Menetin lautailupoikuuteni tuossa uudenvuodenaattona Sallassa sillä seurauksella että viikkoa myöhemmin oli saatava oma lauta.
Työkaveri möi mulle vanhan lautansa, joka on 158cm pitkä.
Mä oon sen 180 cm pitkä niin onko se sopiva?
Sitten toinen kysymys koskee niitä siteen paikkoja että onko ne vakiot vai henkilökohtaiset että ne mitoitetaan joka laudan ostajalle esim pituuden mukaan?
Sitten seuraava kysymys koskee niitä siteen kulmia , että missä kulmassa teillä on se taaempi jalka ja miten se vaikuttaa siihen hallittavuuteen?
Itsellä taitaa olla jotain 17 astetta
Kyselen vaan ihan sillä ettei tartteis mennä perse eellä puuhun.
Laskeminen alkaa pikkuhiljaa luonnistua mutta aikalailla saa tehdä töitä ,että pysyy sen laudan selässä.
Varsinkin vasemalle kääntyessä se pitää miltei riuhtoa sinnepäin.
Kiitos vastauksista jo etukateen.
Tyhmiä kysymyksiä lautailusta
3
677
Vastaukset
- vastauksia...
Tuo 158 cm on ihan OK (n. 155-163cm on kokoisellesi ns. "sopiva" mitta). Nyrkkisääntönä 0,9 x oma pituus.
Siteiden paikat on vakiot (tietysti lyhyemmässä laudassa ovat lähempänä toisiaan, pidemmässä kauempana...)
Takajalka siten, että varpaat osoittaa ihan pikkasen taaksepäin (en muista astelukuja). Jos varpaat sojottaisi eteenpäin takajalassa niin perä edellä luisuttelu vaikeutuisi.
Muutenkin kun optimaalinen laskuasento on sellainen, että seistään poikittain laudan suuntaan nähden niin molempien jalkojen ollessa eteenpäin tuo asento on vaikea pitää.
Kääntymistä auttaa isosti kun kääntää ensin katsetta (ja päätä) reilusti sinne suuntaan mihin haluaa kääntää, lauta tulee melkein kun itsestään mukana.- siteisiin
Laudassa on muutama - yleensä 4 - eri vaihtoehtoa siteiden paikoille per side, oman maun mukaan voi säätää ovatko kuinka lähellä toisiaan.
- poopeli
siteisiin kirjoitti:
Laudassa on muutama - yleensä 4 - eri vaihtoehtoa siteiden paikoille per side, oman maun mukaan voi säätää ovatko kuinka lähellä toisiaan.
laudan tulisi olla sinua alkuvaiheessa noin leukaan asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409