Naapuri valittaa metelistä

Toinen_naapuri

Täällä on paljon naapureista ollutkin keskustelua, mutta minun naapurini vasta mielenkiintoinen tapaus onkin.

Katselen itse paljon elokuvia. Rakastan niitä. Katson niitä lähes päivittäin. Minulla on normaalit stereokauittimet sekä 2x10" passiivi subwoofer asunnossani, joka on 37m2 kokoinen.
Elokuvien katseluaikani on klo 17 ja 22 välillä - eli kun pääsen töistä kotiin. Aika normaalia, eikö?

Naapurini on (omien sanojensa mukaan) "pitkän työttömyyden jälkeen" päässyt viimein töihin ja nukkuu juuri tuona aikana, klo 17-22 välillä.

Tästä eteenpäin hän on sanonut minulle joitakin kertoja, kun musiikki ja muut äänitehosteet kantautuvat hänen asuntoonsa saakka.

En siis saisi aiheuttaa pientä melua klo 17-22?

Hänen huoneistossaan koirat haukkuvat ja ulvovat erittäin häiritsevästi aina kun siellä ei ole ketään kotona. Olen monesti herännyt aamuisin jo ennen yhdeksää niiden haukkumiseen. Sama homma jatkuu ympäri päivän, iltaisinkin heidän käydessään kaupassa tai vaikka saunassa. Aina kun kämppä on tyhjä, ne koirat räksyttää minkä ehtii.
Tämäkö ei ole häiritsevää?

Kyseiselle naapurille on myös ainakin yksi naapuri valittanut hänen ajamastaan kuorma-autosta, jonka parkeeraa noin kahdentoista asunnon / parvekkeen alle, ja jota joutuu "lämmittelemään" kaasuttelemalla aamuisin ennen kuutta. Varmasti lähtee meteliä. Tämäkö ei sitten häiritse?

Hän on nyt tehnyt sähköpostitse huomautus-suuntaisen valituksen taloyhtiölle, josta soittivat minulle tänään. En tästä vielä kuulemma varoitusta saa, mutta toivoivat että asia saataisiin selvitettyä.
Naapuri oli kuulemma saanut mukaan parilta muultakin naapurilta maininnan mun häiritsevästä elokuvien katsomisesta. Nimiä ei suostunut / saanut minulle kertoa. Nämä naapurit eivät ainakaan ole koskaan aiemmin sanallakaan ilmaissut minun häiritsevästä metelistä tätä ennen.
Tämä on sikäli kummaa, koska olenhan sentään asunut asunnossani jo neljä vuotta.

Oma pomoni kanssa keskustellessa, hän sanoi että ongelma on lähinnä tämän naapurin, koska hänellä on tällaiset vuorot. Voisi harkita käyttävänsä vaikka kuulosuojaimia/korvatulppia tällaisina aikoina nukkuessaan. Elämään kuuluu ääniä.
Tai muuttakoot vaikka maalle.

Mitä mieltä te muut olette? Mikä lasketaan häirinnäksi? Mistä voi tulla varoitus? Minkälaisista äänenvoimakkuuksista puhutaan, että voi Helsingin Kaupungin järjestyssääntöjen ja/tai Suomen lain mukaan saada varoituksen tai jopa häädön asunnostaan?

Olen tavallaan valmis ottamaan sen yhden varoituksen ja katsomaan kuinka paljon taloyhtiö oikeasti itse näkisi vaivaa selvittääkseen tilanteen oikeellisuutta, ennenkuin se varoitus tulee lopulta postiluukusta.

41

12553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta...

...jos minun naapurini luukuttaisi leffoja joka ilta 17-22, huomauttaisin siitä itsekin. Kerrostaloasunto toimii huonosti leffateatterina, vaikka onhan se kivaa kun kotiteattereita saa nykyään. Mutta se jyske ja pauke on häiritsevää. Minäkin nimittäin haluan mennä nukkumaan 21.00 herätäkseni aamulla 5.30 töihin.
      Koirat on koiria, lapset on lapsia, mutta stereoita voidaan aina säätää. Sentään ei naapurisi ulvota koiria tahallaan vain siksi että nauttii siitä.
      Hiljaisuusaika 22-06 on yleensä viitteellinen, se ei oikeuta rikkomaan kenenkään kotirauhaa 06-22. Ainoa oikea paikka teknopumputuksiin ja leffojen luukuttamiseen on ainoastaan omakotitalo. Sori.

