Haukutaanko venemyyjiä ?

Veneen ostanut

Mulla kävi hassusti veneen ostossa, mutta lopputulos kuitenkin hyvä.

Venemyyjä esitteli käytettyä paattia Helsingissä venerannassa (oli telakoituna). No jotenkin se esittely oli vähän tikkuista ja vene tuntui entistä ahtaammalle, kun isokokoinen myyjä siellä jumitti kokoajan edessä. Muutenkin veneen hyvätpuolet olivat luokkaa "tämä on tosihyvä tässä on jopa ankkuri". Varustelun taso oli siis aika nollissa, mikä olisi tiennyt melkosuurta lisälaskua. Mietin että tämä malli on ihan surkea ja tätä en ainakaan osta.

No menin sitten ehkä 1kk päästä katsomaan yksityisen myymää samanlaista venettä. Innostui paatista, koska siinä oli varustelu ja hinta kohdillaan. Tällä kertaa jopa venekin tuntui paremmalle ja tilavalle. Myyjä esitteli olellisia asioita ja ei ollut kokoajan "kato tänne mä näytän nyt sulle miten tää wc:n ovi aukeaa", joten kaupat tulivat.

Eli onnea vaan veneen ostoon. Itse olen tyytyväinen, että se on ohi =)

5

991

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • venemyyjä

Me venemyyjätkin olemme ihmisiä. Meissä on sekä hyviä ja taitavia että ajoittelijoita tai öykkäreitä.
      Näin on myös muissa myyjissä... sekä ostajissa. Asiallisuus ja asiantuntemus on ylivertaista.

• ihmetyttääkin

mut katsos venepalstalla kuuluu haukkua venemyyjiä ja autopalstalla automyyjiä. ihan sama mitä töitä teet, niin aina on yksi palsta sinun ammattikuntasi haukkumiseksi ;)

• Epäileväinen

Kertokaa mielipide näistä "venevälittäjistä", jotka roudaa veneitä Saksasta ja Jenkeistä. Itse olisin halukas ostamaan, juuri halvan taaalan vuoksi, veneen jenkkilästä. Keneen voi luottaa tällaisessa tilanteessa kun vene pitää maksaa etukäteen? Eräskin Suomen eteläisimmässä kolkassa toimiva ko välittäjä touhuu niin arveluttavasti, että en antaisi euroakaan ennen kuin vene on nähtävillä... Välitysliike joka on toiminut muutaman kuukauden eikä ole edes kunnollista osoitetta voiko sellaiseen luottaa? Ymmärrän toki että jostain on aina aloitettava. Tarinat jossa sopivan tilaisuuden tullen välittäjä on ns kadonnut etelän lämpöön rahojen kanssa laittavat miettimään asiaa... Välittäjät eivät kuitenkaan suostu mihinkään sitoviin sopimuksiin, jotta veneen näkisi livenä ja silloin vasta tehtäisiin kaupat.

• ulappaveikko

kusin venemyyjän päälle ja se oli ihan hiljaa.

• jareta

Itse kanssa katselin käytettyä venettä ja venemyyjä ei tiennyt veneestä mitään joka minusta on jossain määrin ymmärrettävää, mutta anteeksiantamatonta oli se passiivisuus millä hän kauppaa teki.

Sen jälkeen arvosti yksityistä myyjää joka tunsi myyntikohteen läpikotaisin (luonnollisesti) ja osasi neuvoa ja opastaa. Kaupat tuli.

No liikkeestä ostamisessa seuraa mukana kuitenkin jonkinlainen takuu kuten käytetyssä autossakin kun taas yksityisellä se on olematon.

Myyjän työ on yksi vaativimpia ammatteja mitä tiedän. Itse olen ko ammatissa toiminut yli 10 v. joskaan en enää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe