Kysymys XV1600?

Paikeri

Kertokaas kokemuksia kyseisestä pyörästä? Onko vääntö yhtä hurja takapuolituntumalla, mitä lukemissa (134Nm/2250k/min). Millainen pyörä on muuten? Onko tilava? Onko vikoja? Miten vertailussa esim. HD softailiin (twincam)?

15

7414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo

      Minä myös ihastuin kyseiseen pyörään ja kävin sellaista katsomassa liikkeessäkin. Tosi hieno se on, mutta helvetin iso. Siis ISO ja kömpelön tuntuinen. Ja kun satun olemaan noin 175cm pitkä ja normaalivartaloinen niin... Siis turhan iso mulle.

      Ehkä se 1100 kuutioinen Drag Star olisi meikäläiselle parempi vaihtoehto, noin niinkuin näppäryyden suhteen. Ja hienojahan nekin on. 1600 kuutiota menee mielestäni hieman överiksi.

      Mutta makunsa kullakin sanoi Musti kun...

      • Paikeri

        Mulla on ollut 7 vuotta Suzuki VS1400 Intruder. Siinä on pitkä isku ja kova vääntö alhaisilta kierroksilta. Ajoin kerran kaverin DragStaria 1100, mutta sen kone ei miellyttänyt. Eikä ihme. Se on teknisten tietojenkin mukaan lyhytiskuinen kierroskone. Tuntuu ihan mopolta intruun verrattuna, vaikka toki sen saa menemään, mutta vaatii huudatusta, joka ei sovi mun makuun. Jos pidät wildstaria isona, kokeilepa intruderia. Se on sentään vääntöpyörä. Minä aion vinkkien perusteella tehdä tuttavuutta wildstarin kanssa.


      • Pertti S
        Paikeri kirjoitti:

        Mulla on ollut 7 vuotta Suzuki VS1400 Intruder. Siinä on pitkä isku ja kova vääntö alhaisilta kierroksilta. Ajoin kerran kaverin DragStaria 1100, mutta sen kone ei miellyttänyt. Eikä ihme. Se on teknisten tietojenkin mukaan lyhytiskuinen kierroskone. Tuntuu ihan mopolta intruun verrattuna, vaikka toki sen saa menemään, mutta vaatii huudatusta, joka ei sovi mun makuun. Jos pidät wildstaria isona, kokeilepa intruderia. Se on sentään vääntöpyörä. Minä aion vinkkien perusteella tehdä tuttavuutta wildstarin kanssa.

        Olen eri mieltä. Ennen nykyisen hankintaa
        koeajoin 1500 VN Kawan, Wildstarin ja tämän XVS1100:n. Ehdottomasti herkimmin kiihtyvä ja kiihkein menijä tuo Drag Star 1100 on.
        Ja faktathan voi lukea Bike lehden testeistä (-99 lehti ja 2000 oli toinen testi).
        Molemmissa Drag Star khhityi parhaiten isoista customeista viitosella 50:stä 100:een, samoin 0-100 km/h kiihdytys vei 5.2 sekuntia kun Wildstarilla yli sekunnin enemmän.
        Itse ajelen Drag starilla yleensä viitosella jolla se vetää ja kiihtyy hyvin 40:stä alkaen, ei tartte kierroksia.

        Äänien ja eteenkin tärinöiden osalta iso Väinö oli muuten makein em. pyöristä. Koeajamassani oli tosin avarat putket.

        Pertti S


      • Walker
        Pertti S kirjoitti:

        Olen eri mieltä. Ennen nykyisen hankintaa
        koeajoin 1500 VN Kawan, Wildstarin ja tämän XVS1100:n. Ehdottomasti herkimmin kiihtyvä ja kiihkein menijä tuo Drag Star 1100 on.
        Ja faktathan voi lukea Bike lehden testeistä (-99 lehti ja 2000 oli toinen testi).
        Molemmissa Drag Star khhityi parhaiten isoista customeista viitosella 50:stä 100:een, samoin 0-100 km/h kiihdytys vei 5.2 sekuntia kun Wildstarilla yli sekunnin enemmän.
        Itse ajelen Drag starilla yleensä viitosella jolla se vetää ja kiihtyy hyvin 40:stä alkaen, ei tartte kierroksia.

        Äänien ja eteenkin tärinöiden osalta iso Väinö oli muuten makein em. pyöristä. Koeajamassani oli tosin avarat putket.

        Pertti S

        Kyllä se jammu sellainen vinkuja on. Eikä kai tuo ihme, kun iskunpituus on sama kuin jossain seiskapuolikkaissa, vaivaiset 75mm. Kyllähän toi kasisatanen itrukin melkein samoin lähtee kuin isosisko, mutta ei ole sama voiman tunne. Ja kun dragstari menee satasta, kuuluu vaih hurrrrr, aivan kuin jostain kyykkypyörästä tai harrikan uudesta v-rodista, joka on samanlainen vikuja. Matalakierroksista voimaa kun ei saa aikaiseksi kuin pitkällä iskulla tai ehkä turbolla!


    • 1602

      Ajoin sellaisella pari kesää ja on ihna älyttömän hyvä pyörä. Vääntö ei varmasti lopu kesken. Kulutus oli mulla tasan 5 l olipa sitten yksin tai täyslastissa (yli 500 kg).

      Vaikka pyörä on iso, niin kömpelö ainoastaan peruuttaessa hiekalla. Leveä ja raskas pyörä vaikea pakittaa, koska loppuu kitka kengistä. Painopiste on niin alhaalla, että pystyy ajamaan tosi hitaasti jopa mukulakivikadulla. Siis ilman jalkojen raahaamista.

      Pyörässä käy niin matalilla kierroksilla, että kun tulee mieleen vaihtaa vaihdettam niin oikeasti olisi pitänyt aikoja sitten. Ihan ku ajais kaksipyöräisellä traktorilla. Tämä tosin kiihtyy kiitettävästi ohittaessa, kunhan ei vaihda liian alas, tai ollenkaan.

      Remmiveto on hyvä - hiljainen ja kestävä. Huonoa on kapeahko takakumi, joka on vain näköasia. Pyörä on vakaa maantiellä ja jopa soralla. Soralla ja liukkaalla tosin pitää olla tarkkana takapyörän sutimisen vuoksi.

      Varusteiksi suosittelen matalaa bulevardi-pleksiä, ja matalaa selkänojaa taakse. Se matala pleksi on parempi maantiellä, koska korkeassa tulee kuulemma pyörteitä. Minulla oli matalampi malli, johon olin tyytyväinen. Tilaa on reilusti kahdelle ja ajoasento on mukava. Naiset tykkäsivät istua kyydissä, koska työntötankokone tärisyttää koko pyörää ihan kiitettävästi. Tuntui kuulemma mukavalta ;-)

      Pyörään saa hyvät äänet, jos vaihtaa putkia tai vaikka vain muutama reikä putken päähän. Ja tässä pyörässä lokasuojat on metallia, eikä muovia.

      Käytin 98E:tä tai 99:ä, koska silloin kone kävi paremmin ja voimat oli tallessa. Lisäksi tuli halvemmaksi kuin 95E, koska söi hieman vähemmän. Vaikutus oli helpposti havaittavissa. Ja tiedoksi, että 99:ssäkään ei ole lyijyä, koska lyijyllistä ei saa myydä Suomessa!

      WildStarin jälkeen esim Kawan vastaava ei tuntunut edes kunnon muskelilta. Kone kävi liian siististi ja korkeilla kierroksilla. Jos et ole vielä ajanut sillä, niin käy ihmeessä ajamassa. Pidät varmasti!

      • pelle

        Pleksit on äärettömän rumia, joten unohtakaa ne.


      • 1602
        pelle kirjoitti:

        Pleksit on äärettömän rumia, joten unohtakaa ne.

        Pleksi on yleensä ruma, mutta jos ajaa enemmänkin maantietä ja pidempiä päivämatkoja (600-900 km), niin pleksi vähentää rasitusta. Muuten ei kannata maksaa siitä ja se todellakin rumentaa ilmettä.

        Miksei kukaan ole tehnyt helposti pikairroitettavaa pleksiä, jonka vois tarvittaessa heittää paikoilleen.


