Kyselin kuudenkympin huoltojen hintoja Golf variant 1.6:een IV. Yllätys oli, että merkkihuollon hinta oli vain muutaman kympin kalliimpi kuin ketjuhuoltamon hinta. Olen pitänyt aina yhdentekevänä missä auton huoltaa, mutta jos hintaero on noin pieni... Jakohihnan vaihtoa en kyllä tekis merkkihuollossa, siinä erot on satasia.
Mitäs korjaamoketjuja pk-seudulla vielä ois, jotka tuntis volkkaria.
huolto vai merkkihuolto
4
737
Vastaukset
- ....
Jos autossa takuu vielä voimassa, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin merkkihuolto. Myös takuuajan jälkeisiin auton tyyppivikoihin varmaankin suhtaudutaan hieman suopeammin, jos auto on säännöllisesti käynyt merkkihuollossa.
Että, kun kymppejä säästää, saattaa tuhansia menettää.
Huollon tasossa ei kylläkään ole merkitystä, tulee vaan mieleen vuosia sitten ollut TM:n 60000 km:n testi, jossa merkkihuolto jäi kiinni siitä, että moottorin keskimmäinen sytystulppa oli jäänyt vaihtamatta, se kun kuulemma on erittäin hankalassa paikassa. Kyseessä oli vW Golf ja huolopaikka jossain pääkaupunkiseudulla.Jos tuo syllinteri oli mennyt jossain vaiheessa pimeäksi tulpan takia, olisi varmaan katalysaattori tykännyt siitä hyvää. Että ei se merkkihuolto autuaaksi tee.- huolto..
Onhan se näin, perushuollossa ei isoa eroa välttämättä tule pajojen ja merkkiliikkeiden välille.
Hieman tympäisi sekin, kun korjaamoketjun tyyppi alkoi ehdottamaan, että jakohihna kannattaa vaihtaa jo 30 tonnia ennen huoltokirjan suositusta. Kun on riski että voi katketa. Voishan sitä vaihtaa vaikka koko moottorin "varmuuden vuoksi", mutta joku järki. Tuli sellainen rahastuksen maku. Merkkihuolto ei halunnut jakohihnaa vielä vaihtaa.. - .......
huolto.. kirjoitti:
Onhan se näin, perushuollossa ei isoa eroa välttämättä tule pajojen ja merkkiliikkeiden välille.
Hieman tympäisi sekin, kun korjaamoketjun tyyppi alkoi ehdottamaan, että jakohihna kannattaa vaihtaa jo 30 tonnia ennen huoltokirjan suositusta. Kun on riski että voi katketa. Voishan sitä vaihtaa vaikka koko moottorin "varmuuden vuoksi", mutta joku järki. Tuli sellainen rahastuksen maku. Merkkihuolto ei halunnut jakohihnaa vielä vaihtaa..Ajosta kait tuo jakohihnan vaihtoväli riippuu. Kun esim. autolla ajetaan vain lyhyitä työmatkoja, siis paljon käynnistyksiä kylmästä, kuluu ehkä enemmän.
Ylivarovaisia taitaavat usein olla, lieneekö volkkarissa tuo hihna mikään suuri ongelma, jossain Opelissa kylläkin. Itse vetelin Fordin Focuksella satatonnia(auto meni vaihtoon) ja hyvin pelitti, kuulemma kiristinrulla siinä enemmin laukeaa kuin se hihna. - koemuksen ääni puhuu
huolto.. kirjoitti:
Hieman tympäisi sekin, kun korjaamoketjun tyyppi alkoi ehdottamaan, että jakohihna kannattaa vaihtaa jo 30 tonnia ennen huoltokirjan suositusta. Kun on riski että voi katketa. Voishan sitä vaihtaa vaikka koko moottorin "varmuuden vuoksi", mutta joku järki. Tuli sellainen rahastuksen maku. Merkkihuolto ei halunnut jakohihnaa vielä vaihtaa..eli tuohon koneeseen ehdotettiin minulle ihan naama peruslukemilla jakopää remonttia (hihnA rullat) kun vein huoltoon. Itse selvittelin et ei oo mitään hihnaa tossa koneessa. Niin ja liike oli pohjois-kymenlaaaksolainen volkkarin merkkiliike...
se huollon ukko on istunut siinä tiskin takana niin kauan kuin minä muistan. syytä olisi käydä ainakin mallikohtaiset kurssit ettei satu tollasia kämmejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791