Käsijarrun ja pissapojan huolto

Fiestalla kuuhun

Moro!

Käsijarru on kuskin puoleiseen takapyörään erittäin heikko, mutta toisella puolella toimii hyvin. Käsijarrun tyvestä kiristäminen ei auttanut, ku se kai kiristää molempia yhtäaikaa. Jumissa palat eivät ole, kun avasin rummun ja putsailin paikkoja.

Ja sitten toinen juttu: kuskin puolen pissa poika ei pelitä, ja toisen puolenki suuttimesta lentää heikosti. Näillä sulakeleillä ja -20 asteen litkuilla luulis ettei ainakaan jäässä ole.

Tietämätön olen, mutta en kädetön. Siispä, korjaus vinkkejä saa antaa. kiitos.

5

2114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvoja.......

takapyörän rumpu irti ja säädä käsijarrua sieltä...ja puhdista pissapoja suuttimet esim neulalla..niin johan suihkuaa..

• Fiestalla kuuhun

Rummun käytin irti, mutta olin kattovinani, että sitä ei sieltä sais säädettyä(???)...

Tuota neulaa vois kokeilla pissapoikaan.

• se...
        Fiestalla kuuhun kirjoitti:

Rummun käytin irti, mutta olin kattovinani, että sitä ei sieltä sais säädettyä(???)...

Tuota neulaa vois kokeilla pissapoikaan.

sieltä säädetään. mulla 98 malli fiesta ja autokorjaaja sääti rummusta käsijarrun ja näytti minulle myös ja nyt toimii....

• fiaskon omistaja

Mulla oli sama ongelma käsijarrun kanssa. Löysääppä sitä vaijeriä käsijarrun päästä ja polje normijarrua sen jälkeen muutama kerta niin, pitäisi alkaa toimimaan. Löysää ihan reippaasti, kahva saa nousta melko pystyyn.
      Jarrut on valmiiksi puoliksi päällä (vaikka ei kengät ottaisi rumpuun kiinni) vaijerin ollessa liian kireällä, eikä käsijarrusta vetäminen vaikuta, koska se kampi johon käsijarruvaijeri menee, ei mahdu liikkumaan juurikaan yhtään.

• diplinssi

v.76-83 3-vaijeria a)kahvasta takapyörien keskelle, b)sieltä vasempaan, c)oikeaan. Säädetään sieltä keskeltä sekä herkistetään rummusta automaattikiristys.
      83-89 vaijerin kuori kaksiosainen, mutta sisävaijeri yksiosainen. Säädetään kireys kahvan kohdalta alta.
      Kuten tuolla jo kerrottiin, liika kiristys estää automaattimekanismin toiminnan.
      89-2007 en tunne mekanismia.
      76-89 (rumpujarrut)ainakin voi olla seuraavanlaisia vikoja:
      1) Automaattikiristys pykäläkaarityyppinen. Kun kiristää, tuntuu kahvassa nykäys. Kaaresta on hampaat menny ja hyppää hampaalla.
      2) Vaijeri ruostunut ja kiristää vain toista puolta. Varsinkin 76-83 tyyppi tekee tätä.
      3) Toisen pyörän jarru laahannut ja jarrukengän kitkapinta menettänyt kitkansa. Jarru kiristää kumpaakin puolta yhtä paljon, mutta toisen pyörän kitkakerroin pieni.
      4) Automaattimekanismi ei toimi toisessa pyörässä.

Käsijarruvaijeria ei pitäis kiristää muulloin kuin vaihdettaessa uusi vaijeri. Muulloin asiat hoitaa automaattimekanismi pyörässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      27
      1652
    2. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1147
    3. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      50
      1130
    4. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1097
    5. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      1029
    6. Martina ja jalkapalloilija2

Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      960
    7. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      955
    8. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      942
    9. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      89
      887
    10. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      114
      878
    Aihe