      • pelle
        1602 kirjoitti:

        Pleksi on yleensä ruma, mutta jos ajaa enemmänkin maantietä ja pidempiä päivämatkoja (600-900 km), niin pleksi vähentää rasitusta. Muuten ei kannata maksaa siitä ja se todellakin rumentaa ilmettä.

        Miksei kukaan ole tehnyt helposti pikairroitettavaa pleksiä, jonka vois tarvittaessa heittää paikoilleen.

        Pleksejä ei käytä kuin vanhat papat jotka ei siedä pientä tuulta. Jos alkaa asenteleen kaikenmaailman pleksejä, niin eikö ole sama ostaa goldwing ilmastointilaitteella ja autopilotilla...?


      • 1602
        pelle kirjoitti:

        Pleksejä ei käytä kuin vanhat papat jotka ei siedä pientä tuulta. Jos alkaa asenteleen kaikenmaailman pleksejä, niin eikö ole sama ostaa goldwing ilmastointilaitteella ja autopilotilla...?

        Alat jo kuulostamaan neuroottiselta. Olet varmaan alunperin kuullut muiden kauhistelevan pleksin rumuutta, etkä varmasti ole asiaa sen kummemmin arvioinut. On niin helppoa myötäillä, kuin olla omaa mieltä. Harvalla riittää itsetuntoa siihen. Kannattaa siis tehdä niin, kuinka itse tuntee oikeaksi, eikä orjailla muita.

        Kun itselläni oli pleksi, niin yks työkaveri vinoili pleksistä ja Gore-varusteista. Kun kysyin hänen kilometrimäärää, niin se ajoi HD:llaan pari tuhatta kesässä eli ilta-auringossa kioskin ympäri ;-)

        Itse ajoin vajaat 20 tuhatta/kesä ja kiersin ympäri eurooppaa Nordcapista Espanjaan. Joka ikinen kilometri customilla! Kerrankin ajaessani Ruotsin läpi etelästä aivan pohjoiseen, satoi yötäpäivää kaatamalla (tuli ne pahat tulvat). Ei muuten näkynyt tiellä nahkahousuisia HD miehiä, joilla oli niitit ja muut helistimet oikeissa kohdin, jotta on "hyvä poika" ;-)


      • Paikeri
        1602 kirjoitti:

        Alat jo kuulostamaan neuroottiselta. Olet varmaan alunperin kuullut muiden kauhistelevan pleksin rumuutta, etkä varmasti ole asiaa sen kummemmin arvioinut. On niin helppoa myötäillä, kuin olla omaa mieltä. Harvalla riittää itsetuntoa siihen. Kannattaa siis tehdä niin, kuinka itse tuntee oikeaksi, eikä orjailla muita.

        Kun itselläni oli pleksi, niin yks työkaveri vinoili pleksistä ja Gore-varusteista. Kun kysyin hänen kilometrimäärää, niin se ajoi HD:llaan pari tuhatta kesässä eli ilta-auringossa kioskin ympäri ;-)

        Itse ajoin vajaat 20 tuhatta/kesä ja kiersin ympäri eurooppaa Nordcapista Espanjaan. Joka ikinen kilometri customilla! Kerrankin ajaessani Ruotsin läpi etelästä aivan pohjoiseen, satoi yötäpäivää kaatamalla (tuli ne pahat tulvat). Ei muuten näkynyt tiellä nahkahousuisia HD miehiä, joilla oli niitit ja muut helistimet oikeissa kohdin, jotta on "hyvä poika" ;-)

        Sinä aloitat kirjoituksesi avarakatseisesti ja muistutat, että kannattaa tehdä siten, kuinka itse kokee oikeaksi, itselleen sopivaksi. Mutta kirjoituksesi loppuosassa keskityt kuitenkin toisten tyylien/harrastustapojen halventavasävyiseen arvosteluun tyyliin "niitit oikeassa paikassa, jotta on "hyvä poika""...

        Aika surullista. Toki voi sanoa, miksi itse pitää jostakin jutusta, mutta sitä ei voi pitää todisteena siitä, että se on se oikea tapa. Itsekin olen ajanut paljon, 20-25 tuhatta vuodessa. Myös pitkiä matkoja. En itse pidä pleksistä, koska tuntuma ympäristöön heikkenee lähemmäs avoauto tasoa, siis minun kokemani ja makuni mukaan. Mutta jos joku tykkää ajaa goldwingillä tai jollain siltä väliltä, en lähde puhumaan asiasta halventavaan sävyyn. En myöskään sen perusteella, jos joku tykkä goretexistä tai nahasta tai jos joku harrastaa vain bulewardiesittäytymistyylistä ajelua. Se on hänen asiansa, miten moottoripyöräilystä nauttiin. No nyt ajauduttiin jo vähän sivuraiteille. Wildstarista saitte kuitenkin mut kiinnostumaan. Siitä taitaa tulla minulle seuraava aihio, kun siitä riisun kaikki pellitykset, isot lokarit, lihavat satulat jne...sekä muuten rakennan, taidan saada siitä mieluisan pelin :)


      • Cousteau
        Paikeri kirjoitti:

        Sinä aloitat kirjoituksesi avarakatseisesti ja muistutat, että kannattaa tehdä siten, kuinka itse kokee oikeaksi, itselleen sopivaksi. Mutta kirjoituksesi loppuosassa keskityt kuitenkin toisten tyylien/harrastustapojen halventavasävyiseen arvosteluun tyyliin "niitit oikeassa paikassa, jotta on "hyvä poika""...

        Aika surullista. Toki voi sanoa, miksi itse pitää jostakin jutusta, mutta sitä ei voi pitää todisteena siitä, että se on se oikea tapa. Itsekin olen ajanut paljon, 20-25 tuhatta vuodessa. Myös pitkiä matkoja. En itse pidä pleksistä, koska tuntuma ympäristöön heikkenee lähemmäs avoauto tasoa, siis minun kokemani ja makuni mukaan. Mutta jos joku tykkää ajaa goldwingillä tai jollain siltä väliltä, en lähde puhumaan asiasta halventavaan sävyyn. En myöskään sen perusteella, jos joku tykkä goretexistä tai nahasta tai jos joku harrastaa vain bulewardiesittäytymistyylistä ajelua. Se on hänen asiansa, miten moottoripyöräilystä nauttiin. No nyt ajauduttiin jo vähän sivuraiteille. Wildstarista saitte kuitenkin mut kiinnostumaan. Siitä taitaa tulla minulle seuraava aihio, kun siitä riisun kaikki pellitykset, isot lokarit, lihavat satulat jne...sekä muuten rakennan, taidan saada siitä mieluisan pelin :)

        Keskustelussa on tosiaan harhauduttu melkoisesti sivuraiteille.. :)

        Jokainenhan meistä motoristeista on erilainen. Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Pääasia, että kaikilla on mukavaa.

        Itselläni on toista kesää WildStar täällä pääkaupunkiseudulla ja olen ollut todella tyytyväinen pyörään. Kokemusta on muutamasta shadowsta, pikku- ja iso-intruista ja 535-viragosta. Itselläni tosin ei ole ollut noita kaikkia pyöriä, mutta olen ajanut niillä sen verran, että voin sanoa tuntevani noiden pyörien ominaisuudet "jokseenkin" hyvin.

        Mielestäni Wildstar on on paras kokonaisuus ajamistani pyöristä. Tiukassa kaupunkiajossa ja epätasaisella alustalla (hiekka tai mukulakivi) se on mielestäni huono ajettava, mutta muussa ympäristössä ainakin ajaminen on yhtä nautintoa(takana kilometrejä keväästä 2002 omalla Wildstarilla n. 20 000).

        Oma pyöräni on täysin vakio, edes putkia ei ole vaihdettu, koska en ole kokenut sitä tarpeelliseksi. Ehkä sekin päivä vielä koittaa..

        Matka-ajossa Wildstar on aivan loistava pyörä. Minulla on pyörässä korkea pleksi, joka mielestäni on oiva valinta. Tosin yli satasen vauhdeisssa pyörteitä muodostuu melkoisesti pleksin taakse, niinkun joku aikaisemmassa kommentissa taisikin mainita. Kaksi-päällä, täydessä varustuksessa(painoa arviolta 550kg) pyörä liikkuu maantiellä vielä todella mukavasti ja ohitukset onnistuvat viitos-vaihteella.

        Pyörän ulkonäkö hivelee ainakin minun silmääni. Pieniä customointeja tekemällä pyörästä saa tietysti vielä mehukkaamman, mutta itse en tosiaan niitä ainakaan vielä ole lähtenyt tekemään. Tietääkseni "viritysosaa" löytyy melko hyvin markkinoilta.

        Takarengaskin kestää melko hyvin pyörän painosta huolimatta. Ajoin edellisellä renkaalla lähes 13 000, mutta siitä valtaosa oli tosin rauhallista matka-ajoa.

        Loppuun voisi sanoa, etten ainakaan minä ole ollut missään vaiheessa pettynyt hankintaan, joten osta pois!


      • 1602
        Paikeri kirjoitti:

        Sinä aloitat kirjoituksesi avarakatseisesti ja muistutat, että kannattaa tehdä siten, kuinka itse kokee oikeaksi, itselleen sopivaksi. Mutta kirjoituksesi loppuosassa keskityt kuitenkin toisten tyylien/harrastustapojen halventavasävyiseen arvosteluun tyyliin "niitit oikeassa paikassa, jotta on "hyvä poika""...

        Aika surullista. Toki voi sanoa, miksi itse pitää jostakin jutusta, mutta sitä ei voi pitää todisteena siitä, että se on se oikea tapa. Itsekin olen ajanut paljon, 20-25 tuhatta vuodessa. Myös pitkiä matkoja. En itse pidä pleksistä, koska tuntuma ympäristöön heikkenee lähemmäs avoauto tasoa, siis minun kokemani ja makuni mukaan. Mutta jos joku tykkää ajaa goldwingillä tai jollain siltä väliltä, en lähde puhumaan asiasta halventavaan sävyyn. En myöskään sen perusteella, jos joku tykkä goretexistä tai nahasta tai jos joku harrastaa vain bulewardiesittäytymistyylistä ajelua. Se on hänen asiansa, miten moottoripyöräilystä nauttiin. No nyt ajauduttiin jo vähän sivuraiteille. Wildstarista saitte kuitenkin mut kiinnostumaan. Siitä taitaa tulla minulle seuraava aihio, kun siitä riisun kaikki pellitykset, isot lokarit, lihavat satulat jne...sekä muuten rakennan, taidan saada siitä mieluisan pelin :)

        Näillä palstoilla käy paljon eli liikaa sellaisia "Mersukuskeja" ja "motoriateja", jotka ovat oikeasti noin 15 vuotiaita murkkuja. Niiden "v-tuilu" on pilannut täällä monta aihealuetta.

        Omissa mielipiteissäni aina perustelen näkemykseni, jotka ovat toisille merkityksellisiä ja toisille taas ei. Valinta on lukijalla.

        Olen sanonut sanottavani, ugh!


      • Goldfinger
        1602 kirjoitti:

        Näillä palstoilla käy paljon eli liikaa sellaisia "Mersukuskeja" ja "motoriateja", jotka ovat oikeasti noin 15 vuotiaita murkkuja. Niiden "v-tuilu" on pilannut täällä monta aihealuetta.

        Omissa mielipiteissäni aina perustelen näkemykseni, jotka ovat toisille merkityksellisiä ja toisille taas ei. Valinta on lukijalla.

        Olen sanonut sanottavani, ugh!

        Älä Mersua sekoita näihin potkulautoihon, korkeintaan BMW k 1600seen


    • jupe

      Olen ajanut kohta 20 000km "willellä",minusta ainakin pirun mukava pyörä.
      Laitoin suorat putket,putsarin ja dynojetin kiinni,kulkee ja vääntää aika hyvin.
      Kävin kaverin Harleyllä(dyna) koeajolla,mulle oli pettymys,jotta vieläkään ne ei osaa tehdä jarruja!!
      Lisäksi tuli sellanen olo,jotta raisun selkää olisi noussut..kolho ja kapea,mutta se onkin makuasia...
      Willessä muuten on oikeesti tosi hyvät jarrut.
      Ps.oletko huomannut,kun HD:n antavat testiin,sitä on jo rakennettu tuhansilla "markoilla".

    • Anonyymi

      Minulla on Wild Star ollut jo 19 vuotta/180thkm enkä ikinä vaihda sitä pois. Parempaa customia saa hakea, vaan ei löydy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1175
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      14
      1083
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe