GRANDEZZA 31 OC

Afsb

Onko kokemuksia? Huonot puolet ja sillee. Tarkotus ois ens kesäks ostaa iso matkavene 4 henkiselle perheelle. Grandezzassa tilaa löytyy ja hyvä ''keittiö'' ja sillee. Mites ajo-ominaisuuet pitäs sillä itämeri pystyä ylittämään!

22

11545

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • B.F.

Kun uuden veneen hankinta perheessäme oli taannoin ajankohtaista katselin ja tutustuin aikoinaan myös Finnmasterin 31 OC:n kun ensimmäiset protot tulivat v 2004 markkinoille. Venehän on komea, laadukas ja v 2004-5 vielä suht edullinen sekä kotimainen mutta mitenkään tilava se ei ole ainakaan näin perheellisen näkökulmasta ole. Syy tähän lopputulokseen omasta mielestäni on näin kolmen lapsen perheenä tuo kiinteiden maukuutilojen puute. Veneessä kun on vain yksi 2 hengen makuukajuutta ja U sohvaryhmä. Löysimme samaan 30 kokoluokkaan muita veneitä joissa oli kaksi erillistä makuutilaa dinetin lisäksi mikä ainakin meille oli ratkaiseva kriteeri. Tuo ruokatilan jatkuva makuutiloiksi muuttaminen on aika työläistä lomia veneessä vietettäessä joten tämä sulki 31 Oc pois valinnoista. Itse venehän on kuitenkin toimva ja komea kaksine keittiöineen ja mukavine ulkosohvineen mutta se on hiukan sellainen vanhemman pariskunnan, ilman lapsia, loppulemän vene.

• merillä kaikki vapaat

minulla on 8 henkinen perhe ja tulin justiinsa viikon retkeltä ruotsista ja olen hyvin tyytyväinen grandezzan tiloihin kokoluokkansa parhaat tilat . Minulla on etu kajuutan makuutilat aina valmiina niin lapset voi matkan aikana loikoilla tilavassa etukajuutassa ja pelailla.suosittelen 31 jalkasta grandezzaa muillekkkin perheellisille.Kuljen veneellä kummiskin 1500 mailia kesässä.

• MUTTA..

kaverin veneessä paljon pikkuvikoja.
      Korjattiin takuuna, mutta harmitti tietysti, kun eka kesä meni siinä

• Jerkko3

...joku vastaavan kokoinen Sea Ray. On taatusti enemmän loppuun saakka testattu ja koettu. Eikä tarvitse koko kesää viettää takuukorjausten kanssa. Hintakin on järkevämpi ja tyyliä riittää. Itse en moista rahastustuotetta edes harkitsisi.

• Semmosta

Ja Ykä tyhmempi heiluttaa peukaloaan...JEEEEEEE

http://www.youtube.com/watch?v=qNbIY5rDHmI

Mikä hitto noissa ameriikan ihmeissä toisia miellyttää? Päiväkäyttöön tehtyjä leluja joita ei uskalla laituriin yöksi edes jättää, niin heikot vehkeet ettei kestä normaali käyttöä! Vasta yli 50jalkaiset alkavat olla jostakin kotoisin.

• Jesse James
        Semmosta kirjoitti:

Ja Ykä tyhmempi heiluttaa peukaloaan...JEEEEEEE

http://www.youtube.com/watch?v=qNbIY5rDHmI

Mikä hitto noissa ameriikan ihmeissä toisia miellyttää? Päiväkäyttöön tehtyjä leluja joita ei uskalla laituriin yöksi edes jättää, niin heikot vehkeet ettei kestä normaali käyttöä! Vasta yli 50jalkaiset alkavat olla jostakin kotoisin.

Ja Grand-vessa sun muut wanna-be skeidat on yö- ja ammattikäyttöön, vai mitä?

Surffaile sä vaan sillä netissä ja you-tubessa ja unohda veneet kun et mitään asioista ymmärrä.

Jenkeissä nyt vaan sattuu olemaan maailman mahtavin veneteollisuus, sanokoot katelliset pikku ruikuttajat mitä hyvänsä.

Että ihmettele vaan junttikaveriesi kanssa mikä ihme niissä "toisia" miellyttää. Katsos kun se on kiistaton tosiasia että ne miellyttävät suurinta osaa koko maailman veneenkäyttäjistä, myös monia suomalaisia, jotka eivät ole ennakkoluulojensa tai kommunistisen kotikasvatuksen uhreja.

• Semmosta
        Jesse James kirjoitti:

Ja Grand-vessa sun muut wanna-be skeidat on yö- ja ammattikäyttöön, vai mitä?

Surffaile sä vaan sillä netissä ja you-tubessa ja unohda veneet kun et mitään asioista ymmärrä.

Jenkeissä nyt vaan sattuu olemaan maailman mahtavin veneteollisuus, sanokoot katelliset pikku ruikuttajat mitä hyvänsä.

Että ihmettele vaan junttikaveriesi kanssa mikä ihme niissä "toisia" miellyttää. Katsos kun se on kiistaton tosiasia että ne miellyttävät suurinta osaa koko maailman veneenkäyttäjistä, myös monia suomalaisia, jotka eivät ole ennakkoluulojensa tai kommunistisen kotikasvatuksen uhreja.

"Ja Grand-vessa sun muut wanna-be skeidat on yö- ja ammattikäyttöön, vai mitä?"

No ei. Grandezza veneissä ei ole mitään vikaa. Hyvin tehtyjä, kotimaista laatua ja käyttötarkoitukseensa oivia kapineita. Keskipohjanmaalla on aina osattu veneenrakennus. Roukalan Osmolle vain terveiset ja onnea uudella Kalajoen tehtaalle.

"Surffaile sä vaan sillä netissä ja you-tubessa ja unohda veneet kun et mitään asioista ymmärrä."

Jep. Mistään en mitään ymmärrä, mutta työkseni olen veneitä rakentanut ja muutoinkin ikäni niiden parissa viettänyt. Kun en mistään mitään tiedä, niin puhunkin vain kokemuksistani. Itserakentamallani veneellä muuten veneilen ja tyytyväinen olen.

"Jenkeissä nyt vaan sattuu olemaan maailman mahtavin veneteollisuus, sanokoot katelliset pikku ruikuttajat mitä hyvänsä."

Totta. Onhan siellä väkeä joten ostovoimaakin riittää. En kiellä etteikö jenkkipaatitkin olisi hyviä, mutta alle 50 jalkaisissa sellaisia on vain kovin vähän. Sikäläinen veneilykulttuuri on kovin erilainen kuin meikäläisten. Olenkin sitä mieltä, että isoissa maissa on virheetkin isoja katsotaan sitten itään tai länteen niin suunnattoman paljon paskaa on kummassakin.

"Että ihmettele vaan junttikaveriesi kanssa mikä ihme niissä "toisia" miellyttää. Katsos kun se on kiistaton tosiasia että ne miellyttävät suurinta osaa koko maailman veneenkäyttäjistä, myös monia suomalaisia, jotka eivät ole ennakkoluulojensa tai kommunistisen kotikasvatuksen uhreja."

Selvä. Minäpä jatkan ihmettelemistä. Myönnän että ennakkoluukojakin minulla on, mutta ihmisiin ja veneisiin suhtaudun lähinnä omien kokemusteni pohjalta, en siis juurikaan perusta käsityksiäni toisten mielipiteisiin. Ihmisten teot ja käyttökokemukset veneistä ovat ne asiat joihin pohjaan mielipiteeni.
        Vanhemmistani sen verran, että valitettavasti he ovat kokoomuslaisia, joten mainitsemasi kaltaista kotikasvatusta en ole saanut. Itsekkin olin kok. nuorena, mutta nyttemmin silmäni ovat avautuneet ja olen kykeneväinen ajattelemaan itsenäisesti ja muodostamaan omat mielipiteen. Näin ollen en ajelehdikkaan valtaväestön mukana massassa, vaan koetan uida vastavirtaan ja oikeasti ottaa asioista selvää.

• Jesse James
        Semmosta kirjoitti:

No ei. Grandezza veneissä ei ole mitään vikaa. Hyvin tehtyjä, kotimaista laatua ja käyttötarkoitukseensa oivia kapineita. Keskipohjanmaalla on aina osattu veneenrakennus. Roukalan Osmolle vain terveiset ja onnea uudella Kalajoen tehtaalle.

"Surffaile sä vaan sillä netissä ja you-tubessa ja unohda veneet kun et mitään asioista ymmärrä."

Jep. Mistään en mitään ymmärrä, mutta työkseni olen veneitä rakentanut ja muutoinkin ikäni niiden parissa viettänyt. Kun en mistään mitään tiedä, niin puhunkin vain kokemuksistani. Itserakentamallani veneellä muuten veneilen ja tyytyväinen olen.

