onko tehty kenellekkään,minkälainen on???....onko kenelläkään peräsuolen ulos luiskahdus??
Defekografia
6
7619
Vastaukset
- varmaan
saanut jonkinlaisen lapun kotiin, missä kerrotaan tutkimuksesta? Joka tapauksessa, siinä tutkitaan ulostamistapahtumaa. Eli peräsuoleen laitetaan varjoainemössöä, jonka sitten ulostat ulos ja tapahtuma kuvataan röntgenillä samalla.
- samavaiva
Olen menossa samanlaiseen tutkimukseen nyt huhtikuussa, ja vielä ei ole tullut minkäänlaista lappua tutkimuksesta. Lääkärikin oli kovin harvasanainen, kun yritin kysellä mitä tutkimus pitää sisällään.. Eli jos jollain on omakohtaisia kokemuksia, mielenkiinnolla lukisin.
- moniongelmainen
samavaiva kirjoitti:
Olen menossa samanlaiseen tutkimukseen nyt huhtikuussa, ja vielä ei ole tullut minkäänlaista lappua tutkimuksesta. Lääkärikin oli kovin harvasanainen, kun yritin kysellä mitä tutkimus pitää sisällään.. Eli jos jollain on omakohtaisia kokemuksia, mielenkiinnolla lukisin.
Minä kanssa, tutkimus tehdään 23.6, tulee kiva Jussi. Tiedän, että kipuoireeni tulevat pahenemaan tuon lystin jälkeen. Kaikkea pitää tutkia, kun ei näköjään uskota potilaan ja ja tavallisemmissa tutkimuksissa tulleita poikkeavia löydäksiä. Nämä tutkijalääkärit eivät osaa liittää noita peräsuolijuttuja perustautiini. J akuka tästä kärsii, minä
- grh
Vanha ketju mutta vastaan jos jotakuta muuta vaikka auttaisi kun hakee tietoa... Eli minulle tehty ja tosiaan kutsulapussa ei mitään tietoa tuosta ollut, kellonaika vaan. Eli suoli piti tyhjentää edellisenä päivänä, ja sitten paikanpäällä piti juoda varjoainetta jonka jälkeen hoitaja ruiskutti peräsuoleen valkoista mönjää. Tämän jälkeen piti istua sellaiseen telineeseen ja ulostaa se monjä pois ja röntgenkamera kuvasi tämän tapahtuman lääkärin ja hoitajan tuijottaessa ja huudellessa "ponnista ponnista!" Missään vaiheessa mikään ei satu, mutta onhan tuo nöyryyttävä kokemus. Täytyy vaan ajatella että se on niille työntekijöille arkipäivää ja ovat vallan pitkään opiskelleet että saavat tehdä kyseistä hommaa...
Mulla siis oli tuo kysymäsi rektumprolapsi joka on nyt korjattu modernilla D´Hoore-menetelmällä. Leikkaus ei ollut kivulias kokemus, koska tehdään tähystyksessä viidestä pienestä viillosta, eli arvet jää hyvin pieniksi. Ja ah ihanuutta: kakka pääsee kulkemaan! ja minä siis 30-vuotias nainen, eli vähän harvinaisempi rektumprolapsi potilas.
Nyt vielä haluan eroon noista pukamista, eli se leikkaus on vielä edessä.- ongelmia...
Ihanaa, että joku kertoi asiallisesti tästä operaatiosta. Minulla on se edessä 1kk kuluttua, enkä tiennyt mitä odottaa. Lääkäri vaan totesi, että toimenpide on groteski.
Kakkea ei oikein pääse tulemaan ja sitä pitää auttaa erilaisilla keinoilla. Yksi vessässäkäynti kestää noin 30 minuuttia, joka rajoittaa jo eläämääkin. Jos vessaan ei pääse, alkaa melkoiset ilmavaivat. Tämä on kuulemma ainoa keino, millä asiaa voidaan tutkia, joten sinne sitten...
Juu ja pukamia on täälläkin, kun yrittää ponnistaa vessassa, ei saa juuri muuta aikaan kuin mahtavat pukamat. - grh
ongelmia... kirjoitti:
Ihanaa, että joku kertoi asiallisesti tästä operaatiosta. Minulla on se edessä 1kk kuluttua, enkä tiennyt mitä odottaa. Lääkäri vaan totesi, että toimenpide on groteski.
Kakkea ei oikein pääse tulemaan ja sitä pitää auttaa erilaisilla keinoilla. Yksi vessässäkäynti kestää noin 30 minuuttia, joka rajoittaa jo eläämääkin. Jos vessaan ei pääse, alkaa melkoiset ilmavaivat. Tämä on kuulemma ainoa keino, millä asiaa voidaan tutkia, joten sinne sitten...
Juu ja pukamia on täälläkin, kun yrittää ponnistaa vessassa, ei saa juuri muuta aikaan kuin mahtavat pukamat.oireesi kuulostaa ihan samoilta kuin minulla ennen leikkausta. kakka ei päässyt kertakaikkiiaan tulemaan ulos, usein piti auttaa sormin. Tämä tietenkin johtuu siitä että suoli oli irti ja muodosti pussin. Mutta tosiaan nyt kakka kulkee ja joka päivä! Kyllä oppii nauttimaan elämän perusasioista! ;)
Toivottavasti sinun oireillesikin löytyy ratkaisu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2714979- 463519
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii893474- 502649
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua461833- 971630
- 161463
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘971448- 711045
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1441035