Uusi sarja Yotsuba&!

Azumangafani

Onko kukaan lukenut aprillipäivänä alkavaa Yotsuba&!-sarjaa? Muistaakseni tulee Punikselta. Tekijä on sama kuin Azumanga Daiohissa, jota rakasthutan (Tomo ja Osaka on aivan huippuja!). Onko strippimalliin piirretty? Onko yhtenäistä juonta? Mitä? Mitä?!

7

485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwerty++

yotsuba on kuin chiyo, tosin energisempi ja tyhmempi. mielestäni aika rasittava manga...

• Hmm....

Olen yhden osan lukenut, joten en osaa sanoa hirveän tarkkaan. Koitetaan kuitenkin..

"Onko strippimalliin piirretty?"

Ei, se on ihan "perustyyliin" piirretty.

"Onko yhtenäistä juonta? Mitä? Mitä?!"

On yhtenäinen juoni. Kannattaa kokeilla. Itse ainakin pidin, vaikkei ehkä aivan Azumanga Daiohin veroinen. Yotsuba on vähän omalaatuinen lapsi, samoin kuin muukin porukka sarjassa. Enemmän löytyy tosin niitä normaaleja hahmoja. Yotsuba on hiukan kuin Tomo, mutta myös Osakan piirteitä hänestä löytyy.

• suron

Jos ostat elämässäsi vain yhtä mangasarjaa niin osta hyvä ihminen Yotsuba&! Se on aivan uskomattoman hieno sarjakuva. Sarjassa ei sinällään ole mitään yhtenäistä juonta, jokaisessa chapterissa vain seurataan Yotsuban näkökulmasta elämän ihmeitä. Semmoiset arkiset asiat kuin ovikelloista, keinuista ja kalastusreissusta voivat lapsen mielestä hyvinkin olla yhtä suurta seikkailua, eikä siihen todellakaan tarvita mitään supervoimia tai muutakaan mättöä.

Yotsuba&! on yksi niistä sarjoista josta ei löydy mitään pahaa sanottavaa. Jokainen joka väittää muuta hävetköön itseään.

• qwerty++

Et ole kovinkaan montaa sarjaa lukenut, jos mielestäsi Yotsuba on kaikista parhain. Jo pelkkä päähenkilö on Chiyo 2, eli kopio tästä ELI ei kovinkaan alkuperäinen...-.-

Mielestäni makuasioista on tyhmää kiistellä, mutta minä en ainakaan ala häpeämään itseäni siksi, että olen lukenut parempia manga-sarjoja eikä Yotsuba ole yksi niistä.

• suron
        qwerty++ kirjoitti:

Et ole kovinkaan montaa sarjaa lukenut, jos mielestäsi Yotsuba on kaikista parhain. Jo pelkkä päähenkilö on Chiyo 2, eli kopio tästä ELI ei kovinkaan alkuperäinen...-.-

Mielestäni makuasioista on tyhmää kiistellä, mutta minä en ainakaan ala häpeämään itseäni siksi, että olen lukenut parempia manga-sarjoja eikä Yotsuba ole yksi niistä.

Sen enempää provoamatta arvaan että olen kyllä lukenut sinua enemmän mangaa. Ja katsotaanpa Yotsuba&! miltä kantilta tahansa niin se on erinomaisen hieno teos. Ei ehkä paras kaikista, se kun on aina ihan henkilökohtainen preferenssi, mutta kirotun elämänmyönteinen ja piristävä tapaus.

Eikä Yotsuba muistuta Chiyoa muuten kuin ulkonäöltään lievästi. Chiyo on lapsinero ja selkeästi perillä yhteiskunnan säännöistä ja noudattaa niitö. Yotsuba taasen on lapsi, hyvin aktiivinen ja naiivi semmoinen, täynnä elämäniloa.

• qwerty++
        suron kirjoitti:

Sen enempää provoamatta arvaan että olen kyllä lukenut sinua enemmän mangaa. Ja katsotaanpa Yotsuba&! miltä kantilta tahansa niin se on erinomaisen hieno teos. Ei ehkä paras kaikista, se kun on aina ihan henkilökohtainen preferenssi, mutta kirotun elämänmyönteinen ja piristävä tapaus.

Eikä Yotsuba muistuta Chiyoa muuten kuin ulkonäöltään lievästi. Chiyo on lapsinero ja selkeästi perillä yhteiskunnan säännöistä ja noudattaa niitö. Yotsuba taasen on lapsi, hyvin aktiivinen ja naiivi semmoinen, täynnä elämäniloa.

Paljonkos on kaikkitietävällä ikää, oletko edes täysi-ikäinen? Minä harrastin mangaa (ja animea) jo silloin, kun Suomessa ei ollut ainuttakaan liikettä, joka sitä olisi myynyt. Eli lukemani manga ei rajoitu näihin suomennettuihin ala-arvoisiin julkaisuihin...

• 4

4

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      243
      2142
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      189
      1634
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      46
      1282
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      992
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      816
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      790
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      771
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      760
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      24
      735
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      647
    Aihe