Toiveammatti

Gallup!

Mikä on toiveammattisi? tai mikä oli toiveammattisi lapsena? Jos olet jo työssä niin vastaako työsi sitä mitä toivoit lapsena?

29

2887

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aouda.

      Toiveammattini oli (ja on yhä) delfiininkouluttaja. Lähimmäksi haavettani olen päässyt silloin, kun pääsin n. 7-vuotiaana näyttämään jotain käsimerkkiä ja heittämään kalan Särkänniemen delfinaarion Näsille.

      Toimin tuote-esittelijänä, eikä se ole edes mieluisaa.

    • lähärikö

      Olem mies/poika ja toiveammatti Lähihoitaj/ensihoito. Lapsena poliisi ja palomies.

      • toiveammattini

        on lennonjohtaja, pienestä pitäen olen siksi halunnut.


    • oli lapsena ja

      on vieläkin poliisi , mutta liikaa likinäkö?? (selvitän!) Nyt opiskele rakennusmieheksi ja KAMALAA on! Opinnot loppuun ja sit haku kyttä opistoon... mainitaan nyt että ikää kuukauden päästä 18 ja sukup. mies.

    • Toive ammattini on muusikko ja laulaja. Lapsena halusin laulajaksi, piirtäjäksi, opettajaksi ja presidentiksi :p Enpä ole vielä töissä, mutta toivon mukaan kasvot näkyvät vielä julkisuudessakin ;)

      • Ujo luuseri olen....

        Nimimerkistäsi päätellen voin taitavasti päätellä että olet ujo luonteeltasi?

        Huvittavaa kun katsoo toiveammattejasi; muusikko, laulaja, piirtäjä, opettaja ja presidentti...

        Kaikki ammatit (paitsi piirtäjä) eivät oikein tahdo sopia jos kärsii ujoudesta. Kaikki pyörii ihmisten edessä tuijotettavana! Aargghh...ujous...

        Ja haluat että kasvosi näkyvät julkisuudessa vaikka olet ujo? Sinähän mielenkiintoinen typykkä olet.... Mennäänkö naimisiin?


      • khyllll...
        Ujo luuseri olen.... kirjoitti:

        Nimimerkistäsi päätellen voin taitavasti päätellä että olet ujo luonteeltasi?

        Huvittavaa kun katsoo toiveammattejasi; muusikko, laulaja, piirtäjä, opettaja ja presidentti...

        Kaikki ammatit (paitsi piirtäjä) eivät oikein tahdo sopia jos kärsii ujoudesta. Kaikki pyörii ihmisten edessä tuijotettavana! Aargghh...ujous...

        Ja haluat että kasvosi näkyvät julkisuudessa vaikka olet ujo? Sinähän mielenkiintoinen typykkä olet.... Mennäänkö naimisiin?

        ihminen voi pitää esiintymisestä vaikka olisikin ujo. jos katsot erilaisten esiintyjien haastatteluja, voit huomata, että he jännittävät usein esiintymistä. :)


    • Atrky

      Omina kestosuosikkeinani olen aina pitänyt poronhoitajaa, kaatopaikan vartijaa, purjeveneen kapteenia sekä ammattijalkapalloilijaa.

    • Saatanan siunausta :)

      Like the title ^^ :)

      • et taida

        päästä taivaaseen xD


    • E.TT

      Toiveammattini on ollut lapsesta lähtien poliisi, mutta suuntaukset on muuttunut, joskus pienenä halusin olla se joka sakottaa tiellä. Mutta nykyään toivon joskus pääseväni rikospoliisiksi. :)

    • jäbä16

      halusin pienenä amattirallikuskiksi mutta eihän normiihmisellä oo rahaa tollasiin joten automaalariksi sitä on alettava saa tehdä omilla kätösillä ja tehdä mitä mahtavampia maalauksia :D

      • systeri89

        oi mustakin tulee automaalari aikanaan :D ja unelma ammatihan se onpi ^^ kyllähän se on hienoa tarkastella omaa kädenjälkeä uurastuksen jälkeen :)


    • lellukka2

      no no. se oikeastaan vähän vaihtelee. vuosittain. Nyt se on kyllä diakoni. Haluan auttaa ihmisiä ja tällee... en tiijä kyllä muuta. mutta ensi vuonna lähden opiskelemaan lähihoitajaksi ja olen yhtä ammattia lähempänä unelmaani. :D toinen olisi myös lääkäri mutta en taida olla tarpeeksi "lukutoukka" sellaiseen. :D mitä mietä olette diakonin työstä? ihan yleisesti jos sais lisäkysymykseen vastauksia. ! :D

      • ...

        Tuo lähihoitaja-diakoni on kyllä hyvä yhdistelmä! Paljon parempi kuin esim ylioppilas-diakoni. Mitäs se diakoni muuten tekee? Mä oon käsittänyt että se jakaa köyhille juopoille ruokakuponkeja.. Se suomen "unelmien" poikamies on muuten diakoniopiskelija ;)


      • aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahh...
        ... kirjoitti:

        Tuo lähihoitaja-diakoni on kyllä hyvä yhdistelmä! Paljon parempi kuin esim ylioppilas-diakoni. Mitäs se diakoni muuten tekee? Mä oon käsittänyt että se jakaa köyhille juopoille ruokakuponkeja.. Se suomen "unelmien" poikamies on muuten diakoniopiskelija ;)

        Voisin rassata ja väännellä erilaisia pimppuja ja siitä vielä maksettaisiin....Mutta ei taida onnistua, koska minulla (lukio 1.lk) on lyhyt matikka?


      • plöööö
        ... kirjoitti:

        Tuo lähihoitaja-diakoni on kyllä hyvä yhdistelmä! Paljon parempi kuin esim ylioppilas-diakoni. Mitäs se diakoni muuten tekee? Mä oon käsittänyt että se jakaa köyhille juopoille ruokakuponkeja.. Se suomen "unelmien" poikamies on muuten diakoniopiskelija ;)

        diakoni toimii kirkon piireissä jonkinlaisena sosiaalityöntekijänä


      • HYI!
        aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahh... kirjoitti:

        Voisin rassata ja väännellä erilaisia pimppuja ja siitä vielä maksettaisiin....Mutta ei taida onnistua, koska minulla (lukio 1.lk) on lyhyt matikka?

        Eka lukio loppuun ja onkohan lääkärin tutkinto vai AMK tutkinto joka tarvitaan gynekologin hommiin.

        Ajattele sitä kun 60v levittää haisevan kukkakaalinsa eteesi.. :) Siinä mietit toiveammattiasi!


      • lellukka2
        ... kirjoitti:

        Tuo lähihoitaja-diakoni on kyllä hyvä yhdistelmä! Paljon parempi kuin esim ylioppilas-diakoni. Mitäs se diakoni muuten tekee? Mä oon käsittänyt että se jakaa köyhille juopoille ruokakuponkeja.. Se suomen "unelmien" poikamies on muuten diakoniopiskelija ;)

        "Diakoniatyössä kohdataan ihmisten arkea ja elämän monimutkaisia kysymyksiä luovasti mutta ammatillisesti. Diakoni tukee ihmisiä niin, että lähimmäisenrakkaus ja oikeudenmukaisuus toteutuisivat. Kristillinen usko ja ihmiskäsitys sekä sosiaalieettinen toimintatapa ovat työn lähtökohtia. Usein työ edellyttää äänettömän hädän kuulemista ja näkemistä, mutta myös vaikuttamista hätää aiheuttaviin syihin. Koulutus antaa mahdollisuuden kasvaa ihmisenä ja ammattilaisena – se auttaa kohtaamaan, tukemaan ja vaikuttamaan."
        Näin tieteellisesti. :D elikkäs autetaan ihmisiä ja kuunnellaan. :D toivottavasti ei satuta "unelmien" poikamihen kanssa samaan paikkaan auttamaan. :D


    • wannabeit^^

      Kaksi aivan ehdontonta toiveammattiani ovat kirurgi sekä arkeologi :D. Kaikki aina ihmettelee kun on täysin erilaisia aloja ;D. Pienenä halusin olla "sotilaslentäjä" tai mitä ne on, töissä ilmavoimissa :DD.

      • wannabeit^^

        tyttö :D


    • khyllll...

      opiskelen rakennusmaalariksi. muistan kuinka pienenä maalasin mm. portaita vedellä 8) kivaa hommaa.

    • minäkömuka

      Että fysioterapeutti. Ja sitä alan toteuttaa heti ammattikouluun mennessäni ensivuonna, jonka jälkeen pitää tosin käydä vielä ammattikorkeakoulu. =)

    • toiveammatti

      on poliisi. oon siis tyttö, mutta harkitsen vakavasti armeijan suorittamista ja poliisiks rupeamista :D

    • NuoriNaineen

      Oon jo muutaman vuoden ajatellut poliisiksi ryhtymistä. Armeijaan ajattelin mennä. Monet jätkät on epäilly kyl mut eihän se niitten unelma oo.

    • Kirurgi tai lääkäri

    • Eituuvarmaa

      Pienenä halusin olla hammaslääkäri.nykyään haluisin lakimieheksi ,johonkin eläimiin liittyvään työhön tai poliisiksi joka ei tuu varmaan onnistuu kun ei mulla oo voimaa nostaa ees 25kg laattoja :(

    • PatologiPaskanmarja

      Lukiossa tehtiin joku ammatinvalintatesti, jonka mukaan olisi pitänyt alkaa patologiksi. Nyt ajan taksia ja mietin mitä alkaisin isona tekemään. Ihan pienenä ( 5 v?)aioin kaivinkoneenkuljettajaksi tai rekkakuskiksi.

    • Anonyymi

      Lääkäri

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe