hyvin yksinkertainen gallup

jooooi

Oletko kokeillut hoitaa psoriastasi ruokavalion muutoksella?

Miten kauan kokeilit?

Saitko tuloksia?

Jos tulokset olivat hyviä, kerro mitä jätit pois, mitä lisäsit!

Jos et ole kokeillut, miksi et?

7

1181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sekä että

elävää ravintoa vuoden ajan, samoin Zone elämäntapaa pari vuotta.
      Ei erityisempää tulosta vaivannäköön nähden.
      Psori ollut vuosikymmeniä-capitis hiuspohjassa sekä pieniläiskäinen muoto keholla siellä täällä, reilummin selkä ja rinta.

• kutina

kutina loppui kokonaan omegoilla yms.samoin lievää parannusta myös itse läiskiin,olisi pitänyt aloittaa taudin alkuvaiheessa,olisi varmaan pysynyt pienemmillä alueilla

• Tupsu2

Olen vähähiilihydraaattisella ruokavaliolla ja
        PPP on parantunut huomattavasti!

• psoripoika

Terve kaikki!

Olen aloittanut karkkilakon noin kuukausi sitten ja heti on kutina loppunut. Olen myös vähentänyt reilusti kahvileipien syöntiä.
      Tämä karkkilakko kieltää minua syömästä kaikkia makeisia, virvoitusjuomia ym. jotka sisältävät paljon hiilihydraatteja. Jos haluat lievittää psoriasiksen oireita, niin kannattaa suosia vähähiilihydraattisia ruokia.
      Olen myös alkanut rasvaamaan ihoa jokaisen suihkun jälkeen, jota en ole muuten ennen tehnyt. Heti on psoriasis helpottanut. Rasva on ihan tavallista kosteuttavaa geelivoidetta.

Ruokavaliosta kolmanteen eli kannattaa myös välttää uima-altaita, sillä kloorivesi ei ole hyväksi psoriasikselle. Iho alkaa punoittamaan ja kutisemaan.
      Kesällä sitten ui mahdollisimman paljon meressä, sillä vedessä oleva suola parantaa psoria. Meren ääressä saa samalla aurinkoa.

• Hiilihydraatit

Ihan sama kokemus.Sokerit saavat psorini kutisemaan ja kukkimaan.Alkoholi on myös myrkkyä.Vältän hiilihydraatteja, ainakin jos tuotteessa ei ole mitään erityisiä hivenaineita tai vitamiineja (esim ;karkit,leivonnaiset).

• Panimo
        Hiilihydraatit kirjoitti:

Ihan sama kokemus.Sokerit saavat psorini kutisemaan ja kukkimaan.Alkoholi on myös myrkkyä.Vältän hiilihydraatteja, ainakin jos tuotteessa ei ole mitään erityisiä hivenaineita tai vitamiineja (esim ;karkit,leivonnaiset).

ja sokerilla jotain yhteistä kun ja siksi pahentavat molemmat koska alkoholihan on sokerikäymisen tulos. Jos syö paljon hiivapitoisia tuotteita kuten leipää, pullaa, hiivatabletteja ym. ja sitten paljon sokerituotteita niin alkaa elimistössä käyminen joka sitten pahentaa psoria.

• Johan55
        Panimo kirjoitti:

ja sokerilla jotain yhteistä kun ja siksi pahentavat molemmat koska alkoholihan on sokerikäymisen tulos. Jos syö paljon hiivapitoisia tuotteita kuten leipää, pullaa, hiivatabletteja ym. ja sitten paljon sokerituotteita niin alkaa elimistössä käyminen joka sitten pahentaa psoria.

Elimistössä asuvista suolistoflora, eli hiivoista ja bakteereista koostuva kanta voisi
        olla myös yksi koko elimistön toimintaan, ravinnon hajoamiseen suolistossa ja sitä kautta elimistön PH-tasapainoon ja lipideihin (rasvoihin ja niiden toimintaan) voimakkaastikin vaikuttava tekijä.

Lipidit ja rasvat muodostavat solukalvoja.

Stressi -> vatsahapot
        Happamat juomat, sokeri -> käyminen suolistossa
        Bakteeri- ja hiivakanta -> lisähappamuus
        =>
        Happamuus härskistyttää elimistön rasvoja ->
        Lipidien toiminta häiriintyy ->
        ihon nopeampi uusiutuminen ->
        psoriasis/psorireuma.

D-vitamiinit ja rasvahapot auttavat ihoa uusiutumaan nopeammin, mutta eivät poista varsinaista syytä ja lähdettä itse ongelmaan, auttavat vaan paranemaan ja estävät elimistön lipidejä vaivaavaa härskiintymistä ja sen oireita näkymästä.

Tämä on pelkkä teoria, mutta elimistön ja suoliston bakteerikantaan ja PH-arvoon voisi yrittää vaikuttaa itsekukin ruokavaliolla kokeilun vuoksi tai suorittaa itsetutkiskelua siitä mitä on menneisyydessä kokenut.

Antibioottikuurit voivat esim voimakkaasti vaikuttaa bakteerikantoihin. Itselläni taisi psoriasis puhjeta jonkin aikaa elämäni ensimmäisen
        antibioottikuurin jälkeen. Flatulenssi ainakin tuli myöhemmin mukaan kuvioihin antibioottien myötä.

Millähän suolistoflooraansa saisi normalisoitua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe