Lihottaako myös astman hoitoon käytettävä kortisooni...?
Tyhmä kysysmys?
8
3930
Vastaukset
- kiinnostais tietää myös täällä
Itellä kansa vasta alkanut kortisoni hoito, ois kiva tietää lihottaako
- kyseessä
inhaloitava vai tablettikuurina kortisoni? Jälkimmäinen ainakin kerää nestettä - siis vältä suolaisia ruokia. Erityisesti kasvot ja kädet ovat olleet itselläni jonkun toisen. Onneksi tilanne tasoittuu ajan kanssa. Inhaloitavilla lääkkeillä en ole huomannut ´lihottavaa´ vaikutusta, vaikka lääkäri kerran sanoikin niiden olevan kaukaista sukua anabolisille steroideille.
- asma08
Kiitoksia tiedossa tuo on tässä pyörinyt mielessä, mutta en ole voinut keltään kysyä, kun en muita asmatikko iteseni lisäksi tunne. Sain astma diagnoosin viikko sitten :/
- astmalääkkeen
kortisoni on nimenomaan keinotekoinen hormoni joka korvaa ihmisen luontaisen kortisolitoiminnan, usein jopa niin että oma kortisolituotanto pysähtyy kokonaan.
- Lihottaa
astmalääkkeen kirjoitti:
kortisoni on nimenomaan keinotekoinen hormoni joka korvaa ihmisen luontaisen kortisolitoiminnan, usein jopa niin että oma kortisolituotanto pysähtyy kokonaan.
vai ei? (inhaloitava)
- ja lihottaa
Lihottaa kirjoitti:
vai ei? (inhaloitava)
Olet varmaan lukenut netistä ja lääkepakkauksesta tietoa. Ehkä olet ostanut astmaoppaankin. Tässä elää monikymmenvuotinen myytti kortisonin lihottavuudesta ja kuukasvoista. Mutta - inhaloitavasta kortisonista ei ole haittaa elimistölle juurikaan verrattuna pitkiä kortisonikuureja,siis oraalisia,käyttäville.
Minä olen käyttänyt hengitettäviä jatkuvastija kerran pari vuodessa 10 päivän tablettikuureja vuodesta -89, ei mitään haittaa.Lihoan, jos syön ruokaa suuria annoksia. - inhaloitavan
ja lihottaa kirjoitti:
Olet varmaan lukenut netistä ja lääkepakkauksesta tietoa. Ehkä olet ostanut astmaoppaankin. Tässä elää monikymmenvuotinen myytti kortisonin lihottavuudesta ja kuukasvoista. Mutta - inhaloitavasta kortisonista ei ole haittaa elimistölle juurikaan verrattuna pitkiä kortisonikuureja,siis oraalisia,käyttäville.
Minä olen käyttänyt hengitettäviä jatkuvastija kerran pari vuodessa 10 päivän tablettikuureja vuodesta -89, ei mitään haittaa.Lihoan, jos syön ruokaa suuria annoksia.kortisonin reilu kuukausi sitten, paino tullut sen jälkeen alaspäin melkein kymmenen kiloa, epäilen pahasti että lihottaa?
- se mitä
inhaloitavan kirjoitti:
kortisonin reilu kuukausi sitten, paino tullut sen jälkeen alaspäin melkein kymmenen kiloa, epäilen pahasti että lihottaa?
suuhun panee. Minäkin olen lihonut kun aloitin inhaloitavan kortisonin reilu vuosi sitten ja tosi paljon olenkin. Vointini on pirun hyvä ja ruoka maistuu tosi paljon! NAM, NAM.... Ennen lääkitystä oli tosi huonossa kunnossa, kun henki ei kulkenut. Päivystyksestä eivät meinanneet päästää kotiin, ennenkuin puhallusarvot nousivat, olin tukehtua.... Nyt elämä maistuu ja RUOKA! Jos en söisi, en taatusti paino nousisi vaikka kortisonia inhaloisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401440Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981365Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2971280- 1091115
- 191061
- 651048
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161029- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841