"Jenkeissä nyt vaan sattuu olemaan maailman mahtavin veneteollisuus, sanokoot katelliset pikku ruikuttajat mitä hyvänsä."

Totta. Onhan siellä väkeä joten ostovoimaakin riittää. En kiellä etteikö jenkkipaatitkin olisi hyviä, mutta alle 50 jalkaisissa sellaisia on vain kovin vähän. Sikäläinen veneilykulttuuri on kovin erilainen kuin meikäläisten. Olenkin sitä mieltä, että isoissa maissa on virheetkin isoja katsotaan sitten itään tai länteen niin suunnattoman paljon paskaa on kummassakin.

"Että ihmettele vaan junttikaveriesi kanssa mikä ihme niissä "toisia" miellyttää. Katsos kun se on kiistaton tosiasia että ne miellyttävät suurinta osaa koko maailman veneenkäyttäjistä, myös monia suomalaisia, jotka eivät ole ennakkoluulojensa tai kommunistisen kotikasvatuksen uhreja."

Selvä. Minäpä jatkan ihmettelemistä. Myönnän että ennakkoluukojakin minulla on, mutta ihmisiin ja veneisiin suhtaudun lähinnä omien kokemusteni pohjalta, en siis juurikaan perusta käsityksiäni toisten mielipiteisiin. Ihmisten teot ja käyttökokemukset veneistä ovat ne asiat joihin pohjaan mielipiteeni.
        Vanhemmistani sen verran, että valitettavasti he ovat kokoomuslaisia, joten mainitsemasi kaltaista kotikasvatusta en ole saanut. Itsekkin olin kok. nuorena, mutta nyttemmin silmäni ovat avautuneet ja olen kykeneväinen ajattelemaan itsenäisesti ja muodostamaan omat mielipiteen. Näin ollen en ajelehdikkaan valtaväestön mukana massassa, vaan koetan uida vastavirtaan ja oikeasti ottaa asioista selvää.

No niin, oletkin sen yhden venegigolon kavereita. Se selittää puolueellisuutesi noiden pohjanmaalla tehtyjen ns. laatuveneiden suhteen.

Ilmankos raukka täällä mustamaalailet maailman tunneituimpia venemerkkejä. Ettei vaan olisi oma lehmä ojassa?

"niin heikot vehkeet ettei kestä normaali käyttöä"

Hmmm... Satuin muuten olemaan Turun messuilla paikalla kun muuan kävijä hieman nykäisi kotimaisen "laatuveneen" uimatikkaasta ja koko paska lähti irti.

Ja juu, se oli sen sun kaveri-kikkarapään tuotos.

Mutta sen verran vielä tuosta toisenlaisesta puolueellisuudesta että oikealle puolelle olet sitten kuitenkin ilmeisesti kallellaan, joten aivan läpimätä jätkä et voi olla ;)

• koska huono laatu
        Jesse James kirjoitti:

No niin, oletkin sen yhden venegigolon kavereita. Se selittää puolueellisuutesi noiden pohjanmaalla tehtyjen ns. laatuveneiden suhteen.

Ilmankos raukka täällä mustamaalailet maailman tunneituimpia venemerkkejä. Ettei vaan olisi oma lehmä ojassa?

"niin heikot vehkeet ettei kestä normaali käyttöä"

Hmmm... Satuin muuten olemaan Turun messuilla paikalla kun muuan kävijä hieman nykäisi kotimaisen "laatuveneen" uimatikkaasta ja koko paska lähti irti.

Ja juu, se oli sen sun kaveri-kikkarapään tuotos.

Mutta sen verran vielä tuosta toisenlaisesta puolueellisuudesta että oikealle puolelle olet sitten kuitenkin ilmeisesti kallellaan, joten aivan läpimätä jätkä et voi olla ;)

harmittaisi

• Vakautta
        Semmosta kirjoitti:

Veneen on sovittava kovaan kelliin eli etsi Syvä v, painoa ja se on oltava sellainen,
        jonka muutkin ovat huolineet.
        Tässä pari esimerkkiä kovan kelin veneestä, jotka ovat kulussa paikallaan vakaita.
        Fairline 34 Targa -05, 6.100 kg, 198 000€
        http://powerproducts.wihuri.fi/vaihtoveneet/fi_FI/fairline34targa/
        Sea Ray 325 Sundancer -07, 4.195 kg , 139 000 €.
        http://powerproducts.wihuri.fi/vaihtoveneet/fi_FI/searay325sundancer/

Nimbus 32 coupe painaa 3.500 kg, eikä se ole tässä joukossa muutenkaan samoin merikelpoinen.

• vesille käyttöalue c.

GRANDEZZA 31 OC sopii vain suojaisille vesille.
      Etsi vaikka noita Pohjanmeren länsirannikon palvottuja norjalaisia.

• merkkari

..kokemusta. Messuilla tutustuneena ja koeajotestejä lukeneena ei varmaan mikään huono vaihtoehto. neljän "aikuisen" kanssa tuo tilaratkaisu ei enää toimi pidemmillä matkoilla.

31 jalkaa näyttää lisäksi olevan syvän V-pohjan kanssa raja jossa vielä mennään yksimoottoriasennuksella (käyttö- ja huoltokustannukset pysyvät siedettävinä).

Itsellä on SeaRay (31 jalkaa)ja sen pentteri ei ole kummonen mutta ajettavuus kelissäkin on hyvä.

• Merkki jostakin...

Ihan komean näköinen vene, mutta ei vaikuta kovin käytännölliseltä ja samasta hintaluokasta löytyy mielestäni parempaa ja laadukkaampa (esim. Nimbus 320 Coupe). Myös merkki siitä, että uudet omistajat eivät ole olleet kovin tyytyväisiä, on se että venettä tuntuu jatkuvasti olevan yllättäen paljon tarjolla käytettynä 1-2 vuotta vanhoja. Esimerkiksi nytkin on nettiveneessä 3 kpl 2007 vm venettä tarjolla...vaikuttanee vähitelle uusienkin myyntiin. Sama tuntuu vaivaavan Aquadorin 32C mallia.

• ostetaan

Uskoisin, että uudehkot kalliit veneet tulevat sen vuoksi myyntiin, että ostetaan liian kallis vene kukkarolle ja sen myötä tulee ongelmia lyhentää lainaa jne. Noin 200 000 eur on iso nippu rahaa, pitkästi toista milliä "mummon markkaa".

• Osa

Yep, varmaan osa saatta olla näitä finanssipuolen ongelmia, ei ajatella että veneen omistaminen yleensä vuositasolla maksaa karkeasti n. 5-10 % veneen hankintahinnasta, hankintahinnan lisäksi.

Mutta, epäilen kuitenkin että suurin osa jotka näinkin kalliin veneen hankkii, myös harkitsee hankintaa melko tarkkaan, eli jos tulee myyntiín 1-2 vuotta oston jälkeen ei ilmeisesti ole vastannut odotuksia ja yritetään päästä eroon vielä kun järkevän hinnan saa. Monet näköjään myös vaihtaneet autoliikkeiden kautta pois, kun muuten vaikea myydä. Viime vuosina myytävissä olevien määrästä ja miten pitkään samat veneet notkuvat listoilla ei vaikuta kovin likvidiltä vehkeeltä, eli kun tarjontaa on niin hinnassa joutunee tulemaan alas jos haluaa myydä, ei ainakaan uutena kovin hyvä sijoitus, jos tulee suhteellisen nopeasti 20 % takkiin. Jos vertaa vaikka Nimbus tai Targa veneisiin, niin harvemmin käytettynä myynnissä ja suhteellisen nopeasti tuntuvat menevän, jos tulee myyntiin.

• venemestari

jokos olet veneen hankkinu

• KV

Vielä kysyisin tähän! Nyt myytäisiin kohtuu huokealla 2007 mallin Grandezzan 31 OC. Onko veneessä jotain vikaa kun myydään lisävarusteineen 70 000€ alle niin sanotun lisahinnan? Pikkasen epäilyttää kun ei mennyt kyseinen vene tuohon hintaan 2009 uivassa kaupaksi. Kommentteja?

• mikähän mahtaisi olla

Ni mitäs luulisit mikähän mahtaisi olla syynä?

• aliarvostettu??

teiltä kaikilta on jäänyt erittäin hyvä merkki huomaamatta eli Bavaria. Siinä on oikeasti
        hinta/laatu kohdallaan. Vaikka olenkin vaihtamassa omaani 35HT nyt pienempään tarpeiden
        muuttuessa, niin en ole löytänyt mitään joka olisi ominaisuuksiltaan lähellekkään yhtä hyvä.
        Ajan pääasiassa Hesa-Hanko-Hiittinen akselilla ja toimii olosuhteissa kyllä mahtavasti.
        Koeajoin Sea Ray 280 ja tuntui kuin käärme olisi luikerrellut kun sitä kiihdytin. Käykin varmaan
        niin että suurennankin laituriani, kuin luovun niin hyvästä veneestä. Käykääpä kokeilemassa
        Bavariaa jossain.

• nyt riitti vikojen korjaus

Keli määrittelee veneilyn. Ihan sama mikä purtelo on alla jos lähtee hölmöilemään tuuleen ja kovaan aallokkoon. Itse vaihdoin 26 jalkaisen 32 jalkaiseen ja luulin sen olevan "merikelpoisempi kuin pienemmän", mutta samaa rytkytystä se on jos on allokkoa. Satamassa on tosin mukavampi lillua. Kaikki veneeni on ollut Suomalaisia "laatuveneitä", mutta seuraava ei kyllä enään ole. Täällä tehdään kuitenkin pieniä sarjoja ja käytetään halpoja osia. Esim.sähköt on kuin itsetehtyjä kun vertaat niitä esim. Usa, Norja paatteihin. Niin se vaan on.

• Tiätäjä iän ikune

Perskules! Asiallista keskustelua taas.

Meillä on 40 jalkanen 80 luvun siirei 9 hengen äijäporukalla. ei maksa paljoo. Maililla vanhat ooämseet vei 10 litraa per mylly ja sittemmi 600 tunnin jälkeen ku vaihettii merkkarit tilalle, ni päästii 10 litraa maililla yhteensä! Kylä kelpaa lähtee talliinaan ostaa tuplapukkia 8 metrin aallokossa ku suamalaisilla järviveneillä jäävät ämmät satamiin kunnon miästen kelissä.. Sisustuski on hemmetin hieno ku voi painepesurilla vetää läpikotasi matot, seinät, kaikki, ku ei oo turuhaa puuta missää. Että jenkkiäpeliin jos haluu lauteilla kehuu, että tultiin kelissä stana! Me hesalaiset hei tiäretään nää jutut.

P.s. tää on hiano keskustelualue muuten mut joutuu soittaa serkkupojalle Turkkuun ton laskutoimituksen tosta alhaalta et pääsää eteeppäi. vtuun se siitä, et saan jakaa tiatoo muillekki!

• fmas

Itse olen harkinnut siirtyväni ulkomaiseen venemerkkiin jo nyt kolmen vuoden kokemuksella 26:sta kotimaisesta. Ihan ok vene muuten, mutta eihän tuolla kelissä mihinkään viitsi ajaa. Ja tämä "keli" alkaa jo jostain 8m/s tuulesta ylöspäin, eli aika monta kesälomapäivää on sellaisia jolloin veneily ei mukavasti onnistu.

Ja kotimaisten veneiden sähköistä olen ihan samaa mieltä, hirveää räpellystä ja katseelta piilossa odottaa sellainen johtojen ja apico-liittimien viidakko että itku meinaa tulla. Lisävarusteiden sulakkeet on ripoteltu ympäri venettä niin ettei palanutta varmasti löydä alle vartissa. Ohjekirja ei näistä tietenkään tiedä mitään. Aikas monta päivää olen käyttänyt siihen että rakentelin -06 veneen sähköjä uusiksi.

Onko jollain muuten kokemuksia englantilaisista veneistä? Onko laatu kunnossa? Entäs meriominaisuudet, luulisi että ainakin V-pohjat syvempiä kun on tehty isommille vesille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta

Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk
      Maailman menoa
      66
      4022
    2. Pride-rautu korvaamaan kirjolohi

Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n
      Maailman menoa
      15
      2137
    3. Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin

Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj
      Maailman menoa
      13
      1908
    4. Olen parasta a-luokkaa

Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge
      Sinkut
      36
      1264
    5. 27
      1219
    6. Se mua jotenkin harmittaa

Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et
      Suhteet
      11
      993
    7. Shakki ja matti

Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit
      Ikävä
      71
      847
    8. Oot tosi epätavallinen

ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.
      Ikävä
      43
      839
    9. Tuntuu että sulla on uusi ihastus

Toivottavasti vain harhailen.
      Ikävä
      40
      741
    10. Peuran liikenne ajovaloissa

Haittaako se jos bussit on romuja ja käyttökiellossa? https://www.ilkkapohjalainen.fi/avi-loysi-kahdeksan-puutetta-kaup
      Ähtäri
      24
      694
    Aihe