• Toinen_naapuri

Pointti ei ole, ettenkö pystyisi joustamaan vaikka lopettaakseni klo 21. Pointti oli että en saisi täten ikinä milloinkaan katsoa edes vähän normaalia kovemmalla elokuviani, silä naapurini täytyy saada nukkua aina juuri nimenomaan niihin kellonaikoihin (17-22), kun minulla olisi mahdollisuus katsoa niitä elokuvia.

• Toinen_naapuri

Lisättäköön vielä, että koirien haukunnalle voi jokainen omistaja jotain, jos vain on valmis tekemään sen eteen mitään.

Tätä naapuria ei voisi vähempää kiinnostaa sen koirien aiheuttama meteli. On eri asia toki haukuttaa koiriaan tahallaan, mutta yhtä syyllinen on, jos ei tee mitään koiriensa haukkumisen loppumiseksi.

• voi taloyhtiön

järjestyssääntöjen puitteissa?Onhan maailmassa erillaisia töitä, eri kellonnaikoina.Niihin on vain sopeuduttava.TV ei nyt ole mikään harvinaisuus,eikä piano taikka viulukaan.Kai jostain apua sitten saa,vaikka luostarin rauhasta ja hiljaisuudesta jossa johdatetaan perimmäisten kysymysten luo.

• tyhmä?
        voi taloyhtiön kirjoitti:

järjestyssääntöjen puitteissa?Onhan maailmassa erillaisia töitä, eri kellonnaikoina.Niihin on vain sopeuduttava.TV ei nyt ole mikään harvinaisuus,eikä piano taikka viulukaan.Kai jostain apua sitten saa,vaikka luostarin rauhasta ja hiljaisuudesta jossa johdatetaan perimmäisten kysymysten luo.

Kai sitä asua saa,mutta niitä toosia ei huudateta niin että kuuluvat naapuriasuntoon.Teille paviaaneille ei millään tunnu uppoavan kalloon se,että ei ne naapurit ole mitään elottomia ja kasvottomia olentoja joita saa rääkätä niin paljon kun jaksaa.Naapurit ovat aivan samalaisia elollisia olentoja niinkuin vaikka sinä...Ja kenenkään EI tarvitse puolustella tai selitellä sitä miksi haluaa olla rauhassa omassa kodissaan.Kenenkään ei ole pakko ostaa kotiteattereita,koiria tai tehdä kurittomia ipanoita.Jos päätät hankkia jonkun näistä,on käytön/kasvatuksen vastuu sinulla.Jos et osaa käyttää muita häiritsemättä,älä hanki tai muuta pois kerrostalosta.Ei naapureiden(muiden ihmisten)ole pakko alistua käytöstavattomien tomppeleiden armoille.Simppeliä.

• vielä että..
        Toinen_naapuri kirjoitti:

Lisättäköön vielä, että koirien haukunnalle voi jokainen omistaja jotain, jos vain on valmis tekemään sen eteen mitään.

Tätä naapuria ei voisi vähempää kiinnostaa sen koirien aiheuttama meteli. On eri asia toki haukuttaa koiriaan tahallaan, mutta yhtä syyllinen on, jos ei tee mitään koiriensa haukkumisen loppumiseksi.

..et saatana saa huudattaa niitä laitteitas mihinkään aikaan vuorokaudesta niin että ne häiritsevät naapureita !

Tuliko asia selväksi !

Jos on varaa hommata hienot laitteet niin on sulla myös varaa muuttaa kamoines vaikka saariselälle eräkämppään - kuuntele siellä niin kauan ku sulla kuulo säilyy !

KAIKENLAINEN LIIAN KOVA MÖLY ON KIELLETTYÄ JOS NAAPUREITA LÄHELLÄ !

• asun
        tyhmä? kirjoitti:

Kai sitä asua saa,mutta niitä toosia ei huudateta niin että kuuluvat naapuriasuntoon.Teille paviaaneille ei millään tunnu uppoavan kalloon se,että ei ne naapurit ole mitään elottomia ja kasvottomia olentoja joita saa rääkätä niin paljon kun jaksaa.Naapurit ovat aivan samalaisia elollisia olentoja niinkuin vaikka sinä...Ja kenenkään EI tarvitse puolustella tai selitellä sitä miksi haluaa olla rauhassa omassa kodissaan.Kenenkään ei ole pakko ostaa kotiteattereita,koiria tai tehdä kurittomia ipanoita.Jos päätät hankkia jonkun näistä,on käytön/kasvatuksen vastuu sinulla.Jos et osaa käyttää muita häiritsemättä,älä hanki tai muuta pois kerrostalosta.Ei naapureiden(muiden ihmisten)ole pakko alistua käytöstavattomien tomppeleiden armoille.Simppeliä.

kerrostalossa kolmannessa kerroksessa. teen töitä niin, että kotiudun klo 05.30 ja herään aamuisin ensimmäisen kerroksen asukkaan pianon pimputukseen ennen klo 8.
        Olen keskustellut asiasta isännöitsijän kanssa ja hänen kantansa asiaan oli: kun soitto tapahtuu klo 06 - 22 välillä niin ei voi kuin kärsiä tai muuttaa muualle. Mikä tekee pianon soitosta eri asian kuin elokuvien katselusta?

• Itsestäänselvyys!

Koira voi tietty innoissaan joskus haukahtaa muutaman kerran, mutta yhtäjaksoinen räksytys tai ulina tyyliin vartista kahdeksaan tuntiin ei ole hyväksyttävää, ei varsinkaan kerrostalossa. Ja yöllä ei saa haukkua ollenkaan, ei lehdenjakajaa eikä baarista palaavaa naapuria. Omistajan on koulutettava koira olemaan hiljaa myös yksin ollessaan, kuulemma onnistuu aina, jos oikeat keinot. Jos ei jaksa sitä tehdä, koirasta on luovuttava.

Jos koira räksyttää kaiket päivät, eikä omistaja välitä huomautuksista, se on häädön ja/ tai koiran huostaanoton paikka. Kannattaa valittaa ensin koiran omistajalle, joka ei ehkä edes tiedä koko asiaa. Jos ei auta, noottia isännöitsijälle ja lopuksi vaikka poliisille. Jos omistaja on piittaamaton, tuskin koiraa muutenkaan viitsitään kouluttaa, joten asiaan puuttuminen on palvelus.

• Viidakko-Jim
        vielä että.. kirjoitti:

..et saatana saa huudattaa niitä laitteitas mihinkään aikaan vuorokaudesta niin että ne häiritsevät naapureita !

Tuliko asia selväksi !

Jos on varaa hommata hienot laitteet niin on sulla myös varaa muuttaa kamoines vaikka saariselälle eräkämppään - kuuntele siellä niin kauan ku sulla kuulo säilyy !

Paitsi ei lasten kiljunta.

• sulle.

Itsekin katson KT: ssa paljon leffoja, mutta laitan kuulokkeet päähän niin saan luukuttaa sadalla, ja naapurisopu säilyy.

• wintermix

aina pitää tehdä vastahuomautus ,eli tässä tapauksessa taloyhtiölle, että tulee ns riitatilanne,muuten joudut sinä vain puolustautumaan ja vastaamaan,siis pitää päästä myös syyttämään.
      itse alottaisin myös talonkatselun jostain muualta OK-talo
      ps syytä naapuri näistä seikoista joita kerroit,sekä lisäksi turhasta normaalinasumisen loukkaamisesta,hankaloittamisesta

• .....................

järjestyssäännöissä kyllä mainitaan että ehdoton hiljaisuus klo 22-07, mutta 07-22 välisenäkään aikana EI saa aiheuttaa naapureita häiritsevää melua.

• se ei tarkoita

täydellistä hiljaisuuttakaan,luultavasti on myös liian hatarasti tehty talo.talot on elämistä varten .on myös häiriöksi naapureille valittaa
        elämisen äänistä,valittamisesta seuraa vain todella vaikeita tilanteita,joita harvoin voi sovitella

• Eri näkökantoja
        se ei tarkoita kirjoitti:

täydellistä hiljaisuuttakaan,luultavasti on myös liian hatarasti tehty talo.talot on elämistä varten .on myös häiriöksi naapureille valittaa
        elämisen äänistä,valittamisesta seuraa vain todella vaikeita tilanteita,joita harvoin voi sovitella

Kun ajattelee tilannetta omalta ja naapurin/naapureiden kannalta, en oikeastaan näe kuin yhden ratkaisun: Arki-iltoisin katselet leffoja normaalisti, mutta kuuntelet niitä kuulokkeilla. Viikonloppuisin lauantaisin ja sunnuntaisin naapuri ei ilmeisesti ole töissä, joten silloin voit katsella niitä ilman kuulokkeita.

Tuosta kuorma-autometelistä klo 6 aamulla: Yrittäisin saada muita naapureita mukaan ja tehdä asiasta huomautuksen isännöitsijälle. Tietysti jos lähistöllä on vapaata tilaa alle kilometrin säteellä, jonne naapuri voi jättää kuorma-autonsa, yrittäisin ensin ehdottaa tätä ratkaisua hänelle. Ei kenenkään tarvitse kuunnella auton pitkäaikaista käynnistystä jokaikinen aamu kello 6.

• juttu:)

Tutulta kuulostaa, siis naapurisi puolelta. Itselläni on kokemusta juuri noista subwoofereista ym. Naapurillani oli sellaiset ja omaan olohuoneeseeni kuului todella paha kova humina, kovien äänitehosteiden lisäksi. Tuo humina tuntui pahalta. Juttelin seinänaapurini kanssa kerran asiasta, kun tapasimme rappukäytävässä. Hän ei olisi uskonut, kuinka hyvin kaikki kuului seinän läpi asuntooni, vaikka ei pitänytkään aparaattejaan kovalla. Kävi kuuntelemassa asunnossani ja siihe loppui niiden laitteiden käyttö hänen aloiteestaan. Pahoitteli asiaa ja luopui laitteista.

Kyllä se niin on, että nuo leffa-laitteet eivät kuulu kerrostaloihin.

• Rasseli

Minäkin rakastan elokuvia eikä niiden katselemisesta tule mitään kun kusiaivo naapurini soitattaa humppaansa seinän takana. Huomaatko?

Ja kyllä ihmisellä tulee olla oikeus nukkua ja olla rauhassa kotonaan ilman että seinät humisevat bassosta ympärillä.

Käytä kuulokkeita, niin minäkin teen.

• YMMÄRTÄÄ..

..perusasioita

Tuliko asia selväksi !

• Näin on

Minulla on juuri tuollainen naapuri, jolla subbarit seinän takana. Sellaiset EIVÄT kuulu kerrostaloon, ei ikinä. Niitä on täysin mahdoton säätää niin etteivät ne kuuluisi häiritsevästi naapuriin, koska ne aiheuttavat huminaa ja tärinää niin paljon, että sitä on vaikea uskoa siinä asunnossa missä kaiuttimet ovat.

Myötätuntoni on naapurin puolella.

• minunkin myötätuntoni
        Näin on kirjoitti:

Minulla on juuri tuollainen naapuri, jolla subbarit seinän takana. Sellaiset EIVÄT kuulu kerrostaloon, ei ikinä. Niitä on täysin mahdoton säätää niin etteivät ne kuuluisi häiritsevästi naapuriin, koska ne aiheuttavat huminaa ja tärinää niin paljon, että sitä on vaikea uskoa siinä asunnossa missä kaiuttimet ovat.

Myötätuntoni on naapurin puolella.

On kummallista, että ihmiset kuvittelevat, että hiljaisuusrajojen sisäpuolella saa päästellä säännöllisesti mitä tahansa ääniä. On olemassa sellainenkin käsite kuin jatkuva häiriön tuottaminen.

Aion itse mennä tänään keskustelemaan alakerran naapurin kanssa hänen musiikkinsa tuottamasta töminästä. Olen kyllästynyt kuuntelemaan päivätolkulla basson ja rumpujen yhteistömpsötystä. Jos kuuntelen itse musiikkia, kuulen hänen musiikkinsa sieltä takaa. Järki ei kai sano, että kerrostalossa ei voi kuunnella mitään niin kovalla kuin laitteista irtoaa ilman, että äänet vuotavat toisten koteihin.

Kenelläkään ei ole velvollisuutta kuunnella päivittäin naapurista kantautuvaa älömölöä.

Ja ap: en minäkään kuuntelisi sinun leffanautintojasi!

• jOSJJUALOSI

Olet NATSI

• koskaan..

kuullut kuulokkeista, joita tietysti sivistyneet ihmiset käyttävät kerrostalossa asuessaan?

• jummarra

mekkalaa vaan ja paskamusaa naapureille.

