein mielenterveydelle ja ei ihme jos ahdistaa. Oksentanutkin olen. Tämä ahdistus tuo pahoinvointia ja ruokahalu on tipotiessään.
      Vaikka otin pientä annosta ja mässyt oli pahimmat lääkkeen jälkeen niin kyllä se aivoissa vaikutti koko vuorokauden. Ajatelkaa pidemmän päälle jos on kokoajan nälkä, koska vaikka on syönyt niin mirza estää aivoissa ilmoituksen että on kylläinen ja sitten vahingossa syö niin paljon että luonnollisesti polulta oksentaa. Mahalaukku myös venyy. Ei voi yhtään keskittyä muuhun syödessä, koska pitää itse punnita ruoka jos aivot ei ilmoita kylläisyydestä. Sairas lääke tai siis noi sivuoireet. Ei ikinä enään. Ekaan vuoteen en lihonnut, mutta lopulta lyhyen ajan sisään yli 10kg.

    • Anonyymi

      Sain unettomuuteen aluksi Imovanea 7,5mg. Auttoi aluksi antaen 4h unet mutta pikkuhiljaa unet lyheni tai katosi kokonaan. 2kk jälkeen oli vaihdettava toiseen lääkkeeseen. Lääkäri ehdotti Mirtazapiinia aluksi 1/8 tabletilla. Ei auttanut joten lisättiin 1/4 tablettiin ja Circadin 2mg lisäksi. Kolme yötä valvon ja neljäntenä nukun 2-3h. Nyt on lääkäri sitä mieltä että unettomuuden syy on masennus ja annosta on lisätty 15mg:aan. Mukaan on nyt tullut ahdistusta ja pelkotiloja. Unta riittää vaan tunnin ja herään kovaan sydämen hakkaukseen ja olen yltä päältä hiessä. Tähän vaivaan on nyt määrätty Oxamin. Päivisin on voimaton ja sekava olo. Ei taida olla nyt oikeat lääkkeet minulle mutta miten saan lääkärin uskomaan sen. Onko joku kokenut samaa ja onko joku löytänyt hyvän lääkkeen univaikeuksiin?

    • Anonyymi

      Minulle määrättiin unettomuuteen 15 Mg tabletteja. Ohjeeksi 1/2-1 tabletti. Otin aluksi puolikkaan, mutta en tuntenut tehoa, lisäsin kokonaiseen, enkä vieläkään tuntenut tehoa. Jatkoin aikani tablettien ottamista iltaisin kun ajattelin, että ehkä ottaa aikansa ennen kuin kehoni huomaa saavansa uutta kemikaalia. Ajanoloon aloin tuntea itseni tosi surulliseksi. Lopetin lääkitsemiseni. Myöhemmin aloitin kokeeksi uudelleen 1/3 tabletilla. Se on vaikuttanut nukahtamiseen jollainlailla. Otan lisäksi kolme vahvaa melatoniinia. Mirtazapiinin ansiosta en tarvitse yöllä lisää melatoniinia. Herään suunnilleen kahdelta ja neljältä, mutta saan pian uudelleen nukuttua. Kun herätyskello soi 5.50 tunnen itseni aina hyvin väsyneeksi, mutta niin tunnen aina, lääkittynä tai ilman. En ole eläessäni, yli 50 vuoden aikana kokenut itseäni virkeäksi herätessäni.

      • Anonyymi

        1/2 - 1 tabl 15 mg mirtazapinia unettomuuteen on aika iso annos jos sitä käytetään unettomuuteen. Mulle määrättiin 1/8 tabl ja koska tuota pientä pilleriä on vaikea saada 1/8 osaan niin lekuri on kirjoittanut reseptin1 mg jotka valmistetaan Töysän apteekissa. Otan silloin tällöin 1- 3 tabl. Eli hyvin pieni annos ja auttaa.


    • Anonyymi

      Miksi sitten minulle määrättiin masennukseen

      • Anonyymi

        Varmaankin siksi, kun se on mielialalääke.


    • Anonyymi

      Käytin aikoinani mirtazapinia kun en saanut nukuttua , kyllä se auttoi ja otin sitä kaksi vuotta joka ilta ja samaan aikaan. Toiset päivät olivat ihan hyviä, toiset taas vähemmän hyviä , joten se ei ollut mirtazapiini joka aiheutti ne huonommat päivät vaan depressio joka alkoi univaikeuksilla Joten ei mitään valittamista siitä lääkkeestä, kyllä ne toimii, kun ei pane suurta painoa niiden tutkiskeluun ja analyyseihin . Tsemppiä

    • Anonyymi

      surkeita nappeja kaikki,lääkerit määrää pelkkää huuhaata.täytyy hoitaa muualta apu jos haluaa unta saada.esim tenox ja diapam tuntuu kuin olisi jotain kalkki tabletteja nykyään ei mitään apua voivoi.

    • Anonyymi

      lääkärit määrää kyseisiä mieliala kautta uni lääkeitä ,vaikka ei sano olevansa masennut silloin lääkekään ei toimi vaan tulee haitta vaikutuksia,

    • Anonyymi

      Lääkäri määräsi minulle Mirtazapin orion 15 mh, koska joskus saan pahan ahdistuksen joka kestää n. 2 viikkoa. Aikaisemmin olen syönyt Diapamia se auttaa mutta tulee kyllä fyysinen huono olo ja menee ruokahalut. Nyt kävin kolmella lääkärillä ja yksi määräsi Mirtazapamia 15 Mg . Otin ensin 1/2 tabl. Illalla aamulla ihan tokkurasss pitelin seinistä kiinni , seuraavana iltana oton1/4 osa tbl ka edelleen huono olo,
      Sitten lopetin ja luin ohjeista että se on unilääke ha minullahan on ahdistus. Nyt on kulunut kaksi päivää kun lopetin sen. Pelkään että se vie kävelykykyni.
      Varoitan kaikkia tästä lääkkeestä, varsinkin vanhoja.

    • Anonyymi

      Jaa no ei samoja tuntoja itsellä. Oikein hyvin toimii. Ihan jo se 1/4 tuntus riittävän. Yön makaa kun tukki, ja aamulla ei mitn. Puolikkaasta oli vähä pöhnä olo aamusta

    • Anonyymi

      En oikein voi suositella kenellekään, itse ole puoliunessa ja toimintakyvytön 2 päivää jos sitä ottaa.

      Pari kertaa on lääkärit sitä määränneet ja meinanneet että totuttautua, mutta ei voi totuttautua kun on zombie pari päivää sen jälkeen.

      Joillakin kuulemma toimii.

      • Anonyymi

        Minulla oli ihan sama, 1-2 vuorokautta aivan tokkurassa, väsynyt.
        Aiheutti myös ärtyneisyyttä.
        Mieluummin olen käyttämättä.
        Otin vain 1/4 tablettia, pieni määrä, mutta ikävät haitat.


    • Anonyymi

      Et voi mitenkään saada oikeaa kuvaa toisten kokemuksista koska lääke vaikuttaa yksilöllisesti .
      Ota lääke kuten se on kirjoitettu reseptissä , silloin saat parhaan tuloksen .en ole koskaan kuullut että joku olisi kirjoittanut mirtazapiinia otettavaksi silloin sun tällöin .
      Tee kysymyksesi omalle lääkärillesi sen mitä haluat tietää lääkkeestä , niin saat oikean vastauksen . Sillä kun kyselet netissä niin et tule koskaan samaan asiallista vastausta, koska moni joka vastaa ei aina itse ole tietoinen mihin syö mirtazapiinia sen huomaa kun lukee vastauksia.
      Kun otat lääkkeen ohjeen mukaan niin silloin se on tarkoitettu otettavaksi juuri sinulle sopivalla määrällä ..

      • Anonyymi

        Sitä voi ottaa myös silloin sun tällöin, etenkin jos siitä haluaa tukea nukkumiseen.
        Olen saanut sitä aikoinaan uniongelmiin, ja todellakin otin silloin tällöin, en joka ikinen ilta.
        Masennuksen ja mielialan hoidossa tällä lääkkeellä on tietenkin erilainen käyttöohje.


    • Anonyymi

      Puolikkaan (eli.7.5mg) määräsi iltaan kun oli uni hukassa..
      Tulihan se uni kyllä ja n.11-13h unisessioita vetänyt.
      Aamusin tosi laiska olo ja ihan sumussa menee n.3h
      Puolitin ton 7.5mg ja kokeilen jahka sillä sais järkevämmän määrän unta ja poistettua aamupöhnää.
      Pahinhan itellä varmaan tällä hetkellä mikä unta häiritsee on stressi ja olen iltasin paljo puhelimella pimeässä...
      Se tekee nukahtamisesta vaikeaa.
      Kokeilen myös jatkossa että en kattoisi töllöä ja räpläis kännykkää makkariin mennessä.
      Eli 1/4 osa mirtsaa alle ja tylsä kirja kouraan ja tunnin perästä valot kiinni.
      Saa nähä toimiiko :D

    • Anonyymi

      Minun kokemus. Alussa historiaa.
      Olen syönyt Imovane kai 30 vuotta, noin 20 iltana kuukaudessa.
      Lääkäri sanoi Imovanen vaaralliseksi ja lopetti.
      Sain mirtazapin orion 15mg reseptin. Luin netistä, että ottavat 8-osaa.

      Puolitin, halkaisin puolet ja vielä kynsi saksilla muru.
      Se toimi. Nukuin hyvin , heräsin klo 5 kuten ihan aina. Mutta kun olin sängyssä nukuin uudelleen 3 tuntia. Nukuin ja heräsin hyvin ja olin pirteä.
      MUTTA kyllästyin murujen tekemiseen.
      Otin lääkärin määräämän puolikkaan. Näin painajaisunia ja ajattelin aamulla itsemurhaa. Otin taas illalla puolikkaan, näin hirvittäviä painajaisia, heräsin kuitenkin hyvin ja virkeänä. Mutta nyt ajatteli että menen lääkäriasemalle ja poltan itseni. Mutta kun kaikki asiani on oikein hyvin, en tehnyt sitä. Mutta vein lääkkeet lääkäriin , ei apteekkiin.
      Vaadin uudelleen Imovanea ja sain.
      Imovane puolikkaalla näen aina hyviä unia , todella hyviä unia. Tai en näe aina unia lainkaan.
      Melattomilla näen aina huonoja, mutta en painajaisunia, otan sitä 2-10 mg. Vähitellen se jää myös päiväksi väsymys. Ehkä sen taika kun munuaiset ovat vähän heikentyneet, vaikka en saa mitään ohjeita, eikä siitä ole edes mainittu, näin vain laajassa verikokeissa.

      Usein otan 2-4 mg nopeaa melatonia, + Imovanea puolikkaan. Kun tuo imovane ei nukuta.
      Uniongelmani on tiedossa JA SYY uniongelmiini on, olen hyvin iltauninen , jos olen yksin menen 19-20 nukkumaan ja nukun aamu 5. Silloin kun saan niin nukkua, en ota mitään pilleriä.
      Myös lapsenlapsistani muutamalla sama ongelma, menevät itse kiltisti nukkumaan 19.00 ja heräävät aamulla ennen klo 6 ja leikkivät hiljaa, ovat jo kouluiässä.

      (imovanesta vielä, vanhempani söi kai 40 vuotta ja aina kokonainen tai kaksi yössä , puolikkaina ja monta kertaa yössä. Näkivät kuulemma painajaisia sodasta.
      Molemmat eli hyväkuntoisina ja virkeinä lähes 90v. Ajokorttikin molemmilla 85v asti. Isä oli rekkamies koko elämänsä ja opetti vaimonkin ajamaan.

    • Anonyymi

      Neljännes kapletista riittää.

    • Anonyymi

      Mirtazapin on masennuslääke.
      Se hidastaa aineenvaihduntaa eli
      kerää siis nestettä.
      Lisäksi vaikuttaa maksa-arvoihin!

      Nykyään käytän Ataraxia se riittää.

    • Anonyymi

      Eilen illalla tuli otettua murunen Mirtazapiinia, ja tämä päivä on pilalla.
      Aivan tokkurainen olo, mistään ei tule mitään, keskittyminen mihinkään on hankalaa ja kamala väsymys. Myös ärsytyskynnys on matala.
      Mutta ainakin yöllä tuli nukuttua melkein kymmenen tuntia.
      Kaiken kaikkiaan pas... lääke.

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt Mirtaa unettomuuteen jokunen vuosi sitten, mutta vain 1/4 osan tabletista, ihmettelin sitä murustelua, mutta kyllä minä sain unta, mutta aamuisin oli vaikeuksia päästä sängystä ylös, keho oli levännyt ja nukutti vaan joten annoin periksi ja jäin petiin olemaan, torkahtelin kunnes ylönousu tuntui wttä nyt , kello oli siinä 10-11 tienoilla . Se yksi neljäs osa tablettia yllätti vaikutuksellaan, se todella unetti, mutta se sopi tilanteeseeni pitkään jatkunen unettomuuden parannukseksi, rästejä lähti pois ja paljon. Vihdoin tuli aika että aloin tuntea kunnon unen parantavan vaikutuksen ja samalla mieliala alkoi kohentua. Mirtsa jäi jäi huomaamatta pois . Oli se hyvä minulle juuri tuolloin siihen tilanteeseen. Jos kokeilet samaa annostusta niin lyota siihen ehkä joitakin päiviä menee että nukut koko pitkälle aamupäivään. Minulla ei ollut silloin työhön menoa,

    • Anonyymi

      Ennen mirrazrpini autoi nyt jo ei.otaan ketipinor ja se sutoi vain 3 ensimäistä.kerta nukkumisen nyt ei.Voiko heitä otta samalla illalla en tulluksi tulet kun en nuku jo 2vk.
      Päivät ovat raskaat ja olen kuin keitettu kala.
      Kuka voi aitaa tässä kysymyksessä.miten uni saada takas?

      • Anonyymi

        Vastaus voi riippua sinun muusta lääkityksestä, mutta lääkäri on määrännyt minulle molempia 15mg Mirtazapiinia ja 50mg Ketipinoria. En voi suositella Ketipinoria kenellekkään (siinä on todella paljon haittoja ja se tekee ihan zombiksi!) mutta jos en saa nukuttua pelkällä Mirtazapiinillä niin otan sen 50mg Ketipinoria, ja näin on myös lääkärini määrännyt. Yleensä pelkkä mirtatsapiini auttaa hyvin, mutta se pitää ottaa hyvissä ajoin eli joku 2-3 tuntia ennen kuin menee nukkumaan (se on yksilöllistä kuinka nopeasti se alkaa vaikuttamaan).


      • Anonyymi

        Toinen neuvo on että sänkyyn ei kannata jäädä jos ei saa nukuttua. Kannattaa nousta ylös ja yrittää uudestaan kun alkaa väsyttämään enemmän. Jos nukut huonosti, kannattaa varata aika lääkärille Mutta jos ei saa useaan päivään yhtään, niin silloin kannattaa mennä päivystykseen ja puhua koko asia siellä. Voi olla että tarvitset Imovanea tai Tenoxia esim. 4-7 päivän ajan, jotta saat taas nukuttua normaalisti. Kun käytin kuukauden Ketipinoria joka päivä niin tuli todella paha unettomuus kun lopetin sen. Siinä kului joku 3 viikkoa ennen kuin sai nukuttua paremmin.


    • Anonyymi

      unilääke on parempi lääke , nukahtamislääke on kovempaa myrkkyä. en suosittele.olo on tokkurainen koko päivän. unilääkettä voi käyttää eri annoksia hekpommin.

    • Anonyymi

      ei ole vaikutusta farmeseutti kehoitti puolittaa jolloin jotain on parempi mutta satunnaisestu

    • Anonyymi

      15 mg on liian suuri annos unettomuuden hoitoon, koska Mirtazapin on sellainen lääke että pienempi annos väsyttää enemmän, Eli, mitä suurempi annos Mirtazapiinia niin sitä enemmän se ns. "aktivoi". Näin psykiatrini on sanonut.

    • Anonyymi

      Tätä kaytetään myös unettomuuteenkin, myös kuukautis kipuihin, koska sillä on todettu olevan hyvä vaikutus myös unettomuuteen. Miksi tarkentuva sanaa mieliala lääke ihan kun lääkettä vaan siihen olisi tarkoitettu. Ystävälläni on syöpä lääke vaikka ei ole syöpää mutta nivelreumatismiin auttaa. Äeikö ihmiset nyt nykyisin ole sen verran tietoisia että joitain tiettyjä lääkkeitä kaytetäön myös unilääkkeitä siis ei tarkoita sitä että olisi masentunut mitenkään.
      Pitää osata ymmärtää asioiden oikea laita , mirtazapin käytettiin alussa myöskin masennuksiin vaan huomattiin että sillä oli unen saantiin hyviä tuloksia niin alettiin kirjoittamaan sitä myös univaikeuksissa oleville, siinä on samat ominaisuudet kun muissakin uni lääkkeissä mutta se on ” kiltimpi” lääke kun voimakkaat unilääkkeet. Koska se antaa ihmiselle unen . Joten ei mitään hätää pitöisi olla sen. Lääkkeen; kanssa.

    • Anonyymi

      Vaikuttavin annos univaikeuksiin Mirtazapiinilla on 3,75 mg, eli se 15 milligramman tabletin voi jakaa neljään osaan. Huomasin tätä ketjua selaillessani, että monelle tuntuu olevan hirmuisen vaikeaa sisäistää sitä, että vähemmän on enemmän. Mutta tämän lääkkeen kohdalla se on juurikin niin. Isommilla annoksilla vaikutus uneen on vähäisempää ja aiheuttaa herkästi sellaista seuraavan päivän jumahtanutta oloa. Parikymmentä vuotta olen mielenterveyshoitajana duunia tehnyt sairaaloissa, jotenka nämä lääkkeet ovat hyvin, hyvin tuttuja. 3,75 mg siinä yhdeksän maissa huiviin, niin olette unten mailla viim. yhdeltätoista. Toki kannattaa ottaa kaikki lääkkeettömät keinotkin samaan pakettiin käyttöön. Huone viileäksi ja sängyssä kirja käteen kännykän /tabletin sijaan.

    • Anonyymi

      Älkää helvetissä syökö tota myrkkyä. Sillä on luultavasti tapettu tuhansia. Mua varoitti yx sairaanhoitaja koskemasta siihen, vaikka monet lääkärit on sitä kehuneet, että on hyvä ja turvallinen lääke. Monikohan niistä on itse kokeillu? Kokeilin ja kaks yötä meni, mutta päivät olin kuin zombi. Mulla iski kolmantena yönä nii jumalaton päänsärky kesken unien, että tuntu kuin kallo halkeis tai verisuoni katkee päästä. Lopetin lääkkeen käytön siihen.

      Nyt kotihoidon lekuri on kirjoittanut 86-vuotiaalle äidille lääkelistaan 4.5mg tabletin 1 illalla. Niitä kuitenkin on 15, 30 ja 45mg tabuina ja lukitussa laatikossa äidille toimitettu pakkaus sisältää luultavasti just 45mg... Milläs sen saa jaettua 10 osaan?

      Ikäihmisiä noilla lääkkeillä on siis tapettu surutta ja tiedän nuorempiakin. Katukuvassa helppo havaita ne, jotka syö niitä jatkuvasti masennukseen... Tai ikäihminen, jolle niitä syötetään osastohoidossa, että pysyisi hiljaa sängyssä. Flekmaattinen zombi, joka ei tunne mitään tai ketään, rankka turvotus, jatkuva unisuus ym. haittavaikutukset.

      EN KOSKE TOHON MYRKKYYN ENÄÄ!

    • Anonyymi

      Se on säännöllisesti käytettävä lääke, ei tarvittaessa. Ei saa lopettaa yhtäkkiä vaan porrastaen.

      • Anonyymi

        En näe Mirtazapiiniin liittyviä ongelmia, vaikka ottaisi vain silloin tällöin, kun sitä käyttää ainoastaan nukkumisen tueksi.
        Onhan se eri asia, jos sitä masennuksen hoitoon käytetään, silloin kai se säännöllisyys on tärkeää.

        Jos ottaa nukkumisen tueksi vain silloin tällöin, niin ei joudu myöskään miettimään mitään lopettamiseen liittyvää, mahdollisia vieroitusoireita tai muutakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En näe Mirtazapiiniin liittyviä ongelmia, vaikka ottaisi vain silloin tällöin, kun sitä käyttää ainoastaan nukkumisen tueksi.
        Onhan se eri asia, jos sitä masennuksen hoitoon käytetään, silloin kai se säännöllisyys on tärkeää.

        Jos ottaa nukkumisen tueksi vain silloin tällöin, niin ei joudu myöskään miettimään mitään lopettamiseen liittyvää, mahdollisia vieroitusoireita tai muutakaan.

