RaisSport 2000

onko teillä

kokemuksia ko. veneestä

Kiinnostaisi hankkia kovasti

4

4692

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Winha

Ostin Lehtonen@Laihorannalta mallin 2010 vuonna 2000 rannikkokäytöön ja ajelin neljä kesää. Alkoi tehdä mieli hieman suurempaa peliä ja hieroinkin kauppaa mallista 2000, mutta veistämö ei enää silloin ollut kovin halukas rakentamiseen ja jäivätkin sitten eläkkeelle seuraavana talvena.
      RaisSportit ovat hyvärunkoisia, kaverukset ajelivat kilpaa nuorempana. Tuolla pienemmälläkin tuli liikuttua melkoisessa aallokossa Porin edustalla.
      Malli 2000 sai hyvät arviot yhdessä testissä jonka olen nähnyt, mutta en muista mikä lehti oli kyseessä. Raision Auto ja vene on myynyt myös paattia ja oli heidän kanssaan messuilla muistelua asiasta. He pitävät venettä myös mainiona. Sisustusratkaisuja on tilaajasta riippuen monenlaisia, kuten myös koneita. Pääasiallisesti tekivät 130 heppaisella VP -siäperädieselillä ja viimeiset Merkkarin 120 heppaisella ihmedieselillä josta myös itse olin kiinnostunut. Näin veistämöllä myös perämoottoriversion joka meni muistaakseni saimaalle. Haastattelin omistajaa seuraavana kesänä puhelimessa ja kovin hän oli tyytyväinen hankintaansa. Venemestarit tekivät myös minuun luotettavan vaikutuksen.

• Rais Sport

saattaapi olla, että ajelemme rais sportilla jo keväällä...

• Sniblin

Olikos tossa 2010 -mallissa minkäännäköisiä yöpymismahdollisuuksia? En ole kovinkaan vaativa niiden tilojen suhteen, taustalla kuitenkin useampi vuosi Hai-veneen osaomistajana. (BTW, neljä miestä pystyy tosiaan nukkumaan Haissakin viikon...) Myynti-ilmoitusten kuvien perusteella ei vain oikein pysty arvioimaan niitä tiloja.

• AD31

Meillä on ollut tällainen vene vuodesta 2003. Se on vm.1992 ja varustettu AD31 sisäperädieselillä. Ehkä hiukan alitehoinen liukuunnousussa, mutta huippuja se kelaa silti 30 solmua. Matkavauhti on jotain 23-25 solmua.

Näitähän on käsittääkseni tehty alkaen 1988 jotain kolmisenkymmentä kappaletta. Vankkaa ja siistiä käsityötä koko vene. Harvinaisen tukeva ja jämäkkä menemään merellä. Ehkäpä osin painavan moottoripakettinsakin ansiosta. Sivutuulille se on kohtullisen herkkä, joten trimmilevyt on must.

Sisustusratkaisuja on kaikenlaisia. Meidän vene taitaa olla sieltä varustellummasta päästä penttereineen, vessoineen, painevesineen ja jääkaappeineen. Sisällä on seisomakorkeus ja nukkumatila mukavasti erotettu ohjaamosta (vrt. nykyiset läpikäveltävät kabiiniveneet). Samoin keulakaiteiden muoto vaihtelee veneiden välillä.

Osta ihmeessä jos haet hyvää, säänkestävää merivenettä retkeilyyn kahdelle aikuiselle tai 2 1 perheelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe