Kummallista, että raskaan kaluston pakoputkia ei saada millään sijoitettua ylös auton katon tasolle? Nyt ne on yleensä sijoitettu korin alaosaan, josta tupruaa mustaa dieselsavua ja katkua suoraan takana tulevan autoilijan nieltäväksi.
Esim. Usa:ssa ja Kanadassa raskaassa kalustossa (myös linja-autoissa) putket ovat olleet jo pitkään ylös vedettyinä. Näin ollen saaste ehtii paremmin hajaantua, eikä käry tule heti suoraan putkesta naaman tasolle. Suomessa ei ilmeisesti vielä arvosteta riittävän korkealle kansalaisten hyvivointia, kun tällaisiin epäkohtien poistamiseen ei saada vauhtia!
Pakoputket ylös!
9
2869
Vastaukset
- auton suurin pituus.
Jos laitat putki hytin takaa pystyyn niin jää tyhjätila esim. jakeluautossa noin 30cm. Ei hyvä.
Jenkeissä kokonaispituus on aivan muuta kun meillä täällä. Ja mitä bussiin tulee niin mistä se putki vedetään ylös jotta ei haittaa mukavuutta?- olisi ongelma
Bussithan ovat nykyään jo kaikki takamoottorisia, joten kyllä sen putken kai siellä perässä voisi yhtä hyvin ylöskin viedä. Koritkin kun tehdään aikalailla käsityönä, ei tilan tekemisen putkelle luulisi olevan isompi ongelma. Eri juttu sitten, onko siinä kauheasti järkeä, kun ei EURO4-moottorinenkaan enää kovin kummoista savua puhaltele.
- on jo!
Kyllä jo monet vastuuntuntoiset pölliautojen isännät on laittaneet jo pystyputket "kaanijoihinsa" ja "vulviinsa" se jos mikä on ekoteko, hatun nosto pöllimiehille ja isännille!! näin on!
- ekoreko
hyvällä prosentilla myös jäteautot on varustettu pystyputkilla.
- autossa ne
ekoreko kirjoitti:
hyvällä prosentilla myös jäteautot on varustettu pystyputkilla.
on vaan elvistelyn vuoksi ja jäteautoissa duunareitten suojelemiseksi
- pystyputket
autossa ne kirjoitti:
on vaan elvistelyn vuoksi ja jäteautoissa duunareitten suojelemiseksi
on siksi ettei pakokaasut häiritse lastatessa, kaikilla ei ole hyttinostureita. Kun avokoneella tekee kuormaa ja putki on alhaalla nousee kaikki pakokaasut kuskin päälle, riippuen toki tuulesta. Puunajosta kokemusta 26v.....
- kun kasiysillä
pystyputket kirjoitti:
on siksi ettei pakokaasut häiritse lastatessa, kaikilla ei ole hyttinostureita. Kun avokoneella tekee kuormaa ja putki on alhaalla nousee kaikki pakokaasut kuskin päälle, riippuen toki tuulesta. Puunajosta kokemusta 26v.....
teki pakkasella kuormaa niin se savutti niin paljon, että silmät vettä vuoti. Siinä kun ei ollut savunsyöjää oli kylmänä pakokaasut melko kitkerät.
- Tiainen,
Muistaakseni vuoteen 1968 asti oli pystypakoputki pakollinen Suomen kuorma-autoissa. Sitä moitittiin suuresti, sillä se ei tahtonut kestää ja lastattaessa ja kuormattaessa tuli savua silmille auton käydessä. Lisäksi häiritsevää värinää siirtyi siitä ohjaamoon.
- rallikuskaaja
No eikös tuo ole sama ku bordellit sallitaan, mutta ne ei saa näkyä. Eli samat saasteet tulee, mutta ei näy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760