Hei, onko kenelläkään palstalaisista kokemusta Dial Media Oy:stä työpaikkana? Sinne etsitään usealle paikkakunnalle palvelumyyjiä/-neuvojia sekä vakituisiksi että kesätyöhön.
MOL:n sivuilla kerrotaan: Dial Media Oy on moderni suomalainen yhteyskeskus, joka tarjoaa valtakunnallisille ja kansainvälisille yrityksille asiakaspalvelun ja markkinoinnin palveluratkaisuja.
Mitähän tämä selkokielellä tarkoittaa? Mitä siellä myydään, onko kyseessä siis b-to-b -toiminta, ei kuluttajamyynti?
Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista :-)
Dial Media Oy työnantajana
183
99910
Vastaukset
- id.de
elikä hain kanssa dial medialle duuniin ja työhaastattelu on viikon päästä. Onko duuni siis puhelinmyyntiä vai tätä palveluneuvontaa mihin itse hain ? Mikähän on palkkataso?
Kertokaa toki kokemuksia Dial Mediasta työpaikkana :) - ^^nasi
Juu minäkin hain sinne,vaikka en todellakaan tiedä mitä siellä tehdään...Ja netissäkin kerrotaan tosi huonosti siitä...mutta sen verran minä sain selville, että ilmeisesti Dial Media myy yrityksille jonkinlaisia asiakaspalvelu- ja markkinointikeinoja....tai jotain sellasia...
- dna...
Eli DialMediassa myydään puhelimitse dna-liittymiä.
Mä kyllä Suosittelen koska olin itse siellä 4 viikkoa ja todella hyvä yhteishenki siellä on! en kyllä kadu yhtään! harmittaa vaan kun piti lähteä sieltä pois kun tuli pakkomuutto.. - diali on satamasenter
näkyy olevan ihan justiinsa sama toimisto ja samat henkilöt ku ennenki mutta satamasenterin nimi vaan muuttu dialmediaksi että näin
- _rimanalittaja_
Dial Media on samaa juttua tekevä yritys mutta todella paljon toimivammassa kokonaisuudessa.... Satama myi liiketoimintansa Dialille joten homma laitettiin sitä kautta toimimaan erilailla...
- Yksi dialin kusetetuista
_rimanalittaja_ kirjoitti:
Dial Media on samaa juttua tekevä yritys mutta todella paljon toimivammassa kokonaisuudessa.... Satama myi liiketoimintansa Dialille joten homma laitettiin sitä kautta toimimaan erilailla...
Nimi vaihtuu, kun maa polttaa jalkojen alla Uudenmaan työsuojelupiirin tarkastaja Jukka Kurki sanoo puhelinmyyntiyritysten tarkastamisen olevan välillä lopputuloksiltaan masentavaa. Kurki kertoo, että vuonna 2003 tarkastetuista 21 yrityksestä kolmella oli asiat hyvin ja muilla "eritasoisen huonosti". - Kävi myös ilmi, että osa yrityksistä lopetti toimintansa yhteydenoton jälkeen: oli siis selkeästi havaittavissa että siellä oli ongelmia, Kurki muistelee. Kurjen mukaan on tyypillistä, että puhelinmyyntiyrittäjällä on kolme, neljäkin samantyyppistä yritysta. - Yrityksen nimi vaihtui sitten siinä vaiheessa, kun maa alkoi polttaa jalkojen alla, hän toteaa. Kuukauden töitä kymmenen euron palkka
Yksi epäselvää palkkapolitiikkaa harrastavista yrityksistä näyttää olevan helsinkiläinen Dial Media Oy. Kesätöitä puhelinmyyntiyrityksestä saanut Vilho Pirttijärvi työskenteli yrityksessä pitkään provisiopalkalla. Paikka aukeni jo epätoivoon vaipuneella työnhakijalle yllättävän helposti - jo viikon päästä ilmoitukseen vastaamisesta.
- hazac
Tänään olin työhaastattelussa ja Maanantaina alkaa työt.
Palvelumyynti: Telemarkkinointi, asiakaspalvelu ja muut toimistotehtävät.
Soitetaan ja myydään. Palkka myynnin mukaan.- *Rapu*
Tänään myöskin olin itse työhaastattelussa, olisin saanut paikan mutta en ottanut vastaan. En luota provisiopalkkaan.
- hiuppipori
*Rapu* kirjoitti:
Tänään myöskin olin itse työhaastattelussa, olisin saanut paikan mutta en ottanut vastaan. En luota provisiopalkkaan.
olisi hyvä olla joku pohjapalkka
- KJT
Töihin vaan ja tulosta tekemään...
- 6g5vb
mikä on tampereen satama centerin osoite en löydä sitä mistään.
- annnnssku
eli siinä on pelkkä se provisiopalkka? ei oo mitään takuu palkaa jonka päälle sitten se provisio? mulla on huomenna työhaastattelu sinne.
- *Rapu*
..ainakin minun sopimuksessa olisi.. tietty tietyt lisät on, jos myy hurjasti.. En itse siihen lähde..
- annnssku
*Rapu* kirjoitti:
..ainakin minun sopimuksessa olisi.. tietty tietyt lisät on, jos myy hurjasti.. En itse siihen lähde..
paljonko siinä pitäs myydä niitä juttuja päivässä? ja onko se miten vaikeeta? paljon ois sellanen vähimmäispalkka ja enimmäispalkka jos on kuukauden kesätöissä? ja onko siinä joku koulutus ennen sitä varsinaista työn alkua?
- hazac
annnssku kirjoitti:
paljonko siinä pitäs myydä niitä juttuja päivässä? ja onko se miten vaikeeta? paljon ois sellanen vähimmäispalkka ja enimmäispalkka jos on kuukauden kesätöissä? ja onko siinä joku koulutus ennen sitä varsinaista työn alkua?
Koulutus on neljä viikkoa tai 100 tuntia.
Provisioit ja muut bonukset on kaiketi liikesalaisuuksia?
Koeaika on 5 viikkoa, jos ei maistu, voi lähteä lätkimään ilman ongelmia. - fbi_agentti_DANASCULLY
hazac kirjoitti:
Koeaika on 5 viikkoa, jos ei maistu, voi lähteä lätkimään ilman ongelmia.Provisioit ja muut bonukset on kaiketi liikesalaisuuksia?
KYLLÄ ON! Niistä (ja omasta palkasta) kertominen aiheuttaa vangitsemisen ja vankeusrangaistuksen. Edes verottajalle et saa kertoa tienestejäsi. Palkanmääräytymisperuste luokitellaa SUPER-1 salaisuudeksi. Yleensä palkkakuitissa on TOP SECRET leima niinkuin FBI :n asiakirjoissa. Palkasta tai sen määräytymisperusteista ei saa kertoa edes luottamusmiehelle, äidille tai perheen lemmikkikoiralle. Tuttu istuu elinkautista kun kertoi a-lehtien palkkansa humalassa isälleen. - Palkkauksesta
hazac kirjoitti:
Koeaika on 5 viikkoa, jos ei maistu, voi lähteä lätkimään ilman ongelmia.Palkkaukset eivät missään nimessä voi olla salaisia, ei ainaaan suomenlain mukaan.
Siitä, mitä ihmiselle maksetaan palkkaa tehdystä työstä on ihan julkista tietoa. Kenenkään ei siitä tarvitse vaieta eikä pidäkään. - ei puhuta?
fbi_agentti_DANASCULLY kirjoitti:
KYLLÄ ON! Niistä (ja omasta palkasta) kertominen aiheuttaa vangitsemisen ja vankeusrangaistuksen. Edes verottajalle et saa kertoa tienestejäsi. Palkanmääräytymisperuste luokitellaa SUPER-1 salaisuudeksi. Yleensä palkkakuitissa on TOP SECRET leima niinkuin FBI :n asiakirjoissa. Palkasta tai sen määräytymisperusteista ei saa kertoa edes luottamusmiehelle, äidille tai perheen lemmikkikoiralle. Tuttu istuu elinkautista kun kertoi a-lehtien palkkansa humalassa isälleen.no en mä ainakaan noin erikoiseen paikkaan halua mennä jossa palkasta ei saa puhua :/
- mee maan alle
fbi_agentti_DANASCULLY kirjoitti:
KYLLÄ ON! Niistä (ja omasta palkasta) kertominen aiheuttaa vangitsemisen ja vankeusrangaistuksen. Edes verottajalle et saa kertoa tienestejäsi. Palkanmääräytymisperuste luokitellaa SUPER-1 salaisuudeksi. Yleensä palkkakuitissa on TOP SECRET leima niinkuin FBI :n asiakirjoissa. Palkasta tai sen määräytymisperusteista ei saa kertoa edes luottamusmiehelle, äidille tai perheen lemmikkikoiralle. Tuttu istuu elinkautista kun kertoi a-lehtien palkkansa humalassa isälleen.voi vitun agentti supersalaisuudet :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D kauhee myötähäpeä tommosista.... -.-
- On se paikka
Juu, dial media näyttäis olevan sama juttu ku Satama Center :)
Ei välttämättä kannata mennä, mutta jos tuntuu, että osaa ja saa niitä liittymiä menemään, niin eiku vain.
Hyvä ilmapiiri siellä on plussana, mutta tosiaan mistään kovin kummosesta palkasta (edes ajallaan maksetusta) ei kannata unelmoida, ellei sit tosiaan oo ihan supermyyntitykki (n. 10 liittymää päivässä)
Mutta ihan miten itsestä tuntuu. Kyllä siellä taas on kesällä talo täys porukkaa sen muutaman kuukauden ja varmaan joku/jotkut sieltä jotain tienaakin.. Aika moni kuitenki ainaki mun kokemusten perusteella pettyy.. ja rankasti.
On kyl vähä hassua, että tuolla tavalla ovat nimensä muuttaneet :P- Kuin vain nimi
On ne muuttaneet muutakin kuin nimen. Ota selvää saatat yllättyä ;)
- sedel
Olin siellä juuri töissä ja lopetin kun ei sieltä mitään rahaa saa. Kysehän on puhelinliittymämyynnistä puhelimitse. Provikka OLISI ollut ihan ok mutta sen saadakseen piti myydä tietty määrä kuussa, joten ei oikein palvele osa-aikaisia työntekijöitä eikä alottelijoita, kun homman opetteluun menee jokunen viikko. Nyt vaihdan työpaikkaa sellaiseen, jossa saa kiinteän tuntipalkan. Saan ensimmäiseltä viikolta enemmän kun dialilta yhteensä yhden kuun aikana, että joopa joo.
- NaNNa-neito
Mää olen ollu ainakin tähän asti tyytyväinen. Toimistossa on hyvä henki ja reilu pomo. Rahaakin saa.
- NaNNa syö mannaa
NaNNa-neito kirjoitti:
Mää olen ollu ainakin tähän asti tyytyväinen. Toimistossa on hyvä henki ja reilu pomo. Rahaakin saa.
juu ihan varmasti unelmissas kilisee eurot :D
- Edaminpureskelija
Kokemusta löytyy, paljon hyviä sellaisia dialilta. dna tuotteiden myyntiä hyvin pitkälti harjoittavat, mutta tekevät myös paljon muuta. Meidän toimistossa loistoporukka ja hyvä meininki, enkä ilmeisesti ole ainoa. Palkkaus tulokseen perustuva, tosin täytyy päästä joka viikko bonuksille jos meinaa päästä yli 2000 euron liksoille, mikä ei ole mahdottomuus. Suosittelen kyllä paikkaa, jos tuntee itsessään vähänkään pelimiehen/naisen vikaa :-)
- jiiiijiii
Vähän on kyllä kumma juttu luvattiin soittaa ja kertoa saako töitä mutta eipä oo puhelua tullu joten onko sittenkää kovin luotettava työnantaja..
- Bensaa
Melkein uskaltaisin lyödä vetoa, että edaminpursekelija on dial median "pikkupomoja" ellei jopa se kaveri, joka nyt haastattelee uusia työntekijöitä. Sen verran samalta puheelta kuulostaa.
- Bensaa
Melkein uskaltaisin lyödä vetoa, että edaminpursekelija on dial median "pikkupomoja" ellei jopa se kaveri, joka nyt haastattelee uusia työntekijöitä. Sen verran samalta puheelta kuulostaa.
- Hartsa
Bensaa kirjoitti:
Itsekin harkitsin hakemuksen laittamista tuonne, mutta ihmetyttää kun hakemuksessa sanotaan että pitäisi olla hyvät ATK-taidot?
Jos kyse on puhelinmyynnistä niin mihin himputtiin niitä ATK taitoja siellä tarvitsee? Pitää näpyttää johonkin lomakkeeseen tilaajan tiedot tjsp. sekö vaatii hyviä ATK taitoja? :D
Vai liekö kyseisessä mestassa muitakin töitä tarjolla kuin pelkää puhelinmyyntiä? :o - Turhaa valitatte, taidolla ...
Hartsa kirjoitti:
Itsekin harkitsin hakemuksen laittamista tuonne, mutta ihmetyttää kun hakemuksessa sanotaan että pitäisi olla hyvät ATK-taidot?
Jos kyse on puhelinmyynnistä niin mihin himputtiin niitä ATK taitoja siellä tarvitsee? Pitää näpyttää johonkin lomakkeeseen tilaajan tiedot tjsp. sekö vaatii hyviä ATK taitoja? :D
Vai liekö kyseisessä mestassa muitakin töitä tarjolla kuin pelkää puhelinmyyntiä? :oATK taitoja tarvitaan jos siis pääsee/ehtii koneelle myymään
- Neiti.
Viime viikolla olin Dial Media Oy:lla työhaastattelussa. Haastattelijat olivat nuoria miehiä, joilla oli puvut päällä ja jotka olivat TODELLA brassailevan ja teennäisen oloisia.
Koko homma oli erittäin kusetuksen oloista. Palkkauksesta ei kerrottu mitään ennen kuin itse kysyin siitä. Kun kerroin etten halua lähteä töihin pelkällä provisiopalkalla, he yrittivät suostutella minua työskentelemään firmassaan kaikin keinoin. Sain lähestulkoon taistella, etteivät he ottaneet minua väkisin töihin sinne!
Naurettavinta oli se, että miehet väittivät että Dial Media Oy:n kesätyöpaikat ovat suunnilleen kuumaa kamaa ja jaetaan nopeasti. Kuitenkin he yrittävät keinolla millä hyvänsä värvätä työntekijöitä, ja MOL:in nettisivuille ilmestyy päivittäin ilmoituksia, joissa Dial Media Oy etsii kesätyöntekijöitä. Joopa joo... - jep jep
Leikatkaa hiuksenne ja hommatkaa oikea työpaikka!
- Dude__6969
Joo palkkapäivä, mitä tuli, ei edes sitä mitä olin onnistunut saavuttamaan harjottelu jaksolla. Kuitenkin lähes kaksikuukautta sielä tuli höpötettyy, puhuttua itelle ylennyksen, eli parhaimman provikan oli tarjous mikä tahansa.
Tuli myytyä se viiskyt liittymää joista tietenkin se kolmas osa peruutettu, mutta kuitenkin ihan kolminumeroista saldoa pitäs tulla, mut mitä viel, ei vittu suoraan sanoen mitään tullu, et nyt joko laskutus kusee ja kovaa, sillä kun puhuin pomolle , niin hänkin oli vain leiv'n muruja saanut.
Vai onks niil oikeesti niin kova pokka et lupaavat maan ja taivaan ja sitten kusevat muroihisi samalla kun vielä mätät niitä naamaas...
Vai tämänkö takia dnalla on niin pirun halpaa?:D
- Sataman myöskin kokenut
Itse olin dialilla melkein koko 100 tuntia (koulutusjakso) töissä ja nyt kun "palkka" on viimein kolahtanut tilille niin laskinpa siitä että tuntia kohti siitä kertyi semmoiset 30 senttiä. Että kyllä kannatti myydä liittymiä. Tuona aikana myin about 40 liittymää mutta olen nyt sitten saanut palkan alle kahdestakymmenestä. Siellä he kuitenkin aina mainostavat että "Juu tampereella ne myyvät 13 liittymää per päivä". Paskan v*tut, niistäkin liittymistä ainakin 50% on mennyt henkilöille joilla on määräaikainen sopimus nykyisen operaattorin kanssa.
Menkää sellaiseen työhön jossa on tuntipalkka, itse siirryin sellaiseen firmaan ja sain jo ensimmäiseltä viikolta enemmän kuin dialilta yhteensä.- entinen satamalainen
Minäkin olen pari kuukautta Satamalla/Dialilla tämän vuoden puolella ollut (onneksi en enää). Rahaa tuolla ei tosiaankaan pysty tekemään, jos et myy aivan käsittämättömiä määriä liittymiä.
Hauskana anekdoottina kerrottakoon se että olin talossa kahden palkanmaksupäivän aikaan töissä, ja molemmilla kerroilla toimisto tyhjeni lähes kokonaan :D.
Töihin tuonne ei tosiaankaan kannata mennä, haastattelussa lupailevat kyllä ties minkälaista palkkaa mutta totuus onkin sitten aivan toinen. Menkää mielummin johonkin jossa maksetaan se tuntipalkka niin vältytte pahalta mieleltä kun palkkapäivä tulee. - HUIPPUMYYJÄ
Niin kyllähän tollanen itkee joka "osaa" myydä (huikeat 0.3 liittymää tunnissa :D ) Mutta meikäläinen kun taas möi Dialilla lähes 2 per tunti niin palkkakin oli jo kiitettävä. Ja oma vikahan se on jos ei myyjä tajua kysyä asiakkaalta että onko sillä määräaikainen sopimus vai ei.. Itse en ainakaan lähtis tuntipalkkaiseen myntityöhön ku siellä sitten joku huutaa koko ajan että nyt prkl myy!!! Dialilla se on ihan itestä kiinni kuinka paljon pystyy ja haluaa tienata. Mahdollisuudet on huikeisiin ansioihin, mutta jos on "peukaloiden pyörittelijä" eikä siis edes yritä niin sit voi vapaasti mennä vaikka haravoimaan multaa 5 €/tunti :D
- _J-P_
Eipä oo kyllä kehumista jos oot tuona aikana 40 liittymää saanu menemään. Ei pahalla mutta se on surkea tulos. Itse ollu kuukauden ajan töissä ja viikossa menee sellasita 50 liittymää joten rahoille ja bonuksille pääsen. Katkeran puhetta sanon minä. Möin ensimmäisellä viikolla noin 60 liittymää joista reilu 30 toteutuu ja palkkaa rapiat 300 euora, mikä on ihan ok -tulos aloittelijalta. Kyllähän myyjän pitäisi se tietää että pakkia tulee kun kaikki asiakkaat eivät nouda tilaamiaan kortteja tai soita aktivointipuhelua. Ettäs turhaan kitiset täällä jos et ole tiennyt työn luonnetta. Kannattaisi opetella se kaupan kertaaminen kunnolla niin pakkikin pysyisi minimissä. Itselläkin tuo ensimmäisen viikon pakkiprosentti lähes 50 mutta siitä se lähtee paranemaan kun kaupan vahvistaminen kehittyy. Sanopas missä vastaavassa firmassa oot päässy kunnon pohjapalkoille??? Näissä hommissa kun täytyy sen rahan eteen tehdä töitäkin eikä mankua netin keskustelupalstoilla kun ei kauppa käy.
- tinspa
HUIPPUMYYJÄ kirjoitti:
Niin kyllähän tollanen itkee joka "osaa" myydä (huikeat 0.3 liittymää tunnissa :D ) Mutta meikäläinen kun taas möi Dialilla lähes 2 per tunti niin palkkakin oli jo kiitettävä. Ja oma vikahan se on jos ei myyjä tajua kysyä asiakkaalta että onko sillä määräaikainen sopimus vai ei.. Itse en ainakaan lähtis tuntipalkkaiseen myntityöhön ku siellä sitten joku huutaa koko ajan että nyt prkl myy!!! Dialilla se on ihan itestä kiinni kuinka paljon pystyy ja haluaa tienata. Mahdollisuudet on huikeisiin ansioihin, mutta jos on "peukaloiden pyörittelijä" eikä siis edes yritä niin sit voi vapaasti mennä vaikka haravoimaan multaa 5 €/tunti :D
olikaan ekan kk palkka sulla? ja paljon meni liittymiä?
- Polku87
Ite tulin just sieltä työhaastattelusta ja kattelin, et siin pitäis se 4 tai 5 liittymää päivässä myydä ennen ku rupeis tienaamaan enemmän ku näin työttömänä. Mut kohteliaasti sanoin, etten oo kyl oikee henkilö noihin hommiin :) Eipä siin sit mitään, haastattelija kiitti ja lähdin pois.
Menin koko haastatteluun vaan sen takia, et voin sanoa olleeni ainaki kahessa työhaastattelussa työttömyyden aikana ^^- oulustaterkkuja
Onnea sulle..
Kävin ite haastattelus ja vaikutti helpommalta ku lehenmyynti koska tuota tuotettahan kaupataan vaan niille joilla on huonommat/kalliimmat liittymät. Eli luulis kauppa käyvän?
Mut jos seon samaa paskaa mitä sain lehtienmyynnissä niskaan niin vois käydä sanoon pomolle et en tuukka töihi :D. Mut loogisesti ajateltuna tästä tienaa enemmän ku lehdenmyynnistä koska jokanen kelle oot myymässä niin on potentiaalinen asiakas ja tuote mit ämyyt on 0€ (vain liittymänvaihdos). Ja voit antaa mukkaa puheaikaa et saat myydyksi.
Mut joo maanantaina nähhään miten käy. :C
- Sunny
moi! Dial Media myy DNA:n liittymiä. Tampereella työnantajat tässä yrityksessä on kamalia,ja palkka-asiat pelkkää kusetusta. Luvataan ties mitä,mutta palkan saanti ja sen suuruus on täysin riippuvainen siitä paljonko myyt. Työajat on täysin pilkunviilausta. ylitöitä joutuu tekemään vaikka kuinka.palkattomasti kaikki koulutukset jne. Jos haluat kyseiseen paikkaan töihin, Kannattaa ottaa kunnolla selvää mitä siellä tapahtuu ja millaisia ihmisiä töissä. ja kannattaa myös miettiä,oletko valmis soittelemaan 8tuntia päivässä ihmisille myyden liittymiä. joillekin tämä sopii,mutta henkilökohtaisesti en suosittele.
- olit?
Kauanko työskentelit kyseisessä paikassa?
Ja paljonko jouduit tekemään ylitöitä? - Sunny
olit? kirjoitti:
Kauanko työskentelit kyseisessä paikassa?
Ja paljonko jouduit tekemään ylitöitä?itse en edes viitsinyt jäädä kyseiseen paikkaan töihin. olin kaks päivää siellä,ja tein töitä ILMAN että kirjoitettiin edes työsopimusta. eli palkatta. ja toisena,mulla on ollut tuttuja siellä töissä,ja sanoivat ihan samaa,että työaika oli 9-17 ja siellä tehtiin sitten töitä jo 8.45-17.30. 30min tauko päivän aikana. jona aikana piti syödä,kahvitella,käydä tupakalla jne. mikäs järki siinä on,että työnantaja kyylää vieressä,ja sillä sekunnilla kun astut sisään,menet puhelimen ääreen ja alat soittelemaan,vaikka työaika ei ole edes alkanut. oma valinta jokaisella meneekö kyseiseen paikkaan töihin. mutta itse en suosittele millään tavoin,ellei tietysti halua olla mollattavana 8h päivässä,jos myynti ei ole tarpeeksi iso. eli sellainen,mitä on turha odottaa ihmisiltä jotka ovat ensimmäistä pvää töissä. ja se,että työnantaja tokaisi työkaverilleni näin "sinutkin voidaan korvata monella muulla,jollet ala myymään enemmän liittymiä" hmm. moraalinsa kullakin,mutta tässä tapauksessa,pomolla oli vain pylly täynnä hiekkaa, eikä sydäntä. työpaikalla pitäisi kannustaa,eikä tulla näitä "onko sulla joku vitun ongelma kun et soita" juttuja.
- että niin
Sunny kirjoitti:
itse en edes viitsinyt jäädä kyseiseen paikkaan töihin. olin kaks päivää siellä,ja tein töitä ILMAN että kirjoitettiin edes työsopimusta. eli palkatta. ja toisena,mulla on ollut tuttuja siellä töissä,ja sanoivat ihan samaa,että työaika oli 9-17 ja siellä tehtiin sitten töitä jo 8.45-17.30. 30min tauko päivän aikana. jona aikana piti syödä,kahvitella,käydä tupakalla jne. mikäs järki siinä on,että työnantaja kyylää vieressä,ja sillä sekunnilla kun astut sisään,menet puhelimen ääreen ja alat soittelemaan,vaikka työaika ei ole edes alkanut. oma valinta jokaisella meneekö kyseiseen paikkaan töihin. mutta itse en suosittele millään tavoin,ellei tietysti halua olla mollattavana 8h päivässä,jos myynti ei ole tarpeeksi iso. eli sellainen,mitä on turha odottaa ihmisiltä jotka ovat ensimmäistä pvää töissä. ja se,että työnantaja tokaisi työkaverilleni näin "sinutkin voidaan korvata monella muulla,jollet ala myymään enemmän liittymiä" hmm. moraalinsa kullakin,mutta tässä tapauksessa,pomolla oli vain pylly täynnä hiekkaa, eikä sydäntä. työpaikalla pitäisi kannustaa,eikä tulla näitä "onko sulla joku vitun ongelma kun et soita" juttuja.
Kertoiko työnantaja että taukoa saa pitää 30min päivän aikana? Kävitkö kysymässä työsopimuksesta esimieheltäsi? Kysyitkö että mihin aikaan työt aloitetaan ja lopetetaan?
- Sunny
että niin kirjoitti:
Kertoiko työnantaja että taukoa saa pitää 30min päivän aikana? Kävitkö kysymässä työsopimuksesta esimieheltäsi? Kysyitkö että mihin aikaan työt aloitetaan ja lopetetaan?
juu kysyin kyllä. ja sanottiin että 9-17. mut eihän nuo ajat oo pitäny ihmisillä.nojoo. en jaksa päätäni vaivata enempää sillä firmalla. olkoon mikä on. mun mielipide on vain mun mielipide.
- Mirandan
Minulle oli jo varattu aika työhaastatteluun mutta onneksi en sitten mennytkään..! Kyllä tuntipalkka pitää olla, ei siinä muuten ole mitään järkeä.
- dialiin töihin
meille selvitettiin perinpohjaisesti että koulutusajalta saa tuntipalkan joka tunnilta,ja autoamattisesti joko provikoiden mukaan tai tuntipalkan mukaan palkka jos olet myynyt riittävästi tai jos et ole.joka tapauksessa tuntipalkan saa.onhan tämä nyt huomattavasti fiksumpaa kuin lehtimyynti,se on voivoi jos ei myydä osaa.
- HÄHÄH
tietääkö kukaan tarkalleen millane toi palkkaus on? Siis sehä on pohja bonus jtn mut kuinka paljo toi pohja esim. on?
- yleensä vastauksen
haastattelussahan se palkkaus kerrotaan...
aika erikoista että kysellään keskustelupalstan välityksellä palkkausta.. - Sunny
ei siellä ole pohjapalkkaa. vaan palkan saa siitä kuinka paljon myyt.
- öö...
Sunny kirjoitti:
puhutaankohan nyt oikeasti samasta firmasta?
- tehneet virheen
Sunny kirjoitti:
Tekivät sitten varmaan virheen palkassa kun mulla luki palkkakuitissa: pohjapalkka 400€ :) Ja olihan tuo tili muutenkin mukava. ja tuo pohja oli 1/6 tilistä.
Mutta joo. Se pohja on todelliseen työntekoon sidottu (puheminuutteihin). Eli ei ne kyllä siellä olemisesta maksa. - joopa89
tehneet virheen kirjoitti:
Tekivät sitten varmaan virheen palkassa kun mulla luki palkkakuitissa: pohjapalkka 400€ :) Ja olihan tuo tili muutenkin mukava. ja tuo pohja oli 1/6 tilistä.
Mutta joo. Se pohja on todelliseen työntekoon sidottu (puheminuutteihin). Eli ei ne kyllä siellä olemisesta maksa.Kattelinki tanaan tuon firman tyontekijahakua ja silmaan pisti toi minuuttipohjapalkka tietty kaikki muut "lisat". Ei vaikuta silta etta oikeesti paljoo tienais.
- Tial Metia
joopa89 kirjoitti:
Kattelinki tanaan tuon firman tyontekijahakua ja silmaan pisti toi minuuttipohjapalkka tietty kaikki muut "lisat". Ei vaikuta silta etta oikeesti paljoo tienais.
Siellä saa sellasta minuuttibonusta soittamisesta joka siis on pohjapalkka. Eli jos ahkerana on töissä niin voi saada muistaakseni sellasen 400€ pohjaa vaikka ei mitään myiskään. Ja jos on yhtään hyvä puhumaan ja myymään niin kyllä siel ahkerana pystyy tienaamaan paljon paremmin kuin sellases paikas missä on pelkkä tuntipalkka ja huono provikka. eli Dial Medialle vaan jos tietää olevansa ahkera työntekijä ja suht. hyvä puhumaan ja myymään..
- keimo
tehneet virheen kirjoitti:
Mutta joo. Se pohja on todelliseen työntekoon sidottu (puheminuutteihin). Eli ei ne kyllä siellä olemisesta maksa.Palkkakuitissa pohjapalkka meinaa minuuttibonareita.....eli käytännössä jos oikeesti soittelee, saa myös palkkaa enemmän myyntejä. Itse olen töissä dialilla ja mahtava paikka..ei kannata ekan päivän jälkeen luovuttaa. pari viikkoo ja myynti on pilvissä. Kokemuksella..itellä parhaimmillaan 20 liittymää/day.
- EiKKuDe
Tial Metia kirjoitti:
Siellä saa sellasta minuuttibonusta soittamisesta joka siis on pohjapalkka. Eli jos ahkerana on töissä niin voi saada muistaakseni sellasen 400€ pohjaa vaikka ei mitään myiskään. Ja jos on yhtään hyvä puhumaan ja myymään niin kyllä siel ahkerana pystyy tienaamaan paljon paremmin kuin sellases paikas missä on pelkkä tuntipalkka ja huono provikka. eli Dial Medialle vaan jos tietää olevansa ahkera työntekijä ja suht. hyvä puhumaan ja myymään..
Kylläpähän ne ei kauaa kattele josset mitään myy, itselläni oli kolme hiljaisempaa päivää ja heti oli pomot niskassa ja antoi aika rajan johon mennessä saatava tulosta ja käveltävä ulos talosta.
- entinen puhelinmyyjä
keimo kirjoitti:
Palkkakuitissa pohjapalkka meinaa minuuttibonareita.....eli käytännössä jos oikeesti soittelee, saa myös palkkaa enemmän myyntejä. Itse olen töissä dialilla ja mahtava paikka..ei kannata ekan päivän jälkeen luovuttaa. pari viikkoo ja myynti on pilvissä. Kokemuksella..itellä parhaimmillaan 20 liittymää/day.
joo tosiaan ite olin about kuukauden töissä ja minulle luvattiin noin 370e provikat.. noh sitten sain noin 1kk kuluttua kenkää ja mietiskelen missä palkka viipyy onko kenellekkään muulle käyny näin :D olis kiva tietää tuleeko sitä palkkaa vai eikö tule ei siin mitään mut opiskelija oon ja kämppälähti alta :D et sellasii
- Cheesus666
Itse kävin katsomassa minkälaista tuo on. Alussa vaikutti ihan suhteellisen hyvältä, mutta kyllä minua alkoi tympimään tuo soittaminen jo muutamassa tunnissa. Vaikka liittymiä saisi puhelimessa myytyäkin niin perumismahdollisuus on käsittääksenä aika suuri ja rahaa ei tällöin saa. Lisäksi toimistossa on aivan liikaa väkeä sen kokoon nähden ja kunnon paikkoja ei riitä kaikille. Suosittelen mieluummin ihan tuntipalkallista työtä, tienaa ainakin varmasti eikä tarvi turhaa stressata mistään myynnin määrästä.
- EiKKuDe
En todellakaan suosittele, omat kokemukseni kyseisestä firmasta on kaikkea muuta kuin positiiviset. työnä myydä DNA-liittymiä puhelimitse. Palkkan maksu mättää. Tee itsellesi palvelus, hae töitä muualta.
- Hommat muuttuneet
Ei siellä dna:ta myydä...Sulla on vähän vanhentuneet tiedot.
- jeejee
Hommat muuttuneet kirjoitti:
Ei siellä dna:ta myydä...Sulla on vähän vanhentuneet tiedot.
Koulutus työhön alkaa maanantaina tre:lla. Saa nähdä miten tulee pärjäiltyä
- PÄLÄPÄLÄPÄÄ
jeejee kirjoitti:
Koulutus työhön alkaa maanantaina tre:lla. Saa nähdä miten tulee pärjäiltyä
TERVE!
Dial media maksaa palkat ajallaan ja korvaukset ovat ainaki mun mielestä erittäin hyvät työn saamisen helppouteenkin nähden. Työssä kannustetaan eikä asiakkaatkaan kiroile kun kertoo että en aiheuta sinulle lisäkustannuksia vaan säästöä.
Koulutus ammattimainen ja siinä tosiaan neuvotaan ihan kaikki alusta loppuun ja annetaan harjoitella.
Aluksi tuntuu vaikealta myynti koska tietotaito ja vastaaminen asiakkaan kysymyksiin vaativat rutiinia ja paljon paljon paljon minuutteja. Sen jälkeen kun yhden illan puhut ja jännität, seuraava päivä menee paljon paremmin. Älä luovuta heti, pitkäjänteisyys kunniaan. Ja sitäpaitsi, kaupan ala on vaihtelevin ala, joten siinä jos ei riitä malttia ja uskoa itseen, pitää ehdottomasti vaihtaa alaa.
Onnea töihin ja työnhakuun ja hyvää alkanutta vuotta 2009.
T.Ramppa - Tsoke
PÄLÄPÄLÄPÄÄ kirjoitti:
TERVE!
Dial media maksaa palkat ajallaan ja korvaukset ovat ainaki mun mielestä erittäin hyvät työn saamisen helppouteenkin nähden. Työssä kannustetaan eikä asiakkaatkaan kiroile kun kertoo että en aiheuta sinulle lisäkustannuksia vaan säästöä.
Koulutus ammattimainen ja siinä tosiaan neuvotaan ihan kaikki alusta loppuun ja annetaan harjoitella.
Aluksi tuntuu vaikealta myynti koska tietotaito ja vastaaminen asiakkaan kysymyksiin vaativat rutiinia ja paljon paljon paljon minuutteja. Sen jälkeen kun yhden illan puhut ja jännität, seuraava päivä menee paljon paremmin. Älä luovuta heti, pitkäjänteisyys kunniaan. Ja sitäpaitsi, kaupan ala on vaihtelevin ala, joten siinä jos ei riitä malttia ja uskoa itseen, pitää ehdottomasti vaihtaa alaa.
Onnea töihin ja työnhakuun ja hyvää alkanutta vuotta 2009.
T.RamppaOlis kiva kuulla niiden kokemuksia, jotka on myyneet hyvin. Ittee vähä epäilytti ku haastatteluissa maalailtii jotai 2000-3000 palkkataulukkoja. Kuinkakoha paljo ne pikkupomot muka sitte tienaa, jos puhelinmyyjätki jotai 2500?? 5000??
- Tasosta
Tsoke kirjoitti:
Olis kiva kuulla niiden kokemuksia, jotka on myyneet hyvin. Ittee vähä epäilytti ku haastatteluissa maalailtii jotai 2000-3000 palkkataulukkoja. Kuinkakoha paljo ne pikkupomot muka sitte tienaa, jos puhelinmyyjätki jotai 2500?? 5000??
Sehä riippuu ihan itsestä ja miten jaksaa ahertaa. Kyllä osa tienaa 2000-3000 kuussa, mutta se vaatii sitä, että saa tietyn määrän myytyä ja pitämään tason tasaisena. Tietenki puhelinmyynnissä oma vireys vaikuttaa aika paljon ja kyllähän se osaltaa aika stressaavaa voi olla ajoittain.
Uskon ja tiedän että osa puhelinmyyjistä tienaa 3700euroa ja jopa enemmän mutta eihän siihen kaikki pysty.
Pomoista en tiedä mutta kyllä kai niilläki jonkulainen toimeentulo on. - Lahti RULEz
Tasosta kirjoitti:
Sehä riippuu ihan itsestä ja miten jaksaa ahertaa. Kyllä osa tienaa 2000-3000 kuussa, mutta se vaatii sitä, että saa tietyn määrän myytyä ja pitämään tason tasaisena. Tietenki puhelinmyynnissä oma vireys vaikuttaa aika paljon ja kyllähän se osaltaa aika stressaavaa voi olla ajoittain.
Uskon ja tiedän että osa puhelinmyyjistä tienaa 3700euroa ja jopa enemmän mutta eihän siihen kaikki pysty.
Pomoista en tiedä mutta kyllä kai niilläki jonkulainen toimeentulo on.Ei ne kaikki siellä tienaa edes kahtatonnia...
Kaveri oli siellä kesätöissä koko viime kesän.
Se kerto, ett vaikka olis saanu myytyä sen päivittäis tavotteen eli jotai lähemmäs kymmenen liittymää, niin moni tilaajista jätti liittymänsä hakematta ja se näky ihan mukavasti palkassa... Paska duuni, onneksi en ite lähteny. Kaveri sai kyllä liittymiä meneen ja jotai pikkusia bonareita, on se sellanen puhelimeen puhuja...
Onko muuten totta ettei dial myy enään DNAta vaan ELisaa ?! - saunalahtea
Lahti RULEz kirjoitti:
Ei ne kaikki siellä tienaa edes kahtatonnia...
Kaveri oli siellä kesätöissä koko viime kesän.
Se kerto, ett vaikka olis saanu myytyä sen päivittäis tavotteen eli jotai lähemmäs kymmenen liittymää, niin moni tilaajista jätti liittymänsä hakematta ja se näky ihan mukavasti palkassa... Paska duuni, onneksi en ite lähteny. Kaveri sai kyllä liittymiä meneen ja jotai pikkusia bonareita, on se sellanen puhelimeen puhuja...
Onko muuten totta ettei dial myy enään DNAta vaan ELisaa ?!nykyään siis saunalahti on myytävä tuote.
- puhelinmyyjä
saunalahtea kirjoitti:
nykyään siis saunalahti on myytävä tuote.
Heips!
Mulla on älyttömän hyvät kokemukset kyseisestä firmasta. Palkkaus on reilu ja ilmapiiri ollut hyvä toimistoilla joilla oon työskennelly.
Peruttujen liittymien määrään pystyy omalla työllä vaikuttamaan,kun tekee asiakkaalle selväksi rautalangasta mitä postista on tulossa. Ja liittymiä myydessä on syytä tiedostaa, että on normaalia, että osa peruuntuu johtuen määräaikaisuuksista tms, jolla edellinen operaattori estää asiakkaan siirtymisen vanhalla numerolla.. Tuotteena tosiaan nykyisin Saunalahti. On hyvinkin realistista tehdä 6h/pv 1500-3500e tilejä. Usein myyjillä voi olla ns.pikkupomoja parempi palkka, koska hyvästä myyntituloksesta halutaan palkita.
Nykyisin firmalla on myös takuupalkka erittäin reilu, joten alan kokeileminen ei välttämättä kaada maailmaa eikä kukaan jää tyhjän päälle. Puhelinmyynti ei ole helppoa, mutta koulutus Dialilla on hyvä ja niillä joilla työ lähtee sujumaan homma on palkitsevaa.
Nykyisin toimistoja ympäri Suomea avattu useampia ihan hiljattain. Pohjoseenki tullu joku, jos en väärin muista. - mainostaa..
puhelinmyyjä kirjoitti:
Heips!
Mulla on älyttömän hyvät kokemukset kyseisestä firmasta. Palkkaus on reilu ja ilmapiiri ollut hyvä toimistoilla joilla oon työskennelly.
Peruttujen liittymien määrään pystyy omalla työllä vaikuttamaan,kun tekee asiakkaalle selväksi rautalangasta mitä postista on tulossa. Ja liittymiä myydessä on syytä tiedostaa, että on normaalia, että osa peruuntuu johtuen määräaikaisuuksista tms, jolla edellinen operaattori estää asiakkaan siirtymisen vanhalla numerolla.. Tuotteena tosiaan nykyisin Saunalahti. On hyvinkin realistista tehdä 6h/pv 1500-3500e tilejä. Usein myyjillä voi olla ns.pikkupomoja parempi palkka, koska hyvästä myyntituloksesta halutaan palkita.
Nykyisin firmalla on myös takuupalkka erittäin reilu, joten alan kokeileminen ei välttämättä kaada maailmaa eikä kukaan jää tyhjän päälle. Puhelinmyynti ei ole helppoa, mutta koulutus Dialilla on hyvä ja niillä joilla työ lähtee sujumaan homma on palkitsevaa.
Nykyisin toimistoja ympäri Suomea avattu useampia ihan hiljattain. Pohjoseenki tullu joku, jos en väärin muista.haha,hyvä myyntipuhe..tosin läpi paistaa että siellä "POMO" taustalla kirjoittamassa..
juuri eilen tuttu kävi haastattelussa ja sanoi että hämärä mesta,palkkaus omituinen ja pitää lukea suurennuslasin kera sopimus.. - kyllästyny marmattajiin
mainostaa.. kirjoitti:
haha,hyvä myyntipuhe..tosin läpi paistaa että siellä "POMO" taustalla kirjoittamassa..
juuri eilen tuttu kävi haastattelussa ja sanoi että hämärä mesta,palkkaus omituinen ja pitää lukea suurennuslasin kera sopimus..Sillon ku ite olin töissä, homma toimi hyvin. Nykytilanteesta ei tietoa. Jokainen muodostakoon oman mielipiteensä. Oli se sitten perusteltu oman kokemuksen tai kaverin kaverin/naapurin veljen kissan huhupuheilla...
- MYYYJÄ
mainostaa.. kirjoitti:
haha,hyvä myyntipuhe..tosin läpi paistaa että siellä "POMO" taustalla kirjoittamassa..
juuri eilen tuttu kävi haastattelussa ja sanoi että hämärä mesta,palkkaus omituinen ja pitää lukea suurennuslasin kera sopimus..Kipasepa hankkii elämä jostain. Itkettää lukea tällasta. Elämässä pärjää kun on asenne kohdallaan samoin työelämässä. Dial on etenkin nuorten kohdalla erinomainen työllistäjä. Kun homman opettelee ja asenne on oikea niin tilipäivänä saa hymyillä leveästi tällaisille epäilijöille. Terv. Myyjä 3000€/kk
- ongelman..
MYYYJÄ kirjoitti:
Kipasepa hankkii elämä jostain. Itkettää lukea tällasta. Elämässä pärjää kun on asenne kohdallaan samoin työelämässä. Dial on etenkin nuorten kohdalla erinomainen työllistäjä. Kun homman opettelee ja asenne on oikea niin tilipäivänä saa hymyillä leveästi tällaisille epäilijöille. Terv. Myyjä 3000€/kk
Ensimmäinen epäkohta tuli tuossa viestisi lopussa,oikeasti HYVÄT myyjät tienaa paljon enemmän kuin tuon 3000€ :D
ei mua ainakaan leveästi hymyilyttäisi 3000 kuukaudessa..
Ja toinen on se että varsinkin nuorille en paikkaa suosittelisi..voi olla karvas kokemus ekasta työpaikasta.. - Paremmassa työpaikassa
puhelinmyyjä kirjoitti:
Heips!
Nykyisin toimistoja ympäri Suomea avattu useampia ihan hiljattain. Pohjoseenki tullu joku, jos en väärin muista.Tuosta kirjoituksesta paistaa suoraan läpi, että on joku Dialin päälliköistä kirjoittamassa. Toivottavasti kukaan ei kyseiseen firmaan mene tuon aiemmin "myyntipuheen" perusteella, karu totuus tulee olemaan toinen, mitä luvattu, kuten täällä voi monen muun kirjoituksista huomata, ikävää, että tällä alalla vieläkin riittää näitä tämän kaltaisia linssiin viilaajia, jotka tahraavat koko alan maineen. Mutta niinhän se menee, että jyvät karsiutuu akanoista..toivottavasti niin käy mahdollisimman pian tämän firman osalta.
- niijust
ongelman.. kirjoitti:
Ensimmäinen epäkohta tuli tuossa viestisi lopussa,oikeasti HYVÄT myyjät tienaa paljon enemmän kuin tuon 3000€ :D
ei mua ainakaan leveästi hymyilyttäisi 3000 kuukaudessa..
Ja toinen on se että varsinkin nuorille en paikkaa suosittelisi..voi olla karvas kokemus ekasta työpaikasta..kyllä mua hymyilyttäs erittäin leveästi, jos tulis 3000€ kuussa, en ole edes kyseisellä alalla töissä, mutta kuitenkin. Varsinkin kun ottaa huomioon, ettei tälläset firmat vaadi työntekijöiltä minkäänlaista koulutusta.
- mie vaan
olen ollut eräässä toimistossa töissä ja olin useamman kuukauden. ihan hyvää porukkaa,pomot kannustavia, rento meininki, sit huonot puolet: liittymien pakki välillä helvetinmoine, ei ne mummot tajuu käydä niitä korttei hakemassa. päivävuorossa haastavaa myydä. palkkaus saattaa välillä tuntuu epäilyttävältä. kateus joitain nopeita yleneviä kohtaan ja niitä jotka helposti ansaitsee ihan älyttömästi ku ite taivuttelee asiakkaita hullun lailla eikä saa rahaa. no nyt taas opiskelemassa...
- pianeroamassa
Dial Media on pelkkää kusetusta ! Luvataan takuutuntipalkkoja, ja suurennellaan vaikka kuinka *itusti palkkaa jonka todellisuudessa saa. Itse olen pettynyt toimintaan erittäin pahasti, mutta oma vikahan se on kun lähti sinisilmäisenä uskomaan että pystyisi saamaan pelkistä takuutuntipalkoista 1000e kuussa. Eikä yhtään nyt *ituta kun koulun ohella 6h istunut siellä myymässä liittymiä. eli nyt kävikin ilmi että emme saakkaan kuin provisiot. Työnantaja toki sanoi muuta, eikö tämä ole väärin ?
- pettynyt
Joo,kusetusta on koko homma!Aloittavassa toimistossakin luvattiin kovasti takuutunti palkkaa ja kaikkea muuta mukavaa!Työsopimuksen teko vaan viipyi ja viipyi ja nyt selvisi että palkka ei olekkaan se mitä piti olla ja mitä kovasti vannottiin olevan!Ei kannata näitä uskoa jos sulle lupaavat,ilmaiseksi hetken pitävät työntekijöitä ja sitten tulee totuus ilmi,myyjä jää tyhjän päälle ja käteen ei mitään!
- ...........
pettynyt kirjoitti:
Joo,kusetusta on koko homma!Aloittavassa toimistossakin luvattiin kovasti takuutunti palkkaa ja kaikkea muuta mukavaa!Työsopimuksen teko vaan viipyi ja viipyi ja nyt selvisi että palkka ei olekkaan se mitä piti olla ja mitä kovasti vannottiin olevan!Ei kannata näitä uskoa jos sulle lupaavat,ilmaiseksi hetken pitävät työntekijöitä ja sitten tulee totuus ilmi,myyjä jää tyhjän päälle ja käteen ei mitään!
Moi! sellasta kyselisin että onko kukaan ollu ihan lähiaikoina siellä töissä? Tänään kävin työhaastattelussa, ja siellä lupailtiin 7.66 tuntipalkkaa plus provikat siihen päälle(mitkä vaikutti aika helpoilta saavutettaviksi, jos puhuu 4000min/kk saa jotain jo)Eli onko tämä täyttä paskapuhetta, vai saako sieltä ihan varmasti sen takuupohjapalkan, vai nakellaanko tyhjin käsin ulos? Ja kyselin tänään että millon se kirjallinen sopimus tehdää niin kuulema koulutuksen alussa. Kauanko tämä koulutus kestää? siitä ei mulle mitää kerrottu, sanottiin vaan millon tulla.
- Dialista tarpeekseen saanut
........... kirjoitti:
Moi! sellasta kyselisin että onko kukaan ollu ihan lähiaikoina siellä töissä? Tänään kävin työhaastattelussa, ja siellä lupailtiin 7.66 tuntipalkkaa plus provikat siihen päälle(mitkä vaikutti aika helpoilta saavutettaviksi, jos puhuu 4000min/kk saa jotain jo)Eli onko tämä täyttä paskapuhetta, vai saako sieltä ihan varmasti sen takuupohjapalkan, vai nakellaanko tyhjin käsin ulos? Ja kyselin tänään että millon se kirjallinen sopimus tehdää niin kuulema koulutuksen alussa. Kauanko tämä koulutus kestää? siitä ei mulle mitää kerrottu, sanottiin vaan millon tulla.
moikka ! Sä kyselit noista Dialin hommista. Ensinnäkään et saa niitä provikoita siihen päälle, vaan jos takuutuntipalkka menee provikoiden yli saat sen, jos provikat menee yli, saat sen. Ja Dialilla on koeaika 4kk elikkä 4kk ajalta et saa ollenkaan takuutuntipalkkaa. Eli siinä saat myydä ihan *itusti liittymiä jos meinasit edes 200e tienata. ELi se on täyttä paskapuhetta. Meilläkin tehtiin kirjallinen sopimus heti, ja siinä lukee että saadaan se takuutuntipalkka, mutta nyt kävi ilmi että alamme saaman sitä vasta 3kk päästä, tosin siihen mennessä meidät on jo potkittu pihalle. Ja koulutus ainakin meillä kesti 3 päivää. Sitten suoraan soittelemaan. SUosittelen että et mene siihen kusetukseen mukaan, ihan omaksi parhaaksesi ! Saat pullojakin keräämällä paremmin rahaa...
- ------------
Dialista tarpeekseen saanut kirjoitti:
moikka ! Sä kyselit noista Dialin hommista. Ensinnäkään et saa niitä provikoita siihen päälle, vaan jos takuutuntipalkka menee provikoiden yli saat sen, jos provikat menee yli, saat sen. Ja Dialilla on koeaika 4kk elikkä 4kk ajalta et saa ollenkaan takuutuntipalkkaa. Eli siinä saat myydä ihan *itusti liittymiä jos meinasit edes 200e tienata. ELi se on täyttä paskapuhetta. Meilläkin tehtiin kirjallinen sopimus heti, ja siinä lukee että saadaan se takuutuntipalkka, mutta nyt kävi ilmi että alamme saaman sitä vasta 3kk päästä, tosin siihen mennessä meidät on jo potkittu pihalle. Ja koulutus ainakin meillä kesti 3 päivää. Sitten suoraan soittelemaan. SUosittelen että et mene siihen kusetukseen mukaan, ihan omaksi parhaaksesi ! Saat pullojakin keräämällä paremmin rahaa...
Mutta eikö kesätyö oo kuitenki erikseen? ku eihän se kestä kuin sen kuukauden, niin pakkohan siitä on jotai maksaa. No kysyn sitte ku meen ekana päivänä sinne jos meen edes. Teen kyllä harvinaisen selväksi niille että haluan sen tuntipalkan sieltä ja sanon että mulla on sen verran suhteita luottamusmiehiin että niitten ois vähän pakko maksaa se mikä sopimuksessa lukee tai ne itkee ja maksaa. Vituttaa jo valmiiksi:D
- faktoja kuunnella
------------ kirjoitti:
Mutta eikö kesätyö oo kuitenki erikseen? ku eihän se kestä kuin sen kuukauden, niin pakkohan siitä on jotai maksaa. No kysyn sitte ku meen ekana päivänä sinne jos meen edes. Teen kyllä harvinaisen selväksi niille että haluan sen tuntipalkan sieltä ja sanon että mulla on sen verran suhteita luottamusmiehiin että niitten ois vähän pakko maksaa se mikä sopimuksessa lukee tai ne itkee ja maksaa. Vituttaa jo valmiiksi:D
Mene vaan sinne vaatimaan tuntipalkkaa etukäteen niin ei ne ota sua töihin sinne :D ei ne halua sinne ketään töihin joka on riski = vaatii omia palkkojaan. ;)
- sivusta seuraaja
faktoja kuunnella kirjoitti:
Mene vaan sinne vaatimaan tuntipalkkaa etukäteen niin ei ne ota sua töihin sinne :D ei ne halua sinne ketään töihin joka on riski = vaatii omia palkkojaan. ;)
Aivan... Ei siellä kenellekkään istumisesta makseta. Kyllähän he odottavat vastinetta sille että maksavat työntekijälle palkkaakin, eikös se ole aivan normaalia työpaikoissa? Tuntipalkka on vain turvana eli kyllä se maksetaan. Juttuhan lähti alunperin liikkeelle siitä että joku luuli että istumalla tienaa ja sai ilmeisesti monoa. Varmahan en ole, mutta mitä tästä sivusta tätä jutustelua olen seurannut niin luulen niin.
- ninniiiii
sivusta seuraaja kirjoitti:
Aivan... Ei siellä kenellekkään istumisesta makseta. Kyllähän he odottavat vastinetta sille että maksavat työntekijälle palkkaakin, eikös se ole aivan normaalia työpaikoissa? Tuntipalkka on vain turvana eli kyllä se maksetaan. Juttuhan lähti alunperin liikkeelle siitä että joku luuli että istumalla tienaa ja sai ilmeisesti monoa. Varmahan en ole, mutta mitä tästä sivusta tätä jutustelua olen seurannut niin luulen niin.
huomenna on työhaastattelu ja kyllä ketuttaa jo valmiiks ku on lukenu näitä juttuja. ilmotuksessa luki että pohjapalkka 7,66e/h provisiot..kuulostaa ainakin kohtuullisen hyvältä jos ne rahat oikeasti maksetaan..
- töissä dialilla
Dialista tarpeekseen saanut kirjoitti:
siis onko tuo nyt ihan fakta että koeajalla ei makseta tuntipalkkaa? pakko kai niiden on maksaa kun ei työsopimuksessa mitenkään ilmene ettei tuntipalkkaa koeajalta maksettais. ja jos ei maksa niin haastetta vaan menemään, saattaa tulla vähän enemmänki massia sen jälkeen ku oikeus asiasta päättää.
- näinnäin
töissä dialilla kirjoitti:
siis onko tuo nyt ihan fakta että koeajalla ei makseta tuntipalkkaa? pakko kai niiden on maksaa kun ei työsopimuksessa mitenkään ilmene ettei tuntipalkkaa koeajalta maksettais. ja jos ei maksa niin haastetta vaan menemään, saattaa tulla vähän enemmänki massia sen jälkeen ku oikeus asiasta päättää.
asiahan menee niin että tuntipalkka maksetaan erikoisella tavalla...3kk jälkeen tsekataan jos provisioiden kautta saama tuntipalkka on alle minimipalkan eli 7,66. Tämän jälkeen maksetaan se erotus siitä jos se tuntipalkka on jääny alle sen 7,66. Eli sinun täytyy olla se 3kk töissä. Suosittelen kuitenkin että olette esim. sen 1kk töissä ja lähette pois niin teille kuitenkin maksetaan se 7,66h niiltä tunneilta mitä olette olleet töissä.
- i hate it
Olin 1,5 kuukautta siel töissä ja sain 250 e palkkaa.niin läppä. soitin johtajalle ja kyselin tosta palkasta. ekaks vastas ja sit lopetti.palkka tuli myöhässä.en suosittele tota paikkaa.koko ajan sanottii et tampereella tienataa 3000->hahah
- ex-dialilainen
Eli ekalta 2vko:lta ei saa mitään jollei myy, koska se on jonkinnäköinen koeaika. Sen jälkeen on liksana 7.66e/h tai provikka. Takuupalkka maksetaan tosiaan 3kk välein. Myynneistä sen verran, että vaikka myisi paljon ei se takaa hyvää liksaa itse myin ensimmäisellä täydellä viikolla 50 liittymää ja vajaalla viikolla 13 eli sinä kuukautena 63 liittymää, liksaa tuli huikeat 200e eli sen minkä normiduunista saa pariin päivään eli en kyllä suosittele tätä hommaa kenellekkään.
- joopasen joo
ex-dialilainen kirjoitti:
Eli ekalta 2vko:lta ei saa mitään jollei myy, koska se on jonkinnäköinen koeaika. Sen jälkeen on liksana 7.66e/h tai provikka. Takuupalkka maksetaan tosiaan 3kk välein. Myynneistä sen verran, että vaikka myisi paljon ei se takaa hyvää liksaa itse myin ensimmäisellä täydellä viikolla 50 liittymää ja vajaalla viikolla 13 eli sinä kuukautena 63 liittymää, liksaa tuli huikeat 200e eli sen minkä normiduunista saa pariin päivään eli en kyllä suosittele tätä hommaa kenellekkään.
Tämäkin siis vanhentunutta tietoa :) Voi voi... Nykyisin siis: Ekasta työpäivästä lähtien saa tuon tuntipalkan ja se maksetaan joka ikinen kuukausi. Piste.
- Minmipalkka se on suomessakin
Suomessa on sellainen käsite kuin minimipalkka, joten jos et oo saanut tulosta, niin silti sun pitäisi saada minimipalkka tehdystä työstä. Se on sitten eri asia ootko tehnyt töitä siellä vai juonu kaffee. Jos meen töihin kaivamaan ojaa ja jostain syystä kuoppaa ei tulekkaan vaikka kaivaisin kuinka, niin kyllä siitä palkka pitää saada, mut jos nojjaan lapioon ja polttelen kessua, niin en kai voi odottaakaan että saan liksaa. Kannattaa vähän tutustua työlakiin ja työehtosopimuksiin. Kait näistä firmoista jotkut niitäkin noudattavat.
- dimitri#99
Minmipalkka se on suomessakin kirjoitti:
Suomessa on sellainen käsite kuin minimipalkka, joten jos et oo saanut tulosta, niin silti sun pitäisi saada minimipalkka tehdystä työstä. Se on sitten eri asia ootko tehnyt töitä siellä vai juonu kaffee. Jos meen töihin kaivamaan ojaa ja jostain syystä kuoppaa ei tulekkaan vaikka kaivaisin kuinka, niin kyllä siitä palkka pitää saada, mut jos nojjaan lapioon ja polttelen kessua, niin en kai voi odottaakaan että saan liksaa. Kannattaa vähän tutustua työlakiin ja työehtosopimuksiin. Kait näistä firmoista jotkut niitäkin noudattavat.
Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Dial Media noudattaakin juuri niitä molempia.
- epäilijä
joopasen joo kirjoitti:
Tämäkin siis vanhentunutta tietoa :) Voi voi... Nykyisin siis: Ekasta työpäivästä lähtien saa tuon tuntipalkan ja se maksetaan joka ikinen kuukausi. Piste.
Onkohan nyt näin, että se takuutuntipalkka maksetaan... Olis kaks haastattelua tähä yrityksee. Enpä tiiä menenkö sittenkää ko yks telemarkkonointipaikka on jo muuhu yrityksee.
- Dialilla töissä
epäilijä kirjoitti:
Onkohan nyt näin, että se takuutuntipalkka maksetaan... Olis kaks haastattelua tähä yrityksee. Enpä tiiä menenkö sittenkää ko yks telemarkkonointipaikka on jo muuhu yrityksee.
Ainakin mulle tuli 15.päivä 7,66 euroa tunnilta ja alotin huhtikuun puolessa välissä. Ilmottivat toukokuun alussa että jatkossa kaikki saa joka kuukausi vähintään tuon työehtosopimuksen mukaisen palkan ja se ainakin mulle tuli.
- MrScruff
dimitri#99 kirjoitti:
Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Dial Media noudattaakin juuri niitä molempia.
Joo'o. Olen ollut dialilla nyt tammikuusta lähtien, ja palkkoja on aina vähän muokattu ja rukattu. Nyt ne vihdoin alkaa olla järkevällä tasolla. Vielä kun tuosta perutuusvarasta luovutaan niin asia on hyvin.
- työrukkanen
MrScruff kirjoitti:
Joo'o. Olen ollut dialilla nyt tammikuusta lähtien, ja palkkoja on aina vähän muokattu ja rukattu. Nyt ne vihdoin alkaa olla järkevällä tasolla. Vielä kun tuosta perutuusvarasta luovutaan niin asia on hyvin.
tullaan rukkaamaan. viikollahan saatiin kuulla uutisia yhden "luotettavan" operaattorin talousasioista.
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Jippii-tuomiot hovioikeudesta tänään/1135246295384
sama pulju on kytköksissä niin dna:han kuin saunalahteenkin. - tj0 paljonko sulla häh?
työrukkanen kirjoitti:
tullaan rukkaamaan. viikollahan saatiin kuulla uutisia yhden "luotettavan" operaattorin talousasioista.
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Jippii-tuomiot hovioikeudesta tänään/1135246295384
sama pulju on kytköksissä niin dna:han kuin saunalahteenkin.Niinpä Procontact Oy meni jo nurin. Loppuiko rahat kesken häh?
- Hepesedu
tj0 paljonko sulla häh? kirjoitti:
Niinpä Procontact Oy meni jo nurin. Loppuiko rahat kesken häh?
taitaa kuitenkin Dial Media Oy olla Elisan omistama että ei se pörssiyhtiö varmaan konkkaan mene. muutenkin siellä on asiat kyllä aika hyvällä mallilla ja mä ainakin luulen et oikeasti voi myös päästä eteenpäin. paljon päälliköitä on valittu vanhoista myyjistä!
Ottakaa ihmiset selvää kuka firman omistaa. palkat tulee ajoissa ja sovitun mukaan. totta on se et myyntiä pitää tehdä mut on se tuntipalkka siellä turvana. jos ei onnistu niin ei ne kauan kattele jos siellä vaan istut. - Hämmästelijä1
Hepesedu kirjoitti:
taitaa kuitenkin Dial Media Oy olla Elisan omistama että ei se pörssiyhtiö varmaan konkkaan mene. muutenkin siellä on asiat kyllä aika hyvällä mallilla ja mä ainakin luulen et oikeasti voi myös päästä eteenpäin. paljon päälliköitä on valittu vanhoista myyjistä!
Ottakaa ihmiset selvää kuka firman omistaa. palkat tulee ajoissa ja sovitun mukaan. totta on se et myyntiä pitää tehdä mut on se tuntipalkka siellä turvana. jos ei onnistu niin ei ne kauan kattele jos siellä vaan istut.Montako eri ketjua elisalla oikein myy noita liittymiä? On Donetoa, Dialia ja ties mitä... Kaikilla kuulemma vieläpä satoja työntekijöitä ja kova rekry kokoajan päällä. Palkat on ilmoitettu ihmeellisesti "nouseva provikka" tms...
Miksi nää huutaa kokoajan isoon ääneen että ovat elisaa jos kerta näin ihmeellisillä nimillä toimivat? Valvooko näitä kukaan? - Palkkatyötä etsimässä
ex-dialilainen kirjoitti:
Elikkä Diali teettää ilmaista työtä melko valtavat määrät vuositasolla jos vaihtuvuus on toimistoilla suuri?
Elisa ilmeisesti hyväksyy tämän mallin nuorten hyväksikäyttämisestä? - rulezia
i hate it kirjoitti:
Olin 1,5 kuukautta siel töissä ja sain 250 e palkkaa.niin läppä. soitin johtajalle ja kyselin tosta palkasta. ekaks vastas ja sit lopetti.palkka tuli myöhässä.en suosittele tota paikkaa.koko ajan sanottii et tampereella tienataa 3000->hahah
Saattoihan tuo pitää paikkansakin. Tosin 3000e palkkoihin pääsee n. 1 myyjä 200:sta. Loput jää sitten lähelle pohjia.
- Kannattaako olla
töissä dialilla kirjoitti:
Pitäähän sitä jotain maksaa.
- 444444
Minmipalkka se on suomessakin kirjoitti:
"os nojjaan lapioon ja polttelen kessua, niin en kai voi odottaakaan että saan liksaa. "
No jos sinä sinne työpaikalle menet jokapäivä vaikka vain nojaamaan siihen lapioon ja polttelemaan kesssua niin ihan joka tunnilta sinun tulee se palkka saada lain mukaan. Se on työantajan asia ilmoittaa ettei sinun työpanostasi kaivata, eikä tarvitse tulla enää töihin eli suomeksi: niin pitkään kuin työnantaja ei ole työntekijää irtisanonut on palkanmaksuvelvoite. - _Tinde
No itseasiassa ei kyllä mennyt :D Toiminta jatkuu muuten normaalisti, paitsi että myytävä tuote on vaihtunut. Nykyään myydään sähköä Suomen Energiayhtiön nimissä. Firmalla on toki uusi omistaja, joka tuskin vaivaantuu myymään enään DNA:n tuotteita. Et jos et asiasta mitään tiiä, niin oleppa hiljaa. Ei anneta väärää tietoa muille :D
- _Tinde__
No itseasiassa ei kyllä mennyt :D Toiminta jatkuu muuten normaalisti, paitsi että myytävä tuote on vaihtunut. Nykyään myydään sähköä Suomen Energiayhtiön nimissä. Firmalla on toki uusi omistaja, joka tuskin vaivaantuu myymään enään DNA:n tuotteita. Et jos et asiasta mitään tiiä, niin oleppa hiljaa. Ei anneta väärää tietoa muille :D
- Kauko Röyhkä
Jos on Donetolla epämääräiset palkkausmenetelmät niin katsokaapa www.mol.fi hakusanalla "dial media" miten järjettömiä nimikkeitä käytetään myyntitehtävistä. On vuokravälitysfirmojen kautta, agentteja, myyjiä, asiakasneuvottelijoita, asiakaspalveluita, GSM-liittymämyyjiä, palvelumyyjiä...
Huhhuh millaista sontaa jotkin yrityksen voivat mainostaa. Kyseessä on yksi homma, josta maksetaan tittelistä riippuen ilmeisesti erinäisiä palkkoja. Tutkiiko näitä ilmoituksia kukaan? - tatti otsassa
Tänään oli neljäs ja samalla myös viimeinen kokonainen soittopäivä.
Antoivat potkut viikossa, kun en päässy vielä tulostavotteisiin (väh 6 diiliä päivässä, puhutut minuutit yli 25/tunti). Hitaana hämäläisenä en sisäistäny uuden tuotteen myyntiä näin nopeesti.
Jäi kyseisestä puljusta varsin paska maku, enkä suosittele kenellekään. Ja samaan hengenvetoon voin todeta, että tuon puljun myyntitekniikoilla asiakasta kustaan linssiin. Ja työtilat ja "nykyaikanen soittojärjestelmä" oli suoraan sanottuna perseestä.
Saa nähdä, tuleeko palkkakaan oikein...- just222
ei muuta kun yhteydenottoa ylempiin tahoihin niin asiat lähtee rullaamaan ja saadaan toiv. toi kusetus päättymään. enkä tarkoita mtn dialin "isompia herroja". se on surullista seurata vierestä varsinkin, kun alle 18 vuotiaat menevät sinne töihin eivätkä osaa yhtään kyseenalaistaa, mitä sopimuksessa lukee tai muutenkaan sitä, miten firmassa toimitaan. olkaa tiukkoja ja vaatikaa oikeuksianne. turha vaan surkutella kohtaloaan täällä tai vastaavassa. omansa pitää saada takaisin. näin se vaan on.
- .
"Jäi kyseisestä puljusta varsin paska maku, enkä suosittele kenellekään. Ja samaan hengenvetoon voin todeta, että tuon puljun myyntitekniikoilla asiakasta kustaan linssiin. Ja työtilat ja "nykyaikanen soittojärjestelmä" oli suoraan sanottuna perseestä."
Voisitko tarkentaa noiden myyntitekniikoiden, työtilojen ja soittojärjestelmän osalta mitä tarkoitat? - .....
. kirjoitti:
"Jäi kyseisestä puljusta varsin paska maku, enkä suosittele kenellekään. Ja samaan hengenvetoon voin todeta, että tuon puljun myyntitekniikoilla asiakasta kustaan linssiin. Ja työtilat ja "nykyaikanen soittojärjestelmä" oli suoraan sanottuna perseestä."
Voisitko tarkentaa noiden myyntitekniikoiden, työtilojen ja soittojärjestelmän osalta mitä tarkoitat?Myyntitekniikoista: perinteinen tapa laittaa liittymiä maailmalle, saat ilmaista puheaikaa niin ja näin paljon,ei tuu laskua ainakaan vuoteen ja säästät joka kuukausi ainakin näin paljon..
laittavat asiakkaille 2:s liittymiä ihan helvetisti ja rukoilevat että asiakkaat ottavat käyttöön ne jotta saisi rahaa... - Liittymiä ropisee
..... kirjoitti:
Myyntitekniikoista: perinteinen tapa laittaa liittymiä maailmalle, saat ilmaista puheaikaa niin ja näin paljon,ei tuu laskua ainakaan vuoteen ja säästät joka kuukausi ainakin näin paljon..
laittavat asiakkaille 2:s liittymiä ihan helvetisti ja rukoilevat että asiakkaat ottavat käyttöön ne jotta saisi rahaa...Eikös se kannata lähettää kassillinen liittymiä jokaiselle kontaktoidulle henkilölle, jotta hän voisi sitten levitellä naapureillekin niitä ja palkkiot nousisivat pilviin?
- irtisanottu
. kirjoitti:
Voisitko tarkentaa noiden myyntitekniikoiden, työtilojen ja soittojärjestelmän osalta mitä tarkoitat?työtilat olivat mielestäni ahtaat ja tuskasen kuumat. Siellä oli työtiloissa sellaset 5-10 pöytätuuletinta ja ikkunat jatkuvasti auki. Työtuolitkin olivat perseestä, kuluneita ja epämukavia. Ja työhaastattelussa mainittiin, että taukoja saa pitää tasatunnein 5min. Todellisuudessa aamulla pomo kiels tauot ennen kuin on jokin tietty kauppamäärä kasassa.
soittojärjestelmänä oli a4 tännä numeroita ja työvälineenä kännykkä. Uusi soittojärjestelmä oli kai tulossa, mutta eipä tuo silti vakuuttanut. Ja silloin kun sai käyttää tietokonetta vaikka vain tiedonhakuun, niin netti pätki rankasti. Yritäppä siinä sitten tarkistaa vaikkapa numeropalvelusta asiakkaan tietoja.
Myydessä saunalahden olis saanu mainita vasta ensimmäisen tarjouksen jälkeen, minkä takia monet asiakkaista eivät tuntuneet tajuavan, että operaattori vaihtuu. Lisäksi tavat, millä asiakkaalle laitettiin useampia liittymiä olivat hieman epäilyttäviä. Asiakas ei nimittäin aina tajunnu, että kaikkia etuja ei saa samaan liittymään, vaan osa tulee toiseen liittymään -> asiakas luuli tilaavansa yhden liittymän, sai enemmän.
Tilille oli näköjään ilmestyny ainakin osa lopputilistä. Olis kiva saada vielä palkkalaskelmakin, niin näkis paljonko puuttuu... - kokeilla....
irtisanottu kirjoitti:
työtilat olivat mielestäni ahtaat ja tuskasen kuumat. Siellä oli työtiloissa sellaset 5-10 pöytätuuletinta ja ikkunat jatkuvasti auki. Työtuolitkin olivat perseestä, kuluneita ja epämukavia. Ja työhaastattelussa mainittiin, että taukoja saa pitää tasatunnein 5min. Todellisuudessa aamulla pomo kiels tauot ennen kuin on jokin tietty kauppamäärä kasassa.
soittojärjestelmänä oli a4 tännä numeroita ja työvälineenä kännykkä. Uusi soittojärjestelmä oli kai tulossa, mutta eipä tuo silti vakuuttanut. Ja silloin kun sai käyttää tietokonetta vaikka vain tiedonhakuun, niin netti pätki rankasti. Yritäppä siinä sitten tarkistaa vaikkapa numeropalvelusta asiakkaan tietoja.
Myydessä saunalahden olis saanu mainita vasta ensimmäisen tarjouksen jälkeen, minkä takia monet asiakkaista eivät tuntuneet tajuavan, että operaattori vaihtuu. Lisäksi tavat, millä asiakkaalle laitettiin useampia liittymiä olivat hieman epäilyttäviä. Asiakas ei nimittäin aina tajunnu, että kaikkia etuja ei saa samaan liittymään, vaan osa tulee toiseen liittymään -> asiakas luuli tilaavansa yhden liittymän, sai enemmän.
Tilille oli näköjään ilmestyny ainakin osa lopputilistä. Olis kiva saada vielä palkkalaskelmakin, niin näkis paljonko puuttuu...Sama juttu oli minulla. Palkkalaskelma tuli parin viikon viivellä (vasta kehotuksen jälkeen) ja siitä päätelleen koutustunneista, joista meille luvattiin suullisesti palkka myös, ei tullut senttiäkään. Sähköpostiin ei vastata, jossa kyselin miksi koulutustunneista ei sitten tullutkaan palkkaa. Kyllähän se tietysti olisi pitänyt arvata, ettei palkkaa koulutusajalta makseta, kun siitä ei kirjallisessa muodossa saanut lupausta, mutta kyllä tuo silti hieman harmittaa.
Etenkin kun pomot yrittivät antaa itsestään niin rehellisen, niin rehellisen vaikutelman. Ja kun sähköpostiin ei vastata ja palkkalaskelmat lähetetään vasta sen jälkeen kun sitä on käyty paikan päällä vaatimassa, niin voi kyllä sanoa että on rehellisempiäkin paikkoja nähty.
- miltäs paikka
vaikutti "omin silmin" ? :)
- kiinnityksiin
ei tule edes harkita,ei mikään unelmapaikka,tulos tai ULOS
- Urpo(ko)?
Sun pitääkin varmaan lähteä ulos jos tulos ei kiinnosta.
Jos olisit juristi ja pureskelisit kynsiäs koko päivän niin pitäiskö sulle maksaa 6000€? Kyllä nekin pojat omat asiakkaat hankki, useimmiten vielä puhelimella. - työrukkanen
Urpo(ko)? kirjoitti:
Sun pitääkin varmaan lähteä ulos jos tulos ei kiinnosta.
Jos olisit juristi ja pureskelisit kynsiäs koko päivän niin pitäiskö sulle maksaa 6000€? Kyllä nekin pojat omat asiakkaat hankki, useimmiten vielä puhelimella.kirjoituksia, mm. nimimerkki sunny kirjoitteli näin:
"moi! Dial Media myy DNA:n liittymiä. Tampereella työnantajat tässä yrityksessä on kamalia,ja palkka-asiat pelkkää kusetusta. Luvataan ties mitä,mutta palkan saanti ja sen suuruus on täysin riippuvainen siitä paljonko myyt. Työajat on täysin pilkunviilausta. ylitöitä joutuu tekemään vaikka kuinka.palkattomasti kaikki koulutukset jne. Jos haluat kyseiseen paikkaan töihin, Kannattaa ottaa kunnolla selvää mitä siellä tapahtuu ja millaisia ihmisiä töissä. ja kannattaa myös miettiä,oletko valmis soittelemaan 8tuntia päivässä ihmisille myyden liittymiä. joillekin tämä sopii,mutta henkilökohtaisesti en suosittele".
niin että kysykääpä siellä haastattelussa käydessänne ylitöistä seuraavaa:
-maksetaanko tuo tuntipalkka 50% korotettuna työtuntien 8 - 10 väliseltä ajalta?
eli saatko palkkasi 50 % korotettuna kun työtunnit ylittävät 8 tunnin rajan?
-maksetaanko tuntipalkka 100% korotettuna työtuntien 10 jälkeen?
eli saatko palkkasi 100% korotettuna kun työtuntisi ylittävät 12 tunnin rajan?
näin ne palkat oikeissa töissä ja oikeissa firmoissa menee, mutta noilla venkoilufirmoilla tilanne ei tasan taida olla sama. - maksetaan oikein
työrukkanen kirjoitti:
kirjoituksia, mm. nimimerkki sunny kirjoitteli näin:
"moi! Dial Media myy DNA:n liittymiä. Tampereella työnantajat tässä yrityksessä on kamalia,ja palkka-asiat pelkkää kusetusta. Luvataan ties mitä,mutta palkan saanti ja sen suuruus on täysin riippuvainen siitä paljonko myyt. Työajat on täysin pilkunviilausta. ylitöitä joutuu tekemään vaikka kuinka.palkattomasti kaikki koulutukset jne. Jos haluat kyseiseen paikkaan töihin, Kannattaa ottaa kunnolla selvää mitä siellä tapahtuu ja millaisia ihmisiä töissä. ja kannattaa myös miettiä,oletko valmis soittelemaan 8tuntia päivässä ihmisille myyden liittymiä. joillekin tämä sopii,mutta henkilökohtaisesti en suosittele".
-maksetaanko tuo tuntipalkka 50% korotettuna työtuntien 8 - 10 väliseltä ajalta?
näin ne palkat oikeissa töissä ja oikeissa firmoissa menee, mutta noilla venkoilufirmoilla tilanne ei tasan taida olla sama.Oikeissa firmoissa noudatetaankin työehtosopimusta ja maksetaan myös sen mukaan. Ei muuten tarvitse edes mennä kysymään haastatteluun miten noi on kun sen löytää netistä, sillä työehtosopimus on pdf muodossa. Se taitaakin olla muuten ainut faktaa puhuva asia jos verrataan vaikka näitä keskusteluja.
- :))
maksetaan oikein kirjoitti:
Oikeissa firmoissa noudatetaankin työehtosopimusta ja maksetaan myös sen mukaan. Ei muuten tarvitse edes mennä kysymään haastatteluun miten noi on kun sen löytää netistä, sillä työehtosopimus on pdf muodossa. Se taitaakin olla muuten ainut faktaa puhuva asia jos verrataan vaikka näitä keskusteluja.
Montako myyjää dialilla on tätä nykyä ja moniko niistä on suorittanut koeajan ja yhä talossa? :))
- Lainaajat..
työrukkanen kirjoitti:
kirjoituksia, mm. nimimerkki sunny kirjoitteli näin:
näin ne palkat oikeissa töissä ja oikeissa firmoissa menee, mutta noilla venkoilufirmoilla tilanne ei tasan taida olla sama.Työskentelin kyseisessä firmassa Tampereella silloin kun kyseisen kommentin on nimerkki Sunny kirjoittanut. Ihmettelen suuresti mistä kyseinen kirjoittaja on keksinyt tuon ylityön. Kyseissä paikassa yksikään myyjä ei koskaan tehnyt ylitöitä.
Työajat päin vastoin olivat joustavat kunhan niistä joustoista vain etukäteen sopi.
Pomot kyllä olivat tarkkoja työajan suhteen ja huomauttivat kyllä toistuvista myöhästymisistä. Mutta niin se on muuallakin. Tosin pomot siellä kyllä tekivät pitkää päivää. Palkkaus silloin oli provisio perusteinen ja se piti paikkansa että ei raha helpolla tullut mutta eipä pomot niin väittäneetkään. Mutta nykyäänhän Elisa omistaa kyseisen yrityksen ja myyvät ilmeisesti saunalahtea. - mun paikka!
:)) kirjoitti:
Montako myyjää dialilla on tätä nykyä ja moniko niistä on suorittanut koeajan ja yhä talossa? :))
Mie oon ainaki reippaasti yli puoli vuotta ollu talossa ja aijon olla niin kauan ko pää vaan kestää myyntityötä :)
- :: ))))
:)) kirjoitti:
NIIMPÄ ! hyvä kysymys. Kuinka moni oikeasti saa pitää työpaikkansa yli kahta kuukautta? tuskin kukaan, joka ei nuoleskele pomojen perseitä oikein kunnolla.
- ....
Dialmediassa työskennelleenä, palkka koostuu liian monesta asiasta ja se on huono. Liittymiä on helppo myydä, mutta tässä paikassa tehdään yksinkertaisesta asiasta liian monimutkaista ja vielä maksetaan huonosti.
En suosittele kenelekkään.- juuso1988
kerro vaan reilusti et mistä kilpailevasta firmasta oot? voidaan sit kaikki tulla teille töihin.
- Itse älypää
juuso1988 kirjoitti:
kerro vaan reilusti et mistä kilpailevasta firmasta oot? voidaan sit kaikki tulla teille töihin.
Tuollaiset provisio palkkaiset työt eivät todellisuudessa kannata.
ko. yrityksillä myytyihin perustuvien provisioiden maksaminen on vähän niin ja näin.
Suoraan sanottuna ihan peestä. Kenelläkään ei voi olla noin kova rahantarve että menee tollaiseen "yritykseen" töihin. olen vältellyt tollasia kuin ruttoa.
LUKEKAA SE SOPIMUS ENNENKUIN KIRJOITATTE!!
Ja hankkikaa oikeita töitä..
ps.
Tietääkseni työnantaja on velvollinen toimittamaan palkkatositteen? Ainakin jos työntekijä niin pyytää - Yllätys!!!
Olin itse Dialilla Tampereella töissä nelisen kuukautta ja vaikka porukka oli mukavaa ja myynti sujui, niin kyllästyin ainaiseen taistelemiseen palkoista. Koko ajan tuli muutoksia ja kiemuroita palkanmaksuperusteisiin. Yritin selvittää ja tarkistaa pomoltani, miten asiat oikein on ja millä perustein palkka maksetaan.. Hän vakuutteli minulle silmät kirkkaina, että näin asia on, mutta jälleen palkkapäivänä oli ilmennyt jotain häikkää. Joku kirjoitti tuolla aiemmin, että monena palkkapäivänä toimisto tyhjeni ja näin tosiaan kävi meilläkin, kun joillekin tiliä tuli 50e, vaikka aivan muulta oli näyttänyt. Työssä ei sinäänsä ollut mitään vikaa ja olin siinä hyvä, mutta en ymmärrä miksi palkkausta ei voitu reilusti esitellä ja kertoa, ettei tule koko ajan yllätyksiä ja palkkapäivänä laskut maksamatta.
- 17
Yllätys!!! kirjoitti:
Olin itse Dialilla Tampereella töissä nelisen kuukautta ja vaikka porukka oli mukavaa ja myynti sujui, niin kyllästyin ainaiseen taistelemiseen palkoista. Koko ajan tuli muutoksia ja kiemuroita palkanmaksuperusteisiin. Yritin selvittää ja tarkistaa pomoltani, miten asiat oikein on ja millä perustein palkka maksetaan.. Hän vakuutteli minulle silmät kirkkaina, että näin asia on, mutta jälleen palkkapäivänä oli ilmennyt jotain häikkää. Joku kirjoitti tuolla aiemmin, että monena palkkapäivänä toimisto tyhjeni ja näin tosiaan kävi meilläkin, kun joillekin tiliä tuli 50e, vaikka aivan muulta oli näyttänyt. Työssä ei sinäänsä ollut mitään vikaa ja olin siinä hyvä, mutta en ymmärrä miksi palkkausta ei voitu reilusti esitellä ja kertoa, ettei tule koko ajan yllätyksiä ja palkkapäivänä laskut maksamatta.
Sulla ei voi olla 50 e palkka koska saat kokoaikaisenaki vähintään tuon 1200 e kuussa kun on TESsin tuomat minimipalkat yms.
- No joo jee
Kyseisessä yrityksessä työskennelleenä voin kyllä sanoa, että toiminta oli enemmän kuin vähemmän naurettavaa.
- Työhaastattelussa annettiin ymmärtää, että tuntipalkka olisi. Hieman kokemattomana työntekijänä sitten kuulin vasta myöhemmin, että palkka tuleekin kolmen kuukauden kuluttua.
- Koulutus oli kehno ja apua tarvittaessa esimiehet eivät olleet läheskään aina paikalla ja kun olivat tuntuivat keskittyvän enemmän autoihin ja muuhun turhaan (mm. erään esimiehen koira joka oli päivät siellä)
Eli olivat kutakuinkin erittäin epäpäteviä siihen hommaan.
- Tilat olivat ihan liian ahtaat porukan määrään kohden. Erittäin tehdä työt kunnolla.
- Soittojärjestelmänä tosiaan oli matkapuhelin A4 täynnä numeroita.
Ainut positiivinen asia on se, että Dial Media työllistää nuoria.- gyd9q
Et vissiin ihan viime aikoina ole siellä ollut? Kyllä sieltä vaan TES:n mukainen palkka tulee joka kk...
- meezhan
Aloitin työt tällä viikolla. Meillä oli koulutusta 3 päivää, toisena päivänä alkoivat soitotkin. Kyllä Tampereen pisteessä saa kunnon koulutuksen. Eikä se palkkakaan tuu meille 3 kk kuluttua, vaan seuraavan kuun 15. päivä. Työsopimuksen mukaan maksetaan ICT-sopimuksen mukainen tuntipalkka, jotain 8,5 €, tai provikka bonukset, riippuu siitä, kumpi on suurempi. Tilat ei erityisen isot oo, mutta kyllä kaikille jokin paikka löytyy. Eihän soittelemisessa paljoa tilaa tarvitse. Ja mitä vikaa on siinä, että "soittojärjestelmänä tosiaan oli matkapuhelin A4 täynnä numeroita"? Tampereella löytyy (kokeneemmille) työntekijöille tietokoneesta soittojärjestelmät.
- ent työntekija
Dial Media kusettaa palkanmaksussa. He eivät maksa palkkaa heti työsuhteen päättyessä, vaikka näin lupaavat ennen työsuhteen alkamista. Minä jouduin odottomaan yli kuukauden että sain palkan. Itse en saanut myytyä liittymiä niin paljon että olisin provikoille päässyt, joten sain palkkaa minimituntipalkan verran eli vajaa 8e/h. Tunteja tein joitakin kymmeniä.
Työsopimuksessa tai TES:ssä ei lue mitään palkanmaksusta työsuhteen päättyessä, joten mennään lain mukaan. Ja lakihan sanoo että palkka maksettava heti. Sen jälkeen kun minut irtisanottiin koeajalla liian huonon myynnin takia (en ollut ainut, irtisanoivat noin 10 muutakin), vaadin palkan heti maksettavaksi. Eivät suostuneet, väittivät että palkka tulee seuraavan palkanmaksun yhteydessä, eivätkä voi itse asialle mitään.
Koska en saanut palkkaa heti, vaadin odotusajalta täyden palkan kuudelta päivältä. Tämä tuli kalliiksi Dial Medialle, joutuivat maksamaan saamani palkan käytännössä tuplana.
Muistakaa ihmiset, jotka olette töissä Dial Medialla tai muussa kesätyössä, voitte vaatia palkan maksuun HETI kun työsuhde päättyy. Tietysti jos on pelkkä provisiopalkka, tämä ei onnistu. Takuutuntipalkalla olijat voivat vaatia. Pomot yrittävät tottakai väittää vastaan ja kusettaa "tyhmiä nuoria kesätyöläisiä", mutta ei kannata antaa periksi. Voitte vaatia palkan maksettavaksi odotusajalta, mikäli palkanmaksu myöhästyy päivänkin. Tätä eivät suurin osa nuorista tiedä ja työnantajat käyttävät armotta hyväksi. Oikeudessa työntekijä voittaa varmasti, ja työnantaja joutuu maksamaan oikeuskulut. Oikeusaputoimisto auttaa palkkasaatava-asioissa.- ---
ei mulle kyllä luvattu, että työsuhteen päättyessä palkka maksettaisiin heti.
mulla lukee ihan työsopimuksessa, että
"työsuhteen päättyessä viimeinen palkanmaksu on seuraavan kuukauden
palkanmaksupäivänä" - ent työntekija
--- kirjoitti:
ei mulle kyllä luvattu, että työsuhteen päättyessä palkka maksettaisiin heti.
mulla lukee ihan työsopimuksessa, että
"työsuhteen päättyessä viimeinen palkanmaksu on seuraavan kuukauden
palkanmaksupäivänä"Ei ne erikseen palkanmaksusta mainitse jos ei kysy. Minä kysyin ennen työsopimuksen allekirjoittamista ja silloin lupasivat. Mulla ei lukenut työsopparissa mitään palkanmaksusta työsuhteen päättyessä, ilmeisesti ovat lisänneet sen myöhemmin aloittaneiden soppariin. Huonompi homma heille...
- myös ent työntekijä
ent työntekija kirjoitti:
Ei ne erikseen palkanmaksusta mainitse jos ei kysy. Minä kysyin ennen työsopimuksen allekirjoittamista ja silloin lupasivat. Mulla ei lukenut työsopparissa mitään palkanmaksusta työsuhteen päättyessä, ilmeisesti ovat lisänneet sen myöhemmin aloittaneiden soppariin. Huonompi homma heille...
Eiköhän se jotain kerro että jos irtisanoo itse itsensä Dial Medialta ja jää työttömäksi niin eipä tule enempää karenssia kuin 7 pv omavastuuaika. Työvoimaviranomaisetkin ovat tehneet päätöksen että kyseisen firman periaatteet toimia ovat sen verran epäilyttävät ettei henkilöä rangaista monen kuukauden karenssilla jos sanoo itsensä irti.
Muutoin kyllä kyseisessä firmassa on kaikki ihan retuperällä... toimistopäällikkö ei tiedä alkeellisiakaan asioita henkilöstöhallinnosta ja on täysin omien pomojensa aivopesemä. Ei mitään tietoa reilun pelin säännöistä tai soittoajoista, kehoitti hakemaan potentiaalisia asiakkaita vaikka enirosta jos ei ollut mitään soitettavaa jne jne... firma mainostaa koulutuksessa "ison talon eduilla" koska on Elisan tytäryhtiö, työntekijälle ne ison talon edut ei kyllä käytännössä näkyneet missään.
Niin ja itse myin jatkuvaan keskimäärin 10 liittymää päivässä, enkä päässyt kertaakaan provikoille työssäoloaikana... jälkeenpäin paljastui että esim yritys jolle myin yhdellä kaupalla 10 liittymää ei koskaan ollut saanut edes tilaamiaan liittymiä postissa. - huilu mesta!!!!
ei kukaan oo älynny pyytää palkkaa sitten odotus ajalta jos on pistetty ulos?!?!? Palkka pitäs maksaa samana päivänä kun sopimus puretaan jollei työsopimuksessa lue erikseen lopputilin saamis päivää!?!?!??!? Itselläkin kokemusta kun tilille napsahti 23€ ja olin että mitä v'''''a?!?????????????????????!!!!
- hullu mesta!!!
ent työntekija kirjoitti:
Ei ne erikseen palkanmaksusta mainitse jos ei kysy. Minä kysyin ennen työsopimuksen allekirjoittamista ja silloin lupasivat. Mulla ei lukenut työsopparissa mitään palkanmaksusta työsuhteen päättyessä, ilmeisesti ovat lisänneet sen myöhemmin aloittaneiden soppariin. Huonompi homma heille...
siis tolleenhan se menikin, mut sillon pitäs maksaa kaikki pois jne....muuten odotus ajalta pyydettävä palkka!!!! Huomioikaa tämä oikeesti!!!!
- §§§§
ellet todella ole rahantarpeessa. Koulutus oli operaattorin kehumista, (ajan hukkkaa)toimistopäällikkö kyttää kokoajan, kaikki pitää ite pyytää.(olisi pitäyt ite pyytää tietsikan salasanat ym.) Toimistopäällikkö kävi vaan kokoajan tupakalla yhen vanhemmas työntekijän kanssa. Ei mitään kannustamista, tsemppaamista. Oot vaan väline, jolla jokin **** firma takoo rahaa. TULOS TAI ULOS.
- hiiri
Hiirihän se siellä inisee! voeeee toiista :)
- myyntiseppo
hiiri kirjoitti:
oman paikkakunnan dialilta pari entistä työntekijää tiedän ja kuullut sieltä palkkauksen. Eli 2,90e/myyty liittymä 50 ensimmäiseen liittymään asti, sitten joku bonus ja siitä eteenpäin 9e per liittymä.. Erilaiset bonukset tulevat myös hirmuisista myyntimääristä, jotain tyyliin 100 myytyä per viikko niin saat 150e bonusta. Nämä rajat siis kuukausittain.
Kuullostaa ehkä alaa tuntemattomalta helpolle rahalle, mutta todellisuudessa se ei sitä ole. Monen "tavan tallaajan" myynti voi jäädä alle tuon 50:n liittymän ja sehän jo kertoo nopeasti mikä rahanmäärä sieltä silloin tulee. Ilmeisesti paikkakunnan puljussa käytäntö että jos myyntiä ei tule tarpeeksi niin saat suht nopesti potkut (alle kuukaudessa) ja tuohon takuupalkkaankin taisi vielä olla tietyt myyntimäärät ja puhemäärät jotka aika kovia.
Ilmeisesti myyntitekniikka on juuri tuo mikä täällä keskustelussa mainittiin, että myydään ihmisille kakkosliittymiä "saat sen ja sen verran puhua nyt vuoden aikana" ja niistä kaupat tehdään. "oikeilla" kaupoilla eli ykkösliittymiksi tehtäviä operaattorin vaihtoja tai esim lapsille ensimmäiseksi numeroksi tulevia liittymiä ei pysty takomaan siihen tahtiin tänä päivänä, että tuolla palkkauksella voisit tienata isompia summia. Ellet ole todellinen myyntigurujen guru tai omaa niin isoa tuttavapiiriä jonne saat ympäripuhuttua suurimmalle osalle liittymät. - -irri
myyntiseppo kirjoitti:
oman paikkakunnan dialilta pari entistä työntekijää tiedän ja kuullut sieltä palkkauksen. Eli 2,90e/myyty liittymä 50 ensimmäiseen liittymään asti, sitten joku bonus ja siitä eteenpäin 9e per liittymä.. Erilaiset bonukset tulevat myös hirmuisista myyntimääristä, jotain tyyliin 100 myytyä per viikko niin saat 150e bonusta. Nämä rajat siis kuukausittain.
Kuullostaa ehkä alaa tuntemattomalta helpolle rahalle, mutta todellisuudessa se ei sitä ole. Monen "tavan tallaajan" myynti voi jäädä alle tuon 50:n liittymän ja sehän jo kertoo nopeasti mikä rahanmäärä sieltä silloin tulee. Ilmeisesti paikkakunnan puljussa käytäntö että jos myyntiä ei tule tarpeeksi niin saat suht nopesti potkut (alle kuukaudessa) ja tuohon takuupalkkaankin taisi vielä olla tietyt myyntimäärät ja puhemäärät jotka aika kovia.
Ilmeisesti myyntitekniikka on juuri tuo mikä täällä keskustelussa mainittiin, että myydään ihmisille kakkosliittymiä "saat sen ja sen verran puhua nyt vuoden aikana" ja niistä kaupat tehdään. "oikeilla" kaupoilla eli ykkösliittymiksi tehtäviä operaattorin vaihtoja tai esim lapsille ensimmäiseksi numeroksi tulevia liittymiä ei pysty takomaan siihen tahtiin tänä päivänä, että tuolla palkkauksella voisit tienata isompia summia. Ellet ole todellinen myyntigurujen guru tai omaa niin isoa tuttavapiiriä jonne saat ympäripuhuttua suurimmalle osalle liittymät.En tiedä mutta on se saatana ku dial center soittelee yhdeksältä aamulla yötyötä tekeville ihmisille.
- Dippadaipaa
-irri kirjoitti:
En tiedä mutta on se saatana ku dial center soittelee yhdeksältä aamulla yötyötä tekeville ihmisille.
Lukeeko sinun puhelinnumerossa sitten, että teet yötöitä? Hä?
- Esko Lahti
hiiri kirjoitti:
Kai sä nyt iteki tajuat että noinhan se on, vaikka miten mussuttaisit "hiiren ininästä"?
Jos mielii siedettävään työpaikkaan, kaikenlaiset puhelinmyyntifirmat kannattaa unohtaa.
- tompet71
Dial Media myy ja on Soneran 100% tytäryhtiö katso www.dial.fi
Menen itsekkin sinne töihin....Nii-in. Dial Mediahan tietenkin Elisan tytäryhtiönä ei todellakaan myy halpabrändiä nimeltä Saunalahti, vaan mielummin suoran kilpailijan tuotetta, eli TeliaSoneran maan mainioita liittymiä.
Nyt järki käteen.
Kuka tahansa myyntityöhön aikova - kannattaa varmaankin palkka kilpailuttaa useammalla paikalla. Harva telemarkkinointifirma on loppupeleissä tod.näk. sellainen, mihin ei työntekijöitä mahdu. Joten valinnanvaraa varmasti löytyy.- Jyyrgeen
bestmanStudio kirjoitti:
Nii-in. Dial Mediahan tietenkin Elisan tytäryhtiönä ei todellakaan myy halpabrändiä nimeltä Saunalahti, vaan mielummin suoran kilpailijan tuotetta, eli TeliaSoneran maan mainioita liittymiä.
Nyt järki käteen.
Kuka tahansa myyntityöhön aikova - kannattaa varmaankin palkka kilpailuttaa useammalla paikalla. Harva telemarkkinointifirma on loppupeleissä tod.näk. sellainen, mihin ei työntekijöitä mahdu. Joten valinnanvaraa varmasti löytyy.Kyllähän muuten myy, saunalahti on osa elisaa, elisa on ostanut sen :D. Ite olen ollu ny dialilla töisä viikon ja 8€ luvattiin tuntipalkaks en sitte tiiä miten toteutuu mut lähtö tulee jos tiliä ei napsaha. Pomot o ihan mukavia ja työkaverit kanssa mut kusetuksesta en tiiä, ilmottelen tilin tullessa :D
- ei opeteta enään...
Jyyrgeen kirjoitti:
Kyllähän muuten myy, saunalahti on osa elisaa, elisa on ostanut sen :D. Ite olen ollu ny dialilla töisä viikon ja 8€ luvattiin tuntipalkaks en sitte tiiä miten toteutuu mut lähtö tulee jos tiliä ei napsaha. Pomot o ihan mukavia ja työkaverit kanssa mut kusetuksesta en tiiä, ilmottelen tilin tullessa :D
Käyttämäni sarkasmi siitä, ettei dial myy sisaryhtiönsä saunalahden tuotteita - vaan kilpailijan esim. soneran tuotteita ei perille näköjään mennyt Jyyrgeenille. Pahus. :D
Pähkinänkuoressahan ei kaikkea pidä uskoa mistään mitä täällä Suomi24:n tarinakerhossa tosikkoina kerrotaan elävänä euroopassa tapahtuneen.
Jotain nurinoita olen kuullut varmaan joka firman palkanmaksuissa, joskus isompaa - joskus pienempää. Mut luotan siihen jotta firmat ite korjaa asiansa -ja sama kämmi jää toiste tekemättä. Palkkasaatavat eivät koskaan vanhene, viimekädessä voi aina rahansa hakea vaikka palkkaturvasta.
Dialilla kavereita ollut, ei ne palkasta vikissy - osaamattomista esimiehistä vain.
- dsfsdfds
jotain munkin!
- Atippi
Terve!
Dialhan siis tosiaan on 100% Elisan tytäryhtiö ja myy Saunalahden tuotteita henkilöasiakkaille. Yritysmyyntiäkin löytyy, samoin kuin muita työtehtäviä, mutta kaikki lähtevät samalta viivalta, eli "kylmämyynnistä".
Palkkaus on Kaupan-alan TES:n 2. palkkaluokan mukainen pidempiaikaisilla työntekijöillä, TES 1 mukainen uusilla. Muutaman kuukauden saa viihtyä ennen palkkaluokan korotusta.
Työilmapiiri on mahtava, työntekijät muodostavat omat tiiviit pakettinsa ja huumoria riittää sitä kaipaaville. Päälliköt hoitavat hommansa hienosti. Valittamista firmasta on kyllä aika vaikea löytää työntekijän kannalta nykyisin. Kaikille työhöntuleville suosittelen Toimihenkilöunioniin liittymistä.- niuni
voi kun te jotkut ihmiset ymmärtäisitte että puhelinmyynti on todella mukavaa hommaa ja TODELLA ALIARVOSTETTU ALA..Kaikki ei ole luotuja tähän hommaan mutta ne jotka on ovat varmasti todella tyytyväisiä.
Olen itse työskennellyt paljon "korkeammassa" työtehtävässä yli vuoden,vuorovastaava/päällikkö kyllästyin todellakin tuohon hommaan kun palkan maksu ja AIVAN KAIKKI MUUKIN FIRMASSA TAKKUILI ja on alallaan kuitenkin suomen suurinpia yrityksiä..
Kesällä aloitin mielenkiinnosta puhelinmyynti hommat ja ihastuin alaan..Niinkuin aiemmin kirjoitin kaikille ala ei sovi ja sehän jo ketjussakin huomataan...
Olin töissä alan johtavassa ykkösfirmassa puhelinmyyjänä ja paremman palkkatarjouksen saadessani dial medialta otin tarjouksen vastaan..nyt yli 2viikkoa mennyt ja lopputiliä ei näy tilillä..
Kaikilla ja kaikissa firmoissa joskus on ongelmia ja virheitä palkanmaksussa, ehkä se ei ole osunut kaikkien kohdalle mutta näiden takia ei kannata tuomita kyseistä firmaa täälä netissä..
Jos palkanmaksu myöhästyy tai tulee muita ongelmia työnantajan kanssa niin turvana on ammattilliitot jotka todellakin näissä tilanteissa pystyvät auttamaan..Kokemusta on aika runsaasti..
Sitten on työsuojepiiri joka myös auttaa ongelmissa..
tuntuu siis kummalta kuinka jotkut ovat joutuneet kinuamaan palkkaansa tai odottelemaan useita kuukaisia sitä kun joku olis työkseen voinut tämänkin asian hoitaa puolestasi..
Kylläpä siis suomessa on kummaa kansaa, liittykää liittoon tai olkaa yhteydessä työsuojelupiiriin ja kertokaa vasta sen jälkeen mielipiteenne.. - JUUULIJA
niuni kirjoitti:
voi kun te jotkut ihmiset ymmärtäisitte että puhelinmyynti on todella mukavaa hommaa ja TODELLA ALIARVOSTETTU ALA..Kaikki ei ole luotuja tähän hommaan mutta ne jotka on ovat varmasti todella tyytyväisiä.
Olen itse työskennellyt paljon "korkeammassa" työtehtävässä yli vuoden,vuorovastaava/päällikkö kyllästyin todellakin tuohon hommaan kun palkan maksu ja AIVAN KAIKKI MUUKIN FIRMASSA TAKKUILI ja on alallaan kuitenkin suomen suurinpia yrityksiä..
Kesällä aloitin mielenkiinnosta puhelinmyynti hommat ja ihastuin alaan..Niinkuin aiemmin kirjoitin kaikille ala ei sovi ja sehän jo ketjussakin huomataan...
Olin töissä alan johtavassa ykkösfirmassa puhelinmyyjänä ja paremman palkkatarjouksen saadessani dial medialta otin tarjouksen vastaan..nyt yli 2viikkoa mennyt ja lopputiliä ei näy tilillä..
Kaikilla ja kaikissa firmoissa joskus on ongelmia ja virheitä palkanmaksussa, ehkä se ei ole osunut kaikkien kohdalle mutta näiden takia ei kannata tuomita kyseistä firmaa täälä netissä..
Jos palkanmaksu myöhästyy tai tulee muita ongelmia työnantajan kanssa niin turvana on ammattilliitot jotka todellakin näissä tilanteissa pystyvät auttamaan..Kokemusta on aika runsaasti..
Sitten on työsuojepiiri joka myös auttaa ongelmissa..
tuntuu siis kummalta kuinka jotkut ovat joutuneet kinuamaan palkkaansa tai odottelemaan useita kuukaisia sitä kun joku olis työkseen voinut tämänkin asian hoitaa puolestasi..
Kylläpä siis suomessa on kummaa kansaa, liittykää liittoon tai olkaa yhteydessä työsuojelupiiriin ja kertokaa vasta sen jälkeen mielipiteenne..SIINÄ ON PERUS PALKKA MINKÄ SAA(TUNTIPALKKA),MUTTA PALJON SUUREMMAN PALKAN SAA MYYMÄLLÄ PALJON (PROVISIOT,BONUKSET JNE) SE ON PUHELINMYYNTIÄ,JOSSA KAUPITELLAAN MILLOIN MITÄKIN ....PUH.LIITTYMIÄ JNE .... Työilmapiiri on mahtava, työntekijät muodostavat omat tiiviit pakettinsa ja huumoria riittää sitä kaipaaville. Päälliköt hoitavat hommansa hienosti. Valittamista firmasta on kyllä aika vaikea löytää työntekijän kannalta nykyisin.
- Jo vuodesta 2005
Niinpä ja tässä tapauksessa kyseessä ei olekaan operaattorin ulkoistettu jälleenmyyjä, eikä tuotteena ainoastaan liittymät. Jälkimmäinen toteamus koskee varmasti koko alaa ja näkyy useamman eri tuotteen tai palvelun myyntitapana/harjoittamisena.
- aivot
Jo vuodesta 2005 kirjoitti:
Niinpä ja tässä tapauksessa kyseessä ei olekaan operaattorin ulkoistettu jälleenmyyjä, eikä tuotteena ainoastaan liittymät. Jälkimmäinen toteamus koskee varmasti koko alaa ja näkyy useamman eri tuotteen tai palvelun myyntitapana/harjoittamisena.
Täyttä asiaa nimimerkiltä Tulkaa järkiinne.
Yritys menee vain siitä mistä aita on matalin, puhutaan puutaheinää ja parannetaan asiota vasta sitten kun käry käy. - Täsmennätkö
aivot kirjoitti:
Yritys menee vain siitä mistä aita on matalin, puhutaan puutaheinää ja parannetaan asiota vasta sitten kun käry käy.Käry käy = Täsmennätkö?
- .
Täsmennätkö kirjoitti:
Käry käy = Täsmennätkö?
käryää = savuaa
- .
. kirjoitti:
käryää = savuaa
mutta jokainen tehköön miten haluaa, kaikissa asiossa hyvät ja huonot puolet.
- Totuuden torvelo
aivot kirjoitti:
Yritys menee vain siitä mistä aita on matalin, puhutaan puutaheinää ja parannetaan asiota vasta sitten kun käry käy."Parannetaan asioita vasta sitten kun käry käy"
Ei vaan vaihdetaan toiminimeä ja jatketaan täysin samaa toimintaa. Kirjataan yritys eri nimiseksi ja kenties jopa vaihdetaan omistajien nimet papereihin, jotta se näyttäisi ulkopuolisille hyvältä. Todellinen johto on edelleen sama useimmissa tapauksissa. - - --
Totuuden torvelo kirjoitti:
"Parannetaan asioita vasta sitten kun käry käy"
Ei vaan vaihdetaan toiminimeä ja jatketaan täysin samaa toimintaa. Kirjataan yritys eri nimiseksi ja kenties jopa vaihdetaan omistajien nimet papereihin, jotta se näyttäisi ulkopuolisille hyvältä. Todellinen johto on edelleen sama useimmissa tapauksissa.0452619225
- Ihmettelee menoa
Ovatko nämä mainitsemasi herrat mukana myös Procontactin toiminnassa jollain tavoin?
- tekee otsikossa??
:D
mistä taas faktat poimittuna? ainakaan itse en netistä löytänyt mitään millä yhdistää edellämainittuja thaimaan-matkalaisia procontactiin... - Potterius
Kuulostaa kyllä melko hämärältä ja ikävältä moinen temppuilu, mutta miten Procontact liittyy kuvioihin? Mainitset kyseisen yrityksen nimen otsikossa muttet lainkaan tekstissäsi mikä sen rooli on noiden muiden kanssa kokonaiskuvassa?
- Atitti
Potterius kirjoitti:
Kuulostaa kyllä melko hämärältä ja ikävältä moinen temppuilu, mutta miten Procontact liittyy kuvioihin? Mainitset kyseisen yrityksen nimen otsikossa muttet lainkaan tekstissäsi mikä sen rooli on noiden muiden kanssa kokonaiskuvassa?
Procontact on DNA:n jälleenmyyjäyritys, Dial Median kanssa yhteistä on vain ja ainoastaan ala. Dial myy siis Saunalahtea.
- lkjsdf
Atitti kirjoitti:
Procontact on DNA:n jälleenmyyjäyritys, Dial Median kanssa yhteistä on vain ja ainoastaan ala. Dial myy siis Saunalahtea.
tuote, en suosittele. muutama vuosi sitten olisi ollut otollinen aika. ei enää
- minna999
Puhelinmyyntiä. EN SUOSITTELE.
- 09098787
DialMedialla taitaa olla tällä hetkellä puhelinmyyntityön korkeinpia palkkoja? mulla on yli tonni kuussa plus provikat ja bonukset.
- jtmtdrby
Olin dialilla tuossa joulun alla, ja voin sanoa ettei kokemus ollut kyllä hyvä. Pomo kävi välillä huutelemassa (minkä kerkes hiusten laitoltaan, netissä surffamiseltaan ja kahviloissa istumiseltaan) että myyntiä myyntiä, eikö teistä ole mihinkään.. Todella kannustavaa siis.
Tauot sekunnin tarkkuudella, muissa työpaikoissani kahvitauot ovat sisältyneet työaikaa, mutta ei dialilla, 6,5h työpäivän pituus josta PALKATONTA taukoa se 30 min. Jos tauolta myöhästyi 10 sek niin heti alkoi huuto.
Liittymiä olisi pitänyt kaupata aivan kaikille. Ja tarjota niitä tsiljoonia rinnakkaisliittymiä, eikä saunalahtea saanut mainita vasta kuin kauppa oli jo melkein valmis. Ja siihenpä sitten kaatuikin suurin osa kaupoista. Ainoat positiiviset puolet oli 4kk koeaika, joten pystyin eroamaan heti kun loppui hermot, ja palkkakin tuli jopa ajallaan. Vaikkakin 3 sairaslomapäivältäni ei tiliä näkynyt, vaikka ilmoitin joka päivä olevani edelleen sairaana ja toimitin asianmukaiset todistukset, ja tessin mukaan pitäisi maksaa. Enpä ole kyllä tuommoisenkaan törmännyt, että joka ilta pitää pomolle ilmoittaa jatkuuko sairaus. Vaikka olisi sairaslomaa tietty aika.
Dial laittaa uusia työpaikkailmoituksia lähes joka päivä mol.fin, ja duuni on samaa kaikille. Itsehän hain asiakasneuvojaksi ja kaveri palveluneuvojaksi, mutta siellä me istuttiin viereisissä kopeissa kauppaamassa liittymiä. Modernilla, 500 kertaa päivässä jumiin menevällä soittojärjestelmällä. - greeta8
jtmtdrby kirjoitti:
Olin dialilla tuossa joulun alla, ja voin sanoa ettei kokemus ollut kyllä hyvä. Pomo kävi välillä huutelemassa (minkä kerkes hiusten laitoltaan, netissä surffamiseltaan ja kahviloissa istumiseltaan) että myyntiä myyntiä, eikö teistä ole mihinkään.. Todella kannustavaa siis.
Tauot sekunnin tarkkuudella, muissa työpaikoissani kahvitauot ovat sisältyneet työaikaa, mutta ei dialilla, 6,5h työpäivän pituus josta PALKATONTA taukoa se 30 min. Jos tauolta myöhästyi 10 sek niin heti alkoi huuto.
Liittymiä olisi pitänyt kaupata aivan kaikille. Ja tarjota niitä tsiljoonia rinnakkaisliittymiä, eikä saunalahtea saanut mainita vasta kuin kauppa oli jo melkein valmis. Ja siihenpä sitten kaatuikin suurin osa kaupoista. Ainoat positiiviset puolet oli 4kk koeaika, joten pystyin eroamaan heti kun loppui hermot, ja palkkakin tuli jopa ajallaan. Vaikkakin 3 sairaslomapäivältäni ei tiliä näkynyt, vaikka ilmoitin joka päivä olevani edelleen sairaana ja toimitin asianmukaiset todistukset, ja tessin mukaan pitäisi maksaa. Enpä ole kyllä tuommoisenkaan törmännyt, että joka ilta pitää pomolle ilmoittaa jatkuuko sairaus. Vaikka olisi sairaslomaa tietty aika.
Dial laittaa uusia työpaikkailmoituksia lähes joka päivä mol.fin, ja duuni on samaa kaikille. Itsehän hain asiakasneuvojaksi ja kaveri palveluneuvojaksi, mutta siellä me istuttiin viereisissä kopeissa kauppaamassa liittymiä. Modernilla, 500 kertaa päivässä jumiin menevällä soittojärjestelmällä.Mikähän tarkoitus yrityksellä on mainostaa eri työnkuvaa työnhakijoille kun työ on lopulta täysin samaa?
- tuleva työntekijä
jtmtdrby kirjoitti:
Dial laittaa uusia työpaikkailmoituksia lähes joka päivä mol.fin, ja duuni on samaa kaikille. Itsehän hain asiakasneuvojaksi ja kaveri palveluneuvojaksi, mutta siellä me istuttiin viereisissä kopeissa kauppaamassa liittymiä. Modernilla, 500 kertaa päivässä jumiin menevällä soittojärjestelmällä.Missä paikkakunnalla olit? alotan maanantaina, toivottavasti kaikki menisi hyvin. Musta ne vaikutti tosi mukavilta
- mammma73
Dialilla olen nyt ollut jonkin aikaa töissä, reilu kuukauden. Palkan kuuluisi olla hyvä, mutta.. Ensinnäkin, palkka tuli kolme päivää myöhässä ja se oli laskettu päin helvettiä. Ensimmäisellä viikolla kun aloitin, olin yli 18 tuntia töissä, mutta mulle on maksettu vain 12 tunnista. Ensin ne sählää verokorttien kanssa ja maksaa liian vähän palkkaa kolme päivää myöhässä. Kusetusta sanon minä! Ja sen verran vielä ylistän dialia, että potkut tulee perseelle todella helposti. Jos tunnissa ei myy yhtä liittymää, potkut tulee seuraavana perjantaina. Siitähän ei luonnollisesti pidetä minkäänlaista meteliä, ettei uudet työntekijät saisi huonoa kuvaa heidän hienosta työpaikasta. Ensimmäisellä viikolla meitä uusia pidettiin kuin kukkia kämmenellä ja kannustettiin eteenpäin. Seuraavalla viikolla alkoi paljastua dialin todellinen luonne kun jutteli vanhojen työntekijöiden kanssa.
Mutta onhan siinä tietysti hyviäkin puolia, kuten ilmaisen viinan bileet, jolla yritetään pitää työntekijöitä tyytyväisinä, hyvä ilmapiiri ja..... siihen se sitten jäikin.
Kiva tällaisella parilla kympillä nyt on yrittää ruokkia lapset ja nitkutella seuraavaan palkkapäivään..- _Sabu_
Myyntityö ei sovi kaikille. Hyvä myyjä kuitenkin myy vaikka hiekkaa Saharaan. Totuus on, että tällä alalla on mahdollista tienata isoa liksaa jos osaa hommansa hyvin ja asennoituu siihen oikein. Tällaisia huippumyyjiä on vain n. 5-10 % kaikista puhelinmyyjistä. Noh, heillä, tai oikeastaan meillä ei ole mitään syytä marista täällä keskustelupalstoilla. Toivon että lukijat eivät saa väärää käsitystä alasta lukiessaan näitä itkuviestejä. Kaikki ovat ilmanmuuta tervetulleita yrittämään, mihin kyvyt meidän alalla riittävät.
Terv. Myyntitykki - perse12333
_Sabu_ kirjoitti:
Myyntityö ei sovi kaikille. Hyvä myyjä kuitenkin myy vaikka hiekkaa Saharaan. Totuus on, että tällä alalla on mahdollista tienata isoa liksaa jos osaa hommansa hyvin ja asennoituu siihen oikein. Tällaisia huippumyyjiä on vain n. 5-10 % kaikista puhelinmyyjistä. Noh, heillä, tai oikeastaan meillä ei ole mitään syytä marista täällä keskustelupalstoilla. Toivon että lukijat eivät saa väärää käsitystä alasta lukiessaan näitä itkuviestejä. Kaikki ovat ilmanmuuta tervetulleita yrittämään, mihin kyvyt meidän alalla riittävät.
Terv. MyyntitykkiNo siis, palkka on tuntipalkka, provisioile ei pääse juuri ketään. Ainoastaan muutama huippu. Mutta onhan se 9.59 tunnlle kuitenkin ihan hyvä palkka. Pääsee kokoaikaisena 7,5h kuitenkin jo puolentoista tonnin ansioihin. Myyntityö ainänaä ei sovi kaikille, mutta jos jaksaa jauhaa paskaa puhelimessa pävätpitkät niin mikäjottei
- anskuliini!!!
perse12333 kirjoitti:
No siis, palkka on tuntipalkka, provisioile ei pääse juuri ketään. Ainoastaan muutama huippu. Mutta onhan se 9.59 tunnlle kuitenkin ihan hyvä palkka. Pääsee kokoaikaisena 7,5h kuitenkin jo puolentoista tonnin ansioihin. Myyntityö ainänaä ei sovi kaikille, mutta jos jaksaa jauhaa paskaa puhelimessa pävätpitkät niin mikäjottei
Voi kun se olisikin noin helppoa että vaan "jauhaa paskaa" ni mikäs ois istuessa. Mut siihen kun lasketaan se kun esimiehet "kannustaa" huohottamalla niskaan ja vaatimalla vaatii IHMEITÄ,ni ei se ookkaa vaa istumista,se on jo orjatyötä. Helppo toki myyjälle joka myy ihan ok,eli puhuu tosi sujuvasti paskaa. Itse jaksan vielä yrittää,mutta moni on hermonsa jo menettänyt jä lähtenyt. Ketäänhän ei potkita,painostetaan vaan tarpeeksi jotta työntekijä itse lähtee.Ja jos nyt joku aloittaa sen vininän et tuo ei osaa varmaan myydä,niin 15 menee päivään,et ei nyt ole siitä kiinni.
- tepa22
anskuliini!!! kirjoitti:
Voi kun se olisikin noin helppoa että vaan "jauhaa paskaa" ni mikäs ois istuessa. Mut siihen kun lasketaan se kun esimiehet "kannustaa" huohottamalla niskaan ja vaatimalla vaatii IHMEITÄ,ni ei se ookkaa vaa istumista,se on jo orjatyötä. Helppo toki myyjälle joka myy ihan ok,eli puhuu tosi sujuvasti paskaa. Itse jaksan vielä yrittää,mutta moni on hermonsa jo menettänyt jä lähtenyt. Ketäänhän ei potkita,painostetaan vaan tarpeeksi jotta työntekijä itse lähtee.Ja jos nyt joku aloittaa sen vininän et tuo ei osaa varmaan myydä,niin 15 menee päivään,et ei nyt ole siitä kiinni.
Huijari yritys,ex satama center,kusettavat palkoissa,käyttävät nuoria surutta hyväkseen ihme sopimuksilla,käyttävät ilmais työvoimaa,jota markkinat ovat pullollaan,ei hyvä kokemus!Kuukausi töitä ja 100€ räpsähti tilille!
- työntekijää
tepa22 kirjoitti:
Huijari yritys,ex satama center,kusettavat palkoissa,käyttävät nuoria surutta hyväkseen ihme sopimuksilla,käyttävät ilmais työvoimaa,jota markkinat ovat pullollaan,ei hyvä kokemus!Kuukausi töitä ja 100€ räpsähti tilille!
Ainakin oulun konttorissa reilu ja hyvä meininki ja palkat tulevat ajallaan.
- Shilakka
Itse työskentelen liittymämyynnin parissa toisessa työpaikassa. Ikinä en ole kuullut mitään ongelmia palkan maksussa. Takuupalkka runsaat 8€/h, joka maksetaan niin koulutuksista kuin tuloksettomasta myymisestä. Työympäristö on huonoimpienkin myyjien kohdalla aina kannustava, ikinä ei ketään painosteta myyntiin. Jonkun esimiehen saa aina kiinni jos on ongelmia.
Ihmettelenkin erittäin suuresti, miksi kukaan haluaisi työskennellä Dialin kaltaisessa yrityksessä, kun selkeästi reilumpiakin yrityksiä samalta alalta löytyy.
Nim. Myin koko heinäkuussa 110 työtunnissa 15 toteutunutta liittymää, eikä mitään moitteita kuulunut. Tässä kuussa teen sitten huipputuloksen! =)- :D :D ::D
että oikein 15 kauppaa kuukaudessa!!! :D :D
- normimiess
Vaihda alaa, et kuuluu myyntialalle..kokeile vaikka ikkunanpesua se on helpompaa
- Myyntimies87
normimiess kirjoitti:
Vaihda alaa, et kuuluu myyntialalle..kokeile vaikka ikkunanpesua se on helpompaa
Ei se myyntityö, varsinkaan puhelinmyyntityö kaikkia varten olekaan, sitä varten kaikilla telemarkkinointi firmoilla on niin kova vaihtuvuus työntekijöissä. Itse en ole koskaan Dial Media Oy:lla töissä ollut, mutta toiseen firmaan jossa olin esimiehenä sain parit myyjät Dial Medialta, eivätkä he ainakaan mitään pahaa siitä puhuneet, päin vastoin. Kuulemma oli ihan mukava paikka, rahaa tuli tarpeeks ja ajallaan.
Ette te voi olettee saavanne monia tuhansia normaalista puhelinmyynti yrityksestä, herätkää jo.
Normaalit myyjät tienaavat kaikissa "roska" firmoissa mistä puhutte, n. 200-1000€/kk. Riippuu aivan täysin kuinka paljon teet töitä, otat puheluita ja kuinka hyvin teet ne puhelut, eli kuinka kovan luokan myyjä olet.
Jos ala ei sinulle sovellu, joko palkan tai työtoimen vuoksi, niin herran jumala mene kouluun takaisin niin voit joskus saada oman alan hommia.
Niille, jotka tuntevat olevansa kovia myyjiä, suosittelen kokeilemaan!! - kyllästynyt!!!!
Myyntimies87 kirjoitti:
Ei se myyntityö, varsinkaan puhelinmyyntityö kaikkia varten olekaan, sitä varten kaikilla telemarkkinointi firmoilla on niin kova vaihtuvuus työntekijöissä. Itse en ole koskaan Dial Media Oy:lla töissä ollut, mutta toiseen firmaan jossa olin esimiehenä sain parit myyjät Dial Medialta, eivätkä he ainakaan mitään pahaa siitä puhuneet, päin vastoin. Kuulemma oli ihan mukava paikka, rahaa tuli tarpeeks ja ajallaan.
Ette te voi olettee saavanne monia tuhansia normaalista puhelinmyynti yrityksestä, herätkää jo.
Normaalit myyjät tienaavat kaikissa "roska" firmoissa mistä puhutte, n. 200-1000€/kk. Riippuu aivan täysin kuinka paljon teet töitä, otat puheluita ja kuinka hyvin teet ne puhelut, eli kuinka kovan luokan myyjä olet.
Jos ala ei sinulle sovellu, joko palkan tai työtoimen vuoksi, niin herran jumala mene kouluun takaisin niin voit joskus saada oman alan hommia.
Niille, jotka tuntevat olevansa kovia myyjiä, suosittelen kokeilemaan!!jepjep ja tää dial media oy taitaa nykyään kulkea nimella enia vai miten se ny meni?!?!?
- aineenia
kyllästynyt!!!! kirjoitti:
jepjep ja tää dial media oy taitaa nykyään kulkea nimella enia vai miten se ny meni?!?!?
jeees, dialmedia ja doneto yhdistyi eniaksi.
kuka helvetti keksi noin typerän nimen ? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Ketjusta on poistettu 60 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094286
- 783496
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?833350Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?253249Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223242- 722916
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim642797"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452790Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852569- 92472