        Mirtazapin on siis depressio ilta lääke.
        Itse söin sitä useamman vuoden kunnes luin lääkkeen sivuvaikutuksista
        Siinä luki mm: Mikäli silmäsi ja kasvosi muuttuvat keltaisiksi ota yhteyttä lääkäriin.
        Siihen loppu sen lääkkeen syönti ei mitään viekkareita lopettamisesta tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mirtazapin on siis depressio ilta lääke.
        Itse söin sitä useamman vuoden kunnes luin lääkkeen sivuvaikutuksista
        Siinä luki mm: Mikäli silmäsi ja kasvosi muuttuvat keltaisiksi ota yhteyttä lääkäriin.
        Siihen loppu sen lääkkeen syönti ei mitään viekkareita lopettamisesta tullut.

        Käytetään sitä myös univaikeuksiin.
        Minä en ole ollut koskaan masentunut, silti olen reseptin saanut nukkumisen tueksi. Äärimmäisen harvoin tosin otan sitä.


    • Anonyymi

      Moi. Minä käytän unettomuuteen. Jos otat åuolikkasn tabletin niin aamulla saattaa olla vähän pöhkö olo. Minulle riittää 1/4 osa unta tuomaan eikä aamulla oo mitään oireita.

      • Anonyymi

        Itsekin otan harvoin sen 1/4 osan, jo siitäkin olen seuraavan päivän, kaksi, aivan tokkurassa, väsynyt, ärtynyt, hidas, ajatuksetkin käy " hitaalla ".
        Ei hyvä vaikutus koko lääkkeellä muuten, mutta kyllä sillä nukkuu pitkät unet.


    • Anonyymi

      Minulle tulee kauheat sydänoireet 1/4:stakin. Jäi yhden kerran
      kokeiluksi.

    • Anonyymi

      Rauhoittavat lääkkeet ahdistuksiin mikä seuraa pahoja tekoja sekä omien että toisten on sielullinen omatunto juttu eikä mikään järjen tai kemiallisen ruumiillisen tuote eikä masennukset jos joku tekee pahaa kumpikin masentuu sekä tekijä että uhrit.Rauhoittavat lamaannuttaa vartalossa olevaan lihaksistoa ihan kuin huumeet joko aiheuttaa yli kierrokset sokerin kofeiinin tapaan tai alikierrokset lamaannuttaa halvaannuttaa mutta ei nämä syytä paranna.Porkkana suuhun lenkille piristää hillomunkki limsa lihottaa.Elämä on vaihtoehtoja.Kun juo alkoholia veren sokeri nousee kun se haihtuu veren sokeria laskee samoin karkeista ja pullista käy.Hoitakaa ne velat pois palauttavaa lainatut antakaa anteeksi pyytämään ja sopikaa välinne tunnustatte pahimmat rikokset niin alkaa elämä voittaa.Koira lemmikkinä vie ulos siksi niitä on paljon muuten makaa sohvalla.

    • Anonyymi

      Näitä kannattaa lukea millä tasolla meidän psykiatrit on.

    • Anonyymi

      Lisää kokemuksia lopetuksesta?

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt jo vuosia... 2kpl 15.mir,2kplketipinor 25 ja kaks 3 mg melatoniini unta varten.... En ole väsynyt mut mietin itekki välillä et onkohan se liikaa unta varten mutta niin ne vaan on määrännyt mulle reseptit jo vuosiksi eteenpäin.

      • Anonyymi

        Ei sinun tarvitse ottaa niitä lääkkeitä enempää kuin tarvitset! Ei kannata ottaa lisäksi Ketipinoria jos saat unta pelkällä Mirtazapiinilla. Lisäksi, 30 mg Mirtazapiinia väsyttää vähemmän kuin 7,5 mg Mirtazapiinia. Näin psykiatri sanoi minulle ja varmistin tämän itse myös netistä. Syy tähän on se että Mirtazapiinillä on isommalla annoksella enemmän tehoa masennusta vastaan.


    • Anonyymi

      Olen aikaisemmin käyttänyt ketipinoria nyt se vaihdettiin mirtazapin 15 mg toivottavasti auttaa paremmin tarkistan vielä annostuksen toivottavasti auttaa. Hänkin huoneeseeni uudet pimennysverhot nyt on tämä.valoisa aika.

      • Anonyymi

        Tämäkin ketju on tullut liian pitkäksi ja aloitettu kauan sitten , että joku voi avata uuden samalla nimellä .
        Jos haluaa koska asia näyttää olevan monen kohdalla sellainen että haluaa tietää miten toiset kokee asioita


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe