Elisa kaapelimodeemi yhteys Tampereella ?

Make.

Kysyisin Tamperelaisilta että, kuinka elisan kaapelimodeemi yhteys toimii kaapelimodeemin käyttäjillä Tampereella ?
Onko ollut pahaa pätkimistä tai muita ongelmia ?

Kumpi nopeus olisi parempi, 3M/600 kbit/s 27,90/€/kk vai 10M/1M 34,90€/kk ?

Kiitos käyttäjien tiedoista ?

7

4406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,...,,,

      Itsellä Elisan 8/1 ADSL ja speedtestin mukaan nopeudet 5-7m/0.6-0.8m. Viimeiseen puoleen vuoteen ei ole tainnut pahemmin pätkiä (ehkä pari kertaa), mutta tyytyväinen olen ollut. Vuosi sitten pätki joka kuukausi ja olin vaihtamassa nettiä mutta jostain kumman syystä sen jälkeen pelittänyt.
      Riippuu siitä paljonko nettiä käytät ja mihin, mutta itse ainakin ottaisin tuon 10/1, mikään ei vi***a enemmän kuin hitaasti latautuva sivu :) Toki nuo nopeudet ovat sinnepäin ja ei varmasti ole tuota 10/1 missään, riippuu paljon etäisyydestäsi keskukseen. Itsellä matkaa n. 2km.

    • -o'

      ei mitään ongelmia, 3M/600 kbit/s on mulla ja tavara liikkuu ~345/65 kt/s, yhteys vakaa ja pingit mailmalle yhtä hyvät ja tasaset kun ADSLssä.

    • 33nen

      Hyvin toiminut viime aikooina minullakin. Viime vuonna oli pätkimisongelmaa myös, mutta tulkitsin sen loppumisen johtuneen siitä, että nostin modeemin kaapin sisältä ulkopuolelle. Jäähtyy paremmin. Lieko ongelmat kuumenemisesta johtuneet, mutta joka tapauksessa tämän vuoden puolella ei mitään pätkimistä.

      Mukava seikka oli aikoinaan (n. 3 vuotta sitten), että yhteys aukesi samana päivänä, kun tein sopimuksen ja hain modeemin. Lisäksi hinta on samaa luokkaa kuin 1 M ADSL:ien, joskaan en ole viime aikoina hintoja tarkastellut.

      Elisan tukeen joskus soittelin, kun oikein pätki. Epätoivoista hommaa, yli tunnin jonotus. Onneksi ei ole tarvinnut viime aikoina sitä tehdä.

      • 33nen

        Niin, lisäyksenä siis että 3 M yhteys minulla.


      • SuSu..

        Näkyy olevan aika heikossa noi kaapelimodeemit eli ilmeisesti Elisalta sitten täytyy ottaa, ei taida tulla kaupan päälle niinkuin adsl-liittymissä monesti? Kaverille nettiä hommataan ja pian haluaisi sen saada, siksi kaapeliyhteyttä ajateltiin.


      • 33nen
        SuSu.. kirjoitti:

        Näkyy olevan aika heikossa noi kaapelimodeemit eli ilmeisesti Elisalta sitten täytyy ottaa, ei taida tulla kaupan päälle niinkuin adsl-liittymissä monesti? Kaverille nettiä hommataan ja pian haluaisi sen saada, siksi kaapeliyhteyttä ajateltiin.

        Tuolla niitä näyttää olevan jonkun verran: http://tinyurl.com/3e8pwe


      • SuSu..
        33nen kirjoitti:

        Tuolla niitä näyttää olevan jonkun verran: http://tinyurl.com/3e8pwe

        Kiitoksia, itsekin tuolla asiakkaana mutta en hokannut sieltä katsoa =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe