Minä en

tuomitse!

Olen kolmen lapsen äiti, omani kaikki pitänyt, toivonut ja vuottanut. Nuorimaiseni on vauvaikäinen ihana iltatähti.

Silti minusta on hienoa että meillä Suomessa on aborttiin mahdollisuus, jos se oikealta mahdollisuudelta jostkin tuntuu, sillä MINÄ en ole oikea henkilö päättämään mitä kukin kehollaan haluaa tehdä. Minä haluan tämän saman itsemääräämisoikeuden itselleni, ja minä vaan en halua tehdä aborttia, omalla kohdallani. Minä haluan aina saada lapsen, ihanan uuden suloisen elämän.

16

936

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dara

Tämä viestiketju on oivallinen osoitus siitä, ettei saa edes sanoa kannattavansa aborttioikeutta, ilman että tulee syytetyksi asiasta meuhkaamisesta ja aborttia ehkäisykeinona käyttämisestä... En enää ihmettele, että jotkut tuntuvat löytävän ehkäisyn laiminlyöntiin kehottavia viestejä pilvin pimein, kun näemmä tällainenkin teksti sellaiseksi tulkitaan.

• se oli

minunkin mielestäni, mutta kun eivät osanneet mitenkään järkevästi vastata, ja jäivät ihan alakynteen, koko teksti poistettiin. Ei harvinaista.

• sefusta mihinkään!

Jos ei asiallista keskustelua eroita.

• ilkikurimukselle!

Oletko oikeutettu varastamaan jos sinulla on nälkä? Olenko minä velvoitettu antamaan sinulle ruokaa - onko sinulla todella oikeus päättää mitä ruhollasi teet?
      Jos viivalle vedettäisiin, ja minulla olisi nälkä, enkä muillakeinoin sitä kykenisi sinulta saamaan, ja olisit ainoa ruuan lähde maailmassa, varastaisin todennäköisesti syötäväsi, ja vielä hyvällä omallatunnolla. Tuskin kuolisin nälkään hymyillen sinulle joka istuisit kaiken itsellesi tarpeettoman ruuan päällä.

Minä ainakaan en vastusta itsemääräämisoikeutta, mutta sosiaalisin syin tehtävää aborttia kyllä...Koska abortissa yleensäkin päätetään jonkun toisen kropasta kuin omasta. Sinähän et abortoi itseäsi...(valitettavasti)
      Jep, minähän en abortoi ketään, en edes sinua =)
      Myös elinluovutuksessa päätetään toisen ihmisen elämästä tai kuolemasta. Ihan yhtä kongreettinen on hänen kuolemansa kuin sikiönkin. Vai etkö kykene ymmärtämään tätä seikkaa?

Miten saadaan sinutkin *yleinen vajaus* ymmärtämään, että oikeudesta seuraa velvollisuuksia ja vastuita?
      Seuraa ja seuraa. Ei muuten seuraa. Jos teen abortin, niin eipä paljon seuraa vastuita. Jos en tee, seuraa 18 vuoden elatus velvollisuus, kaikki muu tilpehööri, eli paljon enemmän kuin siitä että antaa toisen armollisesti kuolla.
      Elimenluovuttamatta jättämisestäkin on seuraamuksia, luovutusta kaipaava kuolee, eikä takaisin tule. Jos taas päätät olla jalo, ja luovuttaa elimesi, saatat kärsiä itse koko lopun ikäsi menetetyn elimen tuomista haitoista, tai jos vain kirjoitat elintestamentin et haittoja ja vastuita joudu lainkaan enää kohtaamaan. (Olethan jo haudassa)

• lää!!

"sillä MINÄ en ole oikea henkilö päättämään mitä kukin kehollaan haluaa tehdä."

Näin sanot kai sillekin joka haluaa 'tehdä kehollaan' vaikkapa murhan, jonka uhrina on .. SINÄ?!!

• on tämän

murhaajan kehon sisällä niin tuskinpa silloin on sitä vastaankaan.

• saivartelija,

olet! hhahhhahhaha...

• -kukkanen-

ja ulos suolto sammakko.

• on vastaan!
        on tämän kirjoitti:

Ketjun aloittajana tahdon tuoda julki että olen erittäin väkivallaton ja suvaitsevainen ihminen.

En koskaan tekisi (fyysisesti) pahaa kellekään.
        Sanan säilää sen sijaan en säästele.

• ei ole
        on tämän kirjoitti:

olinpaikasta, vaan halusta ja oikeudesta tehdä kehollaan mitä lystää (muiden elämien kustannuksella)!

• viimesintä
        -kukkanen- kirjoitti:

ja ulos suolto sammakko.

Tähän se aborttiväellä tyssää kun ei kyetäkään seisomaan sanomisten takana! Eihän muilla niin väliä, kunhan oma nahka ei oo vaarassa :D

• viisainta ulosantiasi
        viimesintä kirjoitti:

Tähän se aborttiväellä tyssää kun ei kyetäkään seisomaan sanomisten takana! Eihän muilla niin väliä, kunhan oma nahka ei oo vaarassa :D

niin minä en ole siinä tapauksessa kade lainkaan!

Lässyn lässyn jutut ei paljon älykkäitä vastauksia ole ansainnut. Etkä muuten sinäkään.

• silti..
        ei ole kirjoitti:

olinpaikasta, vaan halusta ja oikeudesta tehdä kehollaan mitä lystää (muiden elämien kustannuksella)!

koko asiaa. Ei abortin tehneet naiset harrasta itsensä ulkopuolisten ihmisten tappamista vaan ainoastaan kohdussaan olevan ihmisen. Heille sillä olinpaikalla on suurin mahdollinen merkitys.

• vaivauduit
        viisainta ulosantiasi kirjoitti:

niin minä en ole siinä tapauksessa kade lainkaan!

Lässyn lässyn jutut ei paljon älykkäitä vastauksia ole ansainnut. Etkä muuten sinäkään.

jälleen vastaamaan? :D = juttusi onkin siis jotakin vähemmän älykästä..

• se on
        silti.. kirjoitti:

koko asiaa. Ei abortin tehneet naiset harrasta itsensä ulkopuolisten ihmisten tappamista vaan ainoastaan kohdussaan olevan ihmisen. Heille sillä olinpaikalla on suurin mahdollinen merkitys.

yhtä paljon toinen ihmisyksilö, olipa sisä tai ulkopuolella! Tottakai on joillekin helpompi tappaa jotain pientä ja näkymätöntä...

• olis kehon
        se on kirjoitti:

yhtä paljon toinen ihmisyksilö, olipa sisä tai ulkopuolella! Tottakai on joillekin helpompi tappaa jotain pientä ja näkymätöntä...

ulkopuolella niin sillon sitä EI TARVITSISI tappaa. Siinä se vissi ero :D

Ketjusta on poistettu 43 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      200
      4128
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      241
      3304
    3. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      1
      2331
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      2245
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      85
      1933
    6. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1589
    7. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      1236
    8. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1208
    9. Onko Kuhmossa salapareja

Eli varattuja joilla salasuhde tai suhteita
      Kuhmo
      15
      1188
    10. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1111
    Aihe