• tosi väsynyt akan riepu

Kyllä elokuvia mielestäni voi katsoa ja kuunnella normaaliaikaan. eli juuri viiden jälkeen. mutta vaikka hiljaisuus onkin yleensä kello 22, niin sitä voisi katsoa vähän hiljemmalla jo aikaisemminkin.

Itse kuuntelen ja katselen telkkaria/musaa aika myöhään, mutta pidän korvakuulokkeita.
      Samoin poikani kitaran soittamisessa ja yleensä tietokoneella ollessaankin.

Mutta nyt emme enää välitä.
      Tämän valvotun yön jälkeen mitta on täysi.

nyt meilläkin on oikeus huudattaa vaikka läpi yön, naapureista välittämättä.

ei hekään välitä muista. kaksi alimmaista naapuria on saanut huomautuksia suoraan ja isännöitsijän kautta kohta kaksi vuotta ja mikään ei mene kaaliin.

Naapuri sanoi viimeksi vain että "kyllä kerrostaloasumiseen kuuluu että sietää elämän ääniä" joopajoo.
      Mielestäni kerrostaloelämään kuuluu myös että otetaan naapurit huomioon.

Eli jos teillä on yhtä löyhä taloyhtiö kun tämä, niin ei sun häätöä kannata pelätä.
      Ennemmin muuttaa kyllästymisen vuoksi ja valvottujen öiden/päivien vuoksi ne ihmisten tavoilla asuvat naapurit.

• iltauninen

Näitä keskustelupalstoja kun olen lukenut niin, ihmiset tuntuu jauhavan sitä, että kerrostalossa pitää sietää normaaleja elämisen ääniä. Pointti onkin se, että päiväsaikaan näin on, mutta yörauha pitää ihmisillä olla klo. 22 jälkeen.

Yläkertani nuori pariskunta aloittaa 22 maissa kovaäänisen tavaroiden kolistelun, mikä saattaa kestää useita tunteja. Isännöitsijä ja hallitus ovat asettuneet naapureideni puolelle käyttäen argumenttina juuri noita "normaaleja elämisen ääniä´".... Haloo..

Mitä enemmän olen yrittänyt asiaa ajaa sitä pahemmaksi ongelma on yltynyt. Kolistelu alkaa aika tarkkaan heti sen jälkeen, kun olen mennyt nukkumaan (vaihtelevina aikoina), eli aika tahalliselta kuulostaa. Sairasta! No, koska naapurini saivat hallitukselta ikäänkuin siunauksen toiminnalleen, niin miksipä olisivat käytöstään muuttaneet. Itse en pysty korvatulppia käyttämään (ja miksi pitäisikään öiseen aikaan?), joten töissä onkin sitten aika krapulainen olo monesti vähäisten yöunien takia. Tilanne on täysin uskomaton ja terveyshän tässä pikkuhiljaa menee vähäisten yöunien takia.
      Kiusa se on pienikin kiusa.
      Kumpa ihmiset kasvaisivat aikuiseksi.

• akkaliini

Hei
      On olemassa vuorotyöläisiä ja niin kuin minäkin tarvitsen torkut työpäivän jälkeen. Yläpuolellani asuu terveydenalan ammattilainen ja taiteilija ja meteliä riittää. Kävellään sellaisilla kengillä, että kopina kuuluu todella hyvin. Taiteilija kehystää taulujaan ja mamma siivoaa jäljet.
      Olen itsekin ottanut sen kannan, että annetaan vahingon kiertää ja soitan musiikkia lujempaa ja bassohan hävittää kenkien kopinaa ym. Yhden meteli synnyttää lisää meteliä ja kierre on valmis. Pitäisikö taloyhtiössä tällainen käytös koettaa lopettaa vai mitä pitäisi tehdä? Kertokaa kokemuksistanne.

• Sigge.

Suosittelen hankkimaan hyvälaatuiset stereokuulokkeet pitkällä piuhalla varustettuna. Sä saat sen nautintosi suoraan omaan päähäsi, eikä muu talonväki häiriinny. Se on VOITTO/VOITTO tilanne kaikille.

• Sennheiser 130

Just on Sennheiser 130 testissä, onks mielipidettä.

• Matti*

Pianot, viulut, bassot, kitarat, huilut, rummut, tehokkaat vahvisimet/subwooferit, ovat kaikki kiellettyjä kerrostaloissa. Luulisi vuokraemäntien/isäntienkin olevan vähän älykkäämpiä, ja sanovan EI KIITOS, ennen kuin edes ajattelevat vuokralle ottoa. Tuskaahan se on kaikille. Vuokralainen saa vähän väliä valituksia ja on kokoajan häätöuhan alla.

• 13+313

Itse asuin kerran 1. kerroksessa kaupan vieressä. Ei ollu meidän yhtiön piha mut siinä piti jokin "trucker" jakeluautoansa parkissa. Kesällä käytti jäähdytyskonetta ja talvella lämmitteli moottoria. Ei mitään armoa noille häiriköille! Veis kalustonsa varikolle yöksi ja antais muidenkin nukkua. Jos ei niille normaali elämänrytmi lapsiperheiden, tai muitten normaaliaikoina työssä käyvien rytmin mukaan sovi niin muuttakoon tai hankkikoon toisen duunin!

• soimaan

levyllinen koirapillin vihellystä JA TÄYSILLE. Jos on hyvä kotiteatterin äänentoisto niin ihmiset eivät kuule mitään mutta naapurisi koirilla saattaa tulla ongelma jonka takia naapurisi saa häädön.

• 12333

osta naapurillesi pussillinen korvatulppia.

• ...,

Mitä sinäkään ostaisit? Tulisitpa tarjoamaan mulle korvatulppia niin sösit itse joka ainoan tulpan!

• Vihainenddddd

Meidän naapuri on ihan vittumainen. Se valittaa joka asiasta. Asumme rivitalossa. Kyseinen rouva käski talonmiehen kertomaan meille että meidän pitää lopettaa hänen arvokkaalla pihalla kävelyn. Ja siinä ei oo kukaan ees kävellyt. Hän laittoi varmuuden vuoksi vielä keppejä hänen pihansa ympärille. Ettei kukaan vain mene siitä. Tämä rouva on aika vanha. Joskus kuulen kuinka hän höpisee jotain itselleen.

Sitten toinen tapaus. Elikkä mun tuttu asuu rivitalossa jossa on yksi sauna. Jota kaikki käyttää aina vuorollaan. Kerran mun tutun naapuri tuli valittamaan, että saunassa haisee hiki! Öö...

• kokeileppa hommata niiden subbareiden alle sellaset kartion muotoiset piikit..vähentää resonointia huomattavasti

• ---

Helpompi konsti on katkoa piuhat koko subbarista, sillä ne eivät kuullu kerrostaloon!

• ---

Ennenkaikkea jos sitä bassoa on pakko huudattaa, niin pitäkää nyt jumalauta edes parvekkeen ovet kiinni! Ihme, että mitä yksinkertaisemmista asioista pitää aina olla valittamassa! Vai puuttuuko nykynuorilta kokonaan oma järki?

• 14+8

MYRKKYÄ tuollainen on kerrostalossa. Et todellakaan kuuntele vain omiasi vaan nuo tehosteet kuuluu naapuriin jopa omaa asuntoasi paremmin!. Itse kuuntelin tuota mökää NAAPUTITALOSTA kun olin parvekkeella. Ihan hirveä häiriö! jos joku olisi

• dgfh

Ap rupeaa katsomaan niitä elokuviaan kuulokkeet päässä ja naapuri luopuu koirista. Jos hän ei kuitenkaan suosiolla luovu niistä räksyttävistä otuksista jotka ei kuulu kerrostaloon niin sitten taloyhtiölle vain ilmoitus ja hyvällä tuurilla tämä naapuri potkitaan ulos asunnostaan ärsyttävien hurttiensa kanssa. Tämä olisi kaikin puolin toivottava lopputulos. KOIRAT EIVÄT KUULU KERROSTALOIHIN!

• haukkueihaavaatee

koirien haukunta ei ole peruste jos tapahtuu päiväsaikaan...siis silloin kun saa tehdä remonttia jne. meteliä. voi toki yrittää mutta oikeudessa ei päde

• $$$$$$$$

Asuntonsa voi toki äänieristääkin siten, ettei sieltä kuulu ulos bassot, mutta se sitten vain maksaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      5608
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3141
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      43
      2748
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2082
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      27
      2065
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1869
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      100
      1844
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      1782
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1478
    10. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      17
      1258
    Aihe